kaularankaleikkaus

edelleen kipeä

Leikkauksesta kuukausi. Kivut palasivat viime viikolla... en tiedä olivatko paremmin poissa vain siksi kun söin särkylääkkeitä ja nyt vähennettyä kivut palasivat. Onko kenellä kokemuksia siitä, pitäisikö noiden kipujen hävitä kokonaan heti vai onko tämä särky jotain jälkijomotusta...? Niska tietty vielä arka. Muuten leikkauksen koin itselle suht helpoksi.

8

10402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SydisN

      Hmmmm...itselleni tehtii sama leikkaus edestä ja takaosasta viime syksynä,laitettiin titaani levy nikamien väliin ja toisessa leikkauksessa puhdistettiin ja poistettiin luunokkia.
      Toisen leikkauksen jälkeen haava ja sen ympärys oli erittäi kipeä ja jomottava,joten haava aukaistiin uudelleen ja sieltä poistettiin vanhaa koteloitunutta verta. Tämän jälkeen kivut ovat helpottaneet pikku hiljaa,mutta aikaa meni todella kauan,reilu puolivuotta ennen kuin täysin oireeton ja että niska kääntyi suhteellisen normaalisti.
      Mutta nyt taas on ollut aika ajoin kipua niskassa,jonne jäi vielä yksi pullistuma korjaamatta,hankalan pääsyn takia.

      Odottele vaan rauhassa ja vältä raskaita nostelemisia ja pään äkkinäisiä kiertoliikkeitä.
      Hiljaa hyvä tuulee,jos on tullakseen :)

      Voimia vaan sinulle!

      • jkl

        Minulle on tehty 2 edesstä kaularanka leikkausta 8/06 ja 2/07 ja nyt 28.10.07 kaularangan leikkaus taka kautta, ei onnistunut leikkaus 2 sormea tunto pois ja kovemmat kivut tuli, hermo on vauroitunut, Kroninen kipu jäi hermosärky. nyt syön lyrica 300mg päivässä..ja minulla tulehtu haava sittä nyt hoidetta. Onko muilla jäänyt hermosärkyä..Onko mennyt pois hermosärky vai onko se loppuelmä..pitä lopetta kampaaja työ.Onko teillä ollut ammatti vaihto.


      • SydisN
        jkl kirjoitti:

        Minulle on tehty 2 edesstä kaularanka leikkausta 8/06 ja 2/07 ja nyt 28.10.07 kaularangan leikkaus taka kautta, ei onnistunut leikkaus 2 sormea tunto pois ja kovemmat kivut tuli, hermo on vauroitunut, Kroninen kipu jäi hermosärky. nyt syön lyrica 300mg päivässä..ja minulla tulehtu haava sittä nyt hoidetta. Onko muilla jäänyt hermosärkyä..Onko mennyt pois hermosärky vai onko se loppuelmä..pitä lopetta kampaaja työ.Onko teillä ollut ammatti vaihto.

        ompa käynyt ikävästi sun leikkauksissa,en tiedä tuosta hermosärystä,kun ei mulle sellaista ainakaan jäänyt.Mutta jospa saat apua nyt seuraavasta leikkauksesta?!
        Itse olen osa-aikasella Reuman takia ja tuskin on enää työ elämään,ei ainakaan hoitsun töihin.
        Koitahan pärjäillä,vaikka tiedän todellakin mitä on jatkuva kipu.


      • edelleen kipeä
        jkl kirjoitti:

        Minulle on tehty 2 edesstä kaularanka leikkausta 8/06 ja 2/07 ja nyt 28.10.07 kaularangan leikkaus taka kautta, ei onnistunut leikkaus 2 sormea tunto pois ja kovemmat kivut tuli, hermo on vauroitunut, Kroninen kipu jäi hermosärky. nyt syön lyrica 300mg päivässä..ja minulla tulehtu haava sittä nyt hoidetta. Onko muilla jäänyt hermosärkyä..Onko mennyt pois hermosärky vai onko se loppuelmä..pitä lopetta kampaaja työ.Onko teillä ollut ammatti vaihto.

        Hei! Kuulosti tutulta-ettet vain olisi:). Mikäli, niin muistatko vastapäätä olleen-leikkauksen jälkeisestä pahoinvoinnista pelänneen potilaan...? Leikattiin päivää ennen Sinua. Enempiä "tuntomerkkejä" en yleiselle palstalla viitsi kirjoittaa. Leikkaus muuten meni oikein hyvin ja siitä palautuminen tosi nopeaa:)
        En tiedä mikä on mun tilanne nyt on-kipuja edelleen ja pari(osittain myös keskisormi) sormea lähes tunnottomana kuten ennen-ehkä tilanne parantuu kun aikaa menee. Soitin ja kysyin-sanottiin että voi mennä vuosikin jos hermo ollut kauan puristuksessa ennen leikkausta! Selvinnee ensi kuun lopussa olevassa jälkitarkastuksessa. Kaikesta huolimatta OIKEIN HYVÄÄ JATKOA ja mikäli olet "tuttu" niin kerrohan kuulumisia!


      • jkl
        edelleen kipeä kirjoitti:

        Hei! Kuulosti tutulta-ettet vain olisi:). Mikäli, niin muistatko vastapäätä olleen-leikkauksen jälkeisestä pahoinvoinnista pelänneen potilaan...? Leikattiin päivää ennen Sinua. Enempiä "tuntomerkkejä" en yleiselle palstalla viitsi kirjoittaa. Leikkaus muuten meni oikein hyvin ja siitä palautuminen tosi nopeaa:)
        En tiedä mikä on mun tilanne nyt on-kipuja edelleen ja pari(osittain myös keskisormi) sormea lähes tunnottomana kuten ennen-ehkä tilanne parantuu kun aikaa menee. Soitin ja kysyin-sanottiin että voi mennä vuosikin jos hermo ollut kauan puristuksessa ennen leikkausta! Selvinnee ensi kuun lopussa olevassa jälkitarkastuksessa. Kaikesta huolimatta OIKEIN HYVÄÄ JATKOA ja mikäli olet "tuttu" niin kerrohan kuulumisia!

        Minut leikkattin kuopion 29.9.Minä asuun Laajavuoressa, olis mukava tietä kuka olet..jo minusta tuntu että lyrica pitä nosta vielä..

        Tv. Päivi


      • edelleen kipeä
        jkl kirjoitti:

        Minut leikkattin kuopion 29.9.Minä asuun Laajavuoressa, olis mukava tietä kuka olet..jo minusta tuntu että lyrica pitä nosta vielä..

        Tv. Päivi

        Minut leikattiin edellisenä päivänä. Mikäli olet "epäilemäni" henkilö, niin Sinut leikattiin seuraavana pvänä ja kun tulit osastolle, olin jo itse kotiutunut. Pelättiin molemmat leikkauksen jälkeistä pahoinvointia-sain ennakkoon siihen estolääkkeen jota Sinulle ei annettu. Olin toisella puolella huonetta Sinua vastapäätä. Kerroit että Sinut oli jo kaksi x leikattu kaulan puolelta ja nyt oli niskan kautta leikkaus. Edellinen potilas paikallasi oli samassa operaatiossa ja vaikutti aika kipeältä itseeni verrattuna. Myös ammatistasi kerroit ja siitä miten kauan olet jo siitä poissa joutunut olemaan. Saa nähdä mikä minun tilanne tulee olemaan. Kipuja on kädessä (ositain myös toisessa) ja tietty pelottaa ettei leikkaus mennyt ok - harmi, koska parhaansa varmasti kaikki tekivät.. Jos kuulostaa yhtään tutulta ja haluaisit kirjoitella, niin onko mahdollista saada s.posti osoitteesi jotain kautta? Olisi kiva tietää enemmän kunnostasi kun on itselläkin sama juttu.. Lämpimät terveiset!


      • jkl
        edelleen kipeä kirjoitti:

        Minut leikattiin edellisenä päivänä. Mikäli olet "epäilemäni" henkilö, niin Sinut leikattiin seuraavana pvänä ja kun tulit osastolle, olin jo itse kotiutunut. Pelättiin molemmat leikkauksen jälkeistä pahoinvointia-sain ennakkoon siihen estolääkkeen jota Sinulle ei annettu. Olin toisella puolella huonetta Sinua vastapäätä. Kerroit että Sinut oli jo kaksi x leikattu kaulan puolelta ja nyt oli niskan kautta leikkaus. Edellinen potilas paikallasi oli samassa operaatiossa ja vaikutti aika kipeältä itseeni verrattuna. Myös ammatistasi kerroit ja siitä miten kauan olet jo siitä poissa joutunut olemaan. Saa nähdä mikä minun tilanne tulee olemaan. Kipuja on kädessä (ositain myös toisessa) ja tietty pelottaa ettei leikkaus mennyt ok - harmi, koska parhaansa varmasti kaikki tekivät.. Jos kuulostaa yhtään tutulta ja haluaisit kirjoitella, niin onko mahdollista saada s.posti osoitteesi jotain kautta? Olisi kiva tietää enemmän kunnostasi kun on itselläkin sama juttu.. Lämpimät terveiset!

        Tässä on minun sähköposti [email protected]
        Kirjoitta minulle mistä päin olet.Oliko kuopio??


    • edelleen kipeä

      Moi
      Minulle tehtiin 3 viikkoa sitten oikean puolen kaularankaleikkaus.Leikkaus kesti 5 ja 1/2 tuntia.
      Jälkisairautena sain kuumeettoman keuhkokuumeen ym
      Nyt on vasen puoli kipeä.
      Ei tämä elämä oikein hyvältä näytä.
      Minulla on fibromyoligia.
      Toivottavasti ei ole vasemmalla puolella samaa vaivaa
      Minulta poistettiin kolme nikamaa ja tilalle laitettiin rautaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      4174
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4062
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3884
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2697
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2465
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2064
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2062
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1930
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1599
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1422
    Aihe