Luonnekuvaus ravusta

tulee tässä

Kaikki tuntevat ravun: luotettavan, sympaattisen tyypin, joka on niin kiltti ja lämmin ihminen, ettei ole tosikaan. Hän on juuri sellainen ystävä, josta me kaikki haaveilemme.
Turhan usein on kuitenkin päiviä, jolloin ravut ovat äärimmäisiä kiukkupusseja, eikä heidän ajatusmaailmasta ota silloin kukaan selvää.
Rapu osaa siis olla todella monimutkainen. Koska rapu on todella herkkä, hän loukkaantuu tosi helposti kritiikistä, joka kohdistuu häneen ja hän yleensä muistaakin kaikki negatiiviset asiat, mitkä hänelle on sanottu ja hän saattaa muistuttaa niistä pitkänkin ajan päästä, koska ravulla on tunnetusti mahdottoman hyvä muisti. Parasta siis onkin, että jätät sanomatta ravulle mitään pahaa.

Ravun tunnistaa usein suurista silmistä ja ilmeikkäistä kasvoista. Erityisesti hymy on huomotaherättävä.

Ravut tykkäävät tavoitella täydellisyyttä ja tähtäävät aina parhaaseen. Joskus käy kuitenkin niin, että laiskuus iskee, eikä mikään jaksa kiinnostaa. Usein ravut kyllä ovat vireessä ja jaksavat tehdä kaiken valmiiksi.


Ravulla on erityinen kyky saada muut ihmiset tuntemaan itsensä tärkeiksi. Hän kehuu muita ihmisiä useita kertoja päivässä ja sanoo monesti, kuinka ihania hänelle läheiset ihmiset ovatkaan. Hän muistaa syntymäpäivät ja arvostaa juuri sitä, että kaikki tärkeät päivät muistetaan. Tykkäät muiden huolehtimisesta ja sinulle on tärkeää, että muut ihmiset tuntevat olonsa hyväksi. Rapu on todella intuitiivinn. Hän yliluonnollisesti saa selville muiden ihmisten tunteet.

Sen lisäksi, että olet syvällinen pohtija, olet myös ehdottoman hauska ja huumorintajuinen persoona. Osaat pitää hauskaa. Ravut viihtyvät kuitenkin paremmin pienemmässä porukassa, koska ravut ovat melko ujoja, eivätkä he isossa porukassa välttämättä aina uskalla avata suutaan ja käyttäytyä luontevasti. Joskus muiden äänekäs ja riehakas käyttäytyminen saavat ravun jopa vaivautuneeksi.

Ravuille tärkeintä on ehdottomasti se, että perheasiat ovat kunnossa. Suhteet läheisiin täytyy olla ehdottomasti kunnossa, koska muuten rapu tuntee olonsa tosi masentuneeksi.
Hellyys ja hoiva ovat hänelle myös tärkeää. Rapu pitää myös siitä, että hänet huomioidaan.
Kotiaskareet ovat ravun mieleen. Sanotaan, että kokkaus on ravun vahvuuksia. Ravun ruuissa maistuu rakkaus.

Rapu on tutustumisen arvoinen persoonallisuus.

33

8682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Osuipa kuvaus Ravusta nappiin.
      Tuommosia me ollaa.Hyvässä ja pahassa

      • rapu-56

        Kyllä oli aivan niinkuin minusta olis
        ollut analyysi kirjoitettu.
        Tälläisiä me ollaan kunnon ravut.


    • kyllä

      .. ilmetty rapu! :D

      Tärkeitä pointteja löysin.. esim. juuri tuo, että jos rapua loukataan, niin se ei hevillä unohdu. Itselläni maailman paras ystävä, joka ei minua ikinä loukkaa. (tietää, kyllä että mitä siitä seuraa:D) Itse viihdyn pikkuporukoissa, joissa pääsen olemaan edukseni. Siis uskaltaa puhua ja hauskuuttaa. Isoissa porukoissa en pärjää hyvin. Ja perhe on tosiaan se tärkein. Jos äidillä/isällä joku asia huonosti, se vaikuttaa vähän liikaakin minun mielialaan.

    • totta joka sana

      totta joka sana ja myös isot silmät ja aika kaunis.

    • upea,herkkä rapu

      Olipa ihanaa luettavaa,oikein mieltä lämmitti ja itsetunto nousi.Emme me ravut ilmeisesti ole niitä luomakunnan pahimpia yksilöitä,itse ainakin yritän löytää positiivista sanottavaa muille varsinkin tän maanantai valituksen keskellä.

    • rapuN*83

      tunnistin itseni täydellisesti!

    • Rapumies-65

      Melko hyvin tuosta itsensä tunnistaa. Kyky syvälliseen ajatteluun ja parhaaseen tai peräti täydellisyyteen pyrkiminen...niin tuttua.

      • oinas-nainen

        Lässyn lässyn. Olipas pa..kaa. Rapu on itsekäs, herkkä kritiikille, dominoiva, kontrollifriikki ja aina vaatimassa huomiota muilta. Haluaa laatia suunnitelmat kaikkeen liittyen ja jos ne eivät muille sovi, syntyy ilmiriita. Rapu liioittelee puheissaan ja nauttii muiden ihmisten manipuloimisesta.


      • gmvbnvf
        oinas-nainen kirjoitti:

        Lässyn lässyn. Olipas pa..kaa. Rapu on itsekäs, herkkä kritiikille, dominoiva, kontrollifriikki ja aina vaatimassa huomiota muilta. Haluaa laatia suunnitelmat kaikkeen liittyen ja jos ne eivät muille sovi, syntyy ilmiriita. Rapu liioittelee puheissaan ja nauttii muiden ihmisten manipuloimisesta.

        ja oinaat taas ei välitä muiden mielipiteistä yhtään.


      • Naisrapu
        gmvbnvf kirjoitti:

        ja oinaat taas ei välitä muiden mielipiteistä yhtään.

        Tuo kyllä totta oinaasta.Ravun kuvaus sopii täydellisesti minuun.


      • Sofi-Ann
        oinas-nainen kirjoitti:

        Lässyn lässyn. Olipas pa..kaa. Rapu on itsekäs, herkkä kritiikille, dominoiva, kontrollifriikki ja aina vaatimassa huomiota muilta. Haluaa laatia suunnitelmat kaikkeen liittyen ja jos ne eivät muille sovi, syntyy ilmiriita. Rapu liioittelee puheissaan ja nauttii muiden ihmisten manipuloimisesta.

        Olen kanssasi samaa mieltä.
        Ystävänä rapu ihan ok, mutta mieheksi en enää ikinä huolisi. Aivan mahdottoman huomion kipeitä tapauksia. Kodin ulkopuolella esitetään menestyvää salkku-miestä, mutta kotona esiin tulee kiukutteleva huominkipeä mies-lapsi.


      • V--mies
        oinas-nainen kirjoitti:

        Lässyn lässyn. Olipas pa..kaa. Rapu on itsekäs, herkkä kritiikille, dominoiva, kontrollifriikki ja aina vaatimassa huomiota muilta. Haluaa laatia suunnitelmat kaikkeen liittyen ja jos ne eivät muille sovi, syntyy ilmiriita. Rapu liioittelee puheissaan ja nauttii muiden ihmisten manipuloimisesta.

        Oinasnaisilla on ongelmana lyhyt pinna, se että ei välitetä muiden mielipiteistä ja mottona on: "minä olen paras." Temperamentti on tulinen ja skitsoat herkästä. Onneksi kaikki oinakset eivät ole tällaisia. Mutta jos et kestä, ole hiljaa.

        Mutta joo, itse olen vesimies ja menin kihloihin juuri rapunaisen kanssa. Luen horoskooppeja, mutta en luo niillä itselleni täysivaltaista kuvaa ihmisistä, enkä usko niihin tilanteessa kuin tilateessakaan.
        Rapunaiseni on kuvausten omainen, hän on hyvä ystävä, mutta myös oivallinen kumppani jopa miinuksineen. Mitä parisuhde olisi jos kaikki olisi täydellistä eikä särön säröä tai kiihkon kiihkoa? Rapunaiseni on kaunis, suurisilmäinen taitelijasielu, oman tiensä kulkija ja itsekäs sekä epäitsekäs, samaan aikaan luotettava, hauska ja höperö. En vaihtaisi päivääkään pois.


    • Rapu myös

      Hyvä kuvaus ravusta. Totta joka sana.

      • Loukattu on pahasti.

        Osuipa nappiin luonneanalyysi! Tosin MC Rapu.


    • minä ite

      Kivasti kirjotettu:) omasta ja monen muun mielestä ainakin henkilökohtasesti olen juuri tollanen rapu:)

    • Thänks

      Pitää kyllä todellakin luonnekuvaus paikkaansa :). Mikä olet itse horoskoopiltasi kun osaat kuvata ravun luonnetta noin hyvin?

      • tyuuuuuuuuuu

        Naurettavaa tuo ravun luonnekuvaus.Kaikkea muuta.


    • Kala-ukko

      Juu, tuo oli osuva kuvaus Ravusta . . . Mutta . .. Se, että Rapu loukkaantuu herkästi . .. ja omaa vielä niiiin mahdottoman hyvän ja piitkän muistin . . . Siinä on onkelma, joka ainakin Ravun kumppanile tuottaa useasti harmia ja harmaitahiuksia ;)))
      Jos Rapu ei saa tahtoaan läpi, niin sen hän osaa ja varsinkin muistaa näyttää ja osoittaa kumppanilleen mitä moninaisimmin eri muodoin!!!!!!!! ;))
      Jos annat Ravun . . . ainakin Rapu-naisen käyttää valtaansa ja antaa tehdä parisuhdetta koskevia päätöksiä oman mielensä mukaan, niin metsään mennään . . . parisuhde ei toimi, siten kuin sen pitäisi toimia.
      Ja jos teilaat Ravun ehdotukset, niin aivan taatusti mennään metsään . . . ja parisuhde tyssää siihen ;)))
      Ainakin minä olen tullut huomaamaan, ettei Rapu osaa neuvotella asioista . . . ainakaan vaikeista asioista, eikä Rapu osaa tehdä kompromissejä.
      Rapu-naisella on ihanat, viehkeät kasvot . . . ja se hurmaava hymy . . . Eikä yksikään mies ole enään oma itsensä sen jälkeen, kun on nähnyt Rapu-naisen hymyn!!! ;)))

    • näin.

      Totta joka sana :D

    • Rapulapsi

      Tunnistin itseni:) Varsinkin suuret silmät ja kokkaukseen taipuminen pitää paikkansa:D EN oo kyl yhtää ujo et siltä kannalta mutta. Toisaalta oinas-nainen on ihan oikeessa, ihmisten manipuloiminen ja huomion saaminen on kivaaxD

    • ei enää ikinä

      Rapu myös loukkaantuu äärimmäisen herkästi,hakemalla hakee riitaa,haukkuu kaikilla mahdollisilla sanoilla,äärimmäisen epävarma,mustasukkainen,pienenkin riidan jälkeen haluaa välittömästi erota,ei ota vastuuta sanomisistaan eikä tekemisistään,kaksinaamainen,syyttää muita ihmisiä omista virheistään,käsittämättömän ujo,mutta samalla leikkii euroopanomistajaa...
      Kolme vuotta yritin kyseistä merkkiä ymmärtää,mutta ei vaan enää jaksanut,kun mikään ei vaan koskaan kelvannut,siis en kertakaikkiaan osannut olla millään muotoa hänelle mieliksi.Eron jälkeenkin vielä teki elämän helvetiksi.
      On varmaan kivojakin rapuja,mutta tuo yksi riitti mulle,ei todellakaan jäänyt yhtään positiivista muistoa tuosta merkistä.

      • rapunainen 52v

        Moikka . Sulla oli väärä rapu.Olen rapu mut toi kuvaus ei ihan joka kohdasta osunut minuun .


      • liisa3

        Oletko varma ettei käyttänyt aineita jos tolla tavalla käyttäytyi?


    • Raputar___

      Sen verran pitänee korjata, että itse en ole mustasukkainen, enkä kahlitse. Koska itsekin haluan vähän "tilaa", minun on vaikea kuvailla tunteitani toiselle, eli niitä pitää välillä vähän onkia minusta, jos toinen haluaa vartavasten selkoa johonkin asiaan. En osaa antaa tarpeeksi hyvin vastakaikua toiselle osapuolelle, mikäli hän on verbaalisesti tunteitaan ilmaiseva, esimerkiksi tekstareilla liirun laarun rakkauden tunnustuksia. EN osaa vastata niihin mitään, saati sitten itse lähetellä tai sanoa semmoisia. Arvostan tunteiden osoitusta teoilla. Liika tunteiden ilmaiseminen kulahtaa jossain vaiheessa.

      Itse en ole mikään kokkaaja. Pidän kyllä ruoanlaitosta, ja pidän hyvästä ruoasta. Usein se on kyllä mennyt kumppaneilla niin, että minulle tehdään se ruoka. Hyvä ruoka saa minut hyväntuuliseksi!

      Ujo olen, mutten euroopanomistaja, en kyllä haluaisi olla mikään maailmannapa, semmoinen ahistaa.Liika huomio nääs.

      Kritiikki kirpaisee, myönnän, mutta silloin ei, jos se on hyvin perusteltu. Minä ainakin myönnän virheeni ja inhoan ihmisiä jotka eivät myönnä omia virheitään tai tekojaan.

    • rapu__88

      Raputar___, täällä toinen Rapu neiti joka on ihan samaan rataan kanssasi!

      Että kyllä me Ravut tiedetään varmaankin olevamme vaikeita tapauksia, kaikkine ominaisuusinemme, mutta ainakin me ollaan voidaan se rohkeasti myöntääkkin..

    • rapraprapu

      Osui kyllä mun kohdalla myös ihan täysin nappiin..
      Koko kuvaus oli kokonaisuudessaan tosi eheä, mitä nyt muisti mulla on ihan kaikkea muuta kuin hyvä :)

      Tällä hetkellä tarvon jossain suvanto aikakaudessa itse, ja tilanne on nimenomaan se että mikään ei jaksa kiinnostaa.. ystäviä kyllä tahdon nähdä mutta en jaksa ottaa yhteyttä ja iloita heidän kanssaan. Joku voisi kutsua tätä olotilaa masennukseksi mutta omalla kohdallani se ei sitä ole, tiedän tämän menevän ohi kun saan taas asiani ja tunne-elämän järjestykseen.

    • raputar____

      Hei!
      Kiva kuulla että muillakin on tuollaisia "kausia". Monet tosiaan voisi kutsua sitä masennukseksi, mutta kun sen itse tietää että se menee ohi. Mä aina ajattelen sitä kuvannollisesti että "parannan/korjaan mun kuorta" :D

    • jk

      niinkö

    • oinalluksia

      En oikein tunnista tuota hauskuutta tuntemissani ravuissa. Pikemminkin aika totista joukkoa. Koti tuntuu olevan tärkeä, siihen panostetaan. Ja muutama rapu on jotenkin piiloilkeä ainakin silloin tällöin.

    • 19+17

      aika hyvä kuvaus!

    • Anonyymi

      Loukkasin juuri rapua ja skorpparilla on pahamieli siitä :(

    • Osui ja upposi enimmältä osaltaan.

      Olen herkkä. Itken ja nauran helposti ja joskus saatan suuttua kuin Pikku Myy ja saatan myös joskus ottaa itseeni jotkut asiat, esim. jos joku on sanonut mulle jotain, jonka koin loukkaavana ja siitä saatan sitten vaikka suuttua tai vähäksi aikaa jopa mieli mennä matalaksi. Onneksi en ole pitkävihainen (pitkävihaisuus ei kuulu mun luonteeseen) enkä jaksa olla suuttuneena kauan.

      Mun kohalla ei siis päde se, että ravut saattavat hautoa pitkiäkin aikoja jotain asiaan, esim. jos joku loukannut heitä. En jaksa vatvoa kauhean kauan. Ehkä korkeintaan muutaman päivän tai viikon, joskus vatvominen loppuu jo muutamassa minuutissa, viimeistään tunnin sisällä. En vatvo viikkokausia asioita, saati sitten vuosikausia, yleensä en edes päiväkausia. En yksinkertaisesti jaksa.

      Olen aika herkkävaistoinen ja myös taiteellinen/luova.

      Mulla on aika hyvä muisti. Muistan helposti esim. laulun sanoja, numerosarjoja, tietoa jota olen lukenut.

      Ruuanlaittotaitoinen ja viihdyn aika paljon kotona. En yleensä haaveile maailmanympärimatkoista ja eksoottisista lomakohteista. Mulle usein riittä, että menen vaikka lähiostarille tai keskustaan kahville, jonkun ostoskeskuksen käytäviä mittailemaan, kävelemään metsään, kirjastoon, samoilemaan kirpputoreille. Tosin asuntoautolla olisi kiva matkailla pitkin Suomen teitä tai käydä jonkun toisen Suomen kaupungin kirpputoreilla.

      Ystävällinen ja kohtelias. Olen myös yleensä melko rauhallinen ja leppoisa lukuunottamatta tuota joskus tapahtuvaa kuohahtamista.

      Joskus laiska, mutta sitten kun teen asiat tai jaksan tehdä (esim. siivoominen, ruuanlaitto, jonkun asian selvittäminen/tutkiminen), niin uppoudun niihin yleensä enemmän tai vähemmän satasella ja perusteellisesti. Tämä perusteellisuus ja enemmän tai vähemmän intohimoinen ote ulottuu mulla myös esim. musiikin kuunteluun, asioiden selittämiseen eli että saatan selittää asiat juurta jaksain, korttien askarteluun (askartelen kortteja välillä) eli että saatan kerralla tehdä esim. kaikki seuraavan joulun kortit vaikka jouluun olisi vielä kuukausia aikaa.

      Olen vähän private person, etten ihan aina näytä tai kerro aivan kaikkea itsestäni ja saatan joskus antaa vähän ujon kuvan itsestäni, vaikka mielestäni en varsinaisesti ole ujo, en ainakaan kauheasti, koska juttelen kyllä ihmisten kanssa, mutta kun mun juttelun tarve on niin sanotusti täytetty niin en aina jaksa sitten jutella enempää, en ainakaan kauheasti. Suojelen jollain tapaa itseäni ja yksityisyyttäni, mutta sitten taas kun avaudun ja rentoudun olen ihan avoin ja mukava ihminen, ainakin toivottavasti ja kaipa myös ihan huumorintajuinenkin =)

      Rapujen sanotaan olevan myös rehellisiä. Jep. Se näkyy mulla siinä, että valehtelu ei kuulu mun tyyliin. Se mitä sanotaan ja itsestä ulospäin näytetään on aina aitoa.

    • Tuohon herkkyyteen liittyy vielä se, että tunnen asiat aika syvästi. Esim. musiikki saattaa mennä mulla ihan sieluun ja sydämeen, jos se kappale/artisti/bändi on osunut ja uponnut jota sillä hetkellä kuuntelen, luonto saattaa puhutella mua syvällisellä tasolla, jos pidän jostain ihmisestä niin pidän yleensä todella, aistin joitain asioita herkästi (taisin jo ehkä mainitakin sen).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe