treenaaminen ja iho

kokenut....(miehet)

ajattelin valaista omia kokemuksia.punttitaustaa löytyy 6vuotta..2vuoden harrastamisen jälkeen iski akne..(21vuotiaana siis) otin siihen roa kuurin jolla sain sen pois. pidin myös taukoa punttisalilta sen roa kuurin ajan.näin ollen en myöskään syönyt proteini pitoisia ruokia(raejuustot ym..) enkä lisäravinteita (hera,soija,malto ym..). heti kun aloitin taas syömään paljon lihaa,raejuustoa,maitorahkaa ym proteini pitoista alkoi naamakukkimaan.lisäravinteet ei auttaneet asiaa kun otin ne vielä jälleen mukaan.joten päätin lopettaa proteinin tankkaamisen ja ajattelin että se olis se syy naaman kuntoon ja jatkoin normaalisti treenaamista ilman lisäravinteita tai muita proteinin lähteitä.mutta eipä ollut syy ravinnossa.vasta kun punttisalilla käynnin päätin lopettaa (4-5krt viikossa salilla) niin naaman kunto parani HUOMATTAVASTI.elikkäs teille miehille jotka aktiivisesti käytte salilla ja on naaman kans ongelmia niin kokeilkaa lopettaa kuukaudeks se treenaaminen ja lisäravinteet ja huomaatte kuinka naaman kunto paranee.ite jouduin valita punttisalin tai naaman..valitsin naaman.kovaa teki lopettaa monen vuoden "elämäntapa".tässä minun avautuminen:D en tiedä oliko mitn hyötyä kellekkään..tais tulla aika sekava tekstikin..

11

3568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomannut

      saman vaikutuksen. Aluksi epäilin lisäravinteita, mutta eivät ne vaikuttaneet finnien tuloon. Salilla käyminen saa jotenkin ihohuokoset puskemaan talia ulos hullunlailla. Ilmeisesti syynä on hormonit (testosteroni?) mitkä tuon reaktion saavat aikaan. Todella vmäistä valita joko hyvä iho tai sitten sali :(

      • sama mies..

        ite en parempaa harrastusta"elämäntapa" tiedä ku punttisali.ei oo enää päivittäistä rytmiä...ennen söin säännöllisesti(noin 3tunnin välein) nykyään voin syödä kerran päivässä..rytmi ihan hukassa..kaippa pitää ettiä joku toinen harrastus.ihmetyttää miksei kavereille tuu tämmöstä...on kyl vit****maista..silminnähden lihakset kuihtunu..luulin että roa olis auttanu ja ois voinu jatkaa punttia normaalisti mut ei auttanut.


    • roan aloittanut

      oon nyt roan kuurilla ja aattelin alkaa kuurin jälkeen käydä salilla kasvattamassa lihaksia. Liikuntaa tms en ole ikinä kauheasti harrastanut, joten akne ei ainakaan siitä voi johtua, on näköjään hormonaalista (naispuolinen kun oon) niin uskaltaako sitä kuurin jälkeen lähteä salille? En jaksaa enää näyttää kukkakepiltä ku ei syöminen auta, niin ainakin vois sitä massaa hankkia treenaamalla. Pelottaa vaan jos naama taas pahenee, kun kärsin erittäin pahasta (vaikkei niin laajasta) aknesta pitkään ja nyt vihdoinkin pääsin siitä eroon. Ja roa kuuriin menny sen verran rahaa ja sivuvaikutuksiakin ollu monenmoisia niin en välttämättä uutta kuuria haluais heti perään aloittaa...

    • siitä se johtuu

      Selvähän se.

      Lihastreenissä ja muussa paljon voimaa vaativassa treenissä keho toimii sillä tavalla, että se alkaa tuottamaan enemmän testosteronia. Sille ei mahda mitään. Ja jos iho reagoi herkästi hormoneihin, niin aknehan siitä pukkaa. Tämä on valitettava tosiasia eikä sille mitään mahda, koska treenaus ei onnistu ilman sitä testosteronia.

      Jos haluaa urheilla, eikä halua aknea, niin urheilun on oltava kestävyystyyppistä, sellaista jossa ei vaadita lyhyitä rutistuksia tai suurta voimaa.

    • Pitsaa

      Kova treenaus pistää naaman tilattavan näköiseksi, jos on vähänkään taipuvaisuutta akneen. Suosittelen ettei sitä harrastusta pidä kokonaan jättää pois.Ottaa puolet vaikka uintia, kuten minä tein ja voin sanoa olevani normaalin näköinen ihon puolesta!

    • donkikonki1

      Eipä tarvinnut käydä 2kk:n salitauon jälkeen kun kerran salilla ja naamaan finnejä kahden päivän jälkeen. Tauolla siis iho hyvässä kunnossa...

    • juu-u1

      Ihan mielenkiintoista. Ei urheilua kannata missään nimessä kuitenkaan kokonaan lopettaa. Olen kuitenkin huomannut että aika usealla salijantterilla on ainakin selän iho melko huonossa kunnossa.

      • ölkjoi

        monesti syynä anaboliset, ei tietenkään aina. mut ne oireilee just selän kautta.


    • pakkotreenata

      Joo itsellä täysin sama ongelma. Aloitin vuosi sitten kunnolla salillla käymisen ja lenkkeilyn ja heti melkein alkoi naama pukkaan finnejä, kävin sitten kasvohoidoissa kysyin kosmetologilta oikeat puhdistus aineet ja käytin niitä eivätkä toimineet. Kesällä sitten tuli pidettyä oikein kunnolla taukoa kun keskityin kirjoituksiin, ja yllättäen naamasta tuli lähes finnitön. ja nyt kun aloitin tällä viikolla, niin ei aikaakaan kun poskeen tuli pari finniä. Rakastan treenaamista ja inhoan kun iho on ruman näköinen niin mitä helvettiä tässä voi tehdä?

      vituttaa just tämä että pitää valita ihon ja liikunnan välillä.

    • lkjpou

      Sama huomio. Mulla kuitenkin suurin syy on liika protsku. Suositeltavat määrät ei sovi mulle. Eiköhän myös hikoilu edistä aknea. Ainakin pitää peseytyä kunnolla heti treenin jälkeen.

      • turhautunut24

        luin netistä, että kun treenaat niin puhtaalal kuivalla pyyhkeellä pyyhit hien pois iholta ennen kuin se ehtii kuivata kun pidät esim. taukoja. kotona sitten suihku ja ihon pesu. pitää kokeilla tätä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe