Sakot ja väliaikanen kortti

kunpa tietäis

Onko kellään luotettavaa tietoo siitä lähteekö väliaikanen kortti aina kahen sakon jälkeen??

Otin keväällä väliaikaselle kortille jatkoaikaa ja oon tässä läiaikoina saanu kahet ylinopeussakot :(. Korttia ei ainakaan heti viety, mitä jäinki vähä ihmettelemään. Toisaalta oon kuullu ettei korttia voida vaatia jälkikäteen, ja toisaalta taas että nimenomaan yleensä se meneeki silleen että tulee postia et pyydetään poliisilaitokselle ja sitte mahd. menettää sen...
Jos näin käy, onko mitään sellasia lieventäviä asiahaaroja että kortin sais silti pitää? Kuulin juttua että jotku on saanu puhuttua niin että korttia ei oo otettu pois.

Helvetti ku meinaa pelottaa että se vielä lähtee näitten sakkojen takia, tarvin sitä aika välttämättä koulumatkaan.
Vai voiskohan olla, että lähtee vasta kolmansista sakoista? Mulla siis väliaikanen kortti ollu jo yli kaks vuotta.

...Poliisi-sivuilla muuten luki, että vuoden kuluessa siitä kun on saanu väliaikasen kortin jos saa kahet sakot, niin kortti lähtee....
? ? Siitä on jo reilu kaks vuotta kun mä sen sain, eli pelkäänkö turhaan?

20

3799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiat-jeps

      käsittääkseni väliaikaisen kortin aikana: kolmet sakot yhteensä -->kortti veks tai vuoden sisään kahdet sakot ---->kortti veks

      näin mä luulisin. aina ei myöskään tarvitse olla sakkoa vaan kirjallinen huomautuskin käy.

      itselläni on nyt plakkarissa kirjallinen huomautus peräänajosta ja täytyy vaan toivoa että ei tule sakkoja mistään. sillä siinä tapauksessa saa sanoo bye bye kortille, siitä perään ajosta kun on vasta 2kk.

      sitä taas mä haluisin tietää lasketaanko parkkisakko sellaiseksi sakoksi mistä lähtis. toiv. ei, tosin en oo viel saanu.

      jos sulla menee kortti niin sitten sun on vaan ajeltava ilman korttia, ethän sä muutenkaan säänöistä pahemmin piittaile xD

      • Kiki  

        Parkkisakon saaminen edellyttää taitoa, pitää esim. pysäköidä porttikäytävän eteen niin että kulku estyy, tai risteykseen/kadulle niin että on haittaa liikenteelle tms. vakava juttu.

        Ja myöskään epäsuorat ajoneuvorikkomukset ei tohon liity, kuten esim ajoneuvon luovuttaminen kortittomalle...


      • kunpa tietäis

        Ilman korttia en kyllä ala ajelee XD. Ja noi mun ylinopeudet on ollu naurettavan pieniä, mutta kuitenki ylinopeuksia.

        Siis mä en tajua tota: "vuoden sisään kahdet sakot ---->kortti veks"

        Onko se siis VUODEN SISÄÄN SIITÄ KUN KORTTI ON MYÖNNETTY? ?


      • kuluessa
        kunpa tietäis kirjoitti:

        Ilman korttia en kyllä ala ajelee XD. Ja noi mun ylinopeudet on ollu naurettavan pieniä, mutta kuitenki ylinopeuksia.

        Siis mä en tajua tota: "vuoden sisään kahdet sakot ---->kortti veks"

        Onko se siis VUODEN SISÄÄN SIITÄ KUN KORTTI ON MYÖNNETTY? ?

        siitä ensimmäisestä ylinopeudesta.

        Aäläpä nuku äikän tunnilla.


      • ensimmäisestä
        kunpa tietäis kirjoitti:

        Ilman korttia en kyllä ala ajelee XD. Ja noi mun ylinopeudet on ollu naurettavan pieniä, mutta kuitenki ylinopeuksia.

        Siis mä en tajua tota: "vuoden sisään kahdet sakot ---->kortti veks"

        Onko se siis VUODEN SISÄÄN SIITÄ KUN KORTTI ON MYÖNNETTY? ?

        ylinopeudesta.


      • nyt tietää
        ensimmäisestä kirjoitti:

        ylinopeudesta.

        Kiva, eli kortti lähtee.

        No tietääpä mitä odottaa.


      • nyt tietää
        nyt tietää kirjoitti:

        Kiva, eli kortti lähtee.

        No tietääpä mitä odottaa.

        Vai vaikuttaakohan asiaan mitenkään se että mulla on väliaikaselle kortille se jatkoaika? ?


      • ei vaikuta
        nyt tietää kirjoitti:

        Vai vaikuttaakohan asiaan mitenkään se että mulla on väliaikaselle kortille se jatkoaika? ?

        Kutsu poliisisasemalle tulee aikanaan.


      • ajokortti
        ei vaikuta kirjoitti:

        Kutsu poliisisasemalle tulee aikanaan.

        Plus vielä et joudut uuteen kuljettajantutkintoon.


      • maksamaan
        ajokortti kirjoitti:

        Plus vielä et joudut uuteen kuljettajantutkintoon.

        sikahinnan autokoululle auton vuokraamisesta kuljettajatutkintoon ja niistä pakkomyydyistä ajotunneista, jotka sinun on otettava, että saat sen auton.
        Olisi pitänyt miettiä etukäteen, ennekuin ajaa toisen kerran ylinopeutta. Kannattaa miettiä hyvää selitystä poliisille, joskus sekin voi tepsiä, mutta en minä osaa sanoa vinkkiä mikä on hyvä ja uskottava selitys.


      • nuin...
        maksamaan kirjoitti:

        sikahinnan autokoululle auton vuokraamisesta kuljettajatutkintoon ja niistä pakkomyydyistä ajotunneista, jotka sinun on otettava, että saat sen auton.
        Olisi pitänyt miettiä etukäteen, ennekuin ajaa toisen kerran ylinopeutta. Kannattaa miettiä hyvää selitystä poliisille, joskus sekin voi tepsiä, mutta en minä osaa sanoa vinkkiä mikä on hyvä ja uskottava selitys.

        ite ajoin tuossa tammikuussa 2 sakot samalle viikolle rikesakko myöhemmin ja kortti on edelleen taskussa.


      • ???
        nuin... kirjoitti:

        ite ajoin tuossa tammikuussa 2 sakot samalle viikolle rikesakko myöhemmin ja kortti on edelleen taskussa.

        sain kesällä kortin ja kaks rikesakkookin oon saanut ja edellisestä sakosta reilu kuukausi eikä vielä kuulunut mitään ja ei toisen sakon jälkeen ees puhuttu mitään että lähtiskään. toivotavasti ei lähe


      • parkkisakko....
        Kiki   kirjoitti:

        Parkkisakon saaminen edellyttää taitoa, pitää esim. pysäköidä porttikäytävän eteen niin että kulku estyy, tai risteykseen/kadulle niin että on haittaa liikenteelle tms. vakava juttu.

        Ja myöskään epäsuorat ajoneuvorikkomukset ei tohon liity, kuten esim ajoneuvon luovuttaminen kortittomalle...

        on, veikkaisin, umpeutunut parkkiaika/ei maksettu... Siihen ei kyllä paljoa taitoa vaadita, heh!


      • hei oikeesti...
        parkkisakko.... kirjoitti:

        on, veikkaisin, umpeutunut parkkiaika/ei maksettu... Siihen ei kyllä paljoa taitoa vaadita, heh!

        Ei sitä SAKKOA (päiväsakot tai rikesakko) todeellakaan saa siitä että on maksamassa aikaa. pääsääntöisesti sakon saaminen väärin pysäköimällä vaatii todella törkeän teon, esim sen että ylämäessä pysäköi ilman jarrua auton nojaamaan takana olevan puskuriin, tai että pysäköi tasoristeykseen.


    • Kortiton

      Kyllä se kortti lähtee jos on väliaikanen, sakkojen välillä oli aikaa reilu kolmisen kuukautta, viimisestä sakosta ehti vierähtää aikaa reiulu seitsämän kuukautta ennenkuin tuli kutsu ajokorttiasian selvittelyyn, kuukaudeksi nappasivat kortin pois, kuulemma kuukausi on minimi minkä voi määrätä.. ja autonkuljettajan olen ammatiltani jote eipä sekään pahemmin auttanut asiaan vaan laittoivat kuukauden pakkolomalle. Onneksi kerkesin uusimaan marraskuussa uuden väliaikaisen kun aikaisemmin siihen ei ollut varallisuutta/aikaa ja sen takia en joudu uusimaan inssiä ja teoriaa.

      • .........

        Itekki mietin samaa, just tänään tuli ylinopeussakot 80 alueella 121 km/h. Sano, että kortti ei lähe koska oli hiljanen liikenne... Enpä kertonu, että kolmet sakot jo valmiiks takana ;D


      • bravo!
        ......... kirjoitti:

        Itekki mietin samaa, just tänään tuli ylinopeussakot 80 alueella 121 km/h. Sano, että kortti ei lähe koska oli hiljanen liikenne... Enpä kertonu, että kolmet sakot jo valmiiks takana ;D

        Onneksi olkoon! Onnistuit vastaamaan yli vuoden vanhaan viestiin, tap tap.


      • ...
        ......... kirjoitti:

        Itekki mietin samaa, just tänään tuli ylinopeussakot 80 alueella 121 km/h. Sano, että kortti ei lähe koska oli hiljanen liikenne... Enpä kertonu, että kolmet sakot jo valmiiks takana ;D

        joudut vielä yllättymään tulevaisuudessa, etkä positiivisesti...


    • tuli sitte sakot :(

      Lasketaanko rikesakot sekä sakot yhteen, vai erikseen ? jos erikseen niin kuinka paljon saa olla kumpaakin ennenkuin korttinsa menettää ?

      • Lyhytaikaisen kortin aikana näin:

        Jos saa vuoden sisään 2 sakkoa jotka on päiväsakkoja tai rikesakkoja (rikesakon pitää tulla ylinopeudesta tai puhelimeen puhumisesta) voi ajokortti lähteä kuivumaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe