AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Omega 3 ja veren hyytymisarvo

Omega 3 ja veren hyytymisarvo

10 Vastausta 3 812 Lukukertaa
Ostin apteekista juuri Omega 3-kalaöljykapseleita, samassa myös A+D+E´b6+b12- vitaminit.
Nyt huomasin, että purkissa lukee, että ei suositella käytettäväksi jos on veren hyytymisongelmia.
Mitenköhän suuri tuo poikkeama pitää olla, että tuote todella on vaaraksi ja miten. Itselläni lievä poikkeama viitearvoissa tuon hyytymisen kanssa. Uskallankohan nyt syödä tuota ostaamani kapselipurkkia lainkaan.

Omega3

Kokemukseni perusteella suosittelen että et käytä. Itselläni oli vaihdevuosivaivoihin hormoonilääkitys ja niillä oli tarkoitus että hoito olisi vuodoton, eli että menkat jäisivät pois. Näin ei käynyt kun aloin syömään Omega 3-6
kapseleita vaan aloin vuotaa ja sitä kesti toista kuukautta, vuoto lisääntyi rajusti ja eikä lakannut ennenkuin hormoonilääkitys lopetettiin ja sain Cyklocapronia(verenhyytymislääke). Lääkäri sanoi , että ehdottomasti Omegalla on vuotoja lisäävä vaikutus jopa 67 %. Hampaanpoisto ja leikkaukset pitää huomioon.

Ohentaa verta

Jos sulla on verenvuototautiin eli hemofiliaan viittaavaa, en suosittele ottamaan niitä kapseleita. Myöskin, jos sulla on liian paksu veri ja olet saanu siihen verenohennuslääkkeitä, on parempi myös välttää tai ainakin tarkistaa asia lekurilta.

Mulla on viivästyny veren hyytymisaika ja sitä tutkittiin kovasti Punaisella ristillä. Syytä ei löydetty ja sanoivat, että ei ole kuitenkaan heidän aluksi epäilemänsä hemofiliamuoto: von Willebrandt. Jos mulle on tehty joku pieni leikkaus, vuodan valtavasti ja hampaan poiston jälkeenkin verta tulee vielä seuraavanakin päivänä.

Harmittaa, kun en voi syödä noita kapseleita, kun ne olis hyviä aivoille ja muutenkin. :/

syö kalaa

Kala on hyvä aivoille ja muutenkin.

Pillerit ovat vaarallisia.

Olet hyväuskoinen hölmö ja markkinamiesten huiputtama.

Oletko

kala-allergiasta?? Kaikki ihmiset eivät pysty sitä syömään. Meitä on paljon jotka joudutaan turvautumaan lisäravinteisiin ja tuollainen leimaaminen on loukkaavaa.

Ota selvää

Kovin fiksu ihminen ei mene nimittelemään muita hyväyskoisiksi hölmöiksi, kuten eräs asioista varsin tietämätön teki juuri. Tässä, kuten yleensä muuallakin on usein niin, että mitä vähemmän tietää, sitä enemmän luulee tietävänsä. ;)

Rasvapitoinen kala, kuten esim. lohi sisältävät todella Omega3-rasvahappoja, mutta myös kalasta saatuna ne ohentavat verta.

Ota selvää?

No tosiasiassa ihmiset luottavat sokeasti hienoisiin markkinapuheisiin, eivätkä näinollen tiedä mistään mitään. Eikä sitä oikeaa tietoa välttämättä edes mistään löydy. Valmistajan sivullakin on vain hienoja myyntipuheita, mutta faktaa tuotteesta ei löydy mistään.

Lähes joka mediassa mm. mainostetaan noita kalapillereitä ja niiden mitä ihmeellisimpiä vaikutuksia terveyteen, mutta onko se niin, mitä mainoksissa kerrotaan?

Mihin sinä uskot?

Mutta ketä uskoa, ketä kuunnella?

Tietoa ruoasta ja ravitsemuksesta on siis tarjolla kaikkialla. Ajoittain on oikeasti vaikeaa tietää mihin lähteeseen voi luottaa. Varmasti huomattavasti useammin on ongelma se että luotamme meille tarjottimella valmiiksi eteen tuotuun tietoon liian helposti, miltei sokeasti. Harvemmin ongelma on se että suhtautuisimme meille tarjottuun tietoon liian skeptisesti. Mutta silti esim. median lyhyesti uutisoimiin tutkimustuloksiin kannattaa aina suhtautua varauksella. Media ensinnäkin valitsee uutisoitavaksi ainoastaan tulokset jotka ovat riittävän "mediaseksikkäitä" eli siis mahdollisiman provosoivia. Media kertoo tutkimuksesta ainoastaan muutaman seikan, valitettavan usein jopa tutkimuksen todellisen lopputuloksen kannalta epärelevantin tiedon. Toisaalta usein jätetään kertomatta kuinka laaja tutkimus oli, kuinka pitkäkestoinen tutkimus oli, mitä virhelähteitä siinä oli jne. Sekin jätetään usein kertomatta että esim. joku yksityinen yritys oli kustantanut tutkimuksen.

kovin fiksu?

Yksikään täysijärkinen ei tule tänne hömppäpalstalle lainkaan.

Mutta itse asiaan. Totta on, että kalassa on rasvahappoja, mutta kalan syöminen säännöllisesti on aivan eri asia, kuin joidenkin pillereiden puputtaminen joka päivä ja näinollen ei tiedä lainkaan, kuinka paljon ja saako liikaa jotain. Eri valmistajilla on eri määrät eri aineita noissa pillereissään. Ja monissa pillereissä on vielä synteettisiä vitamiineja mukana.

Aina jos on jotain lääkitystä tai vaivaa olisi hyvä keskutella hoitavan lääkärin kanssa mahdollisten luontaistuotepillereiden käytöstä.

Tunnen paljon ihmisiä, jotka syövät marevania, mutta he syövät ihan normaalia ruokaa ja myös kalaa syövät joka viikko.

Mihinkään pillerihuumaan eivät ole lähteneet, koska niiden seurauksista ei kukaan tiedä. Eikä tuollaisia pillereitä ole kauhean järkevää yleensäkkään käyttää ihan muuten vaan. Yhdenkään valmistajan sivulla ei edes ole hienojen mainoskirjoitusten lisäksi mitään oikeata faktaa noista tuotteista, että mitä ne oikeasti ovat ja mistä ne on tehty ja millä tavalla. Kehutaan vaan kovasti omia tuotteitaan puhtaiksi ja vaikka mitä.

Kala-allergiset ovat asia erikseen.

Finelin sivulla voipi käydä katastamassa, mitä kala sisältää.

Ota vaan selvää....

mareva potilas ei syö täysin normi ruokaa koska mareva aiheuttaa ruokavalio rajoituksia. Esim. vihreät vihannekset on kielletty joten laitetaan vaan totuudet fakta tietona ja jos ei ole varma niin ainakin tunnustaa sen

Otahan itse selvää

Marevanin käyttö ruuan ja juoman kanssa

K-vitamiinin saanti vaikuttaa Marevanin hoitotasapainoon. Tämän vuoksi K-vitamiinin saannin tulisi olla mahdollisimman tasaista. On vältettävä äkillisiä ruokavalion muutoksia. K-vitamiinia sisältävät runsaimmin vihreät kasvikset, lehdet ja yrtit.

Alla on listattuna joitakin runsaasti K-vitamiinia sisältäviä ruoka-aineita. Näiden käyttöä ei tarvitse välttää, mutta päivittäisten saantimäärien tulee olla mahdollisimman tasaisia: teelehdet (mutta ei haudutettu tee), amarantuslehdet, avokado, endiivi, herneet, kajottikurpitsa, keräkaali, kiivihedelmä, korianteri, kurkun kuori (mutta ei kuorittu kurkku), lehtikaali, lehtisalaatti, nauris, mintunlehdet, oliiviöljy, parsakaali, persilja, pinaatti, pistaasipähkinät, punainen merilevä, ruohosipuli, ruusukaali, rypsiöljy, sinapinlehdet, soijapavut, soijaöljy, vesikrassi.

Minä taas syön

Minä taas syön marevaania koska on jatkuva flimmeri, siis eteisvärinärytmi. Marevaanilla pidetään hyytymistekijä alhaisena.

Syön 10:tä Omega-3 kapselia päivittäin, eikä se näytä vaikuttaneen minun tapauksessa asiaan mitenkään.
 /   /  / Omega 3 ja veren hyytymisarvo

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta