Avitcid voide öisin akneen. Käyttäneet tänne!

näppynaama

Mulla ei ole mitään syvätulehduksista aknea, sellasia punasia näppylöitä ja ihomatoja yms. Ihotautilääkäri määräsä Apocyklin antibiootteja Avitcid voide illalla ja skinoren aamulla. Olen nyt alottanut, eilen illalla aloitin avitcidilla. Illalla naama oli tosi hyvässä kunnossa, mutta järkytyin totisesti kun heräsin. Otsaani varsinkin oli pulpahtanut ihan hirveästi kaikkia pieniä ihomatoja/näppyjä. Kuuluuko tämä asiaan?? Siis että se tavallaan nostaa finnit oikein pinnalle? jatkanko käyttöä vai lopetanko? vituttaa kun oli vielä auringon ansiosta naama siedettävässä kunnossa ja kuljin ilman meikkiä, mutta nyt näyttää taas ihan kamalalta.

Vastauksia!!

35

27768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------------

      se kuuluu asiaan. siinä paketissa olevassa ohjeessakin lukee, että komedojen puhkeaminen finneiksi kuuluvat alkuvaiheeseen. Ne tasaantuvat 2-3 viikon kuluessa eikä hoitoa ole syytä keskeyttää. Alkuvaiheeseen kuuluu myös hilseily ja punoitus.

      itsellänikin on avitcid 0,5%.
      masentaa kyllä käyttää tätä, koska iho muutenkin paskassa kunnossa ja tunkee vielä lisää finnejä semmoisiinkin paikkoihin, missä ei ole koskaan ennen ollut.
      Ja se on pahinta kun iho niin paljon hilseilee/ohenee niin kirvely tuntuu välillä sietämättömältäkin ja haluaisin vain että iho olisi jo edes suhteellisen kunnossa :(

      en pysty seurustelemaankaan, koska asia vaivaa niin pahasti. peittelen ja piiloudun usein kotiin. välillä tuntuu että jaksaa, mutta välillä pistää mielen niin maahan.
      varsinkin kun tulee vastaan oikein kauniita babyface tyttöjä. olen siis itsekin naispuolinen.

      kunpa vaan tästä selviyisi ennen kuin syksyllä koulu alkaa taas.

      • näppynaama

        Inhottaa todella paljon kun olisin halunnut saada naaman kuntoon kouluun mennessä. Mikä kaikkein paskin juttu: Mun naama oli ihan okei kunnossa kun aloitin käytön. Pystyin jopa kulkemaan ihmistenilmoilla ilman meikkiä joka oli minulle tosi tosi suuri askel. Sitten kun naamaan rupes tulemaan pieniä finnejä ajattelin että okei nyt estän ne ja alan taas käyttään tätä avitcidia ja skinorenia ja silleen. sit tapahtu toi järkytys aamulla... mutta kai tätä pitää sitten jatkaa ja piilotella niin kauan omassa huoneessa. Yritän piiloutua jopa omalta perheeltäni... Kaverisuhteenikin kärsivät tästä. En välillä halua lähteä vaikka olisin luvannut, ja harmittaa kun jotkut ei ajattele mitä sanovat, esim ''Mikset sää käytä niitä sun finniaineitas?'' tai sanoo itteään ihan KAUHEEKS finninaamaks vaikka on joku 2 näppylää. Vittuilua varmaan.

        Jos tää ei toimi niin lopetan kaikki nää lääkejutut ja jatkan normaalilla hoidollani kaupan/apteekin reseptittömillä, sillä ei naamani ole ikinä sentään näin kauheelta näyttänyt. Mutta toivottavasti toimii.


      • -jfvjfvkgvkk-

        kauanko olet ehtinyt käyttää tätä rasvaa? kun mietin että kestääkö tuo paska pahenemisvaihe koko 3 viikkoa?? kauheeta.. koko kesä pilalla jos niin on.


      • -----------------------------
        -jfvjfvkgvkk- kirjoitti:

        kauanko olet ehtinyt käyttää tätä rasvaa? kun mietin että kestääkö tuo paska pahenemisvaihe koko 3 viikkoa?? kauheeta.. koko kesä pilalla jos niin on.

        itselle määrättiin ensin se lievempi avicid. tätä minun piti käyttää n.viikon kunnes lääkäri soitti ja kysyi onko vaikuttanut. no ei, joten hän määräsi tämän vahvemman.

        antibiootteja hän ei antanut. sanoin vain että ei kannata kesäksi, syksyllä vasta katsotaan ellei rupea tehoamaan nämä paikallisvoiteet.

        olisinkohan käyttänyt nyt kohta viikon vasta tätä. kaksi ensimmäistä päivää ei edes tuntunut kasvoissa juuri muulta kun hilseilyltä. ja tämä vaikutti hyvältä asialta siihen asti kun toissapäivänä alkoi punoittamaan suht. pahasti ja hellävaraiset puhdistusaineetkin kirveli/kirvelee vieläkin.

        viime iltana mietin laittaisinko edes voidetta kasvoihin vaikuttamaan, mutta päätin sitten laittaa.

        itsellä aivan täysin samallaiset fiilikset! kaverisuhteet menee alamäkeä eikä minulla ole kenelle puhuakkaan, koska vanhemmatkaan eivät ymmärrä OLLENKAAN.

        se on niin masentavaa. haluaisi vain sen täydellisen tai edes suht. hyvän ihon.

        nyt otsa on täysin räjähtänyt finneihin. alaposkissa punaisia isoja läiskiä mustapäitä ja jonkin verran finnejä.
        leuka on täynnä ihonvärisiä pieniä finnejä ja nenän allakin on jopa epäpuhtauksia mitä ei ennen ole ollut.

        olen jopa valehdellu kaikille, että olen viikon tai kaksi mökillä, joka on kaukana.

        näin alhaista touhua, koska olen kyllä yrittänyt heillekin puhua, mutta eivät ne ymmärrä miltä tämän paska tuntuu :(

        vaikka menisi tämä kesäloma pilalle (mikä vituttaa aivan saatanasti!!!) niin toivoisin edes, että syksyllä uuteen kouluun mennessäni tämä olisi parantunut edes jonkinmoiseen kuntoon. mieluiten parantunut kokonaan.


      • ---------------------------...
        ----------------------------- kirjoitti:

        itselle määrättiin ensin se lievempi avicid. tätä minun piti käyttää n.viikon kunnes lääkäri soitti ja kysyi onko vaikuttanut. no ei, joten hän määräsi tämän vahvemman.

        antibiootteja hän ei antanut. sanoin vain että ei kannata kesäksi, syksyllä vasta katsotaan ellei rupea tehoamaan nämä paikallisvoiteet.

        olisinkohan käyttänyt nyt kohta viikon vasta tätä. kaksi ensimmäistä päivää ei edes tuntunut kasvoissa juuri muulta kun hilseilyltä. ja tämä vaikutti hyvältä asialta siihen asti kun toissapäivänä alkoi punoittamaan suht. pahasti ja hellävaraiset puhdistusaineetkin kirveli/kirvelee vieläkin.

        viime iltana mietin laittaisinko edes voidetta kasvoihin vaikuttamaan, mutta päätin sitten laittaa.

        itsellä aivan täysin samallaiset fiilikset! kaverisuhteet menee alamäkeä eikä minulla ole kenelle puhuakkaan, koska vanhemmatkaan eivät ymmärrä OLLENKAAN.

        se on niin masentavaa. haluaisi vain sen täydellisen tai edes suht. hyvän ihon.

        nyt otsa on täysin räjähtänyt finneihin. alaposkissa punaisia isoja läiskiä mustapäitä ja jonkin verran finnejä.
        leuka on täynnä ihonvärisiä pieniä finnejä ja nenän allakin on jopa epäpuhtauksia mitä ei ennen ole ollut.

        olen jopa valehdellu kaikille, että olen viikon tai kaksi mökillä, joka on kaukana.

        näin alhaista touhua, koska olen kyllä yrittänyt heillekin puhua, mutta eivät ne ymmärrä miltä tämän paska tuntuu :(

        vaikka menisi tämä kesäloma pilalle (mikä vituttaa aivan saatanasti!!!) niin toivoisin edes, että syksyllä uuteen kouluun mennessäni tämä olisi parantunut edes jonkinmoiseen kuntoon. mieluiten parantunut kokonaan.

        antibiootteja hän ei antanut. _sanoi_ vain että ei kannata kesäksi, syksyllä vasta katsotaan ellei rupea tehoamaan nämä paikallisvoiteet.

        ja tuolla alussa ei avicid, vaan avitcid.


      • ............
        ----------------------------- kirjoitti:

        itselle määrättiin ensin se lievempi avicid. tätä minun piti käyttää n.viikon kunnes lääkäri soitti ja kysyi onko vaikuttanut. no ei, joten hän määräsi tämän vahvemman.

        antibiootteja hän ei antanut. sanoin vain että ei kannata kesäksi, syksyllä vasta katsotaan ellei rupea tehoamaan nämä paikallisvoiteet.

        olisinkohan käyttänyt nyt kohta viikon vasta tätä. kaksi ensimmäistä päivää ei edes tuntunut kasvoissa juuri muulta kun hilseilyltä. ja tämä vaikutti hyvältä asialta siihen asti kun toissapäivänä alkoi punoittamaan suht. pahasti ja hellävaraiset puhdistusaineetkin kirveli/kirvelee vieläkin.

        viime iltana mietin laittaisinko edes voidetta kasvoihin vaikuttamaan, mutta päätin sitten laittaa.

        itsellä aivan täysin samallaiset fiilikset! kaverisuhteet menee alamäkeä eikä minulla ole kenelle puhuakkaan, koska vanhemmatkaan eivät ymmärrä OLLENKAAN.

        se on niin masentavaa. haluaisi vain sen täydellisen tai edes suht. hyvän ihon.

        nyt otsa on täysin räjähtänyt finneihin. alaposkissa punaisia isoja läiskiä mustapäitä ja jonkin verran finnejä.
        leuka on täynnä ihonvärisiä pieniä finnejä ja nenän allakin on jopa epäpuhtauksia mitä ei ennen ole ollut.

        olen jopa valehdellu kaikille, että olen viikon tai kaksi mökillä, joka on kaukana.

        näin alhaista touhua, koska olen kyllä yrittänyt heillekin puhua, mutta eivät ne ymmärrä miltä tämän paska tuntuu :(

        vaikka menisi tämä kesäloma pilalle (mikä vituttaa aivan saatanasti!!!) niin toivoisin edes, että syksyllä uuteen kouluun mennessäni tämä olisi parantunut edes jonkinmoiseen kuntoon. mieluiten parantunut kokonaan.

        Mulla kanssa otsa ihan saatanan paskassa kunnossa !!!! ällöttävää, miten yhdessä yössä voi tulla niin paljon finnejä, ja vielä aknen hoitoon tarkoitetun voiteen vuoksi. Jos tämä ei loppujen lopuksi auta mitään, niin vittu mä enää luota mihinkään ihotautilääkäreihin, tuntuu että saavat naaman vain pahempaan kuntoooon ;(


      • kirputtaja
        ............ kirjoitti:

        Mulla kanssa otsa ihan saatanan paskassa kunnossa !!!! ällöttävää, miten yhdessä yössä voi tulla niin paljon finnejä, ja vielä aknen hoitoon tarkoitetun voiteen vuoksi. Jos tämä ei loppujen lopuksi auta mitään, niin vittu mä enää luota mihinkään ihotautilääkäreihin, tuntuu että saavat naaman vain pahempaan kuntoooon ;(

        Itse en ymmärrä miten joidenkin ihmisten kasvot edes kestävät noita voiteita. Vartaloon niitä kyllä voi laittaa, mutta itsellä iho kuoriuitui irti skinoresta ja iho näytti ihan veriseltä akne mössöltä. Ei voiteita naamaan enää kiitos.


      • mariija____-
        kirputtaja kirjoitti:

        Itse en ymmärrä miten joidenkin ihmisten kasvot edes kestävät noita voiteita. Vartaloon niitä kyllä voi laittaa, mutta itsellä iho kuoriuitui irti skinoresta ja iho näytti ihan veriseltä akne mössöltä. Ei voiteita naamaan enää kiitos.

        mutta se on niin paska homma myös ettei kesäksi kovin helpolla annata antibioottikuuria tms lievään akneen ainakaan.

        ja se on vielä paskempi homma, että ensin pitää testata ja kiduttaa itseä kaikilla mahdollisilla voiteilla yms ja sitten kun on annettu pahentua vuoden tai kaks, annetaan vasta joku joka oikeasti tepsii!

        ja sillä aikaa kyllä ehtii masentua niiiin sanoinkuvaamattoman paljon
        tuntuu että ne lääkärit ja ihotautilääkärit ei vaan vittu voi ymmärtää""!!!!!!!!!!!!!1111


    • jesses^^

      Itse aloitin helmikuussa syömään tetralysal antibioottia ja käyttämään avitcid 0,05 voidetta. Ensimmäisen kuukauden iho parani kummasti, mustapäitä tosin ilmestyi. Iho oli finnitön, mutta mustapäitä oli ja iho oli hirveän näköinen yleisesti (eloton, kalpea, hauras). Päätin koittaa viikon ilman avitcidiä toukokuussa ja iho parani heti huomattavasti! Nyt olen elänyt pelkällä antibiootilla 2 kuukautta, enkä enää avitcidia naamaani laita! Iho on nyt eloisamman näköinen ja mustapäitä ei ole niin kauheasti. Pientä finniä pukkaa, mutta siedän ne ennemmin kuin kalpean kauttaaltaan kamalan näköisen ihon!

      • näppynaama

        en ole siis vielä aloittanut noita antibiootteja niiden mahdollisten haittavaikutuksien vuoksi, mietin että jos aloitan niin aloitan vasta syksyllä kun ei ole enää uv-valosta haittaa. mulle määrättiin 3 tablettia päivässä sitä vahvinta laatua, joka tuntuu minusta melko roimalta annokselta, ja mikäli olen kuullut ne eivät edes tepsisi. Mutta kuuluiko sinulla tuohon avitcidiin että alussa työnsi kaikki paskat pintaan??? vai onko tää mulle vaan väärä tuote??


      • jesses^^
        näppynaama kirjoitti:

        en ole siis vielä aloittanut noita antibiootteja niiden mahdollisten haittavaikutuksien vuoksi, mietin että jos aloitan niin aloitan vasta syksyllä kun ei ole enää uv-valosta haittaa. mulle määrättiin 3 tablettia päivässä sitä vahvinta laatua, joka tuntuu minusta melko roimalta annokselta, ja mikäli olen kuullut ne eivät edes tepsisi. Mutta kuuluiko sinulla tuohon avitcidiin että alussa työnsi kaikki paskat pintaan??? vai onko tää mulle vaan väärä tuote??

        Kyllä se hieman aluksi paheni, mutta rauhottui ihan parin viikon sisään. Sen jälkeen iho olikin pitkään tosiaan eloton, kalpea ja ennenkaikkea TAHMEA! En tiedä mitä eritettä se aina oli, jota koko Avitcidin käytön ajan iho eritti. Jotain niin hirveää kun on 24/7 tahmea naama. Onneksi tajusin lopettaa Avitcidin käytön. Olen tullut tosiaan siihen tulokseen, että parempi ilman. Ei enää tahmaisuutta ja iho näyttää paljon paremmalta kun on väriä.

        Mikset uskalla aloittaa antibioottia? Itse syön kaksi tablettia päivässä 300 mg tetralysalia, eikä mitään ongelmia. Olen jopa ottanut hieman aurinkoa. Antibiootit peliin vaan niin saat alkaa näkemään vaikutuksia jo parin päivän sisään! Turhaa pitkität syksyyn.


      • näppynaama
        jesses^^ kirjoitti:

        Kyllä se hieman aluksi paheni, mutta rauhottui ihan parin viikon sisään. Sen jälkeen iho olikin pitkään tosiaan eloton, kalpea ja ennenkaikkea TAHMEA! En tiedä mitä eritettä se aina oli, jota koko Avitcidin käytön ajan iho eritti. Jotain niin hirveää kun on 24/7 tahmea naama. Onneksi tajusin lopettaa Avitcidin käytön. Olen tullut tosiaan siihen tulokseen, että parempi ilman. Ei enää tahmaisuutta ja iho näyttää paljon paremmalta kun on väriä.

        Mikset uskalla aloittaa antibioottia? Itse syön kaksi tablettia päivässä 300 mg tetralysalia, eikä mitään ongelmia. Olen jopa ottanut hieman aurinkoa. Antibiootit peliin vaan niin saat alkaa näkemään vaikutuksia jo parin päivän sisään! Turhaa pitkität syksyyn.

        Kuin nopeesti rupes toimimaan ne antibiootit? Kuinka kauan oot nyt syönyt? Olen lukenut netistä että niistä ei pitkällä aikavälillä olisi mitään hyötyä, hetkellinen parannus mutta kuurin jälkeen naama jopa pahemmassa kunnossa kai. Ja tuliko niistä pahennusvaihetta? Vihaan pahentumisvaiheita .. Ja on niissä kauhee haittavaikutuksien lista ku kattoo:


        ''Pahoinvointi ja oksentelu, ripuli, ruokatorven vauriot, kuten ulseraatio ja striktuura. Hammaskiilteen hypoplasia ja hampaiden värjäytyminen lapsilla.

        Allergiset ihoreaktiot, urtikaria, angioneuroottinen ödeema, fotodynaamiset reaktiot

        potilaan altistuessa auringonvalolle.

        Harvinaiset:

        Yliherkkyysreaktiot, kuten anafylaksia, anafylaktinen purppura, perikardiitti ja

        SLE:n paheneminen. Hemolyyttinen anemia, trombosytopenia, neutropenia, eosinofilia.

        Pseudomembranoottinen koliitti, glossiitti, pankreatiitti, stomatiitti.

        Maksatoksisuus kun munuaisfunktio on huonontunut.

        Hyvänlaatuinen aivonsisäisen paineen kohoaminen. Veren ureatypen nousu. Vaginiitti.

        Riski resistenttien mikro-organismien ja tetrasykliiniresistenttien suolistobakteerien

        liialliselle kasvulle.''


        Sulla ollut mitään moista?


      • jesses^^
        näppynaama kirjoitti:

        Kuin nopeesti rupes toimimaan ne antibiootit? Kuinka kauan oot nyt syönyt? Olen lukenut netistä että niistä ei pitkällä aikavälillä olisi mitään hyötyä, hetkellinen parannus mutta kuurin jälkeen naama jopa pahemmassa kunnossa kai. Ja tuliko niistä pahennusvaihetta? Vihaan pahentumisvaiheita .. Ja on niissä kauhee haittavaikutuksien lista ku kattoo:


        ''Pahoinvointi ja oksentelu, ripuli, ruokatorven vauriot, kuten ulseraatio ja striktuura. Hammaskiilteen hypoplasia ja hampaiden värjäytyminen lapsilla.

        Allergiset ihoreaktiot, urtikaria, angioneuroottinen ödeema, fotodynaamiset reaktiot

        potilaan altistuessa auringonvalolle.

        Harvinaiset:

        Yliherkkyysreaktiot, kuten anafylaksia, anafylaktinen purppura, perikardiitti ja

        SLE:n paheneminen. Hemolyyttinen anemia, trombosytopenia, neutropenia, eosinofilia.

        Pseudomembranoottinen koliitti, glossiitti, pankreatiitti, stomatiitti.

        Maksatoksisuus kun munuaisfunktio on huonontunut.

        Hyvänlaatuinen aivonsisäisen paineen kohoaminen. Veren ureatypen nousu. Vaginiitti.

        Riski resistenttien mikro-organismien ja tetrasykliiniresistenttien suolistobakteerien

        liialliselle kasvulle.''


        Sulla ollut mitään moista?

        Antibiootit alkoivat toimimaan heti. Suuret paiseet kuivuivat heti kasaan, kun aloin antibioottia syömään.

        Olen syönyt antibioottia nyt helmikuun alusta. Ja tosiaan 2 x 300mg päivässä. Mitään suuria haittavaikutuksia ei ole ollut. Alusta tosin 3 kuukautta oli hetkellisiä mahakipuja iltaisin. Sellaista pistävää tunnetta alavatsassa, joka onneksi kyllä tosiaan on nyt kadonnut.

        Kyllä antibiootit ovat ajaneet sen pahemmin aknen pois. Minulla on kuvia viime tammikuulta itsesäni ja kun vertaa tänä päivänä otettuihin niin ero on valtava. Aina tosin sitä pyrkii parempaan ja parempaan tulokseen, joten en vieläkään ole todellakaan tyytyväinen ihooni. Mustapäitä on hieman ja sellaisia pienen pieniä ihonvärisiä finnejä. Lisäksi poskenpäissä ihohuokoset ovat valtavat ja hieman punoittavat.

        Olen varaamassa ihotautilääkärille aikaa, kun kuurini loppuu 2 viikon kuluessa. Lääkäri sanoi viimeksi, että jos lääke tehoaa niin jatkan sen syömistä ensikesään saakka. Eli vuoden siis eteenpäin. Kuulostaa aika hurjalta mielestäni. Ajattelin kysyä, että olisiko mahdollista Roaan. Kun miettii, että kumpi on pahempi puolivuotta roaa vai vielä vuosi tämän jälkeen antibioottia, niin ei se ero ole varmaankaan valtava. Roalla saisi oletettavasti ainakin pysyviä tuloksia. Pääsisi eroon mustapäistä ja valtavista ihohuokosista.

        Oikeasti, rohkeasti vaan kokeilemaan antibioottia jos paiseet ja finnit vaivaavat. Niistä pääsee helposti ja nopeasti eroon antibiootilla.


      • näppynaama
        jesses^^ kirjoitti:

        Antibiootit alkoivat toimimaan heti. Suuret paiseet kuivuivat heti kasaan, kun aloin antibioottia syömään.

        Olen syönyt antibioottia nyt helmikuun alusta. Ja tosiaan 2 x 300mg päivässä. Mitään suuria haittavaikutuksia ei ole ollut. Alusta tosin 3 kuukautta oli hetkellisiä mahakipuja iltaisin. Sellaista pistävää tunnetta alavatsassa, joka onneksi kyllä tosiaan on nyt kadonnut.

        Kyllä antibiootit ovat ajaneet sen pahemmin aknen pois. Minulla on kuvia viime tammikuulta itsesäni ja kun vertaa tänä päivänä otettuihin niin ero on valtava. Aina tosin sitä pyrkii parempaan ja parempaan tulokseen, joten en vieläkään ole todellakaan tyytyväinen ihooni. Mustapäitä on hieman ja sellaisia pienen pieniä ihonvärisiä finnejä. Lisäksi poskenpäissä ihohuokoset ovat valtavat ja hieman punoittavat.

        Olen varaamassa ihotautilääkärille aikaa, kun kuurini loppuu 2 viikon kuluessa. Lääkäri sanoi viimeksi, että jos lääke tehoaa niin jatkan sen syömistä ensikesään saakka. Eli vuoden siis eteenpäin. Kuulostaa aika hurjalta mielestäni. Ajattelin kysyä, että olisiko mahdollista Roaan. Kun miettii, että kumpi on pahempi puolivuotta roaa vai vielä vuosi tämän jälkeen antibioottia, niin ei se ero ole varmaankaan valtava. Roalla saisi oletettavasti ainakin pysyviä tuloksia. Pääsisi eroon mustapäistä ja valtavista ihohuokosista.

        Oikeasti, rohkeasti vaan kokeilemaan antibioottia jos paiseet ja finnit vaivaavat. Niistä pääsee helposti ja nopeasti eroon antibiootilla.

        Kerro vielä oliko sulla antibiooteista pahenemisvaihetta? Olen kuullut että niistä voi tulla, ja en haluaisi koska alotan ne varmaan elokuussa/heinäkuussa ja en haluaisi mennä kouluun vielä hirveämmällä naamalla. ??

        Apteekkari pelotteli että jos tätä lääkettä ei niele tarpeeks nopeesti ja runsaalla vedellä, se voi kai syövyttää kurkkuun jonkun reiän..!?!?? Onko sulla jotain kurkkukipuja/haavaumii tullut?

        Minulla on 6 kuukauden kuuri 500 mg apocyclineitä 2-3 tablettia päivässä. Lääkäri kehotti aloittamaan kolmella, ja jos naama parantunut voin koittaa vähentää 2 päivässä. Kuulostaa hirveen paljolta toi 3 tabuu. Ja jotenkin hankalaa kun e isitten voi maitotuotteitakaan vapaasti syödä. Mutta jos se naamaa parantaa, niin mikäpä siinä.


      • jesses^^
        näppynaama kirjoitti:

        Kerro vielä oliko sulla antibiooteista pahenemisvaihetta? Olen kuullut että niistä voi tulla, ja en haluaisi koska alotan ne varmaan elokuussa/heinäkuussa ja en haluaisi mennä kouluun vielä hirveämmällä naamalla. ??

        Apteekkari pelotteli että jos tätä lääkettä ei niele tarpeeks nopeesti ja runsaalla vedellä, se voi kai syövyttää kurkkuun jonkun reiän..!?!?? Onko sulla jotain kurkkukipuja/haavaumii tullut?

        Minulla on 6 kuukauden kuuri 500 mg apocyclineitä 2-3 tablettia päivässä. Lääkäri kehotti aloittamaan kolmella, ja jos naama parantunut voin koittaa vähentää 2 päivässä. Kuulostaa hirveen paljolta toi 3 tabuu. Ja jotenkin hankalaa kun e isitten voi maitotuotteitakaan vapaasti syödä. Mutta jos se naamaa parantaa, niin mikäpä siinä.

        Kun olin syönyt lääkettä jotain kaksi viikkoa oli pieni pahenemisvaihe. Kaulani on aina ollut täysin finnitön, mutta se tuli täyteen pientä punaista näppylää. Näpyt olivat kaulassa jonkun viikon verran ja katosivat ykskaks jälkeäkään jättämättä. Oletan, että tuo oli jonkunlainen pahenemisvaihe, koska kaulani tosiaan on aina ollut finnitön ja yhtäkkiä se oli täynnä finnejä.

        Ei ole mitään kurkkukipuja ollut. Itseasiassa kurkkuni ei ole ollut kertaakaan kipeä kun olen antibiootteja syönyt. Vaikka olin tuossa helmikuun lopulla kuumeessa ja flunssassa niin kurkkuni ei tullut lainkaan kipeäksi, vaikka yleensä se on kun sairastan. Antibiootit siis veivät kurkkukivun pois.

        Runsaan veden kanssa tosiaan otan nuo antibiootit. 2-3 lasillista vettä aina tabletin perään. Makuulle ei saa mennä heti kun on tabletin ottanut ettei tabletti jää vahingossakaan nieluun.

        Toi on tosiaan vähän surkee homma kun ei noita maitotuotteita saa vapaasti syödä. Siihen kyllä tottuu. Itse tosin jo ennen kun aloin antibiootteja syömäänkään rajoitin maitotuotteita, koska huomasin että ne pahentavat ihoani. Kyllähän niitä maitotuotteita kohtuudella voi nauttia, kunhan pitää väliä ennen ja jälkeen tabletin ottoa.

        Kyllä se lääkäri tietää mikä on ihosi parhaaksi. Ei se huvikseen sitä 3 tablettia per päivä sulle antanut. Itse kyllä alkaisin tilanteessasi syömään niitä antibiootteja enkä jahkailisi kovin pitkään. Pahenemisvaihe tulee jos on tullakseen, mutta se on hetkessä ohi. Jos jotain oireita alkaa ilmenemään niin aina voi kuurin lopettaa.


    • pizzanaama

      Mulle lääkäri määräsi 250mg yhden tabletin kerran päivässä?!?!? Jopa apteekissa ihmettelivät kovin pientä annostusta. Yleensä kuulemma 500 mg ja 2 tablettia päivässä. Millaine kuuri teillä on? Lisäksi mullakin on Avitcid 0.5.

      • kim||

        alkoi aluksi hilseilemään niinkuin pitääkin, mutta sen jälkeen pian punoitus ja kalpeus oli aivan hirvittävää!!

        piilouduin sitte kämpälleni ja olo oli niin paska, koska naama oli räjähtänyt vielä enemmän kuin aikaisemmin. finnit ja punoitus ja se että rusketus lähti niistä mihin tätä voidetta olin levittänyt yöksi.

        nyt olen käyttänyt 3 viikkoa ja finnit ovat suht. hyvin lähteneet. punoitusta ja kalpeutta vieläkin, mutta ehkä se tästä..?


      • ghdhd

        eli ite sain 500 ja 3 tablettii päivässä. mun mielest se on jo aika huhhuh. mutta kannattaako tota avitcidiä jaktaa kun siitä on vain tullut lisää finnejä?


      • ongelmallinen.
        ghdhd kirjoitti:

        eli ite sain 500 ja 3 tablettii päivässä. mun mielest se on jo aika huhhuh. mutta kannattaako tota avitcidiä jaktaa kun siitä on vain tullut lisää finnejä?

        Minullakin on tämä avitcid voide, ja kyllä, sekin aluksi pahensi tilannetta, älä hätäänny. Suosittelen kaikille jotka haluavat hellän mutta tehokkaan puhdistusaineen sebamedin vaahtoavaa pesupalaa! se ei kirvele yhtään vaikka oiski iho hajalla esim avitcidin vuoksi. ja tekee ihosta kivan ja terveen tuntusen vaikka akne onkin.


      • että...
        ongelmallinen. kirjoitti:

        Minullakin on tämä avitcid voide, ja kyllä, sekin aluksi pahensi tilannetta, älä hätäänny. Suosittelen kaikille jotka haluavat hellän mutta tehokkaan puhdistusaineen sebamedin vaahtoavaa pesupalaa! se ei kirvele yhtään vaikka oiski iho hajalla esim avitcidin vuoksi. ja tekee ihosta kivan ja terveen tuntusen vaikka akne onkin.

        se sebamed kyllä kuivattaa hiukan ://


      • Karvapeikko
        kim|| kirjoitti:

        alkoi aluksi hilseilemään niinkuin pitääkin, mutta sen jälkeen pian punoitus ja kalpeus oli aivan hirvittävää!!

        piilouduin sitte kämpälleni ja olo oli niin paska, koska naama oli räjähtänyt vielä enemmän kuin aikaisemmin. finnit ja punoitus ja se että rusketus lähti niistä mihin tätä voidetta olin levittänyt yöksi.

        nyt olen käyttänyt 3 viikkoa ja finnit ovat suht. hyvin lähteneet. punoitusta ja kalpeutta vieläkin, mutta ehkä se tästä..?

        Kalpeus kuuluu asiaan, Avitcidia käytetään myös ihon pintavaurioihin ja maksaläiskiin yms koska se uusii ihoa. Itteäni kalpeus ei haittaa, enkä sitä edes huomaa koska minulla on vitiligo (ihosta puuttuu pigmentti).
        Olkaa kärsivällisiä! Komedojen puhkeaminen finneiksi kuuluu alkuvaiheeseen!


    • kyllästynyt......!

      minäkin olen juuri aloittanut avitcidin skinorenin juuri noin kuin sinäkin :D. Tuntuu tällä hetkellä ihan kivalta iho, siis muuten paitsi on tullut paljon lisää komedoja/finnejä aloituksen jälkeen, mutta sehän kuuluu (kai) siihen lääkkeeseen. Mulla on sen verran kestävä nahka ettei se onneksi kirvele yhtään se avitcid eikä puhdistus, mutta skinoren - se kirvelee! tuntuu muutenkin että siitä olisi vain haittaa. Kyllä e kirvely siis lähtee muutaman minuutin kuluttua levityksestä.

      Tuntuu todella epämukavalta kun suunilleen koko elämä menee päin persettä finnien takia. Olen vaan niin huonoitsetuntoinen, en halua katsoa ketään kasvoihin, mennä ulos edes. Kaikki kaverisuhteeni on kärsinyt todella pahasti, ja tuntuu että kohta ei enää edes ole kavereita. Siis ihan pakko saada naama kuntoon ennen kuin koulu alkaa, en voi jatkaa enää tätä mun piilottelu elämää. Olen ollut melkein koko kesän yksikseni, lukuunottamatta paria kertaa kun on naama näyttänyt ok:lta niin olen saattanut jonkun kaverin kanssa mennä jopa ihmisten ilmoille. Kukaan kellä ei ole aknea ei voi tuntea tätä tuskaa..

    • tän

      keskustelun vieressä on liekit :ooo??

    • ichiru

      Heipähei, olen käyttänyt Avitcid 0.25% voidetta nyt noin kuukauden ajan.. ja pahin vaihe on juuri menossa itselläni.. Lääkäri määräsi Sebamed hoitavaa pesunestettä sekä 2 tablettia Oricyclin antibiootteja joka päivä, Mitään suurta eroa en ole huomannut vielä ainakaan, ja tuntuu että finnit tulevat pintaan.. Jokaisen päivän alotan menemällä suihkuun ja ajamaan parran.. (Ei mitään hauskaa sekään, vihaan parranajoa mutta sänkeä en halua ja jos en partaa aja kunnolla iho kärsii) Koskaan itselläni ei ole ollut pahanlaatuista aknea, mutta finniongelma tosin monen vuoden, (12 vuotiaasta saakka, alussa 2-3 vuotta ei haitannut ollenkaan!) mutta nyt alkanut pahenemaan ja olen jo 17 vuotta ensi kuussa.. Välttelen usein ulosmenemistä.. Ja kaverisuhteet kärsii. Nuorempana koskaan tarvinnut ihmisiä vältellä ja nyt homma kääntyny nurinpäin. Mutta toivon että tämä voide toimisi parin kuukauden lisäkäytön jälkeen. En aijo vielä luovuttaa tämän voiteen suhteen, Mutta jos vielä pahenee niin pitää vielä miettiä... Välillä kyl tekis mieli vaan luovuttaa mutta päivä kerrallaan.

      • Ihmettelenpä

        Itse olen käyttänyt noin viikon tuota avitcid 0,05%sta ja iho on alkanut putsaantumaan eli työntämään kaikki pskat ulos(eli tullut finnejä jne) voiteen informaatiolapussa sanotaan että se kuuluu asiaan.Ja oon miettinyt että varmaan kaikki aknelääkkeet yms. vaikuttaakin ensin niin että iho puhdistaa itseään työntämällä ihomadot sun muut finneiksi ei kai ne nyt itsestään tuhoudu tai haihdu ilmaan :D? Eli tuskinpa finneilystä kannattaa pelihousuja repiä etenkin jos on joku lääke minkä pitäisi putsata se iho :D.


      • ..............................
        Ihmettelenpä kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt noin viikon tuota avitcid 0,05%sta ja iho on alkanut putsaantumaan eli työntämään kaikki pskat ulos(eli tullut finnejä jne) voiteen informaatiolapussa sanotaan että se kuuluu asiaan.Ja oon miettinyt että varmaan kaikki aknelääkkeet yms. vaikuttaakin ensin niin että iho puhdistaa itseään työntämällä ihomadot sun muut finneiksi ei kai ne nyt itsestään tuhoudu tai haihdu ilmaan :D? Eli tuskinpa finneilystä kannattaa pelihousuja repiä etenkin jos on joku lääke minkä pitäisi putsata se iho :D.

        Lääkäri määräsi mulle Avitcid-voiteen vähän yli kolme kuukautta sitten (ennen Avitcidia olin syönyt yhden Tetrakuurin ja kokeillut Brevoxyl-voidetta - ilman tuloksia). No, aluksi naamaan puhkes uusia finnejä ja iho näytti tosi pahalta. Ajattelin kuitenkin että kyllä tämä ohi menee...
        Vaan ei mennyt. Toki iho vähän tasaantui tuosta, mutta kolmen kuukauden käyttökään ei parantanut ihoa huomattavasti (tilanne on nyt suurin piirtein sama kuin ennen hoitoa).
        Kävin viikko sitten tk-lääkärillä joka laittoi minulle lähetteen ihotautilääkärille. Sanoi että akneni on sitä laatua että vain Roa auttaa tässä vaiheessa.
        Jälkeenpäin oon ihmetelly, miksi mulle määrättiin Avitcid-voide... Siis, sehän auttaa vain ns. "pinnalliseen akneen", EI ihonalaisiin suuriin kipeisiin pahkuroihin, joita itselläni on.


    • ES-Mage

      EN suostunut viimevuoden keväänä ottamaan lääkärin määräämää voidetta vastaan, vaan jankkasin niin pitkään että sain tetrasykliini tabletit käyttöön.

      Oli kyllä paska syödä niitä viisi kuukautta, sillä kuuluin siihen pieneen osaan väestöstä jotka saavat sivuoireina pahoinvointikohtauksia. 5kk päivittäisiä aamupahoinvointeja lääkkeen syönnin jälkeen. Kaks kertaa vaan yrjösin koko kuurin aikana mutta paha olo kesti aina jonkun tunnin verran.

      Iho parani lievästä aknesta ja nyt poskissa on arpia. Niistä haluaisin eroon

    • Tykkään kyllä

      Toivottavasti kaikille ei tule nyt kammoa Avitcidista kun lukevat tätä keskustelua. Itselläni se on toimii hirmu hyvin ja kävin taas hakemassa uudestaan reseptin. Ihoni oli taas täynnä pieniä näppylöitä, juuri sellaisia mitkä kehittyvät minulla finneiksi seuraavissa päivissä (kun menkat ovat tulossa). Laitoin 0,05% voidetta illalla ja aamulla ihoni oli aivan mahtavassa kunnossa, kaikki olivat poissa ja ihoni oli terveen näköinen. Ihoni tukkeutuneet ihohuokoset vetäytyivät pois eikä yksikään ollut kehittynyt pidemmälle

    • abcdaa

      voi apua ite oon just alkanu pari päivää sitten käyttämään avitcidia vähänkö pelottaa ku luen näitä :| kaikki muut onki jo melkein koitettu mut mulle neuvottiin kyllä että sitä pitää alkaa käyttään totutellen, eli ekana iltana antaa olla kasvoilla jonku 30 minsaa sit pesee pois ja seukki iltana tunnin jne, kunnes voi jättää yöksi! ehkä se sit vaikuttaa tohon et joillaki on siitä niin pahasti ärtynyt

    • tekninen tarkkailija

      Minut Avitcid aikoinaan pelasti: akne oli naamaltani alkanut levitä tulehduspaiseina jo kaulan alueen pehmeiisiin kudoksiin, mutta Avitcid melko nopeasti kuivatti tulehduksen ja esti sen, ettei minulle tullut pahempia arpikraatereita ihoon.

      Ihoni oli nuorena pintakuiva, mikä ilmeisesti esti sen "hengittämisen", josta syystä ihon alle kerääntyi rasvaa/talia, joka sitten alkoi pyrkiä jossain vaiheessa ulos. Avitcidin ansiosta tämä tuli siistimmin pois, finnejä tosin tuli, mutta ei niin tulehtuneita. Ja tosiaan vältyin pahoilta aknearvilta, vaikka muutama jäikin.

      Minun neuvoni Avitcidin käyttöön on kyllä: LAITTAKAA AVITCIDiä VAIN AAMUISIN ! Mikäli minä laitoin sitä illalla, alkoi iho punottaa ja sattua - ilmeisesti Avitcidillä voideltujen kasvojen tyynyyn "hankautuminen" öisin oli liiaan rankkaa iholle. Mutta kun kasvot pesi illalla ja myös Avitcidin jämät lähti silloin, ei ärstystä tullut. Illalla naamaan vain kosteusvoidetta.

      • Anonyymi

        Mutta entä sit jos käyttää meikkiä?


    • Anonyymi

      Hei vanha keskustelu, mutta:

      Älkää nyt hyvät ihmiset lopettako kesken kuuria, siinä kuuluukin tulla ns. purging-vaihe, jolloin iho reagoi voimakkaasti (kuivuu, kuoriutuu). Siksi ihoa voi totutella tretinoiiniin laittamalla voidetta esim. vain joka toinen ilta aluksi. Kuivalle iholle. Ja aina iltaisin, ei koskaan aamuisin! Tretinoiini hajoaa UV: n vaikutuksesta ja lisää palamisen riskiä. Joka päivä läpi vuoden kunnon spf (=30-50). Ei auringonottoa enää kukaan harrasta, joka yhtään tiedostaa terveyskysymyksiä, tai haluaa kasvojaan suojata ikääntymisen merkeiltä.

    • Anonyymi

      Kannattaa ottaa kyytipojaksi esim avene cicalfate plus korjaavaa voidetta ja otsonoitua seesamiöljyä. Ne hellii ihoa .. esim jompaa kumpaa tai kumpaakin vuorotellen avitcidin imeytymisen jälkeen. (varalta vaikka pari tuntia väliä ..)

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu mutta itse oon käyttäny acnatac nimistä geeliä ja se autto mun aknee tosi paljon ja käytin sitä vähän päälle kolme kuukautta. Lopetin sit sen käytön koska se loppu ja en viittiny ostaa uutta putiloo ku ei ois ollu kauaa ku saan reseptin avitcidiin. Jo parin päivän aikana ilman acnatacia kerkes jo tulla vähän aknea takas ja nyt just laitoin avitcidia ekaa kertaa. Pelottaa kyl ku lukee näitä kommentteja ja tullu aika paljon negatiivista palautetta.

    • Anonyymi

      Meinasin jättää kokeilematta Avitcid voidetta näiden kauhujuttujen takia, mutta onneksi kokeilin. Laitoin illalla voidetta paikallisesti ongelma alueelle ja aamulla iho oli jo valehtelematta puolet paremmassa kunnossa! Auttanut todella nopeasti, olen ällistynyt. Mitään ärtymistä ei ole ilmaantunut, vaikka se vahvempi tahna käytössä. Kuivattaa jonkun verran, mutta ei mitenkään kohtuuttoman paljon. Humektania sain tähän kosteuttajaksi, siitäkin luin kauhujuttuja, mutta hyvältä tuntunut sekin (vaikka monesta kasvovoiteesta naamani vaan räjähtää). Kannattaa siis rohkeasti kokeilla, vaikka vain pienelle alueelle alkuun, niin näkee miten tuote vaikuttaa itsellä :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe