Alapään karvoitus..

sheivata vai ei?

Olen ajatellut alapään karvojen pois ajelua, ihan noin kokeilun vuoksi. En kuitenkaan halua päätäpahkaa tehdä mitään harkitsematonta, joten tässä muutama kysymys:

1. Kasvavatko karvat takaisin missä kunnossa (ohuempina, samanlaisina, tuuheimpina?) En halua menettää karvoja lopuksi iäkseni, jos vaikka sattuisin katumapäälle.

2. Ärtyykö alapään iho karvojen ajelusta kuinka pahasti? Onko sitä helppo hoitaa?

3. Kuinka nopeasti karvat kasvavat takaisin? Sänkivaiheen kutittelu ei kuulosta houkuttelevalta kokemukselta, varsinkaan liian pitkäkestoisena kärsimyksenä.


Kiitos jo etukäteen. :)

27

20191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karvanen

      1. Mun karvat ei kasva enää yhtä tuuheaksi pehkoksi kuin ennen, eikä ne oo enää yhtään kiharat. Oon ajellut vuosikausia.

      2. Ärtyy jos ajelee ilman kunnon pehmeytystä (vaahtoa, saippuaa tms.). Tai jos on tylsä ajuri. Saattaa ärtyä myös jos oot juuri ajellut ja hikoilet paljon (esimerkiksi urheilet). Epilaattorin käyttö on liki mahdotonta intiimialueella, eikä suositeltavaakaan.
      Vahaaminen ei onnistu yksin kunnolla.

      3. Normaalihöyläämisen jälkeen sänki voi tuntua jo seuraavana päivänä, joka on turhauttavaa! Kutitusvaihe alkaa parin päivän päästä, ja kestää niin kauan kunnes karva on kasvanut niin pitkäksi että se vähän taipuu. Kaikki kuitenkin on yksilöllistä. Itse ajelen karvat kerran pari viikossa.

      • fghjklll

        Itse ajelen kerran viikossa kaikki karvat pois,
        ainakin koko hommassa menee kauan aikaa, koska pitää olla varovainen ettei satuta itseään, niin arka paikka kuitenkin.
        Ja sänki on jo seuraavana päivänä, mikä on ärtynyt ja näin pois päin.
        Mutta koska itse vihaan olla karvainen niin pakko vain ajella kaikki pois ja kestää se ärtynyt iho ja kutina.


    • ei satu :)

      Olen ajellut karvoja jo pitkään..
      Miksi, niin suurin syy siihen on kuukautiset.
      Aina suojan liima tarttui karvoihin jossain julkisella paikalla kävellessä ja jumantsikka se sattuu :)
      Ja kiva siinä sitten vääntelehtiä keskellä kaupunkia xD

      tottakai nämä kammari asiatkin sheivaamiseen on vaikuttanut :D

      Plussat:

      Ei nipistä kun karvat jää johonkin kiinni,
      seksin laatu paranee (ehkä)
      Olo on "puhtaampi"

      miinukset:

      kun karva tulee sänkivaiheeseen ja sitä hankaa vastakkaiseen suuntaan mihin karva kasvaa, niin se nipistelee..
      Myöskin liiasta hankauksesta iho voi ärtyä ja olla punainen, tulla muutamia finnejä.


      Mutta jos sheivaat, paras huomaamani aine on hiustenhoitoaine! Käy ensin normaalisti suihkussa, ja sen jälkeen viimeisenä levitä hoitoainetta ja sheivaa. Suihkun aikana iho on ehtinyt jo pehmetä vähän ja hoitoaine kosteuttaa ihon pintaa ja jättää sen sheivauksen jälkeen pehmeäksi, ja alue ei ärry niin helposti!

      Mutta älä missään nimessä rasvaa sheivattua aluetta! Tulee täyteen finnejä!

      • luonnollinen bkinrja

        ajelu on luonnonvastaista


      • Anonyymi

        entä jos rasvasin jo?!! onko se vaarallista


    • Pieni Nukke

      Itse hoitelen hommat epilaattorilla. Kipu jonkinlainen mutta siihen tottuu eikä se niin kauhiasti haittaa ja saa vähän "venytellä" paikkoja että saa karvat pois mutta jälki on kymmenen kertaa parempi kuin ajellessa
      1. Ajellessa karva kasvaa yhtä paksuna takaisin ja koska karvan pää on "katkaistu" seuraa ikävä sänki kun taas epilaattorilla jolloin poistetaan karva juurineen sänki on pehmeä eikä kutise. Kummassakaan karvat eivät jää kasvamatta takaisin epilaattorilla siihen mennee vähän pidemmän aikaa.

      2. Alapään iho ärtyy juuri ajon jälkeen kummassakin tapauksessa. Ajellessa tulee helposti finnejä jälkikäteen epilaattorilla jonkin verran sisäänpäin kasvavia karvoja. Ajellessa sängen aiheuttama hankaus ärsyttää jälkeenpäin ihoa enemmän. Itse en ole hoitanu mitenkään kummemmin alapään ihoa joskus häpykumpua kuorinut ja rasvannut.

      3. Karvojen takaisin kasvu riippuu tietysti siitä minkä pituisia ne olivat ennen ajoa mutta viikossa parissa karvat ovat takaisin samassa mitassa kuin ennen ajoa, epilaattorilla karvan kasvuun menee pidemmän aikaa ja karvan laatu vähän pehmenee

    • mmsm

      sheivasin äsken ekaa kertaa ja mietityttää kuuin kauan kestää kasvaa:D

    • gfhdhnjegedg

      kerran erehdyin sheivaamaan ja voi sitä tuskaa ja kutinaa kun sänki rupesi kasvamaan.

      siirryin epilointiin. suosittelen

    • kyselijä79

      onko teijän meilestä ok jos sheivaa kaikki alapään karvat pois paitsi jättää eteen melko lyhyttä karvoitusta?

      • ^^

        täälläki naikkone joka ajelee karvat poikkeen,tai käytän sellasta tököttiä joka hävittää ne,ei tuu sänki nii heti takas :P jaa miksikö ? no,se nyt vaan on siistimpi ja PUHTAAMPI ilman,ainaki tuntuu.. heti ku on pienikää sänki ni alkaa tuntumaa likaselta..


        ja iha OT,ois parempi jos mieski ois ajellu kaikki,ainaki jos meinaa että minä suutani siellä alhaalla käytän :D yks sattu joka ei ollu ajellu,ja no menihä se tietty,ku muute nii ihana mies :P


      • paljaana.

        Minä ajan tai oikeimmin mieheni ajaa kaiken pois. Minusta se on tosi hyvä tapa. Ja näyttää niin seksikkältä.

        Olen jo 60 v ja ollut pitkään täysposliini. muutaman kerran olen antanut kasvaa pari viikkoa ja jättänyt kiitoradan vihtelubn vuoksi. Tai pienen kolmion. Minulla iho kestää hyvin ajelun. Alussa oli vähän näppylöitä, mutta ne eivät pitkään vaivanneet. kannattaa käyttää mahdollisimman hyvää parranajokonetta. Miehille tarkoitettuja. Ja jos käyttää kertakäyttökoneita, niin korkeintaan kaksi ajelua. Parasta olisi kuitenkin aina vaihtaa konetta.

        Unohtakaa halpistuotteet. Niillä tulee helpoimmin näppylöitä.


      • eläkeneuvos.

        mitä ihmettä sä täältä sitä kysyt. kysy iskältä ja äitiltä


    • -30 pian

      Onneksi iho tottui muutamassa kuukaudessa vaikka aluksi ärtyi.
      Ajelen kaikki myös häpyhuulien läheltä ja ei mitään oireilua enää pitkään aikaan.

    • näppylätön
    • kju

      osta sheivaamiseen tarkoitettua geeliä, rfsu:lla on olemassa. Saa apteekista ti hyvinvarustetuista ruokakaupoista. Ei tuu näppyjä, ja iholle/limakalvoille hellempi kuin muut tökötit.

    • aikuinen mies

      Tuuhea tuhero on paljon kiihottavampi kuin räkänokkien makuun olevan kynitty pikkutytön ritsa.

    • arzzzzz

      itsehän eilen vedin alapään _sängeksi_. kyseessä ensimmäinen sheivaus (15v) ja voi tätä katumuksen määrää. kasvaisi jo takaisin. ja siis ihan kokeilun halusta :D

      • Tietämätön

        minäkin tänään koitin sheivata ''mies puolinen 14v'' ja kyllä itseäkin kaduttaa :D, tavallaan, onhan se mukavampi kun ei ole puskaa, mutta kyllä olis pusha paremman näkönen kun tuo näppyläinen ja ärtynyt iho...


      • 14v tietämätön

        miten nopeesti kasvo takas? ite sheivasin ekaa kertaa eile ku tuli sellane äkilline päähänpistos ja nyt ketuttaa


      • outsi
        14v tietämätön kirjoitti:

        miten nopeesti kasvo takas? ite sheivasin ekaa kertaa eile ku tuli sellane äkilline päähänpistos ja nyt ketuttaa

        Kuukaudessa kasvaa jo hyvä puska.
        Itse ajelen sähkökoneella pari kertaa viikossa ja hyvää vartaloöljyä päälle, ei tule näppyjä niikuin höylällä vedellessä, on muuten kulkusista tullu silkinpehmeät, ei muuta haittaa mutta naikkonen on vähän turhankin usein hiplaamassa ei tuo ennen niin hirveän kiinnostunut ollut kun puska rehotti.


      • Anonyymi

        Kuinka kauan kesti kasvaa takas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka kauan kesti kasvaa takas

        Mulla kesti joku 2vk


    • Anonyymi

      Mulla alkoi murrosikä jo 10v. Oon poika. Sheivasin jo silloin ekaa kertaa äitin terällä salaa alapääni. (Sheivasin siis jo noin kuukauden karvojen kasvun alkamisen jälkeen ekan kerran) Nykyään jo kunnon puska ja olen 12v/ 6lk

    • Anonyymi

      Ite kun sheivasin alapään ekan kerran, kutitti niin paljon että jouduin menee lääkäriin. Nykyään juuri ja juuri kestän kutinan kun laitan after shave geeliä ja rasvaa. Muttta on se kyllä silti niin tuskallista etten suosittele.

    • Anonyymi

      Kauanko menee että jalkakatvat kasvaa rakaisin

    • Anonyymi

      Kauanko menee että jalka karvoitus kasvaa takaisi

    • Anonyymi

      voiko häpykarvojen kasvua nopeuttaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe