kotitekoinen nuuska

shaitan

eli oon nähny tuol netis jotain viittauksia et kotonakin vois tehdä nuuskaa esim vettä,kuivia tupakan puruja, suolaa ja aromeja sekoittaen. tietääkö ketään mitään tarkkaa ohjetta tai onko kokemuksia nuuskan teosta kotona?

24

5973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Joo olisi kyllä todella mielenkiintoista tietää että voiko sitä tosiaan itse tehdä ja että se oli vielä ihan kunnollista. Itse tiedän sen että se tehdään ilmakuivatusta tupakasta? sitten se jauhetaan ja lisätään vesi ja suola, sitten vissiinkin lämmitetään ja jäähdytetään. Täytyypä kokeilla kotona

    • en kuitenkaan..

      En kuitenkaan suosittele, jos kerrostalossa asuu. Se haju ei tosiaan ole kovinkaan ruusuinen ja uuni haisee paskalle monta viikkoa. Lisäksi se ei ole mitään halpaa touhua, koska valmistusaineet maksaa paljon. Laivalta vaan tai mannelta.

    • Mä vaan

      Onnistuu, osta kissa, sitten vaan sen pökäleet huuleen niin a vot, aromi on hyvin lähelle sama kuin nuuskassa !

      • HienoMies26

        Mitenkäs siitä kissanpaskasta irtosi nikotiinia? Vaikuttaako kissan rotu nikotiinipitoisuuteen? Entä täytyykö kissa ostaa jotta sen paskasta muodostuu nuuskaa? Vai toimiiko ilmaiseksi saatu kissa / naapurilta lainattu kissa? Entä minkä nuuskamerkin makua kissanpaskan maku mielestäsi jäljitteli?

        Kiitos jo etukäteen!


    • refserredf

      mä voin myydä kissan paskaa ja uittaa sitä eri vahvusissa e-nesteissä (ja eri makusissa)
      toimitus tonnikala purkissa

      • vfdgfgdf

        niin kissan rotu on norjanmetsäkissa. sisäkissana kyllä ollu eli ei ole hiiren jäänteitä mukana


    • jdifjidfjidjfidjfidf

      pitäs vissii olla hevosen paskaa että rupeis kelpaamaa...

    • fsgdsaadfadfadf

      vanha ketju, mutta jatketaan tähän kun ei viitsi uutta turhaan avata..

      http://mustakulta.blogspot.fi/2012/08/iso-ohje.html
      ^tuolla ohjeella tuli tehtyä kolmen topan satsi ja kyllähän tuli hyvää!
      on tuossa oma vaivansa ja aikaa kuluu. mutta vaikeaa ei ole!

      olen alkanut huolestumaan ruotsista haetun nuuskan terveysvaikutuksista, kun viime reissultakaan ei oikein muistikuvaa ole. ei vanhalla maksa oikein tykkää noista laivamatkoista, niin ajattelin tehdä itse :)

    • botbot

      Noi sätkätupakasta itsetehdytallisempia on haitallisempia kuin ruotsalainen nuuska, tosin juopottelulla ei kumpaankaan osaa eikä arajaltapaa.

      Vinkiksi nuuskavärkiksi voi hankkia valmistajalta suoraan nenänuuskaa joka on valmiiksi hienoksi jauhettua, makuja on runsaasti. Tämä pitää varmaan uunittaa samalla tavalla kuin Prillan- tai sweedmaxin satsista tehdessä, http://www.swedmax.se/info_pages.php?pages_id=18

      • botbot

        Oho tuli sekavaa tekstiä, korjataan.

        Noi sätkätupakasta itse tehdyt on haitallisempia kuin ruotsalainen nuuska, tosin juopottelu ei nuuskista haitallisia tee.

        Vinkiksi nuuskavärkiksi voi hankkia valmistajalta suoraan nenänuuskaa joka on valmiiksi hienoksi jauhettua, makuja on runsaasti. Tämä pitää varmaan uunittaa samalla tavalla kuin Prillan- tai sweedmaxin satsista tehdessä, http://www.swedmax.se/info_pages.php?pages_id=18


      • bfnkhjlmfnbbnmmm
        botbot kirjoitti:

        Oho tuli sekavaa tekstiä, korjataan.

        Noi sätkätupakasta itse tehdyt on haitallisempia kuin ruotsalainen nuuska, tosin juopottelu ei nuuskista haitallisia tee.

        Vinkiksi nuuskavärkiksi voi hankkia valmistajalta suoraan nenänuuskaa joka on valmiiksi hienoksi jauhettua, makuja on runsaasti. Tämä pitää varmaan uunittaa samalla tavalla kuin Prillan- tai sweedmaxin satsista tehdessä, http://www.swedmax.se/info_pages.php?pages_id=18

        http://mustakulta.blogspot.fi/2012/08/terveysinfoa.html

        Jep, tuo pointti olikin tuolla sivulla käsitelty. Mutta varsinaista tietoa ei ole, mikä ruotsalaisen nuuskan tekee turvallisemmaksi. Fermentointia ainakin on ehdotettu, mutta eikös tuo sätkätupakka juuri ole noin käsitelty? Mausta päätellen ainakin. Aikoinaan kokeilin polttaa fermentoimatonta sätkätupakkaa ja se oli varsin järkkyä tavaraa.

        No niin tai näin, niin eihän tuosta paskasta terveystuotetta saa tekemälläkään :)

        Päästääkös tulli muuten nuo snussatsit postina tulemaan läpi, vai pitääkö itse käydä haaparannassa? Jos vaikka sanon niille tarvittaessa, että nenään meinasin satsin vetää. Kerralla. Nenänuuskahan ei ole kiellettyä..


    • maissijyvä

      Fermentoimalla jogurtti ja amerikkalainen"nuuska".Pastoröimällä maito ja ruotsalainen nuuska.

    • pokkornia

      Jees sano, ja tuo amerikkalaisten läskimahojen valmistama nuuska on valmistustapansa vuoksi yhtä haitallista/vaarallista kuin tupakka, ruotsalainen nuuska on vähemmän haitallista.

      • sdgsadfadfsafd

        tuo amerikkalainenhan on aivan erilaista, kuin itse puruista valmistettu. amerikkalainen näyttää lähinnä samalta, kuin työntäisi teepussin purut suuhunsa. tai kuivuneen sätkätopan.
        itse tehty taas muistuttaa kaikilla tavoin täysin ruotsalaista. on saman väristä, makuista ja hajuista.

        hyvin vähän nuuskasta (niin ruotsalaisesta kuin amerikkalaisestakaan) löytyy suomeksi netistä faktatietoa. propagandaa senkin edestä.
        että mikähän se lopulta on se syy sitten, miksi ruotsalainen on vaarattomampaa..


    • ex-765

      Jossain hammaslääkärien sivustolla on melko asiallista tekstiä tutkimuksista joissa todetaan ruotsissa olevan kaikkein vähiten tupakan aiheuttamia sairauksia, suusyöpää myös kaikkein vähiten nuuskan käytöstä huolimatta, kerrotaan myös nuuskan haitoista.
      Suusyövällähän meillä tupakkanatsit nuuskan käyttäjiä meitä pelottelee eli valehtelevat.

    • humpty66

      Wikipediassa on asiallista tietoa englanniksi nuuskasta.Suomeksi hieman ontuvaa.Amerikassa ruotsalainen nuuska ollut markkinoilla kolmisen vuotta.

      • jjlmfkkllkjhjkl

        Juu. Suomeksi ei muualtakaan saa neutraalia tietoa. Virallisen "tiedon" mukaan suurinpiirtein vähintään kuolee heti jos suuhunsa laittaa biitin. Käyttäjien mukaan taas on täysin vaaratonta. Totuus lienee jotain tuolta väliltä..

        Tuo valistuspropaganda on siitä ikävää, että se kääntyy väistämättä itseään vastaan. Vähän kuin huunevalistus, jossa heroiini ja kannabis yhtäläistetään. Kuitenkin teinit kokeilee pilveä. Ja tuumaa, että ahaa eihän tämä ollutkaan vaarallista. Samalla muistaen että KAIKKI huumeet on vaarallisia. Lopputulos voi olla ikävä.


    • ex-765

      Ja just ne jotka asioista päättää ja päätöksiä valmistelee eli virkamiehet/naiset on suurimpia valehtelijoita.

      • jkfkldjgllkddf

        Tuo on totta! Ne pitää kansaa ryhmempänä kuin se onkaan. Kuten se ministeri, joka valehteli miten suomessa on halpa viina. No äkkiä toimittajat selvitti, että eu:n kalleintahan se on.
        Varsinkin naiset tekee noita päätöksiä enemmän tunteella, kuin järjellä. Ja ylipäätään "politiikka" ja "järki" sopii varsin huonosti samaan lauseeseen.


    • 8+18

      Muistan kun katselin kioskilla n. 15-20v. Sitten sellaista purkkia missä oli ohjeet ja raaka-aineet nuuskanvalmistukseen. Vähän sama periaate kuin noissa kotiviini ja olut paketeissakin. Aineita piti sekoitella ja vettä lisäillä ja sitten se laitettiin uunniin useammaksi tunniksi matalalla lämmöllä muhimaan. Tälläisiä paketteja ei taida saada enään?

    • tomcatkitten

      Kylmänä uuniin ja heti kun lämpötila 70 astetta niin pois ja jääkaappiin...ei siis montaa tuntia sillä nitrosamiinit saavat pontta.Pelkkä pastoröinti riittää.
      Nuuskan leivontaohjeet löytyy helposti netistä.

      • botbot

        Puruihin sekoitetaan vesi/suolaliuos satsi laitetaan 85-105 asteiseen uuniin 24 tunniksi, senjälkeen lisätään sooda/vesiliuos ja takaisin uuniin 12 tunniksi.

        Tämä siis Prillan ja Sweedmaxin pakkauksien ohjeista.


    • soodatuhkaMunaMies

      Käviskö tuo pesusooda tuon uunitetun ruokasoodan tilalle?on sikahalpaa n.3€ kilo

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe