Jalkaprässi?

Nuori Raksa

Ajattelin kysäistä kun en itse vieläkään tajua....miten minä..15v. 100kg jaksan nostaa jalkaprässistä hieman alle 500kg?... Liikunnanopettaja keräili leukaansa lattialta kun näki minun nostavan sen..ennen sitä opettaja kyseli vihaisena kuka on keränny kaikki nämä painot laitteeseen...minä...noh jaksatko muka nostaa tuon...sitte menin laitteeseen ja huusin vielä kaverin päälle lisäpainoks... vedin ensin vitsillä mutta se perhana meni alhaalle ja ylös..ihan kunnon toisto oli...en syö jauhoja ja treenaan löysästi...?

64

19253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veto!!!

      Opiskeluaikana, käydessämme eräällä faneritehtaalla, veti useampi luokkamme jätkä vaakanäyttöön täydet 400kg.
      Heikoimmatkin 300kg:n tuntumaan.
      Pienimmät parhaiten.
      Tätä ei tarvitse edes valehdella eikä liioitella.

      Sinulla tuskin on tässä ihmettelemistä.

    • destroyer.

      jalkaprässillä voi hyvin parantaa kyykkytuloksia. kyykky 200kg.p prässillä menee 650kg

      • Nuori Raksa

        Siis 500Kiloa rautaa , en laskenu sitä "hissiä" vai miksä sitä ny kutsutaan mukaan kun en tie paljo se on


    • Korsto

      On se mahdollista, eikä mitenkään erikoista edes, että ikäsesi, ja varsinkin, painoisesi, tekee 500 kiloa prässillä.

      • 13.v

        Kävin tänään salilla ja tein jalkaprässissä 10x180kg sarjan.Tein niin että laskin jalat noin 50 asteen kulmaan ja nostin ylös.Olen pitkä 182cm ja painan 79kg


      • Korsto
        13.v kirjoitti:

        Kävin tänään salilla ja tein jalkaprässissä 10x180kg sarjan.Tein niin että laskin jalat noin 50 asteen kulmaan ja nostin ylös.Olen pitkä 182cm ja painan 79kg

        Sano bodailijat mitä tahansa, mutta älä missään nimessä tee prässiä siten, että polvikulmat tulee liian pieniksi...eli siis polvet liian lähelle rintaa..


      • umkjnhgbsdhnmjd
        Korsto kirjoitti:

        Sano bodailijat mitä tahansa, mutta älä missään nimessä tee prässiä siten, että polvikulmat tulee liian pieniksi...eli siis polvet liian lähelle rintaa..

        Mikä saatanan tohtori Tohelo se siellä piipittää omia teorioitaan?
        Kelkka lasketaan aina niin alas kuin oma fysiikka sallii ja jos polvet taipuvat rintaan asti niin se nyt ei todellakaan haittaa vaan päinvastoin.


      • uwtrhabtg
        umkjnhgbsdhnmjd kirjoitti:

        Mikä saatanan tohtori Tohelo se siellä piipittää omia teorioitaan?
        Kelkka lasketaan aina niin alas kuin oma fysiikka sallii ja jos polvet taipuvat rintaan asti niin se nyt ei todellakaan haittaa vaan päinvastoin.

        Ei SAADANA, mitä vatipäitä täällä taas jakelee neuvojaan!

        Pärässissä EI TODELLAKAAN lasketa kelkkaa niin alas kun pystyy!

        Katsos kun se taittaa selkärangan täysin epäluonnolliseen asentoon kun lantio nousee ylöspäin ja aiheuttaa selässä tuhoa.

        Vedä sinä vatipää uiddu vatipääsi yli ja painu ulisemaan vaikka uralille, kun et näistä asioista näköjään tajua yhtään mitään. Onko ylipäätään olemassa jotain asiaa, mistä YMMÄRTÄISIT jotain?


      • abtguwtrh
        uwtrhabtg kirjoitti:

        Ei SAADANA, mitä vatipäitä täällä taas jakelee neuvojaan!

        Pärässissä EI TODELLAKAAN lasketa kelkkaa niin alas kun pystyy!

        Katsos kun se taittaa selkärangan täysin epäluonnolliseen asentoon kun lantio nousee ylöspäin ja aiheuttaa selässä tuhoa.

        Vedä sinä vatipää uiddu vatipääsi yli ja painu ulisemaan vaikka uralille, kun et näistä asioista näköjään tajua yhtään mitään. Onko ylipäätään olemassa jotain asiaa, mistä YMMÄRTÄISIT jotain?

        Höpö, höpö, olet tollo.


      • ,eymtwsanrgb
        abtguwtrh kirjoitti:

        Höpö, höpö, olet tollo.

        Kävele sinä kumarassa loppuaikasi tästä elämästä, mutta pidä nuo ääliömäiset neuvosi omana tietonasi, kun et mitään tiedä. Joku mitään tietämätön junnu vielä tekee noiden neuvojesi mukaan ja rikkoo selkänsä.


      • waezsxdrcftvgyhb
        uwtrhabtg kirjoitti:

        Ei SAADANA, mitä vatipäitä täällä taas jakelee neuvojaan!

        Pärässissä EI TODELLAKAAN lasketa kelkkaa niin alas kun pystyy!

        Katsos kun se taittaa selkärangan täysin epäluonnolliseen asentoon kun lantio nousee ylöspäin ja aiheuttaa selässä tuhoa.

        Vedä sinä vatipää uiddu vatipääsi yli ja painu ulisemaan vaikka uralille, kun et näistä asioista näköjään tajua yhtään mitään. Onko ylipäätään olemassa jotain asiaa, mistä YMMÄRTÄISIT jotain?

        VIDUN VADIPÄÄSAADANA EDKÖ perkele DAJUA EDDÄ SEN SELKÄRANGAN PPIDÄÄ PYSYÄ SUORANA! SAADANAN VADIPÄÄ PAINU ULISEMAAN URALILLE KUN ED NÄISDÄ ASIOISDA YMMÄRRÄ YHDÄÄN MIDÄÄN! ONKO OLEMASSA YLIPÄÄDÄÄN YHDÄÄN ASIAA, MISDÄ YMMÄRDÄISIT JODAIN NIILLÄ ROINAN SURKASDUDDAMILLA AIVOILLASI?

        PÄRÄSSISSÄ LASKEDAAN SE KELKKA NIIN ALAS KUIN MAHDOLLISTA, KUNNES OLLAAN SIINÄ PISDEESSÄ EDDÄ SELKÄRANKA ALKAA PYÖRISDYMÄÄN!

        DAJUSIDKO NYD VIDUN VADIPÄÄ?


      • wsanrgb,eymt
        ,eymtwsanrgb kirjoitti:

        Kävele sinä kumarassa loppuaikasi tästä elämästä, mutta pidä nuo ääliömäiset neuvosi omana tietonasi, kun et mitään tiedä. Joku mitään tietämätön junnu vielä tekee noiden neuvojesi mukaan ja rikkoo selkänsä.

        Olen treenannut jo yli 25 vuotta, koskakohan pitäisi alkaa kulkemaan kumarassa?


        Täällä poikaset yrittävät neuvoa treenaamaan päin helvettiä.


      • xdrcftvgyhbwaezs
        waezsxdrcftvgyhb kirjoitti:

        VIDUN VADIPÄÄSAADANA EDKÖ perkele DAJUA EDDÄ SEN SELKÄRANGAN PPIDÄÄ PYSYÄ SUORANA! SAADANAN VADIPÄÄ PAINU ULISEMAAN URALILLE KUN ED NÄISDÄ ASIOISDA YMMÄRRÄ YHDÄÄN MIDÄÄN! ONKO OLEMASSA YLIPÄÄDÄÄN YHDÄÄN ASIAA, MISDÄ YMMÄRDÄISIT JODAIN NIILLÄ ROINAN SURKASDUDDAMILLA AIVOILLASI?

        PÄRÄSSISSÄ LASKEDAAN SE KELKKA NIIN ALAS KUIN MAHDOLLISTA, KUNNES OLLAAN SIINÄ PISDEESSÄ EDDÄ SELKÄRANKA ALKAA PYÖRISDYMÄÄN!

        DAJUSIDKO NYD VIDUN VADIPÄÄ?

        Ahistaako, voi, voi.


    • ................

      On se varmasti keskivertoa parempi tulos ikäisissäsi. Harvoin kyllä edes näkee 100 kiloista 15-vuotiasta. Kannattaa muistaa, että prässejä on hyvin erilaisia. Toisessa voi nousta 500 ja toisessa 300. Itse nostin sinun iässäsi 320x2. Tämä oli ko. prässillä sellainen paino, millä isot painonnostajat tekivät sarjaa, eli ei yhtään hullumpi tulos. Nykyisellä salilla reilu 10 vuotta myöhemmin nousee prässissä 390, vaikka kyykystä tulee nyt 130 kiloa enemmän. Kannattaa kokeilla kyykkyä voiman mittarina. Tekniikan oppii nopeasti sen verran hyväksi, että voi alkaa ottamaan tiukkoja ykkösiä. Maksiminostoissa tosin erityistä huomiota kehon asentoon. Se ei saa mennä väärin, tai muuten napsahtaa.

      • Nuori Raksa

        Juu kävi tuo kyykyn tekeminen jo mielessäkin, alotin 4 päivää sitten kevyellä 120 kilolla sitä tekeen, juu en laske prässissä siitä kohdasta alemmas kun kantapäät irtoaa.....ei saa enään ylös ^^


      • ass2grass
        Nuori Raksa kirjoitti:

        Juu kävi tuo kyykyn tekeminen jo mielessäkin, alotin 4 päivää sitten kevyellä 120 kilolla sitä tekeen, juu en laske prässissä siitä kohdasta alemmas kun kantapäät irtoaa.....ei saa enään ylös ^^

        Haista nyt jo VATTU! Kukaan ei aloita kyykkäämistä "kevyellä" 120 kilolla! Painuppas mäkeen täältä jo trollailemasta. Vai onko nuo "kyykkysi" niiauksia?


      • 120=kynispaino
        ass2grass kirjoitti:

        Haista nyt jo VATTU! Kukaan ei aloita kyykkäämistä "kevyellä" 120 kilolla! Painuppas mäkeen täältä jo trollailemasta. Vai onko nuo "kyykkysi" niiauksia?

        Hah, lahjaton siellä itkee kun jotkut on nuorempia ja vahvempia :D


    • hedfg

      No joo en oo ennen tavannu 15v 100kg. oon ite 14v 75 kg prässissä menee joku 300 kg. Koklasin joku kerta maksimeja ja siinä vieressä lukion poika katteli vähän aikaa ku vedin 300 kg :D . mut 15 vuotiaaks hyvin mut paino luokassa ei mitenkää parhain mahollinen tulos

    • qq

      Prässitulokset eivät ole vertailukelpoisia. 500kg jossain prässissä voi vaatia saman voiman mitä 400kg jossain toisessa prässissä.
      Kelkan ohjureiden ja tukitankojen liikeradan astekulma on tärkeässä roolissa.

      Kun katsoo esimerkiksi Jenkeissä olevia supertuloksia niin kaverit ovat puskeneet sellaisella jalkaprässillä jossa tuo kelkan nousukulma on huomattavan loiva. Ei siis vaadi samanlaista jalkavoimaa mitä jos prässi on tehty jyrkemmäksi mitä 45 asteen nostoon.

      Nuo kannattaa huomioida.

      Voin melkein vaikka vannoa ettei 15-vuotias tee yhtään toistoa 500 kg:lla sellaisessa jalkaprässissä missä nostokulma olisi 40 astetta tai pienempi.

    • -Janne78.

      Turha niitä prässejä on vertailla jos ei osaa laittaa selvää tietoa vaikka kuvaa ko. prässistä että saadaan tietää mistä varsinaisesti on kysymys.

      Ja ei liian alas sitä kelkkaa! aivan sama juttu kuten tehdessä tangolla olkapäille pystypunnerrusta, niin ei lasketa täysin alas sitä tankoa vaan riittää kun työnnetään leuan/korvien tasolta suorille.
      Ei pidä tehdä hallaa kropalleen jos aikoo sitä vahvistaa. Nämä asiat moni tosin oppii vasta liian myöhään. Onneksi oma kroppa toimii yhä vaikka joskus tuli tehtyä väärin.

    • näin se menee

      jos nostaa jalkaprässiss 500kg ni jalkakyykky pitäs olla vähintää sama 500kg

      • qq

        No...vähennetään nyt kuitenkin omapaino ja kelkan kulmasta tuleva keventyminen.
        Prässistä riippuen 500kg prässitulos tarkoittaisi 200-300kg jalkakyykkytulosta?


    • KIPPARIKALLE234

      olen 13v ja saan päälle 300kg jalkaprässist

    • hippelihoppeli

      vanhempas laittaa sun ruokaa roinaa ja piikkittää suo yöllä ku nukut

    • joni raunio

      itse 15v hentorakenteinen 55kg nostan prässistä ilman jauhoja yms 450kg nostan sen jalat täristen tuntuisi että enemmän menis mut ei jaksa kokeilla edes
      en ymmärrä itsekkään mut tunnen taas 110 kiloisia 15v jotka nostaa pääl 550kg mut miun paino luokkaan se on paljon kuulemma

    • -Janne J.

      "On se mahdollista, eikä mitenkään erikoista edes, että ikäsesi, ja varsinkin, painoisesi, tekee 500 kiloa prässillä. "


      Luinhan nyt taas ihan oikein? TÄH?
      No ei tuon ikäinen himpula todellakaan voi saada, ei mitään mahiksia.
      Äijät punnertaa isoilla romuilla, pikkupojat pienillä.
      Se vaan on se totuus.

      • Mauno-Kyllikki

        Olen rakastunut toiseen naiseen, josta heti tiesin että hän on se oikea. Mutta vaikka tunteet ovat laimeat avokkiani kohtaan, välitän hänestä jollakin tasolla tosi paljon, enkä ole pystynyt jättämään häntä. En haluaisi satuttaa häntä ja sen vuoksi tässä kärsii nyt aika moni ihminen. En ole kertonut hänelle että olen pettänyt häntä jo pidemmän aikaa, olen valmistanut melkoisen pommin joka vaan kasvaa ja kasvaa ja sen pudottaminen hyvän kaverin niskaan tuntuu päivä päivältä vaikeammalta. Tiedän että pettäminen ja jättäminen murskaisi hänet täysin. Ahdistaa enkä pääse eteen enkä taakse tästä tilanteesta.

        Kyselen että miten te muut, jäittekö säälistä rakkaudettomaan parisuhteeseen? Mulle saattaa käydä näin, kun rakkaani kohta väsyy odottamaan.


    • poju0798

      pukeudutko stay uppeihin ku tollanen nimimerkki

    • ¨¨¨åååpppp

      eikö täältä löydy päteviä kommentoijia

    • kuntoilija 59

      Minut jalkatreeni jalkaprässillä ( 50 vuotias mies)
      3x50 100 kg minuutin palautus
      3x50 120 kg minuutin palautus
      3x50 140 kg minuutin palautus

      Kokeileppas.... kerro miltä tuntuu ( ei mitään 5 sentin nytkytyksiä)

      • kyykky rulez

        Tee samat sarjat kyykyssä ja tule sitten kertomaan miten meni. =)


    • hotmom

      olen raskaana kk laskettuun aikaan ja teen 300 kg 10 toistoja kyykkyjä.. Onko normaalia, että välillä vihlaisee vatsanpohjasta?

    • pullotunkki1

      Oon 1v, painan 5kg ja nostan 3000kg. Onks hyvä?

      • asiantunttijaa

        Tosi kova tulos.


      • Mie näjin
        asiantunttijaa kirjoitti:

        Tosi kova tulos.

        Oli kaverilla Tenholta ostetut karaokehenkselit, kyykkäs 300kg ja otti vielä lattiasta ahterilla pompun, EIKÄ OLLU MITTÄÄN Aku-Ankka-trikoita piällä.


    • Vahva jalkainen

      Olen 15-vuotias ja nostan Jalkaprässillä maximissaan 190kg ja se ihmetyttää kovasti, mutta kun luin näitä teidän keskustelujanne niin tuli pieni epäilys ettei se olisikaan kovin paljon jos jotkut 15-vuotiaat nostaa sen yli 300 tai enemmän. Treenaan 110kg painolla jalkprässillä 15x toistoja, mutta 190kg on tietääkseni maximi tähän mennessä (tosin tulokseeni voi vaikuttaa se, että en ole säätänyt tarkasti asentoa mistä vedän.. pitää kokeilla) ja nimittäin olen oikeastaan ensikertalainen salilla vetämässä kunnon treeniä, mutta liian suurilla painoilla et saavuta kuin ns. epäterveetlihakset ja lihaskipuja ym. Kannattaa treenata itselle sopivilla painoilla esim nyt minunkohdallani on se 110kg ja teen näin:
      40 x 70kg
      30 x 90kg
      15 x 110kg
      ja välillä saatan kokeilla maximi painoillaki, "että paljon menee" ja suoritusten jälkeen pidän noin 1-3 minuutin tauon ja juon esim proteiinijuomia.
      Käyn salilla tästälähtien noin 2-4 kerta viikossa noin 2h per päivä.
      Kommenttini saattoi joitakin auttaakkin, mutta saa laittaa palautetta (kommentteja) tulemaan jne.
      Näin kun alkaa miettimään vois ollakki, että menis joku alle 300kg jalkaprässillä, mutta pitäis olla oikee asento siinä ja vielä pieni kysymys onkohan tää ihan normaalia 15-vuotiaalle? Onko liian vähän ,paljon vai sopivasti nostaa maximissan jtn 200kg? Kiitos! :)

      • Maximit 300

        Sen saa nousee hiton nopeesti jos vaan tekee


      • voimaa!

        Koskien ensimmäisiä kommentteja! En tajua millä helevetin prässillä ootta teheny!!? mut mulla 200kg syväkyykky ja prässi 320kg!


    • ghjhjhjkkkkk

      Ei jalkaprässiä voi verrata ikinä kyykkytulokseen, ne on niin erilaisia liikkeitä. Itse olen helvetin huono jalkaliikkeissä (heikot jalat), johtuen varmaan kun en nuorempana harrastanut urheilua ollenkaan ja katkaisin toisen jalkani vielä pariin otteeseen aikoinaan. Nyt pitkän reenitauon jälkeen nostan ehkä 100kg syväkyykystä...ennen 130kg. mulle todella vaativa liike.....prässi menee helpommin.

      • dfgfhfghghj

        edelliseen vielä, siis painan vain 65 kiloa.


    • KYYKKYÄ

      prässejäki on niin erinlaisia.. prässin tuloksia ei kannata edes miettiä. viidellä sataa prässiä ykkönen , siihen vielä kelkan paino ja se sun kaverin paino. no. kokeile laittaa kyykkyyn vaikka 200-250kg ja tee ykkönen sillä. kerro saitko sillä sitten kun olet kokeillut, niin mietitään oletko poikkeuksellisen vahva:)

    • ex-kynis

      Prässit on erilaisia!

      Itse kun olin 20v kynis (177 cm ja 70 kg) nostin kaverin kans prässistä 600 kiloa. Todella loiva ja helppo prässi !

      Tuolloin penkki 115 kg, mave 190 kg ja kyykky 150) kg.

    • ASIANTUNTIJA130kg...

      Tehkää

      Voimanostotrikoita mieluiten 2 kappaletta päällekkäin ja polvisiteet 2metriä polviin ja sitten jalkaprässiä.. Suorilta ilman reeniä 1000kg sain ja se on maailman ennätys oon 12v ja 130kg.... Isot jätkätki nykyää kumartaa mua salilla prässituloksen takia.. Kyykky 30kg penkki 20kg mutta prässi se on mikä ratkase..

    • Syön omaa ripulia

      En usko... Taidat asiantuntia vähän valehdella? Eihän kukaan 12v oo ees 130kilonen...

      • ja olen homo

        :)


      • Anonyymi

        Kyllä nykyään aika monikin, kaverin laiha lapsi paino 12v 130kg valitti rappuja kävellessään että rintaan sattuu kas kummaa lisää sipsiä ja paska ruokaa.


    • 69-v

      Prässi on invalidikuntoilijoiden aloitusväline ja pitkälle kehittyneiden bodareiden täsmävekotin.

      Prässikiloista on täysin naurettavaa puhua!

      Prässi jättää keskikropan täysin paitsioon päin vastoin kuin syvä- tai varsinkin pohjakyykky, etenkin edestä tehtynä.

      Itse aloitin kuntouttamaan leikattua polveani kuntouttamaan potkukoneessa mutta heti kun pystyin niin siirryin kyykkäämään.
      Alkuun tosin puolikyykkyyn mutta polven kuntouduttua, syvempään. Edestä!

      Prässifanit. Kokeilkaa edes etukyykkyä kunnon raudoilla syvään tehtynä ja kuullostelkaa seuraavana päivänä tuntemuksianne!

    • 321332132321

      olen 12 ja mitä tämä on

    • Käytä rajoitinta

      Useimmissa jalkaprässeissä on säädettävä kelkan laskeutumisen rajoitin.
      Laittaa sen ensin oikealle kohdalle, niin sillä estää kelkan laskeutumisen liian alas.

    • Born in Sparta

      Oon 30v ja toinen kuuri menos. Kyykkään 155 syvään eli se ykkönen ja painan 126.

      Testoo ja nandrolonia otan..

      • aitoBlueteam

        oletpa heikko


    • jooopp

      Eipä se selkäranka paskaksi mene jalkaprässissä jos vedät niin alas kun saat jos pidät paketin kasassa... kyllähän kaikissa liikkeissä itsensä voi teloa jos tekee sitä yli omien liikeratojensa. Jos jonkun kroppa sallii tehdä pieneen kulmaan niin ei se selkää riko. Eri asia on se jos tekee paskalla tekniikalla niin alas kuin saa silloin voi joku paikka vaikka rikki mennäkkin

    • 5v.treeniä

      väitän että höpö höpö puhetta 500 kilon prässit noinkin nuorelta,jos ei sitten ole ihan vaakataso prässi tai 5 cm nytky liike nosto. Itse 116kiloinen kyykky 175kg etukyykky 140kg ja prässi ennätys 8x330kg

      • Anonyymi

        Syväkyykyn tasoon tehty etukyykky on lahjomaton. Siinä ei kikkailla selällä eikä muullakaan!


    • Anonyymi

      Oon 13-vuotias poika 152cm ja vedän jalkprässissä 150kg 15 toistolla

    • Anonyymi

      Voi lapsi ressukat! Prässit eivät ole keskenään vertailukelpoisia ikä samassakaan prässissä tehdyt tulokset keskenään.
      Ainoastaan jos suorittajien polvikulmat olisi mahdollista mitata tarkasti niin samoilla kulmilla tehtyjä kiloja voisi jotenkin verrata mutta niistäkään ei kannattaisi ryhtyä kinaamaan.

      Normitangolla syväkyykyn tasoon = polvi - ja lonkkanivelet vähintään samalla tasolla tai mieluummin lonkka polvia alempana tehty etukyykky antaa vertailulukemat.
      Tehkää älkääkä höpiskö prässeistä!

    • Anonyymi

      Minä puskin hydraulicpresschänelin pressin mäsäks kun ne koitti sillä työntää mun jalkoja ja mä vastaan.

    • Anonyymi

      Ite nostan 13v 160cm 46kg 230kg

    • Anonyymi

      Lue 28.10.2021. 16;33!

      Muutenkin voisit unohtaa prässit useiksi vuosiksi ja odottaa aikaa ja mahdollista vaihetta jolloin pystyt arvioimaan prässin tarpeen!

    • Anonyymi

      Mietin vaan kun olen 13 vuotias 43 kiloinen ja 157 cm että onko normaalia että nostan jalkaprässistä tai mikä nyt ikinä onkaan max eli 186 kg kymmene kertaa helposti ja tuntuu että menis enemmän.

      • Anonyymi

        Itekkii 13v 147 pitkä ja 32 kg 130 kiloa 3 kertaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itekkii 13v 147 pitkä ja 32 kg 130 kiloa 3 kertaa

        Siis 12v


    • Anonyymi

      Tein 12 v 147 pitkä ja 32 kg painoa. Sain 130 kg 3 setillä. Onko hyvä?

    • Anonyymi

      Prässikiloilla on turha hehkuttaa.
      Etukyykky syvään on lahjomaton. Siis reidet selvästi alle vaakatason.
      Normitangon hack kyykkykin kertoo jotain.
      Tehkää prässäilijät noita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe