AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Venttiilien säätö

Venttiilien säätö

6 Vastausta 1 443 Lukukertaa
Kuinka venttiilien säätö tehdään kuusi sylinterisessä moottorissa.
Tiedän välykset mutta en tiedä kuinka tehdään.
Auto on volvo 760.

Ihan sama

Periaate kuin 4-sylinterisessäki. Samaan tapaan vaan! Paisti kutosessa joudut säätää 2 sylkkää enempi, ei muuta eroa

älä

tee ensimmäistä kertaa yksin.ota joku kaveriksi joka tehnyt ennenkin. RTT

hjj

laitat vaan nokkaakselin nokan ylöspäin säädettävästä sylinteristä

Näin se

Jos moottorissasi on keinuvipuinen venttiilien toiminta, niin onnistuu sullakin säätö. Kuutoskoneessa on 1-6 2-5 ja 3-4 männät pareja. Siis nousevat ja laskevat samassa tahdissa. Ota sytytystulpat irti (on helpompi pyörittää konetta). Kun jossain sylinterissä aukeaa imuventtiili, pyöritä edelleen niin kauvan että se sulkeutuu ja heti kun pakoventtiili samassa sylinterissä liikahtaa, on sen parina toimiva sylinterin venttiilit säädettävissä. Eli, jos kakkos sylinterin venttiilit on liikkeessä, niin silloin vitosen venttiilit on säädettävissä. Näin vain käyt kaikki venttiilit läpi. Yleensä venttiilit säädetään koneen ollessa kylmänä. Jossain on myös lämpimänä säädettävät, mutta harvvemmin.

Korjaus edelliseen

Imu ja pakoventtiilit pääsi vaihtumaan. Pitää olla niin, kun pakoventtiili sulkeutuu ja imuventtiili lähtee liikkeelle säädetään parina toimivat venttiilit.

Olipa neuvoja

Kone on kai prv 2.8 v6 ja venttiilien säätö on helppo homma.

Avaat kopan niin näet nokan asennon, säädettävässä venttiilissä alaspäin.
 /   /  /  / Venttiilien säätö

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta