AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  / vinkkejä laihduttamiseen, kiitos!

vinkkejä laihduttamiseen, kiitos!

19 Vastausta 2 948 Lukukertaa
Onko kellään hyvää ja positiivista kokemusta laihduttamisesta? Itse olen reilusti ylipainoinen ja haluaisin pudottaa terveellisesti kiloja pois. Julkisille saleille yms. en siis aio mennä, vaan voisiko joku ystävällisesti kertoa asiantuntevasti vinkkejä, mitkä liikkeet ovat rasvaa polttavia kotijumpassa?

yksinkertaisesti...

kulutat enemmän kuin syöt niin laihdut, ei siihen ole mitään ihme konsteja ja rasva palaa tasaisesti koko kehosta, siihen ei ole mitään ihme liikkeitä jolla palais rasva enemmän kuin toisilla... Nestettä (vettä) kannattaa imuttaa se 3litraa päivässä ja aamuisin tyhjällä vatsalla tehty noin tunnin reipas kävely pitäs toimia...

elämäntapamuutos

Jos haluat painon putoamaan pysyvästi on sinun muutettava elämäntapasi - lopullisesti.

Liikunta on aina hyväksi, mutta olennaisin asia on syödä n. 500-800 kcal alle päivittäisen kulutuksesi. Ruokavalion tulee silti olla monipuolinen eikä nälkää tarvitse nähdä.

Lainaa esim. Mikael Fogelholmin, Patrick Borgin ja/tai Katri Mannisen kirjoja. Niistä saat hyvää lisätietoa laihduttamisen fyysisistä ja psyykkisistä puolista.

Kaikella ystävyydellä - jos opiskelu tuntuu jo tässä vaiheessa liian työläältä tulet epäonnistumaan projektissasi aivan varmasti. Muista, että vain sanakirjassa palkinto tulee ennen työtä!

Laihduttamisen salat

Laihdut kun syöt vähemmän mitä kulutat, ja jotta et joudu olemaan kauheassa nälässä ja syödä kuin hiiri, kuntoile.

Paras tapa pitää rasvaprosentti alhaalla on yhdistää kuntoiluun aerobinen eli (kuntokävely, lenkkeily, uinti, pyöräily, kuntopyöräily, crosstrainer, rullaluistelu, hiihto ym.) ja painoharjoittelu joka kasvattaa lihasta ja parantaa fysiikkaa. Mitä enemmän lihasta kehossa sitä suurempi perusaineenvaihdunta ja kalorien kulutus liikunnan ulkopuolellakin.

Koska et kuntosalille halua mennä onko mahdollista ostaa yhdistelmäpenkki, jossa vinopenkki, jalkalaite, ylä- ja alatalja sekä levytanko ja käsipainosarja jossa painolevyjä vähintään 50 kg. Maksavat yhteensä noin 400 euroa halvimmillaan, ja noilla saa tehtyä jo melko hyvän painoharjoittelutreenin 3-4 kertaa viikossa. Niillä pääsee ajan mittaan sellaiseen kuntoon että kehtaa jo kuntosalissakin käydä kun painomäärä alkaa tuntua vähäiseltä ja haluaisi uusia laitteita kokeilla.

Tai sitten lähdet vaan ulos lenkille, ensin vaikka kuntokävelyä 30 minuuttia päivässä ja pikkuhiljaa lisäät 60 minuuttiin. Kun kunto kasvaa niin voit siirtyä juoksemaan ainakin osan matkasta. Kaloreita kuluu hyvin ja voit syödä paremmin, kunhan syöt terveellisesti ja kunnon vähärasvaista ruokaa. Kuntopyörä on myös hyvä, ja siinä kuluu 30-60 minuutissa noin 400-1000 kaloria. Jos olet rapakunnossa niin 30 minuutin reipas kävely päivittäin ei saa yleensä paikkoja kipeäksi. Muista venytellä ainakin kävelyn jälkeen, jos ei jo ennenkin.

Rasva tosiaankin palaa tasaisesti, eikä mitään vippaskonsteja ole jolla se palaisi yhdestä kohtaa kehoa erityisesti. Kannattaa kuitenkin rasvaa polttavan aerobisen lisäksi tehdä ainakin vatsalihasliikkeitä, selän ojennuksia ja punnerruksia jos painoharjoitteluvälineitä ei ole.

Syö bodaajan ruokavaliolla noin 3 tunnin välein kuutisen pienehköä ateriaa päivässä; aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala ja treenin jälkeen palkkari. Aineenvaihdunta pysyy käynnissä kun syöt usein ja samalla näläntunne pysyy poissa koska vatsalaukun ei tarvitse venyä liian suurten kerta-annosten takia. Syö aamulla täysjyväpuuroa, välipaloilla maitorahkaa tai raejuustoa, lounaalla ja päivällisellä kalaa, broileria, täysjyväleipää, rasvatonta maitoa, täysjyväpastaa, vihanneksia ja juureksia, iltapalaksi täysjyväleipää, rasvatonta jogurttia- tai maitoa, tonnikalaa, kananmunaa.

Tutustu myös seuraaviin:

Laihdutus ei vaadi ihmekikkoja vaan maalaisjärkeä
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/keskustelu/t1659018

Bodaaja tai BodyFitness tyylinen kunto-ohjelma ja ruokavalio
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/keskustelu/t1656314

yks perusseikka

Ite oon havainnut hyväksi tavaksi sen, että välipalat täysin kokonaan pois. Syön 4-5 ateriaa päivässä silleen että nälkä lähtee hyvin mutta ei liikaa. Välipaloja en syö, juon ainoastaan kahvia/vettä.

3 tunnin välein

Minä syön myös välipalat maitorahka+kiiwi, ananas, banaani tai mustikka nimenomaan siksi että syön pienehköt lounaan ja päivällisen. Vatsalaukku pysyy pienenä, eikä nälkä iske käytännössä koskaan pienien aterioiden ulkopuolella. vaikka päivällinen ja lounas sisältävät lihaa/kalaa, kananmunaa, kasviksia, tysjyväleipää, rasvatonta maitoa, täysjyväpastaa- tai riisiä, niin annoskoot ovat pinet ja kevyitä kasviksia puolet lautasesta. Myös vettä tulee juotua runsaasti.
Tällä tavalla aineenvaihdunta on kovaa ja elimistöllä on koko ajan käytössä ravintoaineita.
GI:n kun ottaa vielä huomioon ruoka-aineissa niin olo on energinen koko ajan eikä vatsa vaivaa tai turpoa koskaan. Myös hampaat kestävät 6 happohyökkäystä päivässä, ja kun ruuasta puuttuu valkoinen jauho ja turhat sokeripitoiset ja happamat aineet niin hammaspeikko ei pääse tekemään tuhojaan.

kiitos<3

kiitosta kaikille ku jaksoitte kirjoitella neuvoja! :) lisää otan toki vastaan jos mieleenne juolahtaa. :) pidelkää peukkuja

taustaa

mikään liike ei ole rasvaa polttava.piste.
mutta punttien kolistelu on mitä mainoin tapa kuntoilla.ei tähän mitään poppakonsteja tarvita.
syöt vähemmän mitä kulutat,niin laihdut.
siihen lisätään kuntosaliliikunta ja kävely/juoksulenkit tai jotain aerobista liikuntaa,niin paketti on siinä.

unohda nämä huuhaa jutut jostain rasvanpolttoliikkeista.

painu vaan sinne kuntosalilla,siellä suurin osa kuntoilevista on juuri tavallisia tossun kuluttajia ja joilla on juuri tavoite parempi kunto.siellä on laihoja,läskejä,huonokuntoisia,hyväkuntoisia ja kaikkea maan ja taivaan väliltä,kyllä säkin sinne joukkoon kuulut ja mahdut muiden mukana.pää ulos puskasta ja rohkeasti radalle ja selittelyt sikseen.

näin

juuri näin. kun tottuu treenaamaan säännöllisesti ei voi olla pois salilta. jos treenaa reippaasti sekä aerobista että voimaharjoittelua (koko vartalo) niin ei siinä lihoamaan pääse. kun tuohon yhdistää vielä optimaalisen ravitsemuksen tavoitteet huomioiden niin tuloksia saa yllättävän nopeasti.

itse laihdutin näin...

ite siis laihdutin juuri noiden teidän antamienne vinkkien ansiosta. En ole vielä kunnolla päässyt alkuun, mutta tässä viime viikkojen aikana juuri noiden ohjeiden mukaan olen pudottanut 4,5 kg. onko se kuitenkin liian raju pudotus yhdessä viikossa?? Olen käynyt joka aamu ennen töihin menoa noin 3 km pitkän lenkin, enimmäkseen kävellyt reippaasti, mutta sen minkä jaksanut, olen juossut. Kuntosalilla olen käynyt n. joka toinen pvä ja joka toinen päivä aerobista harjoittelua (aerobic, vesijumppa, kotijumppa, kuntopyöräily...) ja ruokavalioon liittyen, olen syönyt n. joka 3h välein ja jättänyt iltapalan väliin (koska tulen myöhään töistä). Eikä ole tarvinut nälkää kärsiä! :) Vettä on mennyt päivässä n. 3l. Ja tietenkin, herkut on jäänyt totaalisesti väliin.

moi

Hei. viime kesällä painoi 83kiloa, mikä oli musta kauheeta, joten otin itteäni niskasta kiinni ja aloin laihduttaa. Jätin karkit pois ja aloin juoksemaan, sipsiä kyllä söin :) juoksin joka päivän vain sellasen 25min lenkin, eli joku 1-2kilometriä. Nyt nykyään seurustelen ja painan 65 kiloa. :) oon ylpee ittestäni ku pystyin tekee sen. :) siinä sulle apua. ja kirjottele ihmeessa postia jos tahdot apua.

jenjen- :lle

hei, haluaisin lisää vinkkejä; kävitkö pelkästään lenkillä? millainen ruokavalio sinulla oli/on nykyään?
Vinkkisi ovat totisesti tarpeen, kuten muidenkin ! :)

jatkoa

sori painoin väärää nappulaa niin jäi kesken :) niin elika tee joka päivä 50 vatsalihasta niin 2 viikon päästä pitäis alkaa nykyy kiinteytystä mahassa :) mulla nyky ainakin :) ja sit kyykky harjotuksia, tee vatsalihasten jälkeen 20 kyykkylihasta, tee ne pakolla vaikka et jaksaiskaan. :) ruokavaliossa en muuttanut paljon mitään, jätin karkit pois ja korvasin ne purkalla ja söin keiju oivariinin siasta ja join rasvatonta maitoa, :) painonvastia tavarat kaupassa ovat myös hyviä tuotteita :9 kysy lisää jos haluat tietää enemmän :) voin tehsä myös pienen liikunta suunnitelman , mihin kirjotan mitä voisit tehdä joka päivän :)

Hei!

100% täysjyvä leipää ja sen päälle oliiviöljyä niin se vie nälän koska siinä leivässä on kaikkea ravinteita ja oliiviöljyssä on vitamiineja ja aksidantteja niin kun ne yhtdistaa siis leivän ja oliiviöljyn vie nälän ainaki pääruuan

meinaaakko

et 2 vuotta vanha juttu on vieläkin ajankohtainen?

ddd

no anteeksi ei tullut katsottua milloin on pistetty viesti. : )

saat anteeksi

joo hei sellaista sattiuu hei ja saahan sitä vastata joku muu voi olla samassa tilanteessa tai neuvon tarpeessa.

ddd

no anteeksi ei tullut katsottua milloin on pistetty viesti. : )

NO hei

NO ANTEEKSI EI TULLUT KATSOTTUA AIKAA JA PÄIVÄMÄÄRÄÄ. : )

sry caps *

Television huumaa

Jaahas jaahas, taas on katsottu Oprahia telkkarista. Dr. Oz tais just eilen suositella aivan samaa samoilla perusteilla :)
 /   /  /  / vinkkejä laihduttamiseen, kiitos!
Norvital TESTOMAX

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta