AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Kivenlahti asuinpaikkana

Kivenlahti asuinpaikkana

9 Vastausta 3 754 Lukukertaa
Hei! Olen ajatellut muuttoa Kivenlahteen.. Millaista aluetta se on? Etenkin juuri rakennettu tornitalo meriusva 1:een

Lienee statukseltaan

Kivenlahti on käsittääkseni statukseltaan lähes Espoon kärkipaikkojen, eli Tapiolan, Mankkaan ja Haukilahden tasoa. Vain (huippurikkaiden) Westend on selvästi statukseltaan parempi.

Mistä nää statuksen

Tänne Espooseen tullu. En ymmärrä millon tänne on tollasta hienohelmaa alkanu valumaan ja mistä, no jotkut landet arvostaa vaan enemmän rahaa ja statusta, mä annan pitkät tollasille statuksille,**kele!
Syntyperäisenä (1960) Tapiolalaisena pidän kaikia kaupunginosia hyvinä. Mulla on kavereita Jedassa, Suvelassa, Viheris, Vestentissä, Kranis, Lepuskis, Iikkarissa, Kivenlahdessa.. Kaikkialla on hyvät puolensa. Kivenlahti on merellinen. Jos rakastat merta muuta sinne. Yhteyspotskilla pääsee kesällä saaristoon jos ei ole omaa potskia. Se paatti lähtee ihan siitä alakerrasta!
Hauskaa Joulumieltä!

Kaikki

Kaikki "uus-espoolaiset" eli koulutettu porukka, joka on ajautunut ensin Helsinkiin ja sitten Espooseen, on näitä statuksen hakijoita.

Niille on niin per..eleen tärkeää asua Westendissä, Tapiolassa, Haukilahdessa, Kivenlahdessa jne.

uus-espoo

Kyllä se nyt on niin,että espoossa on aina asunut ihmisiä,jotka ovat halunneet asuinympäristöltään tasoa.
Espoolaiset tienaavat n.22% muuta maata enemmän,ja ihme olisi,jos se ei näkyisi.
Kukaan järkevä ihminen ei halua roskasakkia naapurikseen mikäli on varaa asua muualla.

Itse en hae statusta,mutta en halua,että lapseni joutuvat katselemaan yhteiskunnan lieveilmiöitä.
Jokaisessa kaupungissa on omat "hyvät alueensa" joihin luojan kiitos valikoituu asiansa hyvin hoitaneita ihmisiä.

ihme juttu

Samaa mäki oon ihmetelly! Vanhoina hyvinä aikoina tääl oli vaa persaukista duunaria eikä tietookaan mistää hienohelmoist.
Nyt on citimaasturii ja ties mitä.

Kysymys?

Mikä on Jeda? Olen syntyperäinen espoolainen, mutta en ole koskaan kuullut sellaisesta. Onko se Jupperi?

Ja Grani (junttikielellä Krani) ei ole Espoon kaupunginosa, vaikka kauniaislaiset ehkä sitä toivoisivat.

Haukilahti

Se on haukilahti, ruotsinkieliset käyttää myös nimeä Geda. Olen asunut Tapiolassa 42 vuotta, tiedän kyllä ettei Krani kuulu Espooseen.

paikan päälle

Käy katselemassa paikan päällä.Tarkastele ympärillä olevien talojen meininkiä.
Rähjäiset vuokratalot eivät ole hyvä merkki.
Netistä löytyy tietoa espoon köyhimmistä alueista.

Merellinen lähiö, ei sen ihmeempää

Mainittu Reimantorni on ihan jees, ilkivaltaa on alussa ollut mutta saatu kaiketi loppumaan. Ovat nämä seudun muksut aika hurjia, ja Suvelasta ym. käy satunnaisesti hyökkäyspartioita. Rähjäiseksi on päästetty sinänsä hyvä merellinen lähiö, aika halvat sitten ovat käänteisesti nuo neliöhinnat. Slummin piirteitä näkyy, mutta niin näkyy näissä Espoon lähiöissä muutenkin. Tule kiertelemään...
 /   /  /  / Kivenlahti asuinpaikkana

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta