Marraskuussa kanarialle..

Jos saa äkkilähdön..

Marraskuun alussa kanarialle jos tuuria. Millaset kelit kuun alussa? Entä tuo merivesi kun olis tarkoitus snorklata? Olen vieraillyt vain kerran kanarialla ja sekin oli keväällä(huhtikuu) Lanzarotella olen käynyt mut mitäs te suosittelette? Aurinkoo,kalliota,pikkukyliä ja rauhallisia rantoja tahtoisin...

17

2327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse talvellla

      marraskuussa ja tehdäänkö sinne lentoja jo silloin Suomesta? Itse käynnyt aina viikko 13-15 ja ollut tyytyväinen ja noilla krtiteereillä ihan sama mille saarelle menet.

    • käynyt

      Kyllä karaialle tehdään matkoja marraskuussa ja jo lokakuussakin. Todella hyvät kelit tuolloin. Lämmintä iltaisinkin ja merivesi myös.
      Los Gigantes on rauhallisempi ja Los Cristianos myös. Myös aurinkovarmempaa kuin pohjoispuoli.

      • Jusu

        Jos etsit mukavaa tekemistä, näkemistä, säätä, pieniä kyliä, kauniita maisemia, niin suuntaa gran canarialle ja siellä puerto ricoon. Itse olemme olleet siellä seitsemän kertaa ja nyt olemme menossa 26.10. Mukavaa lomaa jos lähdet.


    • nähty on

      Marraskuun sää Teneriffalla on ihan yhtä mahdoton ennustaa kuin Joulun sää Helsingissä. Noin yleensä sää on marraskuun alussa kohtalaisen lämmin, joskin "talvi" alkaa tekemään tuloaan ko. kuussa. Valitse saaren eteläpuoli, jos haluat snorklailla. Pohjoisoiosassa merivirrat ovat välillä aika voimakkaita ja snorklaus ei ole mahdollista.
      Americasin/ Los Cristianoksen alue ei kaikkein rauhallisinta ole, mutta autonvuokraus on edullista - liikkeelle vaan!

      • tarkennuksena

        Kanaria ei ole yksinomaan Teneriffa tai Gran Canaria, vaan joukko muitakin saaria, kuten Lanzarote, Fuerteventura, La Palma, Gomera ja El Hierro.

        Jos menee "Kanarialle", menee jollekin saarelle, ei yleisesti kaikille. Marraskuun alku on mitä todennäköisimmin vielä yleisestikin saarilla suotuisan sään aikaa, talvi tekee tuloaan vasta joulukuussa, eikä aina silloinkaan. Americasin/Cristianoksen aluetta en suosittelisi kyllä kenellekään, ellei oikein rakasta paatunutta turistimeininkiä.


    • Haluaisin vuokrata Gran Canarialta edullisen asunnon. Ajalle noin 15.11-15.12
      2014. mielumin etelä puolelta. Hinta noin 400 -500 ekua.

    • Löytyisikö välittäjä / henkilö joka voisi opastaa, gan canarian edullisissa asunnoissa. Marraskuussa 2014.

      • Soita Masalle!

      • Kaikenmoista sitä...
        Soita Masalle! kirjoitti:

        Soita tuossa linkissä olevaan Sonkajärven numeroon ja Kysy Masaa.

        Masa osaa neuvoa ja tietää varmasti sopivan kampän.

        http://www.pappatunturibaari.fi/index.php?page=yhteystiedot

        Taas joku keravalainen juntti perustanut viiden pennin räkälän. Kiertäisin kaukaa ruotsia puhuen. Voi nolous!


      • Mopolla Puerto Ricoo
        Kaikenmoista sitä... kirjoitti:

        Taas joku keravalainen juntti perustanut viiden pennin räkälän. Kiertäisin kaukaa ruotsia puhuen. Voi nolous!

        Pappatunturi on ollut jo vuosia Puerto Ricossa. Ei kuule haittaa, vaikka kiertäisit sen kaukaa ruotsia puhuen, siinä ei pappatunturi paljoo menetä, sinussa yhden persaukisen ja katkeran homopetterin.


    • --..

      Uskaltaako jättää syksyn lähdön Äkkilähtöjen varaan, kun kesä on ollut näin kylmää?

      • Noin teen

        Uskaltaa, jos aikoo mennä kesälomakauden loputtua ja koulujen alettua, mutta ei syyslomien aikaan. Edellyttäeen että ei ole kranttu paikan ja hotellin suhteen.


    • Kenellä on ollut kylmä kesä???
      Ainakin minulla on ollut tää heinäkuu lämmin.

      • ei ollut kylmä, ei:D

        Juhannusviikolla satoi lunta, maan valkoiseksi. Juhannuksena grillattiin toppatakki päällä, syötiin sisällä kun ulkona ei tarennut.

        Kesäkuun lämpötilat päivisin oli n. 5-26 astetta, keskilämpötila 14
        Kesäkuun ensimmäisellä viikolla helteet, loppukuuksi viileni
        Kesäkuussa oli 6 päivänä väh. 20 päivälämpötila
        22 päivänä oli alle 18 päivälämpötila
        7 päivänä päivälämpötila laski alle 10
        Keskiyölämpötila jäi alle 5, vaihdellen 0- 13 välillä


    • matkailija_67

      Kyllä niitä äkkilähtöjä varmaan aina jonnekin päin löytynee, mutta hinnat on niissäkin nousseet viime vuosina. Kaupanpäällisinä saa vielä motellin surkeimman huoneen.

      • Perdone.

        Playa del Cura Puerto Ricon lähellä on hiljainen ja sieltä pääsee molempiin suuntiin; Mogan-Playa del Ingles, oikein kätevästi. Myös vaikka saaren pohjoispuolelle eksoottista tietä aikaa vaatien ja väliyöpymisellä San Nicolas de Tolentino- nimisessä kaupungissa. Väliin mahtuu muutama taatusti eristynyt pikkukylä rannikolla. Playa del Curasta pystyy tekemään vaikka bussimatkan Las Palmasiin päiväkäymisellä Inglesin kautta. Siis melko edullista ja monipuolista kokemusta on saatavana kun ostaa lipun Gran Canarialle.


    • 9 + 20

      Itse menen Los Gigantesiin huomenna ja aattelen, että toivottavasti olisi veden alla jotain nähtävää. Joskus 3 vuotta sitten olin Kreetalla (Joo ihan eri paikka tiedetään) ja siellä meni melkein koko loma veden alla. :D Ei saanut tarpeeksi viikossa. Mutta varmaan paras paikka oliai joku kallionen paikka johon ei aalot pääse?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe