NEUPRO LAASTARI

neupro

Niin kysyisin, onko kokemuksia laastarin käytöstä. Sehän on melko uusi juttu, eikä korvattava. Minulla olisi yhteiskäyttö levodopan kanssa. Päiväannos levodopaa on jo 1600mg.

6

5627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 600 mg

      Moi! Laastarista en tiedä , mutta tuo päiväannoksesi levodopaa laittoi minut kysymään kauanko on diagnoosista ja onko paljon pakkoliikkeitä. Entäs kivut ja niiden lääkitys? Kuinka tuollainen päiväannos otetaan , ja entäs muu lääkitys? Kysyjänä vasta kuus vuotta parkinsonin äijän kiusaama

      • Neupro

        Moi
        Sori ettei ole tullut vastattua aikaisemmin. Olen ollut tavallaan syyslomalla.
        Niin olen käyttänyt levodopaa 1996 vuodesta asti. Töissä kun yritti käydä mahdollisimman pitkään, pääsi levodopa määrä karkaamaan noin suureksi. Ei mitään pakkoliikkeitä. Pystyn ajamaan autoakin ihan ok. Kesälläkin Helsingistä Rovaniemelle alle 10 tunnin. Se lääkkeen otto ja jakaminen tasaiseksi päivälle, sekä ruokailujen sovittaminen siihen on melkoista taiturointia. Minulla ei ole kipuja, jos pystyn pitämään lääkepitoisuuden tasaisena ja tarpeeksi korkeana. Jos lääkepitoisuus laskee tarpeeksi minulla lakkaa toimimasta jalat, sekä karmeat kivut jalkoihin. Minulle laitetaan se Duodopa pumppu lähiaikoina, niin sitten ei tarvi noiden nappien kanssa pelata enää. Minulla oli se pumppu keväällä käytössä ja kyllä se on hyvä näin isoissa lääkemäärissä. Onhan se tietysti hankala, kun se on vielä niin kookaskin. Muita lääkkeitä en nyt käytä. Olen kyllä kokeillut kaikki mitä suomesta löytyy. Tuollainen laastari olisi melkonen helpotus, mutta kun se ei ole korvattava, niin minulle kuukausiannos maksaisi 400 euroa.


      • Ajatus ylöspäin
        Neupro kirjoitti:

        Moi
        Sori ettei ole tullut vastattua aikaisemmin. Olen ollut tavallaan syyslomalla.
        Niin olen käyttänyt levodopaa 1996 vuodesta asti. Töissä kun yritti käydä mahdollisimman pitkään, pääsi levodopa määrä karkaamaan noin suureksi. Ei mitään pakkoliikkeitä. Pystyn ajamaan autoakin ihan ok. Kesälläkin Helsingistä Rovaniemelle alle 10 tunnin. Se lääkkeen otto ja jakaminen tasaiseksi päivälle, sekä ruokailujen sovittaminen siihen on melkoista taiturointia. Minulla ei ole kipuja, jos pystyn pitämään lääkepitoisuuden tasaisena ja tarpeeksi korkeana. Jos lääkepitoisuus laskee tarpeeksi minulla lakkaa toimimasta jalat, sekä karmeat kivut jalkoihin. Minulle laitetaan se Duodopa pumppu lähiaikoina, niin sitten ei tarvi noiden nappien kanssa pelata enää. Minulla oli se pumppu keväällä käytössä ja kyllä se on hyvä näin isoissa lääkemäärissä. Onhan se tietysti hankala, kun se on vielä niin kookaskin. Muita lääkkeitä en nyt käytä. Olen kyllä kokeillut kaikki mitä suomesta löytyy. Tuollainen laastari olisi melkonen helpotus, mutta kun se ei ole korvattava, niin minulle kuukausiannos maksaisi 400 euroa.

        Anteeksi Neubro, mutta kirjoittamasi sairaskertomus tuntuu hyvin harvinaiselta. Ilmeisesti olet oppinut ja hyväksynyt "elämän matkakumppanin" kanssa. Iloa ja valoa elämääsi. Haluaisin tietää kuinka vanha olit kun diagnoosi selvisi kohdallasi?


    • avunsaanut

      Terve,
      olen saanut 2012 varmuuden Parkinsonista ja kovat kivut rinta lihaksissa alkoivat suunnilleen samoihin aikoihin. Lääkitysta kokeiltiin 2,5 vuoden ajan vaikka mitä myös laastaria mutta apua ei tuntunut löytyvän.Viimeksi Sifrol ja Azilect myös Gabriol mutta ei apua.Jäin myös 2014 sairaseläkkeelle kipujen vuoksi.
      Sitten piti ottaa yhteyttä yksityiselle puolelle kun lääkäri kertoi että pitää vaan oppia elämään kivun kanssa. Onneksi näin tapahtui koska heti sain sieltä avun Sinemetin avulla. Elämä jatkuu nyt kuin olisin uudelleen syntynyt. Olen sitä miltä että aina kannattaa etsiä vaihtoehtoa jos kipu tai muu ei selviä. Tsemppiä kaikille oman P-herran kanssa jaksamiseen.

    • koekaniini

      Kyllä se on korvattava,viikonverran koekäytössä.Saa nähdä toimiiko,ainakin nyt lisännyt vapinaa,2 mg annoksella,2 vuotta diaknoosista.Muuta lääkitystä ei ole,vaihdoin sifrollin laastariin.

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt laastaria vuodesta 2018 asti. Aluksi 2mg ja sitten pikkuhiljaa nostaen 4mg, 6mg ja 8mg. Hyvä vaihtoehto jos ei halua niellä tabletteja. Käyttöohje kannattaa lukea huolella.
      Haittaa oli kun iho hikoili tai kastui suihkussa/uidessa jolloin laastari irtoili reunoista. Joskus iho laastarin alta punoitti. Puhdistus auttoi. Vaihdoin irtoilevan laastarin uuteen ja eri kohtaan. Kiinnittäminen iholle kannattaa tehdä huolella eli painaa kädellä 30 sek ajan jolloin laastari pysyy paremmin iholla.
      Lääkäriltä ja sairaanhoitajalta kannatta kysyä neuvoa ja lisätietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe