Onkohan muilla samanlaisia vikoja mitä on minulle sattunut toyota D4d vm.2003.Nyt on ajettu 250000km,on tehty kytkinremontti,vaihdettu lämmityslaitteen puhallin,pyörän laakeri eteenym jatkuvasti pikku vikoja.Tänään vielä paljastui että jäähdytin/vesipumppu vuotaa.Kyllä on eurooppalaiset avensikset täysiä pettymyksiä,taitaa tulla auto merkin vaihto.
Onkohan muilla samoja vikoja
31
5559
Vastaukset
- huollettu
Pahoittelen maanantaikappaleen osumista juuri sinulle. Camryssä 255 tkm ja auto on ollut vuosikausia lähes viaton eli jarrupalat ja käsijarrun säätö ja sitten leimaan.
Viimeisen 3:n vuoden ajalta vain vetarikumi ja antenni oirehtivat vaihtoon.
OLisi järkevää vaihtaa 210 tkm huollossa samalla vesipumppu kun se ei todennäiköisesti kestä enää 315 tkm asti. Hinta oli pumpulla 47 €.
Huolto arvelee, että 300-350 tkm kohdilla alkaa sitten laueta startti ja laturi.
Voit tietysti vaihtaa tojon relluun ja hinausköyteen kuten naapurini teki. Huh huh.
Katsele vaikka tuossa alla oleva ruotsalainen luotettavuusarvio. - JMMK
Moi,
luettelemasi viat ovat pitkälti kulutusvikoja. Kytkin ei kestä ikuisesti varsinkin dieselissä ja jos on vedetty perävaunua/luistatettu kytkintä. Samoin laakerit eivät ole ikuisia, vesipumppu vaihdetaan yleensä nokkahihnan vaihdon yhteydessä. Jos edelleen alkuperäinen, ole onnellinen, monilla muilla merkeillä se on jo vaihdettu useampaan kertaan noilla kilometreillä.
Painotan että autosi ei ole enää uusi, se on neljä vuotta vanha paljon ajettu. On aivan normaalia että siihen alkaa tulla vikoja, mutta jos "tiedät" toisen merkin johon niitä ei tule, osta sellainen.- ei ole
vikoja ! Mulla 2000 mallin 1,6 avella, jolla ajettu 212 thkm eikä kertaakaan ole tarvinnut pajalla käydä poislukien määräaikaishuollot !
Mulla on sellainen "luonnevika", että autot yleesäkin tuppaa kestämään. Siis kerron sinulle karua totuuttta melkein 400tkm ajetustani Ave-98 2.0TD:stä!
1. Kytkin: Ok.
2. Laakerit Ok.
3. lämmityslaitteen puhallin Ok
4. vesipumppu Ok
Noista mainitsemistasi pikkuviosta en osaa sanoa, mikä kuuluu sellaisiin, mutta autostani on vaihdettu on listasi ulkopuolelta poiketen:
poikittainen takapään tukivarsi (merkkiliike 200e), takavakaajatangon kumipuslat (merkkiliike 80e)ja käsijarruvaijeri vasen (itse vaihtaen 70e), sekä virtalukon pohja(merkkiliike 200e).- joitakin remppoja
jos muuta et ole vaihtanut niin epäilen autosi kunnon olevan hieman kulahtanut. Hidastuuko nopeus yhtään jarrua painettaessa ja mites kuopat ylittyy?
- TD :ssä
Vesipumppu kestää.
Mulla oli carinassa siis 2.0d jossa on sama vesipumppu kuin TD:ssä
vesipumppu kesti 430tkm,
Joten Tojo_kökki jos sulla on vielä 400 tkm jakoremmi vaihtamatta niin vaihdata vesipumppu samalla. Ajoi autolla 600 tkm ja siihen ei tarvinnut kytkin remonttia tehdä.
Ps mulle vaihdetiin carinaan jakohihna 150 tkm välein toyota asentaja sanoi että kun tulee 50 tkm/v niin kyllä se sen 3v kestää. joitakin remppoja kirjoitti:
jos muuta et ole vaihtanut niin epäilen autosi kunnon olevan hieman kulahtanut. Hidastuuko nopeus yhtään jarrua painettaessa ja mites kuopat ylittyy?
...mooses. Iskarit unohtui mainita ja jarrukengat taakse.
Jarruihin eteen en todellakaan ole tehnyt mitään ja ainakin jarrujen Rinta-Joupin testiradan se ainakin läpäisi juuri.TD :ssä kirjoitti:
Vesipumppu kestää.
Mulla oli carinassa siis 2.0d jossa on sama vesipumppu kuin TD:ssä
vesipumppu kesti 430tkm,
Joten Tojo_kökki jos sulla on vielä 400 tkm jakoremmi vaihtamatta niin vaihdata vesipumppu samalla. Ajoi autolla 600 tkm ja siihen ei tarvinnut kytkin remonttia tehdä.
Ps mulle vaihdetiin carinaan jakohihna 150 tkm välein toyota asentaja sanoi että kun tulee 50 tkm/v niin kyllä se sen 3v kestää....vaikka kuinka olisi kunnossa, en jaksa uskoa vesipumpun puolta miljoonaa kestävän......
PS. Mulla ei tuu kon 40 tkm/v. En taida riskeerata noin tärkeässä huollossa.
- aveD4D
Olen itse vm. -00 Avensiksen omistaja. Itselläni meni kytkin heti 200 tkm jälkeen ja samalla vaihdettiin viitosvaihteen rattaat. Tuo kytkin on ollut D4D avensiksissa heikko kohta, se on tiedetty jo pitkään. Muutenkin olen vähän ollut huolissani nykyisten Toyotien laadusta. Saa nähdä vieläkö seuraava autoni on Tojo, mietityttää...
- ile D4D
Kytkin/kaksoismassavauhtipyörä ja vitosen rattaat tuli vaihdatettua takuuaikana. Lisäksi sisemmät raidetangon päät, etujarrulevyt/palat ja starttimoottori. Olisivat vaihtaneet iskaritkin, mutta koska ne olivat kunnossa, annoin olla..
Mutta sitten 100-200tkm meni ilman kuluvien osien vaihtoa.
210 tkm virtalukon pohja
250 tkm korkeapainepumpun venttiilit
265 tkm jouset ja iskarit (katsastuksen puolesta olisivat vielä olleet hyvässä kunnossa)
Öljynvaihtovälin olen pidentänyt 20 tkm:iin ja hihnanvaihdonkin ajattelin venyttää 150 tkm:iin. Kilometrejä tulee vuodessa 45t ja käynnistys on aina eberilämpimällä koneella.
Öljyä(Delvac1) kuluu 0,9l/10tkm eli yksi 1,5l lisäys 12 tkm:n kohdalla. 15 tkm:in vaihtovälillä en lisäillyt, mutta pinta tippui vaihtovälin aikana ylämerkistä alamerkkiin eli 1,5l (öljynä silloin Mobil 0W40).
Kulutus tippuu koko ajan ja nyt koko tankin ennätys on 4,6l/100km.
Ja saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta masentavaa on seurata, kun työkaverit ovat vaihtaneet samanikäisisä ja vuotta pari (alle 200tkm ajettuja) uudempia autoja ja saaneet niistä vaihdossa 6-12 t€. No kai joku luopuu rakkaasta diesel Avensiksestaankin näillä hinnoilla...
Lopuksi täytyy todeta, että ketjun aloittajalla (olikohan provo) saattoi olla mielessään jopa uuden sukupolven Avensis, mutta hyvä kun vanhankin "vaivat" jaksavat kiinnostaa. ile D4D kirjoitti:
Kytkin/kaksoismassavauhtipyörä ja vitosen rattaat tuli vaihdatettua takuuaikana. Lisäksi sisemmät raidetangon päät, etujarrulevyt/palat ja starttimoottori. Olisivat vaihtaneet iskaritkin, mutta koska ne olivat kunnossa, annoin olla..
Mutta sitten 100-200tkm meni ilman kuluvien osien vaihtoa.
210 tkm virtalukon pohja
250 tkm korkeapainepumpun venttiilit
265 tkm jouset ja iskarit (katsastuksen puolesta olisivat vielä olleet hyvässä kunnossa)
Öljynvaihtovälin olen pidentänyt 20 tkm:iin ja hihnanvaihdonkin ajattelin venyttää 150 tkm:iin. Kilometrejä tulee vuodessa 45t ja käynnistys on aina eberilämpimällä koneella.
Öljyä(Delvac1) kuluu 0,9l/10tkm eli yksi 1,5l lisäys 12 tkm:n kohdalla. 15 tkm:in vaihtovälillä en lisäillyt, mutta pinta tippui vaihtovälin aikana ylämerkistä alamerkkiin eli 1,5l (öljynä silloin Mobil 0W40).
Kulutus tippuu koko ajan ja nyt koko tankin ennätys on 4,6l/100km.
Ja saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta masentavaa on seurata, kun työkaverit ovat vaihtaneet samanikäisisä ja vuotta pari (alle 200tkm ajettuja) uudempia autoja ja saaneet niistä vaihdossa 6-12 t€. No kai joku luopuu rakkaasta diesel Avensiksestaankin näillä hinnoilla...
Lopuksi täytyy todeta, että ketjun aloittajalla (olikohan provo) saattoi olla mielessään jopa uuden sukupolven Avensis, mutta hyvä kun vanhankin "vaivat" jaksavat kiinnostaa......on öljynvaihtoväli 10tkm, jonka olen osittain sinunkin kokemuksiin uskoen nostanut 15tkm. Öljyä ei näytä tarvisevan lisätä tuon 15tkm aikana. Tosin käytän 5W-50, koska Toyota ei ainakaan vanhaan moottoriin edes suosita tuota VW:n "maitoa".
Vaihdossa mun autoni arvo näyttäisi olevan nettona joku 4te, joten jatkan edelleen tuottavaa rahastosäästämistä :-), enkä sijoita uudempaan autoon.....
PS. Toi "vitosen rattaat" kuitenkin harvinaisempi juttu, kun kuulen siitä ensimmäistä kertaa tässä ketjussa? (isällänihän on nyt toista kuukautta toi D4D kiinnostaa siksi)- ile D4D
Tojo-Kölli kirjoitti:
.....on öljynvaihtoväli 10tkm, jonka olen osittain sinunkin kokemuksiin uskoen nostanut 15tkm. Öljyä ei näytä tarvisevan lisätä tuon 15tkm aikana. Tosin käytän 5W-50, koska Toyota ei ainakaan vanhaan moottoriin edes suosita tuota VW:n "maitoa".
Vaihdossa mun autoni arvo näyttäisi olevan nettona joku 4te, joten jatkan edelleen tuottavaa rahastosäästämistä :-), enkä sijoita uudempaan autoon.....
PS. Toi "vitosen rattaat" kuitenkin harvinaisempi juttu, kun kuulen siitä ensimmäistä kertaa tässä ketjussa? (isällänihän on nyt toista kuukautta toi D4D kiinnostaa siksi)Vitosen rattaat jumi uutena ja vaihdettiin silloin alle 10 tkm ajettuna. Tuntui tärinänä vaihdekepissä.
Ei 200tkm ajettuun autoon tätä vikaa yhtäkkiä tule, koska se on ollut sitten uudesta asti.
Kiitos muuten sinulle ketjun aloittaja, joka olet huolissasi Toyotan laadusta. Omistat välillä 2003 Avensiksen, välillä 2000 Avensiksen ja olipa sinulla vielä ainakin 2003 Corolla, jonka SCV-venttiilit leikkauttivat koneen. Olet tunnollisesti kirjannut muistiin kaikki viat, joita tälläkin palstalla vuosien kuluessa on esiintynyt. Kiitos siitä, että vanhakin Ave jaksaa pysyä keskusteluissa ja siitä että olet saanut ketjuihisi mukaan meidät, jotka ovat kiinnostuneita omasta Toyotastaan. Kannattaa vaihtaa välillä lauserakennetta ja tuoda tekstiin uskottavampaa Toyotan omistamisesta kertovaa ulottuvuutta, mikäli haluat provoilla älykkäästi jatkossa.... - ile D4D
Tojo-Kölli kirjoitti:
.....on öljynvaihtoväli 10tkm, jonka olen osittain sinunkin kokemuksiin uskoen nostanut 15tkm. Öljyä ei näytä tarvisevan lisätä tuon 15tkm aikana. Tosin käytän 5W-50, koska Toyota ei ainakaan vanhaan moottoriin edes suosita tuota VW:n "maitoa".
Vaihdossa mun autoni arvo näyttäisi olevan nettona joku 4te, joten jatkan edelleen tuottavaa rahastosäästämistä :-), enkä sijoita uudempaan autoon.....
PS. Toi "vitosen rattaat" kuitenkin harvinaisempi juttu, kun kuulen siitä ensimmäistä kertaa tässä ketjussa? (isällänihän on nyt toista kuukautta toi D4D kiinnostaa siksi)Mikäs auto Kölli sellainen on, joka ei yhtään kuluta öljyä? Minusta litra kymppitonnille on hyvä tahti. Tietää ainakin, että öljy kulkee männänrenkaiden välissä.
Pitkällä öljynvaihtovälillä on mielestäni tärkeää, että öljyssä riittää emäsreserviä ja noensitomiskykyä, eli sen täytyy olla dieselkäyttöön lisäaineistettu. Nämä hyvät yleisöljyt, kuten Mobil Rally Formula, toimivat varmasti normaaleilla huoltoväleillä, mutta jatkettuun vaihtoväliin laittaisin dieselkäyttöön räätälöityjä öljyjä, mieluummin korkeimmat raskaan kaluston luokat täyttäväviä. ile D4D kirjoitti:
Mikäs auto Kölli sellainen on, joka ei yhtään kuluta öljyä? Minusta litra kymppitonnille on hyvä tahti. Tietää ainakin, että öljy kulkee männänrenkaiden välissä.
Pitkällä öljynvaihtovälillä on mielestäni tärkeää, että öljyssä riittää emäsreserviä ja noensitomiskykyä, eli sen täytyy olla dieselkäyttöön lisäaineistettu. Nämä hyvät yleisöljyt, kuten Mobil Rally Formula, toimivat varmasti normaaleilla huoltoväleillä, mutta jatkettuun vaihtoväliin laittaisin dieselkäyttöön räätälöityjä öljyjä, mieluummin korkeimmat raskaan kaluston luokat täyttäväviä.1. Kai se minunkin auto öljyä syö, jos pinta laskee tikussa noin puoleen väliin vaihtovälillä. Tarkoitin ölynsyönnillä kulutusta, jossa öljyä joutuu lisäämään. -moottorissa, joka tuolla kulutuksella näyttää olevan kunnossa 400tkm jälkeen on kai kuitenkin voitelu jotenkin kunnossa?
2. Mitä siihen synteettiseen Delvaciin tulee, niin huonosti näyttää olevan ko. öljyä saatavilla ainakin Satakunnan liikkeissä. Kun maitsitsit joskut asíasta, tutkin silloin saatavuutta ja hintaa, koska olin kuitenkin kiinnostunut asiasta.
3. Ajan sekalaisessa ajossa polttoaineen kulutuksella noin 5,5l/100km autolla, jolla EU-yhdistetty on 6,5l/100km. Itseasiassa ajoin loppukesällä 10tkm kulutuksella 4,9/100km, koska sain kaksi ylinopeussakkoa ja aloin noudattamaan rajoituksia. Tältä pohjalta en näe "raskaan kaluston" öljyä tarpeelliseksi näin kevyessä ajossa.......- tien1
ile D4D kirjoitti:
Kytkin/kaksoismassavauhtipyörä ja vitosen rattaat tuli vaihdatettua takuuaikana. Lisäksi sisemmät raidetangon päät, etujarrulevyt/palat ja starttimoottori. Olisivat vaihtaneet iskaritkin, mutta koska ne olivat kunnossa, annoin olla..
Mutta sitten 100-200tkm meni ilman kuluvien osien vaihtoa.
210 tkm virtalukon pohja
250 tkm korkeapainepumpun venttiilit
265 tkm jouset ja iskarit (katsastuksen puolesta olisivat vielä olleet hyvässä kunnossa)
Öljynvaihtovälin olen pidentänyt 20 tkm:iin ja hihnanvaihdonkin ajattelin venyttää 150 tkm:iin. Kilometrejä tulee vuodessa 45t ja käynnistys on aina eberilämpimällä koneella.
Öljyä(Delvac1) kuluu 0,9l/10tkm eli yksi 1,5l lisäys 12 tkm:n kohdalla. 15 tkm:in vaihtovälillä en lisäillyt, mutta pinta tippui vaihtovälin aikana ylämerkistä alamerkkiin eli 1,5l (öljynä silloin Mobil 0W40).
Kulutus tippuu koko ajan ja nyt koko tankin ennätys on 4,6l/100km.
Ja saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta masentavaa on seurata, kun työkaverit ovat vaihtaneet samanikäisisä ja vuotta pari (alle 200tkm ajettuja) uudempia autoja ja saaneet niistä vaihdossa 6-12 t€. No kai joku luopuu rakkaasta diesel Avensiksestaankin näillä hinnoilla...
Lopuksi täytyy todeta, että ketjun aloittajalla (olikohan provo) saattoi olla mielessään jopa uuden sukupolven Avensis, mutta hyvä kun vanhankin "vaivat" jaksavat kiinnostaa.tukkona kun ajelet 60 tuohon kulutukseen et muuten avella pääse tehdas ei lupaa tuommoisia lukemia et höpö oot
- eikan
ile D4D kirjoitti:
Mikäs auto Kölli sellainen on, joka ei yhtään kuluta öljyä? Minusta litra kymppitonnille on hyvä tahti. Tietää ainakin, että öljy kulkee männänrenkaiden välissä.
Pitkällä öljynvaihtovälillä on mielestäni tärkeää, että öljyssä riittää emäsreserviä ja noensitomiskykyä, eli sen täytyy olla dieselkäyttöön lisäaineistettu. Nämä hyvät yleisöljyt, kuten Mobil Rally Formula, toimivat varmasti normaaleilla huoltoväleillä, mutta jatkettuun vaihtoväliin laittaisin dieselkäyttöön räätälöityjä öljyjä, mieluummin korkeimmat raskaan kaluston luokat täyttäväviä.kannata säästä jos meinaa monta vuotta autoa pitää mieluummin vaihtaa itse 10 välein ja toisen merkkiliikkeessä 10000 välein eli ei öljy kallista ole auton muiden osien kans
- hyvä mies
tule tänne paskaa jauhamaan-tojossako olisi vikaa ! Sheriffi poistaa nuo valeesi täältä nopsaan ! Muista olla kuuliainen tälle neuvostosheriffille, joka täällä häärää poistamassa negatiivisia lausuntoja tojosta !!!
- ile D4D
eikan kirjoitti:
kannata säästä jos meinaa monta vuotta autoa pitää mieluummin vaihtaa itse 10 välein ja toisen merkkiliikkeessä 10000 välein eli ei öljy kallista ole auton muiden osien kans
Tuossa -01 D4D:ssä on suodatin niin hankalassa paikassa, että laiskuuttani pidennän vaihtovälin pisimmäksi mahdolliseksi.
Suunnittelin ohivirtaussuodattimen (bypass-filter) asennusta, jolloin öljynvaihtotarve olisi vähentynyt kolmasosaan. Vain suodatinpatruuna yläkautta pois ja loraus uutta öljyä. Hanke kaatui siihen, että moottoritilassa ei löydy filtterin vaatimaa tilaa ilman, että muiden härveleiden kiinnityksiä joutuu muuttamaan. - vainoharhaista
ile D4D kirjoitti:
Vitosen rattaat jumi uutena ja vaihdettiin silloin alle 10 tkm ajettuna. Tuntui tärinänä vaihdekepissä.
Ei 200tkm ajettuun autoon tätä vikaa yhtäkkiä tule, koska se on ollut sitten uudesta asti.
Kiitos muuten sinulle ketjun aloittaja, joka olet huolissasi Toyotan laadusta. Omistat välillä 2003 Avensiksen, välillä 2000 Avensiksen ja olipa sinulla vielä ainakin 2003 Corolla, jonka SCV-venttiilit leikkauttivat koneen. Olet tunnollisesti kirjannut muistiin kaikki viat, joita tälläkin palstalla vuosien kuluessa on esiintynyt. Kiitos siitä, että vanhakin Ave jaksaa pysyä keskusteluissa ja siitä että olet saanut ketjuihisi mukaan meidät, jotka ovat kiinnostuneita omasta Toyotastaan. Kannattaa vaihtaa välillä lauserakennetta ja tuoda tekstiin uskottavampaa Toyotan omistamisesta kertovaa ulottuvuutta, mikäli haluat provoilla älykkäästi jatkossa....ja herkkää porukkaa nämä Tojouskovaiset. Nyt jo lauserakenteita tutkitaan ja provoiksi väitetään voi pyhä jysäys näitä!
- ile D4D
tien1 kirjoitti:
tukkona kun ajelet 60 tuohon kulutukseen et muuten avella pääse tehdas ei lupaa tuommoisia lukemia et höpö oot
Siinä toistaiseksi ennätys pihistelyssä. Sen aion vielä rikkoa kolmosella alkavaksi.
Tuo 4,6l/100km tankillinen sisälsi 400km sekalaista-ajoa Uudellamaalla ja 700 km Baltian teitä normaalin liikenteen rytmissä (60-100km/h). Jos laskee, että keskikulutus oli 5,2 l/100km sen ensimmäisen 400km, niin Baltiassa ollaan menty 4,3 litran kulutuksella.
Virallinen keskikulutuslukema on 5,9 l/100km, jossa kaupunkiajon kulutus on 8l/100km. Ei onnistu Suomessa muuten kuin talvella rankalla eberin käytöllä.
- huomisesta
Ole huoleti.
Yleensä volkkareilla ja ooppeleilla ei edes tuota 250 000 km rajapyykkiä ei saavuteta ollenkaan. Niistä leviää koneet, turbot ja vaihdelaatikot jo alle sadantonnin.- tuota luokkaa
kannattaa melkein pitää tyhmyys omana tietonaan.
- pahoillani
tuota luokkaa kirjoitti:
kannattaa melkein pitää tyhmyys omana tietonaan.
oi anteeksi. loukkasin ilmeisesti syvästi volkkaristin tai ooppelistin tunteita.
he ovat niin herkkiä ihmisiä. niisk. - onkin
pahoillani kirjoitti:
oi anteeksi. loukkasin ilmeisesti syvästi volkkaristin tai ooppelistin tunteita.
he ovat niin herkkiä ihmisiä. niisk.tehty siksi että olis yksi auto huonompi kuin ford mulla söi opel 4 litraa öljyä 15000 välein eli vaihdon verran aina vaihtovälissä malli oli b johon on laitettu liian pienet männät reikiin ja venttiilivarrenkumit eivät pidä öljyä siksi syö paljon juuri b malli a en tiedä
- on syönyt
onkin kirjoitti:
tehty siksi että olis yksi auto huonompi kuin ford mulla söi opel 4 litraa öljyä 15000 välein eli vaihdon verran aina vaihtovälissä malli oli b johon on laitettu liian pienet männät reikiin ja venttiilivarrenkumit eivät pidä öljyä siksi syö paljon juuri b malli a en tiedä
verrattuna mitä minun Toyota söi.
- Nystedt
on syönyt kirjoitti:
verrattuna mitä minun Toyota söi.
Itselläni levis Avensis 1.8 -02 moottori ja vaihdelaatikko alle 100Tkm:ssä. Ja korjaamolla sanottiin että kyl näitä menee viikottain.
Varokaa vaan toijotia ei enää kestä.
Ennen oli ennen mutta nyt pelkkää roskaa ja vikaa..
- -Toyota mies
Toytan osalta voin sanoa, että oma välimallin Avensis vm 2006 on vikojen suhteen ollut pinoinen pettymys. Tuo on kuudes Toyota minulla ja paras niistä oli Carina vm -92 siinä ei juuri vikoja ollut, ajoinikn sillä 250 tuhatta. Seuraava oli -00 d4d Ave. siinä meni naftapumppu 100 tonnissa, eikä kunnon vika selvitystä saanut vaan todettiin, että on jonkinlainen tyyppivika kyseisen sarjan pumpuissa, takuu korvasi. Seuraavaksi siinä meni tuplamassavauhtipyörä kilsoja takana 190 tuhatta, muuten ei ollut isompia vikoja. Seuraava auto oli 2.0 d4d corolla, siinä meni myös tuo tuplamassa vauhtipyörä mutta se meni jo 100 tonnissa, 150 tonnissa meni vesipumppu, vaihtoon auto meni 210 tonnin kohdalla jolloin taloon tuli tämä nykyinen D4d Ave. Siinä on mennyt vesipummpuja 120 tonnissa ja 180 tonnissa, naftasuuttimet, jäähdytin, ilmastointilaitteen lauhdutin kenno muutamia mainitakseni. Tyttären käytössä on ollut kaksi corollaa e11 kopalla vm -97 ja -vm 98. Niissä ei juuri isoja vikoja ole ollut, vetrin suojakumeja vaihdettu, termareita vaihdettu eikä oikein muuta. Toinen oli 1.3 litranen ja toine on 1.6 litranen bensa.
Ehkä vikojen määrä on pieni mutta ne ovat olleet kalliimman puoleisia paitsi nuo jotka on menneet takuuseen. Takuu tuntuu olevan hyvä samoin Titaanitakuu joka korvaa myös käytettynä ostetun Toyo viat kasi vuotta. Näköjään nää europpalaiset ovat heikompia kuin japsit, siitäkin huolimatta olen ollut suht tyytyväinen vaiika aina nuo korjauslaskut keljuttavatkin. Autona nuo ovat olleet sellaisia perusautoja.- Kyssari
Mulla on 2006 mallin Ave 2.0 bensaoneella. Ei ihmeitä ole ollut paitsi laiska
kiihtymään. Kaasua saa painaa todella paljon ennenkuin viitsii kiihdyttää.
Onko muilla vastaavia ongelmia. Ajettu vain n. 100000 km.
Tietysti tätä nykinää on kyllä, mutta se lienee tyyppivika. Mutta vaihtaessa kun meinaa sammua moottori välillä niin mikä kumma lienee. Onko vika startissa vai kaasussa?i - kipinä
Kyssari kirjoitti:
Mulla on 2006 mallin Ave 2.0 bensaoneella. Ei ihmeitä ole ollut paitsi laiska
kiihtymään. Kaasua saa painaa todella paljon ennenkuin viitsii kiihdyttää.
Onko muilla vastaavia ongelmia. Ajettu vain n. 100000 km.
Tietysti tätä nykinää on kyllä, mutta se lienee tyyppivika. Mutta vaihtaessa kun meinaa sammua moottori välillä niin mikä kumma lienee. Onko vika startissa vai kaasussa?iSe on sytytyksessä.
- kaksoismassapyörä
Minulla 05 2.0 d4d ja ajettu 260 tkm , ostin 140 tkm ajettuna. Tähän asti vaihdettu virtalukko, paloja ja levyt, ei muita murheita. Onko tässä mallissa joku tietty kilometrimäärä milloin se massapyörä pitäisi vaihtaa ja miten sen huomaa että alkaa olemaan vaihtokunnossa? voisi vaihtaa tuorempaan jos tietäisi etukäteen ongelman tulon :)
- tojonisti
Minulla vm -07 Avensis 1.8 bensa automaatilla. Kilometrejä takana 103 000 ja vesipumppu meni juuri vaihtoo vuodon takia. Jarrulevyt vaihtoon 90 tkm:ssa, muutoin ei mitään ongelmia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666432
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap274153Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2702567Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei262000MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna301518- 971377
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041107Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee541090Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.771026Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..391011