AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Alkoholi ja opamox?

Alkoholi ja opamox?

16 Vastausta 15 018 Lukukertaa
Ystäväni sairastaa masennusta ja syö jotain masennuslääkettä, en muista juuri nyt nimeä, sekä joskus käyttää rauhoittavaa nimeltä opamox. Hänellä on siis resepti kyseiseen lääkkeeseen. Haluaisin vaan tiedustella, että onko kyseisellä lääkkeellä ns. viihdekäytössä mitään merkitystä ja onko miten vaarallista alkoholin kanssa? Joskus vaan on epäilyksiä, ettei ole nautittu vain alkoholia.

no ihan

on yhteisvaikutusta.Opamoxiakaanhan ei saisi alkoholin kanssa käyttää. Mistä syystä epäilet yhteiskäyttöä?

Muisti menee

Omia kokemuksia:

- Menee muisti ja viikonpäivät sekaisin. Välillä on vaikea tietää, onko valvottu 2 vai 4 päivää. Näin kesäisin on usein mahdotonta päätellä, onko ilta vai aamu. Joskus asian selvittämiseen saattaa mennä koko päivä. Ja kun saa sen selville, niin silloin on uudestaan sekaisin, onko ilta vai aamu.

- Sekavuustaso on sitä luokkaa, että kompassin neulasta ei osaa päätellä kumpi pää on pohjoinen. Aivot voivat väittää mustaa nuolta pohjoiseksi vaikka aurinko näkyy, kello on ja tietää auringon nousevan idästä.

- Aivot vain eivät suostu uskomaan todeksi, mitä silmät näkevät.

- Kaatuilua, tasapaino menee ihan tolkuttomaksi.

- Kokonaisuutena lopputuloksena on sellainen sekavuustila, että todennäköisesti millään huumeella ei saa vastaavaa. Todennäköisesti ei edes haistelemalla butaania.

- Opamoxeissa ja viinoissa olevan kommellusta on aivan mahdoton seurata selvinpäin vierestä ja on pakko ottaa itsekin jos aikoo samoissa tiloissa majailla.

- En suosittele kellekään, mutta itse otan silloin kun haluan pöljäillä oikein perusteellisesti, mutta 3 viskipullon juonti ei silti houkuta.

Huh...

Siksi vaan tässä kyselin, koska pari kertaa jo parin kaljan ja paukun jälkeen meno on paljon kovempaa/sekavampaa kuin kyseinen annosmäärä on normaalisti aiheuttanut. Tiedän siis, että hän jotain muutakin on varmasti ottanut, muttei kyllä myönnä mitään. Ajattelin tässä vain kysellä, koska sain sellaisen kuvan, että opamoxit on tosi lieviä rauhoittavia ja en muutenkaan tiedä miten yleensä rauhoittavat reagoivat alkoholin kanssa.

Tosiaan sekavuus on omaa luokkaansa ja kotiin vieminen on helpommin sanottu kuin tehty. Mainitsemasi tilan tapaista ei kuitenkaan sentäs ole ollut. Varmaan siis, jos kyse on noista opamoxeista niin annos huomattavasti pienempi? Paljonko sitten joutuu ottamaan opamoxia ja alkoholia, jos noin sekaisin sillä saa itsensä?

Kuinka paljon

No, silloin kun halutaan sekoilla, niin viinaa otetaan sen verran kuin hyvin alas menee. Kahteen pekkaan lava kaljaa ja 0,7 l viskipullo päivässä on sellainen sopiva annos.

Opamoxeista löytyy useampaa vahvuutta. Tavallisin on 30 mg. Tosin tuntuu siltä, että 50 mg on vahvempaa, kuin tuo 20 mg ero antaa ymmärtää. Jotenkin tuntuu, että yksi 50 mg vastaa noin kahta 30 mg tabua. Mutta tavallisinta 30 mg Opamoxeja on tullut rouhittua alkuunsa sellainen 5 / naama, ja jos jommalla kummalla esiintyy agressioita, niin tuplamäärä lisää. Hurjin määrä, mitä olen kuullut yhden henkilön noita rouhineen illassa on noin 40 kpl 50 mg tabuja. Kaveri kyllä ihmetteli itsekin jälkikäteen, miten se on mahdollista.

Ikävää tuossa Opamox + viina kombossa on, että aina se ei tosiaan toimi rauhoittavasti, vaan kiihdyttävästi, ja siitä on todella leikki kaukana.

opamox+muut päihteet

joo...taas koko viikonloppu...ihan total blackout
en muista mitään perjantaina vedin opamoxeja ja pari sidua...en muista sitäkään et oon ollu lauantaina töissä. mut oon alkanu juomaan heti ku oon sieltä päässy. syötiin kaverin kans aikas paljo noit opamoxeja... lisäksi syön koko ajan masennuslääkettä.
sit me ollaan kyl otettu muutaki xanoreita, deksuja ja poltettu savua ...kai? ainaki olen autoni mällännyt!
ei muista mitään..vieläki tuntuu et ei oo ihan täs ulottuvuudessa.

sori sekava kirjoitus

kokemusta on

Kokemuksesta voin sanoa, että opamox ja alkoholi ei sovi yhteen. Kerran itse otin "vahingossa" opamoxin samaan aikaan kun olin viihteellä ja itse en muista tapahtumasta yhtikäs mitään, mutta seuraavankerran kun heräsin, niin heräsin teho-osastolla.

jo

otin tuossa eile bentson ja pari kaljaa hyvä olo tuli hetiku ois taivaassa

Jos on tolee niin ei

Mene niin jysähtävästi päähän. Koukkuun jääminen paha juttu.
Sekakäyttäjät ovat aggressiivisia, jos ovat pelkät juopotkin. Parasta olisi olla sekoittamatta nuppia.
Ihme kun joku makaa ulkonakin sammmuneena ja luottaa ääliömäiseen tuuriin, että selviää taas.
Eikö ole parempi hyväksyä, ettei kukaan piittaa, jollei itse huolehdi itsestään.
Muutaman kilometrin pyörälenkillä tuli joskus montakin puskajussia vastaan.

Usein

kun mustakahvainen leipäveitsi on heilahtanut alkoholin ja lääkkeiden seurauksena, on kysymyksessä Opamox tai Xanor, ja tämä on ihan faktatietoa. Itseäni asia kiinnosti, kun minulle määrättiin näitä taannoin erään tapahtuman johdosta.
Tiedän henkilön, joka heräsi pidätyssellistä haalarit päällä ilman mitään muistikuvia tapahtumista ja kun haettiin kuulusteluhuoneeseen, ensimmäisenä alettiin kuulustelijan johdolla selvittää tapahtunutta ja montako vuotta tästä on tulossa. Kysymyksessä oli suhteellisen kunnollinen kaveri ja viina + rauhoittavat lääkkeet kokeilumielessä.
Opamox on hyvä nukahtamislääke kun rouskaisee noin 100mg ja alkaa katsomaan telkkaria. Kukin toleranssiensa mukaan tietenkin. Täytyy muistaa että kyseessä on bentso (Oksatsepaami, joka on bentsodiatsepiineihin kuuluva lääkeaine.) joten addiktiopotentiaali on korkea. Kun ei enää pärähdä niin saatatkin olla jo koukussa.
Otin opamomoxia ja alkoholia seuraavana päivänä pelotti kaikki ihan saatanasti. Kaikki normaalit tilanteet olivat ihan saakelin pelottavia.

Sit vaan lisää Opamoxia...

...koska se parhaiten nauraa kenellä paras lääkitys.

hitts

hitit jointista pari pissee ja taas jaksaa seuraavan työpäivän :)
suosittelisin käyttää vain siihen mihin se on tarkoitettu
Hei, kokeilenpa olisiko täällä joku lukemassa. Olen siis kärsinyt paniikkihäiriöstä ja ahdistuneisuudesta 90 luvulta lähtien. Ja on kokeiltu terapiat sekä erilaisia yhdistelmiä eri lääkkeistä. Tällä hetkellä käytössä Alprox 0,5 1 tbl 2-6 krt/pv tarvittaessa.
Näiden kanssa olen uskaltanut alkoholiakin käyttää, joskus enempi joskus vähempi. Koskaan en kuitenkaan yhtäaikaa.
Nyt minulle määrättiin Opamox 15 mg 1-3 tbl/vrk kokeeksi. Tosin tuo määrä ei minulla oireisiin ole auttanut mitenkään.
Onko näillä lääkkeillä suurta eroa ? Ja miten on sitten alkoholin kanssa ? Pakkausselosteessa kun lukee, että ei pidä käyttää samanaikaisesti.
Tänään siis otettu aamulla lääkkeet ja nyt olen lähdössä illalla kaverille kylään ja tässä mietin, että uskallanko yhtään olutta tai siideriä ottaa.
 /   /  /  / Alkoholi ja opamox?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta