Purenta vaivat

haisku2

Hei kysyisin millaisia oireita teillä kenellä on jotai purenta ongelmia niin on? Kuuluisikohan minun oireeni tähä.. joskus ajoittain( saattaa olla kuukaisiakin poissa, ja sitten tulla takaisin ja olla viikon tai pari ja sitten häviää)

-Oikean puolen ohioa vihloo, tulee sellaisia tuikkauksia.

-Korvan edessä molemmilla puolilla tuntuu joskus tuikkauksia.

-Poskea särkee silmän alapuolelta

-Kulmakarvan yläpuolelle sattuu välillä

-Oikean puolen leukanivel naksuu ja rahisee välillä

-Leukaluut ovat joskus tuolta alta kipeät


Sellaisia oireita minulla. Onko kellään samanlaisia oireita?

5

978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osittain

      mm. leukaniveltä vihloo sekä poskilihaksia ja ohimoa jomottaa välillä. Tunnen ja näenkin, että yhden hampaan keinokruunu on kulunut liian matalaksi, mutta miten saisi vielä hammaslääkäritkin uskomaan. Ulospäin ei juurikaan näy mitään erityistä, ja purentatestissä jälkiä tulee vielä riittävästi hammaslääkärin mielestä, mutta itse tunnen miten liian väljä purenta on. Pitää ilmeisesti kärvistellä ja odottaa vielä muutma kuukausi, että kruunu kuluu sentin, niin eiköhän jo hammaslääkärikin ala uskomaan. Toivoisin, että apteekkeihin tulisi jotain Tee se itse -paketteja hampaan korjauksiin/korotuksiin, että saisi edes jotain apua.

      • kokenut

        ...> mutta miten saisi vielä hammaslääkärinkin uskomaan.

        Siinäpä se.
        Kun ei ole oikeata mittaria millä voisi mitata!
        Oiskohan siinä vika?


    • rautasuu

      Mulla samja oireita, lisäksi niska-hartiasärkyä..päänsärky aamuisin aivan kamala. Mulla aivan suorat hampaat, mutta kärki/ristipurenta. Nyt raudat olleet vuoden suussa, ja yläleuan leikkausta odottelen parhaillaan. Purentavikaa ei tavallinen hammaslääkäri edes tajunnut, yksityiselle kun menin valittamaan, niin heti kipsimuottien oton ja röntgenin jälkeen tuli lähete keskussairaalan suupolille.Mulla etuhampaat kuluvat koko ajan, ja oikoja sanoi että jos asioille ei mitään tehdä, niin hampaat jatkaa kulumista, ja alahampaat painavat ylähampaita koko ajan ylemmäksi. minulla yläleuka on pienenpi kuin alaleuka, ja liian ylhäällä/takana.

    • kuulostaa

      helpoin tapa on tosin käydä hammaslääkärillä. Hän näkee heti hampaistasi järsitkö niitä.

      • haisku2

        minulle joskus sanottiin että oikean puolen hampaat eivät ota jotenkin ristipurennassa yhteen eli sinne jää rako.. niin leikkö siitä johtunee.. hammaslääkäri aika on varattu jo :) ja röntgen! jospa se siitä rupeaisi asia etenemään:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      417
      4667
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2324
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1450
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1151
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1120
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1005
    Aihe