Millainen paikka on NUMMELA??

Kiinostunut!!! <3

Hei,

Millainen paikka on asua Nummela??
Ja kuinka siellä suhtaudutaan koiriin ja
onko hyviä lenkki metsiä??
Olen niin kyllästynyt tähän hesan hälinään
ja koiratkin kaipaisivat hiukan vapaampaa
elämää ja metsä lenkkejä.
Kertokaa Nummelasta hyviä ja huonoja puolija
ja millä alueella on hyvä asua. :)

Maalais tunnelmaa.

31

4150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tule vaan Nummelaan,

      täällä on tosi kivoja ja ystävällisiä ihmisiä. Täältä löytyy kenneli, joka on kasvattanut tappelukoiria. Sitten täällä ammutaan ainakin vapaita kissoja pelloille.

      Parhainta on kaupat. Eli täällä on Prisma ja Citymarket. Jotain pikku kauppoja, mut ei niissä kantsii käydä kun on noi kaksi isoa.

      Hesaan kestää noin 1 tunti bussilla kuukausilippu n. 200€, ja omalla autolla hyvällä tsägällä läväytät 40 minsassa.


      Mikäs täällä, mukavaa on varsinkin yöaikaan Prisman alueella. Suosittelen todella lämpimästi Nummelaa asuinpaikaksi. Kantsii katella sellasia 80-luvulla rakennettuja rivareita, parhaimmat ovat keskustan tuntumassa pellolle rakennetut.

      • löytyy

        Nummelasta, esimerkiksi puoliksi maan alle vajoamassa olevia homeisia puolilahoja rivareita pellon painaumassa.


    • on hyvä paikka

      jos haluat kalliit asumiskustannukset ja huonot palvelut sekä kadut täynnä känniläisiä ja muita hörhöjä. Se on siis Vihtiä parhaimmillaan.

      • lapsonen...

        jo aikuistua sinäkin, vitsisi on jo vanhentunut.


    • nummelalainen

      Jos haluat tietää Vihdistä sen toisen puolen, mukavamman puolen, mene Vihdin keskustelaueille osoitteeseen http://vihtilainen.olen.in/

      Täällä suomi24:ssa tuntuu kirjoittelevan vain kovin katkerasti asuinpaikastaan ajattelevia henkilöitä.

    • ..............................

      = p......reikä. Eeeeiiiii ikinä

    • tantemoonika

      27 vuotta olemme asuneet, tulimme Espoosta kolmen pienen lapsen kanssa, hyvin kaikki ovat viihtyneet - koiria ollut enempi ja vähempi, tällä hetkellä 2 koirusta.

      Känniläisiä ei sitten varmasti muualla olekaan kuin Vihdissä/Nummelassa?
      Kyllä niitä voi jossakin örveltää - mutta jos joku niitä koko ajan näkee ja kuulee sehän on merkki että itse on samoissa porukoissa.
      Hiidenrannassa on levottomia vuokra-kasarmeja samaten Haka taloilla on ikävä maine.
      Mutta eihän sinne ole pakko muuttaa.

      Maalaismaisemaa kyllä löytyy, koiraharrastusta on ihan oikeatakin - agilityä - tokoa -

      Tervetuloa vaan äläkä pelästy noita hörhö kirjoittajia, en ymmärrä, miksi tuollaista soopaa pitää kirjoittaa - mutta kait siinä on katkeruutta ihan oman elämän suhteen - ettei kaikki mennyt niin kuin piti...
      welcome!

      • Vain positiivisia

        kokemuksia. Metsää löytyy, harrastusmahdollisuudet on mainiot varsinkin koiraperheelle. Känniläisiä emme juuri näe, koska emme asu ongelmapaikkojen lähettyvillä...ja niitä on nuo pari (jossa tuo katkeroitunut luultavasti asunutkin..). Asuntojen hintataso on Espoon ja Lohjan välissä, joten hyvän asunnon saat vrt. Helsingin hintoihin. Uskoisin, että viihdyt, niin ovat viihtyneet perheeni ja monet ystäväni jotka tänne on muuttaneet. Tältä sivustoilta ei muuten kannata kysellä mitään, kuten ed. vastaaja sanoikin, kysele mielummin tuttaviltasi, joku tai tutuntuttu asuu taatusti Nummelassa. Tällä sivustolla on yksi häirikkö, joka on kovin katkera elämäänsä...kaikki nuo herjaviestit on lähes aina samalta onnettomalta. Kyllä minäkin noita lueskelin ennen muuttoa, mutta lähinnä huvittivat.. Emme ole muuttoa katuneet päiväkään, joten minunkin puolestani tervetuloa, toivottavasti tavataan vaikka Agilityn merkeissä :-)..täällä maalla.


    • paikka, vaikka

      ei tuon yhden oudon tyypin viesteistä uskoisi. 4 vuotta sitten muutettiin juuri Helsingistä, koska Turun motaria pääsee näppärästi Espooseen töihin. Viihdytään hienosti,tosin meillä on koulu ja uusi päiväkoti vieressä, bonuksena vielä se metsä koirille ihan kodin vieressä. Mutta joku taisi tuossa mainostaa Vihdin omaa keskustelupalstaa, siellä ei ole noita ammattihäiriköitä, ei täällä kannata edes enää käydä, kun tuo 'Sheriffi' ei oikein täällä hoida hommiaan...Lohjakin vaikuttaa ihan kivalta, muutama ystävä muuttikin sinne (esim. Muijalaan)...

    • Nimetön,

      Suomen huonoimmat kunnalliset palvelut löytyvät Nummelasta.

      • Sanoppa

        tuo maaseutukuntien asukkaille, joilta on viety postit jne.


    • Terhikki

      Lapset eivät suostu juomaan vettä kun se HAISEE.
      Paljon on muutakin pielessä. Huonoon suuntaan on viime vuosina menty vauhdilla.

    • hämmästys

      Nummelassa lukiossa on mennyt valtaisa riita opettajakunnan tasolla. Se ei ole vieläkään tyyntynyt. Eipä sinne taida kiinnostaa monia mennäkkään. Sinne pääsee jo 7,0 keskiarvolla, joka kyllä kertoo paljon tuon opinahjon tasosta.

      • Jonna...

        Pakko korjata väärä tietosi, kun nyt satun vähän alalla olemaan, voin antaa sinulle 2006 tilastotiedot :-)
        Alimmat keskiarvot, joilla pääsi sisään, esimerkkinä muutama:
        Nummela 7.3
        Nummi-Pusula 6.2
        Sipoo 6.9
        Kirkkonummi/Masala 6.3
        Porkkala 5.7
        Lohja 6.73
        Karkkila 7.0
        Espoon yhteislyseon.. 7.0
        Espoonlahti 7.0
        Etelä-Tapiola 8.8
        Karjaa 7.0
        Hyvinkää, yhteiskoulu 8.09
        http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/siv/home.nsf/files/64244B7244F74016C225719D00215CF2/$file/Alimmat keskiarvot 2006 Uusimaa.pdf
        Yhteishakualuieden keskiarvo reilusti alle 7.0. Maailma on muuttunut, 80-luvulla sai kyllä olla lähempänä 8.0:aa, mutta nyt mennään alle 7.0:lla sisään..7.0 itseasiassa alkaa olla jo hyvä :-(


    • oohay

      Nummelassa saat maan korkeimmat verot jos niitä haluat maksaa!!Hah Espoo on ihan eri tasolla!!
      Siis edullisemmalla tasolla! Vihdissä on kaikki kallistunut rutkasti samalla kun palveluja on leikattu häpeämättömästi!

      • muuttoliike

        Espoosta on poispäin :-) Maan korkeimmat verot...voi hyvänen aika mikä asiantuntija, heheh


    • entiset

      Muutimme jokin aikaa sitten Kauniaisiin ja olemme ikionnellisia päätöksestämme. Lapsetkin ovat saaneet helposti uusia kavereita. Koulussa vastaanotto oli ihan mahtava. Eikä nuo säästyneet verotkaan yhtään harmita. Niistä riittää vaikka Hesan kulttuuriin mukavasti. Tuntuu Vihti kyykyttävän edelleen asukkaitaan, hi!

    • erikoistarjous

      Tervetuloa!!

      • lionheads

        Peruskoululaiset joutuvat kävelemään jopa 5 km suuntaansa päivittäin kuljetuksiin kohdistuneiden leikkausten takia. Nummelan sisäinen ja ulkoinen liikenne ei pelaa lainkaan. Varokaa Nummelaa.


      • Jonna...
        lionheads kirjoitti:

        Peruskoululaiset joutuvat kävelemään jopa 5 km suuntaansa päivittäin kuljetuksiin kohdistuneiden leikkausten takia. Nummelan sisäinen ja ulkoinen liikenne ei pelaa lainkaan. Varokaa Nummelaa.

        pitää hyvänen aika osallistua kuljetukseen tarvittaessa. Harvemmalla täällä kouluun kumminkin on se 5km. Itseasiassa samat km. säädökset oli voimassa Kirkkonummella ja Espoossa. Eli tervetuloa vain Nummelaan, sanoisin vastaargumentiksi


    • Jonna...

      Muutettiin kesällä Nummelaan ihanaan omakotitaloon Espoosta. Kyselin kesällä täällä neuvoja, mutta samat häiriköt näköjään edelleen täällä mellastaa??? (Ihmettelen tuon Espoo-Kauniais tyypin katkeruutta nykyiseen asuinpaikkaansa minäkin, harva tyytyväinen poismuuttaja mollaa entistä kotipaikkaansa (nähtävästi päivittäin!!!), jos ei jotain mätää ole omassa elämässä..) No eipä me niistä välitetty, koska saatiin asiallisiakin kommentteja onneksi (harvinaista näillä sivuilla). Lopullisesti päätöksen teimme ystävien kokemusten mukaan, ja käymällä katselemassa vaihtoehtoja. Rauhaisa paikka tämä on ollut (en tiedä noista joistakin asuinalueista, itse en ole minkäänlaisia häirikköremmejä nähnyt...tosin en liiku öiseen aikaan teinien kanssa :-). Varsinkin nyt uuskoiraperheenä ollaan tykästytty luontoon...mitkään säästötoimet ei ole meihin vaikuttaneet. Tämä häirikkö taisi noista veroista: täällä taitaa olla prossa 18.75, suomen keskimääräinen on yli 19. Prossa on suunilleen samoissa naapurikuntien kanssa, Espoossa se on kai 17,5..mutta meillä ei se muutama kymmppi kuussa ollut ydinkysymys :-)
      Tervetuloa vaan, suosittelen lämpimästi!

      • spämmäilee

        Yrittää taas peitellä faktoja höpöpuheillaan. Haastatelkaa hyvät ihmiset asukkaita ja esim koululaisten vanhempia. He ovat hyvin ärtyneitä kun mm koulujen tuntiresurssit on leikattu, kouluruokakin on ajettu alas, tukiopetus on leikattu, Vihdin tuntikehys on mm Suomen alhaisin ja uusimpien tutkimusten mukaan jopa maailman alhaisin peruskoulun osalta. Jos suunnittelette kauppoja, niin saatte syyttää itseänne jos harmittaa myöhemmin. Ottakaa selvää ja vertailkaa naapurikuntiin. Tulette hämmästymään kuinka jokainen asia tahtoo Vihdissä olla läpikäynyt Härkösen leikkauksen!


      • Jonna...
        spämmäilee kirjoitti:

        Yrittää taas peitellä faktoja höpöpuheillaan. Haastatelkaa hyvät ihmiset asukkaita ja esim koululaisten vanhempia. He ovat hyvin ärtyneitä kun mm koulujen tuntiresurssit on leikattu, kouluruokakin on ajettu alas, tukiopetus on leikattu, Vihdin tuntikehys on mm Suomen alhaisin ja uusimpien tutkimusten mukaan jopa maailman alhaisin peruskoulun osalta. Jos suunnittelette kauppoja, niin saatte syyttää itseänne jos harmittaa myöhemmin. Ottakaa selvää ja vertailkaa naapurikuntiin. Tulette hämmästymään kuinka jokainen asia tahtoo Vihdissä olla läpikäynyt Härkösen leikkauksen!

        tuota Pietroa? Kuka Pietro? Valitettavasti huoltajakyselyyn vastasi vain 44% vanhemmista (aika pieni prosentti, jos ärtymys on kertomuksesi luokkaa!?), ja osassa vastauksissa todella puututtiin mm. A2 kieleen, uskoisin sen tulevan takaisin, sekä tuntiresursseihin. Tutustu pian julkaistaviin kyselyn tuloksiin, niin saat faktatietoa, ärtymys ei ehken ole sinun epäilyksesi luokkaa...
        Asuntoasioissa aika pitkälti painaa usein pitkän ajan suunnitelma, ei parin vuoden säästötoimet. Mutta kaikkihan tekee päätöksensä mieltymyksiensä mukaan, toki naapurikunnissakin on hienoja paikkoja asua, me valitsimme Nummelan ja olemme todella tyytväisiä...kuten ystävämmekin. Eiköhän kaikki vertaile mahdollisia tulevia asuinpaikkojaan, harva ostaa esim. 200 000 asunnon ihan tutkimatta tulevaa ympäristöä?


    • il dumbo

      Nummelassa ei ole kertakaikkiaan mitään tekemistä.
      Kannattaa muuttaa pois tai olla harkitsematta lainkaan nummelaa asuinpaikkana.

    • Anssi kelaa vähän

      Nämä kadut kaupungin, huvilat ja puutarhat
      Kävelytän koiraa ja mieleen palaa vuodet parhaimmat
      Tuosta ojasta me silloin fillareita naarattiin
      Jälkeen vedonlyönnin jossa jälleen hulluus punnittiin
      Koulussa kavereiden kanssa me tytöt jaettiin
      Ne kiljui välitunneilla kun niitä takaa ajettiin
      Ja kun faijan bändi soitti vein kaikki katsomaan
      Kuunnellessain tunsin poltteen - mun piti päästä soittamaan

      Mun täytyy kävellä näin
      Mun täytyy kävellä näin
      Kun jotain herää sisälläin

      Minä olin kahdentoista kun me maalle muutettiin
      Ja vain vuotta vanhempana katsoin kun faijaa haudattiin
      Mutsille jäi neljä lasta, uusi talo velkoineen
      Mutta jotenkin se selvis - elämä alkoi uudelleen
      Me silloin kavereiden kanssa tämä puisto vallattiin
      Meidän mopot kulki kahtasataa, tuon sillan kaiteilla käveltiin
      Ja me tiedettiin miten koko kylän katuvalot saa sammumaan
      Aloin kirjoitella lauluja, ne käsittelivät kuolemaa

      Mun täytyy kävellä näin
      Mun täytyy kävellä näin
      Kun jotain herää sisälläin

      Löysin elämäni naisen ja me yhteen muutettiin
      Olin kakskytviis kun sanoin: "Please, eikö mentäis naimisiin?"
      Nyt meil on omakotitalo, vaimo työkseen opettaa
      Minä nukun päivät ja valvon yöt - nää biisit pitää kirjoittaa
      Koiran kanssa joskus myöhään harjulle me kiivetään
      Ja sieltä käsin katsellaan nukkuvaa Nummelaa
      Ja mä kelaan että kaikki taitaa olla kohdallaan
      Mä taidan kuulua tänne...
      Mun täytyy kävellä näin
      Mun täytyy kävellä näin
      Kun jotain herää sisälläin

      • Nummela on paras

        Nummela on paras !!!!!!!!!!


      • Nummela on paras

        Nummela on paras !!!!!!!!!!


    • kurjuutta

      Niin varmaan, alkaa jo olla liian ahdasta asua. Keskusta on pieni paikka kaikki siellä liikenne ympyröissä pyörii. Joka paikassa ahdasta , koulut ja päiväkodit liian pieniä. Metsät on kaadettu ja rakennettu täyteen, se siitä viihtyisyydestä. Porvareiden paikka ,köyhiä kyykytetään, ei saa terveydenhoitoa ja asunnot on kalliita. Onneksi olen muuttamassa pois.

      • hulluutta

        Tulkaa vaan kaikki Hesasta tänne,olo on kuin muurahaispesässä rauhasta ei enää tietoakaan, ahistaaa !!!!


    • epäihana

      ei kannata tulla

    • eieieiei

      A) Todella kalliit asunnot.Vuokraat tai ostat. B)Huumeongelmainen kylä C) Työkkäri Lohjalla,polissilla vain jokin lupakanslia ja paljon ählämeitä. Älä muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe