Toyota Camry

2.0 GLi

Millaisia kokemuksia ja näkemyksiä autosta nimeltä Toyota Camry vm. 1987-91 ja varsinkin siitä 2.0 GLi mallista. Kertokaas käyttäjät kokemuksianne.

46

8239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • make

      omistin tuollaisen 89 2.0 gli automaatin ilmastoinnilla.

      Suht viaton peli. ruoste vaivaa koteloissa ekä täkäkontin seudulla. Ponja pitäisi olla aika vahva tojotaksi.

      ajossa camry on tyypillinen tojota ilman kunnollista ohjaustuntoa.

      Lähtee talvella laakista ja on lämmin auto!

      penkit kestävää materiaalia! 280tkm ajettu ja penkit lähes virheettömät!

      Omassa toimi ilmastointi täytön jälkeen moitteettomasti 2v kunnes vaihdoin alfaan.


      Ainoa vika mikä mikä tuli eteen oli virranjakaja. Jostain syystä kosteutta pääsi kannen sisälle ja meno hyyty siihen. Parhaimmillaan oli vettä tippa/kärki. Oli uusi virranjakaja/johdot.

      Vaihdoin alfa 156 V6 ja en kadu! kuluttaa saman verran ja alfassa ilmastointi ja webasto ja tempperamenttia! Ja alfaa saa/joutuu ropaamaan :-)

      • kovaluu235245

        minnekkä camrys oot hävittäny?


      • aloittaja
        kovaluu235245 kirjoitti:

        minnekkä camrys oot hävittäny?

        paalaamoon se meni, ei kukaan enää tuon ikäisellä romulla ilkeä ajella, jo pelkästään ympäristösyiden takia. Pellitkin siittä maatui jo poies.


    • -XLI

      Minun -89 camrystä possahti ilmastointi. Tuli kylmä sumu kaikista suuttimista, ja siihen loppui se lysti. En oo tutkinu, mikä siellä petti.

      Muuten on on tuntunu semmoiselta autolta, että jos saisi sen uutena, ei auto parane. Vaikka on painava ja kakslitranen kone, oon ajanu satasen karvan verran alle viiden litran.

      Ruostetta hitsailin pois toistakymmentä metriä, siis hitsaussaumaa. Oli pirulainen koitettu peittää jollain muovitöhnällä, ja sen alla oli pitkittäispalkki pelkkää rupea. -Tein sen kokonaan uusiksi.Osan myös kynnyskoteloista. Samoin peräovi oli lievästi sanottuna ruosteessa. ja vaihdoin jarruputket sekä polttoaineen tankkausputken.

      Nyt on ajettu yli 360000km ja vaihdoin takaiskarit. vaihdoin samalla jarruputken pätkän, joka meni poikki, iskarin kyljestä takaa.

      Nyt nykii PINTAkaasulla, jonka syytä en oo saanu selville. Virtapuoli on uusittu laturia myöten,myös virranjakaja,ja johdot,sekä puola, mutta nykiminen jatkuu.

      Vedossa ei nytki ollenkaan. ja jollain ilmalla nykiminen on myös poissa kokonaan, jolloin on miellyttävä ajettava.


      Kumpa saisi tälläisen uutena käsiinsä, kyllä se välttäisi:)

      • Camry xli

        Mulla oli joskus Camry jossa nykimistä ilmeni kostealla ilmalla varsinkin alkukeväästä ja syyskosteilla ilmoilla, vika löytyi jonkun kyläsepän vaihtamasta liittimestä joka ei ollut kunnolla kiinni johdossa, liitin oli puristettu pihdeillä eikä laitettu juottamalla niinku pitäis, moottoritilan puolella rintapellissä ylhäällä puolen tikkuaskin kokoinen mötiskä johon menee kolme johtoa yhdessä se huono liitos, uusi liitin juottamalla tilalle ja nykiminen loppui siihen.


      • Koitanpa sitä
        Camry xli kirjoitti:

        Mulla oli joskus Camry jossa nykimistä ilmeni kostealla ilmalla varsinkin alkukeväästä ja syyskosteilla ilmoilla, vika löytyi jonkun kyläsepän vaihtamasta liittimestä joka ei ollut kunnolla kiinni johdossa, liitin oli puristettu pihdeillä eikä laitettu juottamalla niinku pitäis, moottoritilan puolella rintapellissä ylhäällä puolen tikkuaskin kokoinen mötiskä johon menee kolme johtoa yhdessä se huono liitos, uusi liitin juottamalla tilalle ja nykiminen loppui siihen.

        Tiedänkin sen mötikän. Tästä mötikästä oli keskimmäinen johto poikki liittimestä, joka pani koko moottorin aivan sekopäiseksi. Pakoputkestakin lensi vettä tai bensiiniä ja höyrysi ja kärysi, eikä ottanu kierroksia ja kolisikin jo pahasti. Ei edes jäähdyttäjän puhaltimet (2 kpl) toimineet.

        Kun lopulta vika löytyi ja sain sen korjattua, häiriöt katosi kun pieru saharaan, ja myös kolina.

        Tämäkin nykiminen voi hyvin johtua samasta liittimestä. Meenpä vääntelemään sitä.


      • se antura

        mulla kaksi camryä molemmat nyki kosteella kelillä putsasin sen anturan siitä moottorin edestä.virranjakajan luota.


    • tuon

      kyseisen automallin. On jo n.390000 ajettu. Sähköherkuista vain osa toimii. Ilmastointi ei toimi mutta sillä 99 e:n tarjoushuollolla saa senkin ilmeisesti kuntoon (kylmäaine karannut?) Alustasta kuuluu natinoita ja nitinöitä mutta muuten ihan auto vielä vaikka välystä on hiukan joka paikassa paitsi toivottavasti ei moottorissa. Ei aikaisempia kokemuksia Toyotoista.

      • koko totuus

        Toivottavasti et sitten tuon yksilön perusteella tee mitään johtopäätöksiä koko merkistä, kuten usein näkee tehtävän... Olisi niitä vähemmän ajettujakin ollut tarjolla... ;-)


      • se kyllä
        koko totuus kirjoitti:

        Toivottavasti et sitten tuon yksilön perusteella tee mitään johtopäätöksiä koko merkistä, kuten usein näkee tehtävän... Olisi niitä vähemmän ajettujakin ollut tarjolla... ;-)

        maksanutkaan paljon:) Siitä saa laittamalla vielä hyvän auton.


    • gli sedan ja farkku

      tuon ikäluokan autoista.yllättävän hyvä ajaa.(tietenkin iskarit ja alusta oltava kunnossa)ikäsekseen hiljainen.sähkölaitteet yleesä pelaa.ruoste on hyvin yleistä.etu ja takakaaret,peräkontti,jarruputket jne..map-anturi vikoja.(ei kovin yleinen)sedanissa vuoti ilmastoinnin kompura vm-90.farkussa pelasi hyvin vm.87

    • Land cruiser 4,2

      Ei ensimmäistäkään vikaa! Loppu metreillä alkoi ruoste näkymään vasemman takakaaren kohdalla ensimmäinen kuopla ja silloin vaihdoin auton uuteen land cruiseriin ja sillä mennään edelleen. Pidin camrystä, kyyti mukavaa ja pehmeää ja saa ajaa lappiin etelästä yhdeltä istumalta (tankkaus) niin jaksaa ajaa auton puolesta jos itse vaan pysyy hereillä ,kataltysaattoriton vie vähän bensaa ja kolmosella ohituskiihtyvyys on hyvä ja sitkeävetoinen kone muutenkin. Kaikki varusteet toimi loppuun asti mitä minulla oli moitteetta. Vanha camryni on vieläkin liikenteessä jollain nuorella parilla ja ulkonäkö on kyllä mennyttä jo aikaa sitten mutte edelleen liikku ties miten paljon ajettu jo joten jos hyvän yksilön löydät eipä parempaa vanhaa autoa voi olla. Toisekseen auto on edelleen tyylikkään muotoinen eli on onnistunut ajaton malli.Muistelen myös tanakkaa ajo liukkaalla renkaat on hyvin tiessä kiinni ultraliukkaalla jolloin tuli toisia peräedellä jo vastaan kait se mukava pitkäliikeinen pehmeä jousitus auttoi asiaa mutta kovavauhtisessa siis reilua ylinopeutta ajettaessa iskunvaimennus olis pitänyt olla jäykempi eli ei sovi ratapäiville :-) mutta normaaliin liikumiseeen juuri optimi. Näin 9v kokemuksella ja korostan 0 korjaamokäyntiä ja 240tkm ei pysty nyky toyota varmaan siihen ?

      • ??????

        Uskotkohan itsekään tuohon? Camrysihän uhmasi jo metallurgian rajoja aineen väsymisen suhteen kuluvien osien ollessa kyseessä. Tai sitten autoosi vaihdettiin oikein urakalla osia määräaikaishuolloissa kuten Toyotan tapaan kuuluu, tietysti asiakkaalle kertomatta.


      • Land cruiser 4,2
        ?????? kirjoitti:

        Uskotkohan itsekään tuohon? Camrysihän uhmasi jo metallurgian rajoja aineen väsymisen suhteen kuluvien osien ollessa kyseessä. Tai sitten autoosi vaihdettiin oikein urakalla osia määräaikaishuolloissa kuten Toyotan tapaan kuuluu, tietysti asiakkaalle kertomatta.

        Niinpä niin kun on omistanut pelkästään vaikkapa opel vectran samalta ajalta niin ei semmoinen mies voi tajuta että auto voi kestää.Ymmärrän kyllä sinun epäilyjä. Tuttava osti samaan aikaan uuden vectran ja voi että kuinka siihen vaihdettiin osia muutaman vuoden aikana se oli kerta kaikkiaan uskomaton auto jokin super maanatai yksilö. Tietysti semmoisen omistaja on ymmällään kun ei ole itse ajanut huolettomalla autolla . Se on tietysti mahdollista että vaihtoivat osia tietämättäni sen 9v aikana mutta ei niistä mitään kyllä ole tarvinnut maksaakkaan. Huollatin autoni kyllä ohjeen mukaan. mm jarrupalatkin olivat alkuperäiset. Koska huoltomies viimeiseksi niitä jo ehdotteli vaihdettavaksi tulevassa huollossa mutta auto vaihtui sen yhden ruoste kuplan takia. Sama huoltomies muuten jatkaa edelleen lancruiserini huoltamista.Land cruiser oli kallis mutta ompa tuo jo maksettu vuosia sitten ja kovin on ostajia jos vain myisin mutta ajan kyllä 500tkm täyteen ensin.
        Arvasin että joku kiinnittää huomiota korjamattomuuteen 240tkm ajalta mutta asia on totta ja sitä en enmpää vatvo. Uskokoon kuka tahtoo toyota kestää uusista en sano mitään eikä camryjä olekkaan landcruisr on liki yhtä kestävä mutta ompa erityyppinen autokin.


      • suuntavakavuus

        Eikö sinua häirinnyt sen suuntavakavuuden puute? Camryn ohjaus ikäänkuin hakee tietä eikä kulje suoraan vaan autoa saa ohjata. Tämä häiritsee varsinkin pitemmillä matkoilla. Olen alkanut kiinnittää tuohon ominaisuuteen huomiota nyt kun olen sillä muutamia kuukausia ajellut. Vm. olla 87 ja 2.0 GLi mallia. Muuta häiritsevää en ole autosta vielä löytänyt.


      • landcruiser 4.2
        suuntavakavuus kirjoitti:

        Eikö sinua häirinnyt sen suuntavakavuuden puute? Camryn ohjaus ikäänkuin hakee tietä eikä kulje suoraan vaan autoa saa ohjata. Tämä häiritsee varsinkin pitemmillä matkoilla. Olen alkanut kiinnittää tuohon ominaisuuteen huomiota nyt kun olen sillä muutamia kuukausia ajellut. Vm. olla 87 ja 2.0 GLi mallia. Muuta häiritsevää en ole autosta vielä löytänyt.

        Auto kulki hyvin helposti tiellä holhoamatta eli sinun autossa on jokin pyöräkulma asetus pielessä. Käynti korjaamolla ja 4 pyörä suuntaus ja huolellinen tarkistus onko alustassa jotain väljyyttä jossain kohtaa tai joku osa jostain syystä vino yms. Korjaus kannattaa sillä auto kulkee sen jälkeen kunnolla. Ajotuntuma ei ole yhtä kova kuin esim passateissa mutta alustan osia ei myöskään tarvitse vaihdella kuten kovissa sakansa merkeissä menee ripakopittain useamman sadan tuhannen aikana. Tuntuma on elastisempi mutta suoraan se meni holhoamatta.
        Syy miksi saksan merkit vie niitä alustan osia on juuri se kova alusta ja tietysti se kuluttaa enemmän alustaa . EI saksalainen vahingosa ole tehnyt kovaa alustaa vaan tarkoituksella jämerää kyytiä joka camryyn verrattuna on liki epämiellyttävän kovaa. Siitä syystä usein saksalaiseen tottuneen on mahdoton hyväksyä ranskalaisen mukavaa camryä. Ja nuo jutut koskee siis 1990 luvun camry ja saksalaista nythän tilanne on muuttunut esim uusi avensis ei ole pehmeä enää joka on hieman lähempänä camryä vaikka kuuluukin alempaan sarjaan .


      • Ave2000
        Land cruiser 4,2 kirjoitti:

        Niinpä niin kun on omistanut pelkästään vaikkapa opel vectran samalta ajalta niin ei semmoinen mies voi tajuta että auto voi kestää.Ymmärrän kyllä sinun epäilyjä. Tuttava osti samaan aikaan uuden vectran ja voi että kuinka siihen vaihdettiin osia muutaman vuoden aikana se oli kerta kaikkiaan uskomaton auto jokin super maanatai yksilö. Tietysti semmoisen omistaja on ymmällään kun ei ole itse ajanut huolettomalla autolla . Se on tietysti mahdollista että vaihtoivat osia tietämättäni sen 9v aikana mutta ei niistä mitään kyllä ole tarvinnut maksaakkaan. Huollatin autoni kyllä ohjeen mukaan. mm jarrupalatkin olivat alkuperäiset. Koska huoltomies viimeiseksi niitä jo ehdotteli vaihdettavaksi tulevassa huollossa mutta auto vaihtui sen yhden ruoste kuplan takia. Sama huoltomies muuten jatkaa edelleen lancruiserini huoltamista.Land cruiser oli kallis mutta ompa tuo jo maksettu vuosia sitten ja kovin on ostajia jos vain myisin mutta ajan kyllä 500tkm täyteen ensin.
        Arvasin että joku kiinnittää huomiota korjamattomuuteen 240tkm ajalta mutta asia on totta ja sitä en enmpää vatvo. Uskokoon kuka tahtoo toyota kestää uusista en sano mitään eikä camryjä olekkaan landcruisr on liki yhtä kestävä mutta ompa erityyppinen autokin.

        Itellä oli joskus Camry 2.0GLi -90. Ostaessa mittarissa oli 305tkm ja myydessä 450tkm.
        Viat sinä aikana oli:
        - akku vaihdettin kerran
        - pakoputki kokonaan
        - eteen jarrulevyt ja -palat
        - taakse jarrurummut ja -kengät
        - yksi jarruputki (oikea taka)
        - polttoaineputkea pala (tankin päällä oleva metalliputki, oli ruostunut puhki)
        - kaikki iskunvaimentimet
        - tuulilasi (oli tullut todella paljon pieniä naarmuja)

        Ei yhtään puslaa, raidetangonpäätä, vetoniveltä, tai suojakumia tarvinnut vaihtaa.
        Ei kertaakaan mitään sähkövikaa! Kaikki varusteet toimivat kokoajan moitteettomasti.
        Öljynvaihtovälin (10tkm) pääsi aina lisäämättä öljyä. Kulutus oli maximin ja minimin puoleenväliin.

        Myytäessä ruostetta oli kaikissa lokasuojan kaarissa ja takaluukun alareunassa.
        Myös hieman ovien alareunassa oli ruostetta.

        SAIRAAN HYVÄ AUTO!!!


      • Mr. X
        Ave2000 kirjoitti:

        Itellä oli joskus Camry 2.0GLi -90. Ostaessa mittarissa oli 305tkm ja myydessä 450tkm.
        Viat sinä aikana oli:
        - akku vaihdettin kerran
        - pakoputki kokonaan
        - eteen jarrulevyt ja -palat
        - taakse jarrurummut ja -kengät
        - yksi jarruputki (oikea taka)
        - polttoaineputkea pala (tankin päällä oleva metalliputki, oli ruostunut puhki)
        - kaikki iskunvaimentimet
        - tuulilasi (oli tullut todella paljon pieniä naarmuja)

        Ei yhtään puslaa, raidetangonpäätä, vetoniveltä, tai suojakumia tarvinnut vaihtaa.
        Ei kertaakaan mitään sähkövikaa! Kaikki varusteet toimivat kokoajan moitteettomasti.
        Öljynvaihtovälin (10tkm) pääsi aina lisäämättä öljyä. Kulutus oli maximin ja minimin puoleenväliin.

        Myytäessä ruostetta oli kaikissa lokasuojan kaarissa ja takaluukun alareunassa.
        Myös hieman ovien alareunassa oli ruostetta.

        SAIRAAN HYVÄ AUTO!!!

        viestiketju nyt Seriffin toimesta poistetaan, kun täällä on vain 1 osannut sanoa että Toyotassa ei ole ollut vian vikaa. Pari taas on kirjoittanut että Toyotassa olisi ollut muka vikoja. Pakko Serffin on tämä poistaa, sillä eihän Toyotassa ole ikinä ollut vikoja.


    • ryynästopi

      Moottori-vaihteisto hyvä eikä kulutuskaan ollut kovin suuri. Valitettavasti autosta puuttui ruostesuojaus, ja vaurioita piti korjata jo hyvin nuorissa autoissa.

      • KE700

        elikkä olis kysymys camrystä vm 90 farkusta eli missä voisi olal vika kun syttyi palamaan oranssina tuo economy valo. välillä välähtää vihreänä ja ei auttanut polttoaineensuodattimen vaihto? elikken jos joku osais kertoa mikä on ongelmaan ratkaisu niin olisi makia ja pääsisi taas paahatamaa huolettomia kilometrejä


      • haittaa ajoa
        KE700 kirjoitti:

        elikkä olis kysymys camrystä vm 90 farkusta eli missä voisi olal vika kun syttyi palamaan oranssina tuo economy valo. välillä välähtää vihreänä ja ei auttanut polttoaineensuodattimen vaihto? elikken jos joku osais kertoa mikä on ongelmaan ratkaisu niin olisi makia ja pääsisi taas paahatamaa huolettomia kilometrejä

        edestä katsottuna vasemmalla puolen rintapellissä on pieni anturi,siihen taitaa tulla kaksi johtoa ,se pitää vaihtaa jos haluaa sen valon toimimaan. mitään vikaa ei sun autossa ole se valo vaan ei toimi ,eli aja ihan rauhassa.


      • ke7o
        haittaa ajoa kirjoitti:

        edestä katsottuna vasemmalla puolen rintapellissä on pieni anturi,siihen taitaa tulla kaksi johtoa ,se pitää vaihtaa jos haluaa sen valon toimimaan. mitään vikaa ei sun autossa ole se valo vaan ei toimi ,eli aja ihan rauhassa.

        jeps kiitoksia pitääpäs kaivella anturi esii ja vaihtaa nii eipähän hohka sekää valo :D


      • ke7o
        ke7o kirjoitti:

        jeps kiitoksia pitääpäs kaivella anturi esii ja vaihtaa nii eipähän hohka sekää valo :D

        eli siis se on aivan sama palaako valo vihreänä/orannsia/punaisena? eli ei vaikuta esim kulutukseen tms?


      • vaikuta
        ke7o kirjoitti:

        eli siis se on aivan sama palaako valo vihreänä/orannsia/punaisena? eli ei vaikuta esim kulutukseen tms?

        ei vaikuta kulutukseen se vaan näyttää taloudellisen ajon.et aja vaan edelleen rauhassa.mulla ei ole toiminut kahteen vuoteen eikä ole kuluttanut sen enempää.


      • ke7o
        vaikuta kirjoitti:

        ei vaikuta kulutukseen se vaan näyttää taloudellisen ajon.et aja vaan edelleen rauhassa.mulla ei ole toiminut kahteen vuoteen eikä ole kuluttanut sen enempää.

        pitääpä tämä info laittaa etteepäi nii loppuu huoli :D


    • lämminkö

      lopun Camry (vm. 87-91) mitenkä lämmin mielestänne talvella? Riittääkö lämpö kovimmillakin pakkasilla? Onkohan mun yksilössä jotain vikaa kun ei ole kovin lämmin enää yli 15-20 asteen pakkasella? Auttaisko jäähdytysjärjestelmän puhdistus tai joku vastaava toimenpide vai onko ominaisuus johon on vain tyydyttävä?

      • Pena Bimmeri

        Miksi joku haluaa ostaa tuollaisen paskan romun herätkää jo toyoterot !!!!!!


      • jep jep

        Itse en pidä mitenkään lämpimänä. Tänä talvena varsinkin suunnittelin että olisi pitänyt laittaa joku pahvi säleikön eteen, mutta se kuitenkin jäi. Tosin ajetaan lyhyttä matkaa, ehkä se on suurin syyllinen.

        Tosin en voi verrata muihin merkkeihin kun on tää tojo ollut 10v. Liian kauan mutta kun on parilla viimeisellä katsastuskeikalla mennyt läpi kivuttomasti niin olen pitänyt.


      • 2000-luku ei hyvä
        Pena Bimmeri kirjoitti:

        Miksi joku haluaa ostaa tuollaisen paskan romun herätkää jo toyoterot !!!!!!

        on paras ja kestävin Toyota mikä on ikinä valmistettu. Eli yhtäkuin kestävin auto Volvo 240:sen ja Mersu W123/124:sen ohella. 80-90 autot oli parhaita. 2000 luvun autot on heikkoja muovisia sähköpaskoja.


      • No Toy
        2000-luku ei hyvä kirjoitti:

        on paras ja kestävin Toyota mikä on ikinä valmistettu. Eli yhtäkuin kestävin auto Volvo 240:sen ja Mersu W123/124:sen ohella. 80-90 autot oli parhaita. 2000 luvun autot on heikkoja muovisia sähköpaskoja.

        Camry oli kyllä älyttömän nopea ruostumaan!


      • kokkkelispimnoppk
        jep jep kirjoitti:

        Itse en pidä mitenkään lämpimänä. Tänä talvena varsinkin suunnittelin että olisi pitänyt laittaa joku pahvi säleikön eteen, mutta se kuitenkin jäi. Tosin ajetaan lyhyttä matkaa, ehkä se on suurin syyllinen.

        Tosin en voi verrata muihin merkkeihin kun on tää tojo ollut 10v. Liian kauan mutta kun on parilla viimeisellä katsastuskeikalla mennyt läpi kivuttomasti niin olen pitänyt.

        n. 250tkm ajettu and still runs like a top!

        ON LÄMMIN talvella. kulkee pakkasella, aina lähtee käyntiin. Luotettava peli.


      • 4 s Camry menossa
        No Toy kirjoitti:

        Camry oli kyllä älyttömän nopea ruostumaan!

        Kaikki merkit ruostuu jos niitä ei RUOSTESUOJAA.! 80-90 luvun vaihteen Camryt olivat ns.keskiluokan autoja joiden omistajat/ostajat eivät ruostesuojauttanneet alustaa ja koteloita.Tehtaan alkup. suojaus oli huono joten siinä syy ruostumiseen.Farkuissa, 5ovi eli takakuukku, oli ongelmallinen koska .pesuneste söi sen nopeasti seulaksi jos et Rsujannut hyvin. Tojo Camry 2.0 XLi wagon on yksi parhaista japsiautoista mitä koskaan on ollut myynnissä. Itse ajoin sellaisella n.4ssä vuodessa 300 000 ilman suurempia remppoja.


      • xli.
        4 s Camry menossa kirjoitti:

        Kaikki merkit ruostuu jos niitä ei RUOSTESUOJAA.! 80-90 luvun vaihteen Camryt olivat ns.keskiluokan autoja joiden omistajat/ostajat eivät ruostesuojauttanneet alustaa ja koteloita.Tehtaan alkup. suojaus oli huono joten siinä syy ruostumiseen.Farkuissa, 5ovi eli takakuukku, oli ongelmallinen koska .pesuneste söi sen nopeasti seulaksi jos et Rsujannut hyvin. Tojo Camry 2.0 XLi wagon on yksi parhaista japsiautoista mitä koskaan on ollut myynnissä. Itse ajoin sellaisella n.4ssä vuodessa 300 000 ilman suurempia remppoja.

        Onko Camrya ruostesuojattu mitenkään muuten kun maali pintaan,lokasuojien sisäpuolia kun kattelee ainakin itellä ni valkia maalipaistaa sieltä,tää oma -90 wagoni kun on pohjosen auto ni säästyny suolakäsittelyltä pellit viel terveet.


    • nanuka1989

      Isälläni oli vuoden -89 camry. Kunnes kolmion takaa tuli Volvo Camryn eteen. Saas nähdä meneekö auto lunariin?!!!! Ostin sen aikoinani yhdeltä nuoerelta pojalta ei maksanut siitä paljoa.Harmaittaa vaan niin vitävästi Camryn kohtalo kun olin juuri laittanut auton kuntoon ja katsastanut.

      • AudiMann

        Onnellinen että pääsit siitä Toyosta eroon.


    • ihmeissään

      Mulla on Toyota Camry vm. 89. Kertokaas kun auton käynistää ja laskee kässärin alas niin se merkkivalo häviää mutta kun polkasee jarrua niin se kässärin merkkivalo syttyy palamaan ja palaa ajon aikana koko ajan niin kauvan kunnes auton sammuttaa. Missä vika?

      • Citroiivari

        Joku jarruvalo lampuista on pois pelistä.


      • varoitusvalopalaa

        Lisää jarrunestettä niin valo sammuu.


    • autovanhus

      Mulla ollut xli 2litranen. Pelti on ainoa jota on saanu laittaa. -90 vm ja tuntuu olevan parempi kuin uudemmat vehkeet mitä mulla ollut. Varaosia ei vaan tahdo löytyä. En vaihda euroromuihin(pösö,Opel,sitikka) Ehkä paras tojotan malli.

      • KunkkuCamry

        Olihan nuo upeita autoja Camryt varsinkin 90-luvun mallit, vaikka se 87-91 myyty oli kanssa hieno. Mutta seuraava malli kutoskoneella oli kuningas, parempi kaikissa ominaisuuksissa kuin mikää euroromu samassa luokassa.
        Ja kulki aivan hurjasti, 0-100km/h 8 sekuntia, oli äärettömän mukava, loistava ajaa eikä edes ruostunut. Joku 850 Volvo oli ihan romu tai 9000 Saabi samoin jos Camryyn vertasi.


    • 9876tj

      Taloudellinen paalausväli meni jo. Äkkiä Kuusakoskelle.

    • aikaa.entistä

      Muistoja meillä vain on enää tuosta ruostuvasta mallista. Vähävikainen, oma tosin oppi vanhempana kuluttamaan öljyä.

      • Camry1990

        Ei ruostunut, jos suojasi uutena ja pellit oli hyvät.


    • Pappatuna

      Toyoi katri1987 varmaa oli huonoo vuosikertaa pellit lahos käsiin ei pysyny läjässä ollenkaa

    • Kikkarehousustasi

      Ostakaa mersu ni ei tarvia miettiä. Ja 99vm cämry åmeeriikan mallia rupee olee jo paaljo hienompi jopa arvonvuonna 2016. Syökää rautaa ja paskokaa kettinkiä. Jeesus kuittaa

    • EnOtaToista

      Olin vähän aikaa Camryn omistaja. Olin kuullu että Toyotalla oli ikikestävän maine ja sopivan tuore yksilö sattui kohdalle.

      Camry oli perus mukava mutta ajo-ominaisuudet eivät olleet kaksiset. Outoja mutta harmittomia sähkövikoja esiintyi, tyyliin ikkunahissin jumi ja radio mykistyi. Menivät takuuseen vaikka takuu oli juuri loppunut, hyvä sinänsä. Alustassa alkoi olla jo pintaruostetta vaikka auto oli alle 100t ajettu.

      Möin pois melko pian. Seuraava autoni oli ranskis, josta hieman yllättäen tulikin luotettava matkakumppani.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe