Nettilukio

kiinnostunut...

Onko kenelläkään kokemusta nettilukiosta? Millaista on? Voiko jatkaa äitiysloman aikana opiskelua?

23

17961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nettilukiolainen

      Olen nyt reilun kuukauden verran ollut nettilukiossa. Itse kyllä pidän siitä ja se on mielestäni ihan hyvä opiskelutapa, mutta kyllä se tosi paljon itsekuria vaatii. Aiemmin on opiskelutaidot olleet aika pahasti hukassa, mutta nettilukiossa niitä joutuu ihan väkisinkin kehittämään. Oma mielipiteeni ainakin tähän mennessä on ollut, että nettilukio on hyvä juttu ja kiva opiskelu"paikka", mutta vaativaa se todellakin on.
      Opiskeluthan siis suoritetaan ihan omaan tahtiin, eli varmaan äitiyslomalaiselle on juuri hyvä tapa opiskella tuo nettilukio.

      • nettilukio

        jos yläasteelta ei ole kovin hyvä todistus? Kielet 6, samon äidinkieli. Mitä muuten kustantaa?


      • huono päästötodistus
        nettilukio kirjoitti:

        jos yläasteelta ei ole kovin hyvä todistus? Kielet 6, samon äidinkieli. Mitä muuten kustantaa?

        että kun preuskoulun päästötodistus oli tosi huono ja ehdot yhdestä, että tulisiko onnistumaan????


      • Aion minäkin
        huono päästötodistus kirjoitti:

        että kun preuskoulun päästötodistus oli tosi huono ja ehdot yhdestä, että tulisiko onnistumaan????

        Vaikka mullakaan ei peruskoulun päättötodistus kauhean hyvä ollut, aion alkaa opiskelemaan nettilukiossa. Ja mä olen kotona 2 pienen lapsen kanssa, 3v. ja 3 kk.
        Mitään tukiahan tuohon ei saa, eli se äitiysloma ei merkkaa mitään.
        Kustannuksia ei ole muita kuin netin kk maksu ja joitain kirjoja joutuu hankkimaan. Käy katsomassa nettilukio.fi siellä kerrotaan hyvin asioista.


      • *_*
        Aion minäkin kirjoitti:

        Vaikka mullakaan ei peruskoulun päättötodistus kauhean hyvä ollut, aion alkaa opiskelemaan nettilukiossa. Ja mä olen kotona 2 pienen lapsen kanssa, 3v. ja 3 kk.
        Mitään tukiahan tuohon ei saa, eli se äitiysloma ei merkkaa mitään.
        Kustannuksia ei ole muita kuin netin kk maksu ja joitain kirjoja joutuu hankkimaan. Käy katsomassa nettilukio.fi siellä kerrotaan hyvin asioista.

        kun jus ttentittävät aineet on matikak, kemia ja fyssa ja ne oli mulla huonoimmatkoulussa :(


    • Emilia_Erikoinen

      Olen toisen vuoden nettilukio-opiskelija. Meillä tentit käydään tekemässä koululla. Olette (uskoisin niin) kaikki aikuisia, eli siis oppivelvollisuusikä takana. Tämä tarkoittaa sitä, ettei tarvitse välttämättä opiskella kuin aineet, jotka aikoo kirjoittaa, esim. äidinkieli, englanti, biologia, historia. ...Tai mikä nyt sitten ketäkin kiinnostaa, mutta mikään pakko ei ole koskea fysiikkaan, matematiikkaan, kemiaan tai ruotsiin, mikäli ne tuntuvat vaikeilta. Tosin kannattaa vilkaista kuitenkin ja keskustella omalla koululla oppilaanohjaajan kanssa.

      Opiskeluintoa toivottaa etäopiskelija Savosta

      • Nettilukiolainen

        Nettilukiossa joutuu suorittamaan kaikkien oppiaineiden kurssit (44 kurssia), kuten iltalukiossa eli aikuislukioissa ja sitten yo-kirjoitettavat aineet tietysti ennen yo-kirjoituksia oltava jo valmiina.


      • terveystieto

        Voiko aikuslukiolainen eli yli 18-vuotias lukea terveystietoa? Siitähän on muuten yli 18-vuotiaalla vapautus.


    • 5+15

      Keskeytin lukion nuorten puolella englannin ja ruotsin takia. En päässyt niistä läpi millään, muuten meni ihan hyvin. Kävin 2 vuotta nuorten puolella ja sitten loppuun netissä. Siinä välissä kävin ammattikoulussa kääntymässä, ei ollut minun paikka ja olisi kestäny sen 3 vuotta, eli kaikki alusta asti... Nettilukio oli erittäin hyvä vaihtoehto, koska siten valmistumiseni ei alunperäisestä lykkääntynyt juuri mitään. Mutta itsekuria se vaatii. Nyt opiskelen amk:ssa.

    • ei nimimerkkiä

      itsekin haaveilen lukion käymisestä, etänä se onnistuisi. Tosin enemmän se harrastus ja itsensä "sivistämistä" olisi, koska työelämässä olen. Mutta mietin vain noita koepäiviä, teen 3-vuorotyötä, niin onko ne kaikki kokeet sitten samalla viikolla, koeviikko siis, vai hajautettu? Ja voiko normaalisti uusintatentti päivänä uusia? vai mikä systeemi näissä etälukion kokeissa on? Ei millään pysty varmasti kaikille koepäiville saamaan sopivaa vuoroa... onko teillä siis kokemusta vuorotyöstä ja etälukiosta?

      • joku tyyppi

        Ei ole kokemusta 3-vuorotyöstä, mutta lukiosta työn tai muun opiskelun yhdistämisestä on muutaman vuoden takaa. Koejutuissa tuntuu olevan eroavaisuuksia eri lukioiden / paikkakuntien välillä - itse olen käynyt lukiota 2 eri paikkakunnalla (olen vaihtanut asuinkuntaa esim. töiden takia). Toisessa koulussa oli sellainen käytöntö, että syksyllä / keväällä koulun alkaessa tiesi kaikki koepäivät, toisessa taasen oli sellainen käytäntö että koepäivät sovittiin erikseen tietylle aikavälille (esim. tietylle viikolle). En ole käynyt koskaan päivälukiota, mutta sieltäkin voisi varmaan kysellä kursseja halutessaan - jotkut päivälukiolaiset kävi illalla jotain kursseja ;)
        Sanoisin että kannattaa kysyä omasta koulusta sen käytäntöjä kokeiden ja muiden opiskelusysteemien suhteen. Myös etäkursseihin kuuluu muutama pakollinen läsnäolotunti (iltaisin), mutta niitä on about pari kertaa koko sen kyseisen kurssin aikana...


    • Kokemuksia on.

      Itse olen Nettilukiossa, sillä olen työssä samaan aikaan ja opiskelua menee siihen illalla sitten mukavasti ja raittoisasti. Nettilukiosta tiedän, että saa tehdä koska vaan ja nii paljon opiskelua kuin haluat. Jos haluaa kirjoittaa ylioppilaaksi niin sitten joko menee siihen kouluun tekemään sen tai sitten omaa lähempään lukioon tekemään.

      Olen tälläisessä paikassa opiskelemassa kuin:
      http://www.otavanopisto.fi/

      Kannattaa käydä kurkkasemassa koko paikka ja miettiä.. :)

      • lukihäiriö kai

        En yhtään ymmärrä missä tuolla sivulla on mitä lukio-kursseja tuolla voi käydä :sss


      • Minde1234

        Maksaako tuo nettilukio? Sivuilla ei siitä ole mainintaa, tai en ainakaan löytänyt?


    • kyyyyyselen

      Hei te jotka olette Otavalla nettilukiossa!

      Miten tuon lyhyen matikan fysiikan/kemian kurssit suoritetaan? Siis tietty tehdään tehtävät, mutta MITÄ tarkottaa se, kun tentin sijasta voi tehdä referaatin? Mikä on referaatti edes? Miten sen voi matikasta tehdä? Missä se tehdään?

      • tyhmää....

        Millasella todistuksella pääsitte? Tarvitaanko oikeesti hyvä kekiarvo vai kelpaako vähän huonompikin? siis. alle 8?


    • No numebria

      Mä kävin nettilukion alle 8 arvosanalla ja on kuulemma alemmallakin päässyt ilmeisesti. Ole rohkeasti yhteydessä ja kysy, mielestäni opintoon vaikuttaa oma motivaatio enemmän kuin numerot :)

    • vanhus yo?

      Mä oon käynyt ilatakoulun lukion kurssit kaikki, paitsi matikka, englanti ja ruotsi. tekee yhteensä 15 kurssia. Näistä en päässyt läpi aikuispuolella. Nyt olen eläkkeellä ja olen jo vanha. Haluaisin nuo ko. aineet suorittaa nettilukiossa, mutta miten. Oisko kouluun otavaan tultava kokeisiin jn e.....

      • psykologia kiinnostaisi

        Voiko käydä yksittäisiä kursseja kuten psykologia ja terveystieto? Ja voiko käydä vaikka ei kirjottaisikaan?


      • lukio tyttö
        psykologia kiinnostaisi kirjoitti:

        Voiko käydä yksittäisiä kursseja kuten psykologia ja terveystieto? Ja voiko käydä vaikka ei kirjottaisikaan?

        Voi voi :)


    • sfsfsfaffs

      Vanha ketju, mutta mitäpä turhia uutta aloittamaan.

      Eli nettilukio.fi sivustolla lukee, että "lukiota voi käydä 2-4 vuotta", mutta siellä myös sanotaan, että opiskelija voi käydä aineita omaan tahtiin. Lisäksi olen lukenut, että nettilukion voi käydä vaikka kuukauteen jos vaan kykenee, mutta voi opiskella vaikka kymmenenkin vuotta.

      Eli siis miten on? Voinko käydä nettilukion vaikka vuoteen, vai onko siellä roikuttava se kaksi vuotta?

    • .........

      Koska ne laittaa aineopiskelijoille laskuja? Opiskelin pari kurssia tuolla (olen siis myös oikeasti opiskelemassa toisessa lukiossa) kesällä ja laskua ei oo kuulunut.... Todistus kylläkin.

    • enosaaaaa

      Onko kellään tällä hetkellä enkku 4 nettilukiossa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3880
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      596
      3644
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3632
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2291
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2255
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1776
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1443
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe