Vielä SRS turvatyyny huolla heti - herjasta

Nimetön

Joku tiesi taannoin tästä ilmoituksesta, joka tulee ajotietokoneen näyttöön. Volvolla tarjotaan viaksi mittariston sisäistä vikaa ja hoidoksi mittariston vaihtoa noin 700€. Keskusteluissa joku mainitsi raahelaisen firman, joka pystyi tämän vikailmoituksen kuittaamaan ilman mittariston vaihtoa. Mikähä firma mahtoi olla kysymyksessä, yhteytietoja kaipailisin.

22

17958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvoäijä

      Minulla oli samanlainen ongelma. Kun otin istuimet pois ja asensin lämmittimiä. ( Saksasta, ei siis kun Italiasta tuotu auto).Jos sillä välillä kytkee virran päälle. Jää SRS valo palamaan, eikä sitä saa pois muuten kuin OBD.n kautta kuittaamalla. Älä nyt heti maksa sitä 700€
      voi selvitä muutenkin. Tarkista että liittimet ovat kiinni istuinten alla ja sitten pitäisi katsoa OBD testerillä. Voin antaa lisäneuvoja jos vastaat tähän viestiin.

      • Nimetön

        tarkastaa letkut jakkaran alla. Jotain juttua olen kuullut myös alhaisen akun jännitteen laukaisevan ko ilmoituksen. Kaikki vinkit herjan poistamiseksi otetaan vastaan, koska en ole oikein herukka maksamaan moisia summia mokomasta. Saksan tuonti on tämäkin Volga ja huhuja liikkuu siitä, että mittarin ruuvaajien jäljiltä näitä herjoja esiintyy.. Kuinkahan abs:ien mittarilukema tarkastetaan?


      • Volvoäijä
        Nimetön kirjoitti:

        tarkastaa letkut jakkaran alla. Jotain juttua olen kuullut myös alhaisen akun jännitteen laukaisevan ko ilmoituksen. Kaikki vinkit herjan poistamiseksi otetaan vastaan, koska en ole oikein herukka maksamaan moisia summia mokomasta. Saksan tuonti on tämäkin Volga ja huhuja liikkuu siitä, että mittarin ruuvaajien jäljiltä näitä herjoja esiintyy.. Kuinkahan abs:ien mittarilukema tarkastetaan?

        Onko autosi vuosimallia 2000? Jos on, niin siinä juuri esiintyy tämänkaltaisia ongelmia.
        -98 tai -99 tai sitten -00 uuskoppanen. On jo eri juttu. -00 vanhakoppanen on juuri väliinputoaja. Siihen ei minun tietojeni mukaan saa mistään edes OBD sovitinta, jolla saisi vikakoodit luettua. Siis läppärillä, eli PC:llä yleensä. Kyllä ne Volvo huollossa sen pystyvät tekemään ja nollamaan valon. Eikä se nyt niin paljoa maksa. Mutta silloin pitää sanoa, että katsotte vikakoodin, kerrotte sen minulle ja vasta sen jälkeen poistatte sen. Ettei käy niinkuin kaverilleni. Paloi moottori vikavalo. Vei autonsa ihan oikeeseen (maahantuojan, ovat muuten eri nimisiä suomessakin eri paikkakunnilla) (en mainitse tässä nimeä, ettei tulisi mitään herjaussyytettä)Volvo huoltoon. Siellä kusettivat, vaihtoivat osan kerrallaan. Kunnes sitten osuivat oikeaan. Lasku oli lähes 2000€. Viallinen osa olisi maksanut Motonetissä 120€ ja olisi ollut tosi helpoa korjata itsekkin. Sanoin kaverilleni, että sinun pitää vaatia, että turhaan vaihdetut osat hyvitetään. Hän ei kuitenkaan sitä tehnyt. Ja niin asia jäi sikseen. Minulla palaa nyt moottori vikavalo, vain siitä johtuen, että akku oli irti, aivan muiden huoltotöiden takia. Arvaa olenko valmis viemään autoani em. volvohuoltoon. (ja siis tässä tapauksessa v kirjain oli nimenomaan kirjoitettu pienellä)
        No mutta jos asia edelleen vaivaa, vastaa tähän viestiin.
        En voi tähän julkisesti laittaa puh. numeroa tai sp osoitetta. Mutta voinhan perustaa jokin väliaikaisen sp osoitteen jos on tarvis. Terv. Volvoäijä! Ja myös perustellistu sanottuna Elektroniikkaäijä. Paron (siis eläkeellä nykyään) Kuten nimimerkistä voit ehkä päätellä. Mutta tieto ei siinä kohtaa katoa, se vain lisääntyy. ps. mittarin ruuvaamiseen en usko, mutta sekin selviäisi jos vikakoodit luettaisiin "oikeassa paikassa" ps.ps suomi on minulle vähän vaikea kieli, mutta jos kirjoittasit Ranskaksi, löytäisin varmaankin täsmällisempiä ilmaisuja. T. sama


      • Dee5
        Volvoäijä kirjoitti:

        Onko autosi vuosimallia 2000? Jos on, niin siinä juuri esiintyy tämänkaltaisia ongelmia.
        -98 tai -99 tai sitten -00 uuskoppanen. On jo eri juttu. -00 vanhakoppanen on juuri väliinputoaja. Siihen ei minun tietojeni mukaan saa mistään edes OBD sovitinta, jolla saisi vikakoodit luettua. Siis läppärillä, eli PC:llä yleensä. Kyllä ne Volvo huollossa sen pystyvät tekemään ja nollamaan valon. Eikä se nyt niin paljoa maksa. Mutta silloin pitää sanoa, että katsotte vikakoodin, kerrotte sen minulle ja vasta sen jälkeen poistatte sen. Ettei käy niinkuin kaverilleni. Paloi moottori vikavalo. Vei autonsa ihan oikeeseen (maahantuojan, ovat muuten eri nimisiä suomessakin eri paikkakunnilla) (en mainitse tässä nimeä, ettei tulisi mitään herjaussyytettä)Volvo huoltoon. Siellä kusettivat, vaihtoivat osan kerrallaan. Kunnes sitten osuivat oikeaan. Lasku oli lähes 2000€. Viallinen osa olisi maksanut Motonetissä 120€ ja olisi ollut tosi helpoa korjata itsekkin. Sanoin kaverilleni, että sinun pitää vaatia, että turhaan vaihdetut osat hyvitetään. Hän ei kuitenkaan sitä tehnyt. Ja niin asia jäi sikseen. Minulla palaa nyt moottori vikavalo, vain siitä johtuen, että akku oli irti, aivan muiden huoltotöiden takia. Arvaa olenko valmis viemään autoani em. volvohuoltoon. (ja siis tässä tapauksessa v kirjain oli nimenomaan kirjoitettu pienellä)
        No mutta jos asia edelleen vaivaa, vastaa tähän viestiin.
        En voi tähän julkisesti laittaa puh. numeroa tai sp osoitetta. Mutta voinhan perustaa jokin väliaikaisen sp osoitteen jos on tarvis. Terv. Volvoäijä! Ja myös perustellistu sanottuna Elektroniikkaäijä. Paron (siis eläkeellä nykyään) Kuten nimimerkistä voit ehkä päätellä. Mutta tieto ei siinä kohtaa katoa, se vain lisääntyy. ps. mittarin ruuvaamiseen en usko, mutta sekin selviäisi jos vikakoodit luettaisiin "oikeassa paikassa" ps.ps suomi on minulle vähän vaikea kieli, mutta jos kirjoittasit Ranskaksi, löytäisin varmaankin täsmällisempiä ilmaisuja. T. sama

        on 2003 malli. Merkkiliikkeen selityksiin kuului se, että mittariston sisällä on jokin lamppu palanut ja sitä ei voin vaihtaa, kuin vaihtamalla koko mittaristo. Tuntuu aika uskomattomalta. Ei järin huoltoystävällistä. Laita vaan jokin s.postiosoite, niin voin ottaa yhteyttä.


      • Volvoäijä
        Dee5 kirjoitti:

        on 2003 malli. Merkkiliikkeen selityksiin kuului se, että mittariston sisällä on jokin lamppu palanut ja sitä ei voin vaihtaa, kuin vaihtamalla koko mittaristo. Tuntuu aika uskomattomalta. Ei järin huoltoystävällistä. Laita vaan jokin s.postiosoite, niin voin ottaa yhteyttä.

        Jos valo on palanut. Niin sitten se ei pala.
        Olen pahoillani, mutta suomen kieli on minulle vaikeata. Vaimonikaan ei ymmmärrä minua.
        Jos voisit kirjoittaa Ranskaksi, löytäisin ehkä täsmällisempiä ilmaisuja. T. Volvoäijä


      • Volvoäijä
        Volvoäijä kirjoitti:

        Jos valo on palanut. Niin sitten se ei pala.
        Olen pahoillani, mutta suomen kieli on minulle vaikeata. Vaimonikaan ei ymmmärrä minua.
        Jos voisit kirjoittaa Ranskaksi, löytäisin ehkä täsmällisempiä ilmaisuja. T. Volvoäijä

        Perustan sen väliaikaisen sp osoitteen, vie aikaa pari päivää. Ei muuten mutta tässä on muitakin hommia. Volvoäijän kun pitää myös pitää huolta Suomalaisesta vaimostaan...
        Palaan sitten palstalle (hirveätä tää suomen kieli)


      • asentaja..
        Volvoäijä kirjoitti:

        Onko autosi vuosimallia 2000? Jos on, niin siinä juuri esiintyy tämänkaltaisia ongelmia.
        -98 tai -99 tai sitten -00 uuskoppanen. On jo eri juttu. -00 vanhakoppanen on juuri väliinputoaja. Siihen ei minun tietojeni mukaan saa mistään edes OBD sovitinta, jolla saisi vikakoodit luettua. Siis läppärillä, eli PC:llä yleensä. Kyllä ne Volvo huollossa sen pystyvät tekemään ja nollamaan valon. Eikä se nyt niin paljoa maksa. Mutta silloin pitää sanoa, että katsotte vikakoodin, kerrotte sen minulle ja vasta sen jälkeen poistatte sen. Ettei käy niinkuin kaverilleni. Paloi moottori vikavalo. Vei autonsa ihan oikeeseen (maahantuojan, ovat muuten eri nimisiä suomessakin eri paikkakunnilla) (en mainitse tässä nimeä, ettei tulisi mitään herjaussyytettä)Volvo huoltoon. Siellä kusettivat, vaihtoivat osan kerrallaan. Kunnes sitten osuivat oikeaan. Lasku oli lähes 2000€. Viallinen osa olisi maksanut Motonetissä 120€ ja olisi ollut tosi helpoa korjata itsekkin. Sanoin kaverilleni, että sinun pitää vaatia, että turhaan vaihdetut osat hyvitetään. Hän ei kuitenkaan sitä tehnyt. Ja niin asia jäi sikseen. Minulla palaa nyt moottori vikavalo, vain siitä johtuen, että akku oli irti, aivan muiden huoltotöiden takia. Arvaa olenko valmis viemään autoani em. volvohuoltoon. (ja siis tässä tapauksessa v kirjain oli nimenomaan kirjoitettu pienellä)
        No mutta jos asia edelleen vaivaa, vastaa tähän viestiin.
        En voi tähän julkisesti laittaa puh. numeroa tai sp osoitetta. Mutta voinhan perustaa jokin väliaikaisen sp osoitteen jos on tarvis. Terv. Volvoäijä! Ja myös perustellistu sanottuna Elektroniikkaäijä. Paron (siis eläkeellä nykyään) Kuten nimimerkistä voit ehkä päätellä. Mutta tieto ei siinä kohtaa katoa, se vain lisääntyy. ps. mittarin ruuvaamiseen en usko, mutta sekin selviäisi jos vikakoodit luettaisiin "oikeassa paikassa" ps.ps suomi on minulle vähän vaikea kieli, mutta jos kirjoittasit Ranskaksi, löytäisin varmaankin täsmällisempiä ilmaisuja. T. sama

        Ei akunkengän taikka akun irroitus sytytä moottorin vikavaloa.


      • Volvoäijä
        asentaja.. kirjoitti:

        Ei akunkengän taikka akun irroitus sytytä moottorin vikavaloa.

        Kyllä vaan akunkengän nimenomaan -navan irroitus sytytti sen vikavalon. Suosittelisin nimimerkille "asentaja" hieman lisää eletroniikan
        (tai jopa fysiikka riittäisi) opiskelua. Jos ei onnistu, sitten kehoittaisin muuttamaan nimimerkkisi muotoon "Masentaja" Terv. Volvoäijä. Ja vaikka suomen kieli näin vähän sujuukin. (Erittäin Kauniin Suomalaisen Vaimon opastamana!)
        Silti toivoisin että vastaisitte Ranskaksi. Salut! Paron de Volvo.


      • Volvoäijä
        Volvoäijä kirjoitti:

        Kyllä vaan akunkengän nimenomaan -navan irroitus sytytti sen vikavalon. Suosittelisin nimimerkille "asentaja" hieman lisää eletroniikan
        (tai jopa fysiikka riittäisi) opiskelua. Jos ei onnistu, sitten kehoittaisin muuttamaan nimimerkkisi muotoon "Masentaja" Terv. Volvoäijä. Ja vaikka suomen kieli näin vähän sujuukin. (Erittäin Kauniin Suomalaisen Vaimon opastamana!)
        Silti toivoisin että vastaisitte Ranskaksi. Salut! Paron de Volvo.

        Lupasin perustaa sen väliaikaisen sp osoitteen.
        Eli--- [email protected] ---Viimeksi kun laitoin sp osoitteeni tälle palstalle. Se meni hetkessä tukkoon ja siitä tuli sellainen riesa, että oli pakko poistaa. Katsotaan nyt miten käy.
        Terv Volvoäijä.


      • meni.
        Volvoäijä kirjoitti:

        Onko autosi vuosimallia 2000? Jos on, niin siinä juuri esiintyy tämänkaltaisia ongelmia.
        -98 tai -99 tai sitten -00 uuskoppanen. On jo eri juttu. -00 vanhakoppanen on juuri väliinputoaja. Siihen ei minun tietojeni mukaan saa mistään edes OBD sovitinta, jolla saisi vikakoodit luettua. Siis läppärillä, eli PC:llä yleensä. Kyllä ne Volvo huollossa sen pystyvät tekemään ja nollamaan valon. Eikä se nyt niin paljoa maksa. Mutta silloin pitää sanoa, että katsotte vikakoodin, kerrotte sen minulle ja vasta sen jälkeen poistatte sen. Ettei käy niinkuin kaverilleni. Paloi moottori vikavalo. Vei autonsa ihan oikeeseen (maahantuojan, ovat muuten eri nimisiä suomessakin eri paikkakunnilla) (en mainitse tässä nimeä, ettei tulisi mitään herjaussyytettä)Volvo huoltoon. Siellä kusettivat, vaihtoivat osan kerrallaan. Kunnes sitten osuivat oikeaan. Lasku oli lähes 2000€. Viallinen osa olisi maksanut Motonetissä 120€ ja olisi ollut tosi helpoa korjata itsekkin. Sanoin kaverilleni, että sinun pitää vaatia, että turhaan vaihdetut osat hyvitetään. Hän ei kuitenkaan sitä tehnyt. Ja niin asia jäi sikseen. Minulla palaa nyt moottori vikavalo, vain siitä johtuen, että akku oli irti, aivan muiden huoltotöiden takia. Arvaa olenko valmis viemään autoani em. volvohuoltoon. (ja siis tässä tapauksessa v kirjain oli nimenomaan kirjoitettu pienellä)
        No mutta jos asia edelleen vaivaa, vastaa tähän viestiin.
        En voi tähän julkisesti laittaa puh. numeroa tai sp osoitetta. Mutta voinhan perustaa jokin väliaikaisen sp osoitteen jos on tarvis. Terv. Volvoäijä! Ja myös perustellistu sanottuna Elektroniikkaäijä. Paron (siis eläkeellä nykyään) Kuten nimimerkistä voit ehkä päätellä. Mutta tieto ei siinä kohtaa katoa, se vain lisääntyy. ps. mittarin ruuvaamiseen en usko, mutta sekin selviäisi jos vikakoodit luettaisiin "oikeassa paikassa" ps.ps suomi on minulle vähän vaikea kieli, mutta jos kirjoittasit Ranskaksi, löytäisin varmaankin täsmällisempiä ilmaisuja. T. sama

        koska itselläni on juuri tuo vm 2000 mk1 ja olen saanut OBD sovittimen siihen. Eli kyllä itse pystyn tällä omalla kannettavalla vikakoodit lukemaan kotona kätevästi.


    • ExVolga

      vaan elektroniikkaa: kyseessä pintaliitoskomponenttien huono kontakti. Osaavaa korjausta esim Lahdessa Auto-Alarm/Sipilä.

      • volvobil

        Tuttu korjautti Kokkolan seudulla Volvon mittariston Jumben Kone nimisessä liikkeessä, kuulemma juurikin pintaliitos osien heikot juotokset syynä noihin ongelmiin


      • jp_olli
        volvobil kirjoitti:

        Tuttu korjautti Kokkolan seudulla Volvon mittariston Jumben Kone nimisessä liikkeessä, kuulemma juurikin pintaliitos osien heikot juotokset syynä noihin ongelmiin

        Mittaristoja korjaa myös Elektromeka Lohjalla ja Sercap huoltopalvelut Rovaniemellä.


      • jp_olli
        jp_olli kirjoitti:

        Mittaristoja korjaa myös Elektromeka Lohjalla ja Sercap huoltopalvelut Rovaniemellä.

        Sercap huoltopalvelut tien päällä 12.9-20.9 välillä Rovaniemi - Oulu - Lohja. Sovi nouto, niin poimimme / irroitamme korjattavat mittaristot mukaan. 044 0760422


      • Volvo V70
        volvobil kirjoitti:

        Tuttu korjautti Kokkolan seudulla Volvon mittariston Jumben Kone nimisessä liikkeessä, kuulemma juurikin pintaliitos osien heikot juotokset syynä noihin ongelmiin

        Mittareita korjaa Keminmaassa myös RTV-huolto Murto ky, tuolla korjautin oman mittarini


      • polygrafi
        Volvo V70 kirjoitti:

        Mittareita korjaa Keminmaassa myös RTV-huolto Murto ky, tuolla korjautin oman mittarini

        Volvo mittaristokorjaukset pääkaupunkiseudulla onnistuvat myös Järvenpäässä mm. Volvoon erikoistuneella Tervashongan korjaamolla.

        Samalla hoituu mittariston irrotus / kiinnitys sekä vikakoodien luku / nollaus.

        http://www.tervashonka.fi


      • repe80
        Volvo V70 kirjoitti:

        Mittareita korjaa Keminmaassa myös RTV-huolto Murto ky, tuolla korjautin oman mittarini

        myös minä suosittelen tätä paikkaa,omanikin korjatiin kohtuulliseen hintaan keminmaassa


      • V702002
        polygrafi kirjoitti:

        Volvo mittaristokorjaukset pääkaupunkiseudulla onnistuvat myös Järvenpäässä mm. Volvoon erikoistuneella Tervashongan korjaamolla.

        Samalla hoituu mittariston irrotus / kiinnitys sekä vikakoodien luku / nollaus.

        http://www.tervashonka.fi

        Eivät korjaa siellä itse. Lähettävät jonnekkin korjattavaksi.


      • Jestas S.
        jp_olli kirjoitti:

        Mittaristoja korjaa myös Elektromeka Lohjalla ja Sercap huoltopalvelut Rovaniemellä.

        "ElektroMekan omistaja on
        tavoitettavissa puhelimitse
        lähes ympäri vuorokauden ja
        apua saa myös viikonloppuisin." Lähde: http://www.valtatie25.fi/pdfs/elektromeka.pdf

        Vielä kun tekisi työnsä edes yhtään nopeammin kuin nyt, niin voisi edes yhden tähden antaa...


      • sissus mikä lafka
        Jestas S. kirjoitti:

        "ElektroMekan omistaja on
        tavoitettavissa puhelimitse
        lähes ympäri vuorokauden ja
        apua saa myös viikonloppuisin." Lähde: http://www.valtatie25.fi/pdfs/elektromeka.pdf

        Vielä kun tekisi työnsä edes yhtään nopeammin kuin nyt, niin voisi edes yhden tähden antaa...

        Ja vastaisi edes yhteydenottoihin...


    • S80T&

      Minulla ilmoitti oma tuon vian kun akku oli päässyt liian heikoksi. Laitoin uuden akun ja loppu ilmoittelu. Nämä kun ovat melko ranttuja akun jännitteistä

    • pilu kiinnostaa

      tämä nyt tuli muutaman vuoden myöhässä.. mutta kyllä näitä ongelmia tulee kokoajan: )

      www.elehuolto.fi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe