RIVER SEURAKUNTA

tutustuminen

Minkälainen tämä seurakuntana,siis River Tampereella oikeasti on?
Olen kuullut tästä hyvää ja huonoa mutta kaikkien puheisiin ole luottamista ja jokainen kokee asiat omalla tavallaan.
Onko PYHÄ HENKI läsnä ja toimivatko ARMOLAHJAT?
Kokeeko siellä UUDISTUMISTA?

128

13311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitse puolesi.

      Jos olisit oikeasti kiinnostunut asioista, menisit itse veljiä ja sisaria tervehtimään.

      Jos olet ostamassa Gigantista televisiota, kyseletkö täältä minkälainen on esitteessä oleva televisio gigantin oma uusi malli? Luuletko sen antavan tietoa? Oletko tyhmä vai trolli mieluummin, sinulla on nyt valinnan paikka:

      TYHMÄÄÄÄ vai TROLLIII


      ota tai jätä?

      • vaan

        Mainostetaanhan täällä muitakin seurakuntia, miksei sitten Riveriäkin voisi yhtä hyvin mainostaa.


      • Iloiset
        vaan kirjoitti:

        Mainostetaanhan täällä muitakin seurakuntia, miksei sitten Riveriäkin voisi yhtä hyvin mainostaa.

        Kyllä tämä on nimenomaan keskustelupalsta jossa jokainen tuo omia näkemyksiään ja kysymyksiään esiin.
        Onko Riverissä niin kova kuri että kukaan ei uskalla
        omaaa mielipidettään sanoa.
        Haluaisin mielipiteitä,kiitos.


      • mainostamisesta
        Iloiset kirjoitti:

        Kyllä tämä on nimenomaan keskustelupalsta jossa jokainen tuo omia näkemyksiään ja kysymyksiään esiin.
        Onko Riverissä niin kova kuri että kukaan ei uskalla
        omaaa mielipidettään sanoa.
        Haluaisin mielipiteitä,kiitos.

        Laitoin kommentin mainostamisesta..

        En siis itse ole riveriläinen. Enkä itse kirjoittanut tämän ketjun aloitusviestiä.

        Kommentoin vain sitä, että miksipä ei tälläkin palstalla voisi mainostaa jotain seurakuntaa. Ja montaa seurakuntaa täällä kyllä mainostetaankin. Jos joku haluaa mainostaa, niin eipä sen pitäisi muita ärsyttää.


      • lisää
        mainostamisesta kirjoitti:

        Laitoin kommentin mainostamisesta..

        En siis itse ole riveriläinen. Enkä itse kirjoittanut tämän ketjun aloitusviestiä.

        Kommentoin vain sitä, että miksipä ei tälläkin palstalla voisi mainostaa jotain seurakuntaa. Ja montaa seurakuntaa täällä kyllä mainostetaankin. Jos joku haluaa mainostaa, niin eipä sen pitäisi muita ärsyttää.

        River on karismaattinen, nuorekas kasvava seurakunta.
        Menkää käymään ja kokemaan.


      • toisianne uskovat

        Rukoilen puolestasi ettei sinun tarvitse riitaa haastaa veljiä ja siskoja vastaan.
        Jumala on Ikuinen Rakkaus!


      • vastauksesta

        Mihin aikaan on kokoukset teillä viikonloppuisin?
        Tulisin mukaan.


      • kiertämään
        Iloiset kirjoitti:

        Kyllä tämä on nimenomaan keskustelupalsta jossa jokainen tuo omia näkemyksiään ja kysymyksiään esiin.
        Onko Riverissä niin kova kuri että kukaan ei uskalla
        omaaa mielipidettään sanoa.
        Haluaisin mielipiteitä,kiitos.

        Olisko kellään uskallusta sanoa totuus...


      • lisää
        mainostamisesta kirjoitti:

        Laitoin kommentin mainostamisesta..

        En siis itse ole riveriläinen. Enkä itse kirjoittanut tämän ketjun aloitusviestiä.

        Kommentoin vain sitä, että miksipä ei tälläkin palstalla voisi mainostaa jotain seurakuntaa. Ja montaa seurakuntaa täällä kyllä mainostetaankin. Jos joku haluaa mainostaa, niin eipä sen pitäisi muita ärsyttää.

        Mainosta vielä lisää,haluan tietää mitä siellä tapahtuu.Jos vaikka poikkeisin.


      • ... selvittää asioita.
        lisää kirjoitti:

        Mainosta vielä lisää,haluan tietää mitä siellä tapahtuu.Jos vaikka poikkeisin.

        On ainakin kaksi tapaa ottaa selville, mitä jossain tapahtuu.

        Toinen tapa on se, että loputtoman kauan kyselee ihmisiltä, minkälainen joku paikka on. Luultavasti saa toisistaan poikkeavia vastauksia, joista ei voi varmuudella tietää, mitkä niistä ovat tosia. Ovatko negatiivisesti suhtautuvat rehellisiä? Ovatko positiivisesti suhtautuvat rehellisiä? Miksi samasta asiasta voi olla niin toisistaan poikkeavia näkemyksiä?

        Toinen tapa on mennä itse paikan päälle ottamaan asioista selvää. Joten jos omaat kaksi jalkaa ja olet aikuinen ihminen, niin miksi turhaan pitkän aikaa kysellä, mitä jossain tapahtuu? Käymällä se selviää.


      • selvää
        ... selvittää asioita. kirjoitti:

        On ainakin kaksi tapaa ottaa selville, mitä jossain tapahtuu.

        Toinen tapa on se, että loputtoman kauan kyselee ihmisiltä, minkälainen joku paikka on. Luultavasti saa toisistaan poikkeavia vastauksia, joista ei voi varmuudella tietää, mitkä niistä ovat tosia. Ovatko negatiivisesti suhtautuvat rehellisiä? Ovatko positiivisesti suhtautuvat rehellisiä? Miksi samasta asiasta voi olla niin toisistaan poikkeavia näkemyksiä?

        Toinen tapa on mennä itse paikan päälle ottamaan asioista selvää. Joten jos omaat kaksi jalkaa ja olet aikuinen ihminen, niin miksi turhaan pitkän aikaa kysellä, mitä jossain tapahtuu? Käymällä se selviää.

        Nyt olen käynyt riverissä ja totean että tämä ei ole minua varten,on liian köykäistä touhua.
        Kaipaaan vahvempaa Sanan opetusta.


      • kerta riitti
        kiertämään kirjoitti:

        Olisko kellään uskallusta sanoa totuus...

        siellä ihan puhdas henki. Jotain outoa on miespuolisessa julistajassa.


      • Äläpäs viitsi

        Kyllä minä ainakin huomasin kyselijän olevan ihan asiallisesti ja ystävällisesti liikkeellä kysymyksineen. Ja, eikös sitä saa kysellä?


      • ...viesti
        Äläpäs viitsi kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin huomasin kyselijän olevan ihan asiallisesti ja ystävällisesti liikkeellä kysymyksineen. Ja, eikös sitä saa kysellä?

        Aloitusviesti ja suurin osa siihen tulleista vastauksista oli melkein kaksi vuotta vanhoja, joten ehkäpä monet niistä ensimmäisistä kirjoittajista eivät enää lue näitä vastauksia...


      • kerta riitti kirjoitti:

        siellä ihan puhdas henki. Jotain outoa on miespuolisessa julistajassa.

        se julistaja ei ole oma itsensä tunnen hänet


      • Anonyymi
        ... selvittää asioita. kirjoitti:

        On ainakin kaksi tapaa ottaa selville, mitä jossain tapahtuu.

        Toinen tapa on se, että loputtoman kauan kyselee ihmisiltä, minkälainen joku paikka on. Luultavasti saa toisistaan poikkeavia vastauksia, joista ei voi varmuudella tietää, mitkä niistä ovat tosia. Ovatko negatiivisesti suhtautuvat rehellisiä? Ovatko positiivisesti suhtautuvat rehellisiä? Miksi samasta asiasta voi olla niin toisistaan poikkeavia näkemyksiä?

        Toinen tapa on mennä itse paikan päälle ottamaan asioista selvää. Joten jos omaat kaksi jalkaa ja olet aikuinen ihminen, niin miksi turhaan pitkän aikaa kysellä, mitä jossain tapahtuu? Käymällä se selviää.

        VOI KUN TULIS SE KAIVATTUU SUURI HERÄTYS ODETTU VAIN JA RUKOILTU YLI 40 V


    • http://www.river.fi/
    • http://www.theriver.fi/
    • http://www.neste.tv/
      • Pulputtaja

        Joo täältä www.Neste.TV voi kuunnella ja katsella voideltuja puhujia.Suosittelen.


      • OSOITE
        Pulputtaja kirjoitti:

        Joo täältä www.Neste.TV voi kuunnella ja katsella voideltuja puhujia.Suosittelen.

        Totta puhut,ei yhden miehen vaan yhteiskristillistä toimintaa eri seurakunnilta.


      • Millähän voiteella
        Pulputtaja kirjoitti:

        Joo täältä www.Neste.TV voi kuunnella ja katsella voideltuja puhujia.Suosittelen.

        "voideltuja" :D


    • yhtä hijaista

      Herätysliikkeiden sivulla on ihan hiljaista,ovatko kaikki nukahtaneet?

      • mainonostaja

        Miksi siellä ei tule ihmisiä uskoon?
        Miksi jäsenmäärä lisääntyy vain muualla uskoon tulleista?
        Miksi siellä ei koeta synnin tuntoa, tai edes puhuta siitä?
        Miksi riversaarnaajat ovat kaikki epävarmoja ja pelokkaita?


      • ei ole
        mainonostaja kirjoitti:

        Miksi siellä ei tule ihmisiä uskoon?
        Miksi jäsenmäärä lisääntyy vain muualla uskoon tulleista?
        Miksi siellä ei koeta synnin tuntoa, tai edes puhuta siitä?
        Miksi riversaarnaajat ovat kaikki epävarmoja ja pelokkaita?

        Nämä yhden miehen srk:t ovat ihan omiansa.
        Raamatullinen seurakunta syntyy ihan eri tarpeista ja siihen kuuluu vanhemmisto.
        Olen käsittänyt myös että Riverin osallistujat ovat
        muista srk:sta jotka keskenään iloitsevat ja pitävät hauskaa.


      • riitä minulle
        ei ole kirjoitti:

        Nämä yhden miehen srk:t ovat ihan omiansa.
        Raamatullinen seurakunta syntyy ihan eri tarpeista ja siihen kuuluu vanhemmisto.
        Olen käsittänyt myös että Riverin osallistujat ovat
        muista srk:sta jotka keskenään iloitsevat ja pitävät hauskaa.

        Samaa mieltä minäkin.
        Kävin joskus,en saanut opetusta.


      • citymies
        riitä minulle kirjoitti:

        Samaa mieltä minäkin.
        Kävin joskus,en saanut opetusta.

        Tamperelainen K.lainen nauroi ja nauroi, kunnes tuo hörönauru tarttui kuulijoihinkin. Meinasi tarttua minuunkin. Hän nauraa hörötti ensin väkinäisesti. Kohta se oli vallannut hänet ja kuulijat.
        Lähdin ulos.
        Herra Jeesus ei ole mukana siinä virtauksessa.
        Pastoriksi itsensä tehneet siellä ovat joutuneet eksyttävän hengen valtaan.
        Tiedän erään riveriläisen, joka on hyvä uskova, mutta ei ymmärrä eksytystä jossa on mukana. Eikä tahdo siitä luopua.
        Pitää rukoilla sellaisten puolesta.


      • S.A.
        mainonostaja kirjoitti:

        Miksi siellä ei tule ihmisiä uskoon?
        Miksi jäsenmäärä lisääntyy vain muualla uskoon tulleista?
        Miksi siellä ei koeta synnin tuntoa, tai edes puhuta siitä?
        Miksi riversaarnaajat ovat kaikki epävarmoja ja pelokkaita?

        *

        En ole riveriläinen, joten mulla ei ole sen puolesta tarvetta puolustaa kyseistä seurakuntaa. Kirjoittelin jo aiemmin tässä ketjussa siitä, että mikseipä tätäkin palstaa voisi käyttää jonkun seurakunnan mainostamiseen.

        En kristittynä voi hyväksyä sitä, että jotain syytetään väärin perustein, joten tässä oikaisuja kirjoittamaasi. Itse olen käynyt Tampereen Riverissä joitain kertoja, ja joidenkin muiden ihmisten kautta mulla on ensikäden tietoa siitä, mitä seurakunnassa tapahtuu / on tapahtunut.

        *

        TULEEKO RIVERISSÄ IHMISIÄ USKOON?

        Riverissä kyllä tulee ihmisiä uskoon. Seurakunnan kokoon nähden jopa paljon enemmän, kuin monessa muussa Tampereen seurakunnassa.

        *

        KASVAAKO JÄSENMÄÄRÄ VAIN MUUALLA USKOON TULLEISTA?

        Seurakunnan jäsenmäärä ei lisäänny pelkästään muualla uskoon tulleista. Tosin tiedän, että jotkut Tampereelle muuttaneet ovat joko tänne tultuaan etsineet itselleen seurakuntaa ja päätyneet sitten Riveriin. Tai tulleet vartavasten muualta Riverin raamattukouluun ja sitä kautta myös seurakuntaan.

        Tietysti tällaisiin uusiin seurakuntiin alkuvaiheessa aina liittyy jäseniä myös muista saman paikkakunnan seurakunnista. Mutta tämä vaihe Riverin kasvussa on käsittääkseni enimmäkseen ohi.

        *

        SYNNINTUNTO

        Olen ymmärtänyt, että monet Riverissä ovat tehneet hyvin syvällisesti asioista parannusta. Se on aitoa synnintuntoa, kun ihminen tajuaa Jumalan edessä tehneensä väärin ja sitten haluaa luopua / luopuu vääryydestä.

        Synnintunto ei ensisijaisesti tarkoita sitä, että kokouksissa tarvitsisi toistella "synnintunto, synnintunto". Aidomman synnintunnon pohjana on sellainen, kun johdattaa ihmisen todella kohtaamaan Jumala siten, että ihminen kokee olevansa pyhän Jumalan edessä.

        *

        PELOKKAAT SAARNAAJAT

        Pelokkaita saarnaajia Riverissä en ole ainakaan itse onnistunut kohtaamaan.

        *

        Tällaisin oikaisuin.

        *


      • menoa
        citymies kirjoitti:

        Tamperelainen K.lainen nauroi ja nauroi, kunnes tuo hörönauru tarttui kuulijoihinkin. Meinasi tarttua minuunkin. Hän nauraa hörötti ensin väkinäisesti. Kohta se oli vallannut hänet ja kuulijat.
        Lähdin ulos.
        Herra Jeesus ei ole mukana siinä virtauksessa.
        Pastoriksi itsensä tehneet siellä ovat joutuneet eksyttävän hengen valtaan.
        Tiedän erään riveriläisen, joka on hyvä uskova, mutta ei ymmärrä eksytystä jossa on mukana. Eikä tahdo siitä luopua.
        Pitää rukoilla sellaisten puolesta.

        Huh,huh,minä en ainakaan tuollaiseen menoon halua mennä.
        Tiedä mitä sieltä saa.....


      • korjausta
        S.A. kirjoitti:

        *

        En ole riveriläinen, joten mulla ei ole sen puolesta tarvetta puolustaa kyseistä seurakuntaa. Kirjoittelin jo aiemmin tässä ketjussa siitä, että mikseipä tätäkin palstaa voisi käyttää jonkun seurakunnan mainostamiseen.

        En kristittynä voi hyväksyä sitä, että jotain syytetään väärin perustein, joten tässä oikaisuja kirjoittamaasi. Itse olen käynyt Tampereen Riverissä joitain kertoja, ja joidenkin muiden ihmisten kautta mulla on ensikäden tietoa siitä, mitä seurakunnassa tapahtuu / on tapahtunut.

        *

        TULEEKO RIVERISSÄ IHMISIÄ USKOON?

        Riverissä kyllä tulee ihmisiä uskoon. Seurakunnan kokoon nähden jopa paljon enemmän, kuin monessa muussa Tampereen seurakunnassa.

        *

        KASVAAKO JÄSENMÄÄRÄ VAIN MUUALLA USKOON TULLEISTA?

        Seurakunnan jäsenmäärä ei lisäänny pelkästään muualla uskoon tulleista. Tosin tiedän, että jotkut Tampereelle muuttaneet ovat joko tänne tultuaan etsineet itselleen seurakuntaa ja päätyneet sitten Riveriin. Tai tulleet vartavasten muualta Riverin raamattukouluun ja sitä kautta myös seurakuntaan.

        Tietysti tällaisiin uusiin seurakuntiin alkuvaiheessa aina liittyy jäseniä myös muista saman paikkakunnan seurakunnista. Mutta tämä vaihe Riverin kasvussa on käsittääkseni enimmäkseen ohi.

        *

        SYNNINTUNTO

        Olen ymmärtänyt, että monet Riverissä ovat tehneet hyvin syvällisesti asioista parannusta. Se on aitoa synnintuntoa, kun ihminen tajuaa Jumalan edessä tehneensä väärin ja sitten haluaa luopua / luopuu vääryydestä.

        Synnintunto ei ensisijaisesti tarkoita sitä, että kokouksissa tarvitsisi toistella "synnintunto, synnintunto". Aidomman synnintunnon pohjana on sellainen, kun johdattaa ihmisen todella kohtaamaan Jumala siten, että ihminen kokee olevansa pyhän Jumalan edessä.

        *

        PELOKKAAT SAARNAAJAT

        Pelokkaita saarnaajia Riverissä en ole ainakaan itse onnistunut kohtaamaan.

        *

        Tällaisin oikaisuin.

        *

        Haluaisin tietää minkä nimisiä kuuluu vanhemmistoon ja kaikkien pastoreitten oikeat nimet?
        Olen näet vähän pienellä tiedolla tästä Riveristä.
        Kiitos vastauksista.


      • oikeassa
        riitä minulle kirjoitti:

        Samaa mieltä minäkin.
        Kävin joskus,en saanut opetusta.

        Ei taida olla enää muodikasta...,siis hekotus.


      • kertoneet
        oikeassa kirjoitti:

        Ei taida olla enää muodikasta...,siis hekotus.

        On ainakin laimentunut.


      • seurakunta
        menoa kirjoitti:

        Huh,huh,minä en ainakaan tuollaiseen menoon halua mennä.
        Tiedä mitä sieltä saa.....

        Siellä nauretaan ja kaadutaan.


      • teille kaikille

        Riverissä saa voimallista Sanaa.


      • OPETUSTA
        teille kaikille kirjoitti:

        Riverissä saa voimallista Sanaa.

        Katselkaa Pawsonin uutta opetussarjaa TV-seiskalta,on totuuden puhuja.Ei olla ennen kuultu.


      • täälläkin :

      • kävin minäkin
        S.A. kirjoitti:

        *

        En ole riveriläinen, joten mulla ei ole sen puolesta tarvetta puolustaa kyseistä seurakuntaa. Kirjoittelin jo aiemmin tässä ketjussa siitä, että mikseipä tätäkin palstaa voisi käyttää jonkun seurakunnan mainostamiseen.

        En kristittynä voi hyväksyä sitä, että jotain syytetään väärin perustein, joten tässä oikaisuja kirjoittamaasi. Itse olen käynyt Tampereen Riverissä joitain kertoja, ja joidenkin muiden ihmisten kautta mulla on ensikäden tietoa siitä, mitä seurakunnassa tapahtuu / on tapahtunut.

        *

        TULEEKO RIVERISSÄ IHMISIÄ USKOON?

        Riverissä kyllä tulee ihmisiä uskoon. Seurakunnan kokoon nähden jopa paljon enemmän, kuin monessa muussa Tampereen seurakunnassa.

        *

        KASVAAKO JÄSENMÄÄRÄ VAIN MUUALLA USKOON TULLEISTA?

        Seurakunnan jäsenmäärä ei lisäänny pelkästään muualla uskoon tulleista. Tosin tiedän, että jotkut Tampereelle muuttaneet ovat joko tänne tultuaan etsineet itselleen seurakuntaa ja päätyneet sitten Riveriin. Tai tulleet vartavasten muualta Riverin raamattukouluun ja sitä kautta myös seurakuntaan.

        Tietysti tällaisiin uusiin seurakuntiin alkuvaiheessa aina liittyy jäseniä myös muista saman paikkakunnan seurakunnista. Mutta tämä vaihe Riverin kasvussa on käsittääkseni enimmäkseen ohi.

        *

        SYNNINTUNTO

        Olen ymmärtänyt, että monet Riverissä ovat tehneet hyvin syvällisesti asioista parannusta. Se on aitoa synnintuntoa, kun ihminen tajuaa Jumalan edessä tehneensä väärin ja sitten haluaa luopua / luopuu vääryydestä.

        Synnintunto ei ensisijaisesti tarkoita sitä, että kokouksissa tarvitsisi toistella "synnintunto, synnintunto". Aidomman synnintunnon pohjana on sellainen, kun johdattaa ihmisen todella kohtaamaan Jumala siten, että ihminen kokee olevansa pyhän Jumalan edessä.

        *

        PELOKKAAT SAARNAAJAT

        Pelokkaita saarnaajia Riverissä en ole ainakaan itse onnistunut kohtaamaan.

        *

        Tällaisin oikaisuin.

        *

        Saarnaavat kyllä nuotin vierestä, eli kaikki ei perustu Raamattuun.


      • S.A. kirjoitti:

        *

        En ole riveriläinen, joten mulla ei ole sen puolesta tarvetta puolustaa kyseistä seurakuntaa. Kirjoittelin jo aiemmin tässä ketjussa siitä, että mikseipä tätäkin palstaa voisi käyttää jonkun seurakunnan mainostamiseen.

        En kristittynä voi hyväksyä sitä, että jotain syytetään väärin perustein, joten tässä oikaisuja kirjoittamaasi. Itse olen käynyt Tampereen Riverissä joitain kertoja, ja joidenkin muiden ihmisten kautta mulla on ensikäden tietoa siitä, mitä seurakunnassa tapahtuu / on tapahtunut.

        *

        TULEEKO RIVERISSÄ IHMISIÄ USKOON?

        Riverissä kyllä tulee ihmisiä uskoon. Seurakunnan kokoon nähden jopa paljon enemmän, kuin monessa muussa Tampereen seurakunnassa.

        *

        KASVAAKO JÄSENMÄÄRÄ VAIN MUUALLA USKOON TULLEISTA?

        Seurakunnan jäsenmäärä ei lisäänny pelkästään muualla uskoon tulleista. Tosin tiedän, että jotkut Tampereelle muuttaneet ovat joko tänne tultuaan etsineet itselleen seurakuntaa ja päätyneet sitten Riveriin. Tai tulleet vartavasten muualta Riverin raamattukouluun ja sitä kautta myös seurakuntaan.

        Tietysti tällaisiin uusiin seurakuntiin alkuvaiheessa aina liittyy jäseniä myös muista saman paikkakunnan seurakunnista. Mutta tämä vaihe Riverin kasvussa on käsittääkseni enimmäkseen ohi.

        *

        SYNNINTUNTO

        Olen ymmärtänyt, että monet Riverissä ovat tehneet hyvin syvällisesti asioista parannusta. Se on aitoa synnintuntoa, kun ihminen tajuaa Jumalan edessä tehneensä väärin ja sitten haluaa luopua / luopuu vääryydestä.

        Synnintunto ei ensisijaisesti tarkoita sitä, että kokouksissa tarvitsisi toistella "synnintunto, synnintunto". Aidomman synnintunnon pohjana on sellainen, kun johdattaa ihmisen todella kohtaamaan Jumala siten, että ihminen kokee olevansa pyhän Jumalan edessä.

        *

        PELOKKAAT SAARNAAJAT

        Pelokkaita saarnaajia Riverissä en ole ainakaan itse onnistunut kohtaamaan.

        *

        Tällaisin oikaisuin.

        *

        Pitää paikkansa että joitain tulee uskoon olen itsekin todistanut. Kyllä tekevät myös töitä evankeliumin eteenpäin viemiseksi.Ottavat tosissaan.
        Jonkin verran ovat ihmisiä auttaneet esim.ruoka-apu.
        Tosin heidän auttamisensa toisinaan sisältää korneja piirteitä että kun joku tulee kaadettavaksi niin peitto päälle ja sitten mukamas kaikki hyvin.

        Siellä on ollut rohkeita puhujia joilla on auktoriteetti. Toisinaan sinne on hankittu yksi ylimielinen akka Amerikasta puhumaan.
        Toisinaan saarnattu asiaa toisinaan epäraamatullista Pyhästä hengestä juopumista.


      • Anonyymi
        korjausta kirjoitti:

        Haluaisin tietää minkä nimisiä kuuluu vanhemmistoon ja kaikkien pastoreitten oikeat nimet?
        Olen näet vähän pienellä tiedolla tästä Riveristä.
        Kiitos vastauksista.

        ei ole vanhimmistoa


    • Jalka

      Tulin Tampereelle ja liityin Riveriin elokuussa 07.

      Nyt en käy enää. Siellä kirjootetaan omaa Raamattua ja opetetaan omia juttuja.

      Yritin erota.

      Eivät päästä irti.

      Rahhoo vaan vinkuuvatte ittelleen eikä auta tarvitsijoita.

      Silmäni aukes:
      http://almondy.suntuubi.com

      Se oli Raamatusta.

      • -äitinsä puolesta-

        Kuinka "rahastavat"?
        Olen kuullut että 10% tuloista, mutta kotisivuillakaan ei ole mitään tietoa maksuista, sen velvollisuudesta/pakosta?


    • Oikeaa kristillisyyttä?

      Villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja niinkuin Nokia missiot, Torontot, cityseur., jne, jne, jne. Raitista kristinuskoa ei juuri enää ole juuri ennen Kristuksen paluuta. Jumala poimii omansa yksitellen, ei mitään massoja. Jeesus sanoi ensimmäiseksi tulemuksensa merkiksi "katsokaa ettei teitä kukaan eksytä..moni sanoo, täällä on Kristus, mutta älkää menkö heidän perässään He ekstttävät monta. Saatanan tarkoitus on eksyttää mahd. paljo ihmisiä ja on siinä onnistunut, saapunut valheen kaikella voimalla, tekemällä suuria tunnustekoja, että saa tulenkin taivaasta lankeamaan. Eksyminen johtuu siitä ettei ole rakkautta totuuteen. Rukoilkaa totisella sydämellä Kristusta ja pyytäkää että hänenkallis sovintonerensä puhdistaa kaikista lihan ja hengen saastutuksista että olisitte valmiina morsiusseurakunnan ylösotoon!!

      • Sininen Rahajoki

        Riverin vetäjillä on kolme yrityskonkurssia takana, luottotappioita ovat kärsineet niin yritykset kuin valtiokin. Lisäksi "pastorit-K-laiset" ovat hlökohtaisesti ulosotossa. Kannattaa miettiä hetki, ennen kuin lähettää kymmenykset Riverille. Toki jos on ylimääräistä, sillähän voi vaikka parantaa pastoreiden elämänlaatua (lue:elintasoa).


      • Sininen Rahajoki
        Sininen Rahajoki kirjoitti:

        Riverin vetäjillä on kolme yrityskonkurssia takana, luottotappioita ovat kärsineet niin yritykset kuin valtiokin. Lisäksi "pastorit-K-laiset" ovat hlökohtaisesti ulosotossa. Kannattaa miettiä hetki, ennen kuin lähettää kymmenykset Riverille. Toki jos on ylimääräistä, sillähän voi vaikka parantaa pastoreiden elämänlaatua (lue:elintasoa).

        Lisäys vielä edelliseen:

        Kyseessä on siis The River Tampere, Take It Now Ministries


      • kyselevä sisar?
        Sininen Rahajoki kirjoitti:

        Lisäys vielä edelliseen:

        Kyseessä on siis The River Tampere, Take It Now Ministries

        seurakunta?


      • taivas on sininen
        Sininen Rahajoki kirjoitti:

        Riverin vetäjillä on kolme yrityskonkurssia takana, luottotappioita ovat kärsineet niin yritykset kuin valtiokin. Lisäksi "pastorit-K-laiset" ovat hlökohtaisesti ulosotossa. Kannattaa miettiä hetki, ennen kuin lähettää kymmenykset Riverille. Toki jos on ylimääräistä, sillähän voi vaikka parantaa pastoreiden elämänlaatua (lue:elintasoa).

        Kyllä siellä rahaa vinkuvat ja jotkut antavat. Mutta aina on puutetta. Mä elän Jumalan kanssa sillain, että hän ei pidä mua puuttessa, vaikka turhan paljon ei rahaa olekaan.

        Ei mun Jumalani mitään itselleen pyydä -annan aina välillä, kun mulla on mistä antaa.

        En ole kuullut Jumalan puhetta Riverissä. Valitettavasti.


      • Jeesuksen oma
        taivas on sininen kirjoitti:

        Kyllä siellä rahaa vinkuvat ja jotkut antavat. Mutta aina on puutetta. Mä elän Jumalan kanssa sillain, että hän ei pidä mua puuttessa, vaikka turhan paljon ei rahaa olekaan.

        Ei mun Jumalani mitään itselleen pyydä -annan aina välillä, kun mulla on mistä antaa.

        En ole kuullut Jumalan puhetta Riverissä. Valitettavasti.

        Onko muuten Riverissä vanhemmisto?
        Jumalan Sanan mukaan pitää olla.


      • Sanaa tutkiva
        Jeesuksen oma kirjoitti:

        Onko muuten Riverissä vanhemmisto?
        Jumalan Sanan mukaan pitää olla.

        Ei ole vanhemmistoa, ainakin näin minulle on vastattu. Yksi vanha rouva esiteltiin minulle seurakunnan vanhimpna, eli iällisesti vanhimpana.

        Jumalan Sanasta on siellä oma versio. Kyllä siellä oikeita uskoviakin käy, mutta moni käy kerran ja lähtee päätään puistellen pois.

        Siellä annetaan porttikieltoja, jos ei pysty ajallaan maksamaan kymmenyksiä ja enemmänkin pitäisi antaa. Ja perään soitellaan jos tästä kirkosta eroaa.

        Kaupan ilmaisruuastakin pitää pastoreille valita parhaat ruuat päältä pois.

        Näin minä olen nähnyt.


      • Sam Andreevitsh
        Jeesuksen oma kirjoitti:

        Onko muuten Riverissä vanhemmisto?
        Jumalan Sanan mukaan pitää olla.

        >>> Onko muuten Riverissä vanhemmisto?

        Todellakin Uudessa Testamentissa puhutaan sen suuntaisesti, että vanhimmisto on sellainen ryhmä, joka on vastuussa paikallisesta seurakunnasta.

        Mutta silloin kun joku teeskentelee tietämätöntä ja "sattuu" kysymään sellaisen kysymyksen kuin kysyit...

        Jos kirjoitat, niin kirjoita Jumalan sanoja, jos käytät nimimerkkiä "Jeesuksen oma". Sillä eikö "Jeesuksen oman" pitäisi tarkoittaa sellaista, jonka kautta Jeesus puhuu? Jos joku on jonkun oma, niin eikö silloin ole kyse omaisuudesta? Voimmeko käyttää sanoja "Jeesuksen oma" ja sitten puhua omia sanojamme?


      • Sam Andreevitsh
        Sanaa tutkiva kirjoitti:

        Ei ole vanhemmistoa, ainakin näin minulle on vastattu. Yksi vanha rouva esiteltiin minulle seurakunnan vanhimpna, eli iällisesti vanhimpana.

        Jumalan Sanasta on siellä oma versio. Kyllä siellä oikeita uskoviakin käy, mutta moni käy kerran ja lähtee päätään puistellen pois.

        Siellä annetaan porttikieltoja, jos ei pysty ajallaan maksamaan kymmenyksiä ja enemmänkin pitäisi antaa. Ja perään soitellaan jos tästä kirkosta eroaa.

        Kaupan ilmaisruuastakin pitää pastoreille valita parhaat ruuat päältä pois.

        Näin minä olen nähnyt.

        >>> Siellä annetaan porttikieltoja, jos ei pysty ajallaan maksamaan kymmenyksiä ja enemmänkin pitäisi antaa.

        Sen verran kyllä tunnen Riveriä, että tiedän tuon väitteen olevan väärä. Kukapa sitä edes pystyy valvomaan, antaako joku kymmenykset vai ei, jos maksaa kymmenyksensä kolehtikippoon?


      • surullinen ystävän puol.
        Sam Andreevitsh kirjoitti:

        >>> Siellä annetaan porttikieltoja, jos ei pysty ajallaan maksamaan kymmenyksiä ja enemmänkin pitäisi antaa.

        Sen verran kyllä tunnen Riveriä, että tiedän tuon väitteen olevan väärä. Kukapa sitä edes pystyy valvomaan, antaako joku kymmenykset vai ei, jos maksaa kymmenyksensä kolehtikippoon?

        En ole ennen näihin vastannut, mutta ystäväni soitti ja kertoi hänen viestiinsä näin vastatun.

        Tilanne oli ollut seuraava: Tämä ystävä oli täyttänyt pankkisiirtolomakkeen, mutta ei voinutkaan siirtää rahaa niin, että se olisi ollut sovittuna päivänä srkn tilillä. Olin paikalla, kun soitettiin ja ystäväni laittoi kaiuttimen päälle, niin että kuulin. Aika hurjaa ja armotonta tekstiä.

        No maksu oli jo maksettu, mutta ei vielä näkynyt tilillä. Näin voi joskus käydä, mutta armon sanaa ei ystävä saanut vaan nuhteet. Hänelle tuli todella paha mieli, kun hän on yrittänyt pitää nämä maksut ensimmäisten joukossa. Hän ei käytä tupakkaa, alkoholia tai huumeita, mutta pienistä tuloista on vaikea säästää.

        Tämä vain selvyyden vuoksi, koska minä ja ystäväni ja soittaja Jumalan lisäksi tiedämme tapahtuneen.


      • valehtelet?
        surullinen ystävän puol. kirjoitti:

        En ole ennen näihin vastannut, mutta ystäväni soitti ja kertoi hänen viestiinsä näin vastatun.

        Tilanne oli ollut seuraava: Tämä ystävä oli täyttänyt pankkisiirtolomakkeen, mutta ei voinutkaan siirtää rahaa niin, että se olisi ollut sovittuna päivänä srkn tilillä. Olin paikalla, kun soitettiin ja ystäväni laittoi kaiuttimen päälle, niin että kuulin. Aika hurjaa ja armotonta tekstiä.

        No maksu oli jo maksettu, mutta ei vielä näkynyt tilillä. Näin voi joskus käydä, mutta armon sanaa ei ystävä saanut vaan nuhteet. Hänelle tuli todella paha mieli, kun hän on yrittänyt pitää nämä maksut ensimmäisten joukossa. Hän ei käytä tupakkaa, alkoholia tai huumeita, mutta pienistä tuloista on vaikea säästää.

        Tämä vain selvyyden vuoksi, koska minä ja ystäväni ja soittaja Jumalan lisäksi tiedämme tapahtuneen.

        Ei sinun ihmisenä tarvitse "ystävääsi" puolustaa, jos puhut totta, niin Jumala pitää asiasta huolen.


      • seurakunnasta
        Sam Andreevitsh kirjoitti:

        >>> Onko muuten Riverissä vanhemmisto?

        Todellakin Uudessa Testamentissa puhutaan sen suuntaisesti, että vanhimmisto on sellainen ryhmä, joka on vastuussa paikallisesta seurakunnasta.

        Mutta silloin kun joku teeskentelee tietämätöntä ja "sattuu" kysymään sellaisen kysymyksen kuin kysyit...

        Jos kirjoitat, niin kirjoita Jumalan sanoja, jos käytät nimimerkkiä "Jeesuksen oma". Sillä eikö "Jeesuksen oman" pitäisi tarkoittaa sellaista, jonka kautta Jeesus puhuu? Jos joku on jonkun oma, niin eikö silloin ole kyse omaisuudesta? Voimmeko käyttää sanoja "Jeesuksen oma" ja sitten puhua omia sanojamme?

        Koetelkaa kaikki henget ovatko ne Jumalasta.
        Vanhemmisto kuuluu Sanan mukaiseen seurakuntaan.
        Siksi kysyin kun en tiedä.
        Onko Riverissä vanhemmisto?
        Onko yhden miehen johtama?


      • Sam Andreevitsh
        seurakunnasta kirjoitti:

        Koetelkaa kaikki henget ovatko ne Jumalasta.
        Vanhemmisto kuuluu Sanan mukaiseen seurakuntaan.
        Siksi kysyin kun en tiedä.
        Onko Riverissä vanhemmisto?
        Onko yhden miehen johtama?

        Vanhimmisto todella on Raamatun antama malli seurakunnan johtamiseen. Ja Raamatussa on kymmeniä muitakin ohjeita seurakunnalle ja seurakunnasta.

        Kun kokoonnumme yhteen seurakuntana, on meillä jokaisella jotain annettavaa. Kenellä on virsi, kenellä opetus, kenellä ilmestys. Joku puhuu kielillä, joku selittää.

        "Täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää..."

        Paavali totesi mm.: "Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä"

        Mitä tulee Riveriin, niin täällä Suomi24:ssä on näkynyt ajoittain aikamoisia teeskentelijöitä. Sellaisia, jotka tekeytyvät tietämättömiksi ja sitten "sattuvat" kysymään, onko Riverissä vanhimmistoa. Yleensä tällaiset kirjoittajat ovat liikkeellä asenteella "haa; saatiinpa ne kiinni tästä asiasta!" Tällaisten kirjoittajien kanssa en välitä keskustella sen enempää.

        Mutta jos haluat tietää asiasta enemmän, niin voithan tiedustella asiasta enemmän seurakunnan pastoreilta. Yhteystiedot löytyvät netistä.


      • kiinnostava juttu
        Sam Andreevitsh kirjoitti:

        Vanhimmisto todella on Raamatun antama malli seurakunnan johtamiseen. Ja Raamatussa on kymmeniä muitakin ohjeita seurakunnalle ja seurakunnasta.

        Kun kokoonnumme yhteen seurakuntana, on meillä jokaisella jotain annettavaa. Kenellä on virsi, kenellä opetus, kenellä ilmestys. Joku puhuu kielillä, joku selittää.

        "Täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää..."

        Paavali totesi mm.: "Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä"

        Mitä tulee Riveriin, niin täällä Suomi24:ssä on näkynyt ajoittain aikamoisia teeskentelijöitä. Sellaisia, jotka tekeytyvät tietämättömiksi ja sitten "sattuvat" kysymään, onko Riverissä vanhimmistoa. Yleensä tällaiset kirjoittajat ovat liikkeellä asenteella "haa; saatiinpa ne kiinni tästä asiasta!" Tällaisten kirjoittajien kanssa en välitä keskustella sen enempää.

        Mutta jos haluat tietää asiasta enemmän, niin voithan tiedustella asiasta enemmän seurakunnan pastoreilta. Yhteystiedot löytyvät netistä.

        Olivat päässeet lehteen kuvan kanssa. Menestystä heille. Ja Sinulle.


      • Sam Andreevitsh
        kiinnostava juttu kirjoitti:

        Olivat päässeet lehteen kuvan kanssa. Menestystä heille. Ja Sinulle.

        Kiitos kiitos. Menestystä myös sinulle!

        Menestyköön (täällä) Tampereella jokainen seurakunta, joka Jumalan evankeliumia julistaa!


      • totuudessa
        Sam Andreevitsh kirjoitti:

        Kiitos kiitos. Menestystä myös sinulle!

        Menestyköön (täällä) Tampereella jokainen seurakunta, joka Jumalan evankeliumia julistaa!

        Ja joka julistaa sitä Raamatun mukaan.


      • Sam Andreevitsh
        totuudessa kirjoitti:

        Ja joka julistaa sitä Raamatun mukaan.

        Vieköön Jumala jokaista seurakuntaa eteenpäin hänen tahtonsa tuntemisessa, Jumalan suunnitelman toteutumisessa ja toteuttamisessa, Jumalan sanojen puhumisessa Hengessä, Jumalan tekojen tekemisessä, rakkaudessa, uskossa, rohkeudessa ja viisaudessa!

        Koko ajan monimutkaistuvassa maailmassa me tarvitsemme todella Jumalan viisautta ja opastusta niin moneen asiaan. Kun Jumala antaa sanoja puhuttavaksemme ja tekoja tehtäväksemme, ne sanat ja teot saavat aikaiseksi niin paljon enemmän kuin sellaiset sanat ja teot, jotka ovat lähtöisin meidän luonnollisesta mielestämme! Jumalan antamat teot ja sanat; ne ovat todella jumalallisia aseita!


      • mutta siitä tiedän
        Sam Andreevitsh kirjoitti:

        Vieköön Jumala jokaista seurakuntaa eteenpäin hänen tahtonsa tuntemisessa, Jumalan suunnitelman toteutumisessa ja toteuttamisessa, Jumalan sanojen puhumisessa Hengessä, Jumalan tekojen tekemisessä, rakkaudessa, uskossa, rohkeudessa ja viisaudessa!

        Koko ajan monimutkaistuvassa maailmassa me tarvitsemme todella Jumalan viisautta ja opastusta niin moneen asiaan. Kun Jumala antaa sanoja puhuttavaksemme ja tekoja tehtäväksemme, ne sanat ja teot saavat aikaiseksi niin paljon enemmän kuin sellaiset sanat ja teot, jotka ovat lähtöisin meidän luonnollisesta mielestämme! Jumalan antamat teot ja sanat; ne ovat todella jumalallisia aseita!

        että Seinäjoella toimivan riversin vetäjä
        on lähtöisin Helluntaiseurakunnasta-
        ja ihmettelenkin sitä,miten nykyisin
        näitä seurakuntia nousee,
        kuin sieniä sateella
        ja aina uuden perustaja tai vetäjä on
        kuulunut aiemmin johonkin muuhun
        seurakuntaan-
        ei ole ihme sitten,jos kysellään millaisia ne ovat-
        jotkut kaipaavat vaihtelua tai luulevat,että
        Jumala toimiikin niissä nytsitten paremmin
        ja voimallisemmin-
        sekun ei seurakuntaa vaihtamalla muutu,
        jos juostaan Jumalan siunausten perässä-
        koska Jumala ei ole menestysteologian,
        eikä sensuuntaisten seurakuntien perustaja
        vaan ne ovat lähtöisin ihmisistä,niinkuin
        kaikki lahkot ja lohkot,jotka on perustettu
        siltäpohjalta,että he ovat opissaan oikeassa-
        kuitenkaan Raamattua ei pidetä kokototuutena
        vaan saarnataan korvasyyhyyn-je sehän vetää
        ihmisiä tänäaikana.
        Rahasta monissa näistä on kyse-
        ja uhraajien määrää kasvatetaan
        lupaamalla ajallista siunausta!


      • Sam Andreevitsh
        mutta siitä tiedän kirjoitti:

        että Seinäjoella toimivan riversin vetäjä
        on lähtöisin Helluntaiseurakunnasta-
        ja ihmettelenkin sitä,miten nykyisin
        näitä seurakuntia nousee,
        kuin sieniä sateella
        ja aina uuden perustaja tai vetäjä on
        kuulunut aiemmin johonkin muuhun
        seurakuntaan-
        ei ole ihme sitten,jos kysellään millaisia ne ovat-
        jotkut kaipaavat vaihtelua tai luulevat,että
        Jumala toimiikin niissä nytsitten paremmin
        ja voimallisemmin-
        sekun ei seurakuntaa vaihtamalla muutu,
        jos juostaan Jumalan siunausten perässä-
        koska Jumala ei ole menestysteologian,
        eikä sensuuntaisten seurakuntien perustaja
        vaan ne ovat lähtöisin ihmisistä,niinkuin
        kaikki lahkot ja lohkot,jotka on perustettu
        siltäpohjalta,että he ovat opissaan oikeassa-
        kuitenkaan Raamattua ei pidetä kokototuutena
        vaan saarnataan korvasyyhyyn-je sehän vetää
        ihmisiä tänäaikana.
        Rahasta monissa näistä on kyse-
        ja uhraajien määrää kasvatetaan
        lupaamalla ajallista siunausta!

        Jos Jumala on antanut sinulle sanan jonkin tietyn seurakunnan johtajille, niin mene rohkeasti puhumaan nämä Jumalan sanat näille henkilöille.


      • se jenkkien
        Sininen Rahajoki kirjoitti:

        Riverin vetäjillä on kolme yrityskonkurssia takana, luottotappioita ovat kärsineet niin yritykset kuin valtiokin. Lisäksi "pastorit-K-laiset" ovat hlökohtaisesti ulosotossa. Kannattaa miettiä hetki, ennen kuin lähettää kymmenykset Riverille. Toki jos on ylimääräistä, sillähän voi vaikka parantaa pastoreiden elämänlaatua (lue:elintasoa).

        tarina.

        Kun yritystoiminta ei kannata ja menee huonosti niin perusta seurakunta!

        Joskus aikanaan minullekkin tuotiin kyseisten johtajien tuttujen voimalla joku kirja
        joka kertoi menestyksen salaisuuksia,
        Kirjan nimeä en enää muista mutta joku menestystarina siinä oli alkuosana.

        Taitaa olla sukulaiset jo vähissä joiden nimiin uusia yrityksiä sais perustettua.


      • VAROKAA HEITÄ
        Sininen Rahajoki kirjoitti:

        Riverin vetäjillä on kolme yrityskonkurssia takana, luottotappioita ovat kärsineet niin yritykset kuin valtiokin. Lisäksi "pastorit-K-laiset" ovat hlökohtaisesti ulosotossa. Kannattaa miettiä hetki, ennen kuin lähettää kymmenykset Riverille. Toki jos on ylimääräistä, sillähän voi vaikka parantaa pastoreiden elämänlaatua (lue:elintasoa).

        Hälytyskellojen pitäisi soida mikäli keskeisillä henkilöillä on taloussotkuja takanaan ja röyhkeästi kerätään rahaa seurakuntalaisilta ja muutenkaan ei mitään kielteistä kestetä kuulla.


      • verotonta tuloa
        Sam Andreevitsh kirjoitti:

        >>> Siellä annetaan porttikieltoja, jos ei pysty ajallaan maksamaan kymmenyksiä ja enemmänkin pitäisi antaa.

        Sen verran kyllä tunnen Riveriä, että tiedän tuon väitteen olevan väärä. Kukapa sitä edes pystyy valvomaan, antaako joku kymmenykset vai ei, jos maksaa kymmenyksensä kolehtikippoon?

        Kolehdin valvominen on lapsellisen helpoa pienissä seurakunnissa ja voidaan myöskin laittaa näyttävästi sataeuroa ja ottaa kolehtihaavista keruun jälkeen 500 euroa omaan käyttöön...


      • menestys teologiaa
        taivas on sininen kirjoitti:

        Kyllä siellä rahaa vinkuvat ja jotkut antavat. Mutta aina on puutetta. Mä elän Jumalan kanssa sillain, että hän ei pidä mua puuttessa, vaikka turhan paljon ei rahaa olekaan.

        Ei mun Jumalani mitään itselleen pyydä -annan aina välillä, kun mulla on mistä antaa.

        En ole kuullut Jumalan puhetta Riverissä. Valitettavasti.

        näinpä on ja surullista katseltavaa on toi rahan ahneus ja aivopesu siihen että todellisuudessa motiivi on kasvattaa omia tuloja ja vielä lisään heikoilta ja muutenkin huonossa tilanteessa olevilta


    • avaimet

      Onko River ja Voitonkeskus samaa porukkaa ja kuuluuko Cityseurakunnat näihin?
      Onko opetus samansuuntaista?

      • olen kysellyt

        River ja Voitonkeskus, joka nykyään on Tampereen kristillinen yhteisö ovat eri organisaatioita. River oli ennen nimeltään Cityseurakunta, mutta on muuttanut nimensä Riveriksi. Opetus sivuaa Raamattua, mutta omia täydennyksiä on mukana. Molempien vetäjäpariskunnat ovat ent. helluntailaispastoreita, mutta menestysteologia on täyttänyt heidän ajatuksensa.

        Kumpikin näistä on keskittynyt lähinnä kokouksiin eksyneiden ihmisten lompakkoihin ja niiden sisällä olevan rahan ympärille. Sitä oppia sanotaan menestysteologiaksi.
        Jos olet perillä Livets Ordin toiminnasta tai Veli Saarikallen Sana ja Ylistyskirkon toiminnasta, niin tiedät jo aika paljon siitä mitä tuo lahko pitää sisällään.
        Helluntailaisuuden kanssa tuolla opilla (Word of Faith) ei ole mitään tekemistä. Yrittävät kyllä eksyttää myös helluntailaisia.

        Moni ihminen on petkutettu tekemään työtä palkatta tällaisen seurakunnan hyväksi, monelta on viety omaisuus ja iso osa tuloista. Moni on hakeutunut uskonnon uhrit yhdistykseen, vielä useammat mielenterveystyön asiakkaiksi.

        Käy kerran katsomassa itse, niin tiedät.


      • työnrekijä
        olen kysellyt kirjoitti:

        River ja Voitonkeskus, joka nykyään on Tampereen kristillinen yhteisö ovat eri organisaatioita. River oli ennen nimeltään Cityseurakunta, mutta on muuttanut nimensä Riveriksi. Opetus sivuaa Raamattua, mutta omia täydennyksiä on mukana. Molempien vetäjäpariskunnat ovat ent. helluntailaispastoreita, mutta menestysteologia on täyttänyt heidän ajatuksensa.

        Kumpikin näistä on keskittynyt lähinnä kokouksiin eksyneiden ihmisten lompakkoihin ja niiden sisällä olevan rahan ympärille. Sitä oppia sanotaan menestysteologiaksi.
        Jos olet perillä Livets Ordin toiminnasta tai Veli Saarikallen Sana ja Ylistyskirkon toiminnasta, niin tiedät jo aika paljon siitä mitä tuo lahko pitää sisällään.
        Helluntailaisuuden kanssa tuolla opilla (Word of Faith) ei ole mitään tekemistä. Yrittävät kyllä eksyttää myös helluntailaisia.

        Moni ihminen on petkutettu tekemään työtä palkatta tällaisen seurakunnan hyväksi, monelta on viety omaisuus ja iso osa tuloista. Moni on hakeutunut uskonnon uhrit yhdistykseen, vielä useammat mielenterveystyön asiakkaiksi.

        Käy kerran katsomassa itse, niin tiedät.

        vai mistä oikein voit sanoa, että kyseisissä seurakunnissa käyneitä ihmisiä on hakeutunut Uskontojen uhreihin. Vastaa.


      • en osaa vastata en tiedä
        työnrekijä kirjoitti:

        vai mistä oikein voit sanoa, että kyseisissä seurakunnissa käyneitä ihmisiä on hakeutunut Uskontojen uhreihin. Vastaa.

        Tämä tapahtui 1970-80 luvulla. Eli kauan ennen kuin puhuttiin Toronton siunauksesta ym. Pastori Normand Andersen itse kertoo:

        "Minun oli lopetettava huomatessani, että saatoin itse ohjailla yliluonnollisia ilmiöitä. Mutta kun pyysin Jumalaa puuttumaan asioihin, ihmisten kaatuminen loppui."

        "Tämä tapahtui kymmenkunta vuotta sitten. Silloin uskoin täysin näihin ilmiöihin. Uskoimme, että kaikki mitä tapahtui, oli Jumalasta. Olimme aivan vilpittömiä ja halusimme vain sitä, mikä oli lähtöisin Jumalasta", Andersen kertoo.

        Andersen tuli levottomaksi huomatessaan, että hän itse kykeni ohjailemaan näitä ilmiöitä. Hän saattoi päättää kokouksen pitämisestä - ja ihmisten kaatumisesta. Aluksi hän pani kätensä ihmisten päälle, ja he kellahtivat lattialle. Vähitellen kävi niin, että hänen tarvitsi vain nostaa kätensä ja ihmiset kaatuivat. Ihmisiä alkoi tulla hänen luokseen pyytämään: Minäkin haluan kokea tämän. "Sitten he sulkivat silmänsä, antautuivat käsiini ja kaatuivat."

        "Päätin puhua asiasta Jumalan kanssa, sillä olin epävarma siitä, minkä asian kanssa oikein olin tekemisissä", hän sanoo.

        "Siksi rukoilin: 'Jumala, sinä tiedät, mitä tapahtuu. Ellei tämä ole sinusta, annan tämän kyvyn takaisin sinulle. Ota sinä se hoitoosi ja ohjaa asioita. Minä en halua ohjailla mitään enkä ketään.' Sen jälkeen ei kukaan ole enää kaatunut.
        Kristus puuttui asiaan, kun vilpittömästi rukoilin."

        "Tulin tuona aikana huomaamaan, etteivät ne, jotka kokivat tämän yhä uudestaan, kokeneet millään tavoin Kristusta elämässään. Kaiken keskellä ihmiset alkoivat sen sijaan panetella toisiaan, ja ikäviä asioita tuli esiin."

        "Noiden aikojen jälkeen Jumalan Henki on vetänyt minua enemmän kaiken ytimeen, siihen, ettei tehtävämme ole ensisijaisesti merkkien ja ihmeiden kokeminen. Meidän on palattava Kristuksen ristin luo ja Kristuksen evankeliumiin, sillä siitä usko syntyy. Kristuksen evankeliumista lähtee Jumalan varsinainen voima, jota Jumala itse ohjaa."

        "Elämme viimeisistä viimeisiä päiviä ennen Herramme Jeesuksen Kristuksen paluuta. Näinä aikoina hyökätään raivoisasti juuri sen evankeliumin kimppuun, jota Paavali luonnehtii meille kerta kaikkiaan annetuksi." Näin siis tanskalainen pastori on itse sanonut.

        Rukoilkaamme kaikille pastoreille puhtaan opetuksen armolahjaa. Opastakoon he alaspainettuja nousemaan ahdingostaan ja kiittämään Jumalaa.

        Auttaessaan Jumala ei kaada vaan Raamatun mukaan hän silloin aina nostaa. Niinpä psalmista rukoilee: "Armahda minua Herra ... sinä joka nostat minut kuoleman porteista", Ps. 9. Psalmissa 40 Daavid veisaa: "Hartaasti minä odotin Herraa ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni ja hän nosti minut ylös tuomion kuopasta." Psalmissa 145 sanotaan: "Herra tukee kaikkia kaatuvia ja kaikki alaspainetut hän nostaa."

        Jätetään kaatajapastorit seurakuntiinsa ja ollaan sellaisten pastoreiden sanankuulossa, jotka jakavat hyvää ja muuttamatonta sanaa.


      • menin hakemaan apua
        työnrekijä kirjoitti:

        vai mistä oikein voit sanoa, että kyseisissä seurakunnissa käyneitä ihmisiä on hakeutunut Uskontojen uhreihin. Vastaa.

        Itse kävin molemmissa ja uskoni vain väheni. Samoin rahapussini ja pankkitilini. Yksi ent uskonsisar oli mennyt Uskonnon uhreihin ja sinne minäkin menin. Huomasin monia ent tuttuja näistä tai näiden edeltäjien seurakunnista. Siksi uskallan kertoa, mitä tiedän. Et kai voi, jos olet uskossa, estää toden puhumista. Rukoillen Pyhää Henkeä avuksi nuo rivit kirjoitin.

        Lopun aikoina on paljon eksytystä ja meidän tulee olla tarkkoja ja noudattaa Raamatun ohjeita.


      • kävijä
        en osaa vastata en tiedä kirjoitti:

        Tämä tapahtui 1970-80 luvulla. Eli kauan ennen kuin puhuttiin Toronton siunauksesta ym. Pastori Normand Andersen itse kertoo:

        "Minun oli lopetettava huomatessani, että saatoin itse ohjailla yliluonnollisia ilmiöitä. Mutta kun pyysin Jumalaa puuttumaan asioihin, ihmisten kaatuminen loppui."

        "Tämä tapahtui kymmenkunta vuotta sitten. Silloin uskoin täysin näihin ilmiöihin. Uskoimme, että kaikki mitä tapahtui, oli Jumalasta. Olimme aivan vilpittömiä ja halusimme vain sitä, mikä oli lähtöisin Jumalasta", Andersen kertoo.

        Andersen tuli levottomaksi huomatessaan, että hän itse kykeni ohjailemaan näitä ilmiöitä. Hän saattoi päättää kokouksen pitämisestä - ja ihmisten kaatumisesta. Aluksi hän pani kätensä ihmisten päälle, ja he kellahtivat lattialle. Vähitellen kävi niin, että hänen tarvitsi vain nostaa kätensä ja ihmiset kaatuivat. Ihmisiä alkoi tulla hänen luokseen pyytämään: Minäkin haluan kokea tämän. "Sitten he sulkivat silmänsä, antautuivat käsiini ja kaatuivat."

        "Päätin puhua asiasta Jumalan kanssa, sillä olin epävarma siitä, minkä asian kanssa oikein olin tekemisissä", hän sanoo.

        "Siksi rukoilin: 'Jumala, sinä tiedät, mitä tapahtuu. Ellei tämä ole sinusta, annan tämän kyvyn takaisin sinulle. Ota sinä se hoitoosi ja ohjaa asioita. Minä en halua ohjailla mitään enkä ketään.' Sen jälkeen ei kukaan ole enää kaatunut.
        Kristus puuttui asiaan, kun vilpittömästi rukoilin."

        "Tulin tuona aikana huomaamaan, etteivät ne, jotka kokivat tämän yhä uudestaan, kokeneet millään tavoin Kristusta elämässään. Kaiken keskellä ihmiset alkoivat sen sijaan panetella toisiaan, ja ikäviä asioita tuli esiin."

        "Noiden aikojen jälkeen Jumalan Henki on vetänyt minua enemmän kaiken ytimeen, siihen, ettei tehtävämme ole ensisijaisesti merkkien ja ihmeiden kokeminen. Meidän on palattava Kristuksen ristin luo ja Kristuksen evankeliumiin, sillä siitä usko syntyy. Kristuksen evankeliumista lähtee Jumalan varsinainen voima, jota Jumala itse ohjaa."

        "Elämme viimeisistä viimeisiä päiviä ennen Herramme Jeesuksen Kristuksen paluuta. Näinä aikoina hyökätään raivoisasti juuri sen evankeliumin kimppuun, jota Paavali luonnehtii meille kerta kaikkiaan annetuksi." Näin siis tanskalainen pastori on itse sanonut.

        Rukoilkaamme kaikille pastoreille puhtaan opetuksen armolahjaa. Opastakoon he alaspainettuja nousemaan ahdingostaan ja kiittämään Jumalaa.

        Auttaessaan Jumala ei kaada vaan Raamatun mukaan hän silloin aina nostaa. Niinpä psalmista rukoilee: "Armahda minua Herra ... sinä joka nostat minut kuoleman porteista", Ps. 9. Psalmissa 40 Daavid veisaa: "Hartaasti minä odotin Herraa ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni ja hän nosti minut ylös tuomion kuopasta." Psalmissa 145 sanotaan: "Herra tukee kaikkia kaatuvia ja kaikki alaspainetut hän nostaa."

        Jätetään kaatajapastorit seurakuntiinsa ja ollaan sellaisten pastoreiden sanankuulossa, jotka jakavat hyvää ja muuttamatonta sanaa.

        Kerrohan vielä ketkä pastorit mielestäsi opettavat puhdasta Jumalan sanaa? Kaikissa lahkoissa on seurakuntaansa ja sen opetuksiin ja ihmisiin pettyneitä "uhreja". Olet kateelline, koska sinulla ei ehkä ole itselläsi armolahjoja, vai onko sinulla?


      • subjektiivinen
        menin hakemaan apua kirjoitti:

        Itse kävin molemmissa ja uskoni vain väheni. Samoin rahapussini ja pankkitilini. Yksi ent uskonsisar oli mennyt Uskonnon uhreihin ja sinne minäkin menin. Huomasin monia ent tuttuja näistä tai näiden edeltäjien seurakunnista. Siksi uskallan kertoa, mitä tiedän. Et kai voi, jos olet uskossa, estää toden puhumista. Rukoillen Pyhää Henkeä avuksi nuo rivit kirjoitin.

        Lopun aikoina on paljon eksytystä ja meidän tulee olla tarkkoja ja noudattaa Raamatun ohjeita.

        kokemuksesi seurakunnasta, mutta huom. SINUN . Sinun kokemuksesi, vaikkakin varmasti aito, ei kerro totuutta kyseisistä seurakunnista. Jotkut toiset ovat saaneet paljon apua itselleen mainituista seurakunnista. Älä yleistä asioita ja perusta niitä omaan tai ystäväsi kokemusmaailman kautta.


      • ...rehellinen?
        olen kysellyt kirjoitti:

        River ja Voitonkeskus, joka nykyään on Tampereen kristillinen yhteisö ovat eri organisaatioita. River oli ennen nimeltään Cityseurakunta, mutta on muuttanut nimensä Riveriksi. Opetus sivuaa Raamattua, mutta omia täydennyksiä on mukana. Molempien vetäjäpariskunnat ovat ent. helluntailaispastoreita, mutta menestysteologia on täyttänyt heidän ajatuksensa.

        Kumpikin näistä on keskittynyt lähinnä kokouksiin eksyneiden ihmisten lompakkoihin ja niiden sisällä olevan rahan ympärille. Sitä oppia sanotaan menestysteologiaksi.
        Jos olet perillä Livets Ordin toiminnasta tai Veli Saarikallen Sana ja Ylistyskirkon toiminnasta, niin tiedät jo aika paljon siitä mitä tuo lahko pitää sisällään.
        Helluntailaisuuden kanssa tuolla opilla (Word of Faith) ei ole mitään tekemistä. Yrittävät kyllä eksyttää myös helluntailaisia.

        Moni ihminen on petkutettu tekemään työtä palkatta tällaisen seurakunnan hyväksi, monelta on viety omaisuus ja iso osa tuloista. Moni on hakeutunut uskonnon uhrit yhdistykseen, vielä useammat mielenterveystyön asiakkaiksi.

        Käy kerran katsomassa itse, niin tiedät.

        Mitähän olisit sanonut, jos olisit aikanaan käynyt Jeesuksen tai ensimmäisten apostolien kokouksissa? En tarkoita sitä, että mikään seurakunta voisi koskaan saavuttaa sellaista täydellisyyttä kuin Jeesus puheissaan ja toimissaan, koska hän oli täydellinen Jumalan Poika. Mutta näen viestissäsi sen verran epärehellisyyttä, että olisit varmasti ollut epärehellinen myös puhuessasi Jeesuksesta.

        Mikä on se "täydellinen" nykyään vaikuttava seurakunta, johon Voitonkeskusta ja Riveriä nyt vertaat? Sillä jos kirjoitat niinkuin kirjoitat, niin sinun mielestäsi on varmasti olemassa seurakuntia, joissa ei ole mitään "täydennyksiä" Raamattuun mukana opetuksessa.
        (Vai onko "täydennyksiä" vain kaikki sellainen, mihin et ole omassa seurakunnassasi tottunut? Vaikka oma seurakuntasi opettaisi kuinka eri tavalla kuin mitä Jumala haluaisi, niin se on sinun mielestäsi niin tuttua ja turvallista opetusta, että siinä ei voi olla mitään väärää?)

        Miksi toteat, että näiden seurakuntien opilla ei ole mitään tekemistä helluntailaisuuden kanssa? Miksi juuri helluntailaisuus on sinulle mittapuuna? Ja sitten täytyy kysyä; millainen helluntailaisuus? Sellainen, johon Suomessa on totuttu? Mikäli voidaan edes puhua Suomessa totutusta helluntailaisuudesta... Joillekin se "perinteinen" suomalainen helluntailaisuus voi edustaa jotakuinkin baptistista tyyliä, joillekin toisille taas jotain, jossa hyvin selvästi näkyy Pyhän Hengen toiminta ja Hengen vaikutus sanoissa ja teoissa.

        --- Helluntaiseurakuntaan kuuluva


      • Festaritko
        subjektiivinen kirjoitti:

        kokemuksesi seurakunnasta, mutta huom. SINUN . Sinun kokemuksesi, vaikkakin varmasti aito, ei kerro totuutta kyseisistä seurakunnista. Jotkut toiset ovat saaneet paljon apua itselleen mainituista seurakunnista. Älä yleistä asioita ja perusta niitä omaan tai ystäväsi kokemusmaailman kautta.

        Onko Riverissä kesäjuhlia tai festareita tulossa?


      • WeijoLindroos
        ...rehellinen? kirjoitti:

        Mitähän olisit sanonut, jos olisit aikanaan käynyt Jeesuksen tai ensimmäisten apostolien kokouksissa? En tarkoita sitä, että mikään seurakunta voisi koskaan saavuttaa sellaista täydellisyyttä kuin Jeesus puheissaan ja toimissaan, koska hän oli täydellinen Jumalan Poika. Mutta näen viestissäsi sen verran epärehellisyyttä, että olisit varmasti ollut epärehellinen myös puhuessasi Jeesuksesta.

        Mikä on se "täydellinen" nykyään vaikuttava seurakunta, johon Voitonkeskusta ja Riveriä nyt vertaat? Sillä jos kirjoitat niinkuin kirjoitat, niin sinun mielestäsi on varmasti olemassa seurakuntia, joissa ei ole mitään "täydennyksiä" Raamattuun mukana opetuksessa.
        (Vai onko "täydennyksiä" vain kaikki sellainen, mihin et ole omassa seurakunnassasi tottunut? Vaikka oma seurakuntasi opettaisi kuinka eri tavalla kuin mitä Jumala haluaisi, niin se on sinun mielestäsi niin tuttua ja turvallista opetusta, että siinä ei voi olla mitään väärää?)

        Miksi toteat, että näiden seurakuntien opilla ei ole mitään tekemistä helluntailaisuuden kanssa? Miksi juuri helluntailaisuus on sinulle mittapuuna? Ja sitten täytyy kysyä; millainen helluntailaisuus? Sellainen, johon Suomessa on totuttu? Mikäli voidaan edes puhua Suomessa totutusta helluntailaisuudesta... Joillekin se "perinteinen" suomalainen helluntailaisuus voi edustaa jotakuinkin baptistista tyyliä, joillekin toisille taas jotain, jossa hyvin selvästi näkyy Pyhän Hengen toiminta ja Hengen vaikutus sanoissa ja teoissa.

        --- Helluntaiseurakuntaan kuuluva

        River vai seurakunta?

        Kaikkien uskonsuuntien ulkopuolella toimii edelleen myös seurakunta Kristuksen ruumiin periaatteella.
        Se on toiminut jo 2000 vuotta. Et sinä voi siihen liittyä, koska jo kuulut siihen, jos olet uskossa ja sen jälkeen kastettu.
        Tässä seurakunnassa on tilaa kaikkien veljien ja sisarten tehtävää varten. Se on elävän Jumalan seurakunta, Kristuksen ruumis.

        Tästä linkistä löydät seurakunnan kuvauksen:
        http://www.Jeesus-on-Herra.com/todellinenjumalanseurakunta.htm

        Helluntailaisuudellakin oli alussa Suomeen tultuaan noin 10 vuotta oikea seurakuntatotuus (1900 luvun alkuvuosina). Sittemmin se rajattiin lahkoksi. Perustettiin uusia seurakuntia. Enää ei riittänyt 2000 vuotta sitten perustettu Jumalan seurakunta.
        Nyt tuo helluntailais-harhasuuntaus on jo kirkkoasteella.
        Edelleen harhautuneet uskovat perustelevat uusia putiikkejaan. Mutta seurakunta jää toimimaan niiden kaikkien ulkopuolelle.
        "Menkäämme siis Hänen tykönsä ulkopuolelle leirin, Hänen pilkkaansa kantaen." Hebr. 13.

        Tässä Jumalan seurakunnan eräs sivusto:
        http://www.Jeesus-on-Herra.com

        Ja keskustelufoorumi tässä:
        http://p1.foorumi.info/ristinvalossa
        _____________________________________


      • hyvä loppukommentti
        WeijoLindroos kirjoitti:

        River vai seurakunta?

        Kaikkien uskonsuuntien ulkopuolella toimii edelleen myös seurakunta Kristuksen ruumiin periaatteella.
        Se on toiminut jo 2000 vuotta. Et sinä voi siihen liittyä, koska jo kuulut siihen, jos olet uskossa ja sen jälkeen kastettu.
        Tässä seurakunnassa on tilaa kaikkien veljien ja sisarten tehtävää varten. Se on elävän Jumalan seurakunta, Kristuksen ruumis.

        Tästä linkistä löydät seurakunnan kuvauksen:
        http://www.Jeesus-on-Herra.com/todellinenjumalanseurakunta.htm

        Helluntailaisuudellakin oli alussa Suomeen tultuaan noin 10 vuotta oikea seurakuntatotuus (1900 luvun alkuvuosina). Sittemmin se rajattiin lahkoksi. Perustettiin uusia seurakuntia. Enää ei riittänyt 2000 vuotta sitten perustettu Jumalan seurakunta.
        Nyt tuo helluntailais-harhasuuntaus on jo kirkkoasteella.
        Edelleen harhautuneet uskovat perustelevat uusia putiikkejaan. Mutta seurakunta jää toimimaan niiden kaikkien ulkopuolelle.
        "Menkäämme siis Hänen tykönsä ulkopuolelle leirin, Hänen pilkkaansa kantaen." Hebr. 13.

        Tässä Jumalan seurakunnan eräs sivusto:
        http://www.Jeesus-on-Herra.com

        Ja keskustelufoorumi tässä:
        http://p1.foorumi.info/ristinvalossa
        _____________________________________

        Hyvä.
        http://www.Jeesus-on-Herra.com


      • missä mennään
        ...rehellinen? kirjoitti:

        Mitähän olisit sanonut, jos olisit aikanaan käynyt Jeesuksen tai ensimmäisten apostolien kokouksissa? En tarkoita sitä, että mikään seurakunta voisi koskaan saavuttaa sellaista täydellisyyttä kuin Jeesus puheissaan ja toimissaan, koska hän oli täydellinen Jumalan Poika. Mutta näen viestissäsi sen verran epärehellisyyttä, että olisit varmasti ollut epärehellinen myös puhuessasi Jeesuksesta.

        Mikä on se "täydellinen" nykyään vaikuttava seurakunta, johon Voitonkeskusta ja Riveriä nyt vertaat? Sillä jos kirjoitat niinkuin kirjoitat, niin sinun mielestäsi on varmasti olemassa seurakuntia, joissa ei ole mitään "täydennyksiä" Raamattuun mukana opetuksessa.
        (Vai onko "täydennyksiä" vain kaikki sellainen, mihin et ole omassa seurakunnassasi tottunut? Vaikka oma seurakuntasi opettaisi kuinka eri tavalla kuin mitä Jumala haluaisi, niin se on sinun mielestäsi niin tuttua ja turvallista opetusta, että siinä ei voi olla mitään väärää?)

        Miksi toteat, että näiden seurakuntien opilla ei ole mitään tekemistä helluntailaisuuden kanssa? Miksi juuri helluntailaisuus on sinulle mittapuuna? Ja sitten täytyy kysyä; millainen helluntailaisuus? Sellainen, johon Suomessa on totuttu? Mikäli voidaan edes puhua Suomessa totutusta helluntailaisuudesta... Joillekin se "perinteinen" suomalainen helluntailaisuus voi edustaa jotakuinkin baptistista tyyliä, joillekin toisille taas jotain, jossa hyvin selvästi näkyy Pyhän Hengen toiminta ja Hengen vaikutus sanoissa ja teoissa.

        --- Helluntaiseurakuntaan kuuluva

        Helluntaiseurakunnassa ainakin raamatunmukainen vanhemmisto ja seurakuntamalli.
        Jumala on laittanut Sanansa kautta myös järjestyksen seurakuntaansa.
        En ole tietoinen onko Riverissä vanhemmisto,joten jos tiedät asiasta niin informoi minua.


      • havaittu ehkä helpommaks
        missä mennään kirjoitti:

        Helluntaiseurakunnassa ainakin raamatunmukainen vanhemmisto ja seurakuntamalli.
        Jumala on laittanut Sanansa kautta myös järjestyksen seurakuntaansa.
        En ole tietoinen onko Riverissä vanhemmisto,joten jos tiedät asiasta niin informoi minua.

        Monissa "uuisissa" seurakunnissa on katsottu paremmaksi, että on ns. JOHTORYHMÄ, jossa saattaa olla myös naisia. Useasti johtoryhmässä on mukana myös pariskuntia. Usein tämä johtoryhmä toimii samalla myös yhdistyksen hallituksena, joka on ihan järkevä ratkaisu. (ei kahta eri "päätä")
        Helluntaiseurakunnissa on usein erikseen yhdistyksen hallitus, joka saattaa aiheuttaa ristiriitoja, mikäli siinä on eri ihmisiä kuin "vanhemistossa"

        Sana "VANHEMMISTO" kuten sanan "JOHTORYHMÄ" ei löydy raamatusta. Raamattu käyttää sanaa "VANHIN " tai monikossa "VANHIMMAT".

        Ehkä on turhan "vaativaa" puhua jostain yhdestä oikeasta mallista.
        Joissakin maissa, helluntaiseurakunnan vanhemmistoon kuuluu myös naisia.
        Joissain srk:ssa pastori on hallituksen/vanhemmiston puheenjohtaja, toisissa ei.

        Jumala näyttää kuitenkin toimivan meistä ihmisistä ja meidän "oikeista malleista" huolimatta.

        Joka tapauksessa JOHTAJUUS on ehdottomasti raamatullinen käsite.


    • on nähty

      Ainakin River pyrkii salakavalasti kouluihin "konserttien" avulla. Sitten jeesushumppaa pianolla pimputellaan ja väkisin paikalle tuotuja lapsosia huuhaalla kyllästetään. Tapahtunut on.

      • on sama kuin river

        Toronton oudtojen ilmiöiden vanavedessä syntyi river seurakunta, joka ei ole alkuisin Pyhästä Hengestä.


    • Uskis

      Minulla on sen verran kokemuksia kyseisestä seurakunnasta että miinkäänlaista arvostelua eivät siedä ja ovat muutenkin pelkästään siunausten ja rahanperässä menijöitä.

      • Veera kans

        En pystyny lukeen lpppuun asti.. järkkyä tekstiä ja viellä uskovaisia!!

        Se on kuulkaas niin et mitä enemmän Pyhä Henki toimii jossain seurakunnassa niin sitä enempi paskaa siitä puhutaan =D kun paha ei halua et me pelastutaan tmv.
        Se River taitaa olla katsomisen arvoinen paikka kun sitä noin paljon mollataan, saatana tekee taas työtään meitä uskovissa kun noin paha kieli käy..

        Ettekö te lue sanaa lainkaan kun noin möykkäätte?
        Ettekö tiiä et me ei "saada" puhua pahaa srk johtajista? Se pilkka osuu omaan nilkkaan..

        hmm...

        Täytyykin pyytää näitä Riverin edustajia meille seurakuntaan puhumaan, varmasti mahtavia ja siunattuja tyyppejä kun noin paljon on vastustusta =)

        WAU!! Mahtavaa.. halleluja kun Jumala on hyvä.. Jeesus on Herra nyt ja aina..


      • siis.katsomaan

        "Se River taitaa olla katsomisen arvoinen paikka kun sitä noin paljon mollataan, .."

        Monesti juuri noin..


    • Onesimus

      River-seurakunta Tampereella on uuskarismaattinen seurakunta, jossa on vaikutteita torontolaisuudesta. Torontolaisuus oli voimakkaimmillaan Suomessa 1990-luvun puolen välin tietämillä. Laitan tähän tietoa kyseisestä herätyksestä. Kyseessä on siis Toronton siunaus, eli torontolaisuus, joka tunnetaan myös nauruherätyksenä.

      "Toronton siunaus eli torontolaisuus on karismaattista liikehdintää, johon kuuluu muun muassa hallitsematonta naurua ja eläinten jäljittelyä, kuten haukkumista. Herätys käynnistyi tammikuussa 1994 Toronto Airport Vineyardissa, joka nykyisin tunnetaan Toronton lentokenttäseurakuntana (engl. Toronto Airport Christian Fellowship). Kyseinen seurakunta tuli poistetuksi Vineyard-liikkeen yhteydestä joulukuussa 1995 ja jatkoi toimintaansa itsenäisenä kirkkona. Toronton siunaus otettiin vastaan suomalaisissakin seurakunnissa."

      "Niin sanottuun Toronton siunaukseen eli nauruherätykseen liittyy monia ulkoisia ilmiöitä, kuten kaatuminen, hallitsematon, jopa hysteerinen nauru, itku, nytkähtely, juopumusta muistuttava tila, karjahtelu jne. Tällaiset ilmiöt herättävät paljon huomiota sekä väittelyä puolesta ja vastaan. Hengellisten liikkeiden ja ilmiöiden arvioinnissa ei kuitenkaan pidä jäädä tuijottamaan vain pintaa. On kysyttävä ennen kaikkea, mikä on se oppi, joka on ko. liikkeen perustana.
      Raamattu kehottaa vakavasti koettelemaan henget, (1 .Joh.4:1).
      1.Joh. 4:1 ”Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.”
      Emme saa uskoa suin päin mitä hyvänsä, mitä meille kristillisyyden nimissä esitetään ja opetetaan. "

      Joku kysyi minulta, että vieläkö torontolaisuus vaikuttaa Suomessa? Jos asiaa tarkastelee tämän The River-seurakunnan vinkkelistä, niin täytyy todeta, että kyllä näköjään vaikuttaa. Opetus näissä seurakunnissa on ns. "menestys-teologiaa." joka ei ole Raamatun mukaista opetusta. Siksi kehotankin pysymään erossa tällaisista harhaopeista. Meillä on paljon hyviä Raamattuun sitoutuvia seurakuntia, joista mainittakoon Jumalan seurakunta, joka ainakin Turussa vaikuttaa.

      www.jeesus-on-herra.com
      Tuon linkin kautta saat lisätietoa seurakunnan toiminnasta ja Raamatunopetuksesta.

    • pysynkaukanatuosta

      Itsekin olen siellä joskus käynyt. Eivät he ihmisistä ole kiinnostuneita, mutta kyllä ihmisten rahoista sitäkin enemmän. Väkisinkin mieleen tulee se, että onko tuokin niitä seurakuntia, jotka on perustettu vain sen tähden, että jumalallisuutta käytetään keinona voiton saamiseen.

      En luota yhden miehen seurakuntiin kovinkaan paljoa. Eivät nuo seurakunnan omistajatkaan ole kovinkaan vetovoimaisia ihmisiä, raamatun opettajiksi heistä ei ole, seurakunnan johtajiksi he eivät sovellu, ovatpa vain entisiä yrittäjiä jotka yrittävät tuon uskonnollisen yrityksensä kautta saavuttaa itselleen varallisuutta.

      • Sam Andreevitsh

        Niin usein olen Riverissä aikanaan käynyt, että voin kyllä tuon syytteesi kumota. Välttämättä Riverissä kaikki ei mene aivan täydellisesti (kuten ei varmaan muissakaan seurakunnissa), mutta kyllä se ihmisten hengellinen kasvu siellä kuitenkin on vahvana motiivina ja pyrkimyksenä. Eivät ne monetkaan seurakuntalaiset Riverissä niin hyvätuloisia ainakaan silloin olleet, että RAHAN takia pastoreiden sitä hommaa kannattaisi tehdä.. Mahtavatko edes ottaa mitään säännöllistä palkkaa seurakunnasta; en tiedä. Vuokrat varmaan maksetaan seurakunnalle annetuista varoista ja muita juoksevia kuluja. Ehkä erilaisten missioiden kustannuksia.

        Vaikka Riverissä ei kaikki välttämättä menekään aivan täydellisellä tavalla, niin kyllä kuitenkin näin siellä niin selvää Jumalan vaikutusta, että ei motiivina todellakaan ole "jumalisuuden käyttäminen keinona voiton saamiseen". Kyllä siellä pastoreilla aivan selvästi paloi sydämessä sellainen tuli, joka halusi jumalallisia asioita tapahtuvaksi seurakunnassa ja sen ulkopuolella.


      • tutki asioita
        Sam Andreevitsh kirjoitti:

        Niin usein olen Riverissä aikanaan käynyt, että voin kyllä tuon syytteesi kumota. Välttämättä Riverissä kaikki ei mene aivan täydellisesti (kuten ei varmaan muissakaan seurakunnissa), mutta kyllä se ihmisten hengellinen kasvu siellä kuitenkin on vahvana motiivina ja pyrkimyksenä. Eivät ne monetkaan seurakuntalaiset Riverissä niin hyvätuloisia ainakaan silloin olleet, että RAHAN takia pastoreiden sitä hommaa kannattaisi tehdä.. Mahtavatko edes ottaa mitään säännöllistä palkkaa seurakunnasta; en tiedä. Vuokrat varmaan maksetaan seurakunnalle annetuista varoista ja muita juoksevia kuluja. Ehkä erilaisten missioiden kustannuksia.

        Vaikka Riverissä ei kaikki välttämättä menekään aivan täydellisellä tavalla, niin kyllä kuitenkin näin siellä niin selvää Jumalan vaikutusta, että ei motiivina todellakaan ole "jumalisuuden käyttäminen keinona voiton saamiseen". Kyllä siellä pastoreilla aivan selvästi paloi sydämessä sellainen tuli, joka halusi jumalallisia asioita tapahtuvaksi seurakunnassa ja sen ulkopuolella.

        lepää Rodney Howard-Brownen opetuksissa. Rodney Howard-Browne on nauruherätyksen isä. Se voima joka vaikuttaa Rodney Howard-Brownessa ja hänen seuraajissaan, ei ole Jumalan Pyhä Henki.

        Vähän ihmettelen Sam Andreevitsh:in intoa puolustella kaikkea hämärää toimintaa.

        Riveriä parempia vaihtoehtoja ovat mm. Tampereen Helluntaiseurakunta, Vapaakirkko, Baptistikirkko, Luterilainen kirkko, Kansanlähetys jne.


      • Sam Andreevitsh
        tutki asioita kirjoitti:

        lepää Rodney Howard-Brownen opetuksissa. Rodney Howard-Browne on nauruherätyksen isä. Se voima joka vaikuttaa Rodney Howard-Brownessa ja hänen seuraajissaan, ei ole Jumalan Pyhä Henki.

        Vähän ihmettelen Sam Andreevitsh:in intoa puolustella kaikkea hämärää toimintaa.

        Riveriä parempia vaihtoehtoja ovat mm. Tampereen Helluntaiseurakunta, Vapaakirkko, Baptistikirkko, Luterilainen kirkko, Kansanlähetys jne.

        Puolustella kaikkea hämärää toimintaa? Jos sanot noin, niin mainitse ainakin kaksi muuta tapausta (tämän keskusteluketjun ulkopuolelta), jossa olen puolustanut jotain sellaista, mitä pidät hämäränä toimintana.

        RHB:iin en ota kantaa.


      • tutki asioita
        Sam Andreevitsh kirjoitti:

        Puolustella kaikkea hämärää toimintaa? Jos sanot noin, niin mainitse ainakin kaksi muuta tapausta (tämän keskusteluketjun ulkopuolelta), jossa olen puolustanut jotain sellaista, mitä pidät hämäränä toimintana.

        RHB:iin en ota kantaa.

        tai muualla on keskustelua menestysteologiasta, olet kovasti puolustellut kyseisiä harhaopettajia. Ehkä muistat tuon itsekin ?

        En ehkä vielä ole niin ahkera, että etsisin heti nuo pyytämäsi esimerkki keskustelut.


      • Sam Andreevitsh
        tutki asioita kirjoitti:

        tai muualla on keskustelua menestysteologiasta, olet kovasti puolustellut kyseisiä harhaopettajia. Ehkä muistat tuon itsekin ?

        En ehkä vielä ole niin ahkera, että etsisin heti nuo pyytämäsi esimerkki keskustelut.

        Ok, kiitos täsmennyksestä. Halusin vain selvittää, oliko tuo mainintasi sellainen heitto, jolla halusit vain kumota sanani tässä nyt keskustelussa olevassa aiheessa. Mutta ei siis ollut.

        En muista menestysteologeja puolustaneeni. Tai riippuu tietysti, ketä kukakin menestysteologina pitää. Jotkut ovat Suomi24:ssä leimanneet menestysteologeiksi ihmisiä aivan liian helposti. Joskus on julkaistu pitkiä nimilistoja, joilla on ollut useampia sellaisia henkilöitä, joiden opetusta olen kuunnellut aika paljon. Niin paljon, että olen voinut todeta, että eivät "ansaitse" menestysteologin nimeä. TOSIN: kyllä mukana on ollut sellaisiakin henkilöitä, joiden opetus ei ole tervettä. Mutta silti olen välillä miettinyt, miten jotkut tuntemani henkilöt ovat päätyneet näille listoille.

        ... Miksi sitten olen kirjoittanut tähän River-keskusteluun. Olen tosiaan joskus vuosia sitten käynyt useamman kerran (Tampereen) Riverissä. Kyllä rehellisyyden nimissä on sanottava sekin, että näin siellä myös asioita, joiden mielestäni pitäisi olla toisin. Mutta on toinen asia nähdä virheitä tai epäkohtia jossain paikassa ja toinen asia puhua niistä julkisesti, vaikkapa netissä. Itse en koe, että Jumala olisi antanut minulle lupaa puhua julkisesti esimerkiksi niistä asioista, joiden pitäisi mielestäni olla Riverissä toisin.

        ... Olen myös kotiseurakunnassani (Tampereen helluntaiseurakunta) osallistunut keskusteluihin, joissa on alettu kritisoida jotain työntekijää. Tai muuten alettu puhua negatiivisia asioita seurakunnasta. Kyllä olen joskus kysynyt voimakkaasti kritisoivalta henkilöltä, että onko Jumala käskenyt hänen puhua sellaisia. Vastaus on saattanut olla, että ei ole. Ja jos Jumala kerran ei ole käskenyt kritisoimaan, niin sitten on parasta olla hiljaa. Ns. rakentava kritiikki saattaa helposti muuttua kritiikiksi, joka miellyttää enemmän paholaista kuin Jumalaa.

        ... Mutta jos joku on Jumalan profeetta, ja hänellä on jotain nuhteita jollekin pastorille tai seurakunnalle, niin menköön viemään Jumalan sanan pastorille tai seurakunnalle. Jos pastorille, niin kahdenkesken. Jos koko seurakunnalle, niin rukoilkoon ensin Jumalaa ja selvittäköön, miten viesti pitää kertoa.


      • viestejäsi lukenut
        Sam Andreevitsh kirjoitti:

        Ok, kiitos täsmennyksestä. Halusin vain selvittää, oliko tuo mainintasi sellainen heitto, jolla halusit vain kumota sanani tässä nyt keskustelussa olevassa aiheessa. Mutta ei siis ollut.

        En muista menestysteologeja puolustaneeni. Tai riippuu tietysti, ketä kukakin menestysteologina pitää. Jotkut ovat Suomi24:ssä leimanneet menestysteologeiksi ihmisiä aivan liian helposti. Joskus on julkaistu pitkiä nimilistoja, joilla on ollut useampia sellaisia henkilöitä, joiden opetusta olen kuunnellut aika paljon. Niin paljon, että olen voinut todeta, että eivät "ansaitse" menestysteologin nimeä. TOSIN: kyllä mukana on ollut sellaisiakin henkilöitä, joiden opetus ei ole tervettä. Mutta silti olen välillä miettinyt, miten jotkut tuntemani henkilöt ovat päätyneet näille listoille.

        ... Miksi sitten olen kirjoittanut tähän River-keskusteluun. Olen tosiaan joskus vuosia sitten käynyt useamman kerran (Tampereen) Riverissä. Kyllä rehellisyyden nimissä on sanottava sekin, että näin siellä myös asioita, joiden mielestäni pitäisi olla toisin. Mutta on toinen asia nähdä virheitä tai epäkohtia jossain paikassa ja toinen asia puhua niistä julkisesti, vaikkapa netissä. Itse en koe, että Jumala olisi antanut minulle lupaa puhua julkisesti esimerkiksi niistä asioista, joiden pitäisi mielestäni olla Riverissä toisin.

        ... Olen myös kotiseurakunnassani (Tampereen helluntaiseurakunta) osallistunut keskusteluihin, joissa on alettu kritisoida jotain työntekijää. Tai muuten alettu puhua negatiivisia asioita seurakunnasta. Kyllä olen joskus kysynyt voimakkaasti kritisoivalta henkilöltä, että onko Jumala käskenyt hänen puhua sellaisia. Vastaus on saattanut olla, että ei ole. Ja jos Jumala kerran ei ole käskenyt kritisoimaan, niin sitten on parasta olla hiljaa. Ns. rakentava kritiikki saattaa helposti muuttua kritiikiksi, joka miellyttää enemmän paholaista kuin Jumalaa.

        ... Mutta jos joku on Jumalan profeetta, ja hänellä on jotain nuhteita jollekin pastorille tai seurakunnalle, niin menköön viemään Jumalan sanan pastorille tai seurakunnalle. Jos pastorille, niin kahdenkesken. Jos koko seurakunnalle, niin rukoilkoon ensin Jumalaa ja selvittäköön, miten viesti pitää kertoa.

        Olen tullut näillä palstoilla siunatuiksi sinun kirjoituksistasi ja Jumalan Hengessä puhumistasi sanoistasi.

        Olet kirkkaasti tullut uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen uudestisyntynyt Jumalan Pyhästä Hengestä. Jumala on armosta antanut sinulle voimakkaat sanat lahjaksi.

        Tässä muutamia parhaimpia viestejäsi, joista 'menestysteologien' metsästäjät voivat ottaa mallia jos ymmärtävät.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6510993/34155404

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8496039/40204036

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6464937/33872221


      • Sam Andreevitsh
        viestejäsi lukenut kirjoitti:

        Olen tullut näillä palstoilla siunatuiksi sinun kirjoituksistasi ja Jumalan Hengessä puhumistasi sanoistasi.

        Olet kirkkaasti tullut uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen uudestisyntynyt Jumalan Pyhästä Hengestä. Jumala on armosta antanut sinulle voimakkaat sanat lahjaksi.

        Tässä muutamia parhaimpia viestejäsi, joista 'menestysteologien' metsästäjät voivat ottaa mallia jos ymmärtävät.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6510993/34155404

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8496039/40204036

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6464937/33872221

        Kiitokset sanoistasi. Siunausta myös sinulle!


    • On kestämistä

      Naapurissani asuu näitä seurakuntalaisia ja ovat ihan sekopäistä sakkia. Aviopari keskusteleekin vain naamakirjan välityksellä, lähettelee toisilleen "raukkaudenviestejä" jne. Muija huutaa jeesusta ja isää apuun joka mutkassa. Vanhat synnitkin pitäisi saada anteeksi, kun on tullu ensin ryypättyä ja rellestettyä.
      Kakarat huutaa vittua joka lähtöön, tappelvat ja melskaavat.
      Pitkäniemen kamaa.

      • juulia67

        Haluan kanssa sanoa mielipiteeni kokemusta on 20vuoden takaa ja luulen nyt että olen löytänyt raamatun totuuden.ELKää juosko kaikkien perässä etsikää ensin Jumalan valtakuntaa.itse kans jouduin kirjoittamaan helluntaille heidän toimintaansa koskien että evankelista neuvoi tekee itsmurhan antoi neuvot!!!!!!!!näin Jyväskylässä lähdin pois Olen tykästynyt Jehovien opetukseen ja tutkinut itse asian raamatusta,Mutta tekeekö kukaan enää näin täällä???????????Jehovat tuntevat raamatun.mutta me vain eksymme menestys teologienkin perään uskolla vaan kaikkea saadaan mutta kun en mä ainakaan ole saanut.......raamattu avautuu vain jehovien kanssa ei ole muitten kanssa avautunu koska se on myös ymmärrettävä sana myös muutenkin.Jumala on järjestyksen Jumala.Tsemppiä


      • ...yksityiskohta

        Jaa-a... Ei tule kyseisestä seurakunnasta mieleen yhtään, johon nuo kuvaukset voisivat sopia... Jutussasi oli liian monta yksityiskohtaa tehdäkseen sen tarpeeksi epäuskottavaksi. Ainakin sellaiselle, joka tietää jotain kyseisen seurakunnan ihmisistä, perheistä ja asuinpaikoista...


      • ei.väännöstä
        juulia67 kirjoitti:

        Haluan kanssa sanoa mielipiteeni kokemusta on 20vuoden takaa ja luulen nyt että olen löytänyt raamatun totuuden.ELKää juosko kaikkien perässä etsikää ensin Jumalan valtakuntaa.itse kans jouduin kirjoittamaan helluntaille heidän toimintaansa koskien että evankelista neuvoi tekee itsmurhan antoi neuvot!!!!!!!!näin Jyväskylässä lähdin pois Olen tykästynyt Jehovien opetukseen ja tutkinut itse asian raamatusta,Mutta tekeekö kukaan enää näin täällä???????????Jehovat tuntevat raamatun.mutta me vain eksymme menestys teologienkin perään uskolla vaan kaikkea saadaan mutta kun en mä ainakaan ole saanut.......raamattu avautuu vain jehovien kanssa ei ole muitten kanssa avautunu koska se on myös ymmärrettävä sana myös muutenkin.Jumala on järjestyksen Jumala.Tsemppiä

        "Jehovat tuntevat raamatun."
        Lähinnä siis oletan että kyseessä on heidän oman raamattuväännöksensä tuntemisesta.


    • tarvetta olisi

      Jakaako tämä River vielä ruokakasseja ?
      Jos niin minä viikonpäivinä ja aikana?
      Ainakin viimevuonna teki laupeudentyötä.
      Auttoi vähävaraisia ruokajakelulla.

    • Julistaja

      Olen kuullut monenlaisia mielipiteitä tästä Riveristä.
      Askarruttaa onko Sanan opetus raamatullisesti raitista?
      Mikä on mielipiteenne?

      • Sam.Andreevitsh

        Tuskinpa löytyy montaa seurakuntaa, jossa ei olisi jotain parannettavaa. Ja siihen käsitykseen "raamatullisesti raittiista" opetuksestakin voi vaikuttaa aika paljon se, millaisessa ympäristössä on itse kasvanut. Kovin helposti voi käydä niin, että se oman ympäristön "tuttu ja turvallinen" määritellään raittiiksi opetukseksi...

        Tulee jotenkin mieleen yksi tapaus, joka ei ehkä liity tähän, mutta mainitsen sen kuitenkin. Se oli tapaus, jossa opetuslapset yrittivät parantaa yhtä poikaa. Eivät onnistuneet. Miten Jeesus reagoi tähän asiaan? Sanoi seuraavat sanat: "Voi, sinä epäuskoinen sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet minun tyköni."

        En tiedä, alanko nyt analyyttisesti eritellä, miksi tuo tapaus tuli mieleeni. Viimeisten kuukausien aikana silmäni ovat avautuneet sille, että järkiperäistä analysointia harrastetaan seurakunnissa aivan liikaa. Se saattaa usein estää Jumalan Henkeä toimimasta vapaasti. Itselläni on ainakin sellaisia kokemuksia, että kun olen oikein yrittänyt järkeillä ja analysoida jotain asiaa, niin Jumalan Henki ei ole päässyt toimimaan kauttani vapaasti. Mutta kun olen laittanut omat järkelyni sivuun ja tehnyt niitä asioita, joita Jumala on pyytänyt tekemään, niin on tapahtunut merkityksellisiä asioita.

        Sam Andreevitsh
        Tampere (helluntaiseurakunta)


    • Kundalini varoitus
    • +-0

      Suomen hengellinen kenttä on täysin sekaisin, näitä pastoripariskuntia huseraa joka puolella, jokaisella on paras voitelu ja voidelluin sana. Kaikki puhdasta puppua.

    • Pekka Peitsen veli

      Sanon vaan että olkaa tarkkoja mihin aikanne ja rahanne laitatte. Kysykää Jeesukselta mikä on se minun seurakunta ja missä voin palvella.
      Jeesus tahtoo että elämme raittiissa uskossa, rakastaen ja palvellen.
      Hyvässä seurakunnassa on hyvä, raitis Raamatun opetus, siellä evankelioidaan ja rahasta ei tehdä numeroa.

      Olen itse ollut uskontaipaleen alkuaikana mukana monessa virtauksessa mutta sanouduin irti niistä ja pyysin anteeksi näitä. Koulua sekin. Ja rukoile että Herra avaa silmäni ja anna nähdä totuus niin voit luottaa että näin käy. Toki toimi sitten sen mukaan.
      Ulkoapäin on turha ihmisille puhua tai sanoa että se ja se on harhaa tms. vaan jokaisen pitää saada se kokemus ja vakuus itse Jeesukselta. Silloin se synnyttää oikeita ratkaisuja. Kokeile näitä.

      • Anonyymi

        Kaikissa näissä on menestysteologia mukana ei ole oikeata oppia uskokaa jo.Vauraus ja kaikki rikkaudet kuuluu uskoville muuten olet tehnyt väärin ja sairaudetkaan eivät kiusaa jos elät oikein.


    • Muhamedi

      Saako siellä olutta? Jos saa tulen heti

    • Jesus_love_you

      Hei Muhamedi .saa todella Ns 'super olutta ' tule maistamaan!

    • Riverking6

      Shalom aleikum.

    • Helluntaita

      Onko tämä seurakunta kasvanut ja mitenkä on vaikuttanut lähialuee??nsa maailman ihmisiin? Onko heitä evankelioitu ja onko tullut uskoon?

      • nimetuseinvaihtunut

        River seurakunta on nykyään Pyhän hengen seurakunta.


    • innokkaat

      Onko sama pastoripariskunta vielä johtajina jotka aloittivat seurakunnan?

      • AmmaTeresa

        Kuulemma eivät ole enää pariskunta... Mutta ilmeisesti ainakin toinen heistä on yhä nokkamiehenä.


    • MammaAmma

      Onko tullut ikävyyksiä, mihin Pirkko on mainoksista ja ohjelmistoista poistunut?

    • mistälähteestämikin
    • leena85

      minkälainen on river helsinki seurakunta

      • Anonyymi

        Perustuu samaan menestysteologia asiaan.


    • Pelottavaa

      Olen käynyt kerran Helsingin River-seurakunnassa.
      Käynnin jälkeen oloni oli ahdistunut. Jumalan sanaa siellä ei puhuta. Nauraa hörhötetään, hypitään ja kiljahdellaan, kaadellaan ihmisiä. Teatteria.

      • Anonyymi

        Sama kokemus minulla. Typeryksiä talo täynnä. Tulin surulliseksi ja vihaiseksi koko touhusta. Ristiä muuten en siellä nähnyt missään. Toisaalta olen kiitollinen Jumalalle tuosta kokemuksesta koska nyt olen omin silmin nähnyt ja kokenut sen mistä Paavali varoittaa. Minulle on tuotu vääristelty evankeliumi ja olen kokenut sen ihan itse. Herra on ollut minulle armollinen kun olen katumuksen kautta saanut tulla tuntemaan totuuden ja todellisen Jeesuksen ennen kuin on liian myöhäistä


    • eksytystäpakoileva

      Nimimerkillä Pelottavaa kirjoitti lyhyesti kokemuksestaan Helsinki Riveristä.

      Olen käynyt muutamia kertoja Riverin kokouksissa mielnekiinnosta johtuen siitä, että aviovaimoni "hurahti" Riveriin mentyään ensin viime syksynä heidän raamattukouluunsa, josta hän oli kiinnostunut Rodney Howard-Brownen viime syksyisessä Helsingin konferenssissa ja liityttyään sittemmin heidän seurakuntansa vakijäseneksi. Kokemukseni heidän kokouksistansa vastaa täysin ylempänä mainitun kirjoittajan kokemusta. Olkoonkin, että Riverissä julistetaan toisaalta tarkasti Raamatun mukaista ja aivan oikein opetettua sanaa mutta sitten toisaalta sellaista, miten Raamatun sana ei ole tarkoitettu ymmärrettäväksi - Raamatusta ei myöskään tosiasiallisesti löydy heidän käyttämiään perusteita noille ilmiöille kuten kaatumiset/kaatamiset, hillittömät naurut, kiljahdukset, huutelut, hyppimiset, vapinat jne. - näistä, jos nille ei löydy raamatullista perustetta, voi jokainen totuudesta kiinnostunut tehdä omat johtopäätöksensä. Hälytyskelloni alkoivat viimeistään soida, kun eräässä heidän myöhäisillan kokouksessansa (jossa en ollut läsnä) aviovaimoni oli alttarilla yhtäkkiä ilman kenekään ihmisen kosketusta noussut ilmaan ja pudonnut jonkin matkan päähän lattialle seurauksella, että toinen ranne murtui, mistä seurasi välitön sairaalakäynti ja seitsemän viikkoa kestänyt kipsihoito. Vaimoni käsityksen mukaan River on ainoa (hänen tuntemansa) seurakunta, jossa Pyhän Hengen annetaan toimia vapaasti, mistä hän on kovin onnellinen. Niin tai näin, mutta aviosuhde on ainakin kärsinyt toden teolla, kun vaimo viettää onnellisena aikaansa seurakunnussansa keskim. vähintäin kuusi päivää viikosta tehden ilmaista työtä ja maksaen "pakkokymmenykset". Joku, joka lukee kirjoitukseni voi olla tietenkin eri mieltä kanssani - mutta otettakoon huomioon, että kyseessä on vain minun kokemukseni ja näkemykseni ja jollakin toisella taas oma erilainen kokemuksensa ja näkemyksensä Riveristä. Eikö niin?

      • Anonyymi

        Voi ei sun tilannetta. Toivon todella, että tilanne on ratkennut hyvään suuntaan. Riverin henget on pahuutta, huh. Kuulostat tervejärkiseltä mieheltä.


    • KerranKävin

      Kerran olen käynyt Helsingin Riverissä. Musiikki oli tuolloin todella lujalla. Kolehtipuhe oli saarnan mittainen ja siinä toistettiin ajatusta: anna, niin saat. Kuulemma sama kolehtipuhe oli esitetty monta kertaa aiemminkin.

      • Moikkkk

        TARKOITUS KERÄTÄ RAHAA. EI RITIS.


      • Anonyymi
        Moikkkk kirjoitti:

        TARKOITUS KERÄTÄ RAHAA. EI RITIS.

        Kuten "isä" Howard-Browne opettaa.


    • kyssärimerkki

      Tää Karjalainen mätti tänä aamuna viiden jälkeen kauhealla kiireellä tavaraa tila-autoon seurakuntansa tiloista. Jonkun nuoremman jannun kanssa. Aika outo kellonaika? Varsinkaan, kun siinä ei koskaan näe oikeastaan ketään.

    • Moimli

      Ei kuulemma raitista

      • ArvostelunSyyt

        Juu, en tiedä. Mutta sen tiedän, että jos joku seurakunta tai pastori todella seuraa Jeesusta ja toteuttaa Pyhässä Hengessä Jumalan antamaa tehtävää, niin arvostelijoita ja pilkkaajia riittää. Ihan Jeesuksen ja apostolien esimerkit riittää sen osoittamaan. Jeesus jopa koki arvostelua eniten tahoilta, jotka edustivat Jumalan seurakuntaa = olivat Israelin kansan hengellisiä johtohenkilöitä.


    • Anonyymi

      Kappas, ovatkos riveriläiset itse käyneet täällä valittamassa, kun kaikki tuoreet viestit on poistettu, joukossa mm. linkki liikkeen omille sivuille!?

      "Totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla. " (Jes. 59:14b)

      • Anonyymi

        ...kuitenkin ketju on täynnä kriittisiä viestejä, joita ei ole poistettu? Oi logiikka.

        t: edellinen


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe