Osram Night Breaker polttimot

Sepi

Milloinkahan noita polttimoita saa suomesta, kun näyttää olevan ulkomaisilla verkkokaupoilla noita jo myynnissä!?

62

54037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvelen näin

      Tuskin tarvitsee kovin pitkään odotella, sillä suomalaisillakin nettisivuilla mainostetaan jo ko. polttimoita.

      Innolla odottelen!

    • JOJ1

      Hei,

      Kuopion AD-varaosamaailmaan olivat tulleet eilen.
      Kävin ostamassa parin. Näin iltaa ootellessa.

      • mf..

        Vaihdappa ensin vain toiselle puolelle , kerro meille sitten millainen on vakiopolttimoon ( merkki,malli ) nähden :)


      • osram

        Nyt on alla uudet polttimot. Ei tuo valoteho nyt silmiä hivele, mutta havaittava ero alkuperäisiin verrattuna. Kirkkaamman valkoista valoa.


      • Sepi
        osram kirjoitti:

        Nyt on alla uudet polttimot. Ei tuo valoteho nyt silmiä hivele, mutta havaittava ero alkuperäisiin verrattuna. Kirkkaamman valkoista valoa.

        Mitä ne maksoi siellä kuopion varaosamaailmassa? muistatko H1 ja H3 ja H4 ja H7 hinnat!?


      • BiiSTVaraBiist
        Sepi kirjoitti:

        Mitä ne maksoi siellä kuopion varaosamaailmassa? muistatko H1 ja H3 ja H4 ja H7 hinnat!?

        H4 25e H7 35€


      • jube
        Sepi kirjoitti:

        Mitä ne maksoi siellä kuopion varaosamaailmassa? muistatko H1 ja H3 ja H4 ja H7 hinnat!?

        H4 maksoi 18,90€/pari Kuopiossa.


      • Verrokki
        jube kirjoitti:

        H4 maksoi 18,90€/pari Kuopiossa.

        Paljonko valoteho kasvoi ja mihin vertasit?

        Täytynee hakea tuollaiset syksyn pimeille.


      • Kumpi parempi?
        Verrokki kirjoitti:

        Paljonko valoteho kasvoi ja mihin vertasit?

        Täytynee hakea tuollaiset syksyn pimeille.

        Onko kukaan ehtinyt verrata Osramia esim. Philps X-treme Power -lamppuihin?

        Ovat aika lailla toistensa kilpailijoita ainakin hintojensa puolesta.


      • Vertailtu on
        Kumpi parempi? kirjoitti:

        Onko kukaan ehtinyt verrata Osramia esim. Philps X-treme Power -lamppuihin?

        Ovat aika lailla toistensa kilpailijoita ainakin hintojensa puolesta.

        Kaikissa näissä näyttää olevan melko tarkasti sama valoteho ja valkoisuus lyhyillä.
        Näin siis H4 polttimoilla.

        Kaikki nämä ovat selvästi parempia kuin esim. Osramin perushalogeenit, siis vaikka verrataan uusia peruspolttimoita (ei siis loppuunkäytettyjä ).

        Philipsin X-treme oli loppuunkäytettynä jo selvästi huonompi (valokuvio epäselvä ja hajavaloa levisi kuvion ulkopuolelle) kuin uusi Osramin Coolblue.


        Pitkillä X-Tremen valo on punertavaa Osramiin verrattuna ja valoteho on silmämääräisesti pienempi.


      • Ais
        Vertailtu on kirjoitti:

        Kaikissa näissä näyttää olevan melko tarkasti sama valoteho ja valkoisuus lyhyillä.
        Näin siis H4 polttimoilla.

        Kaikki nämä ovat selvästi parempia kuin esim. Osramin perushalogeenit, siis vaikka verrataan uusia peruspolttimoita (ei siis loppuunkäytettyjä ).

        Philipsin X-treme oli loppuunkäytettynä jo selvästi huonompi (valokuvio epäselvä ja hajavaloa levisi kuvion ulkopuolelle) kuin uusi Osramin Coolblue.


        Pitkillä X-Tremen valo on punertavaa Osramiin verrattuna ja valoteho on silmämääräisesti pienempi.

        Mulla on lyhkäsissä H7 extremet ja pitkiin ostin Nightbreakerit, ennen niissä oli vision plussat.
        Valo tuntus olevan hiukan kirkkaampi, mutta mitän "xenon" efektiä noilla ei saa...Eikä ollut tarkoituskaan...Eli halusin mahdollisimman tehokkaat(lailliset) valot kakkoskopan mondeoon ja omasta mielestä siinä olen onnistunutkin:)
        Vai olisko jollain vielä vinkkiä, kun nuo lisävalot on referenssien puitteissa poisluetut:(


      • *hups*
        Sepi kirjoitti:

        Mitä ne maksoi siellä kuopion varaosamaailmassa? muistatko H1 ja H3 ja H4 ja H7 hinnat!?

        ..löytyivät nettikaupasta biili.fi (tarkalleen www.biili.fi/products.php?g1=f9a6c0&g2=1372f8&g3=42692a).
        H1 20.50/pari
        H3 10.50/kpl
        H4 22.50/pari
        H7 31.50/pari


      • varaosaexpertti
        *hups* kirjoitti:

        ..löytyivät nettikaupasta biili.fi (tarkalleen www.biili.fi/products.php?g1=f9a6c0&g2=1372f8&g3=42692a).
        H1 20.50/pari
        H3 10.50/kpl
        H4 22.50/pari
        H7 31.50/pari

        Lahdessa , ostin h7 parin 27 euroa. 90%


      • *hups*
        varaosaexpertti kirjoitti:

        Lahdessa , ostin h7 parin 27 euroa. 90%

        ..toimittaa ympäri Suomen?


      • Motonetissa
        jube kirjoitti:

        H4 maksoi 18,90€/pari Kuopiossa.

        12,90€ H7 pari =)


      • Linkku78
        Motonetissa kirjoitti:

        12,90€ H7 pari =)

        Motonetin hinta on kappaleelta! opettele lukemaan!!!!!


      • kestää
        Kumpi parempi? kirjoitti:

        Onko kukaan ehtinyt verrata Osramia esim. Philps X-treme Power -lamppuihin?

        Ovat aika lailla toistensa kilpailijoita ainakin hintojensa puolesta.

        Ehdottomasti OSRAM noi Philipsit kestää 3-9kk nyt on ollut jo 12kk Osramit ja pitää kai vaihtaak u on tapana ollut vaihtaa vuoden välein, kirkkaus huononee ajanmittaan.


    • Jar

      Lahdessa Launeen Tarjoustalossa Osram Night Breaker H7 pari 24,90 euroa.

      • petetty

        kestivät vajaat 6 kuukautta nämä 90 prosenttiset kun paloi. toinen kolme päivää myöhemmin jäi vaimo valoitta onneksi parkit ja pitkät toimi pääs kotia.philipsin kolmen valon polttimoilla sentään vuosi kesto-aikaa samat kilometrit n. 20,000 kilometreillä.


      • Kylmälehto
        petetty kirjoitti:

        kestivät vajaat 6 kuukautta nämä 90 prosenttiset kun paloi. toinen kolme päivää myöhemmin jäi vaimo valoitta onneksi parkit ja pitkät toimi pääs kotia.philipsin kolmen valon polttimoilla sentään vuosi kesto-aikaa samat kilometrit n. 20,000 kilometreillä.

        kestivät vasen 40 päivää oikea 55päivää
        tämä oli jo toinen satsi näitä ensimmäsen kesto
        sama luokkaa valoteho on kyllä tosi hyvä mutta kestoikä tosi surkea halpis polttimotkin kestää paremmin


      • Pete-70
        Kylmälehto kirjoitti:

        kestivät vasen 40 päivää oikea 55päivää
        tämä oli jo toinen satsi näitä ensimmäsen kesto
        sama luokkaa valoteho on kyllä tosi hyvä mutta kestoikä tosi surkea halpis polttimotkin kestää paremmin

        Eka hajosi vajaan kolmen viikon käytön jälkeen. Pistin tämän yksilölaadun piikkiin, laitoin uuden tilalle mutta toinenkaan ei kestänyt 10 viikkoa pidempään. Valoteho ei ole Transitin alkuperäistä Osramia juurikaan parempi, 10% sanoisin... Toisella puolen alkuperäinen kestänyt yli 50TKM. Kuluttaja-asiamiehelle töitä ja rahat takaisin...


      • Osramiin luottanut
        Pete-70 kirjoitti:

        Eka hajosi vajaan kolmen viikon käytön jälkeen. Pistin tämän yksilölaadun piikkiin, laitoin uuden tilalle mutta toinenkaan ei kestänyt 10 viikkoa pidempään. Valoteho ei ole Transitin alkuperäistä Osramia juurikaan parempi, 10% sanoisin... Toisella puolen alkuperäinen kestänyt yli 50TKM. Kuluttaja-asiamiehelle töitä ja rahat takaisin...

        Kestivät 2 kuukautta. Ekat auton alkuperäiset polttimot kestivät kolme VUOTTA ja olivat myös kirkkaat.


      • Jokke_S
        Osramiin luottanut kirjoitti:

        Kestivät 2 kuukautta. Ekat auton alkuperäiset polttimot kestivät kolme VUOTTA ja olivat myös kirkkaat.

        Luitteko polttimon paketin takakantta?

        Siinähän on ihan selvästi kaaviolla osoitettu, että Osram Night Breaker kestää PUOLET tavallisen polttimon käyttöiästä!

        Tämä johtuu siitä, että Night Breaker on erikoispolttimo. Suurta kirkkautta on tietoisesti haettu kestävyyden kustannuksella. Se lukee paketissa!

        Minulla on Night Breaker (H1) sumuvalojen polttimoina. Niitä kun tulee käytettyä todella harvoin. Ei näillä jokapäiväisessä käytössä tee mitään! Palavat niin lyhyen ajan.


      • Linkku78
        Jokke_S kirjoitti:

        Luitteko polttimon paketin takakantta?

        Siinähän on ihan selvästi kaaviolla osoitettu, että Osram Night Breaker kestää PUOLET tavallisen polttimon käyttöiästä!

        Tämä johtuu siitä, että Night Breaker on erikoispolttimo. Suurta kirkkautta on tietoisesti haettu kestävyyden kustannuksella. Se lukee paketissa!

        Minulla on Night Breaker (H1) sumuvalojen polttimoina. Niitä kun tulee käytettyä todella harvoin. Ei näillä jokapäiväisessä käytössä tee mitään! Palavat niin lyhyen ajan.

        Kestää kyllä saman ku esim.cool blue:t
        Quote:Through a totally new lamp design OSRAM achieved to bring 90% more light on the road but with a comparable service life as the existing COOL BLUE or SILVERSTAR types. A clear advantage.
        Eli kestoikä vähemmän ku tavallisilla markretti lampuilla,mutta 17€pari on pieni hinta lisävalosta hirviteillä.


      • Osramit pimeäksi
        Linkku78 kirjoitti:

        Kestää kyllä saman ku esim.cool blue:t
        Quote:Through a totally new lamp design OSRAM achieved to bring 90% more light on the road but with a comparable service life as the existing COOL BLUE or SILVERSTAR types. A clear advantage.
        Eli kestoikä vähemmän ku tavallisilla markretti lampuilla,mutta 17€pari on pieni hinta lisävalosta hirviteillä.

        Kyllä kuluttajaa pissataan mykiöön. Olisi edes osa lupauksesta totta. Valoteho on ihan normia, ei sen kummempaa kuin vanhojen Philipsien ja kestoikä VAIN noin 5 tkm. Eipä tule enää autoon osrameita, ei tähän eikä seuraavaankaan. Niin vakuuttava oli noiden polttimoiden esitys! Onneksi on valinnanvaraa.


      • siltä ..
        Osramit pimeäksi kirjoitti:

        Kyllä kuluttajaa pissataan mykiöön. Olisi edes osa lupauksesta totta. Valoteho on ihan normia, ei sen kummempaa kuin vanhojen Philipsien ja kestoikä VAIN noin 5 tkm. Eipä tule enää autoon osrameita, ei tähän eikä seuraavaankaan. Niin vakuuttava oli noiden polttimoiden esitys! Onneksi on valinnanvaraa.

        , että normi E-hyväks. 55w halogeenipolttimo on tullut kehityksensä päähän !!

        Valotehoa ( hyötysuhdetta) voida nostaa polttimon kestosta tinkimättä .

        Ainoa ratkaisu olisi jälkiasennus Xenonit tai Led-polttimot , mutta se taas vaatisi lainsäädännön muuttamista .

        Saisi kyllä Suomen lansäätäjät vaihteeksi olla tässä "tiennäyttäjänä" eli esim . laatia autoilijoita paremmin palvelevan asetukset ja määräykset , eikä kaikessa kumartaisi EU- direktiivejä.


      • fgfgfgfgfgfgfgfgfgfgfg
        siltä .. kirjoitti:

        , että normi E-hyväks. 55w halogeenipolttimo on tullut kehityksensä päähän !!

        Valotehoa ( hyötysuhdetta) voida nostaa polttimon kestosta tinkimättä .

        Ainoa ratkaisu olisi jälkiasennus Xenonit tai Led-polttimot , mutta se taas vaatisi lainsäädännön muuttamista .

        Saisi kyllä Suomen lansäätäjät vaihteeksi olla tässä "tiennäyttäjänä" eli esim . laatia autoilijoita paremmin palvelevan asetukset ja määräykset , eikä kaikessa kumartaisi EU- direktiivejä.

        Nauratti kaupassa nuo Philips EcoVison polttimot. Lupaavat että 10% enemmän valotehoa ja 20% vähemmän sähkönkulutusta. Ostin vierestä perinteiset Osramit jotka lupaavat 30% enemmän valotehoa. Kulutuseron varmaan säästän siinä kun hankintahinta oli 60% alhaisempi...

        Tyhmä maksaa himmeistä tuikuista, ellei sitten aja vain päivisin :-)

        Vai onko joku kokeillut noita? Millaisia kokemuksia?


      • uskoo ken tahtoo
        fgfgfgfgfgfgfgfgfgfgfg kirjoitti:

        Nauratti kaupassa nuo Philips EcoVison polttimot. Lupaavat että 10% enemmän valotehoa ja 20% vähemmän sähkönkulutusta. Ostin vierestä perinteiset Osramit jotka lupaavat 30% enemmän valotehoa. Kulutuseron varmaan säästän siinä kun hankintahinta oli 60% alhaisempi...

        Tyhmä maksaa himmeistä tuikuista, ellei sitten aja vain päivisin :-)

        Vai onko joku kokeillut noita? Millaisia kokemuksia?

        niin pieni hinta ero oli??Ne eco hilipsit on ollu yleensä kaksinkertaiset hinnaltaan perushintaisiin tai bilteman h7 7e pari vrt ne ecot motonetist 28 pari,saavat todella kestää.Mut hilipsil on longlife h7(ainakin vuosi sit)ja se ainoa mitä megane relluun viittii laitattaa(on sikavaikea vaihtaa polttimo)


      • fgfgfgfgfgfgfgfg
        uskoo ken tahtoo kirjoitti:

        niin pieni hinta ero oli??Ne eco hilipsit on ollu yleensä kaksinkertaiset hinnaltaan perushintaisiin tai bilteman h7 7e pari vrt ne ecot motonetist 28 pari,saavat todella kestää.Mut hilipsil on longlife h7(ainakin vuosi sit)ja se ainoa mitä megane relluun viittii laitattaa(on sikavaikea vaihtaa polttimo)

        EcoVision H4 pari tarjouksessa jotain 14€ tai sinnepäin.


    • kanssa petetty

      Vastaukseni ei liity juuri näihin polttimoihin mutta kun tuossa keskustelussa oli paljon parjattu polttimoiden lyhyttä kestoikää niin tarvii kommentoida.

      Elikkä olen pistänyt ihan saman merkille, mitä enemmän kirkkautta polttimosta luvataan niin järjestään sen huonommin ne kestävät. Kalleimmat h4 polttimot mitä joskus aikoinaan vanhaan autoon ostin, maksoi yhteensä muistaakseni 35e pari .. olisikohan olleet jotku hyper-kirkkaat philipsit.. mutta nehän kesti sen 2-3vkoa. Näiden jälkeen pistin autoon alelaarista muistaakseni osramit (1,5e kpl) ja ne kestivät sen pari vuotta mitä autokin vielä oli.

      Olen tuota kirkkaiden polttimoiden lyhyttä elinkaarta miettinyt.. ja päätellyt että asiaa näin, että noissahan on lanka mikä hehkuu .. ja sitä valotehoa saadaan korkeammaksi vain siten että lanka hehkuu enemmän ja mielellään toivotulla värisävyllä. Tuohon hehkumiseen ei oikein voi vaikuttaa muutoin kuin polttimon sisällä olevalla suojakaasulla sekä hehkulangalla. Suojakaasun on tarkoitus estää lankaa palamasta, mutta kuitenkin langan tulisi hehkua optimaalisesti antaen parhaan valon irti. Se lanka vaan tuppaa sitten käymään liian kuumana jokin päivä ja siihen se kallis poltin sitten sammui. En tiedä sitten oisko nuo kestävempiä mikäli umpion eteen tehtäisiin fiksumpaa ohjauselektroniikkaa joka tarvittaessa alentaisi polttimolle menevän jännitteen sekä myös pakkasella antaisi lampulle ensin vaikka 10 sekkaa vain 30% tehon jotta se lämpiäisi turvallisesti.

      Niin tai näin niin ne vanhat halpis polttimot tuntuvat kestävän paremmin.. valotehoissa toki on eronsa mutta aina noillakin on nähnyt. Enemmän asiaan voi vaikuttaa ihan sillä että onko autossa ylipäätänsä hyvin näyttävät valokeilat, nykyisessä autossa ei valitettavasti ole mutta onneksi meillä ei ole pakottavaa tarvetta olla yötä pitkin ratissa. Usein uusissa autoissa huomaa ettei pitkät näytä juurikaan sivuille vaan luovat pitkälle kantavan pistevalon millä ei käytännössä tee juurikaan mitään.

      • huonosta polttimoiden

        hyötysuhteesta eli ajovalossa lämpöä syntyy tarpeettomasti , jota ei voi hyödyntään esim. auton sisätilojen lämmitämiseen .

        Tähän saumaan on juuri keksitty Xenon- polttimot = vähäinen virrankulutus ja optimoitu valoteho.


      • fgfgfgfgfgfgfgfgfg

        "Niin tai näin niin ne vanhat halpis polttimot tuntuvat kestävän paremmin.. valotehoissa toki on eronsa mutta aina noillakin on nähnyt. Enemmän asiaan voi vaikuttaa ihan sillä että onko autossa ylipäätänsä hyvin näyttävät valokeilat, nykyisessä autossa ei valitettavasti ole mutta onneksi meillä ei ole pakottavaa tarvetta olla yötä pitkin ratissa. Usein uusissa autoissa huomaa ettei pitkät näytä juurikaan sivuille vaan luovat pitkälle kantavan pistevalon millä ei käytännössä tee juurikaan mitään."

        Itsellä ihan samanmoisia kokemuksia noista tunnettujen valmistajien peruspolttimoista. Syksyisin kun vaihtaa uudet, eivät kerkeä hajoamaan ennen seuraavaa syksyä. Aiemmin käytin niin pitkään että hajosivat, oliskohan kestoikä ollu jotain kahden vuoden luokkaa. Mutta ovat tosiaan niin edullisia, että mieluummin vaihtaa joka vuosi eikä tarvii pimeässä tienpäällä kaivella varapolttimoita tai ajella puolikkaalla valokuviolla.

        Noista pistevaloistakin samaa mieltä. Monilla valmistajilla on nykyään niin pistemäiset pitkät, ettei siihen edes mitään lisäpitkiä voi laillisesti asentaa. Pidän leveätä valokuviota parempana, ja hajavaloakin saisi olla jonkun verran. Silloin havaitsee kaikki elukat pientareelta paremmin. Liian kapea ja kirkas valokeila suorastaan tekee pientareelle näkemisen vaikeammaksi, kuin valottomassa tilassa. Suoralle moottoritielle suunniteltu nuo nykyvalot kai...


      • mf..
        fgfgfgfgfgfgfgfgfg kirjoitti:

        "Niin tai näin niin ne vanhat halpis polttimot tuntuvat kestävän paremmin.. valotehoissa toki on eronsa mutta aina noillakin on nähnyt. Enemmän asiaan voi vaikuttaa ihan sillä että onko autossa ylipäätänsä hyvin näyttävät valokeilat, nykyisessä autossa ei valitettavasti ole mutta onneksi meillä ei ole pakottavaa tarvetta olla yötä pitkin ratissa. Usein uusissa autoissa huomaa ettei pitkät näytä juurikaan sivuille vaan luovat pitkälle kantavan pistevalon millä ei käytännössä tee juurikaan mitään."

        Itsellä ihan samanmoisia kokemuksia noista tunnettujen valmistajien peruspolttimoista. Syksyisin kun vaihtaa uudet, eivät kerkeä hajoamaan ennen seuraavaa syksyä. Aiemmin käytin niin pitkään että hajosivat, oliskohan kestoikä ollu jotain kahden vuoden luokkaa. Mutta ovat tosiaan niin edullisia, että mieluummin vaihtaa joka vuosi eikä tarvii pimeässä tienpäällä kaivella varapolttimoita tai ajella puolikkaalla valokuviolla.

        Noista pistevaloistakin samaa mieltä. Monilla valmistajilla on nykyään niin pistemäiset pitkät, ettei siihen edes mitään lisäpitkiä voi laillisesti asentaa. Pidän leveätä valokuviota parempana, ja hajavaloakin saisi olla jonkun verran. Silloin havaitsee kaikki elukat pientareelta paremmin. Liian kapea ja kirkas valokeila suorastaan tekee pientareelle näkemisen vaikeammaksi, kuin valottomassa tilassa. Suoralle moottoritielle suunniteltu nuo nykyvalot kai...

        että nykyään ei ole käytössä kunnon 7" pyöreä perusumpioita .
        Niissä oli yllättävän hyvät valokuviot hyvä , vaikka polttimot mitään extroja olleet.

        Toisaalta riittäisi nykyautoihin saisi edes heijastimiltaan pyöreät täyssymetriset .

        Nykyautojen ongelmana ajovalojen omituiset heijastimet eli on hienosti tietokone tekniikalla suunnitellut heijastimet , joilla ei käytännössä näe mitään . PRKLE !


      • autoilevainen
        mf.. kirjoitti:

        että nykyään ei ole käytössä kunnon 7" pyöreä perusumpioita .
        Niissä oli yllättävän hyvät valokuviot hyvä , vaikka polttimot mitään extroja olleet.

        Toisaalta riittäisi nykyautoihin saisi edes heijastimiltaan pyöreät täyssymetriset .

        Nykyautojen ongelmana ajovalojen omituiset heijastimet eli on hienosti tietokone tekniikalla suunnitellut heijastimet , joilla ei käytännössä näe mitään . PRKLE !

        Mulla kävi niin että vajaat vuosi sitten laitoin Osram H1 polttimot ja hiljan toinen lampuista pimeni. Valo tuli seuraavana päivänä takasin, mutta hävisi sitten lopullisesti. Nyt meinasin vaihtaa lampun mutta hups keikkaa - liittimen suoja(mitä lie pakeliittia/muovia) oli kurahtanut murusiksi ja kaapelin alkupääkin sulanut. Siis selkeä oikosulku/ylijännite tms. Mistäköhän tämä voisi johtua ? Lampun metallirunkokin oli hienon sininen. Olisikohan lasin sisältä karannut kaasut.
        Ja ovat kyllä ahtaita nämä umpioiden ympärystät - kele.


      • Lisävalofanaatikko
        autoilevainen kirjoitti:

        Mulla kävi niin että vajaat vuosi sitten laitoin Osram H1 polttimot ja hiljan toinen lampuista pimeni. Valo tuli seuraavana päivänä takasin, mutta hävisi sitten lopullisesti. Nyt meinasin vaihtaa lampun mutta hups keikkaa - liittimen suoja(mitä lie pakeliittia/muovia) oli kurahtanut murusiksi ja kaapelin alkupääkin sulanut. Siis selkeä oikosulku/ylijännite tms. Mistäköhän tämä voisi johtua ? Lampun metallirunkokin oli hienon sininen. Olisikohan lasin sisältä karannut kaasut.
        Ja ovat kyllä ahtaita nämä umpioiden ympärystät - kele.

        Tykkään Osram Nightbrakerien värisävystä, normaalit vaikuttavat kelmeiltä niihin verrattuna. Tokmannilla 2 kpl-pakkaus H7 on 24,90 eur. Muutaman paukun baarissa kun jättää väliin niin tuo hinta on sillä säästetty... Nuo "tehopolttimot" ovat minulla käytössä kestäneet riittävän kauan. Syksyllä laitan uudet polttimot ja keväällä ne kärvähtävät. Toisin sanoen 15 - 20 tkm:n ajot ne kestävät. Autossani ajovalot eivät syty käynnistyksen aikana, vaan vasta sitten kun moottori on jo käynnissä. Ehkä silläkin on jotain merkitystä? Ei tule noita paljon mainittuja jännitepiikkejä. Tekniikan maailmassahan aikoinaan todettiin ettei ilmiö suinkaan ole kuviteltu, vaan ihan todellinen. Neuvoivat pitämään ajovalot parkkiasennossa käynnistyksen ajan.

        Autotallini hyllyssä pyörii "muutama" vähän käytetty ylimääräinen H7-polttimo (on tullut erinäisten itse pidettyjen polttimovertailujen jäljiltä jätettyä niitä jemmaan kaiken varalle) joten niillä käytetyillä sitten ajelen valoisan kauden ajan. Sit taas seuraavana syksynä uutta polttimoa peliin. Kokeiltu on myös Philips Rally 85W H7, mutta se oli pettymys. Lampun lasi kyllä käy kuumana mutta valoa ei ollut yhtään enempää kuin peruspolttimoissa. Kenties paksummat valojen johdot auttaisivat asiaa.


      • Light Breaker
        Lisävalofanaatikko kirjoitti:

        Tykkään Osram Nightbrakerien värisävystä, normaalit vaikuttavat kelmeiltä niihin verrattuna. Tokmannilla 2 kpl-pakkaus H7 on 24,90 eur. Muutaman paukun baarissa kun jättää väliin niin tuo hinta on sillä säästetty... Nuo "tehopolttimot" ovat minulla käytössä kestäneet riittävän kauan. Syksyllä laitan uudet polttimot ja keväällä ne kärvähtävät. Toisin sanoen 15 - 20 tkm:n ajot ne kestävät. Autossani ajovalot eivät syty käynnistyksen aikana, vaan vasta sitten kun moottori on jo käynnissä. Ehkä silläkin on jotain merkitystä? Ei tule noita paljon mainittuja jännitepiikkejä. Tekniikan maailmassahan aikoinaan todettiin ettei ilmiö suinkaan ole kuviteltu, vaan ihan todellinen. Neuvoivat pitämään ajovalot parkkiasennossa käynnistyksen ajan.

        Autotallini hyllyssä pyörii "muutama" vähän käytetty ylimääräinen H7-polttimo (on tullut erinäisten itse pidettyjen polttimovertailujen jäljiltä jätettyä niitä jemmaan kaiken varalle) joten niillä käytetyillä sitten ajelen valoisan kauden ajan. Sit taas seuraavana syksynä uutta polttimoa peliin. Kokeiltu on myös Philips Rally 85W H7, mutta se oli pettymys. Lampun lasi kyllä käy kuumana mutta valoa ei ollut yhtään enempää kuin peruspolttimoissa. Kenties paksummat valojen johdot auttaisivat asiaa.

        Vaihdoin H4 Night Breakerit matkailuautoon 10.7.2009 jonka jälkeen ajettu noin 3000km. Siis auto seisoo syksyllä ja talvella pääasiassa paikallaan. Molemmat puolet (lyhyet) menivät pimeäksi viime viikolla 100km matkalla Lapista Ouluun, onneksi oli päivän valoa. Nykyaikana tällainen käyttöikä 4kk/3000km ei ole missään nimessä hyväksyttävissä. Tulen valittamaan asiasta, älkää muut erehtykö.


      • mf...
        Light Breaker kirjoitti:

        Vaihdoin H4 Night Breakerit matkailuautoon 10.7.2009 jonka jälkeen ajettu noin 3000km. Siis auto seisoo syksyllä ja talvella pääasiassa paikallaan. Molemmat puolet (lyhyet) menivät pimeäksi viime viikolla 100km matkalla Lapista Ouluun, onneksi oli päivän valoa. Nykyaikana tällainen käyttöikä 4kk/3000km ei ole missään nimessä hyväksyttävissä. Tulen valittamaan asiasta, älkää muut erehtykö.

        Kyse lienee Fiat Ducato .
        Ainakin minulla ks. m-auto polttaa polttimoita muutenkin herkemmin kuin henkilöauto .

        Ennen kuin valitat tarkista polttimoille tuleva jännite kuormitettuna , se ei saa ylittää 12,8V noilla polttimoilla.


      • Autoilija-Antti
        Light Breaker kirjoitti:

        Vaihdoin H4 Night Breakerit matkailuautoon 10.7.2009 jonka jälkeen ajettu noin 3000km. Siis auto seisoo syksyllä ja talvella pääasiassa paikallaan. Molemmat puolet (lyhyet) menivät pimeäksi viime viikolla 100km matkalla Lapista Ouluun, onneksi oli päivän valoa. Nykyaikana tällainen käyttöikä 4kk/3000km ei ole missään nimessä hyväksyttävissä. Tulen valittamaan asiasta, älkää muut erehtykö.

        Saman asian olen huomannut, että nämä osramin night breaker polttimot ovat lyhytikäisiä. Muuten ne ovat ainakin minun mielestä tosi hyviä polttimoita valoteholtaan, mut ainoa huono puoli on juuri se lyhyt ikä. Enään en näitä ks polttimoita laita, kuin ehkä sumuvaloihin, pitkiin tai lisäpitkiin, kun ne eivät ole jatkuvasti päällä, niin käyttöikäkin on pidempi. Eli ei lähivaloihin, kun kokemuksesta tiedän että ne eivät kauaa kestä. Itselläni on pitkissä tällä hetkellä nämä H1 night breaker polttimot, ja ovat kestäneet jo vuoden.


      • ....................
        Light Breaker kirjoitti:

        Vaihdoin H4 Night Breakerit matkailuautoon 10.7.2009 jonka jälkeen ajettu noin 3000km. Siis auto seisoo syksyllä ja talvella pääasiassa paikallaan. Molemmat puolet (lyhyet) menivät pimeäksi viime viikolla 100km matkalla Lapista Ouluun, onneksi oli päivän valoa. Nykyaikana tällainen käyttöikä 4kk/3000km ei ole missään nimessä hyväksyttävissä. Tulen valittamaan asiasta, älkää muut erehtykö.

        Ja sen verran vielä lisäilen myös ennen kuin hyvät ihmiset valittelette näistä "teho" polttimoista eli huomioikaa käyttöiän osalta myös pakettien selosteet..vaikka markkinointimielessä ei ehkä niin reilua olekaan tuo ns. tehon lisäys, mutta kyllä niissä yleensä on aika hyvin tuotu esiin niiden tavallista polttimoa selkeästi lyhyempi käyttöikä....


    • hehkulanka

      90% lisää valotehoa kuulostaa hieman liian hyvältä ollakseen totta - löytyyköhän väitteelle katetta?

      Osramin lamppujen tekniset tiedot löytyvät täältä: http://catalog.myosram.com/ ja Nightbreakerit löytyvät otsikon "Automotive lamps" alta.
      Sieltä selviää, että mm. H1/55W tuottaa valovirtaa 1550 lm - 15% ja H7/55W 1500 lm - 10%.

      "Original line 12V" osastosta löytyvät taas perushalogeenit.
      Sieltä selviää, että mm. H1/55W tuottaa valovirtaa 1550 lm - 15% ja H7/55W 1500 lm - 10%.

      Tässä vaiheessa satunnainen lukija alkaa ehkä ihmetellä, että missä on luvattu 90% valotehon lisäys. Huolellisesti lukemalla selviää, että se on verrattuna tavalliseen HEHKUlamppuun (conventional lamp), ei tavalliseen HALOGEENIlamppuun. Reilua markkinointia, eikö totta?

      • Rekkamies76

        opettele englantia hönö, missään ei luvata lisää valotehoa vaan lisää valon määrää tien pinnalle, vertaa valokuvio kaavioita ja tule sitten pätemään! Kokemuksesta voin sanoa että night breakerin valokuvio on huomattavasti pidempi tavispolttimossa, kestoiän kanssa on sitten vähän niin ja näin


      • halogeenit suohon!!
        Rekkamies76 kirjoitti:

        opettele englantia hönö, missään ei luvata lisää valotehoa vaan lisää valon määrää tien pinnalle, vertaa valokuvio kaavioita ja tule sitten pätemään! Kokemuksesta voin sanoa että night breakerin valokuvio on huomattavasti pidempi tavispolttimossa, kestoiän kanssa on sitten vähän niin ja näin

        h4 muuttaa virran hukkalämmöksi, ja ne näyttää xenoneihin verrtatuna parkkivaloilta ja tuikku kynttilöiltä

        saatanan halogeenipellet ku aina välyttelee mulle pitkiä ku muka häikäsee, ja paskat kateellisia te vaan ootte. jos kaikissa autoissa ois tässä maassa xenonit niin sitte ne ei häikäsis ketään, jostain kumman syystä ne valojenvilkutteliat ajaa aina haloheenipolttimolla varustetulla autolla, ikinä ei oo vielä toinen xenonvalo kuski välllyytelly, eli asia on niin että HALOGEENIMIEHIÄ köyhiä sellaisia käy kateekis nuo mun lailliset xenonit?


      • valaistukaa!
        Rekkamies76 kirjoitti:

        opettele englantia hönö, missään ei luvata lisää valotehoa vaan lisää valon määrää tien pinnalle, vertaa valokuvio kaavioita ja tule sitten pätemään! Kokemuksesta voin sanoa että night breakerin valokuvio on huomattavasti pidempi tavispolttimossa, kestoiän kanssa on sitten vähän niin ja näin

        "missään ei luvata lisää valotehoa vaan lisää valon määrää tien pinnalle, vertaa valokuvio kaavioita ja tule sitten pätemään"

        Valokuvion muodostaa se ajovaloumpio. Meinaatko ihan tosissasi, että kaikki muut kuin tuo "night breaker" ampuu valotehonsa taivaalle? Kyllä se vaan niin menee, että kaikki lampusta tuleva valo tulee sieltä valaisimesta ulos ja ihan siihen tien pinnalle, lampun tyypistä riippumatta!


      • HALOGEENIMIES
        valaistukaa! kirjoitti:

        "missään ei luvata lisää valotehoa vaan lisää valon määrää tien pinnalle, vertaa valokuvio kaavioita ja tule sitten pätemään"

        Valokuvion muodostaa se ajovaloumpio. Meinaatko ihan tosissasi, että kaikki muut kuin tuo "night breaker" ampuu valotehonsa taivaalle? Kyllä se vaan niin menee, että kaikki lampusta tuleva valo tulee sieltä valaisimesta ulos ja ihan siihen tien pinnalle, lampun tyypistä riippumatta!

        Mulla oli tämmöset H4 Xenon look polttimot! Näyttää hieman sinertävää/valkoista valoa. Joku vilkutteli mulle valojaan sillä oli halogeenit! Ei nää oo sen tehokkaammat ku tavalliset halogeenit mut silti vilkutteli! Luuli mua xenonistiksi ja sen takii vilkutteli!


      • mulqnisti
        halogeenit suohon!! kirjoitti:

        h4 muuttaa virran hukkalämmöksi, ja ne näyttää xenoneihin verrtatuna parkkivaloilta ja tuikku kynttilöiltä

        saatanan halogeenipellet ku aina välyttelee mulle pitkiä ku muka häikäsee, ja paskat kateellisia te vaan ootte. jos kaikissa autoissa ois tässä maassa xenonit niin sitte ne ei häikäsis ketään, jostain kumman syystä ne valojenvilkutteliat ajaa aina haloheenipolttimolla varustetulla autolla, ikinä ei oo vielä toinen xenonvalo kuski välllyytelly, eli asia on niin että HALOGEENIMIEHIÄ köyhiä sellaisia käy kateekis nuo mun lailliset xenonit?

        Kyl ne häikäsee, jos xenonit on heijastinumpiossa. Sinertävät pallot vaan hehkuu törkeetä hajavaloa. Säälittävää räpellystä! Xenon-look-halogeenit ei häikäse halogeeneja enempää, sekaannuksen vaaraa ei ole. Kyllä sen huomaa mikä häikäsee ja mikä ei. Jos alati vilkutellaan, tarkistapa hajavalon määrä ja valojen suuntaus.


      • corollassa
        HALOGEENIMIES kirjoitti:

        Mulla oli tämmöset H4 Xenon look polttimot! Näyttää hieman sinertävää/valkoista valoa. Joku vilkutteli mulle valojaan sillä oli halogeenit! Ei nää oo sen tehokkaammat ku tavalliset halogeenit mut silti vilkutteli! Luuli mua xenonistiksi ja sen takii vilkutteli!

        Taas käy matka polttimo ostoksille - edellinen Philips Long Life kesti "vain" 45tkm ja maksoi 9,90e, joten edellä käydyn keskustelun perusteella taidan hakea samanlaiset halpislamput tilalle ja unohtaa nämä 90% valotehoa ja hintaa mallit...
        Osramillakin on myös vastaavat "ultra life", joille luvattiin kolminkertainen elinikä, ja hinta taisi olla sama 9,9e/kpl


      • netissä
        corollassa kirjoitti:

        Taas käy matka polttimo ostoksille - edellinen Philips Long Life kesti "vain" 45tkm ja maksoi 9,90e, joten edellä käydyn keskustelun perusteella taidan hakea samanlaiset halpislamput tilalle ja unohtaa nämä 90% valotehoa ja hintaa mallit...
        Osramillakin on myös vastaavat "ultra life", joille luvattiin kolminkertainen elinikä, ja hinta taisi olla sama 9,9e/kpl

        Törmäsin juuri muuten tälläiseen esitteeseen
        http://www.motoral.fi/files/documents/16-10/which_lamp_A4_fi.pdf

        Long life on nyt sitten ilmeisesti tuo Eco-malli.
        Tuosta käy hyvin selville elin-iän suhde valotehoon...


    • iska

      säästä rahasi. ostin itse kyseiset polttimot vajaa kuukausi sitten. toinen kesti kolme viikkoa ja toinen neljä päivää kauemmin. ei siis laatu oikein vakuuta ja sitten vielä se vaihtamisen vaiva. eikä valoteho ollut mielestäni mikään ihmeellinen muihin verrattuna.

      • Manzard

        4kk kesti, toissapäivänä kärvähti toinen ja eilen toinen. Ihan susia ja vielä kalliita.


      • osram nighbreaker

        Honkkarissa 16 ja 20 euroa. Hyvyydestä en tiedä kun ei kokemusta.


    • Ostin jo..

      Ei noita hehkulankoja enää kannata kärytellä.

    • ich kaufe Bosch

      Osram Night Breaker polttimot
      Laaduttomimmat polttimot mitä on tullut käytettyä.

      Kesto on todella surkea, vuodessa saa vaihta ison kasan polttimoita.
      Halpis polttimot kestää monin verroin pitempään , kuin nää suuren valotehon mainospolttimot.
      Eipä tuosta suuresta tehosta ole hyötyä, jos polttimo on aina palaneena toisella puolella, pahimmassa tapauksessa molemmilta.
      Ovitaskut täynnä varapolttimoita, missä laatu????????
      Osramia en kyllä enää osta, takuuvastuukin lähinnä selittelyä.

      • Silverstar...

        Mulla Silverstarit yms. ovat kestäneet juuri talven yli mitä tarvitaankin. Kesäksi sitten halpistuikut keulalle.

        Eipä halogeenin pitkästä kestosta ole mitään hyötyä, koska ne pitää joka tapauksessa vaihtaa kerran vuodessa, jos jotain aikoo nähdä.

        Ja kyllä noilla näkee ihan eri lailla kuin peruspolttimoilla. Ovat vain lyhytikäisempiä.

        Saa Tarjoustalosta, Citymarketista, huoltoasemilta, autotarvikeliikkeistä jne.


      • Bumerang
        Silverstar... kirjoitti:

        Mulla Silverstarit yms. ovat kestäneet juuri talven yli mitä tarvitaankin. Kesäksi sitten halpistuikut keulalle.

        Eipä halogeenin pitkästä kestosta ole mitään hyötyä, koska ne pitää joka tapauksessa vaihtaa kerran vuodessa, jos jotain aikoo nähdä.

        Ja kyllä noilla näkee ihan eri lailla kuin peruspolttimoilla. Ovat vain lyhytikäisempiä.

        Saa Tarjoustalosta, Citymarketista, huoltoasemilta, autotarvikeliikkeistä jne.

        Mielenkiintoinen keskustelu vuodesta 2007 auton polttimosta. Pakko myöntää että olen lukenut kaikki läpi. Olen ehkä viisampi polttimoiden valinassa mutta pakko myöntää etten ole päässyt lähempää elämän tarkoitusta.


      • ADHD;ko ?????
        Bumerang kirjoitti:

        Mielenkiintoinen keskustelu vuodesta 2007 auton polttimosta. Pakko myöntää että olen lukenut kaikki läpi. Olen ehkä viisampi polttimoiden valinassa mutta pakko myöntää etten ole päässyt lähempää elämän tarkoitusta.

        Bumerang18.9.2012 21:56

        oletpa itsekäs kun näit että kirjoituksesi oli niin tärkeä että se piti kirjoittaa !!!!!!!

        mieti vähän, JOS KAIKKI kirjoittaisi vuosia vanhaa viestiin "täysin turhia"
        olisiko mukavaa.


    • Night Breaker

      Osram Night Breker kestivät 2010 Mondeossa 10 016 km, aika välillä 07.12.202-3.11.2013 Ajallisestihan tuo n. 1 vuosi on ihan OK ja hyvähän noita polttimoita on vaihtaa, mutta ajomäärä n. 10 000 km ei mikään kummoinen suoritus. Omassa ajossa kumminkin tulee paljon startteja ja ajo muutenkin lyhyttä matkaa suurin osa joten sekin kuormittaa varmasti polttimoa.

      • gsfgd

        Kannattanee kokeilla uusinta unlimited versiota.


    • Night Breaker

      Tuossa ylempänä laitoin jo viestiä polttimoista n. vuosi sitten. Nytten koitettu uusi pari samoja polttimoita. 04.11.2013-07.09.2014 aika välillä. Polttimot kesti 9527km.
      Nyt en satavarmasti muista mitkä tilalle laitoin oliko Osramit vai Philipsit, mutta kumminkin näitä kirkkaampia ei peruspolttimoita. Täytyy taas seurailla miten nuo kestää.

    • 84737219

      Surkeita ylihintaisia lamppuja. Ostin kuukausi sitten ja nyt pimenivät jo. En suosittele ostamaan.

    • 4563456546

      Toisessa umpiossa on pari viikkoa vanha night breaker ja toiseen ostin Philips premium vision polttimen(3.90€). Vaikka philipsissä on keltaisempi valo, niin sitä tulee selvästi enemmän kuin tuosta night breaker romusta. Halvempi philips siis valaisee paremmin. No philips onkin laatu merkki ja osramin rojut on jotain halpoja kiinalaisia.

      • kehityskökehittyy

        Philipsissä saattaa olla oikeasti mitattuna vähemmän valovirtaa eli luxeja, mutta laajempispektrinen, "keltaisempi" valo on oikeasti ihmissilmälle luontevampaa havainnointiympäristöä muistuttaen enemmän päivänvaloa kuin kylmät sinisenvalkoiset sävyt joita useissa "teho"polttimoissa esiintyy. Kylmä spektrialue latistaa näkymän ja vaikeuttaa etäisyyksien arviointia. Joka epäilee niin yrittää tehdä tarkkaa työtä pimeässä sinertävän ledilampun avulla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe