Isä Alanya:n sairaalassa ilman vakuutusta

Nimetön

Hei! Isä lähti Turkkiin, Alanya:aan ilman vakuutusta. Sattui sydän infarkti, päiväst ne laskutti yli 2 000€, jota summaa hänellä ei mukana ole. Mitä tehdä? Kaikki mahdollinen tieto olisi hyödyllinen. Kiitos!

28

6983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomen suur lähetiläs Ankara

      Hei!
      ikävä kyllä mutta ensin ota yhteyttä suomen suur lähetilään kanssa Ankarassa mutta hyvä jos keskustelee asiasta isäsi matkustus yhtiön kanssa kyllä se järjestyy ketään suomalista ei jäänyt ilman suomen valtion apua Terv.

    • sitten Ruotsiin

      No,tottakait sitä kannattaa täältä ensimmäisenä kysyä

    • agris

      Ongelma siinä että hänen kansalaisuus on eri kuin sumalainen.

      • onko totta

        2000 euroa päivästä ei voi olla totta


      • hinta
        onko totta kirjoitti:

        2000 euroa päivästä ei voi olla totta

        2000 euroa on vielä halpaa verrattuna mitä USAssa maksaa sairaalapäivä vakuuttamattomalle henkilölle.


      • voipi
        onko totta kirjoitti:

        2000 euroa päivästä ei voi olla totta

        ...olla.Kaveri joutui kuivumisen takia sairaalaan,lasku 489e/vrk,kolme yötä meni.onneksi oli vakuutus,enkä ymmärrä,kuinka kukaan tohtii pihistää,kun alimmillaan saa 17e eurooppalaisen vakuutuksen,joka kattaa kaikki hoitokulut ilman ylärajaa.


      • Nelkim
        onko totta kirjoitti:

        2000 euroa päivästä ei voi olla totta

        Kyllä kyllä sydäninfarktin hoito sairaalassa maksaa paljon, Suomessa varmasti vielä enemmän suurempien palkkakustannusten vuoksi. Et varmasti tule ajatelleeksi, että sairaalassa olo Suomessa ei ole ilmaista, meillä sen vain maksaa joku muu kuin potilas, yleensä hyvätuloiset veronmaksajat.


    • Itse kokenut

      Kyllä voi olla vuorokausi yli 2000 euroa. Itse olin vuorokauden sairaalassa ja oli kyseessä "vain" sormen ompelu . Kaikille matkaajille. Huolehtikaa matkavakuutus ennen matkaa ja varautukaa sittenkin siihen, että joudutte maksamaan ensin itse sairaskulunne eli luottokortti mukaan ja sillä tarpeeksi käyttövaraa. Käteistähän ei kukaan voi ottaa mukaan niin paljon että voisi varautua kaikkeen mahdolliseen. SIIS MATKAVAKUUTUS KUNTOON. Pieni hinta turvallisuudesta.

      • platina-amex

        jos aikoo maksaa 2000 euroa/pv vaikka viikonkin hoidot...


      • -*-
        platina-amex kirjoitti:

        jos aikoo maksaa 2000 euroa/pv vaikka viikonkin hoidot...

        Kyllä vakuutus korvaa niin ettei tarvi varautua maksamaan itse paikanpäällä sairaalamaksuja. Se on eri asia jos ei mene sellaiseen sairaalaan minne oma vakuutusyhtiö on tehnyt maksusopimuksen, se kannattaa aina tarkistaa käykö oma vakuutuskortti kyseisessä paikassa. Vakuutusta ottaessa saa listan eri maista, johon on lueteltu ne sairaalat ja lääkärit joihin se käy.


      • Itse kokenut
        -*- kirjoitti:

        Kyllä vakuutus korvaa niin ettei tarvi varautua maksamaan itse paikanpäällä sairaalamaksuja. Se on eri asia jos ei mene sellaiseen sairaalaan minne oma vakuutusyhtiö on tehnyt maksusopimuksen, se kannattaa aina tarkistaa käykö oma vakuutuskortti kyseisessä paikassa. Vakuutusta ottaessa saa listan eri maista, johon on lueteltu ne sairaalat ja lääkärit joihin se käy.

        Totta puhut edellinen kirjoittaja,pääsääntöisesti on näin eli sairaalat pyytävät vakuutusyhtiöltä maksusitoumuksen eikä itse joudu maksamaan mitään. MUTTA.. jos olet omatoiminen matkailija ja reissailet turistialueiden ulkopuolella pienissä kaupungeissa esim Turkin länsirannikolla, heillä ei ole resursseja soitella jne vaan joudut kyllä maksamaan ensin itse ja saat sitten jälkikäteen vakuutusyhtiöltä.Edelleen korostan vakuutuksen tärkeyttä. Itsellä meni vuosia ilmaan mitään vahinkoja ja tuntui välillä turhalta maksaa vakuutusta, mutta sitten kun sattui, kirpaisi eniten rahapussin päälle ja jos vakuutusta ei olisi ollut, olisi keskustelun aloittajan tilanne tullut vastaan. Nyt meillä on ollut jo vuosia ympärivuotinen vakuutus, koska se on edullinen(=vuosi maksaa suunnileen saman kuin kahden viikon vakuutus yksittäin otettuna).


      • ,qpxjwju
        Itse kokenut kirjoitti:

        Totta puhut edellinen kirjoittaja,pääsääntöisesti on näin eli sairaalat pyytävät vakuutusyhtiöltä maksusitoumuksen eikä itse joudu maksamaan mitään. MUTTA.. jos olet omatoiminen matkailija ja reissailet turistialueiden ulkopuolella pienissä kaupungeissa esim Turkin länsirannikolla, heillä ei ole resursseja soitella jne vaan joudut kyllä maksamaan ensin itse ja saat sitten jälkikäteen vakuutusyhtiöltä.Edelleen korostan vakuutuksen tärkeyttä. Itsellä meni vuosia ilmaan mitään vahinkoja ja tuntui välillä turhalta maksaa vakuutusta, mutta sitten kun sattui, kirpaisi eniten rahapussin päälle ja jos vakuutusta ei olisi ollut, olisi keskustelun aloittajan tilanne tullut vastaan. Nyt meillä on ollut jo vuosia ympärivuotinen vakuutus, koska se on edullinen(=vuosi maksaa suunnileen saman kuin kahden viikon vakuutus yksittäin otettuna).

        mistä tuon eurooppalaisen matkavakuutuksen voi ottaa?
        ja kannattaako ottaa matkatavaravakuutusta jos mukaan tulee vaan vaatteita ja digikamera(vajaa vuoden vanha, maksoi 300e), kännykät ajattelimme jättää kotiin.

        ja vielä kysyisin sitä että kannattaako mukaan ottaa käteisen lisäksi "vararahaksi" visa vai visa electron, kun kummatkin meidän taloudesta löytyy.

        olisin kiitollinen vinkeistä!


      • viestiin
        ,qpxjwju kirjoitti:

        mistä tuon eurooppalaisen matkavakuutuksen voi ottaa?
        ja kannattaako ottaa matkatavaravakuutusta jos mukaan tulee vaan vaatteita ja digikamera(vajaa vuoden vanha, maksoi 300e), kännykät ajattelimme jättää kotiin.

        ja vielä kysyisin sitä että kannattaako mukaan ottaa käteisen lisäksi "vararahaksi" visa vai visa electron, kun kummatkin meidän taloudesta löytyy.

        olisin kiitollinen vinkeistä!

        vielä sitä piti kysyä että missä kannattaa vaihtaa rahaa, jo suomessa, kentällä vai jossain paikallisessa toimistossa, vaiko ottaa euroja mukaan...?


      • Iris*
        viestiin kirjoitti:

        vielä sitä piti kysyä että missä kannattaa vaihtaa rahaa, jo suomessa, kentällä vai jossain paikallisessa toimistossa, vaiko ottaa euroja mukaan...?

        Pohjola myy Eurooppalainen matkavakuutusta, kannattaa kysellä sieltä. Myy sekä ympärivuotisia että määräaikaisia vakuutuksia.
        Kannattaa ottaa euroja mukaan ja vaihtaa vasta siellä. Ota mukaasi 5,10,20 euron seteleitä sekä vähän kolikkoja, noilla pienillä rahoilla pystyt maksamaan basaareissa sekä markkinoilla helposti ostoksesi. Isoja seteleitä kannattaa ottaa vaan rahanvaihtoa varten jos suunnitelmissasi ei ole ostaa mitään kallista kertaostosta. Kun vaihdat rahaa tarkkaile eri vaihtopisteiden kursseja ja vaihda vain päivän tai kahden tarve kerrallaan, kurssi vaihtelee päivittäin. Visa kannattaa ottaa mukaan kaiken varalta, jos eteen tulee jotain kalliimpaa ostosta tai sattuu jotain odottamatonta matkalla ja tarvit käteistä heti.


      • Iris*
        Iris* kirjoitti:

        Pohjola myy Eurooppalainen matkavakuutusta, kannattaa kysellä sieltä. Myy sekä ympärivuotisia että määräaikaisia vakuutuksia.
        Kannattaa ottaa euroja mukaan ja vaihtaa vasta siellä. Ota mukaasi 5,10,20 euron seteleitä sekä vähän kolikkoja, noilla pienillä rahoilla pystyt maksamaan basaareissa sekä markkinoilla helposti ostoksesi. Isoja seteleitä kannattaa ottaa vaan rahanvaihtoa varten jos suunnitelmissasi ei ole ostaa mitään kallista kertaostosta. Kun vaihdat rahaa tarkkaile eri vaihtopisteiden kursseja ja vaihda vain päivän tai kahden tarve kerrallaan, kurssi vaihtelee päivittäin. Visa kannattaa ottaa mukaan kaiken varalta, jos eteen tulee jotain kalliimpaa ostosta tai sattuu jotain odottamatonta matkalla ja tarvit käteistä heti.

        Tuohon edelliseen myös lisäys et tuota matkatavaravakuutusta kannattaa miettiä ja ottaa ennen sen ostamista selvää et kuuluuko se jo osana kotivakuutukseenne. Itselläni on laaja kotivakuutus ja se korvaa matkatavarat, omavastuu on n.130€. Matkavakuutuksissa se taitaa olla pienempi mut 1-2vkon matkatavaravakuutuksen hinta on taas korkeampi... Kannattaa miettiä onko sellaisia tavaroita mukana et tarvii ottaa erikseen tuo vakuutus.


      • nimetön 1.........
        Iris* kirjoitti:

        Tuohon edelliseen myös lisäys et tuota matkatavaravakuutusta kannattaa miettiä ja ottaa ennen sen ostamista selvää et kuuluuko se jo osana kotivakuutukseenne. Itselläni on laaja kotivakuutus ja se korvaa matkatavarat, omavastuu on n.130€. Matkavakuutuksissa se taitaa olla pienempi mut 1-2vkon matkatavaravakuutuksen hinta on taas korkeampi... Kannattaa miettiä onko sellaisia tavaroita mukana et tarvii ottaa erikseen tuo vakuutus.

        If-vakutuksen kautta aikuisen mukana matkustavat lapset alle 20 v kuuluvat samaan,eli heidän ei tarvi ottaa omaa jos ovat vanhempien mukana samalla matkalla.Pohjolassa se ikäraja on alempi,oliskohan ollut joku 12 v ? En sano varmaksi mutta tällaiset kannattaa tarkistaa myös (jos on lapsia meinaan) Aina kannattaa matkavakutus olla.En ole koskaan ymmärtänyt settä siinä "säästetään".Kaikkee voi sattua.


      • Virkamies
        nimetön 1......... kirjoitti:

        If-vakutuksen kautta aikuisen mukana matkustavat lapset alle 20 v kuuluvat samaan,eli heidän ei tarvi ottaa omaa jos ovat vanhempien mukana samalla matkalla.Pohjolassa se ikäraja on alempi,oliskohan ollut joku 12 v ? En sano varmaksi mutta tällaiset kannattaa tarkistaa myös (jos on lapsia meinaan) Aina kannattaa matkavakutus olla.En ole koskaan ymmärtänyt settä siinä "säästetään".Kaikkee voi sattua.

        Melkein kaikilla suomalaisilla tuntuu olevan luulo että jos/kun ulkomailla sattuu jotain, ryntää lähetystö apuun.
        Lähetystö antaa neuvoja ja esim järjestää uuden passin jos passi katoaa mutta tätäkään se ei tee ilmaiseksi.
        Vanha käsite "apostolin kyyti" on urbaani legenda.
        Lähetystö EI lainaa rahaa, annan rahallista apua tai järjestä ulos maasta tai edes sairaalasta.
        Matkailija saa ihan itse sumplia sukulaisten/tuttujen kautta itselleen rahaa.

        Suosittelen lämpimästi matkavakuutusta ihan jokaiselle. Tämä päivänä täysin edesvastuutonta matkustaa ilman. Tyhmästä päästä kärsii paitsi koko kroppa myös lompsa.


      • kyselijä taas...
        Virkamies kirjoitti:

        Melkein kaikilla suomalaisilla tuntuu olevan luulo että jos/kun ulkomailla sattuu jotain, ryntää lähetystö apuun.
        Lähetystö antaa neuvoja ja esim järjestää uuden passin jos passi katoaa mutta tätäkään se ei tee ilmaiseksi.
        Vanha käsite "apostolin kyyti" on urbaani legenda.
        Lähetystö EI lainaa rahaa, annan rahallista apua tai järjestä ulos maasta tai edes sairaalasta.
        Matkailija saa ihan itse sumplia sukulaisten/tuttujen kautta itselleen rahaa.

        Suosittelen lämpimästi matkavakuutusta ihan jokaiselle. Tämä päivänä täysin edesvastuutonta matkustaa ilman. Tyhmästä päästä kärsii paitsi koko kroppa myös lompsa.

        ainakin itse aion ottaa tuon matkavakuutuksen varmuuden vuoksi, siksipä kyselinkin mistä sen saa, mutta kyselinkin että kannattaako ottaa matkatavaravakuutusta jos mukaan ei tosiaan ota kuin vaatteet ja kameran....


      • Iris*
        kyselijä taas... kirjoitti:

        ainakin itse aion ottaa tuon matkavakuutuksen varmuuden vuoksi, siksipä kyselinkin mistä sen saa, mutta kyselinkin että kannattaako ottaa matkatavaravakuutusta jos mukaan ei tosiaan ota kuin vaatteet ja kameran....

        Jos omistat laajan kotivakuutuksen Ifissä niin siinä ainakin on tuo matkatavaravakuutus jo mukana. Oma vastuu on on n.130€, eli jos et ota mitään sen arvokkaampaa mukaasi niin kannattaa miettiä ottaako sitä vakuutusta lainkaan. Ennen kannatti ottaa pienin matkatavaravakuutus jolla sai poistettua kotivakuutuksesta tuon omavastuun mutta nyt on Ifi ainakin poistanut sen mahdollisuuden. Pohjola myy tuota Eurooppalaista vakuutusta ja se kattaa myös kotimaan matkoilla tapahtuvat tapaturmat, kun taas Ifin vakutuus ei kata enää kuin ulkomaanmatkalla tapahtuneet, paitsi niillä joilla on se vakutuus ollut ennen näitä muutoksia.


    • sairas

      Mitä puhut/kirjoitat, että yli 2000€/vrk..??
      Itse olin "teholla" viimevuoden kesäkuussa 3 vuorokautta ja vakuutusyhtiö EI antanut lentoikeutta. Sieltä tuli jälkeenpäin ilmoitus mitä he ovat korvanneet. Papereista suoraan luen, lyhennetynä: Korvattu sairaanhoito/tutkimus kuluja 1080 €!!!!!!
      Eli mistä saat kyseisen summan aikaiseksi!!
      Olen täysin varma ettet tiedä asiasta mitään tai olet täysi hölmö. Mutta hyvää kesää sinnullekkin ja lihavaa lompakkoa.

      • -*-

        Ehkä tuossa hinnassa tulee juuri se ero et onko ollut yksityisessä vai yleisessä sairaalassa. Niissä kun tuo hinnoittelu on hieman erilainen, samoin kuin jos käyt vaan lääkärissä, hinnat riippuu myös siitä mikä on kyseisen lääkärin taksa.


      • Hölmö mikä hölmö

        En tosiaankaan missään vaiheessa käyttänyt termiä vuorokausimaksu. Totesin uskovani, että 2000 euroa on mahdollista, koska itseltäni maksoi yli 800 euroa seuraavat toimenpiteet: kuljetus sairaalaan, kahden sormen ompelu, yö sairaalassa tarkkailussa ts. yksi sairaalavuorokausi, haavojen puhdistus ja uudelleen sitominen ja kuljetus takaisin hotellille. Ilmeisesti hinta riippuu paljon siitä, mitätoimenpiteitä joudutaan tekemään. Jokainen toimenpide ja tuppo maksaa. Itse en tosiaankaan tuota oman hoitoni kustannusta ole "keksinyt" vaan se on faktaa.


      • edelliseen

        Pieni tarkennus: oma kokemukseni on antalyasta ja kyseessä oli yksityissairaala ja vakuutus korvasi kaiken.


      • sairas
        edelliseen kirjoitti:

        Pieni tarkennus: oma kokemukseni on antalyasta ja kyseessä oli yksityissairaala ja vakuutus korvasi kaiken.

        Koomista mutta totta. En laita sairaalan nimeä mutta on YKSITYIS sairaala Blue Havenin, Alanya, vieressä, minkä oikeat matkaajat tietävät.
        Kerroin kokemukseta. tarina alkaa: torstai aamuna en jaksanut kävellä altaalta oikeastaan mihinkään, menin naapurissa olevaan YKSITYIS sairaalaan, missä välittömästi laittoiva TEHO osastolle, tekivät KAIKKI mahdolliset tutkimukset ym. ym. Olin YKSITYIS potilaana omassa huoneistossa mm. sähkötoiminen sänky, nappulaa painaen sai asentoa muutettua, vasta päätä oli hotellimme, mistä vaimo ja tytär vilkuttelivat, eli alkaa tuntua silt, et iskä on juonnut tai nainnut rahat! Tosiaan vakuutus maksoi minun TÄYSI hoidon noin puoleen hintaan mitä jonkun iskä maksaa yhdestä vuorokaudesta,
        kertaus: torstai aamulla sisään ja lauantai illalla ulos..repikää siitä ja ottakaa opiksenne, ja hoitakaa vakuutukset, pääsette monta tonnia halvemmalla. Nyt sydämmenni on 2 kertaa operoitu, oli synnynnäinen vika ja sepelvaltimotauti.


    • Ranceinsu

      Tottakai vakuutusyhtiöiden hinnat ovat eri kuin kuluttajan hinnat! Vakuutusyhtiöhän on tehnyt sopimuksen. Ei se hinta ole sama itse sairaalle kuin vakuutusyhtiölle. Kannattaa vähän miettiä ennenkuin avaa suunsa. Tämä tapa ei ole ainoastaan käytössä sairaanhoidossa ulkomailla vaan kaikessa muussakin. Oli nyt pakko vastata kun sattui googlatessa niin mielenkiintoinen aihe.
      Niin, ja se lähetystö antaa tietysti neuvoja ja niinhän sen pitääkin, mutta maksumiestä ei valtiosta saa jos vakuutusta ei ole. Toivottavasti asia järjestyi.

    • ha haa

      Lähettäkää sukunne kaunein 8 - 20 vuotias nainen sinne. HÄn pystyy maksamaan luonnossa sillä aikaa kun isänne makaa sairaalassa. Siellä ei suomitytön tarjouksia hätkähdetä, olettehan saavuttaneet jo kovan maineen.

    • Tyhmiä riittää

      Miksi ihmiset ei opi ikinä ja ota sitä matkavakuutusta kaiken varalta?! Se on pieni henkivakuutus verrattuna mitä kulut ovat kun ei ole matkavakuutusta!!

    • Sairaalassa ollut

      Kannattaa myös katsoa on vakuutusyhtiöllä sopimus sairaalaa kohdepaikassa , ettei
      käy niin että maksat ja saat vasta korvauksen kotimaassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe