Kiinapyörien linkkejä ja tietoa

Wanha crossari

Näitä kun kysellään päivittäin niin laitetaan nyt tänne "kiinatietoa".
Samurai, tyscon bad boy, rage xtr, fude... millä nimellä kukin haluaa sen ottaa. Kaikissa on tekniikka miltei sama, varustelutaso on eri, ja hintakin.

Jos ostat kiinalaisen, katso kaikki hitsaussaumat läpi. Eroa on kuin "Ladan tehtaalla" ja myöskin eri vuosimallit eroavat toisistaan.

ÄLÄ AJA VESISATEELLA ennenkuin olet siirtänyt sytkäboxin (cdi-boxi) turvallisempaan paikkaan kuin takalokasuojan alla. Se ei tykkää vedestä, ja jos pyörä on käynnissä kun boxi saa vettä on se moro boxin osalta. Noh vain 20€ maksaa uusi.

Kun olet ajanut koneen ekaa kertaa lämpöseksi niin vaihda heti kunnon 4-T öljyt sisään. 4-T siksi koska kytkin ja vaihteet (varsinkin vapaa) toimii paremmin.
Spray vaseliinia kytkimen- ja kaasuvaijerin Kuluviin kohtiin helpottaa elämää (varsinkin samurai).

Joka ajokerran jälkeen tai ennen tarkista kaikki pultit ja ruuvit. Tasapainotus on alaluokkaa eli täristää pultit irti. Käytä ruuvilukitetta ja nyloc muttereita!

Ekan ajokerran jälkeen irrota ketjut ja uita ne kunnolla esim 80W90 laatikkoöljyssä tai sekoita kuumentamalla öljyä ja talia ja kiehauta ketjut (ei O-rengasmallia) siinä (ei kerää paskaa ketjut, tali on kiinteää mutta voitelee).

Vaihda uudet ketjut ja rattaat samaan aikaan. Heavy duty ketjuja ei kannata laittaa, ellet laita ketjukopan alle korotusta. Ketjut ja rattaat on 428 jaolla.
Vaihda 37 piikkinen takaratas 47 piikkiseksi. Pääasia on kiihtyvyys ja vääntö, ei huippunopeus. 37 piikkisellä mittasin eilen 98,2km/h (110cc) huiput ja se on liikaa (entinen enkka 96,jotain) vaikka ois mittariheittoakin. Mökki- tai metsä / peltotiellä ei tarvita yli 60km/h nopeuksia.

Montullehan näitä kiinapyöriä ei kannata viedä, jäät vain jalkoihin. Pyörä käyttötarkoituksen mukaan.

Jos haaveilet virittäväsi kiinapyörää, niin varaudu isoihin menoihin ja isoihin pettymyksiin. Ääntä jos haluut niin irroita pakoputki sillä jos sen lisäksi haluat oikeasti tehoakin niin avaa lompakko isolla kädellä.

Siinä alustavaa tietoa, laitan lisää kunhan kerkiän.

Meillä on tällä hetkellä Rage 2 X 110cc crossipyörät ja 90cc mönkijä, sekä lisäksi 1 hylsy eli runko ja 1 varaosapyörä (toimiva).

Linkit:
Kiinavaraosia
http://www.motorpower.fi/

http://www.moposport.fi/

http://www.allright.fi/

http://www.storm-motor.fi/

http://www.mopomesta.fi/

http://tmi-janikaasalainen.com/

http://www.mc-scatter.com/

http://www.moto-hame.fi/

Siinä nyt alkuun. Kaikki nuo löytyy googlettamalla.

Lisäksi on säästökarit, myllymäki ym ym...

Täydennän tätä jos tarvetta esiintyy, MUTTA tee itsekkin jotain äläkä odota valmista pöytää eteesi. Googleta!

42

15025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanha crossari

      Samurai ja esim fude eroaa toisistaan muutamin kohdin.
      Jotkut Samurait heittää ketjuja ulos alvariinsa, vaikka kuinka olisi linjassa ja oikea kireys. Fudeissa on erinomaiset ketjulaahaimet ja ohjaimet. Hitsauskone ja helppo nakki. Hommaa Motor powerista ketjuohjain (20€) ja hitsata sille kannake ja se on siinä.
      Täydennellään...

      • LMAO

        Tai sitten voit ostaa jonkun _oikean_ crossin ja lähteä suoraan radalle. Sitten vain noudattaa valmistajan tarjoamaan huolto-ohjelmaa.


      • Wanha crossari
        LMAO kirjoitti:

        Tai sitten voit ostaa jonkun _oikean_ crossin ja lähteä suoraan radalle. Sitten vain noudattaa valmistajan tarjoamaan huolto-ohjelmaa.

        Erehdyitkö topikista vai oliko tarkotus "piikata". Jos oli, niin piikki osu omaan lihaasi.

        Melkein kotarin männän hinnalla saa tuollaiseen kiinaihmeeseen koko "patin". Onko sua huijattu, oletko katkera :)

        Jotenkin tuntuu siltä, että näissä keskusteluissa on paljon mukana merkkipyörien myyjiä. Ymmärrän sen, mutta perustele se miten vaikuttaa tuonti, välivarastointi ja loppusaatavuus hintaan? Minä tiedän miten. Kuka sanelee merkkipyörien myyjille ehdot?

        Kiinaihme täyttää paikkansa ensipyöränä yksityisille kinttupoluille. Sitähän olen toistanut useaan otteeseen.
        Kumpi pitää maksaa, yli 3000€ ensikokeiluksi, vai 399€ ensikokeiluksi. Entä jos lapsi ei tykännytkään, paljoko hävisit?

        Mainitsit valmistajan tarjoaman huolto-ohjelman. Jätte kiva :DDDD

        Jokainen tyylillään, ja muuten, miksi Sinua häiritsee jos jonkun perheen lapsi koittaa saada ensituntumaa hienosta lajista ilman suuria kustannuksia, TAI että vetää ylitehoisella 2-T merkkipyörällä itsensä neliraajahalvaantuneeksi?


      • sivusta seurannut
        Wanha crossari kirjoitti:

        Erehdyitkö topikista vai oliko tarkotus "piikata". Jos oli, niin piikki osu omaan lihaasi.

        Melkein kotarin männän hinnalla saa tuollaiseen kiinaihmeeseen koko "patin". Onko sua huijattu, oletko katkera :)

        Jotenkin tuntuu siltä, että näissä keskusteluissa on paljon mukana merkkipyörien myyjiä. Ymmärrän sen, mutta perustele se miten vaikuttaa tuonti, välivarastointi ja loppusaatavuus hintaan? Minä tiedän miten. Kuka sanelee merkkipyörien myyjille ehdot?

        Kiinaihme täyttää paikkansa ensipyöränä yksityisille kinttupoluille. Sitähän olen toistanut useaan otteeseen.
        Kumpi pitää maksaa, yli 3000€ ensikokeiluksi, vai 399€ ensikokeiluksi. Entä jos lapsi ei tykännytkään, paljoko hävisit?

        Mainitsit valmistajan tarjoaman huolto-ohjelman. Jätte kiva :DDDD

        Jokainen tyylillään, ja muuten, miksi Sinua häiritsee jos jonkun perheen lapsi koittaa saada ensituntumaa hienosta lajista ilman suuria kustannuksia, TAI että vetää ylitehoisella 2-T merkkipyörällä itsensä neliraajahalvaantuneeksi?

        Työkaveri osti jonkun 200kuutioisen kiinapyörän, taisi olla juurikin samurai. ensimmäisenä ajoviikkona ylempi t-kappale REPESI totaalisesti kun hän ajoi pienehköön hyppyriin! Seurauksena solisluun murtuma. Kuka hullu antaa tälläisen perheen pienimmille? Vielä tähän päälle huonot jarrut, niin saunan taakse pitäisi viedä valmistaja, maahantuoja sekä aikuinen joka sen lapselleen ostaa.


      • kaavoja
        Wanha crossari kirjoitti:

        Erehdyitkö topikista vai oliko tarkotus "piikata". Jos oli, niin piikki osu omaan lihaasi.

        Melkein kotarin männän hinnalla saa tuollaiseen kiinaihmeeseen koko "patin". Onko sua huijattu, oletko katkera :)

        Jotenkin tuntuu siltä, että näissä keskusteluissa on paljon mukana merkkipyörien myyjiä. Ymmärrän sen, mutta perustele se miten vaikuttaa tuonti, välivarastointi ja loppusaatavuus hintaan? Minä tiedän miten. Kuka sanelee merkkipyörien myyjille ehdot?

        Kiinaihme täyttää paikkansa ensipyöränä yksityisille kinttupoluille. Sitähän olen toistanut useaan otteeseen.
        Kumpi pitää maksaa, yli 3000€ ensikokeiluksi, vai 399€ ensikokeiluksi. Entä jos lapsi ei tykännytkään, paljoko hävisit?

        Mainitsit valmistajan tarjoaman huolto-ohjelman. Jätte kiva :DDDD

        Jokainen tyylillään, ja muuten, miksi Sinua häiritsee jos jonkun perheen lapsi koittaa saada ensituntumaa hienosta lajista ilman suuria kustannuksia, TAI että vetää ylitehoisella 2-T merkkipyörällä itsensä neliraajahalvaantuneeksi?

        "Kumpi pitää maksaa, yli 3000€ ensikokeiluksi, vai 399€ ensikokeiluksi. Entä jos lapsi ei tykännytkään, paljoko hävisit?"

        "Häviäminen" on suurinpiirtein samaa luokkaa, ellei sitten laita sitä kooteeämmää suoraan metallinkeräykseen, tietämättä, että niitä pystyy jälleenmyymään. Toisin kuin kiinalaisia.

        "TAI että vetää ylitehoisella 2-T merkkipyörällä itsensä neliraajahalvaantuneeksi? ". Tässä astuu taas mukaan vanhemman vastuu. Tarvitseeko selittää lisää?

        Et ole muuten ansainnnut nimimerkkiäsi.


      • Wanha crossari
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Työkaveri osti jonkun 200kuutioisen kiinapyörän, taisi olla juurikin samurai. ensimmäisenä ajoviikkona ylempi t-kappale REPESI totaalisesti kun hän ajoi pienehköön hyppyriin! Seurauksena solisluun murtuma. Kuka hullu antaa tälläisen perheen pienimmille? Vielä tähän päälle huonot jarrut, niin saunan taakse pitäisi viedä valmistaja, maahantuoja sekä aikuinen joka sen lapselleen ostaa.

        Aina se on se "kaverini, tai kaverin kaveri".
        Luetteko Te näitä tekstejä kuin "piru raamattua", valikoiden sen mitä ymmärtää ja haluaa ymmärtää.
        Mulle on vuosien varrella sattunut vastaavaa merkkipyörälläkin.

        KUTEN OLEN SANONUT, nää on mökkiteiden pyöriä, ekoja harjoittelupyöriä, lajiin varovaista tutustumista, ei täysiverisiä monttukoneita. Sen kun ostaja ja vanhemmat ymmärtää niin montuille ja hyndiin ei mennä. Vastuu on vanhemmilla, ja jos on niin tyhmä iskä että montulle päästää kersansa fillarilla joka ei ole sinne sovelias, niin minkäs sille voi.

        Olenko provosoitunut vai provosoinko :)


      • Wanha crossari
        kaavoja kirjoitti:

        "Kumpi pitää maksaa, yli 3000€ ensikokeiluksi, vai 399€ ensikokeiluksi. Entä jos lapsi ei tykännytkään, paljoko hävisit?"

        "Häviäminen" on suurinpiirtein samaa luokkaa, ellei sitten laita sitä kooteeämmää suoraan metallinkeräykseen, tietämättä, että niitä pystyy jälleenmyymään. Toisin kuin kiinalaisia.

        "TAI että vetää ylitehoisella 2-T merkkipyörällä itsensä neliraajahalvaantuneeksi? ". Tässä astuu taas mukaan vanhemman vastuu. Tarvitseeko selittää lisää?

        Et ole muuten ansainnnut nimimerkkiäsi.

        Sinä ansaitsit nimimerkkisi.

        Ymmärrä lukemasi ja mahdollinen sarkasmi. Joskus lukemisen ymmärtäminen on vaikeaa, se johtuu joko kirjoittajasta tai lukijasta.

        Palataan itse aiheeseen?


      • pitäisi
        Wanha crossari kirjoitti:

        Aina se on se "kaverini, tai kaverin kaveri".
        Luetteko Te näitä tekstejä kuin "piru raamattua", valikoiden sen mitä ymmärtää ja haluaa ymmärtää.
        Mulle on vuosien varrella sattunut vastaavaa merkkipyörälläkin.

        KUTEN OLEN SANONUT, nää on mökkiteiden pyöriä, ekoja harjoittelupyöriä, lajiin varovaista tutustumista, ei täysiverisiä monttukoneita. Sen kun ostaja ja vanhemmat ymmärtää niin montuille ja hyndiin ei mennä. Vastuu on vanhemmilla, ja jos on niin tyhmä iskä että montulle päästää kersansa fillarilla joka ei ole sinne sovelias, niin minkäs sille voi.

        Olenko provosoitunut vai provosoinko :)

        saada kiinamopoihin pakollinen tarra, jossa olisi ostajalle tietoa; Aja ainoastaan hiljaa suljetulla tiellä, varaudu pitkiin jarrutusmatkoihin, osta hitsauskone, kävele mopon perässä ja kerää pudonneet mutterit.
        Kaiken maailman "krosseja" sitä saa myydä ihmisille.


      • keketin69
        Wanha crossari kirjoitti:

        Sinä ansaitsit nimimerkkisi.

        Ymmärrä lukemasi ja mahdollinen sarkasmi. Joskus lukemisen ymmärtäminen on vaikeaa, se johtuu joko kirjoittajasta tai lukijasta.

        Palataan itse aiheeseen?

        multa hajos jarrut kun tulin täysiä mutkaan ja auto vastassa niin kiva oli ajaa sitten suoraan ojaan jostain 50 km/h vauheista :/ ja mopo palasina en enää kyllä kajoo noihin kiinalaisiin suosittelen muitakin ostaan merkki mopot jos aijjotte alottaa harrastuksen.


      • Wanha crossari
        keketin69 kirjoitti:

        multa hajos jarrut kun tulin täysiä mutkaan ja auto vastassa niin kiva oli ajaa sitten suoraan ojaan jostain 50 km/h vauheista :/ ja mopo palasina en enää kyllä kajoo noihin kiinalaisiin suosittelen muitakin ostaan merkki mopot jos aijjotte alottaa harrastuksen.

        Aika kummallisia vikoja ym tarinoita löytyy. Meillä on 2 110cc kiinacrossia, 2 varaosapyörää (ei vielä ole tarvittu) ja yksi 90cc mönkijä. Kaikki samanmerkkisiä. Mitään ei ole vielä mennyt rikki tms. Onkohan meille sattunut ne "torstaiyksilöt"? koko kesä rällätty kersojen kanssa niillä.
        Toki me joka ajokerran jälkeen niinkuin normaalistikkin (pyörämerkistä riippumatta) pestään ja tarkastetaan pyörät. Kiristetään löystyneet mutterit ym...

        Näitä tarinoita kiinakokemuksista tässä kun on lukenut olen kyllä tullut siihen johtopäätökseen, että suurin osa vioista, moottorinputoamisista ym on kyllä johtunut käyttäjän huolimattomuudesta. Jos esim moottorin kiinnityspultit pääsee irtoamaan niin se kyllä varoittaa siitä aikamoisin tärinöin etukäteen. Näitä epätavallisia tärinöitä jos ei osaa kuunnella eikä muutenkaan huolla ajokkiaan pääsee näitä tapahtumaan.
        Mistä tämä johtuu? Uskoisin että siitä, kun nämä kiinaihmeet ostetaan nettitilauksena ne kasataan itse ja on puuttuvat ohjeistukset.
        Merkkipyörän ostajaa valistetaan jo ostovaiheessa ja hän on jo ostaessaan paljon paremmin tietoinen tulevasta harrastuksestaan. Tämäkin puoltaa merkkipyörien suuntaan.

        Summa summarum. Huoltakaa pyöräänne ja kiinapyöriä useammin.

        Koska mun kersoilla innostus on kova tähän hienoon lajiin ostan niille ensi kesänä KUNNON crossipyörät. Merkki ei vielä ole tiedossa vaikka ns kotarimies olen aina ollut. Kiinaihmeillä päästiin edullisesti kokeilemaan lajia.

        Oikeasti lajista kiinnostuneiden ja sitä harrastavien ei tarvitse hihhuloida eri merkkien kanssa.
        Meillä on käynyt moni kaveri jotka aikanaan aktiivisesti harrastivat ja kilpailivat motocrossissa. Kaikki ovat olleet samaa mieltä. Kiinapyörät puoltavat paikkansa ns ensipyörinä lajiin tutustumista varten.


      • olisi kai
        Wanha crossari kirjoitti:

        Aika kummallisia vikoja ym tarinoita löytyy. Meillä on 2 110cc kiinacrossia, 2 varaosapyörää (ei vielä ole tarvittu) ja yksi 90cc mönkijä. Kaikki samanmerkkisiä. Mitään ei ole vielä mennyt rikki tms. Onkohan meille sattunut ne "torstaiyksilöt"? koko kesä rällätty kersojen kanssa niillä.
        Toki me joka ajokerran jälkeen niinkuin normaalistikkin (pyörämerkistä riippumatta) pestään ja tarkastetaan pyörät. Kiristetään löystyneet mutterit ym...

        Näitä tarinoita kiinakokemuksista tässä kun on lukenut olen kyllä tullut siihen johtopäätökseen, että suurin osa vioista, moottorinputoamisista ym on kyllä johtunut käyttäjän huolimattomuudesta. Jos esim moottorin kiinnityspultit pääsee irtoamaan niin se kyllä varoittaa siitä aikamoisin tärinöin etukäteen. Näitä epätavallisia tärinöitä jos ei osaa kuunnella eikä muutenkaan huolla ajokkiaan pääsee näitä tapahtumaan.
        Mistä tämä johtuu? Uskoisin että siitä, kun nämä kiinaihmeet ostetaan nettitilauksena ne kasataan itse ja on puuttuvat ohjeistukset.
        Merkkipyörän ostajaa valistetaan jo ostovaiheessa ja hän on jo ostaessaan paljon paremmin tietoinen tulevasta harrastuksestaan. Tämäkin puoltaa merkkipyörien suuntaan.

        Summa summarum. Huoltakaa pyöräänne ja kiinapyöriä useammin.

        Koska mun kersoilla innostus on kova tähän hienoon lajiin ostan niille ensi kesänä KUNNON crossipyörät. Merkki ei vielä ole tiedossa vaikka ns kotarimies olen aina ollut. Kiinaihmeillä päästiin edullisesti kokeilemaan lajia.

        Oikeasti lajista kiinnostuneiden ja sitä harrastavien ei tarvitse hihhuloida eri merkkien kanssa.
        Meillä on käynyt moni kaveri jotka aikanaan aktiivisesti harrastivat ja kilpailivat motocrossissa. Kaikki ovat olleet samaa mieltä. Kiinapyörät puoltavat paikkansa ns ensipyörinä lajiin tutustumista varten.

        lobbausta? Mitä tämä sitten on täällä?... Myyjän propagandaa?

        Mihin muuten ne 5 kiinalaista menee kun tilalle tulee _oikea_ crossi?


      • Wanha_crossari
        olisi kai kirjoitti:

        lobbausta? Mitä tämä sitten on täällä?... Myyjän propagandaa?

        Mihin muuten ne 5 kiinalaista menee kun tilalle tulee _oikea_ crossi?

        Miksi sinua kiinnostaa mihin ne menee? Joko ne myydään tai sitten säilytetään. Tällä kylällä on halukkaita ostajia.


      • samaa mielt
        Wanha crossari kirjoitti:

        Erehdyitkö topikista vai oliko tarkotus "piikata". Jos oli, niin piikki osu omaan lihaasi.

        Melkein kotarin männän hinnalla saa tuollaiseen kiinaihmeeseen koko "patin". Onko sua huijattu, oletko katkera :)

        Jotenkin tuntuu siltä, että näissä keskusteluissa on paljon mukana merkkipyörien myyjiä. Ymmärrän sen, mutta perustele se miten vaikuttaa tuonti, välivarastointi ja loppusaatavuus hintaan? Minä tiedän miten. Kuka sanelee merkkipyörien myyjille ehdot?

        Kiinaihme täyttää paikkansa ensipyöränä yksityisille kinttupoluille. Sitähän olen toistanut useaan otteeseen.
        Kumpi pitää maksaa, yli 3000€ ensikokeiluksi, vai 399€ ensikokeiluksi. Entä jos lapsi ei tykännytkään, paljoko hävisit?

        Mainitsit valmistajan tarjoaman huolto-ohjelman. Jätte kiva :DDDD

        Jokainen tyylillään, ja muuten, miksi Sinua häiritsee jos jonkun perheen lapsi koittaa saada ensituntumaa hienosta lajista ilman suuria kustannuksia, TAI että vetää ylitehoisella 2-T merkkipyörällä itsensä neliraajahalvaantuneeksi?

        wanha crossari sää puhut täyttä totta


      • itsekin ajan crossia
        Wanha crossari kirjoitti:

        Aika kummallisia vikoja ym tarinoita löytyy. Meillä on 2 110cc kiinacrossia, 2 varaosapyörää (ei vielä ole tarvittu) ja yksi 90cc mönkijä. Kaikki samanmerkkisiä. Mitään ei ole vielä mennyt rikki tms. Onkohan meille sattunut ne "torstaiyksilöt"? koko kesä rällätty kersojen kanssa niillä.
        Toki me joka ajokerran jälkeen niinkuin normaalistikkin (pyörämerkistä riippumatta) pestään ja tarkastetaan pyörät. Kiristetään löystyneet mutterit ym...

        Näitä tarinoita kiinakokemuksista tässä kun on lukenut olen kyllä tullut siihen johtopäätökseen, että suurin osa vioista, moottorinputoamisista ym on kyllä johtunut käyttäjän huolimattomuudesta. Jos esim moottorin kiinnityspultit pääsee irtoamaan niin se kyllä varoittaa siitä aikamoisin tärinöin etukäteen. Näitä epätavallisia tärinöitä jos ei osaa kuunnella eikä muutenkaan huolla ajokkiaan pääsee näitä tapahtumaan.
        Mistä tämä johtuu? Uskoisin että siitä, kun nämä kiinaihmeet ostetaan nettitilauksena ne kasataan itse ja on puuttuvat ohjeistukset.
        Merkkipyörän ostajaa valistetaan jo ostovaiheessa ja hän on jo ostaessaan paljon paremmin tietoinen tulevasta harrastuksestaan. Tämäkin puoltaa merkkipyörien suuntaan.

        Summa summarum. Huoltakaa pyöräänne ja kiinapyöriä useammin.

        Koska mun kersoilla innostus on kova tähän hienoon lajiin ostan niille ensi kesänä KUNNON crossipyörät. Merkki ei vielä ole tiedossa vaikka ns kotarimies olen aina ollut. Kiinaihmeillä päästiin edullisesti kokeilemaan lajia.

        Oikeasti lajista kiinnostuneiden ja sitä harrastavien ei tarvitse hihhuloida eri merkkien kanssa.
        Meillä on käynyt moni kaveri jotka aikanaan aktiivisesti harrastivat ja kilpailivat motocrossissa. Kaikki ovat olleet samaa mieltä. Kiinapyörät puoltavat paikkansa ns ensipyörinä lajiin tutustumista varten.

        Asia on juurikin näin miten crossari sano vaikka te ostaisittekin ktm, yamaha, ym..
        hyvän ja laadukkaan merkin niin ei se sitä takaa, että ne ei hajois.Ajatelkaapa esim.
        mitä maksaa ktm katteet verrattuna kiinalaisiin sopiviin crf 50 katteisiin ja kaikki muutkin osat.Niissä on hinta eroo enemmän kun mitä maailmassa on rahaa.




        itellä orion titan 250cc on ollu kohta vuoden eikä mitää kummenpaa tullu ja vaikka kiinalainen onkin niin on sillä monet merkki pyörät jätetty jätetty taakse.Kuskista kiinni koko homma.


    • ihmetyttää..

      usein noi kaverin kokemuksiin perustuvat kommentit pyöristä jos mistäkin. Vilkaiskaapa tällä samalla foorumilla oleva aikaisempi 25.7.2007 aloitettu viestiketju otsikolla "Tyscon Bad Boy 250 cc---suosittu" siinä isomman (Rage 250 cc) Kiinanpyörän hankkinut aikuinen kertoo kesän kokemuksistaan. Mielestäni asialliseen ja opastavaan sävyyn, ilman kiihkoiluja suuntaan tai toiseen.

      • Wanha_crossari

        Oli asiallinen kirjoitus.
        Samat toimenpiteet itse tein noiden 110cc pyörien kanssa. Tosiaan ne pultit ja ruuvit ym kannattaa käydä usein läpi. Tasapainotukset on luokkaa "lada" eli resonanssit irrottelee niitä. Olen vaihtanut miltei kaikki mutterit nylock malliin ja ruuveihin laittanut ruuvilukitteen.

        Olen alusta asti painottanut että KIINAIHMEET OVAT MÖKKI JA PELTOPYÖRIÄ eikä niitä edes voi verrata täysiverisiin crossipyöriin. Tuntuu siltä että täällä luetaan ja sisäistetään vain se mihin voi tarttua, noh nuoruuden innokkuuden piikkiin...
        Tekstejä lainataan siten että ne irroitetaan kokonaan asiayhteydestä joten koko tarkoitus muuttuu lainaajan mieleiseksi ja kirjoittajan vastaiseksi...
        Joka kiinihmeistä asiallisesti puhuu on ehdottomasti vihollinen vaikka asiansa perustelee.

        Olen todella sitä mieltä että kiinaihmeiden suurimmat ongelmat ovat puutteelliset käyttö / huolto-ohjeet ja puutteelliset KÄYTTÄJÄT. Siltikin ne ovat MÖKKIPYÖRIÄ eivätkä pitkään aikaan muuksi muutu (tuotekehitys =>).

        Jos cdi-ohjattulla sytkäjärjestelmällä oleva pyörä ei käynnisty niin vaihtoehtoja ei voi olla monia. Seuraa piuhoja jos kipinä ei leimahda (edes uudella tulpalla)... ravista cdi-boxia, jos helisee on rikki...

        Peukalo keskellä kämmentä, eikä ole käynyt ruotsissa leikkauttamassa sitä, niin on löydyttävä syyllinen, no se pyörä tietty :)


      • Wanha_crossari
        Wanha_crossari kirjoitti:

        Oli asiallinen kirjoitus.
        Samat toimenpiteet itse tein noiden 110cc pyörien kanssa. Tosiaan ne pultit ja ruuvit ym kannattaa käydä usein läpi. Tasapainotukset on luokkaa "lada" eli resonanssit irrottelee niitä. Olen vaihtanut miltei kaikki mutterit nylock malliin ja ruuveihin laittanut ruuvilukitteen.

        Olen alusta asti painottanut että KIINAIHMEET OVAT MÖKKI JA PELTOPYÖRIÄ eikä niitä edes voi verrata täysiverisiin crossipyöriin. Tuntuu siltä että täällä luetaan ja sisäistetään vain se mihin voi tarttua, noh nuoruuden innokkuuden piikkiin...
        Tekstejä lainataan siten että ne irroitetaan kokonaan asiayhteydestä joten koko tarkoitus muuttuu lainaajan mieleiseksi ja kirjoittajan vastaiseksi...
        Joka kiinihmeistä asiallisesti puhuu on ehdottomasti vihollinen vaikka asiansa perustelee.

        Olen todella sitä mieltä että kiinaihmeiden suurimmat ongelmat ovat puutteelliset käyttö / huolto-ohjeet ja puutteelliset KÄYTTÄJÄT. Siltikin ne ovat MÖKKIPYÖRIÄ eivätkä pitkään aikaan muuksi muutu (tuotekehitys =>).

        Jos cdi-ohjattulla sytkäjärjestelmällä oleva pyörä ei käynnisty niin vaihtoehtoja ei voi olla monia. Seuraa piuhoja jos kipinä ei leimahda (edes uudella tulpalla)... ravista cdi-boxia, jos helisee on rikki...

        Peukalo keskellä kämmentä, eikä ole käynyt ruotsissa leikkauttamassa sitä, niin on löydyttävä syyllinen, no se pyörä tietty :)

        Jos jotakuta kiinnostaa töllistellä, niin täältä löytyy meidän fillareista kuvia: http://picasaweb.google.fi/ollivaan/CrossitJaKersat


    • Wanha_crossari

      4h putkeen vedettiin kersojen kans tänään ja eilen vielä pidempään. Ei ongelmia. Keltasesta piti moottorin kiinnikepultit kiristää, resonointi tuntu perseessä het alkuun. Öljynvaihdot, putsareitten pesu ja öjyäminen. Ja sitten taas ajoa...

      • Enduropappa

        Olen yhden Skyteam 200 tietä seuraillut maaliskuulta asti ja sen suhteen ainakin toimintavarmuus tuntuu olevan kilpapyöriä parempi. Sillä pyörällä onkin ajettu kymmenkunta kansallista endurokilpailua ja rakentelutunteja lienee kertynyt melkoisesti verrattuna korjaustunteihin. Käykääpä katsomassa, virallinen linkki taitaa olla www.dymatek.tk, mutta www.kolumbus.fi/sivutie tuntuisi toimivan.


    • Wanha_crossari

      2 viikkoa menny ja kaikki kiinaihmeet laakista käymään, jopa mönkkäri omalla akullaan ilman latausta. On ne kiinapelit halpoja ja toimivia (tumpille omistetu) :)

    • Wanha_crossari

      Eilen vedin tarkoituksella luukku auki pitkiä pätkiä, eli katotaan kestääkö. Kesti, patin kiinnityspulttien kiristys ja se oli siinä, värinät tuns perseessä eli kuuntele lullaasi.
      120 km tuli perse puuduksissa 80kg painava mies ajettua minicrossilla polvet suussa :)

    • Ragen mönkijässä

      Hei
      Eli onko tossa Ragen mökijässä vaihteisto öljyt erikseen vai onko koneessa pelkät moottoriöljyt ?

    • samurai 150cc

      tiiättekö mistä sais samurai 150cc varaosia?

    • taka vanne

      ei sulla olis samurain taka vannet?

    • mixu1984

      of topic mutta onko kiinalaisis badboy 110cc jotain yleisvikaa mikä tekee sen et kastaa tulpan eikä käynnisty.. APUA TARVIS. Kaaasari ei kuse, kipinä tulee, cdi boxis ei oo vikaa ku kokeilin uutta.venttiileis ei pitäis olla vikaa. mut niinku kastaa tulpan ja alkukäyräki ihan täynnä bensaa.. HELP

      • tietäjä......

        säädä venttiilie välykset uusiks. sul o liikaa välystä niissä venttiileissä,ottaa kohta jo mäntää kii ja sitte ne katkee tai vääntyy ainaki..
        lähet vaikka että sääät sen 0.10mm sen välyksen,pitäs riittää..
        jos et tiiä mitä o venttiilie välysten mittaaminen ja säätäminen älä hanki nelaria.


    • samurain omistaja

      www.minimotoracing.f tuolta saa parhaimat kiinan crossin osat

      • ex-samurinomistaja

        Tuolta saat vielä paremmat. WWW.KAATOPAIKKA.FI


    • Sähköt hukassa

      Ois ihan jees jos joku voisi kertoa jollain topicilla et miten helvetis noi samurain sähköt laitetaan. Tai ees sen miten pystyy ohittamaan virtalukon . Ostin itse samurain mutta kappas kappas CDI hajosi ja irrottelin piuhat ja asensin uuden mutta tyhmyyttänii unohdin merkata johdot. Jos ihan normaalisti asentelee johdot kiinni saman väristen kanssa ei mitään eloa (tulppa ei anna kipinää) . Että jos joku ystävällinen voisi neuvoa tässä asiassa.

    • samurai110ccc

      sama juttu!

    • jare

      hello! onkos sulla myydä uutta sylinterin kantta mulle? ku meni venttiilit paskaks..

    • ededed

      wandamotor on paras paikka.siellä on paljo osia:)

    • kiinnostas vaa

      onkos totta että loncin on samurain ja hondan yhteistyön tulos ja silloinhan voisi luulla että samurain osat sopii lonciniin

      • crossboy1

        Loncin ja samurai on samaa kamaa toistensa kanssa ja muistinmukaan hondan suunittelu ja kiinan toteutus


    • crossboy1

      Olen tämän statukse kirjottajankanssa samaa mieltä samurai on hyvä alottelupyörä ite olen ajanu 6vuotta jonkajälkeen pidin kahenvuoden tauon ja tauon syy on ktm ja en laittais mummoni haudatulle koiralle ees kusipuuksi 5 lippa 20 pöytä ja alastuloon molemmat pumput solmussa, stonga kolmeenosan sääriluu kahestakohtaa poiki ja kaiken huippu alakerrasta akseli läpi että niiku kaikki sanoo et noi tunnetut merkit on hyviä nii paskat

    • CDI boxit kusee

      mite ohittaa cdi box kiinan crossist ite haluaisin...

      • mr.papi

        Tiedätköhän miksi 4t moottorissa on rajoitin? Ilmeisesti et, jos haluat sen pois. Sen koneen ei ole tarkoituskaan kiertää kovempaa, sillä muutoin saattaa venttiilinjouset jäädä jälkeen ja sitten voi vain arvailla mitä hajosi. Vai luuletko, että 4t crosseissa ja enduroissa on rajoitin, jotta pyörä ei kulkisi liian kovaa?


    • samuraimies

      Voi vittu te ette vissiin tiiä mitään kiinancrosseista kiinan crossin osia ei kannata ostaa käytettynä ne on usein heti hajalla

    • orion 250cc

      mistähän mahdollisesti tommoseen orion 250cc 4-t crossiin voisi saada kytkin pakan tai voiko kytkintä säätää jotenki kun aukasee kytkin kopan

    • jooentiiäonseihime

      Mulla on orion jossa tulee kipinä ja saa bensaa mutta ei käynnisty ja pukkaa savua

    • Jaskajokio

      Omasta mielestä bse125cc tai orion 125cc on yllättävän hyvä kaverini osti sellaisen toi meille ja purskahdin melkein nauruun että mikä kiinanpommi mutta nykyään olen nöyränä koska kyseinen kiinanpommi on kestänyt 1vuoden ja itsekkin tykkäsin ajaa kuin medium enduroa eli bse 125cc tai orion 125cc on hyvät ja jos ostaa 2t ktm nii täytyy ajaa mäntä repussa

    • Eepalok04

      Miks Samurai ei käynnisty

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe