Yksityinen puheterapia.

Tahtoo tietoa...

Jos lapsi menee yksityiselle puheterapeutille, siksi ettei kunnalla ole resursseja antaa kunnan puheterapiaa, niin kuka tämän lystin maksaa. Vanhemmat itse, vaiko kunta.

3

2825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuntouttaja

      Jos lapsi on käynyt terveyskeskuspuheterapeutilla ja kuntoutuksen tarve on todettu, voi terveyskeskus ostaa puheterapiapalvelun yksityiseltä puheterapeutilta ellei tk-puheterapeutti pysty ottamaan lasta hoitoonsa. Terapian siis maksaa perusterveydenhoito eli kunnan terveyskeskus.
      Toteutumisen edellytyksenä on, että terveyskeskus on solminut sopimuksen jonkun yksityisen palveluntuottajan eli puheterapeutin kanssa ja tällainen löytyy kuntoutusta toteuttamaan. Toisinaan voi olla vaikea löytää yksityistäkään toimijaa erityisesti syrjäseuduille. Tämä johtuu siitä, että yksityispuheterapeutti on itsenäinen yrittäjä ja voi olla, ettei hänen yksinkertaisesti kannata lähteä ajamaan jonnekin kauas esimerkiksi vain yhden asiakkaan takia. Hänen täytyy huomioida ajankäyttönsä, polttoainekulunsa yms. yritystoiminnan kulunsa. Toisinaan yksityista terapeuttia ei löydetä siitä syystä, että kenellekään yksityisterapeutille ei mahdu yhtään uutta potilasta.

      • lähete Kelalle

        Jos olette kielen kehityksen viivästymän vuoksi puhepuolen osastolla osastojaksolla, sieltä erikoislääkäri voi kirjoittaa lausunnon Kelalle ja silloin voi hakea Kelan puheterapiaa. Eli yksityiseltä puheterapeutilta saa puheterapiaa, mutta Kela maksaa sen. Maksusitoumus on voimassa yleensä yhden vuoden, jonka jälkeen kuntoutuksen tarve arvioidaan uudestaan.
        Edellytyksenä on, että kielen kehitykssen viivästymä haittaa lapsen jokapäiväistä kommunikointia yms. Eli kyseessä on lapsen kannalta merkittävä haitta.


    • pekkalan antsxu

      vittu 200 euroa/tunti ja leiktään jotain paskaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe