Poste Restante

osoite

Miten poste restante osoite toimii? Teenkö vain ihan normaalista muuttoilmoituksen, laitan siihen nimeni, osoitteeksi POSTE RESTANTE ja postinumero/paikkakunta. Jos erimerksi haluan postit tiettyyn postiin, niin riittääkö se, että laitan vaikka 00730 HELSINKI.

65

59396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin o

      Riittää se.
      Nykyään kun irtolaislaki on poistunut niin ihmisellä ei tartte olla asunto-osoitettaPoste Restante eli noutoposti tarkoittaa palvelua, jossa yksityinen henkilö noutaa vastaanottamansa postin itse postikonttorista. Poste Restante -palvelu on täysin maksuton ja sen käyttöön ottamisesta ei tarvitse tehdä erillistä ilmoitusta postille. Poste Restante -osoitteen voi ottaa käyttöön myös nimimerkillä.

      Poste Restante-osoite on muotoa: Matti Meikäläinen, Poste restante, 00100 Helsinki. Tämä osoite tarkoittaa sitä, että Matti Meikäläisen posti ohjataan Helsingin keskustan postikonttoriin josta hän voi sen käydä noutamassa. Poste Restante -osoitteella tulleita kirjeitä säilytetään postikonttorissa kolme täyttä kalenteriviikkoa ja paketteja säilytetään kaksi täyttä kalenteriviikkoa.

      • Norm. postilaatikon käyttäjä

        Täytyy sanoa, että joka kerta kun työssäni törmään ihmiseen, joka ilmoittaa osoitteekseen jonkun poste restanten, tulee väkisinkin mieleen että mitä salattavaa tällaisella ihmisellä on.

        Vaikka en väitä, että salattavaa olisi, mutta tulee sellainen tunne. Miksi poste restantea pitää käyttää? Mitä hämäräpuuhia ihmiset oikein harrastaa? Paritustako??


      • osoite
        Norm. postilaatikon käyttäjä kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että joka kerta kun työssäni törmään ihmiseen, joka ilmoittaa osoitteekseen jonkun poste restanten, tulee väkisinkin mieleen että mitä salattavaa tällaisella ihmisellä on.

        Vaikka en väitä, että salattavaa olisi, mutta tulee sellainen tunne. Miksi poste restantea pitää käyttää? Mitä hämäräpuuhia ihmiset oikein harrastaa? Paritustako??

        No, minulla nyt ei ole mitään salattavaa, mutta tällä hetkellä tilanne on sellainen, että majailen kaverin luona, enkä halua, että postini menevät sinne, koska en siellä koko aikaa ole. Ei kai siinä mitään sen ihmeellisempää ole? Tietty on ihmisiä, jotka harrastavat mainitsemaasi paritusta tms. mutta ei kaikilla, kenellä on poste restante-osoite, ole mitään salattavaa. Se vaan on nyt käytännön syistä.

        Kiitos sinulle, viestisi sai minut hymyilemään...;) Onko vielä juuri noin skeptisiä ihmisiä...hihihiii..


      • suviiiii
        Norm. postilaatikon käyttäjä kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että joka kerta kun työssäni törmään ihmiseen, joka ilmoittaa osoitteekseen jonkun poste restanten, tulee väkisinkin mieleen että mitä salattavaa tällaisella ihmisellä on.

        Vaikka en väitä, että salattavaa olisi, mutta tulee sellainen tunne. Miksi poste restantea pitää käyttää? Mitä hämäräpuuhia ihmiset oikein harrastaa? Paritustako??

        ... Omalla kohdalla posterestanten käytön syy on ilkivalta, jota tehtiin postiini. Kirjeet revittiin jne.


      • kulkukoira
        Norm. postilaatikon käyttäjä kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että joka kerta kun työssäni törmään ihmiseen, joka ilmoittaa osoitteekseen jonkun poste restanten, tulee väkisinkin mieleen että mitä salattavaa tällaisella ihmisellä on.

        Vaikka en väitä, että salattavaa olisi, mutta tulee sellainen tunne. Miksi poste restantea pitää käyttää? Mitä hämäräpuuhia ihmiset oikein harrastaa? Paritustako??

        ei kato velkkojat löydä niin helposti ovelle ;)


      • nimetön turva
        Norm. postilaatikon käyttäjä kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että joka kerta kun työssäni törmään ihmiseen, joka ilmoittaa osoitteekseen jonkun poste restanten, tulee väkisinkin mieleen että mitä salattavaa tällaisella ihmisellä on.

        Vaikka en väitä, että salattavaa olisi, mutta tulee sellainen tunne. Miksi poste restantea pitää käyttää? Mitä hämäräpuuhia ihmiset oikein harrastaa? Paritustako??

        voi olla myös jotakin pelättävää, valitettavasti


      • lakkautettu posti
        Norm. postilaatikon käyttäjä kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että joka kerta kun työssäni törmään ihmiseen, joka ilmoittaa osoitteekseen jonkun poste restanten, tulee väkisinkin mieleen että mitä salattavaa tällaisella ihmisellä on.

        Vaikka en väitä, että salattavaa olisi, mutta tulee sellainen tunne. Miksi poste restantea pitää käyttää? Mitä hämäräpuuhia ihmiset oikein harrastaa? Paritustako??

        Ei siinä tarvitse mitään hämärää olla. Posti kun yhdistelee noita postikonttoreita, niin paketti on helpompi tilata postikonttoriin, jonka vieressä käy töissä, kuin ajaa 30 km päähän hakemaan sitä pakettikortilla, johon se asuinosoitteen mukaan matkaisi.


      • koditon?
        Norm. postilaatikon käyttäjä kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että joka kerta kun työssäni törmään ihmiseen, joka ilmoittaa osoitteekseen jonkun poste restanten, tulee väkisinkin mieleen että mitä salattavaa tällaisella ihmisellä on.

        Vaikka en väitä, että salattavaa olisi, mutta tulee sellainen tunne. Miksi poste restantea pitää käyttää? Mitä hämäräpuuhia ihmiset oikein harrastaa? Paritustako??

        Ei mullakaan mitään salattavaa ole vaikka osoitteni onkin poste restant, asun siis edelleen elämäntilanteesta johtuen kotona, mutta en saisi toimeentulotukea jos osoitteeni olisi vanhemmillani. Toimin siis ovelasti ja olen ns. Koditon ja saan siossusta toimeentulotukea. Ikää 18 vuotta


      • Vituttaakyylät
        Norm. postilaatikon käyttäjä kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että joka kerta kun työssäni törmään ihmiseen, joka ilmoittaa osoitteekseen jonkun poste restanten, tulee väkisinkin mieleen että mitä salattavaa tällaisella ihmisellä on.

        Vaikka en väitä, että salattavaa olisi, mutta tulee sellainen tunne. Miksi poste restantea pitää käyttää? Mitä hämäräpuuhia ihmiset oikein harrastaa? Paritustako??

        Hanki oma elämä


      • Pera35
        Norm. postilaatikon käyttäjä kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että joka kerta kun työssäni törmään ihmiseen, joka ilmoittaa osoitteekseen jonkun poste restanten, tulee väkisinkin mieleen että mitä salattavaa tällaisella ihmisellä on.

        Vaikka en väitä, että salattavaa olisi, mutta tulee sellainen tunne. Miksi poste restantea pitää käyttää? Mitä hämäräpuuhia ihmiset oikein harrastaa? Paritustako??

        Minulla omaan osoitteeseeni kytketty posti ei ole fyysisesti lähin posti. Kaiken lisäksi minulla ei tuon osoitteeseen kytketyn postin lähistölle ole normaalisti mitään asioita toimitettavana, kun taas tähän fyysisesti lähimmän postin ohi tulee kuljettua joka päivä. Postista neuvottiin käyttämään osoitetta poste restante että saan paketit tuohon itseäni lähimpään postiin, jonka ohi kuljen joka päivä. Jos en sitä tee niin joudun lähteä erikseen noutamaan joka paketin 4km päästä, aivan tyhjän takia.


      • Reppujakissa
        Norm. postilaatikon käyttäjä kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että joka kerta kun työssäni törmään ihmiseen, joka ilmoittaa osoitteekseen jonkun poste restanten, tulee väkisinkin mieleen että mitä salattavaa tällaisella ihmisellä on.

        Vaikka en väitä, että salattavaa olisi, mutta tulee sellainen tunne. Miksi poste restantea pitää käyttää? Mitä hämäräpuuhia ihmiset oikein harrastaa? Paritustako??

        Nilkki. Olen asunnoton. Sinun edustamasi byrokratia kusee nilkoille.


      • Anonyymi
        kulkukoira kirjoitti:

        ei kato velkkojat löydä niin helposti ovelle ;)

        Joopa joo! Mutta sehän maksaa kun kysyt osoitteita.😁


      • Anonyymi
        Reppujakissa kirjoitti:

        Nilkki. Olen asunnoton. Sinun edustamasi byrokratia kusee nilkoille.

        Tai sit stalkkeria ottaa kaaliin, kun ei pääse hoitamaan harrastustaan.😁


      • Anonyymi
        koditon? kirjoitti:

        Ei mullakaan mitään salattavaa ole vaikka osoitteni onkin poste restant, asun siis edelleen elämäntilanteesta johtuen kotona, mutta en saisi toimeentulotukea jos osoitteeni olisi vanhemmillani. Toimin siis ovelasti ja olen ns. Koditon ja saan siossusta toimeentulotukea. Ikää 18 vuotta

        Sinulla nimenomaan on salattavaa, jos joku olisi käräyttänyt sut olisit saanut petossyytteet.


      • Anonyymi
        Norm. postilaatikon käyttäjä kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että joka kerta kun työssäni törmään ihmiseen, joka ilmoittaa osoitteekseen jonkun poste restanten, tulee väkisinkin mieleen että mitä salattavaa tällaisella ihmisellä on.

        Vaikka en väitä, että salattavaa olisi, mutta tulee sellainen tunne. Miksi poste restantea pitää käyttää? Mitä hämäräpuuhia ihmiset oikein harrastaa? Paritustako??

        Piste restantea käyttää suuri määrä ihmisiä joilla on koti ulkomailla tai asunnoton tai asuu toisella paikkakunnalla kuin on töissä tai miehet jotka harrastaa seksiä muun kuin vaimon kanssa ja ne kun asuu turvataloissa vastaan otto keskuksissa ja turvakodeissa turvallisuuden tähden sekä tietysti joku huume lähetystä myyntiin odottava tai huumeita viinaa tilaavat heillä on postiluukut erikseen mm.kaupan paketti palvelussa. Sellaiset jotka rakentaa taloa tai muuttaa asuinpaikkaa on toinen puoliso muualla tai lapset opiskelee asuu asuntolassa ja turistit jotka viipyy pitempään vaikka 3 kk käyttää niitä.


      • Anonyymi
        suviiiii kirjoitti:

        ... Omalla kohdalla posterestanten käytön syy on ilkivalta, jota tehtiin postiini. Kirjeet revittiin jne.

        Myös ne käyttää joita vainoaa joko uskonto tai puoliso !


      • Anonyymi
        nimetön turva kirjoitti:

        voi olla myös jotakin pelättävää, valitettavasti

        Kyllä todella pelättävää väkivaltaa kokeneet uhkailua tai joku lahko vainoaa. Myös sairaita seuraajia urkkijoita ja kirjeiden avaajia jotka etsii varastettavaa niistä.


    • dsfasdfasdf

      yleensähän poste restantea käyttävät ns. "fattalle" ilmoittajat, että ovat eronneet ja silti asuvat saman katon alla ja keräävät asumistuet ja jne muut edut. Mutta tästähän ei tietenkään ollut kyse =).

      • Anonyymi

        Virolaisille on piste restante ja paketti palvelut. Varastettua ja huumeita nehän on useimmin väärillä nimillä jostain Viron koplista tai veren slummissa tai lasnamäen lähiöstä varastetut vaatteet myydään astiat ihan meidänkin toreilla kirppiksillä tapahtumissa.


    • JukkapekkaKajaani

      Itse ole ollut viitisen vuotta vailla vakituista asuntoa ja osoitteeni on postirestante.
      Pitkäaikaistyötön ja asunnoton kun ei 380 e/kk netto hirveästi juhli.
      Välillä eripuolilla sijaisyöpyessä postirestente tavoittaa kiitettävästi.

      • osoite

        Kuinka kauan tuo poste restante osoite voi olla? Ymmärtääkseni ensimmäinen kuu on ilmainen? Ja sitten kai menee joku maksu..? Vai?


      • Anonyymi
        osoite kirjoitti:

        Kuinka kauan tuo poste restante osoite voi olla? Ymmärtääkseni ensimmäinen kuu on ilmainen? Ja sitten kai menee joku maksu..? Vai?

        Narkomaanit käyttää niitä kun kuljettavat huumeita kaupungista maasta toiseen reppu matkalaukku myyvät varastettuja kelloja takkeja kenkiä. Pyytävät turisteja ostamaan juuri tuon kokoisen matkalaukun tai viemään jonkun matkalaukun lomakohteeseen oman lisäksi.NIIN HUUMEET kulkee myös arabian maihin Israeliin ja taas Thaimaasta Suomeen turkista.


    • risato

      Ymmärsin wikipediasta että henkilölle voidaan lähettää poste restante osoitteeseen kirje vaikka vastaanottajalla olisi myös vakituinen postiosoite. Tällöin kyseinen kirje jää postiin makaamaan kunnes vastaanottaja sen sieltä noutaa, eikä vaikuta vastaanottajan muun postin kulkuun.
      Olenko ymmärtänyt oikein??

      • taina

        Minä mietin paketin tilaamista seksikaupasta, joten ymmärrettävästi en halua kotiin mitään lappuja siitä. Voinko siis ilmoittaa osoitteekseni Poste restanten lähimpään postiin ja hakisin paketin silloin sieltä? Onnistuuko näin?


      • riippuu
        taina kirjoitti:

        Minä mietin paketin tilaamista seksikaupasta, joten ymmärrettävästi en halua kotiin mitään lappuja siitä. Voinko siis ilmoittaa osoitteekseni Poste restanten lähimpään postiin ja hakisin paketin silloin sieltä? Onnistuuko näin?

        täysin tuotteesta mitä aiot tilata. Dildo vielä onnistuu mutta pumpattavat nuket yms. sinun on pakko hakea ja samalla luovuttaa kopio ajokortistasi palvelun tarjoajalle. Dildon tilaamisessakin pitää ottaa huomioon että tuleeko se naiselle vai miehelle..


      • iwr
        taina kirjoitti:

        Minä mietin paketin tilaamista seksikaupasta, joten ymmärrettävästi en halua kotiin mitään lappuja siitä. Voinko siis ilmoittaa osoitteekseni Poste restanten lähimpään postiin ja hakisin paketin silloin sieltä? Onnistuuko näin?

        Sorry menee vähän offtopic mutta miten ihmeessä jotain voi haitata jos tulee seksikaupasta lappu kotiin? siis kuka sitä lappua ei saa nähdä? av(i)opuoliso vaiko postinjakaja? eikai avo/avio puolisolta tarvi tuollaisia salailla :)


    • eräs tytsy

      Tuli vaan mieleen, että miten posti erottaa kaksi samannimisen posti restantea? Jos osoite on siis aina muotoa:
      nimi
      poste restante
      00100 helsinki..

      Esim. Maija Virtasia on varmaan Suomessa monta??

      • joonas*

        Kannattaa olla harvinainen nimi :-)


      • sotuu

        Noh... miten olisi vaikka sosiaaliturvatunnus...


      • jeesus
        sotuu kirjoitti:

        Noh... miten olisi vaikka sosiaaliturvatunnus...

        sotun lisäks kannattaa laittaa pankkiyhteystiedot. (vitsi)


      • mä vaan

        Onko jollakulla ollut jotain "haittoja" siitä. että osoitteena on ollut poste restante?
        Jos oikein olen ymmärtänyt, niin maistraattiin ei poste restante osoitetta voi ilmoittaa, eli miten sitten toimii "virallinen taho", jollei muuta osoitetta vähään aikaan ole käytössä?
        Virallisella taholla tarkoitan verotusta, terveydenhuoltoa, mahd. poliisia ym.


      • Osma74
        mä vaan kirjoitti:

        Onko jollakulla ollut jotain "haittoja" siitä. että osoitteena on ollut poste restante?
        Jos oikein olen ymmärtänyt, niin maistraattiin ei poste restante osoitetta voi ilmoittaa, eli miten sitten toimii "virallinen taho", jollei muuta osoitetta vähään aikaan ole käytössä?
        Virallisella taholla tarkoitan verotusta, terveydenhuoltoa, mahd. poliisia ym.

        Itse olen ollut 7 kk asunnoton. Osoitteenani ilmeisesti on edelleenkin Helsingissä postilokero-osoite. En tiedä, onko postilokero-osoitteita saatavissa eri paikkakunnilla. Tuo ainakin on ihan tavallinen osoite. Väestökirjanpitoon se on merkitty alivuokralaisosoitteeksi. Jos joku haluaa kirjoille Helsinkiin, niin minulla on postilokeron käyttöaikaa jäljellä toukokuun loppupuolelle asti. En saa palkkaa tai sosilaaliturvaa, joten kanssani "asuminen" ei vaikeuta kenenkään asemaa.

        Ja ottaisin vinkkejä vastaan, miten saan käännettyä osoitteeni toiselle paikkakunnalle. En halua harmia kenellekään läheiselle. Noin teoriassa riittäisi, että vuokraisin näennäisesti asunnon määräajaksi, ja olisin siinä kirjoilla. Tosin seuraavalle asukkaalle tästä tulee harmia, koska olen edelleenkin asunnossa kirjoilla, vaikka ottaisinkin Poste Restante -osoitteen. Eli suurin ongelma Poste Restante -osoitteessa taitaa olla paikkakunnan vaihdos. Sinänsähän asunnottomuudelle ei mitään voi, tuskin siinä mitään laitonta on. Jossain vain pitäisi olla kirjoilla.


      • katkera kansalainen
        Osma74 kirjoitti:

        Itse olen ollut 7 kk asunnoton. Osoitteenani ilmeisesti on edelleenkin Helsingissä postilokero-osoite. En tiedä, onko postilokero-osoitteita saatavissa eri paikkakunnilla. Tuo ainakin on ihan tavallinen osoite. Väestökirjanpitoon se on merkitty alivuokralaisosoitteeksi. Jos joku haluaa kirjoille Helsinkiin, niin minulla on postilokeron käyttöaikaa jäljellä toukokuun loppupuolelle asti. En saa palkkaa tai sosilaaliturvaa, joten kanssani "asuminen" ei vaikeuta kenenkään asemaa.

        Ja ottaisin vinkkejä vastaan, miten saan käännettyä osoitteeni toiselle paikkakunnalle. En halua harmia kenellekään läheiselle. Noin teoriassa riittäisi, että vuokraisin näennäisesti asunnon määräajaksi, ja olisin siinä kirjoilla. Tosin seuraavalle asukkaalle tästä tulee harmia, koska olen edelleenkin asunnossa kirjoilla, vaikka ottaisinkin Poste Restante -osoitteen. Eli suurin ongelma Poste Restante -osoitteessa taitaa olla paikkakunnan vaihdos. Sinänsähän asunnottomuudelle ei mitään voi, tuskin siinä mitään laitonta on. Jossain vain pitäisi olla kirjoilla.

        Itse käytän poste restantea, koska olen asunnoton ja majailen muitten nurkissa, sitten joskus KUN EHKÄ saan asunnon, niin vaihdan ilolla osoitteeni "oikeaksi".

        Monellakohan maahanmuuttajalla on poste restante osoite? Tuskin yhdelläkään, vai onko joku nähnyt asunnottoman maahanmuuttajan?


      • postin siirto
        katkera kansalainen kirjoitti:

        Itse käytän poste restantea, koska olen asunnoton ja majailen muitten nurkissa, sitten joskus KUN EHKÄ saan asunnon, niin vaihdan ilolla osoitteeni "oikeaksi".

        Monellakohan maahanmuuttajalla on poste restante osoite? Tuskin yhdelläkään, vai onko joku nähnyt asunnottoman maahanmuuttajan?

        Mulla on kahteen otteeseen tullu kaikki (tai lähes kaikki) posti poste restanteen vaikka molemmilla kerroilla on ollu asunto jonka yhteydessä postilaatikko.
        Ekalla kerralla siirsin postini naapurikaupunginosan restanteen koska asuin yhdessä kahden henkilön kanssa joiden en halunnu käpälöivän postiani, meillä oli siis yhteinen postilaatikko.
        Toisella kertaa vähän toisenlaiset syyt, posti tuli kahteen eri restanteen vajaan vuoden ja hyvin toimi.


      • -uutelias-
        postin siirto kirjoitti:

        Mulla on kahteen otteeseen tullu kaikki (tai lähes kaikki) posti poste restanteen vaikka molemmilla kerroilla on ollu asunto jonka yhteydessä postilaatikko.
        Ekalla kerralla siirsin postini naapurikaupunginosan restanteen koska asuin yhdessä kahden henkilön kanssa joiden en halunnu käpälöivän postiani, meillä oli siis yhteinen postilaatikko.
        Toisella kertaa vähän toisenlaiset syyt, posti tuli kahteen eri restanteen vajaan vuoden ja hyvin toimi.

        Miten sitten se, jos haluaa postin tulevan nimimerkillä? Minun pitäisi ottaa yksi postilähetys vastaan, mutten voi tietyistä syistä kertoa oikeaa nimeäni lähettäjälle.

        Tarkistetaanko postin noutajan henkilöllisyyttä mitenkään, vai riittääkö että vain ilmoittaa tulleensa hakemaan senjasen postin?


      • Kesällä
        -uutelias- kirjoitti:

        Miten sitten se, jos haluaa postin tulevan nimimerkillä? Minun pitäisi ottaa yksi postilähetys vastaan, mutten voi tietyistä syistä kertoa oikeaa nimeäni lähettäjälle.

        Tarkistetaanko postin noutajan henkilöllisyyttä mitenkään, vai riittääkö että vain ilmoittaa tulleensa hakemaan senjasen postin?

        Entä mitä jos on töissä, ja haluaisi maksaa veroja kyseiselle kaupungille, mutta et on "asunnoton" ja vaan poste restante osoite. Mitä ilmoittaa maistraatille?


      • kalkkilaivan perämie
        katkera kansalainen kirjoitti:

        Itse käytän poste restantea, koska olen asunnoton ja majailen muitten nurkissa, sitten joskus KUN EHKÄ saan asunnon, niin vaihdan ilolla osoitteeni "oikeaksi".

        Monellakohan maahanmuuttajalla on poste restante osoite? Tuskin yhdelläkään, vai onko joku nähnyt asunnottoman maahanmuuttajan?

        maahanmuuttajatyötä tekevänä näkee monenlaista ja kyllä päivittäin tulee vastaan henkilöitä joilla osoitteena on poste restante. joten huolesi on siinä mielessä turha.


      • Ennus
        -uutelias- kirjoitti:

        Miten sitten se, jos haluaa postin tulevan nimimerkillä? Minun pitäisi ottaa yksi postilähetys vastaan, mutten voi tietyistä syistä kertoa oikeaa nimeäni lähettäjälle.

        Tarkistetaanko postin noutajan henkilöllisyyttä mitenkään, vai riittääkö että vain ilmoittaa tulleensa hakemaan senjasen postin?

        Ei multa ainakaan tarkistettu, vaikka käytin nimimerkkinäni keksittyä etu- ja sukunimeä.


      • Oma vika
        kalkkilaivan perämie kirjoitti:

        maahanmuuttajatyötä tekevänä näkee monenlaista ja kyllä päivittäin tulee vastaan henkilöitä joilla osoitteena on poste restante. joten huolesi on siinä mielessä turha.

        Nykyään Poste Restante - osoitteeseen tulevia lähetyksiä säikytetään vain saapumisviikko plus kaksi täyttä viikkoa. Siis esimerkiksi perjantaina 13. päivä saapunut kirje palautetaan lähettäjälle jo maanantaiaamuna 30. päivä. Opin tämän tänään kantapään kautta, kun luulin säilytyksen kestävän kolme täyttä viikkoa eikä minulle tullutta kirjettä enää löytynytkään kuoresta.


      • ihmettelevä suomalai
        kalkkilaivan perämie kirjoitti:

        maahanmuuttajatyötä tekevänä näkee monenlaista ja kyllä päivittäin tulee vastaan henkilöitä joilla osoitteena on poste restante. joten huolesi on siinä mielessä turha.

        eli suomalaisille AI anneta terveydenhuoltoa jos ei ole ns aviktuista osoitetta eli
        postilokeroa ja nyt sekin aiotaan tukkia SUOMALAISILTA.
        Siis ei perusoikeuksia suomalaisille omassa maassaan mutta kaikille mamuille KYLLÄ!

        ihmemaa


      • Kiittää tiedosta
        ihmettelevä suomalai kirjoitti:

        eli suomalaisille AI anneta terveydenhuoltoa jos ei ole ns aviktuista osoitetta eli
        postilokeroa ja nyt sekin aiotaan tukkia SUOMALAISILTA.
        Siis ei perusoikeuksia suomalaisille omassa maassaan mutta kaikille mamuille KYLLÄ!

        ihmemaa

        Mitenkä on siis terveydenhuollon kanssa, jos vaihtaa osoitteen poste restanteen? ja käykö maistraattiinkin tuo sama poste restante?


      • Anonyymi
        sotuu kirjoitti:

        Noh... miten olisi vaikka sosiaaliturvatunnus...

        Seksiä ostavat miehet käyttävät niitä myös Helsingin Sanomien ilmoittelua ja netissä Googlen seksisivuja.


      • Anonyymi
        Osma74 kirjoitti:

        Itse olen ollut 7 kk asunnoton. Osoitteenani ilmeisesti on edelleenkin Helsingissä postilokero-osoite. En tiedä, onko postilokero-osoitteita saatavissa eri paikkakunnilla. Tuo ainakin on ihan tavallinen osoite. Väestökirjanpitoon se on merkitty alivuokralaisosoitteeksi. Jos joku haluaa kirjoille Helsinkiin, niin minulla on postilokeron käyttöaikaa jäljellä toukokuun loppupuolelle asti. En saa palkkaa tai sosilaaliturvaa, joten kanssani "asuminen" ei vaikeuta kenenkään asemaa.

        Ja ottaisin vinkkejä vastaan, miten saan käännettyä osoitteeni toiselle paikkakunnalle. En halua harmia kenellekään läheiselle. Noin teoriassa riittäisi, että vuokraisin näennäisesti asunnon määräajaksi, ja olisin siinä kirjoilla. Tosin seuraavalle asukkaalle tästä tulee harmia, koska olen edelleenkin asunnossa kirjoilla, vaikka ottaisinkin Poste Restante -osoitteen. Eli suurin ongelma Poste Restante -osoitteessa taitaa olla paikkakunnan vaihdos. Sinänsähän asunnottomuudelle ei mitään voi, tuskin siinä mitään laitonta on. Jossain vain pitäisi olla kirjoilla.

        Asunnoton Tallinnan halvimmat venäläiset kaksiot kimpassa vuokraa jonkun kanssa 200€ kk tai Tohmajärven talosta yksi huone 100€ kk ja yllätys brasiliassa 200€ huone suihkulla. Israel golanilla kaksio 200€ kk Eilat huone 150€ kk tai hostellit 300€ kk !


    • kusti

      Kyllä käy asuin paikka on postinumero.Esim.Helsinki 73 H:ki52 H.ki10

    • asdfsadfs

      voiko ilmoittaa postiosoitteeksi kaverin ja maistaraattiin poste restanta

      • Netpostiin

        Kyllä postiosoite voi olla eri. Muuttoilmoituksessa kysytään molempia. Voit myös tilata suurimman osan posteistasi sähköisenä netpostiin. No, ei paketteja..mutta ne saapumisilmoitukset kyllä.


    • auttakaa?

      mistä mä tiiän mihin postiin se mun lähetys tulee, jos osote on 01300 Vantaa ?
      täällä kumminki sen verra näitä posteja

      • p.o.

        Kielotie 8:n postiin.


    • auttakaa?

      okei kiitos (:

    • moimoi

      voiko mun nimi olla tuolla vaikka vaan joku awesrhyjungb9834
      jos sen sitte vaikka luettelee tai näyttää postissa ? vai onko pakko tarkottaa jotai ? ei varmaankaa, hölmö kysymys :D

    • TJ

      miten sen saa? joutuuko sitä tekeen postiin jonkun ilmotuksen tai täyttää lapun.

    • Mickey Mouse

      Kerran oli työkaveri jolle tuli kaikki lapsen ruokkojutut ja ulosmittaukset aina
      työpaikalle ja niissä luki työntekijän nimestä aina etunimen kakkos nimi

      kotiin oli ohjattu vain kiltit ja mukavat postit kuten aku ankka
      ja tietty sillä oikealla ykkösnimellä


      tällä se piti rouvan kotona tyytyväisenä ja ikävät asiat piilossa

    • en jummarra

      Meneekö tuo poste restante siis sillä tavalla, että ilmoitan nimen esimerkiksi sonax 10500 häränsilimä, niin löytyykö pakettini siis häränsilimän postista vai lajitteluasemalta?

      • eeeeft

        just vaihtu se että pitää olla oma nimi. henkkarit mukaan 01.04.2013 alkaen..


    • Fede

      Maksaaks sen pitämine mitää? Siis jos avaa tuon poste restanten?

    • alle 18 postinnoutoa

      Onko Poste Restantella mitään ikärajaa, kunhan näyttää jonkinlaiset henkkarit?

    • sätkää

      Onnistuukohan tilata ruottiin (Haaparantaan ku käyn siellä joka kk) poste restanteen pakettia ja sitten hakea sieltä sitä.tulis postilulut halavemmaksi ja vois tilata raakatupakat ruottin postiin ja sieltä hakia ne sitten kivasti,jännästi.tuota kun ei saa suomeen tilata ja netistä saa parempaa ja halavemmalla ku Haaparannasta

    • Natalie80

      Minulle voi lähettää fanipostia osoitteeseen
      Annika Peltonen
      Poste restan te 01300 Vantaa

    • Olematon...L

      Toimii:

      Matti Ylitalo
      Poste Restante
      00730 Helsinki

      (Toi on keksitty ennenku joku laittaa postii... XD)

      • Anonyymi

        Joo en ole asunnoton: turvakielto ja posterestante osoite.

        Asun vaimon tykönä.


    • Anonyymi

      Entäs jos henkilön kotiosoite on esim paikkaan missä ei edes ole taloja tai teollisuushalliin jossa ei ole asuntoja? Meneekö postit poste restanteen ja osoitetieto vain hämäykseksi? Sallittua?

    • Anonyymi

      nämä ovat kiinnostavia. Jos vaikka joku korpisoturi nyt vaan haluaisi muuttaa metsään vitttuuuntuneena yhteiskuntaan on kotiseutulaki yhä voimassa. Mitä laittaa edes muuttoilmoitukseen? Entinen osoite ja osoite muuton jälkeen metsä, viisi kilometriä tieltä, suonsilmältä vasemmalle? Ja leikin ajatuksella edelleen, ettei ole mitään salattavaa eikä sossun huijaamista. Esimerkin tapauksessa täsmälleen ja suorastaan päinvastoin, pitäköön tunkkinsa. Äänestysliput ja kertauskutsutkin voivat lähettää vaikka sinne vanhaan kämppään uuden asukkaan ihmeteltäviksi eikä veroilmoituksessakaan paljon salattavaa sisältöä olisi.

      • Anonyymi

        Ihan sama missä metsässä asut, kunhan laitat maistraattiin poste restante, asuinkunta.


      • Anonyymi

        "Jos vaikka joku korpisoturi nyt vaan haluaisi muuttaa metsään vitttuuuntuneena yhteiskuntaan on kotiseutulaki yhä voimassa. Mitä laittaa edes muuttoilmoitukseen?"

        Uudeksi osoitteeksi Poste restante.

        "Äänestysliput ja kertauskutsutkin voivat lähettää vaikka sinne vanhaan kämppään uuden asukkaan ihmeteltäviksi eikä veroilmoituksessakaan paljon salattavaa sisältöä olisi."

        Käytä sähköisiä asiointikanavia (Suomi.fi, Postin OmaPosti, verottajan OmaVero yms.), niin kenenkään ei tarvitse ihmetellä yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos vaikka joku korpisoturi nyt vaan haluaisi muuttaa metsään vitttuuuntuneena yhteiskuntaan on kotiseutulaki yhä voimassa. Mitä laittaa edes muuttoilmoitukseen?"

        Uudeksi osoitteeksi Poste restante.

        "Äänestysliput ja kertauskutsutkin voivat lähettää vaikka sinne vanhaan kämppään uuden asukkaan ihmeteltäviksi eikä veroilmoituksessakaan paljon salattavaa sisältöä olisi."

        Käytä sähköisiä asiointikanavia (Suomi.fi, Postin OmaPosti, verottajan OmaVero yms.), niin kenenkään ei tarvitse ihmetellä yhtään mitään.

        Turun helluntaiseurakunnan kerrostalo vuokraa huoneita200-400€ kk kyselemättä luottotietoja. Myös pelastusarmeija ei kysele sänky kimppahuoneesta 4-500€ kk


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe