jatkuvan eteisvärinän kanssa

miten elät

Etsiskelen toisia, joilla on jatkuva eteisvärinä päällä.
Itse olen nyt sen kanssa elänyt muutaman vuoden, taitaa tulla 3 vuotta, että se värinä on jatkuvaa eikä se edes sähköisellä rytminsiirrollakaan miksikään muuttunut.

Miten olet Sinä sen kanssa pärjäillyt?

Oli muuten inhottava, se sähköinen rytmin siirto, vaikken mitään siitä tiennytkään, mutta iho rinnassani oli toista viikkoa kuin olisi karrelle palanut. Ja se haju kun heräsin siitä toimenpiteestä, eikä mitään tuloksia sillä kuitenkaan saatu.

12

5306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Hipsu-

      Nyt on ollu n.9 kuukautta flimmeri päällä pysyvästi. 2001 alko flimmerit flutterit, käännelty sähköllä toistakymmentä kertaa ja nyt jätettiin pysyväksi. Vointi ihan hyvän, lievää väsymistä liikuntasuoritusten jälkeen, tuntuu varsinki seuraavana päivänä. Sykkeet pysyy kurissa, on oikeestaan vähän liiankin laiska rytmi (yöllä 30-40). Sulla on varmaan sydämmen eteinen sen verran suurentunut ettei siihen rytminsiirrot enää auta. Eteisvärinä on aina varsin yksilöllinen joillekin siitä tulee varsin hankala olo ja jollain se ei oikeestaan tunnu missään? No onneksi on tuota jälkimmäistä.

      • miten elät

        Minulla useina öinä sydänrytmi lähtee hurjiin ylikierroksiin, se menee kuin pikamaratoonari. Takoo ja jyskyttää, ja on sellainen olo, kuin koko kroppa olisi kuminauhaa, joka pian ratkeaa.
        Pulssi takoo (tuossa ranteessa kun laskee) kamalaa tahtia.

        Ja nyt se sit läväytti vielä sydämen vajaatoiminnan. Toki taustalla on monia jo aiemmin sydämeen kohdistuva syitä, kuten sydänlihastulehdusta, sädetystä, yms..

        Millainen lääkitys Sinulla on eteisvärinään?


      • Kalle.
        miten elät kirjoitti:

        Minulla useina öinä sydänrytmi lähtee hurjiin ylikierroksiin, se menee kuin pikamaratoonari. Takoo ja jyskyttää, ja on sellainen olo, kuin koko kroppa olisi kuminauhaa, joka pian ratkeaa.
        Pulssi takoo (tuossa ranteessa kun laskee) kamalaa tahtia.

        Ja nyt se sit läväytti vielä sydämen vajaatoiminnan. Toki taustalla on monia jo aiemmin sydämeen kohdistuva syitä, kuten sydänlihastulehdusta, sädetystä, yms..

        Millainen lääkitys Sinulla on eteisvärinään?

        Itse olen aiemmin potenut niitä "muljahduksia".
        Sukuvika.
        Ehkä kaukaa haettu, mutta ihminen on sitä, mitä syö.
        Sinuna muuttaisin pääosin ruokavalion laktovegetaariseksi, eli maitotuotteita ja kasviksia.
        Seleenistä paasaaminen kuulostaa sekin huuhaalta, mutta ei ole. Se vahvistaa sydäntä. Muista myös muut hivenaineet.
        Tärkein on magnesium. Sillä monet, kuten minäkin, ovat päässeet sydänvaivoistaan.
        Käy apteekissa.


      • -Hipsu-
        miten elät kirjoitti:

        Minulla useina öinä sydänrytmi lähtee hurjiin ylikierroksiin, se menee kuin pikamaratoonari. Takoo ja jyskyttää, ja on sellainen olo, kuin koko kroppa olisi kuminauhaa, joka pian ratkeaa.
        Pulssi takoo (tuossa ranteessa kun laskee) kamalaa tahtia.

        Ja nyt se sit läväytti vielä sydämen vajaatoiminnan. Toki taustalla on monia jo aiemmin sydämeen kohdistuva syitä, kuten sydänlihastulehdusta, sädetystä, yms..

        Millainen lääkitys Sinulla on eteisvärinään?

        lääkkeenä cordaronea, joka on rytmihäiriö lääkkeistä paras mitä markkinoilta löytyy. Tosin ei tehoa enää eteisvärinään mutta tarkotuksena on pitää poissa ne vaaralliset kammioperäiset rytmihäiriöt. Propral on toinen, laskee sykettä ja verenpainetta. Kolmas on Cozaar, vajaatoimintaan ja verenpaineeseen vaikuttava lääke. Ja tietysti Marevan, se kuuluisa verenohentaja. Ja rautaisella kokemuksella voin sanoa ettei noita vitamiini ja hivenaine juttua ei kannata ihan tosissaan varsinkin jos on kyseessä ihan oikea sydänvika. Tiedän tapauksen jossa sydänvikainen "hoiti" itseään vähän muilla lääkkeillä kun mitä lääkäri oli määrännyt. Meni sitten kuolemaan, HUPSISTA !!!!


      • flimmeriin
        -Hipsu- kirjoitti:

        lääkkeenä cordaronea, joka on rytmihäiriö lääkkeistä paras mitä markkinoilta löytyy. Tosin ei tehoa enää eteisvärinään mutta tarkotuksena on pitää poissa ne vaaralliset kammioperäiset rytmihäiriöt. Propral on toinen, laskee sykettä ja verenpainetta. Kolmas on Cozaar, vajaatoimintaan ja verenpaineeseen vaikuttava lääke. Ja tietysti Marevan, se kuuluisa verenohentaja. Ja rautaisella kokemuksella voin sanoa ettei noita vitamiini ja hivenaine juttua ei kannata ihan tosissaan varsinkin jos on kyseessä ihan oikea sydänvika. Tiedän tapauksen jossa sydänvikainen "hoiti" itseään vähän muilla lääkkeillä kun mitä lääkäri oli määrännyt. Meni sitten kuolemaan, HUPSISTA !!!!

        sain usein flimmerin makuulle käydessäni. Vaiva poistui kokoaan kun aloin syödä Magnesium Plus -tabletteja, 2/aamuisin. Kun piidin tabuissa taukoa, flimmeri ilmaantui taas. Sain sen uudelleen pois näillä tableteilla. Niissä on magnesiumin lisäksi B-vitamiineja, joiden sanotaan tehostavan vaikutusta. Näitä tabletteja saa ihan terveyskaupoista ja olen nähnyt niitä myös marketeissa. Halpojakin ovat.


      • Amiodarone
        -Hipsu- kirjoitti:

        lääkkeenä cordaronea, joka on rytmihäiriö lääkkeistä paras mitä markkinoilta löytyy. Tosin ei tehoa enää eteisvärinään mutta tarkotuksena on pitää poissa ne vaaralliset kammioperäiset rytmihäiriöt. Propral on toinen, laskee sykettä ja verenpainetta. Kolmas on Cozaar, vajaatoimintaan ja verenpaineeseen vaikuttava lääke. Ja tietysti Marevan, se kuuluisa verenohentaja. Ja rautaisella kokemuksella voin sanoa ettei noita vitamiini ja hivenaine juttua ei kannata ihan tosissaan varsinkin jos on kyseessä ihan oikea sydänvika. Tiedän tapauksen jossa sydänvikainen "hoiti" itseään vähän muilla lääkkeillä kun mitä lääkäri oli määrännyt. Meni sitten kuolemaan, HUPSISTA !!!!

        lisäravinteilla, koska lääkärien määräämät lääkkeet eivät poista takykardiakohtauksia, joissa osassa on eteisvärinän lisäksi vielä kammiolisälyöntejä. Cordarone on kamala myrkky. Sitä en uskalla aloittaa vaikka on tarjottu. Ehkä tahdistin tulisi kysymykseen. Beetaslpaaja on ja Digoxin.

        Vajaatoimintaa itse epäilen tai sepelvaltimoiden spasmia, mutta lääkärien mielestä niitä ei ole. Minun täytyy marssia apteekkiin selvittämään seuraavien yhteensopivuudet Marevanin kanssa (lääkäreillä ei ole aikaa semmoiseen):
        B-vitamiinit, D-vitamiini seleeni, sinkki, magnesium, ubikinoni, kalaöljy, vehnänalkiot, herajauhe, ternimaitokapselit, maitohappobakteerit, kilpirauhaslääke Thyroid, Arthryl (nivelrikkolääke). Osaa noista syönkin jo. Osa on infektioherkkyyden poistoon. Paraikaa olen flunssassa.

        Mulla on tullut nyt loppukesällä eteisvärinän aikaan paljon hengitysvaikeuksia, kramppeja alaraajoihin, runsasta janotusta ja pissatusta ja refluksia. Ensi viikolla on mahantähystys. Sappirakon leikkaukseen pääsen ehkä lokakuussa (?).


      • poikke
        -Hipsu- kirjoitti:

        lääkkeenä cordaronea, joka on rytmihäiriö lääkkeistä paras mitä markkinoilta löytyy. Tosin ei tehoa enää eteisvärinään mutta tarkotuksena on pitää poissa ne vaaralliset kammioperäiset rytmihäiriöt. Propral on toinen, laskee sykettä ja verenpainetta. Kolmas on Cozaar, vajaatoimintaan ja verenpaineeseen vaikuttava lääke. Ja tietysti Marevan, se kuuluisa verenohentaja. Ja rautaisella kokemuksella voin sanoa ettei noita vitamiini ja hivenaine juttua ei kannata ihan tosissaan varsinkin jos on kyseessä ihan oikea sydänvika. Tiedän tapauksen jossa sydänvikainen "hoiti" itseään vähän muilla lääkkeillä kun mitä lääkäri oli määrännyt. Meni sitten kuolemaan, HUPSISTA !!!!

        Suksi suolle tuhannen aasi.Elimistön joka solu tarvitsee vitamiineja ja hivenaineita ja niistä soluista se sydänkin rakentuu ja niitä jos ei ole ravinnossa niin ei ne solut uusiudu. Nämä lääkkeet ovat synteettisiä aineita ja siten vieraita elimistölle eli täysin tekohengitystä parantaa niillä ongelmaa,oireet ne voi poistaa mutta ei syytä mistä oireet syntyy ja kaupan päälle saa muita "sivuvaikutuksia" mitkä ovat oikeammin suoria lääkkeen vaikutuksia


      • Kalle. kirjoitti:

        Itse olen aiemmin potenut niitä "muljahduksia".
        Sukuvika.
        Ehkä kaukaa haettu, mutta ihminen on sitä, mitä syö.
        Sinuna muuttaisin pääosin ruokavalion laktovegetaariseksi, eli maitotuotteita ja kasviksia.
        Seleenistä paasaaminen kuulostaa sekin huuhaalta, mutta ei ole. Se vahvistaa sydäntä. Muista myös muut hivenaineet.
        Tärkein on magnesium. Sillä monet, kuten minäkin, ovat päässeet sydänvaivoistaan.
        Käy apteekissa.

        Kuulehan nyt, Kalle...
        Magnesiumia syövät monet niin terveet henkilöt kuin sydänpotilaatkin...
        Jos ja kun eteinen on laajentunut siinä määrin, että flimmeri on pysyvä (ei mene ohi kardioversiolla...ehkä hetkeksi) ja verenohennuslääkitys on loppuikäinen älä nyt HYVÄ IHMINEN heitä noin naurettavaa ohjetta kehiin muka viisastenkivenä tähän hyvin vakavaan vaivaan!!!

        Katsos - tällä palstalla on joukko lukijoita, jotka saattavat ottaa sanasi todesta!
        Hivenaineet ym ovat varmasti hyväksi silloin, jos niistä on vajetta tai suurentunut tarve, mutta sydänlääkkeitä ne EIVÄT ole!

        Mitä tulee "muljahduksiisi" - niillä ei ole tämän kanssa välttämättä mitään tekemista - viattomia lisälyöntejä, ehkä?

        Jos Marevan ei toimi ja Inr-arvo heittelee pahasti, on olemassa eräs (kallis) lääke, jonka kanssa ei tarvitse miettiä parsakaalin/pinaatin ym syömisiään, tilapäisiä juomisiaan/muita lääkityksiä, eikä tarvitse ravata alinomaa labrassa...Pradaxa.

        Kaikkea hyvää (meille) flimmeripotilaille ja terveille asiallisille kommentoijille! : D


    • TaltsuTytsä

      http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/laakejaterveystieto/farmaseuttineuvoo/Pages/Laakkeidenyhteisvaikutukset.aspx

      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00007

      jos magnesium auttaa jalkakramppeihin
      ...Taltsukeikalla ostin kilon pussin magnesiumkiteitä, joita liuotan jalkakylpyveteen. Terveysmessuilla sitä kokeilin ja tietenkin etsin Taltsun apteekista halvempaan hintaan.... "

      http://www.iidnemagneesium.eu
      Kirjutage, kuidas soovite kauba eest maksta? Kas arvega või sularahas?
      Ja kuidas soovite pakki kätte saada? Kas postiautomaati, postkontorisse nõudmiseni (Itella või Post24 - tasu 3€) või tulete ise järele Kari 5 Tallinn (palun kindlasti ette helistada 372 53063325 )

      http://www.tourism.tallinn.ee/est/kaart

      Mistä on kyse !
      http://www.ancientmagnesium.nl/
      http://www.allergiakauppa.fi/tuote/magnesium-hiutaleet-750g-water--salt/000861/


      öljynä
      https://apteek.apotheka.ee/search?q=MAGNEESIUM ÕLI - SPRAY

      Aina syytä lähteä Tallinnaan !

    • kokonaisruokavalio

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm#magnesium

    • Cityman499

      Poikkelle sanoisin, jotta söin lääkärin määräyksestä Tambocoria 2x100mg/pv ja flimmeri pysyi loitolla ja vointi oli erinomainen, liikuntakin sujui kuin vettä vaan. Sitten hölmöyttäni aloin itse säätämään eli vähensin omin päin lääkitystä tarkoituksenani päästä lääkkeestä parin vuoden syönnin jälkeen eroon. Flimmeri tuli ja muutaman kuukauden kuluttua pääsin rytminkääntöön. Käännön jälkeen on mennyt taas vuosi hienosti. Tarinan opetus: noudata lääkärin ohjeita ja keskustele tarvittaessa lääkärin kanssa lääkityksestäsi. Lääkkeiden syönti on ehdottomasti parempi paha.

      • Little town

        Hei kaikki tälle palstalle kirjoittelijat - oletteko vielä työelämässä mukana?

        Itsellä jatkuva flimmeri, nyt odotan n.kuukauden päästä olevaa rytminsiirtoa, toivon että olo helpottuu ! Aika raskaalta tuntuu välillä, helposti hengästyy ja kovasti hikoilua.

        Kyllä minäkin noudatan lääkärin ohjeita enkä ala säätämään ominpäin noitten lääkkeiden kanssa.
        Luontaistuotteet ovat monesti ns lumelääkettä eikä niitä ole edes tutkittu kunnolla.
        Tämä siis vain minun mielipiteeni tästä....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe