näin tehdään pitkät ja vahvat kynnet

ei rakennekynsiä

vaan kasvatetaan ihan omat kynnet pitkiksi ja pidetään ne pitkinä, kynnen kasvulla on luontainen taipumus alkaa vahvistaa kynttä kun kynsi joutuu rasitukselle eli kynsiä käyttämällä ja rasittamalla kynnet kasvatat ihan luonnostaa vahvoiksi, tämä ei tietenkään tapahdu kuukausissa vaan on useamman vuoden projekti ja terveellinen ruokavalio auttaa luonnollisesti asiaan.
miksi leikkiä rakennekynsillä kun voi ihan omat kasvattaa pitkiksi, vahvoiksi ja kauniiksi:)

22

5675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xmas

      Kukaan ei "leiki" rakennekynsillä. Et ilmeisesti ole kynsialan ammattilainen. Jos olisit, tapaisit työssäsi eri-ikäisiä ihmisiä, joilla kynnet eivät kertakaikkiaan kasva, ovat haperot, liuskottuvat ja ovat olleet sellaiset koko ikänsä. Kerropa tarkemmin, miten "kynsiä rasitetaan vuosikaudet, jotta niistä tulee luonnostaan vahvat". Jos sinulla on tällainen patentti tiedossasi,jaa se toki muillekin; pois turha vaatimattomuus ja salaperäisyys...Saadaan me kynnentekijätkin ihan uutta tietoa, jopa asiakkaille asti kerrottavaksi..!!! :(

    • Kokeiltu on

      Luulen, että aika moni on kanssasi täysin eri mieltä ja sanoo, että pehmeistä kynsistä ei saa pitkiä ja vahvoja itkemälläkään.

      Minäkin luulin noin vaikka kuinka monta vuotta. En muista enää, miksi aloin hoidella ja vahvistella nysiäni, mutta nyt minulla on vahvat, mantelinmuotoiset OMAT kynnet ihan vastoin odotuksiani. Tämmöisen tumpelon törmäilijän käsissä joku niistä tietysti silloin tällöin repeää, mutta siitähän selviää korjaamalla. Kokonaan poikki ei luonnollista kynttä saa oikein millään, joten korjailu onnistuu melko vähällä vaivalla.

      Kivointa näissä on se, että ne näyttävät luonnollisilta. Varmasti rakennekynsistäkin saa aika luonnollisen oloisia, mutta valitettavasti ne näyttävät useimmiten olevan oudon muotoisia ja pölkkymäisiä tekeleitä, eikä niiden jokainen kasvuvaihe näytä ihan viehättävältä. Makuhan tietysti on jokaisella omansa, mutta tämä on minun. :)

      • ...

        "Kokonaan poikki ei luonnollista kynttä saa oikein millään,.."

        Saa, helpostikin. Mulla väliin vain naksahtaa kynsi poikki. Mitään paikkaus/ korjaus menetelmää en ole vielä keksinyt, jolla katkenneesta kynnestä saisi jälleen yhtä vahvan.

        Kuulun kai minäkin näihin "ihmeparantuneisiin". Lakkasin järsimästä kynsiäni 9 vuotta sitten ja vimeiset 3-4 vuotta ne on olleet ok. Aiemmin ne vain oli niin pehmeät, että hajosivat samaa vauhtia kuin kasvoivat. Sain ne silloin kasvamaan muutaman millin ahkeralla hoitamisella, eli pari kertaa viikossa lakat pois ja alle pari kerrosta kynnenkovettajaa ja uusi värilakka. Väliin kun en jaksanut hoitaa, kynnet hajosivat heti. Liekö nykyään paremmat elämäntavat vai mistä johtuu, mutta ilman sen kummempaa hoitoa kynnet kasvaa ihan hyvin. Reunoja viilailen tasaisemmaksi aina väliin ja harvakseltaan laitan värittömän kiiltävän lakan.

        Olen "käsityölainen" eli kynnet ovat aika kovilla työssäni.


      • Kokeiltu on
        ... kirjoitti:

        "Kokonaan poikki ei luonnollista kynttä saa oikein millään,.."

        Saa, helpostikin. Mulla väliin vain naksahtaa kynsi poikki. Mitään paikkaus/ korjaus menetelmää en ole vielä keksinyt, jolla katkenneesta kynnestä saisi jälleen yhtä vahvan.

        Kuulun kai minäkin näihin "ihmeparantuneisiin". Lakkasin järsimästä kynsiäni 9 vuotta sitten ja vimeiset 3-4 vuotta ne on olleet ok. Aiemmin ne vain oli niin pehmeät, että hajosivat samaa vauhtia kuin kasvoivat. Sain ne silloin kasvamaan muutaman millin ahkeralla hoitamisella, eli pari kertaa viikossa lakat pois ja alle pari kerrosta kynnenkovettajaa ja uusi värilakka. Väliin kun en jaksanut hoitaa, kynnet hajosivat heti. Liekö nykyään paremmat elämäntavat vai mistä johtuu, mutta ilman sen kummempaa hoitoa kynnet kasvaa ihan hyvin. Reunoja viilailen tasaisemmaksi aina väliin ja harvakseltaan laitan värittömän kiiltävän lakan.

        Olen "käsityölainen" eli kynnet ovat aika kovilla työssäni.

        Juuh, tämä on omakohtaista. Olen saanut kynnen kahdeksi kappaleeksi muutaman kerran, mutta kyseessä on aina ollut nimenomaan vahvistettu kynsi. Voisiko kynsiliiman ja suodatinpaperin / kynsiliiman ja jauheen vaikutus olla jotenkin niin kuivattava, että kynsi napsahtaisikin poikki? Luonnolliset kynnet nimittäin - siis minulla - lähinnä repeävät vähän laidasta, ja siinäpä se. Olisivatko luonnonkynnet jotenkin sitkeämpiä?

        Asiaan saattaa vaikuttaa myös se, että olen omituinen teflonkynsi, jonka repeämänpaikkaamiset saa vaivatta nostaa irti kynnestä parin päivän kuluttua ja väkertää uuden.


      • Mulle kanssa!
        Kokeiltu on kirjoitti:

        Juuh, tämä on omakohtaista. Olen saanut kynnen kahdeksi kappaleeksi muutaman kerran, mutta kyseessä on aina ollut nimenomaan vahvistettu kynsi. Voisiko kynsiliiman ja suodatinpaperin / kynsiliiman ja jauheen vaikutus olla jotenkin niin kuivattava, että kynsi napsahtaisikin poikki? Luonnolliset kynnet nimittäin - siis minulla - lähinnä repeävät vähän laidasta, ja siinäpä se. Olisivatko luonnonkynnet jotenkin sitkeämpiä?

        Asiaan saattaa vaikuttaa myös se, että olen omituinen teflonkynsi, jonka repeämänpaikkaamiset saa vaivatta nostaa irti kynnestä parin päivän kuluttua ja väkertää uuden.

        Siis kynsiliimaa, suodatinkangasta/kynsiliimaa, jauhetta?

        Minullakin kynnet yleensä repeävät vain vähän reunasta, esim. just nyt joulusiivouksessa. Yleensä olen sietänyt viikon verran revennyttä kynttä, repeämä pysyy jotenkuten kiinni jos laittaa väritöntä lakkaa päälle. Mutta sitten kun repeämä alkaa kuivua ja aueta on pitänyt leikata kynsi poikki. Auts.

        Tämä liimajuttu oli uutta. Mistä sitä saa?


      • Kokeiltu on
        Mulle kanssa! kirjoitti:

        Siis kynsiliimaa, suodatinkangasta/kynsiliimaa, jauhetta?

        Minullakin kynnet yleensä repeävät vain vähän reunasta, esim. just nyt joulusiivouksessa. Yleensä olen sietänyt viikon verran revennyttä kynttä, repeämä pysyy jotenkuten kiinni jos laittaa väritöntä lakkaa päälle. Mutta sitten kun repeämä alkaa kuivua ja aueta on pitänyt leikata kynsi poikki. Auts.

        Tämä liimajuttu oli uutta. Mistä sitä saa?

        Tarpeelliset välineet löytyvät sellaisesta tavaratalosta, jossa kosmetiikkapuoli on aika laaja, esim. Anttilat on varustettu aika hyvin tässä mielessä.

        Nopsa apu repeytymään on yksinkertainen: kemppariosastolta kynsiliimaa ja ruokaosastolta paketti valkoisia kahvinsuodatinpapereita. Karhenna ensin kynnen pintaa ihan vähän viilalla, jotta liimalle on tarttumispintaa tarjolla. Repeytymän päälle sivelet (helpointa on käyttää liimaa, jonka pullossa on suti mukana) kynsiliimaa ja sen päälle ihan pikkuisen palan suodatinpaperia. Paikkasin juuri vähän revenneen kynnensivun 4x6 millin kokoisella palasella. Kun liima on kuivaa, voit hienolla kynsiviilalla hioa paikkauksen matalammaksi, sitten vielä liimakerros päälle ja pientä viilausta. Kun paikkaat huolella, paikasta saat aivan näkymättömän. (Mutta ei siis käytetä Bruno-suodattimia sitten.) Ai niin, jotkut kynsiliimat liukuvat omituisesti ennen kuivumistaan, joten ensin saat ehkä paperit ensin kiinni sormiin tai rystysiin - siis kaikkialle muualle paitsi siihen kynteen - mutta harjoittelulla ja yrittämisellä se kyllä sujuu. Liima on hyvin tarttuvaista sorttia, joten ole sen kanssa varovainen. Ihosta saat sen irti varovasti viilaamalla - lakanpoistoaine ei siihen tehoa. Voit pitää paikkaa paikoillaan vaikka tikulla tai kynän päällä, kunnes se tarttuu edes jostain kohdasta; sitten lisätään liimaa.

        Tuolla jauheella saa sitten aikaan järeämpää paikkausta, ja jopa katkenneen kynnen voi taiteilla sillä paikalleen. Tarvitset vain liimaa ja jauhetta; paras tuote tähän on mielestäni Kiss-niminen (hölmö nimi kylläkin, älä anna sen hämätä) paketti, jota Anttila myy. Joissakin paketeissa on tipit sun muut mukana, mutta hinta on hurja, jollei niitä tarvitse. Tällä keinolla voit paikata kynnen tosi hyvin, mutta aikaa siihen menee, ja jauheella pystyy sotkemaan paikkoja, jos on siihen taipuvainen. Pakkauksissa on hyvät ohjeet. Pitää olla aika varovainen, koska jauheella saa helposti paksun ja luonnottoman näköisen paikkauksen, joka ei sitten lähde irti (paitsi minulta).

        Olen käyttänyt näitä keinoja parikymmentä vuotta, eikä ole ollut valittamista. Minulle laitettiin vuosia sitten tipit kolme kertaa, mutta ne pysyivät kolmisen päivää, joten ammattilaisten keinot eivät näihin tefloneihin pure. Piti sitten yrittää kasvatella omia kynsiä, ja ajan kanssa se onnistuikin.

        Ai niin, pidän lompakossani muistaakseni Sokokselta ostamaani paperiliuskaa, jossa on kiinni pikkuisia, läpinäkyviä kynsitarroja, joilla saa todella hyvän väliaikaispaikkauksen repeytyneeseen kynteen. En muista, minkä merkkistä tavaraa tuo on, mutta myyjät varmasti tietävät. Tarralla saa repeytymän aiheuttaman pienen kivun heti pois, ja apu on aina lähellä. :)


    • Susy

      Kynnet todellakin vahvistuavat kun niitä käyttää. Omat kynteni kasvoivat hyvin pituutta, mutta lohkesivat samantien. Kaverilta sain vinkin: vaikka telkkua katsoessasi, laita kämmenet yhteen, koukista sormet, kynnet koskettavat toisiaan. Siitä sitten sivuttais-liikkeellä hankaat kynsiä toisiaan vasten. Kynteni vahvistuivat huomattavasti, eivätkä enää lohkeile yhtä helposti, jos ollenkaan.

      • Nimetön

        Hauskaa lukea kaikenlaista kynsistä, ihmeparannuksia sun muita "taika" juttuja.Kynsi on sellainen asia ,ettei sitä kyllä saa muutettua hankaamalla tai hieromalla tai muulla vastaavalla asialla ei pysty VAHVISTAMAAN tai paksuuntumaan kynttä...se on sama kun hius, se voidaan saada voimaan paremmin kynsinauhaöljyllä tai kynnenvahvistajalla jolloin se kasvaakin paremmin...samoin kun hiuksetkin voivat paremmin kun käytetään hoitoainetta.Jos se on teillä geeneissä että teillä on haperot kynnet ja ohuet hiuksset niin sitä ette kyllä saa muutettua millään päinvastaiseksi!!!


    • kyllä niin

      oikeessa! Mulla on luonnolliset kynnet, hoidan niitä jne. ja hienot on.

      • paksut...

        omat kynnet on mullakin. Ja ne tosiaan vahvistuu itsestään aikaa myöten kun niitä hoitaa ja pitää pitkänä. Mutta se vaatii vuosia. "Lyhytkyntiset" kynnet todella kasvaa alkajaisiksi vain omituisina lerppuina ennenkuin alkavat jämäköityä.


      • hiukset
        paksut... kirjoitti:

        omat kynnet on mullakin. Ja ne tosiaan vahvistuu itsestään aikaa myöten kun niitä hoitaa ja pitää pitkänä. Mutta se vaatii vuosia. "Lyhytkyntiset" kynnet todella kasvaa alkajaisiksi vain omituisina lerppuina ennenkuin alkavat jämäköityä.

        on ihan eri asia älä ihmeparantuja sekoita niitä keskenään.
        jos pureskelet kynsiäsi talven ja sitten keväällä yrität kasvattaa pitkät kynnet niin ihmettä siihen tarvitaankin.
        hiuksilla ei ole mitään tarvetta kasvaa vahvemmiksi, kun taas kynnet ovat kuin työkalut sormien päissä ja kyllä vahvistuvat kun niitä vaan käyttää, eläimiä me ollaan siinä kuin kissat ja oravat.
        naiset jotka ovat pitäneet pitkiä kynsiä koko ikänsä niin kynnet ovat todella paksut ja vahvat, et näin se vaan asia on.


      • tajua
        hiukset kirjoitti:

        on ihan eri asia älä ihmeparantuja sekoita niitä keskenään.
        jos pureskelet kynsiäsi talven ja sitten keväällä yrität kasvattaa pitkät kynnet niin ihmettä siihen tarvitaankin.
        hiuksilla ei ole mitään tarvetta kasvaa vahvemmiksi, kun taas kynnet ovat kuin työkalut sormien päissä ja kyllä vahvistuvat kun niitä vaan käyttää, eläimiä me ollaan siinä kuin kissat ja oravat.
        naiset jotka ovat pitäneet pitkiä kynsiä koko ikänsä niin kynnet ovat todella paksut ja vahvat, et näin se vaan asia on.

        Mulla on liuskottuvat kynnet. Kävin käsihoidossa ja manikyristi sanoi, että liuskottuminen johtuu kynsikerrosten kuivumisesta. Veden kanssa läträän töisä paljon, siivotessa käytän käsineitä. Mutta manikyristikään ei osannu kertoa hyviä kotihoito-ohjeita; myi kyllä pullon vahvistavaa väritöntä lakkaa.
        Siis kynteni liuskottuvat ja menevät säröille heti kun hiukankin kasvavat. KERTOKAA "ihmeparantujat" ihan käytännön neuvoja mitä pitäis tehdä, miten niitä kynsiä arjessa vahvistetaan.En ymmärrä miten pitkät kynnet vahvistaa kynsiä; mä en yksinkertaisesti saa kynsiäni pitkiksi!!! Rakenteita/pinnotteita ei mulla ole varaa ottaa ja huollattaa.


      • vahvistaa kynsiä
        tajua kirjoitti:

        Mulla on liuskottuvat kynnet. Kävin käsihoidossa ja manikyristi sanoi, että liuskottuminen johtuu kynsikerrosten kuivumisesta. Veden kanssa läträän töisä paljon, siivotessa käytän käsineitä. Mutta manikyristikään ei osannu kertoa hyviä kotihoito-ohjeita; myi kyllä pullon vahvistavaa väritöntä lakkaa.
        Siis kynteni liuskottuvat ja menevät säröille heti kun hiukankin kasvavat. KERTOKAA "ihmeparantujat" ihan käytännön neuvoja mitä pitäis tehdä, miten niitä kynsiä arjessa vahvistetaan.En ymmärrä miten pitkät kynnet vahvistaa kynsiä; mä en yksinkertaisesti saa kynsiäni pitkiksi!!! Rakenteita/pinnotteita ei mulla ole varaa ottaa ja huollattaa.

        siten kun kynsi pitkänä joutuu kuormitukseen ja tämä liike välittyy kynnen kasvu kohtaa jollain kasvu alkaa kehittää vahvempaa kynttä, vedellä lutraaminen ja kuiva talvi on hankalia kynnen kannalta, sun kannattaa unohtaa kaikki lakat ja ostaa apteekista vaikka ihan perusvoidetta vaikka Aqualan L ja sillä rasvata kynnet useamman kerran päivässä, niin eivät pääse kynsikerrokset kuivumaan.


      • vihje
        tajua kirjoitti:

        Mulla on liuskottuvat kynnet. Kävin käsihoidossa ja manikyristi sanoi, että liuskottuminen johtuu kynsikerrosten kuivumisesta. Veden kanssa läträän töisä paljon, siivotessa käytän käsineitä. Mutta manikyristikään ei osannu kertoa hyviä kotihoito-ohjeita; myi kyllä pullon vahvistavaa väritöntä lakkaa.
        Siis kynteni liuskottuvat ja menevät säröille heti kun hiukankin kasvavat. KERTOKAA "ihmeparantujat" ihan käytännön neuvoja mitä pitäis tehdä, miten niitä kynsiä arjessa vahvistetaan.En ymmärrä miten pitkät kynnet vahvistaa kynsiä; mä en yksinkertaisesti saa kynsiäni pitkiksi!!! Rakenteita/pinnotteita ei mulla ole varaa ottaa ja huollattaa.

        Juo vettä!!! Oikein kunnon määrät väh.2 litraa päivässä. Veskissä saa hypätä pari viikkoa koko tiheesti mutta kyllä tepsii!! Moni talvella unohtaa veden juonnin tärkeyden. Osta monivitamiinia poretabletteina. Creativen käsivoiteet ja öljyt on hyviä, tosin kalliita. Hanki semmonen käsivoide, joka jättää suojaavan kerroksen. Ja vielä: juo vettä!!


      • vihjettä...
        vihje kirjoitti:

        Juo vettä!!! Oikein kunnon määrät väh.2 litraa päivässä. Veskissä saa hypätä pari viikkoa koko tiheesti mutta kyllä tepsii!! Moni talvella unohtaa veden juonnin tärkeyden. Osta monivitamiinia poretabletteina. Creativen käsivoiteet ja öljyt on hyviä, tosin kalliita. Hanki semmonen käsivoide, joka jättää suojaavan kerroksen. Ja vielä: juo vettä!!

        Korkeintaan kerran viikossa kynsilakanpoisto. Kestävä kynsilakka suojaa kynttä. Ja siis liian usein tapahtuva poistoainella läträäminen haurastuttaa kynnet pilalle.


      • mes5
        tajua kirjoitti:

        Mulla on liuskottuvat kynnet. Kävin käsihoidossa ja manikyristi sanoi, että liuskottuminen johtuu kynsikerrosten kuivumisesta. Veden kanssa läträän töisä paljon, siivotessa käytän käsineitä. Mutta manikyristikään ei osannu kertoa hyviä kotihoito-ohjeita; myi kyllä pullon vahvistavaa väritöntä lakkaa.
        Siis kynteni liuskottuvat ja menevät säröille heti kun hiukankin kasvavat. KERTOKAA "ihmeparantujat" ihan käytännön neuvoja mitä pitäis tehdä, miten niitä kynsiä arjessa vahvistetaan.En ymmärrä miten pitkät kynnet vahvistaa kynsiä; mä en yksinkertaisesti saa kynsiäni pitkiksi!!! Rakenteita/pinnotteita ei mulla ole varaa ottaa ja huollattaa.

        Mulla auttaa Trindin vahvistava kynsilakka (läpinäkyvä). Saat ostettua AINAKIN Sokokselta, pelkkänä kynsilakkana, tai poistajan kanssa. Siinä on ohjeet, ja "kuuri" kestää kaksi viikkoa. Joillakin se ei toimi mutta minulla workkii :) En tiedä toimiiko sinulla, mutta yritin ainakin auttaa:) Tsemppiä!
        :-]


    • apua!

      minä olen purenut kynsiä melkein koko iän ja ku ne kasvavat ne on niin pehmeät että niitä pystyy taivuttelemaan! ja kun luen kirjaa niin ajatuksissani puren ne taas lyhyeksi! voiko joku auttaaa? en tiedä miten hoidan niitä!

    • pitkä_kyntinen

      Yritä vahvistaa niitä lakalla. Lakattua kynttä ei myöskään tule niin helposti järsittyä. Mutta JOS puret lakattuakin kynttä, niin valitse varmuuden vuoksi turvallinen kynsilakka, esim. Nubar merkkinen lakka. Nubaria saa vielä tosi halvalla netistä, kun Looksdesign.fi myy varastoa tyhjäksi. Siis sitä saa tällä hetkellä halvemmella kuin kaupan Lumenet ja Rimmelit yms. vaikka on paljon laadukkaampi merkki.

      Kynsilakka toimii monella tasolla: ensinnäkin se tuo ylimääräisen kerroksen elikkä vahvistaa kynttä ulkoisesti (niin kauan kuin annat lakan olla). Muista värilakan alla käyttää vahvistavaa aluslakkaa, sekin auttaa.

      Lisäksi kun on kiva väri, ei tee välttämättä mieli järsiä

      Toisekseen kun huomaat purevasi kynttä, siitä jää "todistusaineisto" ja huomaat lopettavasi sen ennenkuin kunnolla aloititkaan.

      Kun lopetat puremisen, se vahvistaa jo kynsiä se! Suussa kynnen mussuttelu pehmentää kynttä (kosteus), mutta kun pääset siitä eroon huomaat että kynsikerrokset ovat vahvemmat.

      Kynsiä kannattaa myös etenkin alussa viilata joka viikko, vaikka se tarkoittaakin että kynsi ei juuri ehdi kasvaa pituutta. Kun olet pidemmän aikaa ollut purematta, kynsi on jo niin vahva että sitä ei tarvitse aina viilata.

      Yksi vinkki vielä: osta sellainen kiillotusviila esim. Seppälästä, jossa on monta värikästä puolta. Viilassa on ohjeet, missä järjestyksessä hiot kynttä. Siis kynnen pintaa! Se tasoittaa kynttä mutta myös auttaa nostamaan kynnen öljyä pintaan eli kiillottaa. Kiillotuspuolta voit käyttää vaikka joka viikko, mutta tasoitusta kannattaa tehdä vain 5-6 viikon välein jotta kynsi ei ohene liikaa. Se kiillotus vahvistaa ja myös hierovalla liikkeellä se edistää kynnen kasvua.

    • Heipähei

      Moimoi

    • GFDT

      NO TODELLAKIN HEIPÄHEI. HORMONIT MÄÄRITTELEE YHDESSÄ KÄYTÖN KANSSA MILLAINEN KYNSI KULLAKIN ON. JOISSAKIN TAPAUKSISSA VOIMAKAS LUE PÄIVITTÄINEN USEAAN OTTEESEEN APAHTUVA HUOLLATUS JA ÖLJYÄMINEN TUOTTAA TULOSTA MUTTA EI TODELLAKAAN KAIKILLE. SITÄPAITSI KAIKILLA EI OLE AIKAA SAATI SAITTEN KIINNOSTUSTA VIETTÄÄ AIKAA KYNSIÄ HINKKAILLEN. SITÄPAITSI RAKENNEKYNNET ON KYLLÄ KAUNIIMMAT KUIN LUONNONKYNNET. EI KELLÄÄN OLE NIIN KAUNIIT KYNNET LUONNOSTAAN EIKÄ TAVIKSET OSAA KORISTELLA KYNSIÄÄN KUTEN AMMATTILAISET.

      • kkblblblb

        Älä HUUDA!


    • HaluunHienotKynnet

      Mulla on ihan hirveet kynnet. :(
      Ja TODELLA lyhyet..
      Mitä teen? En halua alkaa pistään mitään lakkoja :D

      Ja pureskelenkin niitä ainakin 3 kertaa viikossa.
      (Oon 10v)
      Aloin pureskeleen niitä 8-9 vuotiaana varmaankin..?!
      Haluaisin jonkun helpon keinon, miten saisin mun kynsistä vahvat ja hienot. :)

      Mutta: Teen haasteen ittelleni, (jonka keksin äsken :D) että en pureskele niitä
      ainakaan 2kk. ;)

      Kokeilkaa tekin tehdä joku haaste itsellenne! :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe