Corolla 2.0D4D varokaa

sipuli

vm 03 Corolla aj 182tkm. Huollettu merkkiliikkeessä. Moottori leikkasi kiinni.Edellisessä huollossa huomautettu oudosta äänestä, ei toimenpiteitä.Maksattavat lähes kaikki asiakkaalla. Käytetty ainoastaan Nesteen ja ABC-polttoaineita.Maahantuojan mukaan syy scv-paineensäätöventtiilissä. Asiantuntijat vastatkaa voiko syy johtua siitä??

46

11645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scv-venttiilivikoja

      on ollut erittäin runsaasti. Ei aiheuta läheskään aina moottoririkkoa. Ikävä jos tuotakaan asiaa ei maahantuoja ole pistänyt kuntoon.

    • Jaapperson

      mutta samanikäinen Corolla ja samalla koneella. Samainen venttiilikin meni vaihtoon. Toinen murhe ilmaantuikin sitten perään...
      Välillä kun kumijalkaa starttaa käyntiin lyhyen ajon jälkeen niin startti pätkii ja säksättää. Joko virtalukon pohja on menossa hajalle tai sitten starttimoottori virittelee viimeisiään. Koslan akku on kunnossa. Onko muilla palstan lukijoilla samaisia ongelmia ollut?

      Onneksi polttoaineen paineensäätöventtiili ei aiheuttanut omassa kulkineessani moottoririkkoa. Ei nostanut kierroksia yli 2800, koska konehuoneeseen ei mennyt tarpeeksi polttoainetta eli kosla hyytyi kun kaasua painoi.
      Katsotaan nyt sitten pamahtaako kone jatkossa. Jos näin käy niin taisteluksi menee.

      • repesin niin......

        "kumijalkaa" reps!


    • löytyy tietoa
    • ile D4D

      Kyselin huhtikuun 2007 alussa vinkkejä juuri tähän korkeapainepumpun venttiilien vikaan. Silloin en tiennyt missä vika on eikä kukaan tällä (tai Avensis) palstalla osannut sen paremmin vastata. Harmi, että kirjoitukseni on jo hävinnyt.

      No, ei siinä mitään, puolitoistatuntia työtä ja osat kustansi (n. 350€) tämä moottorin häiriövalon syttymisenä ja kylmänä tehojen katoamisena ilmennyt vika. Täytyy myöntää, että tyytyväinen olin kun se näin helpolla selvisi.

      Tyyppivika selvästi on kyseessä, mutta en osaa itkeä, koska se tuli esiin vasta kuuden vuoden ja 250 tkm:n jälkeen...

      Ihmettelen, jos polttoainevuotoa olisi tämän venttiilivian vuoksi tullut. Silloin olisi jo näkynyt nousua öljytikussa tai välinpitämättömyytä häiriövalon palamisen suhteen.

      • ile D4D

      • 20w80unilowoil

        pakoventtiil oli katalysaator pulsaattoorii mennyt nii vikaa oli, mittatikusa kaksi mäntää oli palasina.


    • noin 2

      viikkoa sitten oli samasta asiasta puhetta,mutta silloin keskustelu tyrmättiin huuhaana muutaman lippa-lakki pojun ansiosta.nyt ilmeisesti ei samat tyypit enää uskaltaneet ruveta provoilemaa toyotan puolesta

    • vanha mies

      toyotan maahantuojan olisi otettava täysi vastuu, koskapa kyseessä on mitä ilmeisemmin tyyppivika. toisaalta kannattaako menettää vahvaa mainettaan kova päisyyden takia.

    • kokemusta on

      toyotan d4d on ihan floppi. omani kesti 131tkm, maahantuoja vetäytyy vastuusta, koska takuu on ohi. tämä on varmasti kaikkien aikojen epä onnistunein toyotan kone.. kokemusta on!

      • Toyotamies

        Kaikki on mahdollista. Jopa Toyotasta voi moottori hajota, vaikka se on sangen harvinaista. D4D on tämän hetken ylivoimaisesti kestävin diesel. Toki tämäkin voi väärin käytön seurauksena hajota.


      • Paras_D4d

        Varsinkin, jos se D-4D on PSA:n aito Hdi. Mutta se löytyy vain ProAcessa.


      • Kannattaavälttää
        Toyotamies kirjoitti:

        Kaikki on mahdollista. Jopa Toyotasta voi moottori hajota, vaikka se on sangen harvinaista. D4D on tämän hetken ylivoimaisesti kestävin diesel. Toki tämäkin voi väärin käytön seurauksena hajota.

        Ikävä kyllä Toyotan laatu on jäänyt 90-luvulle. Todella monet D4D:t on vaihdettu. Esim netin autokauppiasta on monta vanhaa Toyotaa jossa on tuore moottori.


      • hajonneenkorjaaja
        Toyotamies kirjoitti:

        Kaikki on mahdollista. Jopa Toyotasta voi moottori hajota, vaikka se on sangen harvinaista. D4D on tämän hetken ylivoimaisesti kestävin diesel. Toki tämäkin voi väärin käytön seurauksena hajota.

        Ninnoin huhuh joku vielä uskoo tämänkin väitteen.d4d on riski, kopio saksalaista mutta ei mene läpi.


    • Make....

      minun autostani meni myös ko.venttiili,vm-01 2.0.maksoi jotain 500 ekuu vaihtoineen.nyt ko.auto vaihdettu uuteen 1.4d.

    • eräs mies

      näitä ongelmia voi välttää , kun kiertää kaukaa kauko idän "autot"..

    • bmw kaukaa kierrettä

      Voihan aina vaihtaa bmw siihen joka räjäyttää moottorin irtoavien imuläppien takia eikös vaan ? korjatahan sitä ei voi enakkoon kuten ei svc venttiiliä muutamassa minuutissa youtuben ohjeen mukaan eihän voi korjaty abmwn täystuhon aiheuttavaa vikaakaan eihän ?
      jutut elää vuosien takaa ja bmwt kannattaa kieretää kaikki kaukaa kun ne räjäyttää moottorinsa ja tämä asia on tott akun siitä on monessa maaassa esitetty esim tvssäkin.

      • Tojomies on aina

        Sen verran typerää läpändeerosta, että pakko olla tojomies näppäimistön takana.


      • Bmw räjähtää
        Tojomies on aina kirjoitti:

        Sen verran typerää läpändeerosta, että pakko olla tojomies näppäimistön takana.

        Ai mikä typerää? Kerro ihmeessä! Totta joka sama. Oletko vajakki? Olet sehän tuli selväksi kun et todistettua asiaa tajua buahahaaaa


      • Tojomies on aina
        Bmw räjähtää kirjoitti:

        Ai mikä typerää? Kerro ihmeessä! Totta joka sama. Oletko vajakki? Olet sehän tuli selväksi kun et todistettua asiaa tajua buahahaaaa

        "jutut elää vuosien takaa ja bmwt kannattaa kieretää kaikki kaukaa kun ne räjäyttää moottorinsa ja tämä asia on tott akun siitä on monessa maaassa esitetty esim tvssäkin."

        Väitätkö tosissasi, että yllä olevassa tekstissä on jotain järkeä. Jos viitataan imuläppä ongelmaan tietyissä Diesel koneissa kohta 10 vuotta sitten niin oli täysin ennalta ehkäistävissä ja toisaalta ongelma korjattu vuodesta 2006 eteenpäin.


      • historia fakta
        Tojomies on aina kirjoitti:

        "jutut elää vuosien takaa ja bmwt kannattaa kieretää kaikki kaukaa kun ne räjäyttää moottorinsa ja tämä asia on tott akun siitä on monessa maaassa esitetty esim tvssäkin."

        Väitätkö tosissasi, että yllä olevassa tekstissä on jotain järkeä. Jos viitataan imuläppä ongelmaan tietyissä Diesel koneissa kohta 10 vuotta sitten niin oli täysin ennalta ehkäistävissä ja toisaalta ongelma korjattu vuodesta 2006 eteenpäin.

        "hajosiko tojotasi
        näitä ongelmia voi välttää , kun kiertää kaukaa kauko idän "autot".. "

        No onko tuo viesti josta kaikki alkoi ratkaisu maailamn auto ongelmiin ? ostamalla joku tusina tuote jota ei halua ei tahdo eikä ole sopiva käyttöön kuukafrolle yms niin sekö on sinun ainoa fiksu ratkaisusi? jos jossain autossa on vika se korjataan ja se vika ei uusiudu toivoakseni . Samoin vikoja korjataan toyotalla ihan oikeasti.

        On se toyota hyvä auto koska ihmiset vuodesta toiseen luulee ettei ikinä koskaan ole mitään ongelmaa toyotalla :-) ! toyota on auto siinä missä muutkin mutta hyvin kestävän ja toimivan mainen se on saanut faktasta että TOYOTA TOIMII JA ON HYVÄ AUTO! keskimääräistä paremmin.


    • Jaapperson

      Mittarissa oli noin 130 000 km kun moottorin varoitusvalo ensimmäisen kerran syttyi. SCV-venttiilihän se siellä huuteli. Yritin saada takuuseen ja maahantuojaa edes jonkinmoiseen vastuuseen vaan ei alkanut millensäkään. Niinpä maksoin vaihdosta 500 euroa töineen. Syttyi toisen kerran 250 000 tietämillä, mutta sammui ja lopetti kierrosten rajoittamisen kun vaihdatin siihen jonkin ilmamäärä-anturin. Liekö anturilla ollut mitään vaikutusta vai vaikuttiko siihen moottorin varoitusvalon sammumiseen vikakoodiston nollaus..? Vaikea sanoa.

      Ja tuota samaa säksättävää vikaa on ollut tämän mallin muissakin autoissa. Eli säksättää kuin vanha erkki käynnistäessä. Starttihan se siellä laittaa vastaan. Itselläni menossa kesällä vaihtoon jo kolmas startti, joten se siitä alihankkijan laadusta. Onko kellään suositella kunnon starttia kun ei alkuperäinenkään kestänyt vai hajoaako nämä jostain muusta syystä? Ylijännite vai kenties joku muu tappaa startin?

      • sähkövika/anturivika

        Mikähän kyseinen SCV-venttiili on,tai missä sijaitsee??Häiriövaloa pukkaa useasti matka-ajon päätteeksi kaupunkiajossa.Mallina -02 2,0d4d corolla,ja ajettu vajaa 300tkm.Kuulostaa vähän samalta vialta,tosin virrat käytettyä nollilla valo häipyy taas seuraavaan kertaan.


    • Corolla pappa

      Eipä ole minulla leikannut 40 vuoden aikana yhdenkään Toyotan moottori kiinni ja tuskimpahan vaan tämän kirjoittajankaan moottori. Olisikohan nyt taas ihan sitä tuiki tavallista huuhaata koko kirjoitus.

      • IhanOikeestiHuono

        Niin, koska Sinun 40 vuoden ajamisesi on sujunut niin eihän näissä uusissakaan mitään tekovikaa ole.

        Totista totta se on että muutama D4D kansi on vääntynyt ja koko moottori mennyt uusiksi. Jokaisen kohdalle sitä ei satu mutta riittävän monelle. Moni tuskittelee tuon kylmänä nykimisen kanssa, monella vilkkuu milloin mikäkin lamppu kojelaudassa. Voin vakuuttaa että itsekin olen osani saanut. Huono kone.


    • Täti neuvoo

      No asiahan on niin, te pikkupojat hiekkalaatikolla, että sellaista autoa ei ole vielä keksittykään, jossa ei jotain vikaa olisi.
      Muutenhan kaikki ostaisivat vaan sen merkin autoja.

      • setä kertoo

        Täti on ihan oikeassa. Kaikissa autoissa, (jopa bmw:ssä) on vikoja. Kysymys on vain , että kuinka paljon ja kuinka kalliita vikoja. Omassa corollassani 2,OD4D 126 hv alle 2OO tkm ajetussa ei ole VIELÄ syttynyt scv eikä muutakaan valoa. Viimeisen 3,5 vuoden aikana on tarvinnut uusia taakse jarrupalat ja mutamia polttimoita. Viimekesän katsastuksessa pakokaasumittauksen lukema oli O,7 saa olla 3,O. Kaverin corollassa 03 2,o d4d meinasi laturi mennä 300 tonnissa uusiks, kun yksit. korjaamon asentaja totesi, että laturin johtosarjan johto oli hankautunut poikki. Se korjattiin ja matka jatkuu vanhalla laturilla. Sama corolla meni syksyllä katsastuksesta läpi alkuperäisillä nivelillä, edes koiranluita ei tarvinnut vielä uusia.


    • nythän pukkaa

      sitä oikeaa tietoa Tojojen kestävyydestä, sitä mitä ei katsastustilastot kerro. Kiitos siitä.

    • Renutotherescue

      Jos meinaa japanilaisen laittaa diesel-koneella niin taitaa ainoa vaihtoehto olla Nissan jossa on Renaultin diisselkone. Ei ole tojot saaneet ite toimivaa aikaiseksi.

    • Luotettava tai ei

      Itsellä Toyota Corolla D4D -07. 165 tkm huollossa ilmoittivat, että moottori karstoittunut, kansi vuotaa ja korjauksena moottorin vaihto. Moottorin vaihdon sain litkujen hinnalla n. 200 euroa, kun maahantuoja tuli vastaan. Kyselin huollosta kauanko vaihtomoottorilla ajelee ilman ongelmia ja veikkasivat n. 100-150 tkm. Siskon miehellä Avensis D4D -06 ja sillä ajettu yli 240 tkm ilman ongelmia.

      • Joillekinmaksetaan

        Maahantuoja tullut hyvin vastaan tuossa. Harmi vain että linja ei ole ollut ihan sama kaikkien kohdalla.


    • Ruma-Seppo

      Siis mivit. Onko siis 2009 2.0 D4D joku paska vai? Just ostamassa sellast sedanii satkun ajettuna. 11 ja risat.

      • ,,,sss,,,oo

        Jatkossa dieselmoottorit valmistetaan Euroopassa. Senjälkeen kun dieseleistä alettiin repimään voimaa(samoin Bensa koneista) niin kestävyys meni. paitsi Ranskalaisista, ja joistakin Saksalaisista.


    • JMV82

      Ukolla pyörähti juuri -03 vuoden 4d4 90 hp Corollaan 280 tkm. Ja sinne on ajettu ihan perushuolloilla, öljynvaihdoilla ja jarrupalojen ja levyjen vaihdoilla ja tietysti renkaita ja ilmastointi täytetty 2 kertaa. Osti aikoinaan itse uutena ja kohta 14 vuotta vanha auto ei siis mitään murheita.

      Serkkupoika osti uutenan -05 vuoden 4d4 116 hp Avensiksen, nyt 320 tkm takana ja kohta 12 vuotta yhteistä matkaa ja 1 ainoa joku reilu 100 e anturi oli pitänyt jossain välissä uusia muuten ei mitään vikaa muuta kuin perushuollot.

      Itse ostin -08 vuoden 4d4 126 hp Avensiksen aikoinaan uutena, nyt mittarisaa kohta 160 tkm ja melkein 9 vuotta vanha ja ihan pelkillä perushuolloilla on pärjännyt.

      Eikä meistä kukaan ole mikään vannoutunut Toyota ihminen. Ja varmasti kaikissa autoissa on vikansa ja ei ihme jos Toyotassakin välillä, miettikää että Corollaa ja Avensis mallia on myyty eniten koskaan Suomessa kuin mitään muuta mallia. Jos niihin muutama tuhat huonompaa kantta, kansipahvia on mahtunut joukkoon niin sehän on aika hyvin kun vertaa muihin merkkeihin.

      Kai sekin on vaan tuurista kiinni, käyttäjästä ja vaan pahasta karmasta. Ei kaikki voita aina lotossakaan.

      Ja jos nykyään aletaan miettimään niin samoja kansi, kansipahvi ongelma on muuten iät ajat ollut kaikissa automerkeissä ja monissa vieläkin. Pohjolan olosuhteet jatkuva kylmä kuuma vaihtelu ja huonolla tuurilla valmistusvirhe jo tehtaalla.

      Myös V.A.G konsernilla on ollut kyseisiä ongelmia, ja varsinkin muuttuvasiipisten ahdinten kanssa. Ja nykyään myös kuuluisa "päästö skandaali"

      Auto on tekninen tuote, niissä on aina joskus vikaa joskus ei. Ei ole vieläkään olemassa ikiliikkujaa. Ellei vanhaa 124 Mersun patarauta 3.0 litrasta vapari dieseliä jo voisi sellaiseksikin kutsua.

      Mut kaikille lippu korkealle ja kohti uusia pettymyksiä. Me 3 Toyota ihmistä jäämme jännityksellä odottamaan milloin meidän hyvä tuuri loppuu.

    • KauhujenMoottori

      Yhtä ja toista johtuu SCV-venttiilistä mutta tuo on sikäli vinkeä moottori että se hajoaa sangen monipuolisesti. Moottorin käyttöikä on hyvin lyhyt (etenkin dieselmoottoriksi) kun kansipultit tuli vähän alamittaisia. Kansi taipuu ja sitten palaa kansipahvi. Ikävä kyllä kiristäminen ei enää onnistu koska bloki antaa periksi => uusi moottori. Pahoittelen jos joku on iskenyt kätensä tuohon D4D:hen.

    • henskelimies6

      Eihän sellaista autoa ole keksittykään mikä ei koskaan hajoo, ja kestäisi isältä pojalle ettei mitään remonttia olisi tarvinnut tehdä!
      summa summarum : kaikkiin autoihin tulee joskus jotain vikaa ja jos ei osaa ajatella että joutuu myös joskus ostamaansa autoa korjaamaan, niin silloin ei kannata edes autoa ostaa

      • Susimoottorienjoukossa

        JOo, kaikilla on käyttöikänsä mutta tuo D4D on kyllä legenda moottorien joukossa. En tiedä toista niin lyhytikäistä dieseliä. Tottakai nyt moni ilmoittautuu että miljoona ajettu, joopa joo, ja parhaimmillaanhan tuo voi kestää muutaman sata tuhatta niinkuin pikkudieselin kuuluukin, mutta kyllä moni on tiltannut jo toisella sadalla.


    • Henskelimies6

      Onko mikä tuon corollan rekisteritunnus, niin tiedän varoa siinä olevaa moottoria, ja pidättäydyn ostamasta juuri sitä corollaa!

      • EnottaisD4dtä

        Voi olla fiksumpaa välttää kaikkia D4D-autoja. Se ei ole suorastaan luotettavin diesel.


      • VältäTojoa
        EnottaisD4dtä kirjoitti:

        Voi olla fiksumpaa välttää kaikkia D4D-autoja. Se ei ole suorastaan luotettavin diesel.

        Tai kaikkia Tojoja...


      • Toyota-palstan
        VältäTojoa kirjoitti:

        Tai kaikkia Tojoja...

        trollipoju vastailee tässäkin ketjussa itselleen lapsellisella ja nololla tavalla. Koettakaa ymmärtää sitä, se on nimittäin parantumaton skitsofreenikko jonka ainoa tehtävä maksettuna trollina on ollut solvata Toyotaa jo noin 10 vuoden ajan, keskimäärin 18 h/vrk, viikon jokaisena päivänä. Aikamoista sekoilua trollipojulta, eikö vaan.


    • eirolli

      itselläni corolla d4d-1.4.uutena ostettu ajettu 354 tkm.ei mitään ongelmaa,moottori ei syö öljyä nimeksikään.auto tehty jaappanissa.

    • Semmoistanoistakuuluu

      Uppii

    • Avensismies

      596tkm mittarissa, vuoden -00 2.0d4d ja ainut remontti konepellin alle (pl. jakopääremmin vaihto ja öljynvaihdot) on tehty 300tkm kohdalla, jolloin on vaihdettu vauhtipyörä ja kytkin. Nyt jo sitte alkoi startti pätkimään... Huono kone tuo d4d :P

    • Saksassa_D4D-murheet

      lähes tuntemattomia mikä pistää miettimään. Uskon että syynä on Suomen olosuhteissa mäntien ja kannen karstoittuminen kun autoilla ei koskaan ajeta niin että koneen pitäisi toimia tehoalueella. Ratkaisuna saattaisi toimia lisäaineet jotka pitävät mäntien päät ja koko palotilan puhtaanpana. Teoriani on että karsta jää männän ja kannen väliin ilman että sille olisi tilaa. Tottakai se rasittaa koko koneen yläkertaa ja myös mäntiä sekä kiertokankia enkä ihmettelisi yhtään vaikka tässä olisi koko ongelman ydin. Saksassa autoilla ajetaan suuri osa ajoista moottoriteillä melko reippaasti ainakin Suomeen verrattuna ja se pitää koneet jo luonnostaan puhtaampina.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe