pillerit

sohvi

Tietääkö kukaan milloin tyttökissalle pitäisi alkaa antamaan e-pillereitä, että ei niitä pieniä kisuja tulisi. En haluaisi leikkauttaa kissaani, joten olen miettinyt pillereiden hankkimista. Onko kellään kokemusta pillereistä oman kissan kanssa?????

4

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun kissani jouduttiin lopettamaan 2005, kun tuli syöpä pillereistä. Olin syöttänyt sille niitä noin kerran kk:dessa ja mouruamiset pysy pois. Joskus saattoi olla 8kk ettei mourunnut. Muuten kissani on olleet suht koht terveitä.. Mut sit tuli kevät 2005 kun huomasin, että mahan alla roikkuu joku patti. Mieheni vei eläinlääkäriin ja se vain oli sanonut, että ompa kumma kun kissalla on rasvapatti. Yleensä niitä on vain koirilla. Ei ollut tehnyt mitään. Sitten koitti heinäkuu ja patti oli kiinnittynyt mahaan kiinni ja vuoti valkoista mätää. Sit mentiin eläinlääkäriin ja leikkausaika saatiin. Piti syödä viikko antibiootteja. Sit oli aika mennä leikkaukseen ja sovittiin vielä, et sterilisoidaan samalla. Ei mennyt kauaa, kun eläinlääkäri soitti, että se on levinnyt.. Piti tehdä lopettamispäätös. Minä en pystynyt. Mies antoi luvan. Lisää nukutusainetta...Kissa tontille maan sisään.. Oli mies sitä viemässä hautaan. Ei ottanut minua ja poikaa mukaan. Sanoi että outoa haudata, kun on vielä lämmin. Oli aina niin tyytyväinen kissa vaikka kerrostalossakin aluksi asuttiin, niin keksi aina itselle tekemistä. Eläimillä syöpä etenee nopeasti. Ois jouluna tullut kissalle 11 vuotta elinikää.

    • duski

      missään nimessä e-pillereitä ei tule syöttää jatkuvasti, vaan korkeintaan väliaikaisesti. ne altistaa pitkässä käytössä niin paljon erilaisille sairauksille että on kissan hengen vaarantamista syöttää niitä pitkään. kasvainten lisäksi altistaa esimerkiksi maksavaurioille. eikä ne edes ole mitään idioottivarmoja vaan yksi jos toinenkin kissa on tullut raskaaksi niistä huolimatta. kyllä se leikkaus vaan on parempi vaihtoehto.

      • Olga

        ...siitosrotukissamme on syönyt enempi tai vähempi 3v ajan e-pillereitä ja tänä aikana on pilleritkin ehtineet jo muuttua kolmeen kertaan ainakin nimeltään Megestrol, Gestapuran, nykyisin Perlutex...
        kaikki ilmeisesti kuitenkin samaa pilleriä.

        Ei ole meillä ollut mitään ongelmia. (Ei myöskään aiemmalla rotunartullamme).

        (Onko yllä olevalla vanhalla kissalla varmistettu kasvaimen varmasti johtuneen pillereistä? oli nimittäin jo iäkäskin (11v?) että silloinkin voi muutenkin tulla jo kasvaimia jne...?!)

        Toki esim. kohtutulehduksen vaara ja diabeteksen vaara on näillä pillereillä riskeinä.

        Olen antanut lähinä kiiman keskeytykseen (n. 4-5 pv)

        -ja sitten nyt löytömaatiaisellamme nyt leikkausta odottaessa kerta viikkoon 1 pillerin kiiman estoon, lääkepakkauksen ohjeiden mukaan!
        -pitkä aikainen ratkaisuhan tämä pilleri ei saa olla. jos ei ole tarkoitus pennuttaa, on kissa viisainta leikata.


      • Olga kirjoitti:

        ...siitosrotukissamme on syönyt enempi tai vähempi 3v ajan e-pillereitä ja tänä aikana on pilleritkin ehtineet jo muuttua kolmeen kertaan ainakin nimeltään Megestrol, Gestapuran, nykyisin Perlutex...
        kaikki ilmeisesti kuitenkin samaa pilleriä.

        Ei ole meillä ollut mitään ongelmia. (Ei myöskään aiemmalla rotunartullamme).

        (Onko yllä olevalla vanhalla kissalla varmistettu kasvaimen varmasti johtuneen pillereistä? oli nimittäin jo iäkäskin (11v?) että silloinkin voi muutenkin tulla jo kasvaimia jne...?!)

        Toki esim. kohtutulehduksen vaara ja diabeteksen vaara on näillä pillereillä riskeinä.

        Olen antanut lähinä kiiman keskeytykseen (n. 4-5 pv)

        -ja sitten nyt löytömaatiaisellamme nyt leikkausta odottaessa kerta viikkoon 1 pillerin kiiman estoon, lääkepakkauksen ohjeiden mukaan!
        -pitkä aikainen ratkaisuhan tämä pilleri ei saa olla. jos ei ole tarkoitus pennuttaa, on kissa viisainta leikata.

        Lääkäri sanoi, että se on pillereistä tullut se syöpä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe