Piia Ristikankare

kadonnut2

tuli vaan mieleen kun nämä uskovaisyhteisöt vetää niin kovasti yhteen olisiko jehovilla ollut osuutta asiaan. Isä oli ollut saunassa apen kansa , kenties keksitty tekosyy. tyttö saattoi erkaantua jehovista tms. yhteisössä varmaan salataan jos joku jotain tietää. Kummallinen homma.

20

8494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että mitä

      jos isä pelkäsi tyttärestä tulevan samanlainen kun äidistään? Jos isä olikin esim löytänyt tytön päiväkirjat ja pelännyt, että tyttö tulee tuottamaan hänelle häpeää? Lahkolaiset tekivät "likaisen työn" sillä aikaa kun isä sopivasti oli appiukon kanssa saunassa? On sitä hurjempiakin asioita tapahtunut uskonnon nimissä...

      • selviävän

        ja erittäin outoa on, että kukaan ei nähnyt Piaa tien varressa tai missään lähistöllä sen jälkeen kun isän kertoman mukaan tyttö lähti ovesta...

        Jotain kummallista on ja ehkä jollain on nyt vankkaa sisäpiirin tietoa esim miten lähipiiri suhtautui Piian "normaaliin nuoren elämään" - tunnetusti jehovissa on (löytyy) erittäin ahdasmielistä väkeä. Uskonto on avainsana Piian katoamiseen - siltä tuntuu vahavasti.


      • LilianaD
        selviävän kirjoitti:

        ja erittäin outoa on, että kukaan ei nähnyt Piaa tien varressa tai missään lähistöllä sen jälkeen kun isän kertoman mukaan tyttö lähti ovesta...

        Jotain kummallista on ja ehkä jollain on nyt vankkaa sisäpiirin tietoa esim miten lähipiiri suhtautui Piian "normaaliin nuoren elämään" - tunnetusti jehovissa on (löytyy) erittäin ahdasmielistä väkeä. Uskonto on avainsana Piian katoamiseen - siltä tuntuu vahavasti.

        Mielikuvitus laukkaa liikaa, jos uskoo jehovan todistajien tai isän muurarin ammatin olevan millään tavalla yhteydessä Pian surmaan. Mielestäni Kadonneet -ohjelmassa annettiin aika selkeästi ymmärtää, että on vahvoja todisteita (mm. se yksityiskohtainen kirje, jonka sisältöä ei paljastettu sen kummemmin) siitä, että Pia on sattumalta noussut seksuaalirikoksista moneen otteeseen epäillyn, lähistöllä asuneen miehen autoon ja jäänyt sille tielle. Ruumista vain ei ole löydetty, eikä varmasti löydetäkään ilman tarkkoja kordinaatteja; onhan tapahtumasta kulunut jo parikymmentä vuotta. Läheisten takia tietenkin toivoo, että ruumis saataisiin haudan lepoon ja tekijä vastuuseen.

        Ihmettelen muuten, miksi tämä tapaus ei ole saanut niin paljon huomiota kuin esim. Raisa Räisäsen katoaminen? Itse kuulin Pian katoamisesta ensimmäistä kertaa torstaisesta ohjelmasta.


      • sanon
        LilianaD kirjoitti:

        Mielikuvitus laukkaa liikaa, jos uskoo jehovan todistajien tai isän muurarin ammatin olevan millään tavalla yhteydessä Pian surmaan. Mielestäni Kadonneet -ohjelmassa annettiin aika selkeästi ymmärtää, että on vahvoja todisteita (mm. se yksityiskohtainen kirje, jonka sisältöä ei paljastettu sen kummemmin) siitä, että Pia on sattumalta noussut seksuaalirikoksista moneen otteeseen epäillyn, lähistöllä asuneen miehen autoon ja jäänyt sille tielle. Ruumista vain ei ole löydetty, eikä varmasti löydetäkään ilman tarkkoja kordinaatteja; onhan tapahtumasta kulunut jo parikymmentä vuotta. Läheisten takia tietenkin toivoo, että ruumis saataisiin haudan lepoon ja tekijä vastuuseen.

        Ihmettelen muuten, miksi tämä tapaus ei ole saanut niin paljon huomiota kuin esim. Raisa Räisäsen katoaminen? Itse kuulin Pian katoamisesta ensimmäistä kertaa torstaisesta ohjelmasta.

        oli ne sitten jossain "hämärässä lahkossa" tms.

        saattaa muuten tuo kuvaus loukata jehovantodistajia..

        enkä ihmettele miksi.

        rasistit.


      • kuusnelkku
        LilianaD kirjoitti:

        Mielikuvitus laukkaa liikaa, jos uskoo jehovan todistajien tai isän muurarin ammatin olevan millään tavalla yhteydessä Pian surmaan. Mielestäni Kadonneet -ohjelmassa annettiin aika selkeästi ymmärtää, että on vahvoja todisteita (mm. se yksityiskohtainen kirje, jonka sisältöä ei paljastettu sen kummemmin) siitä, että Pia on sattumalta noussut seksuaalirikoksista moneen otteeseen epäillyn, lähistöllä asuneen miehen autoon ja jäänyt sille tielle. Ruumista vain ei ole löydetty, eikä varmasti löydetäkään ilman tarkkoja kordinaatteja; onhan tapahtumasta kulunut jo parikymmentä vuotta. Läheisten takia tietenkin toivoo, että ruumis saataisiin haudan lepoon ja tekijä vastuuseen.

        Ihmettelen muuten, miksi tämä tapaus ei ole saanut niin paljon huomiota kuin esim. Raisa Räisäsen katoaminen? Itse kuulin Pian katoamisesta ensimmäistä kertaa torstaisesta ohjelmasta.

        "Ihmettelen muuten, miksi tämä tapaus ei ole saanut niin paljon huomiota kuin esim. Raisa Räisäsen katoaminen? Itse kuulin Pian katoamisesta ensimmäistä kertaa torstaisesta ohjelmasta."

        nyt eletään tätä tietoliikenne aikakautta niin asiat nousee paremmin esille..
        80 luvun lopulla ei pahemmasti ollut tietokoneita ja internettejä..
        suurimmalla osalla olo commodore 64..
        ja tuosta asiasta on niin pitkä aika että moni ei edes muista koko juttua..minäkin kuulin viimevuonna koko jutusta ekan kerran..


      • Moka_._
        kuusnelkku kirjoitti:

        "Ihmettelen muuten, miksi tämä tapaus ei ole saanut niin paljon huomiota kuin esim. Raisa Räisäsen katoaminen? Itse kuulin Pian katoamisesta ensimmäistä kertaa torstaisesta ohjelmasta."

        nyt eletään tätä tietoliikenne aikakautta niin asiat nousee paremmin esille..
        80 luvun lopulla ei pahemmasti ollut tietokoneita ja internettejä..
        suurimmalla osalla olo commodore 64..
        ja tuosta asiasta on niin pitkä aika että moni ei edes muista koko juttua..minäkin kuulin viimevuonna koko jutusta ekan kerran..

        Hitto kun unohtui katsoa..löytyykö netistä pätkiä tästä ohjelmasta?


      • yksi isi

        Menetin itse tyttären... ei ollut "helppo" tapaus voisin vaihtaa paikkaa heti jos se olisi mahdollista.... Vaan ei ole ja siksi epäilen tuota tyttären "hävittämistä" isän tai seurakunnan toimesta: MIKSI ??? KUKA HYÖTYISI JA MITÄ /MIKSI ???


      • eikös??
        yksi isi kirjoitti:

        Menetin itse tyttären... ei ollut "helppo" tapaus voisin vaihtaa paikkaa heti jos se olisi mahdollista.... Vaan ei ole ja siksi epäilen tuota tyttären "hävittämistä" isän tai seurakunnan toimesta: MIKSI ??? KUKA HYÖTYISI JA MITÄ /MIKSI ???

        sille piialle tullu riitaa sen veljen kanssa? ja sit se lähti ulos? kyllähän se veli nyt olis kertonu jos se iskä sille oikeesti olis jotain tehnyt tai luulis ainakin kertovan!
        Mutta mä en ainakaan usko että se isä on sitä tappanut..


      • Sherlock Holmes
        eikös?? kirjoitti:

        sille piialle tullu riitaa sen veljen kanssa? ja sit se lähti ulos? kyllähän se veli nyt olis kertonu jos se iskä sille oikeesti olis jotain tehnyt tai luulis ainakin kertovan!
        Mutta mä en ainakaan usko että se isä on sitä tappanut..

        Ennemmin minä sitä veljeä epäilen, kun ei edes suostunut ohjelmaan haastateltavaksi. Isä ei sitä ole missään tapauksessa tehnyt. Näki että asia on hänelle arka, hyvä kun ei itku tullut. Kukaan ei ole noin hyvä näyttelijä että tuollaista pystyisi esittämään jos on henkirikos tunnolla.

        Mutta uskoisin että velikin on läpikotaisin kuulusteltu, vaikka lapsi tapahtumahetkellä olikin. Ei vaan halunnut tulla ohjelmaan, kova paikka se on hänellekin.


      • ------
        Sherlock Holmes kirjoitti:

        Ennemmin minä sitä veljeä epäilen, kun ei edes suostunut ohjelmaan haastateltavaksi. Isä ei sitä ole missään tapauksessa tehnyt. Näki että asia on hänelle arka, hyvä kun ei itku tullut. Kukaan ei ole noin hyvä näyttelijä että tuollaista pystyisi esittämään jos on henkirikos tunnolla.

        Mutta uskoisin että velikin on läpikotaisin kuulusteltu, vaikka lapsi tapahtumahetkellä olikin. Ei vaan halunnut tulla ohjelmaan, kova paikka se on hänellekin.

        Niin siis en mä tarkottanut että mä sitä veljeä epäilisin vaan et jos se isä olis tehnyt sille piialle jotakin ni kyllä se veli olis varmastikkin ainakin jälkeenpäin kertonut siitä jollekkin poliisille tms.


      • juujaaq
        ------ kirjoitti:

        Niin siis en mä tarkottanut että mä sitä veljeä epäilisin vaan et jos se isä olis tehnyt sille piialle jotakin ni kyllä se veli olis varmastikkin ainakin jälkeenpäin kertonut siitä jollekkin poliisille tms.

        Psykopaatit ovat hyviä valehtelemaan. Ei itkuinen isä ole mikään tae syyttömyydestä kuten ei syyllisyydestäkään. Isä on juridisesti syytön ja sillä selvä. Mutta kyllä Suomen rikoshistoriassa on ennenkin ruumiita piilotettu muuraamalla ja isähän oli muurari.


      • äiti voisi olla
        juujaaq kirjoitti:

        Psykopaatit ovat hyviä valehtelemaan. Ei itkuinen isä ole mikään tae syyttömyydestä kuten ei syyllisyydestäkään. Isä on juridisesti syytön ja sillä selvä. Mutta kyllä Suomen rikoshistoriassa on ennenkin ruumiita piilotettu muuraamalla ja isähän oli muurari.

        Muiden osuus varmasti tutkittu, mutta äitiä tuskin edes epäiltiin. Tämä oli alkoholisti ja joi myöhemmin itsensä hengiltä, painoikohan syyllisyys. Ennenkin äidit tappaneet lapsiaan kun katkeroituneet erossa tai jo ennen eroa, kuten kohta vapautuva 8v tyttärensä ampumalla tappanut..


    • saunaan..

      Piia Ristikankareen ja Ismo Kumpulaisen tapauksessa on eräs yhteinen tekijä.
      Ne katosi molemmat vähän niinku saunareissun aikana,tai tarkemmin sanottuna kertojat oli sattumalta just sillon saunassa.
      Mielenkiintoista sinänsä,Suomalaisia katoaa kyllä jonkin verran just noiden saunareissujen aikana.
      Sauna on puhdistautumispaikka Suomalaisille.

      • kaukaa haettua

        Enemmänkin yhteistä Piian ja muiden teinien katoamiselle on, että ovat riitautuneet jostakin ja lähteneet suutuksissa yksin ulos.


      • niin mutta
        kaukaa haettua kirjoitti:

        Enemmänkin yhteistä Piian ja muiden teinien katoamiselle on, että ovat riitautuneet jostakin ja lähteneet suutuksissa yksin ulos.

        Eihän Ismo Kumpulainen ollut kadotessaan teini.


    • nostin

      Ylös

      • 1988

        Piikkiö


    • ovatko oikeamielisiä

      Niinhän ne sanovat aina että
      käärmeensiementä oot ja sylkevät päälle
      jos seurakuntaan ei halua liittyä.

      Mun mielestä noi kansainväliset bisnekset on jotenkin epäilyttäviä
      paitsi opetuksessaan myös kynintä- ja kiristystysbisneksissään.
      Osalla ihmisillä terveys, myös mielenterveys järkkyy -
      onko uskontojen tarkoitus masentaa?
      Pahan maailmassa

    • gyu ry wyu y syu ry
    • ......

      .

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe