Mua riepoo yläkerran kanta-astuja!

stressaantunut

Todella ärsyttävää, kun yläkerran naapurina on sellainen joka tekee kaiken äänekkäästi. Kävelee kuin norsu tömistäen, paiskoo oven ja komerot kiinni, kusee lorottaen, (kyllä, sekin kuuluu-kun seinät ovat paperia)siirtää tuolin lattiaa pitkin vetäen joka ikinen kerta. Repii hermoja sellanen, en oo vaan keksiny vielä miten valittaa.

65

8802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äänet kuuluu elämään

      Ihmisten ja elämän ääniin sopeutumattoman ei kuulu elää kerrostalossa. Muuta jonnekin pärevalovyöhykkeelle korpeen ja nauti susien ulvonnasta!

      • stressaantunut

        Pikemminkin tämän kolistelijan ei pitäisi asua kerrostalossa, varsinkaan kun hän vähät välittää siitä, onko kello 1 tai 3 yöllä!! Rappukäytävä vaan kaikuu kun hän saapuu kotiin yöllä ja PAM! ovi perässä kiinni - mitä sitä suotta muita ihmisiä ottamaan huomioon. Taidat olla itse kolistelija kun noin älähdit. ;)


      • miten on oman metelöintisi ...
        stressaantunut kirjoitti:

        Pikemminkin tämän kolistelijan ei pitäisi asua kerrostalossa, varsinkaan kun hän vähät välittää siitä, onko kello 1 tai 3 yöllä!! Rappukäytävä vaan kaikuu kun hän saapuu kotiin yöllä ja PAM! ovi perässä kiinni - mitä sitä suotta muita ihmisiä ottamaan huomioon. Taidat olla itse kolistelija kun noin älähdit. ;)

        Ja ilmeisesti olet päättänyt 'näyttää' siis kostaa naapurillesi?

        Oletko malttanut olla pitämättä turhaa meteleiä?

        Kierre on valmis!


      • Normaalia elämää!

        Olet täysin oikeassa! Valittajilla on yleensä heikompi sietokyky eri asioiden suhteen. Ehkä psykiatria voisi auttaa heitä siinä? Tuolta ketjusta löytyy lääkkeet ja hoidot vahvemmaksi ihmiseksi. Mikäli ei miellytä, aina voi ottaa itseään niskasta kiinni ja hankkia se "oma elämä". Ei naapuri ole olemassa toista naapuria varten.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12592961?ref=front


    • kanta-astuja

      Mutta minkä sille voi kun on tällaiset kantapäät!?

      • opetelkaa kävelemään

        on ihmisiä jotka todellakin lyövät sen kantapään siihen lattiaan..ovat joskus ihan pienikokoisia naisiakin..kaveri kun tulee kylään käymään niin mun cd-soitin hypähtää aina kun se kävelee ohi..niin että ei ole ihme jos kuuluu alakertaan. Eikä todellakaan ole herkkänahkaisuutta alakerran asukilta jos mainitsee asiasta. Ihmettelen miksei sitä voi kävellä sillai normaalisti..luulis että sattuis kantapäihin tommonen..


      • Omat rajat!
        opetelkaa kävelemään kirjoitti:

        on ihmisiä jotka todellakin lyövät sen kantapään siihen lattiaan..ovat joskus ihan pienikokoisia naisiakin..kaveri kun tulee kylään käymään niin mun cd-soitin hypähtää aina kun se kävelee ohi..niin että ei ole ihme jos kuuluu alakertaan. Eikä todellakaan ole herkkänahkaisuutta alakerran asukilta jos mainitsee asiasta. Ihmettelen miksei sitä voi kävellä sillai normaalisti..luulis että sattuis kantapäihin tommonen..

        Älä nyt valita miten toinen elää ja on. Se on hänen elämäänsä eikä se kuulu sinulle. Miltä sinusta tuntuisi, jos sinut pakotettaisiin kanta-astujaksi, vaikka kuinka paljon pelkäät toisten naapureiden reaktioita ja sitä ääntä. Älä herkistelee hyvä mies!


    • ...

      rakenteellisia vikoja, johtuu huonosta äänieristyksestä. Ota yhteys asunnon omistajaan ja pyydä sitä rakentamaan ko. talo uudestaan. Jos ei suostu niin hakeudu paremmin eristettyyn (pehmustettuun) asuntooon.

      • kautta aikojen. Ota yhteyttä

        isännöitsijään. Pyydä häneltä häätö kanta-astujalle. Vaadi, että seuraava asukas on varvasastuja!
        Myös löytyy muitakin astujia!
        Nimimerkki: tammanastuja.


    • väsynyt

      Meillä sama ongelma. Yläkerran pariskunta molemmat hakkaavat kantapäitään lattiaan aamusta iltaan.

      Itse menisin mielelläni nukkumaan n. klo 23 ja mielellään heräisin arkisin klo 7. Mutta kun nämä yläkerran dinosaurukset lopettavat kolinansa vasta n.24-00:30 ja mies herää kovalla metelillä jo klo 6. Väsyttää noudattaa heidän aikatauluaan..

      Viikonloppuisin sinne tulevat vielä miehen kaksi kouluikäistä, jotka paiskovat ovia, juoksevat, pelaavat palloa ja hyppivät aamusta puoleen yöhön asti! Eikö niitä ikinä viedä viikonloppuisin ulos, kun sisällä pitää palloakin pelata?

      Olen kertonut heille ongelmasta, mutta sain kuulla olevani kyylä ym mukavaa. Jonkin aikaa kuitenkin tuntui hieman töminä vähentyneen, mutta kun eivät näköjään voi koko ajan muistaa asuvansa kerrostalossa, jossa säännöt: 22-07 välisenä aikana tulisi toimia hiljaa!!!

      • muistikirja käyttöön

        Eikö sulla muuta tekemistä ole kuin kyttiä naapureita?


      • ballie

        miksi on niin vaikeaa ottaa vastaan negatiivistä palautetta sen sijaan että yrittäisi asettua tämän toisen ihmsisen tilalle ja yrittää ymmärtää tilanne tehden asian hyväksi jotain?

        olemme ihmisinä erinlaisia kokien asioita eri tavoin emmekä edes välttämättä tajua ollevamme häiriöksi jollekkin ja kun siitä sitten mainitaan -vedetään herneet sen sijaan että osaisimme asiallisesti ja aikuisesti kohdata kritiikkiä

        kerrostalossa tulee osata elää -siksi siellä on jopa sitä varten säännöt jos joku ei sitten muuten heti tajua

        monessa kiinteintöissä nykyään on asuntoneuvoja jolle voi asiasta keskustella ja isännöitsijän tulee myös reagoida sillä jatkuvasti vaihtuvat asukkaat eivät näytä hyvältä kenenkään kirjoissa


    • kerrostalossa

      on rasite naapureilleen. Osta hyvä ihminen korvatulpat tai muuta keskelle metsää. Siellä toki linnut sekä muu eläimistö ääntelee, liikkuu ja elää elämäänsä. Tuulikin heiluttelee puiden latvoja ja aiheuttaa rapinaa, joten sielläkin stressaantuisit.

      • Make1976

        Möykkääjien paikka on metsässä ei kerrostalossa!


    • voe....

      asuin itsekkin kerran tuollaisen kuin sinä yläpuolelle. Lapseni olivat silloin n. 10 v. Jaksoi kirjelappuineen valittaa heidän kantapää kävelyistään. No soitin isännöitsijälle itse ja hän pyysi unohtamaan tuollaiset valittelijat omaan oloonsa. Taisi alakerran tädillä olla väärä lääkitys, siihen tulokseen tulin kun opin paremmin tuntemaan hänet näiden lappusten kautta.
      Erämaamökki tuommoisille sopisi paremmin kuin kerrostaloelämä.

    • sun kessun

      vetos siellä alakerran parvekkeella.saatana,vedä sitä paskaa keuhkoos siellä sisällä,niin näet miltä haju tuntuu . ääliö

    • sun kessun

      vetos sie alakerran parvekkeella,joten tasoissa ollaan pölhökustaa.

    • stressaantunut

      Mä en vaan ymmärrä sellasta tömistelyä, koska itse kävelen normaalisti ja ovet ja kaapit menee kiinni ihan kevyellä voimallakin. Ehkä se on jo kotikasvatuksessa kun opetetaan ottamaan muut huomioon. Mulla oli 3 sisarusta, kyllä meidän perheessä joutui miettimään myös muita kuin itseään.

      • norsuja?

        mikä syyttää sua liiasta herkyydestä ja valittamisesta, pitäis oikeesti laittaa pahimpaa laatua olevan kanta-astujan alakertaan asumaan. Just tollanen kuka aloittaa ravaamisen klo 6 aamulla. V*tuttaiskohan :) siinä ei nimittäin korvatulpatkaaan auta, kokeiltu on. Nyt yläkerrassa asuu onneksi normaaleja ihmisiä.


      • Anonyymi

        Pyhä yksinkertaisuus! Pidä liimatulpat korvissas nii ei kuulu mikää ääni ja voit hyräillä samalla aale Tynniä.


    • ???

      En ymmärrä sun kaltaisia valittajia. Jos viesti ei ollut provo... "seinät ovat kuin paperia", ehkä sunkin äänet kuuluvat naapuriin. Niitä ei vain pätkääkään kiinnosta, mitä teet. Eikä ketään pitäisi kiinnostaakaan!

      • kunNaapurilla

        On kova ripuli, juokset varmaan isännöitsijälle valittamaan, ihme juttu jos ei saa kusta rauhassa ilman että naapuri vetää skitsot. "lorottelee" näinhän sitä yleensä kustaan. pitääkö kyykkiä lattialla ja kusta mukiin, ettei lorottelu sua haittaisi?


      • kokemusta on...

        Miksi aina niitä ketä häiritään käsketään muuttaa jonnekkin korpeen, miksei ne norsut muuta sinne missä saisivat tömistellä rauhassa. Ontelolaatat ja parketit kerrostalossa ovat kyllä pirullinen keksintö kaikki tuntuu tippuvan lattialle ja kolisee niin mukavasti. Entäs tuolien ja muiden huonekalujen siirtelyt myöhään iltaisin. Ovien paukuttelusta puhumattakaan. Sitten kun kuuluu kaiki nainnit ja vessa reissut niin ei siinä paljoa korvatulpat auta ja kuka niitä yötä päivää jaksaisi pitääkkään. Sitten sterot lyödään auki keskellä yötä ja muutenkin suuriäänisesti mölistään kännykkään ellei ole muuta puhekaveria. Tämmöstä se on tämä elämä kärsi kärsi niin kirkkaamman kruunun saat.


    • yläkerran asukki

      alhaalla sitten aina kolistelet itse. kuulen kyllä kun jostai päin naapuria kuuluu kanssa toisen naapurin pissan lorina ja herätyskellon äänikin. kuulen kun joku naapuri joskus jotai huutaa, kuulen joskus koirien haukuntaa, mut en viitti valittaa pienestä enkä moisista koirista kun sekin kuuluu vaa harvoin. kuulen kun joku kaappien ovia seinän takana laittaa kiinni, kuulin kun kerran siellä alhaalla pidit musiikkia sen verran kovalla että kuului tänne! niin pitäisköh'n munkin valittaa??

      • kysyjälle

        No, jos et saa esim. sydämentykytystä ja sua ala jo ihan heikottaa jatkuva äänimaailma. Pystyt kommunikoimaan jo asunnosta ulos tultuasi pihamaalla toisten kanssa ilman että tunnet olevassa pois tolaltasi ja pää sekaisin. Et säikähtele yhtäkkisiä kovia ääniä, jotka vetää sut ihan solmuun. Pystyt ajattelemaan ajatuksesi loppuun ja tunnet eläväsi omassa rauhassa ilman tunkeilijoita niin uskonpa sun asiasi olevan kunnossa. Elämäsi pysyy järjestyksessä ja voit suunnitella aikataulusi ja pysyt normaalissa aikataulussasi niin ettei ajatuskatkokset vie aikaasi.


      • rautalangastako?

        haukkuis aamu 6 ilta 23 asti, (kuten tuo tömistely), ni alkaisko sua sit vituttaa? kun te ette millään saa sinne pieneen päähänne, ettei satunnaiset äänet haittaa, jotka kuuluvat normaaliin asumiseen.


      • Kokemusta on
        rautalangastako? kirjoitti:

        haukkuis aamu 6 ilta 23 asti, (kuten tuo tömistely), ni alkaisko sua sit vituttaa? kun te ette millään saa sinne pieneen päähänne, ettei satunnaiset äänet haittaa, jotka kuuluvat normaaliin asumiseen.

        Joo, vastasin edellä tuolle yläkerran asujalle. Hän kun kysyi, että pitäisikö hänen valittaa noista tavallisista äänistä.

        Asuin kerran itse, siis vain kerran olen sattunut asumaan vastaavanlaisessa tilanteessa, ja se yläkerran , ihan oikeasti kaksi kerrosta ylempänä, asukas juoksi joka aamu ja iltamyöhä seitsemän kerrosta rappuja. Ei ikinä olisi uskonut että mies painoi vain noin 70 kiloa, laiha kun oli.

        Mutta hänelläpä olikin lisäksi vielä hyvä tapa hypätä jysäyttää illalla klo 12-02 välillä voimalla parvekkeelle. Jolloin koko parveke rivi kolisi ja jyskyi alas asti. Kaikki juuri silloin kun mun olis tarvinnu nukkua hyvin seuraavan päivän koitoksia varten.

        Olenpa ollut onnellinen kun muutin siitä pois. Tämä asukas oli muuttanut jostain pohjoisesta harvaanasutulta alueelta eikä varmaan tiennyt kuinka suuren ongelman aiheutti muille. Ja hämmästelyn. Pidettiin ihan erikoisena.


    • stressaantunut

      Tästä hän varmaan itsensä tunnistaisi jos lukisi tämän: Juoksee pyörä kainalossa rappuja pitkin 6.kerroksesta alas, - aamuin illoin. Alas rappuja tullessa hyppää joka tasanteelle-töms-aivan kuin norsu. Uskomatonta mutta totta!

      • samanlainen ongelma

        meillä. Outoja nuo, jotka luulevat että jotenkin haluaisi kytätä naapureitaan, jos valittaa kohtuuttomasta metelistä.
        Kasvakaa aikuisiksi ja ottakaa vastuu tekemisistänne. Älytön kantapäiden töminä EI kuulu normaaleihin asumisääniin. Eikä myös aamuvarhainen/ iltamyöhäinen kolistelu ja metelöinti.

        Kerrostaloon sopeutuminen tarkoittaa sitä, että osaa ottaa muut asukkaat huomioon. Se ei tarkoita sitä että kaikki elävät kuin pellossa eikä mitään sääntöjä tavitse noudattaa.
        Esim. pallopelit sisällä ei todellakaan ole normaalia. Haloo!


      • whitsi!

        No ainakin tämä teidän häirikkönaapurinne on aivan PERKELEEN HYVÄKUNTOINEN!:)


    • Neovalo

      tottumista? Minä ainakin olen jo niin tottunut naapureiden kolisteluihin etten edes enää kuule niitä. Ellen siis ala oikein kuuntelemalla kuuntelemaan, mutta miksi alkaisin?
      Omat hermot siinä vain menisi.
      Kyllä minäkin keksisin paljon syytä hermostua, yläkerran kaappikellosta seinänaapurin tuulikelloon, jos ottaisin sellaisen asenteen.
      Mutta en ota. Yksinkertaista. Koittakaa ihmiset sopeutua elämän ääniin niin ette kohta enää huomaakaan niitä.

      • Blöörpwqa

        Miksi luulet, että asiasta valittajat valittavat normaaleista äänistä?
        Eikö selvääkin selvempää ole, että kyse on epänormaalin kovista äänistä aikana, jolloin työssäkäyvä ihminen haluaisi jo olla nukkumassa.

        Jos sinulla on normaalit naapurit, niin onneksi olkoon, mutta ei ole reilua vähätellä kirjoittajan varmastikin todellista ongelmaa vain siksi, ettei sinulla ole samanlaista tilannetta.

        Vaikea on totutella jytinään esim.klo 23-01 tai aamukuudelta totutella heräämään naapurin kolinaan ja paukkeeseen.
        Kerrostaloasumiseen kuuluu monia ääniä, joille ei mitään voi, mutta esim. kantapääkolistelu ei kuulu normaaleihin ääniin klo 22-07.


    • arvosurvo

      Mulla sama homma yläkerran naapurin kanssa. Paukuttelee kaappien ovia, jytisyttää kantapäillään kävellessään ja treenaa vissiin petangia kesää varten. Vaimeneva JYMPJYMpJYmpJympjymp... alkaa joka ilta ysin jälkeen

    • rtgrtg

      Luultavasti harva tömistelee ilkeyttään tai välinpitämättömyyttään. Useimmitten varmaankin tömistelijä ei vaan älyä sitä millaisena "bassojytinänä" se kuuluu naapuriin, koska itsehän hän ei sitä juurikaan kuule.

      Tohveli yhtiöllä Ainot ja Reinot olisi mahdollisuus halutessaan hävittää tämä ikuisuus ongelma maapallolta: Voisivat alkaa myymään erityisiä kerrostalotohveleita joissa olisi jytinän poistava 25mm paksu pohja. Media ehkä kiinnostuisi jutusta ja ihmiset tulisivat tietoisemmiksi tästä asiasta ja ehkä pysähtyisivät muutenkin miettimään toisten ihmisten huomioon ottamista.

      • rtgrtg

        vakavastikin ajateltuna, eipä olisi ollenkaan hassummat olemassa semmoiset ääntä päästämättömät kusiluistimet. Rennosti voisi astella, eikä tartteis jännittää.
        Jos on iso asunto, niin aika työlästähän se huoneesta toiseen hiihtämällä kulkea...


    • aino

      No itsellä on ainakin aika mahdotonta olla pitämättä mitään ääntä hiljaisuuden aikana, koska työni alkaa joka arkipäivä 5.30, jolloin herään aamuisin 4.00. Herättyäni käytän vessaa, käyn suihkussa ja teen eväät töihin. Varmaan minunkin aamutoimeni joitakin ihmisiä ärsyttävät, vaikka en tahallani erityisesti meteliä pidäkään. Suihkussa käymistä ennen duuniin menoa kun ei voi kieltääkään. En toki tarkoituksella mekkaloi.

      • puukenkät

        tämänlaisen jokainen ymmärtää -duuniin on mentävä oli kello mitä tahansa eikä aamusella ihan tajua koliseeko jokin..kunhan ei tahalteen sitten sellaista tee

        omassa asumisessani olen törmännyt usein ulkomaalais perheisiin joiden asumisessa olisi paljon toivomisen varaa ja joiden kanssa on todella saanut vääntää rautalangasta asumisen säännöistä-esim;

        islamiuskoinen perhe piti yhteyttä kotimaahansa netin välityksellä -rukoukset kaikuivat ja muu yhtyes hoitui huutamalla yöt&päivät,isokokoinen lautasantenni asennettiin olohuoneeni ikkunan eteen ja kun lattioilla ei tainnut olla muuta kuin istuinmatot - saimme nauttia kantapää kävelystä jatkuvasti-kaiken huutaamisen lisäksi
        ulkomaalainen perhe hävisi parempiin -uusimpiin asuntoihin naapuristoomme- asumaan ilmaiseksi-työssäkäyvien maksuun..

        kokemuksia on myös virolaisista -vuokralainen piti maksullisia naisia asunossa,sitten lapsiperheen joka hajosi ..sitten yksinhuoltaja muksujen kanssa johon sitten mies monin hienoin autoin -itä rekkareinkin asuttui...

        tässä asuminen oli täysin mahdotonta -lapsilla ei ollut mitään sääntöjä/järjestystä -saivat tehdä ja asua kuin halusivat -pelata palloa&futista,hypätä narua,kiinniotto leikkejä kotona kellon ajoista välittämättä,töminää,huutoa,vapaata menoa&meninkiä eikä heistä itsensä mielestä tässä ollut mitään vikaa

        kun asiaan puuttuttiin -olin kuulema itse syyllinen asoiden puuttumiseen..kunnes..
        äiti lapsineen häipyi äkkineen pusseineen -samoin arvo autot -paremmille asutuksille....

        -kerro jos joku on vaivaksi-jatkuville vessa käynneillekkin voi löytyä syy mutta pyyykit voi aina pestä myöhempään:)
        kantapää kävely voi loppua vaikka jos kerrot sen henkilökohtaisesti rauhallisesti

        kyttääminen ei aina ole sitä mitä luuullaan





        asukkaalla on aina oikeus vedota sääntöihin eli 07.00-22.00 on yleisen "hiljaisuuden" aika
        -talonsäännöissä voi olla tarkennuksia esim;yleinen häirintä/radio ym vastaavan laiteen käyttö...

        kävely kantapäillä on kai jäänne luolamies ajoista mutta ei nykymiestä sillä paino ei silloin koko jalalle eikä jalka voi hyvin


      • Anonyymi
        puukenkät kirjoitti:

        tämänlaisen jokainen ymmärtää -duuniin on mentävä oli kello mitä tahansa eikä aamusella ihan tajua koliseeko jokin..kunhan ei tahalteen sitten sellaista tee

        omassa asumisessani olen törmännyt usein ulkomaalais perheisiin joiden asumisessa olisi paljon toivomisen varaa ja joiden kanssa on todella saanut vääntää rautalangasta asumisen säännöistä-esim;

        islamiuskoinen perhe piti yhteyttä kotimaahansa netin välityksellä -rukoukset kaikuivat ja muu yhtyes hoitui huutamalla yöt&päivät,isokokoinen lautasantenni asennettiin olohuoneeni ikkunan eteen ja kun lattioilla ei tainnut olla muuta kuin istuinmatot - saimme nauttia kantapää kävelystä jatkuvasti-kaiken huutaamisen lisäksi
        ulkomaalainen perhe hävisi parempiin -uusimpiin asuntoihin naapuristoomme- asumaan ilmaiseksi-työssäkäyvien maksuun..

        kokemuksia on myös virolaisista -vuokralainen piti maksullisia naisia asunossa,sitten lapsiperheen joka hajosi ..sitten yksinhuoltaja muksujen kanssa johon sitten mies monin hienoin autoin -itä rekkareinkin asuttui...

        tässä asuminen oli täysin mahdotonta -lapsilla ei ollut mitään sääntöjä/järjestystä -saivat tehdä ja asua kuin halusivat -pelata palloa&futista,hypätä narua,kiinniotto leikkejä kotona kellon ajoista välittämättä,töminää,huutoa,vapaata menoa&meninkiä eikä heistä itsensä mielestä tässä ollut mitään vikaa

        kun asiaan puuttuttiin -olin kuulema itse syyllinen asoiden puuttumiseen..kunnes..
        äiti lapsineen häipyi äkkineen pusseineen -samoin arvo autot -paremmille asutuksille....

        -kerro jos joku on vaivaksi-jatkuville vessa käynneillekkin voi löytyä syy mutta pyyykit voi aina pestä myöhempään:)
        kantapää kävely voi loppua vaikka jos kerrot sen henkilökohtaisesti rauhallisesti

        kyttääminen ei aina ole sitä mitä luuullaan





        asukkaalla on aina oikeus vedota sääntöihin eli 07.00-22.00 on yleisen "hiljaisuuden" aika
        -talonsäännöissä voi olla tarkennuksia esim;yleinen häirintä/radio ym vastaavan laiteen käyttö...

        kävely kantapäillä on kai jäänne luolamies ajoista mutta ei nykymiestä sillä paino ei silloin koko jalalle eikä jalka voi hyvin

        Allakerrassa asuu vittumainen ämmä , pistän aina kivikorkoset bootsit jalkaan kun oon tullut kotsaan ja hypin 5 minsaa korkealle ilmaan, kunto nousee ja alakertaa vittuttanee!


    • sama onkelma

      Itse herään öisin, kun yläkerran ukko kävelee kengät jalassa asunnossaan.
      Luulin sen ensin olleen hänen vaimonsa ja kävin ostamassa Ainot kokoa 39, vein ovenkahvaan terveisten kera. Täti toi tohvelit takaisin seuraavana päivänä ja selitti, että se on hänen miehensä kuka kopsuttelee öisin. Ajattelin ainakin viestin menneen perille ja miehen vaihtavan kengät johonkin pehmeäpohjaisiin.
      Mutta toiveajatteluksi jäi.
      Pitää varmaan alkaa etsimään toista asuntoa.
      Kumpa heidän yläpuolinen vapautuisi.....
      Tai ainakin voisin lahjoittaa puukengät sille kuka asuu heidän yläpuolellaan.

      • Just heräsin

        kun yläkerran nuoret vähän rytisytti ja rytisyttää edelleenkin kämpän kattoa, joukkohyppimistä ja sen sellaista. Ne muutteli jostain maalta tänne vähän aikaa sitten.


      • Siä meni
        Just heräsin kirjoitti:

        kun yläkerran nuoret vähän rytisytti ja rytisyttää edelleenkin kämpän kattoa, joukkohyppimistä ja sen sellaista. Ne muutteli jostain maalta tänne vähän aikaa sitten.

        jo niin, että yläkerran porukat hakkaa kattoaan, kun se melu ja pomppiminen tulee niiden yläkerrasta, siellä ylhäällä on vissiin tenavilla yökyläkavereita ja niitä valvoo joku teini, tenavien yh sekin taitaa olla jossain yökylässä?


      • No loppuhan se
        Siä meni kirjoitti:

        jo niin, että yläkerran porukat hakkaa kattoaan, kun se melu ja pomppiminen tulee niiden yläkerrasta, siellä ylhäällä on vissiin tenavilla yökyläkavereita ja niitä valvoo joku teini, tenavien yh sekin taitaa olla jossain yökylässä?

        Mekkalointi yläkerroissa, jo kahden aikoihin. Nyt sitten pitäisi mennä aamuun kuuteen töihin, taitaa jäädä väliin ja jääkin.

        Paljonkohan nämä mekkaloivat naapurit koko maan laajuisesti aiheuttavat rokulipäiviä ja samalla tappiota kansantaloudelle? Summa ei varmasti ole aivan pieni.

        Ehkä jo lähitulevaisuudessa työnantajat katselevat tarkemmin, miltä asuinalueelta työnhakijat ovat ja raakkaavat osan meluisista asuintaloyhteisöistä tulevia hakijoita pelkästään varmuuden vuoksi.


    • KohtaHullu

      Mulla on just samanlainen tyyppi yläkerrassa! Meinaan tulla hulluksi sen kanssa. Tömistelee, paiskoo kaapinovia, lorottelee (ei siis osaa edes kusta oikein),... Jos tuollaiselle menee sanomaan asiasta niin tilanne voi jopa pahentua niin en ole uskaltanut. Miten joku voi kävellä tuollattes?

    • voi hohhoijjaa

      Niin siis että ei sais enää kustakaan??? Oottekohan ihan varmoja ettei omakin kusemisenne tai kävelynne kuulu muihin naapureihin? Muut ei vaan välttämättä oo yhtä skitsoja kuin te. Normaali ihminen ei jää kuuntelemaan mitään tommosia ääniä vaikka naapurista kuuluisikin :D Menkää jumalauta hoitoon!

      • Suihkussa.

        Minä kävin suihkussa ja laitoin samppoota joka oli hyllyssä, painelin kahvaa josta samppoota tulee ja se oli lopussa joten kuuluin pieni tömps, tömps, tömps, kun otin sitä loppua.
        Kohta seinien takaa jostakin kuuluin tumps, tumps, tumps...

        No kokeilin lisätä samppoota ja kuuntelin, taas sama.
        Meinasi vähän alkaa naurattamaan että kuka voi olla tuollainen joka tömistelee takaisin, no siinäpähän tömistelee, saapahan naurut taas.

        Kello muuten oli n. 16.00


      • 12+19
        Suihkussa. kirjoitti:

        Minä kävin suihkussa ja laitoin samppoota joka oli hyllyssä, painelin kahvaa josta samppoota tulee ja se oli lopussa joten kuuluin pieni tömps, tömps, tömps, kun otin sitä loppua.
        Kohta seinien takaa jostakin kuuluin tumps, tumps, tumps...

        No kokeilin lisätä samppoota ja kuuntelin, taas sama.
        Meinasi vähän alkaa naurattamaan että kuka voi olla tuollainen joka tömistelee takaisin, no siinäpähän tömistelee, saapahan naurut taas.

        Kello muuten oli n. 16.00

        Naapurissa haisee maali?

        anteeksi :(


    • hollolasta

      Faktaa: Kanta-astuminen on keksitty hollolassa. Hollolalaiset ovat tunnettuja kanta-astumisestaan!

    • näinsevaao

      Kun hollolan muuttohaukat ajan saatossa paremman toivossa lähtivät levittäytymään laajemmalti suomeen niin levisi kanta-astuminenkin.

    • dfghjk

      Jo nyt on kumma että omassa kodissaan et saa edes kävellä kuten tahdot. Oikeaoppisessa kävelyssä se on KANTAPÄÄ joka ekana maahan tömähtää ja perässä rullaa ne jalan muut osat. Se on ihmisen normaali askellustyyli. (ja jos ei ole, niin kannattaa ihan omien jalkojensa terveyden vuoksi alkaa opettelemaan).
      Ei ole ihmisen vika jos alakerta menettää yöunensa toisen kävelyn vuoksi, vaan vika on talon äänieristyksessä. Ehkä voisi alakertalainen harkita myös jotain ihan apua herkkäunisuuteensa...
      Kantapääkävelystä valittaminen on oikeasti naurettavinta mitä olen kuullut -ja kyllä, meidänkin yläkerrasta sitä kuulee jos alkaa kuuntelemaan. Useimmiten on kyllä muutakin mihin keskittyä, ei tarvii naapureiden askelia tai kaapinovien aukaisuja laskeskella.

      Kyllä kerrostaloon kuuluu normaalit elämisen äänet, kuten kävely KANTAPÄILLÄ, kaapin ovien aukominen ja sulkeminen, yskiminen ja piereminen ja seksi, itkut, naurut ja huudotkin. Ei kerrostalossa pidä kenenkään joutua omaa, ihan normaalia elämäänsä, rajoittamaan ja miettimään mitä naapurin hörökorvat kuulee. Se on talon rakenteissa vika, tai naapureissa jotka ei osaa elää toisten kanssa. Kerrostaloihin kuuluu poikkeuksetta naapureiden äänet ja jos ne ei ole normaalielämisestä poikkeavia, niin älkää nyt hyvät aikuiset ihmiset kehdatko nurista ja narista vaan poistukaa kotoanne tekemään välillä vähän jotain muutakin.

    • gunlen

      Myös alakerrasta kuuluu selvästi kaikki kolinat,ovien paiskomiset ja kantapääastunnat.. Alakerran naapurit tässä tapauksessa ei edes yritä olla niinkuin huomaavaisia... Se on näitä halpamaiden duunareita,jotka luulevat saavansa elää kuin apinat..Mutta he lähtevät kyllä jossain vaiheessa asunnosta,kunnes muut naapurit valittavat todenteolla..

      • yläkerran ääliö

        Minne betonilaatalla kävely kuuluu?
        Sun mielikuvitukseesi tietenkin, älä sepitä valheita vaan ole itse hiljaa.


      • gyuk
        yläkerran ääliö kirjoitti:

        Minne betonilaatalla kävely kuuluu?
        Sun mielikuvitukseesi tietenkin, älä sepitä valheita vaan ole itse hiljaa.

        > Minne betonilaatalla kävely kuuluu?

        Kaikki betonilaatat eivät ole samanarvoisia. Asuin 2004-2007 joskus 1960-luvulla rakennetussa tiiliverhoillussa kerrostalossa, josta ei päälle päin näkynyt, että lattiat olivat äärimmäisen löysät. Jopa pihalla pakettiauton sivuoven sulkeminen heilutti taloa.


    • hirvee jytinä

      Kuntosalilla on juoksumatto yläkerrassa, yksi sotanorsu kävelee siinä niin että laastit putoilee alakertaan katosta. Miksi tuollaiset kantapäillähyppijät eivät käytä vaimentavia jalkineita.

    • alakerran ääliö

      Minne betonilaatalla kävely kuuluu? No, ei ainakaan näytä sinun kuuroihin korviin kantautuvan. Naapurisi kuitenkin sinut varmasti kuulevat. Niin ja luit oikein KANTAUTUVAN himputin kanta-askeltaja. Tutustu alan kirjallisuuteen ja säädöksiin.

      • ihme pöljä

        No koskaan en ole kuullut naapurieni askelia alakerrassa, yläkerran vajakki sensijaan jytisyttää koko taloa ja se varmaan kuuluu viereisillekin alanaapureille.
        Itse en ole kanta-astuja enkä juokse ympäri kämppää kuten sekopää yläkerran naapuri tekee.

        Mun puolesta alakerran naapurit saa vaikka hypätä narua kun se ei kuulu.
        Tämä siis maahan valettu lattia eikä välipohja.
        Tutustu sinä mielenterveysongelmiisi äläkä keksi satuja.


    • wergfv3232

      Kantapääastuja on selvästi jo kehittyneempi ihminen apinasta.

      Itse hain asuntoa ylimmästä kerroksesta ja sain sellainen.
      Onpahan ainakin yksi häiriöääni vähemmän, ei täällä oikeastaan muita häiriöääniä ole ollukkaan kuin se että jotkut lyö kotiovensa kiinni melkoisella voimalla, varmaankin talon nuoremmat asukkaat, lapset ja muut kasvuiässä olevat.

    • Laki mies

      Isännöitsijä kertoi tämän kantapää kävelyn olevan normaalia elämisen ääntä ja siitä ei saa valittaa. Voipi joutua itse oikeuteen puuttumisesta naapurin elämiseen se on ihmisen yksityisyyden loukkaamista kuulemma lain mukaan jopa öisin ihminen kävelee kotonaan miten tahtoo.
      Toivoisin kaikkien nipottajaksi nimittelevien joutuvan sellaisen aktiivisesti liikkuvan kanta-astuja jyrän alapuolelle pariksi vuodeksi. Sitten kysytään uudestaan kuka on nipottaja. :D

    • qwxqxxxqaq

      Mattoja olisi hyvä olla jos kantapäät kolisee lattiaan.
      Astua voi myös niin että siitä ei tule töminää.

    • Rauhaa pliis

      Mielenkiintoisia kommentteja, joskin osa aika k-päisiä..Meillä asuu yläkerrassa vähintään 10 virolaista, työtä tekeviä, mutta..Vapaa-aika dokataan ja tykitetään samaa teknobiisiä tuntitolkulla, vedetään sätkää partsilla (mikä ei sinänsä haittaa) ja räitään pihalle, yäk. Aamut alkaa viiden maissa, sama rööki/räkärumba joka arkipäivä, alakerta herää samaan aikaan metelöintiin. Viikonloput alkaa kasin maissa, yleensä poraamisella (oma pikku työpaja?) ja siitä alkaa juopottelu, painiminen !! ja se s-tanan tekno. Omistuskämpässä asuvana kuviteltiin, että taloyhtiötä kiinnostaisi moinen, mutta paskat. Joku suomalainen on kämpän heille vuokrannu ja meillä asukkailla ei mitään saumaa valittaa, niin kauan kuin vuokrat maksetaan..Että näin eräässä Helsingin lähiössä. Kohta tulee mitta täyteen, kele.

    • vaitelias neljäsmies

      Meidän yläkerran mies, paiskii ulko-ovia, juoksee
      portaissa, kulkee huoneessa kuin norsu.
      Sitten kun on vieraita, mölisee yhdessä niiden
      kanssa kilpaa. Huuta parvekkeella kesäisin.
      Tulee kapakoista öisin, ovet ja portaat paukkuen.
      Se on kerrostalo elämää, siihenkin ehkä tottuu!

    • Anonyymi

      Se on kyllä sivistymätöntä, jos ei osaa elää kerrostalossa. Kyllä sitä voi kantaastuja olla, mut voi sitä hieman pehmeämminkin askeltaa.. Ei se vaadi paljon, pikkasen aivoja ja huomaavaisuutta. Justiinsa tuollaisten välipitämättömien tollojen takia naapuririitoja syntyykin, kun ei jousteta ja eikä anneta naapureille kotirauha. Enpä usko, et nämä välinpitämättömät tollot tuskin nauttisi, jos heidänkin naapurinsa tekisivät samoin.

      • Anonyymi

        Suuri osa ongelmasta johtuu talon rakenteista. Elementeistä koottuja taloja takennettiin paljon jo 1970 - 1980-lluvuilla ja ennemminkin. Olen asunut 1980 rakennetussa talossa jossa oli noita väliseiniä tehty pahvista ja välipohjat eli lattiat ontelolaatoista. Ontelolaatta ei paljon eristä eikä pahviseinä joka tosin on vain asunnon väliseinä.

        Sitten tulivat muotiin laminaattilattiat. Niistä alan testissä : "Laminaattilattian kopina sekä sen kylmyys ja kolkkous syntyy todella tiiviistä pinnasta, joka on prässättyä paperia sekä hartsimelamiinia. " . Eli laminaattilattia on todella huono asia muutenkin huonosti ääntä pitävässä talossa.


    • Anonyymi

      Ja naapureille Ei kannata mennä sanomaan mitään, voi tulla nyrkistä, puukosta jne.. Parempi hoitaa tuollaiset isännöitsijän kautta.

    • Anonyymi

      Sivistymätön perusastuja, joita pesiytyy yleensä kerrostaloihin. Vuokralainen ei niin suurta ääntä pidä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe