benji hyppy

adaa

onko kenelläkää tieoa missä päin keski-suomea tai ylipäätään suomea voi hypätä benjihypyn? skypeakersin sivuilta ei löytynyt ainakaan mitään

24

14247

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsalä
      • hypyttäjä

        Tämä kovasti mainostetun Xon-puiston benji-hypytystarina näyttää pian päättyvän. Nummirockissa ei pystytty hypyyttämään kun ei ollut köysiä ja Kalajoella jätettiin maksamatta nosturifirmalle sovittu summa rahaa... EI mene kovin hyvin niillä kavereilla.
        Olivat kuulemma Kalajoella olleet kaljallakin ennen hypyttämistä -huh huh!!! Turvallistako??


      • Varma tieto
        hypyttäjä kirjoitti:

        Tämä kovasti mainostetun Xon-puiston benji-hypytystarina näyttää pian päättyvän. Nummirockissa ei pystytty hypyyttämään kun ei ollut köysiä ja Kalajoella jätettiin maksamatta nosturifirmalle sovittu summa rahaa... EI mene kovin hyvin niillä kavereilla.
        Olivat kuulemma Kalajoella olleet kaljallakin ennen hypyttämistä -huh huh!!! Turvallistako??

        Voin taata ettei Kalajoella olleet kaljalla hyppäyttäjät, eikä kuski varsinkaan. Järjestäjiin kuuluu useampia henkilöitä.


    • söt sot

      Benji on vanhanaikasta. Nyt kandee kokeilla extriimimpä juttua eli dyykata ilman köyttä. tulee mahtava fiilikset.

      • llsksjkl

        Ja vielä kannattaa kokeilla hypätä lentokoneesta ilman laskuvarjoa. Siitä tulee tosi mahtavaa!


    • Mik the dik

      Köydet ei kestä kylmää. Halkeilee, eikä veny. Kuin hyppäisi jäykällä köydellä.

    • hypyttäjä

      Skybreakrs (www.skybreakers.com)
      Action Makers (www.saunalahti.fi/stunts)
      ja Xon Puisto (http://www.xonpuisto.com)

      Näistä skybreakers ja Action Makers on ollut alalla jo vuodesta 1989 ja tämä Xon puisto on muutama vuosi sitten alalle tullut.

      Ainakin Action Makers hypyttää keski uomessa Jyväskylässä Satman Yössä 12.-14.6. Tervetulosa sinne hyppäämään!!!

      • Kosskiss

        Nimimerkillä: hyppyttäjä... Tarkista tietosi Xonpuisto on ollut alalla jo noin 10 vuotta ja tien päällä noin nelisen vuotta eri festareilla. Seuraavana vuorossa ainakin: Provinssirock, Kalajoen juhannus ja Tangomarkkinat.. Lisää tietoa missä festareilla he ovat saa niiden nettisivuilta. Joka on www.xonpuisto.com


      • hypyttäjä
        Kosskiss kirjoitti:

        Nimimerkillä: hyppyttäjä... Tarkista tietosi Xonpuisto on ollut alalla jo noin 10 vuotta ja tien päällä noin nelisen vuotta eri festareilla. Seuraavana vuorossa ainakin: Provinssirock, Kalajoen juhannus ja Tangomarkkinat.. Lisää tietoa missä festareilla he ovat saa niiden nettisivuilta. Joka on www.xonpuisto.com

        Xonpuisto perustettu 2002-2003, ei siitä mitenkään tule kymmentä vuotta!! Toki jos kaverit on ollu aikaisemmin olemassaolleissa tiimeissä mukana (SEAS tai Elämystaikurit) jotka on Benjiä joskus suomessa hypyttäneet niin sitten kokemusta voi olla 10 vuoden verran.


      • tyytyväinen loikkija
        hypyttäjä kirjoitti:

        Xonpuisto perustettu 2002-2003, ei siitä mitenkään tule kymmentä vuotta!! Toki jos kaverit on ollu aikaisemmin olemassaolleissa tiimeissä mukana (SEAS tai Elämystaikurit) jotka on Benjiä joskus suomessa hypyttäneet niin sitten kokemusta voi olla 10 vuoden verran.

        Kuulema muilla ku Xonpuistolaisilla on käytössä vähä mitä sattuu vehkeitä. Tekevät ite narunsa ja käyttää liian jäykkiä köysiä!! Yks muija hyppäs muistookseni just ton action makersin hypyn, ni lähti nahat jaloista.. et sillee..

        Sit oli käyny DBTL:ssä hyppäämässä Xon:nin benjin, ni ero oli ollu ku yöllä ja päivällä... kuulema käyttävän eripainoisille oikeanlaisia köysiä!

        Itelläni ei ole vertailu tietoa, koska olen hypännyt vaa noitte xon puiston benji:n.


      • hypyttäjä
        tyytyväinen loikkija kirjoitti:

        Kuulema muilla ku Xonpuistolaisilla on käytössä vähä mitä sattuu vehkeitä. Tekevät ite narunsa ja käyttää liian jäykkiä köysiä!! Yks muija hyppäs muistookseni just ton action makersin hypyn, ni lähti nahat jaloista.. et sillee..

        Sit oli käyny DBTL:ssä hyppäämässä Xon:nin benjin, ni ero oli ollu ku yöllä ja päivällä... kuulema käyttävän eripainoisille oikeanlaisia köysiä!

        Itelläni ei ole vertailu tietoa, koska olen hypännyt vaa noitte xon puiston benji:n.

        Niin kuulopuheisiin!!! Niihin mä ainakin uskon!

        Oikeassa olet siinä että skybreakers ja Action Makers tekevät köytensä itse. Ovat siis itse vastuussa omista asiakkaistaan ja ovat saaneet vakuutusthtiöltä vastuuvakuutuksen toiminnalleen joka korvaa järjestäjän virheestä asiakkaille sattuneet vahingot.
        Ihmettelen itse asiassa juuri sitä miten Xon-puisto on saanut oman vakuutuksensa kun niiden köydet tulevat valmiina ulkomailta... Kuka on vastuussa jos köysi ei toimikaan niinkuin pitää tai menee jopa poikki???


      • Harri Silvan
        hypyttäjä kirjoitti:

        Niin kuulopuheisiin!!! Niihin mä ainakin uskon!

        Oikeassa olet siinä että skybreakers ja Action Makers tekevät köytensä itse. Ovat siis itse vastuussa omista asiakkaistaan ja ovat saaneet vakuutusthtiöltä vastuuvakuutuksen toiminnalleen joka korvaa järjestäjän virheestä asiakkaille sattuneet vahingot.
        Ihmettelen itse asiassa juuri sitä miten Xon-puisto on saanut oman vakuutuksensa kun niiden köydet tulevat valmiina ulkomailta... Kuka on vastuussa jos köysi ei toimikaan niinkuin pitää tai menee jopa poikki???

        Turhaa
        Tämän keskustelun kaikki väitteet ovat täysin turhia.
        Kaikki tällä hetkellä Suomessa toimivat hypyttäjät ovat turvallisia. Kaikilla on asian mukaiset varusteet ja vakuutukset.
        Tovomme kaikille asiakkaille mieleen painuvat kokemukset benji hyppyjen tiimoilta.
        Harri Silvan
        Action Makers Finland


      • -Jonttu-
        Harri Silvan kirjoitti:

        Turhaa
        Tämän keskustelun kaikki väitteet ovat täysin turhia.
        Kaikki tällä hetkellä Suomessa toimivat hypyttäjät ovat turvallisia. Kaikilla on asian mukaiset varusteet ja vakuutukset.
        Tovomme kaikille asiakkaille mieleen painuvat kokemukset benji hyppyjen tiimoilta.
        Harri Silvan
        Action Makers Finland

        Itse hyppäsin benji-hypyn juuri Tangomarkkinoilla täällä Seinäjoella. Xonpuiston hyppypaikka. Kysyttiin paino, ja köysi laitettiin sen mukaan. Oli hyvät turvavarusteet. Nilkkaremmit kiristettiin tosi tiukalle, mutta hypätessä ei nykäissyt lainkaan.

        Kävin aiemmin tänä kesänä Bulgariassa, jossa kokeilin parasailingia. Laitettiin valjaat ylle, mutta olin varjossa kiinni vain kahdella hakasella. Hakoja olisi voinut ehkä olla useampikin :)

        Eli summa summarum: mielestäni Suomessa hyppivien / extremekokeilijoiden ei tarvitse murehtia turva-asioista.


      • andynady
        -Jonttu- kirjoitti:

        Itse hyppäsin benji-hypyn juuri Tangomarkkinoilla täällä Seinäjoella. Xonpuiston hyppypaikka. Kysyttiin paino, ja köysi laitettiin sen mukaan. Oli hyvät turvavarusteet. Nilkkaremmit kiristettiin tosi tiukalle, mutta hypätessä ei nykäissyt lainkaan.

        Kävin aiemmin tänä kesänä Bulgariassa, jossa kokeilin parasailingia. Laitettiin valjaat ylle, mutta olin varjossa kiinni vain kahdella hakasella. Hakoja olisi voinut ehkä olla useampikin :)

        Eli summa summarum: mielestäni Suomessa hyppivien / extremekokeilijoiden ei tarvitse murehtia turva-asioista.

        Ihan vaan kysyisin, että tietääkö kukaan onko esimerkiksi tuolla kaivopuiston benjissä minkälaisia rajoituksia (esim. ikä,paino yms)?


      • SkyBreakers
        andynady kirjoitti:

        Ihan vaan kysyisin, että tietääkö kukaan onko esimerkiksi tuolla kaivopuiston benjissä minkälaisia rajoituksia (esim. ikä,paino yms)?

        Moro,

        Kaivopuiston benjissä yläpainoraja on 125 kg ja alapainoraja 40 kg. Ikärajaa ei ole , mutta alle 15 vuotiaat tarvitsevat vanhempien/huoltajan suostumuksen hyppyyn. Muut, kuten esim. terveydelliset rajoitteet käydään läpi tapauskohtaisesti.Hyppäämään pääsee 25.7-10.8 Ma-To klo 14.00-22.00 ja Pe-Su klo 12.00-22.00
        Hypyn hinta on 80 euroa , Tervetuloa hyppäämään. Lisäinfoa www.skybreakers.com


    • Elastic Jump

      Suomen korkein benjihyppy Helsingin Kaivopuistossa 23.7-8.8.2010 välisenä aikana joka päivä, hyppykorkeus 150 metriä ja hypyn hinta 85 euroa. Lisäinfoa www.skybreakers.com

      • ...

        Itse tyhmänä kuvittelin, että tuonne kaivariin voi vain mennä, ostaa lipun, sitten ehkä odottaa muutama tunti ja pääsee hypäämään. Mutta ei. Neljä kertaa olen käynyt paikalla, kerran jopa odotin lähes neljä tuntia, mutta hyppäämään ei ole päässyt. Milloin on liian kova tuuli, milloin nosturi rikki (ja sitä nosturiahan ei ilmeisesti voi korjata silloin, kun tuulen takia ei muutenkaan pääsisi hyppäämään). Pikkuhiljaa alkaa usko loppua, eikä tähänkään viitsisi niin tuhottomasti aikaa haaskata. Ilmeisesti pitää olla vain helvetin hyvä tuuri, että pääsee tuon hypyn suorittamaan.


      • MikThödik
        ... kirjoitti:

        Itse tyhmänä kuvittelin, että tuonne kaivariin voi vain mennä, ostaa lipun, sitten ehkä odottaa muutama tunti ja pääsee hypäämään. Mutta ei. Neljä kertaa olen käynyt paikalla, kerran jopa odotin lähes neljä tuntia, mutta hyppäämään ei ole päässyt. Milloin on liian kova tuuli, milloin nosturi rikki (ja sitä nosturiahan ei ilmeisesti voi korjata silloin, kun tuulen takia ei muutenkaan pääsisi hyppäämään). Pikkuhiljaa alkaa usko loppua, eikä tähänkään viitsisi niin tuhottomasti aikaa haaskata. Ilmeisesti pitää olla vain helvetin hyvä tuuri, että pääsee tuon hypyn suorittamaan.

        Ja Linsilläkin loppui hattara- aines kerran. Toisella kertaa oli suku- riidat, kehottivat lähtemään ulos. Meni niiiin herne- nennäään..


    • v*tun matematiikka

      Toi tapa pakottaa viestittäjä etsimään laskinta laatikoista on hanurista, se silmissä mongertavien kirjaintenkin tunnistaminen oli tarpeeksi hankalaa.
      Nyt joudun siis vielä ottamaan kirjekurssin matematiikassa ennen kuin voin kertoa vitutuksestani, olen kokeillut saada viestiä läpi jo 5 kertaa......6 kertaa....7....8..9..10nohuhuhvittualkaajoriittää, muka PISA-tutkimusten mukaan hyväkin koulujärjestelmä....11...12...13

      • v*tun matematiikka

        Jesh, osasin ja tuli vielä sama pähkinä purtavaksi tähän viestiin.
        14 14 on muuten 28, jos jollekin muulle tulee sama ongelma.


    • olez

      neuvoisin että älä missään nimessä hyppää jotain 60e hyppyä jossa metrejä on samanverran jos vain mahdollisuus on päästä korkeammaltakin hyppäämään pienellä lisäsatsauksella. näin ainakin omasta kokemuksesta neuvoisin.


      jos putoamisfiilistä tavoittelet niin enemmän merkkaa köyden pituus kuin hyppykorkeus. itse olen hypännyt tuon suomen korkeimman ja toisena euroopan korkeimman.

      suomen korkein on muuten mukava kun on heiluva koppi ja kaikki mutta köysi on (tai ainakin oli silloin 2009) valitettavan lyhyt. venyneenäkin maahan jäi vielä useita kymmeniä metrejä. ihan puhdas vapaapudotus on vain noin 1-2sek (tosin hienointahan onkin nimenomaan se alku mutta silti).

      sitten taas tuo euroopan korkein (Sveitsi, Verzascan pato 220m) ihan vertailuna: siinä köysi venyy melkein koko matkalle eli n.180m ja vapaapudotus on jopa 5-6sek. tosin tällaista ei suomessa ole saavutettavissa. (ensimmäinen pomppu on samaa luokkaa kuin suomen korkein :D, suosittelen hyppäämään jos sveitsissä sattuu joskus pyörimään).

    • inkeri

      Benjihyppy on välineurheilua, joten jos sanovat, että nyt ei pääse, koska välineet/sää/etc niin silloin ei pääse, ei ole työntekijöiden, ei järjestön, eikä lajin vika. Sama, kuin eivät tee tatuointeja päihtyneille, paskaisilla neuloilla ym. Tornista tullaan kuitenkin kymmenia-satoja metrejä alas, ja siinä vaiheessa huolehtisin enemmän, että hommat on kunnossa, kuin että joutuu odottelemaan. Plus Skybreakers tarjoaa korkeimman hypyn Suomessa, aika luonnollisesti saattaa joutua odottelemaan.
      Benjihypyn riskit on pienet, koska ne minimoidaan menemällä olosuhteiden mukaan eikä liukuhihnalta.

      p.s. kävin viime kesänä hyppäämässä Kaivopuistossa vikana päivänä, ja odottelua kesti n. 15 minuuttia. HA.

      ja kyllä, kallista on, mutta lähepä sitten kokeilemaan skydivingia. 370e/hyppy.

      • Benjihypy

        Onko benjihypyissä jotain ikärajaa?
        Katsoin yli 10 verkkosivua eikä missään sanottu mitään.


      • hypyhypy
        Benjihypy kirjoitti:

        Onko benjihypyissä jotain ikärajaa?
        Katsoin yli 10 verkkosivua eikä missään sanottu mitään.

        Olisit lukenu tämän jutun ihan alusta, siellä se kerrotaan...
        Alle 15 v tarvii huoltajan luvan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe