Hei,
Tiedättekö myydäänkö kaupoissa Zippoon ( sytkäriin ) tarkoitettua sytytinnestettä /bensaa Alaikäisille?
itse olen 17 ja sain lahjaksi zippon mutta tartten siihen bensaa mutten haluasi mennä kaupan tiskille selittelemään mitä sillä teen jos näin kysyvät.
toisin: Luetaanko Sytyttimet ja niiden osat Tupakka tuotteiksi ?
Muistan joskus nuorempana kun piti ostaa mökillä tulitikkuja grillin sytyttämiseen niin V-mäinen vanha kyläkaupan myyjä ei myynyt mulle kun olin alaikäinen.

vastaus
JOo ei saa osataa, ite oon 14-vuotias ja mutsi osti mulle, ku mä tarttin sitä zippo bensaa, mut sitte hävitin sen jälkee zipponi :Dsadasd
Hyvin on saanu niin zippobensan kuin zippokivetkin ostettuu ilman mitään kyselemisii. On tullut osteltuu 15-vuotiaas lähtiin tota bensaa sytyttimeen..Voisin tehdä opetusvideon.
No Zippo-kiviä pitäisi pystyä netistä tilaamaan. Jos sen vaihtamisessa on ongelmia, koita vaikka YouTubesta etsiä ohjeita miten se vaihdetaan.Voisin itseasiassa tehdä YouTubeen opetusvideon Zipon huoltamisesta, langan vaihtamisesta, kiven vaihtamisesta, täyttämisestä sun muista Zippoon liittyvistä toimista.
Kunhan jaksan tehdä sen videon, voin tänne postata linkkiä.
bensaa
ite ainakin täytän krossini bensalla zipon en tiedä onko sulla mopoa yms mutta tavallinen bensa käy meet vitosella hakee nii riittää kauemmaksikin sitä bensaasama ongelma
mullaki on sama ongelma ja oon vasta 13v poltan ja sytkärit maksaahelp
vielä tosta zippost ni jos zippoon laittaa sinolia tai bensaa ni zippo tia sen "lanka" siel sisällä likaantuu eikä enää toimi, joten en tosin susittele niitäPilkun nussintaa
Et susittele? :DPilkun nussintaa
Jos haluutte panna mua tulkaa tänään kylälle!Älä täytä Zippoasi bensalla!
Yhdyn vinnyn kommenttiin, en itsekään suosittele täyttämään muulla bensalla, kuin Zippoon tarkoitetulla sytytinnesteellä.Kerranpa piti täyttää, kun joku mulkkumainen myyjä ei suostunut myymään sytytinnestettä, vaikka olin monesti ennenkin ostanut tupakkaa kyseisen henkilön toimiessa kassana. (olen siis 16-vuotias.)
Kävin sitten pieneen kanisteriin ostamassa bensaa huoltoasemalta ja täytin Zipponi, lopun bensan laitoin Runnerin tankkiin.
Lanka tosiaan meni pilalle ja piti tilata uudet langat ja kivet samalla netistä ja vaihtaa ne. :|
Vitun tyhmä!
Bensaa saa ostaa kaupasta. Painu vittuun!jaah
No kaikki Zippotarvikkeet saa netistä paitsi bensasta en tiiä. Ja sitten tuohon Tony123 kommenttiin että ei tarvihe korjauttaa jos kivi on kulunut. Että senkun ostaa jostain sytkänkiviä avaa ziposta sen ruuvin laittaa kiven zippoon ja laittaa ruuvin kiinni. Ja jos ei vieläkään joku ymmärtäny niin tässä on youtube linkki http://www.youtube.com/watch?v=k-3rh6iYb-Iapua
MISTÄ SAA ZIPPOJA?...
sytyttimet luokitellaan tupakointivälineiksi. osat óon aina käyny ite ostamassa ;) oon 13v. ja kyullä ne myy kiviä ja bensaa jne... btw coltin kivi käy zippoon :)Vittu
Sitä vitun bensaa voi ostaa ihan samalla tavalla kuin huoltoasemaltakin. Jos myyjä väittää vastaan niin se ei tiedä bensan myymisestä mitään. Ei bensa ole tupakointiväline.