Pianisti Anne Kauppi

TheFan

Joskus vuosia sitten oli HS juttu pianisti Anne Kaupista. Muistelen lukeneeni hänelle sattuneen jotain todella järkyttävää ja traagista New Yorkissa ja hänen palanneen Suomeen kovin sielultaan rikkinäisenä. Nykyään hän on uskossa ja elämä tasapainoista, mutta kuka muistaa tuosta artikkelista tapahtumat?

26

8908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä vaikuttaa nykyisin ?

      Anne Kauppi on nuorena ja teini-ikäisena todella kovan tason pianistilahjakkuus. Hänestä odotettiin todella paljon.
      Lähti Amerikkaan - muistaakseni Juilliardiin - opiskelemaan. Ilmeiseti opiskelujen kuluessa sattui jotain todella traagista,joka vei hänet tavallaan "pois raiteiltaan".
      Tokko koskaan toipui kokemuksistaan. Muistan lukeneeni, että hän tuli uskoon ja uskonasiat, Raamattu yms. ovat hänelle nykyisin todella tärkeitä asioista.
      Häntä näkee hyvin harvoin esiintymässä missään.

    • missä vaikuttaa nykyisin ?

      Anne Kauppi on nuorena ja teini-ikäisena todella kovan tason pianistilahjakkuus. Hänestä odotettiin todella paljon.
      Lähti Amerikkaan - muistaakseni Juilliardiin - opiskelemaan. Ilmeiseti opiskelujen kuluessa sattui jotain todella traagista,joka vei hänet tavallaan "pois raiteiltaan".
      Tokko koskaan toipui kokemuksistaan. Muistan lukeneeni, että hän tuli uskoon ja uskonasiat, Raamattu yms. ovat hänelle nykyisin todella tärkeitä asioista.
      Häntä näkee hyvin harvoin esiintymässä missään.

      • kotiin tullut

        tuntematon mies muistaakseni. Se oli ollut ihan hirveätä!


      • ankauppi

        Hei,mähän soitan koko ajan.Vuodesta 97 lähtien olen soittanut joka vuosi paitsi kun hoidin pikkupoikaani v. 2004.Jonain vuosina jopa 48 konserttia,jonain 30-40,en muista.Ne löytyy mun kotisivulta,kun googlettaa mun nimellä.Esim 6.1.-08 mulla olis levynjulkaisukonsertti Kanneltalossa klo 19,tervetuloa.Ohjelmakin aika yleisöystävällinen,eikä liian pitkä.Alba julkaisee mun toisen levyn silloin,ja levyä pitäisi olla siitä lähtien mun konserteissa myytävänä.Jos ostatte multa suoraan,mä saan siitä jotain,mutta jos kaupasta,en saa mitään.Livelevyjäkin olisi,ja mun soittoa kuunneltavissa kotisivulla yli tunti ilmaiseksi.
        Niin että miten niin mua ei näy missään soittamassa?
        Julkiasesti en halua kenestäkään kertoa henk koht asioita,joista olisi sille ihmiselle itselleen haittaa,mutta mä sanon että toi juttu -97 Nytissä oli mun ent luokkakaverin ja jopa läheisenkin ihmisen kirjoittma juttu,ja juttu karkas käsistä just näistä henk koht syistä.Jos joku haluaa tietää asiasta kaiken,voi mailata mulle.Nyt mulla on tosiaan tosi hyvä aviomies ja 7.1.-08 5 vuotta täyttävä Anselmi-poika,ja soitan täysillä koko ajan.Eri asia ,tulenko näitten kulttuuri-ihmisten kanssa toimeen-menestys on aika paljon suhteista kiinni,ja mä en oikein osaa mielistellä ihmisiä pelkästään sen vuoksi että saisin hyviä keikkoja.Tosi on,että aika,jolloin mun olis pitäny keskittyä opiskeluun ja mahdollisesti valmentautua kansainvälisiin kilpailuihin meni multa ohi näistä miesjutuista selviämiseen(joista kerrottiin just tossa nytin jutussa).Mulla on muös erittäin rikkinäinen lapsuudenperhe ja vanhemmat joilla syvät ongelmat,myös niitten takia mulla meni melkein 38 vuotiaaseen asti kunnes pääsin niitten ongelmista eroon.
        Mä oon nähny tän niin,että mä soitan sit enemmän mummona,kyllä te vielä saatte mua kuulla,mä oon vasta päässy alkuun.
        Elikä tervetuloa konsertteihin!!!


      • TheFan
        ankauppi kirjoitti:

        Hei,mähän soitan koko ajan.Vuodesta 97 lähtien olen soittanut joka vuosi paitsi kun hoidin pikkupoikaani v. 2004.Jonain vuosina jopa 48 konserttia,jonain 30-40,en muista.Ne löytyy mun kotisivulta,kun googlettaa mun nimellä.Esim 6.1.-08 mulla olis levynjulkaisukonsertti Kanneltalossa klo 19,tervetuloa.Ohjelmakin aika yleisöystävällinen,eikä liian pitkä.Alba julkaisee mun toisen levyn silloin,ja levyä pitäisi olla siitä lähtien mun konserteissa myytävänä.Jos ostatte multa suoraan,mä saan siitä jotain,mutta jos kaupasta,en saa mitään.Livelevyjäkin olisi,ja mun soittoa kuunneltavissa kotisivulla yli tunti ilmaiseksi.
        Niin että miten niin mua ei näy missään soittamassa?
        Julkiasesti en halua kenestäkään kertoa henk koht asioita,joista olisi sille ihmiselle itselleen haittaa,mutta mä sanon että toi juttu -97 Nytissä oli mun ent luokkakaverin ja jopa läheisenkin ihmisen kirjoittma juttu,ja juttu karkas käsistä just näistä henk koht syistä.Jos joku haluaa tietää asiasta kaiken,voi mailata mulle.Nyt mulla on tosiaan tosi hyvä aviomies ja 7.1.-08 5 vuotta täyttävä Anselmi-poika,ja soitan täysillä koko ajan.Eri asia ,tulenko näitten kulttuuri-ihmisten kanssa toimeen-menestys on aika paljon suhteista kiinni,ja mä en oikein osaa mielistellä ihmisiä pelkästään sen vuoksi että saisin hyviä keikkoja.Tosi on,että aika,jolloin mun olis pitäny keskittyä opiskeluun ja mahdollisesti valmentautua kansainvälisiin kilpailuihin meni multa ohi näistä miesjutuista selviämiseen(joista kerrottiin just tossa nytin jutussa).Mulla on muös erittäin rikkinäinen lapsuudenperhe ja vanhemmat joilla syvät ongelmat,myös niitten takia mulla meni melkein 38 vuotiaaseen asti kunnes pääsin niitten ongelmista eroon.
        Mä oon nähny tän niin,että mä soitan sit enemmän mummona,kyllä te vielä saatte mua kuulla,mä oon vasta päässy alkuun.
        Elikä tervetuloa konsertteihin!!!

        Olipa kerrassaan yllätys, että taiteilija itse ottaa osaa keskusteluun/kirjoitteluun, vautsi! Tosin pieni epäilys jonkin vedättelystä, mutta en anna sen häiritä. Tuo lehdessä ollut juttu on vain jäänyt mieleen ja on hienoa, että menneet ovat menneitä ja
        tämä päivä antaa ilonaiheita. Kuulostaa hienolta myös tuo asenne - oman tiensä kulkijoita ei sittenkään tule joka käänteessä vastaan.
        Anne Kaupin olemuksesta tulee mieleeni Carole King ja jos miespuolista vastinetta hakemalla hakisi, niin Harry Chapin. Höh. Kaikkea hyvää Sinulle Anne!


      • oikein rehelliseltä
        TheFan kirjoitti:

        Olipa kerrassaan yllätys, että taiteilija itse ottaa osaa keskusteluun/kirjoitteluun, vautsi! Tosin pieni epäilys jonkin vedättelystä, mutta en anna sen häiritä. Tuo lehdessä ollut juttu on vain jäänyt mieleen ja on hienoa, että menneet ovat menneitä ja
        tämä päivä antaa ilonaiheita. Kuulostaa hienolta myös tuo asenne - oman tiensä kulkijoita ei sittenkään tule joka käänteessä vastaan.
        Anne Kaupin olemuksesta tulee mieleeni Carole King ja jos miespuolista vastinetta hakemalla hakisi, niin Harry Chapin. Höh. Kaikkea hyvää Sinulle Anne!

        ja aidolta ihmiseltä, ja vaatimatonkin olet kun meille vastailet. Tulen konserttiisi kyllä varmasti jos näen koska, sivuiltasi. Kiitos! Kaikkea hyvää sinulle!


      • ankauppi
        TheFan kirjoitti:

        Olipa kerrassaan yllätys, että taiteilija itse ottaa osaa keskusteluun/kirjoitteluun, vautsi! Tosin pieni epäilys jonkin vedättelystä, mutta en anna sen häiritä. Tuo lehdessä ollut juttu on vain jäänyt mieleen ja on hienoa, että menneet ovat menneitä ja
        tämä päivä antaa ilonaiheita. Kuulostaa hienolta myös tuo asenne - oman tiensä kulkijoita ei sittenkään tule joka käänteessä vastaan.
        Anne Kaupin olemuksesta tulee mieleeni Carole King ja jos miespuolista vastinetta hakemalla hakisi, niin Harry Chapin. Höh. Kaikkea hyvää Sinulle Anne!

        Ketä ei kiinnostaisi kun itsestä keskustellaan netissä?Vaatimattomuutta tämä ei ainakaan ole,että innostun kun minusta puhutaan.Noloa.Mun mieskin sanoi,että mä olen sellainen naputinaputi mailailija ,juuri sellainen joka kirjoittelisi keskustelupalstoille.Itse hän vain lukee niitä,muttei osallistu.Toivon että hän ei koskaan saa tietää että olen tänne kirjoittanut.Onhan se parempi että keskustelupalstalta löytää jotain positiivista kuin että siellä joku valittaisi että oli mun konsertissa ja oli kamalaa.Tai että mun kotisivu on naurettava.
        Katsoin Youtubesta kuka on Carole King,ja anteeksi,kauheaa miten epäpuhtaasti hän laulaa.........iso nenäkin,oikeasti toivoisin että en olisi niin kuin hän,paitsi tunnetta sillä oli laulussa mukana,ja vähemmän meikkiä kuin yleensä.Mä en ole käyttänyt meikkiä paitsi ihan vähän 18-19 vuotiaana,siinä on se hyvä puoli ettei iho vanhene niin pian,ja ei tule sitten pettymyksiä esim puolisolle kun meikki otetaan pois.
        Harry Chaplinista ei ollut Youtubessa .
        Kiinnostaa ,miksi se nytin juttu tuli sulle nyt juuri mieleen,voinhan skannata sen ja mailata tai kertoa omin sanoin mitä siinä oli,mutta yksityissähköpostilla.Kaikkein mieluiten unohdan koko asian.
        Mutta ketä te olette,jotka noin ystävällisesti minuun suhtaudutte?Kiitos kannustuksesta,se oikeasti koskettaa ja ilahduttaa.Tosin luulen,että kun käytte mun kotisivulla,tämä suopeus katoaa..........ottaisin mielelläni vastaan kritiikkiä sivuistani,jos vaikka voisin sieltä jotain poistaa,koska motiivini ei ole suututtaa ketään,siitä on vain tullut enemmän kuin päiväkirja-työnsaanti ainakin vaikeutuu sen takia.
        Siunausta teille!!!


      • TheFan
        ankauppi kirjoitti:

        Ketä ei kiinnostaisi kun itsestä keskustellaan netissä?Vaatimattomuutta tämä ei ainakaan ole,että innostun kun minusta puhutaan.Noloa.Mun mieskin sanoi,että mä olen sellainen naputinaputi mailailija ,juuri sellainen joka kirjoittelisi keskustelupalstoille.Itse hän vain lukee niitä,muttei osallistu.Toivon että hän ei koskaan saa tietää että olen tänne kirjoittanut.Onhan se parempi että keskustelupalstalta löytää jotain positiivista kuin että siellä joku valittaisi että oli mun konsertissa ja oli kamalaa.Tai että mun kotisivu on naurettava.
        Katsoin Youtubesta kuka on Carole King,ja anteeksi,kauheaa miten epäpuhtaasti hän laulaa.........iso nenäkin,oikeasti toivoisin että en olisi niin kuin hän,paitsi tunnetta sillä oli laulussa mukana,ja vähemmän meikkiä kuin yleensä.Mä en ole käyttänyt meikkiä paitsi ihan vähän 18-19 vuotiaana,siinä on se hyvä puoli ettei iho vanhene niin pian,ja ei tule sitten pettymyksiä esim puolisolle kun meikki otetaan pois.
        Harry Chaplinista ei ollut Youtubessa .
        Kiinnostaa ,miksi se nytin juttu tuli sulle nyt juuri mieleen,voinhan skannata sen ja mailata tai kertoa omin sanoin mitä siinä oli,mutta yksityissähköpostilla.Kaikkein mieluiten unohdan koko asian.
        Mutta ketä te olette,jotka noin ystävällisesti minuun suhtaudutte?Kiitos kannustuksesta,se oikeasti koskettaa ja ilahduttaa.Tosin luulen,että kun käytte mun kotisivulla,tämä suopeus katoaa..........ottaisin mielelläni vastaan kritiikkiä sivuistani,jos vaikka voisin sieltä jotain poistaa,koska motiivini ei ole suututtaa ketään,siitä on vain tullut enemmän kuin päiväkirja-työnsaanti ainakin vaikeutuu sen takia.
        Siunausta teille!!!

        ...se mikkää Chaplin oo, Harry Chapin!
        Hih, ja jos Carole Kingillä onkin iso nokka, niin
        hänellä voi olla myös suuri sydän! No joo. Meneppä ja tiedäppä. Ja vaikka epäpuhtaasti vielä laulaisikin, niin se pointti on se tunne. Fiilis siitä, mitä hän esityksillään onnistuu välittämään kuuntelijoille.

        Se juttu, siis miksi se kiinnosti, oli se, että
        siinä oli kerrottu jostain dramaattisesta tapahtumasa, joka vaikutti nuoren, lahjakkaan ihmisen elämään hetkenä, jolloin maailman piti aueta. Vähän kökkö ilmaus, mutta noin se jotenkin meni.

        Joskus 80-luvulla muistan erään urheilijan (?), oliko Kai Tapani tai jotain sinne päin, menettäneen vaimonsa ja lapsensa rattijuopon
        tunaroinnin myötä. Tapauksesta oli tuohon aikaan
        paljon juttua eri medioissa ja sekin jäi mieleen
        jonkinlaisena kuvana ajasta. Noh, ehkä tämä on turhaa höpötystä vanhoista ja menneistä.

        Mutta se on Harry Chapin, hänellä kamala tukka ja ties mitä, mutta jos joku omistautuu asialleen,
        iso käsi ja nöyrimmät respektit. Ja Cats in the cradle, W.O.L.D ja Mr. Tanner, ne ovat hienoja lauluja. Ovatpas!

        Onnea uuden levyn johdosta, huomasin HS-ilmoituksen :)


      • ankauppi
        TheFan kirjoitti:

        ...se mikkää Chaplin oo, Harry Chapin!
        Hih, ja jos Carole Kingillä onkin iso nokka, niin
        hänellä voi olla myös suuri sydän! No joo. Meneppä ja tiedäppä. Ja vaikka epäpuhtaasti vielä laulaisikin, niin se pointti on se tunne. Fiilis siitä, mitä hän esityksillään onnistuu välittämään kuuntelijoille.

        Se juttu, siis miksi se kiinnosti, oli se, että
        siinä oli kerrottu jostain dramaattisesta tapahtumasa, joka vaikutti nuoren, lahjakkaan ihmisen elämään hetkenä, jolloin maailman piti aueta. Vähän kökkö ilmaus, mutta noin se jotenkin meni.

        Joskus 80-luvulla muistan erään urheilijan (?), oliko Kai Tapani tai jotain sinne päin, menettäneen vaimonsa ja lapsensa rattijuopon
        tunaroinnin myötä. Tapauksesta oli tuohon aikaan
        paljon juttua eri medioissa ja sekin jäi mieleen
        jonkinlaisena kuvana ajasta. Noh, ehkä tämä on turhaa höpötystä vanhoista ja menneistä.

        Mutta se on Harry Chapin, hänellä kamala tukka ja ties mitä, mutta jos joku omistautuu asialleen,
        iso käsi ja nöyrimmät respektit. Ja Cats in the cradle, W.O.L.D ja Mr. Tanner, ne ovat hienoja lauluja. Ovatpas!

        Onnea uuden levyn johdosta, huomasin HS-ilmoituksen :)

        Katsoin suoraan aurinkoon v. 94,kun juttelin erään ei niin kivan ihmisen kanssa,ja tuijotin taivaalle,kun en siihen tyyppiinkään viitsinyt katsoa,ja tuhosin näkökeskukseni aivoissa.Mulla on ollut siitä lähtien valopallo molemmissa silmissä,sitä ei voi parantaa,näkö siis huono,ja luen jatkuvasti pientä tekstiä väärin.No mä katon kuka on Harry Chapin.
        Koska mulla on absoluuttinen sävelkorva,mä en siedä epäpuhdasta laulua,siksi en voi nauttia siitä,mutta kyllä aistin ton tunteen ja välittömyyden mikä sillä KIngillä on.
        Ihminenhän tulis hulluksi jos ajattelisi että jokin yksittäinen tapahtuma voisi "tuhota" ko ihmisen elämän ja kaikki mahdollisuudet.Sen takia olenkin tullut uskoon,koska se on ainoa keino saada toivo,että uskoo siihen että kaikki paha voidaan lopulta korjata ja kääntää hyväksi,eli mitään peruuttamatonta pahaa ei voikaan tapahtua.
        Nuorten soittajien arviointiperusteet on ankaria,ja jos nuorena lupaavana lahjakkuutena tyrii pahasti julkisesti,voi tosiaan menettää "asiantuntijoiden" ja yleisönkin luottamuksen.Minä olen tainnut tyriä.Kuitenkin on vielä ehkä 40 vuotta maan päällä aikaa mulla soittaa ja osoittautua luottamuksen arvoiseksi ja kyetä palvelemaan yleisöä ja musiikkia(säveltäjiä).Olihan se armoa,että sain vähän paljastettua julkisesti jotain mun elämäni vaikeuksista,jotka ehkä johtivat tuolloin selvästi havaittavaan epätasapainoon.Yhtä iloinen olen siitä,että saan edelleen soittaa ja myös esityksissä joskus välittää sitä voimaa,mikä on jälkeenpäin mun rikkinäiseen sieluuni asettunut asumaan.Eli vaikeuksista onkin tullut kasvattajia,joista olen nyt kiitollinen,ja jotka ovat tehneetkin minut vahvemmaksi.Erityisesti huomaan,miten tärkeää on kyetä olla oikealla tavalla välittämättä siitä mitä muut ajattelevat.Vasta kun on menettänyt maineensa ja on pohjalla,voi todella nostaa päänsä,ei ylpeydestä vaan perustellusta uskosta.Jo se,että pysyy pystyssä ilman "maailman tukea" esim soittajana,on saavutus.Muusikon on kyettävä soittamaan myös ilman arvonantoa.Musiikin tekemisen motiivi ei saa olla kunnian ja maineen hankkiminen itselle- kukaan ei jaksa sellaista soittajaa kuunnella.Jos haluaa jotain antaa yleisölle,ei voi olla riippuvainen yleisöstä.Yleisön täytyy voida rentoutuneena vain ottaa vastaan.


      • TheFan
        TheFan kirjoitti:

        ...se mikkää Chaplin oo, Harry Chapin!
        Hih, ja jos Carole Kingillä onkin iso nokka, niin
        hänellä voi olla myös suuri sydän! No joo. Meneppä ja tiedäppä. Ja vaikka epäpuhtaasti vielä laulaisikin, niin se pointti on se tunne. Fiilis siitä, mitä hän esityksillään onnistuu välittämään kuuntelijoille.

        Se juttu, siis miksi se kiinnosti, oli se, että
        siinä oli kerrottu jostain dramaattisesta tapahtumasa, joka vaikutti nuoren, lahjakkaan ihmisen elämään hetkenä, jolloin maailman piti aueta. Vähän kökkö ilmaus, mutta noin se jotenkin meni.

        Joskus 80-luvulla muistan erään urheilijan (?), oliko Kai Tapani tai jotain sinne päin, menettäneen vaimonsa ja lapsensa rattijuopon
        tunaroinnin myötä. Tapauksesta oli tuohon aikaan
        paljon juttua eri medioissa ja sekin jäi mieleen
        jonkinlaisena kuvana ajasta. Noh, ehkä tämä on turhaa höpötystä vanhoista ja menneistä.

        Mutta se on Harry Chapin, hänellä kamala tukka ja ties mitä, mutta jos joku omistautuu asialleen,
        iso käsi ja nöyrimmät respektit. Ja Cats in the cradle, W.O.L.D ja Mr. Tanner, ne ovat hienoja lauluja. Ovatpas!

        Onnea uuden levyn johdosta, huomasin HS-ilmoituksen :)

        ...kun ihminen eheyttä itselleen etsii.
        Ja hei, maailma on täys pianokilpailujen voittajia.
        Niitä tulee ja menee, toinen toistaan lahjakkaampia,
        kauniimpia jne. Entä sitten? Mikään menestys ei suojele eikä varjele meitä. Äh, nyt tää karkaa ja
        alkaa muistuttaa p***ahuussi-filosofialta.

        Älä anna sävelkorvasi tukkia tunteitasi, jahka
        Harry Chapinin löydät. Kaltaiselleni sävelkuurolle
        on suurta iloa fiilistellä singer-songwritereiden
        aikaansaannosten parissa. Niissä on käsillätekemisen leima. Halu ja palo kirjoittaa tarinoita, säveltää ja esittää. Se on aina hieno juttu se, näiden Idoleiden aikoina.


      • ankauppi
        TheFan kirjoitti:

        ...kun ihminen eheyttä itselleen etsii.
        Ja hei, maailma on täys pianokilpailujen voittajia.
        Niitä tulee ja menee, toinen toistaan lahjakkaampia,
        kauniimpia jne. Entä sitten? Mikään menestys ei suojele eikä varjele meitä. Äh, nyt tää karkaa ja
        alkaa muistuttaa p***ahuussi-filosofialta.

        Älä anna sävelkorvasi tukkia tunteitasi, jahka
        Harry Chapinin löydät. Kaltaiselleni sävelkuurolle
        on suurta iloa fiilistellä singer-songwritereiden
        aikaansaannosten parissa. Niissä on käsillätekemisen leima. Halu ja palo kirjoittaa tarinoita, säveltää ja esittää. Se on aina hieno juttu se, näiden Idoleiden aikoina.

        tosi hyvä tää Chapin.Tämän äänessä ei ole epävireisyyttä(vaan jännä sävy,vähän ylävireinen itseasiassa-ei haittaa) ja tällä miehellä on mahtava rytmitaju.Kiitos kohteliaisuudesta jos tällanen tähti tulee sulle musta mieleen.Pitää mennä leikkiin pojan kaa.Jatkan Chapinin kuuntelemista ja kirjoitan taas jos/kun ehdin.Siunausta


      • TheFan
        ankauppi kirjoitti:

        tosi hyvä tää Chapin.Tämän äänessä ei ole epävireisyyttä(vaan jännä sävy,vähän ylävireinen itseasiassa-ei haittaa) ja tällä miehellä on mahtava rytmitaju.Kiitos kohteliaisuudesta jos tällanen tähti tulee sulle musta mieleen.Pitää mennä leikkiin pojan kaa.Jatkan Chapinin kuuntelemista ja kirjoitan taas jos/kun ehdin.Siunausta

        ...Chapin on hyvä, vaikka hassu tukka!
        Tai ehkä se ei ole hassu, on vain omanlaisensa.
        Silloin elettiin 70-lukua.
        Se Carole Kingin nokka täytyy vielä tarkistaa,
        mutta tuskin se fiilikseen vaikuttaa.
        Nyt on jo myöhä, ehkä syytä mennä nukkumaan.
        Ja onhan tämä vähän hassua täällä tilittää -
        vaikkakin sitä Chapinia voi suositella myös
        keskiyöllä kaikkien kuunnella.


    • TheFan

      Miten sujui 6.1. ollut levynjulkaisukonsertti?
      Oliko väkeä paikalla ja jos joku ketjun lukijoista
      oli, niin miten olisi pieni arvio tänne?

      Ja jos Anne (anteeksi sinuttelu) poikkeaa täällä
      lukemassa, niin taiteilijan oma arvio?

      Toivoo TheFan

      • ankauppi

        tiesit että käyn täällä katsomassa?Mua kiinnostaa sekin miksi tämä suomi24 keskustelu löytyy välillä googlettaessa jo 1. sivulta ja miksi joskus vasta ties monennelta sivulta.Hassua oli se,että julkaisukonsertin piti olla ns.julkaisutilaisuus myös levy-yhtiö Alballe,ja niiden piti siis lähettää lehdistötiedote,mutta eivätpä ehtineet vaikka Helsingin kaupunki oli sponsoroinut tätä varten kalliit mainokset hesariinkin.No paikalla oli tietääkseni siis vain 2 itse vapaaehtoisesti tullutta toimittajaa,mikä lisäsi tilaisuuden rentoutuneisuutta.Levyn tuottaja Otto Donner istui nauhoittaja-Esan kanssa(=Sami Kukka) kanssa,ja kysyi jälkeenpäin,että ovatko nämä niitä "kristikoita"(tarkoitti uskovaisia) kun kukaan yleisöstä ei uskaltanut taputtaa kappaleiden välissä.Minä nimittäin seurasin tarkkaan yleisöä kappaleiden välissä,ja kun kukaan ei uskaltanut hievahtaakaan,minäkin sitten jatkoin suoraan seuraavaan kappaleeseen,joten taputukset tuli vasta tunnin päästä alusta ennen ns ylimääräistä.Muutenkin kaikki lavaprotokollat ovat mielestäni sitä varten että niitä rikotaan,joten vaikea vastustaa kiusausta olla pelleilemättä kun on yleisöäkin,lavalla seisoskelu on aina aika arveluttavaa,ja tulee tehtyä pelleliikkeitä ja ilmeitä kun katselee sieltä käsin yleisöä.(tarkoitan siis konsertin jälkeen).Itse soitin harvinaisen tasaisen rentoutuneesti,ns esiintymisjännitys joka joskus aiheuttaa virheääniä ja lipsahduksia.oli poissa.Tosin äänityksen perusteella soitto oli hieman tempoilevaa ja levotonta alussa.Aika siisti konsertti,ja olin onnellinen erityisesti isojen muotojen mm Chopinin 2. balladin ja Poloneesi-Fantasian hahmottumisesta.Otto ja Esa-nauhoittaja myös vaikuttivat läsnäolollaan rentoutta,hehän ovat enemmän jazz-kevyen puolen asiantuntijoita,ja olemukseltaan tosi vapauttavia ja löysyttävät siis mun muuten joskus kireää klassisen soittajan pipoa.
        Siis meni hyvin.Levyt oli tullu Kanneltalolle tehtaalta suoraan,ja tänään torstaina olen siis 4 vuorokaudessa myynyt jo 96 levyä eteenpäin,ja pääsen makselemaan lainoja joita tuli otettua levytyksen aikoihin,kun rahaa ei tullut mistään.Alba lähettelee lehdistötiedotteen sitten kun ehtii,toivottavasti viimeistään ensi viikon alussa.Kauppoihin se ei ehdi vielä pitkään aikaan,ja mielenkiintoista nähdä miten levyä ruoditaan.Sen tiedän että kaikki pianistit antaa arvoa sille että on ylipäätään saanut kaikki Chopinin etydit purkkiin,sitä ei ole kukaan suomalainen edes ennen tehnytkään.Tosin nopeudessa en kilpaile maailman huippujen kaa ainakaan kaikissa etydeissä.Musiikillisesti ja myös nauhoituksen ja editoinnin puolesta levy on erinomainen -ja miksei myös pianoteknisesti jos käsitämme tekniikan myös muuksi kuin pelkästään nopeudeksi.Nykyflyygelihän on erilainen kuin Chopinin aikana,siis raskaampi soittaa.Etydejä vaan kuulee etupäässä kilpailuissa,ja nuoret pianistit pyrkii esittelemään niiden kustannuksella nopeuttaan.Ai niin mun piti kertoa 6.1. konsertista eikä levystä.Äänitän aina konserttini,koska teen niistä livelevyjä.Laitan kotisivulleni pätkiä konsertista kunhan saan ne siirrettyä tietskalle.Kiitos vaan kysymästä.Tämä on harvinaista että jotakuta kiinnostaa mun soitot.Vähän yhtä hienoa kuin se kun työvoimatoimistossa saa selittää juurta jaksaen kuinka paljon harjoittelee ja konsertoi.Mä saan peruspäivärahaa(ns työttömänä konserttipianistina) silloin kun en saa tarpeeksi keikkapalkkoja.Opettanut en ole koskaan rahasta.
        Tänä keväänä taidan kuitenkin selvitä ihan ilman luukun apua.Kiitos Jeesus siitä.
        Milloin ostat levyn?Siitä on jo näytteitä kotisiullani.Terv


      • TheFan
        ankauppi kirjoitti:

        tiesit että käyn täällä katsomassa?Mua kiinnostaa sekin miksi tämä suomi24 keskustelu löytyy välillä googlettaessa jo 1. sivulta ja miksi joskus vasta ties monennelta sivulta.Hassua oli se,että julkaisukonsertin piti olla ns.julkaisutilaisuus myös levy-yhtiö Alballe,ja niiden piti siis lähettää lehdistötiedote,mutta eivätpä ehtineet vaikka Helsingin kaupunki oli sponsoroinut tätä varten kalliit mainokset hesariinkin.No paikalla oli tietääkseni siis vain 2 itse vapaaehtoisesti tullutta toimittajaa,mikä lisäsi tilaisuuden rentoutuneisuutta.Levyn tuottaja Otto Donner istui nauhoittaja-Esan kanssa(=Sami Kukka) kanssa,ja kysyi jälkeenpäin,että ovatko nämä niitä "kristikoita"(tarkoitti uskovaisia) kun kukaan yleisöstä ei uskaltanut taputtaa kappaleiden välissä.Minä nimittäin seurasin tarkkaan yleisöä kappaleiden välissä,ja kun kukaan ei uskaltanut hievahtaakaan,minäkin sitten jatkoin suoraan seuraavaan kappaleeseen,joten taputukset tuli vasta tunnin päästä alusta ennen ns ylimääräistä.Muutenkin kaikki lavaprotokollat ovat mielestäni sitä varten että niitä rikotaan,joten vaikea vastustaa kiusausta olla pelleilemättä kun on yleisöäkin,lavalla seisoskelu on aina aika arveluttavaa,ja tulee tehtyä pelleliikkeitä ja ilmeitä kun katselee sieltä käsin yleisöä.(tarkoitan siis konsertin jälkeen).Itse soitin harvinaisen tasaisen rentoutuneesti,ns esiintymisjännitys joka joskus aiheuttaa virheääniä ja lipsahduksia.oli poissa.Tosin äänityksen perusteella soitto oli hieman tempoilevaa ja levotonta alussa.Aika siisti konsertti,ja olin onnellinen erityisesti isojen muotojen mm Chopinin 2. balladin ja Poloneesi-Fantasian hahmottumisesta.Otto ja Esa-nauhoittaja myös vaikuttivat läsnäolollaan rentoutta,hehän ovat enemmän jazz-kevyen puolen asiantuntijoita,ja olemukseltaan tosi vapauttavia ja löysyttävät siis mun muuten joskus kireää klassisen soittajan pipoa.
        Siis meni hyvin.Levyt oli tullu Kanneltalolle tehtaalta suoraan,ja tänään torstaina olen siis 4 vuorokaudessa myynyt jo 96 levyä eteenpäin,ja pääsen makselemaan lainoja joita tuli otettua levytyksen aikoihin,kun rahaa ei tullut mistään.Alba lähettelee lehdistötiedotteen sitten kun ehtii,toivottavasti viimeistään ensi viikon alussa.Kauppoihin se ei ehdi vielä pitkään aikaan,ja mielenkiintoista nähdä miten levyä ruoditaan.Sen tiedän että kaikki pianistit antaa arvoa sille että on ylipäätään saanut kaikki Chopinin etydit purkkiin,sitä ei ole kukaan suomalainen edes ennen tehnytkään.Tosin nopeudessa en kilpaile maailman huippujen kaa ainakaan kaikissa etydeissä.Musiikillisesti ja myös nauhoituksen ja editoinnin puolesta levy on erinomainen -ja miksei myös pianoteknisesti jos käsitämme tekniikan myös muuksi kuin pelkästään nopeudeksi.Nykyflyygelihän on erilainen kuin Chopinin aikana,siis raskaampi soittaa.Etydejä vaan kuulee etupäässä kilpailuissa,ja nuoret pianistit pyrkii esittelemään niiden kustannuksella nopeuttaan.Ai niin mun piti kertoa 6.1. konsertista eikä levystä.Äänitän aina konserttini,koska teen niistä livelevyjä.Laitan kotisivulleni pätkiä konsertista kunhan saan ne siirrettyä tietskalle.Kiitos vaan kysymästä.Tämä on harvinaista että jotakuta kiinnostaa mun soitot.Vähän yhtä hienoa kuin se kun työvoimatoimistossa saa selittää juurta jaksaen kuinka paljon harjoittelee ja konsertoi.Mä saan peruspäivärahaa(ns työttömänä konserttipianistina) silloin kun en saa tarpeeksi keikkapalkkoja.Opettanut en ole koskaan rahasta.
        Tänä keväänä taidan kuitenkin selvitä ihan ilman luukun apua.Kiitos Jeesus siitä.
        Milloin ostat levyn?Siitä on jo näytteitä kotisiullani.Terv

        Ehkä mun täytyy levysi tilata, koska reilusti kysyit. Joo, tilaan. Mutta en ymmärrä etydeistä,
        hitaista tai nopeista, tuon taivaallista.
        Lupaat olla sitä kommentoimatta?
        Tärkeintä on fiilis ja hyvä mieli kaikille.

        Btw, aika suosittu näyttää tämä viestiketju olevan...


      • ankauppi
        TheFan kirjoitti:

        Ehkä mun täytyy levysi tilata, koska reilusti kysyit. Joo, tilaan. Mutta en ymmärrä etydeistä,
        hitaista tai nopeista, tuon taivaallista.
        Lupaat olla sitä kommentoimatta?
        Tärkeintä on fiilis ja hyvä mieli kaikille.

        Btw, aika suosittu näyttää tämä viestiketju olevan...

        "Artisteilla" pitäis olla myös oma keskustelufoorumi missä saisivat haukkua esim taiteiden ympärillä olevia taiteilijoiden kustannuksella eläviä ammattiryhmiä-niinkuin kauhukseni huomasin tosiaan että keskustelupalstoilla haukutaan usein artisteja,mutta missä ovat artistien haukut näistä viranomaisista ja työnantajista,jotka heitä pompottavat ja hyväksikäyttävät?Me artistit ei kai uskalleta puhua julkisesti asioista,muutenhan menetetään sekin vähä työ ja toimeentulo mitä on saavutettu.Uskovaisena itse tietenkään en halua myös tahallani ketään julkisesti loukata,vaikka raamattu kehoittaakin jukuripäistä parannusta tekemätöntä synnintekijää julkisesti nuhtelemaan,jos ei nimittäin henk koht nuhtelua usko.
        Mutta minä en ole noita yli viittäsataa klikkausta tähän keskusteluun tehnyt,googletan silloin tällöin omalla nimelläni,koska seuraan konserttien mainontaa ja mahdollisia arvosteluja missä tahdissa ne nettiin ilmestyvät.Mutta mihin osoitteeseen lähetän levyn?Täällä palstallahan on kielletty kaupustelu.Pyydän siis älkää kannelko minusta,tämä on vain yhdelle ihmiselle levyntoimittamista,emmekä edes tiedä hänen nimeään,tai maksaako koskaan.Tosin helpoin on tulla konserttiin ja sieltä ostaa se,eikä sun tarvi kertoa että olet se joka täällä kirjoitti.
        Mun mies joka on ihan tavallinen ihminen,kuunteli mun levyn eilen illalla,ja sanoi että se on ihan "rock" mikä tarkoittaa että kuunneltavissa,vaikka ei olisikaan mikääm ammattilainen.Ei tarvi ymmärtää etydeistä mitään,levy on tarkoitettu nautittavaksi.Tosin levy-yhtiö valitsi kuvan,jota en sisäkanteen halunnut-se ei ole mikään edullinen kuva musta,no,eipähän kukaan levyn perusteella muhun ihastu eikä tule ongelmia siis.


      • j korhonen
        ankauppi kirjoitti:

        "Artisteilla" pitäis olla myös oma keskustelufoorumi missä saisivat haukkua esim taiteiden ympärillä olevia taiteilijoiden kustannuksella eläviä ammattiryhmiä-niinkuin kauhukseni huomasin tosiaan että keskustelupalstoilla haukutaan usein artisteja,mutta missä ovat artistien haukut näistä viranomaisista ja työnantajista,jotka heitä pompottavat ja hyväksikäyttävät?Me artistit ei kai uskalleta puhua julkisesti asioista,muutenhan menetetään sekin vähä työ ja toimeentulo mitä on saavutettu.Uskovaisena itse tietenkään en halua myös tahallani ketään julkisesti loukata,vaikka raamattu kehoittaakin jukuripäistä parannusta tekemätöntä synnintekijää julkisesti nuhtelemaan,jos ei nimittäin henk koht nuhtelua usko.
        Mutta minä en ole noita yli viittäsataa klikkausta tähän keskusteluun tehnyt,googletan silloin tällöin omalla nimelläni,koska seuraan konserttien mainontaa ja mahdollisia arvosteluja missä tahdissa ne nettiin ilmestyvät.Mutta mihin osoitteeseen lähetän levyn?Täällä palstallahan on kielletty kaupustelu.Pyydän siis älkää kannelko minusta,tämä on vain yhdelle ihmiselle levyntoimittamista,emmekä edes tiedä hänen nimeään,tai maksaako koskaan.Tosin helpoin on tulla konserttiin ja sieltä ostaa se,eikä sun tarvi kertoa että olet se joka täällä kirjoitti.
        Mun mies joka on ihan tavallinen ihminen,kuunteli mun levyn eilen illalla,ja sanoi että se on ihan "rock" mikä tarkoittaa että kuunneltavissa,vaikka ei olisikaan mikääm ammattilainen.Ei tarvi ymmärtää etydeistä mitään,levy on tarkoitettu nautittavaksi.Tosin levy-yhtiö valitsi kuvan,jota en sisäkanteen halunnut-se ei ole mikään edullinen kuva musta,no,eipähän kukaan levyn perusteella muhun ihastu eikä tule ongelmia siis.

        Hei! Huomaakohan tätä kukaan? Eikös A Kaupilla ole uutta Chopin-levyä tulossa? Millon tulee?


      • ankauppi
        j korhonen kirjoitti:

        Hei! Huomaakohan tätä kukaan? Eikös A Kaupilla ole uutta Chopin-levyä tulossa? Millon tulee?

        Tosin en toivo että tätä keskustelua moni huomaa.Satuin vaan googlettamaan omalla nimelläni ja huomasin sun kysymyksen.On muuten hyvä levy tehty,siis kerrankin olen tyytyväinen omaan soittooni,ja piisitkin ovat edukseen,repertuaarihan on taas kerran sitä kaikkein vaativinta mitä voin kuvitella.
        Soitin yhteensä n 5 tuntia Kuusankoskitalolla tammikuun 18.-21. pvä,ja se riitti,mutta jälkityöhön ja odotteluun tämä kevät onkin sitten mennyt.
        Yksityiskohtaisia tietoja saisi multa suoraan [email protected].
        Ei tarvi ujostella,mä vastaan kyllä.Itsekin siis tässä odottelen sitä levyä.
        Kiitos mielenkiinnosta,voimia itsellesi.


      • mummu Espoosta
        ankauppi kirjoitti:

        Tosin en toivo että tätä keskustelua moni huomaa.Satuin vaan googlettamaan omalla nimelläni ja huomasin sun kysymyksen.On muuten hyvä levy tehty,siis kerrankin olen tyytyväinen omaan soittooni,ja piisitkin ovat edukseen,repertuaarihan on taas kerran sitä kaikkein vaativinta mitä voin kuvitella.
        Soitin yhteensä n 5 tuntia Kuusankoskitalolla tammikuun 18.-21. pvä,ja se riitti,mutta jälkityöhön ja odotteluun tämä kevät onkin sitten mennyt.
        Yksityiskohtaisia tietoja saisi multa suoraan [email protected].
        Ei tarvi ujostella,mä vastaan kyllä.Itsekin siis tässä odottelen sitä levyä.
        Kiitos mielenkiinnosta,voimia itsellesi.

        Luulin, etten enää kokisi "uutta auringon alla" hieman pitkästymättä, mutta eilisillan Chopin-konsertti sai minut niin liikuttumaan, uskaltaisin sanoa, että itse Pyhä Henki ilmaisi läsnäolonsa Anne Kaupin välityksellä. Tunti vierähti hetkessä. Nyt kun hain Googlesta Annen nimen, niin eka klikkauksella alkoi piano soida ja sama Henki tuntui liikuttavan sisintäni. Ostin levyn 27 etydiä ja kuuntelen kun saan soittimen esille. Anne on taiteilija, joka antaa kaikkensa eikä se ole vähän. Hauskaa myös rehellinen oman persoonan esilletuominen ennen ja jälkeen soittamisen. Taiteilija ei ilmesty jostain piilosta pelkän esiintymisen ajaksi häipyäkseen esityksen jälkeen, vaan paljastaa olevansa samaa lihaa ja verta kuin kuka tahansa, jonka pitää myös toimeentulo hankkia työllään. Oli kiva nyt näkemisen jälkeen lukea Annen omia kirjoituksia vähän niinkuin esiripun takaa. En kuvaile enempää soittoa, menköön kukin itse kokemaan kun konsertteja näyttää olevan. Saatat Anne muistaa minut kirkkotilasta kun tuntia ennen konserttia kävit viereisen tilan ovella juttelemassa. Muistan sinut jo lapsuudesta kun taisit Hannu-Ilari Lampilan kanssa esiintyä hauskassa musiikkitieto-ohjelmassa TV:ssä. Olisit sopiva vierailija esim. radio dein haastateltavaksi tai mihin vain, kun et arkaile puhuenkaan esiintymistä. Vielä kiitos eilisen piristyksestä kaamoksessa.


    • konserttikävijä

      Kiitos Valkeakosken konsertista! Nautinnollinen, hetkestä tempaava kokemus!

      • annekauppi

        Kiitos tosi paljon.terv Anne


    • Eturivistä

      Kiitos Anne tämän illan konsertista Viikin kirkossa! Sattumalta huomasin kirkon ilmoitustaululla aikaisemmin päivällä, että soitat siellä. Päätin tulla kuulolle. Vaikutuin ja liikutuin. Olen klassisen musiikin nöyrä ja kouluttamaton kuuntelija, mutta nautin sanomattomasti, kun saan kuulla tuollaista taidetta, jota Sinä luot. Ymmärrän, että olet kiitollinen Luojallemme lahjastasi ja toivon Sinulle kaikkea hyvää elämässä, ja myös agentin, joka on ehkä pian totta (kävin kotisivuillasi). - Halusit palautetta myös kotisivuistasi; tässä hieman: Olisikohan mahdollista muotoilla kirjoitusten rivit lyhyemmiksi, sillä laidasta laitaan lukeminen on hieman vaivalloista... Pikkujuttu, mutta vanhat "puusilmäni" ilmoittivat että näin on.
      Lopuksi: Sisua ja siunausta Sinulle, Anne!

      • anne kauppi

        Joo ,kotisivuillani on paljon puutteita.Aikaa ei vaan mitenkään riitä niiden korjaamiseen.Ja lisäksi pitäisi itseasiassa opiskella alaa,kotisivuohjelmat ovat aika hankalia.

        Kiitos kommentista,Viikin kirkon flyygeli oli tosi kova- ja rumaääninen- anteeksi vaan järjestäjät tämä kommentti,paikkahan ei ole mikään oikea konserttisali.
        Toivottavasti pääset kuuntelemaan soittoani joskus paremmalla instrumentilla.
        terv ak


    • ykäkä

      Heippa Anne
      En näistä paljoa ymmärrä, mutta vähään aikaan en ole tapahtumia nähnyt tällä sivulla (siis en ole tätä ennen käynytkään). Roihuvuoressa olit Chopin/Ligeti, minä en. Olisin halunnut, mutta en tarpeeksi. Rakastan Chopinia niinkuin sinäkin ilmeisesti.

      Tunnen sympatiaa, olen vanha ukko, olin vielä nuori, kun ihailin (ulkonäköäsi) mutta ennenkaikkea uraasi ym. Soikoon piano!

    • -kerberos-

      Hei,

      Sinun kotisivuillasi on maininta

      Sellosali, Espoo
      Ligetin 18 Etydin äänitys

      Tapahtuuko mahdollinen levytys konserttitilanteessa vai ymmärsinkö väärin? Se olisi huomattavan reipas veto.

      -------------------

      Onko tuolla Vuotalolla muuten kunnon flyygeliä toukokuun keikkaasi ajatellen? Et ehkä viitsi kritisoida julkisesti eli vaikene jos ei ole aihetta kehua ;) Olettaisin näillä Hgin kulttuurikeskuksilla olevan varaa virittää soittimet jos seurakunnilla ei aina ikään kuin olekaan.

      • annekauppi

        Moi
        Sorry nyt vasta löysin kysymyksesi.Kannattaisi mailata suoraan mulle [email protected] tärkeät kysymykset.
        Soitin Vuotalon pikkusalissa viimeiksi 2003.Flyygelin kunnosta tietää parhaiten Vuotalon tuottaja Tuuli Tokkola.
        Oletan, että tässä konsertissa ongelmana tulevat olemaan kellonaika (14.00) ja salin pieni koko ja akustiikan mielestäni lievä purkkimaisuus ja kuivuus.
        Ligetin Etydit kuulostavat kokemukseni mukaan erittäin hyvältä kaikuisammassa kirkkoakustiikassa.
        Huomattavan reippaita vetoja ovat jo olleet soittamani Ligetin 15 Etydin konsertit tänä keväänä.
        Yhdyn mielipiteeseesi että 18 Etydin esittäminen livenä yleisölle kaikkien säilyessä live ja kunnossa olisi todella reipasta menoa.
        Voidaan jatkaa keskustelua mailitse jos sinulle sopii.Kaikkea hyvää, yst terv ak


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2664
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    Aihe