Pysyvä haitta-aste

rapamies

Katkaisin viime toukokuussa vasemman jalan sääriluut.Nilkka ei ole parantunut entiselleen.
Rappusissa nousu/lasku pitää mennä ykisiporras kerllaan,tai poikittain.Pyörällä ajo tai hylkääminen ei onnistu.Haen korvausta vakuutus yhtiöltä pysyvästä haitastta.Onko kellään tietoa missä korvaus summissa mennään?

32

36564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieniä korvauksia

      Kyllä haitta-aste on sinun tapauksessasi 500-2000€
      luulisin. Kun 90 luvulla koko jalan poikkileikkautuminen oli 50 000mk luokkaa.
      Haitta luokitusta et saa ihan tosta vaan. Sen määrittää ortobedi ja fysiatri ja sitten kun olet saanut ko. b-e lääkärinlausunnon niin se toimitetaan vakuutusyhtiölle ja he tekevät haitta-aste päätöksen mikäli sinulla on vakuutukset kunnossa!

    • Vakuutustypy

      Korvauksen määrä riippuu monesta asiasta.
      Ensinnäkin siitä, mikä on korvaussummasi.
      Oletetaan, että sinulla tapaturmaisen pysyvän haitan korvaus 50 000€.
      Korvaustahan maksetaan sosiaali- ja terveysministeriön haittaluokituksen mukaan (mihin joku laittoikin jo linkin).
      Jos haittaluokkasi on 1, maksetaan korvaussummasta 5%, jos haittaluokka on 2 -maksetaan summasta 10% jne.
      Suurimmissa osista vakuutuksista voit hakea tapaturmaista pysyvää haittaa vuoden kuluttua tapaturman sattumisesta, jolloin pyydät hoitavalta lääkäriltä e-lausunnon ja toimitat sen vakuutusyhtiöösi.
      Vakuutusyhtiön lääkärit ratkaisevat korvattavuuden kyseisen lausunnon perusteella.
      Muistathan, että tapaturmaisessa pysyvässä haitassa otetaan huomioon vain lääketieteellinen haitta, ei esim. ammattia tai harratuksia.

    • artolainen

      vakuutusyhtiön omistajien tarkoituksena on elää, ei elättää muita.Itse olen osa-aikainen kävelijä. 4pv viikosta kävelen kepin kanssa 1-3 pv konttaan kun jaloissa ei ole tuntoa, viimeiset 2v olen ollut mukasti tötterö täynnä lääkkeistä jotka kuitenkaa ei vie kaikkea kipua ja kuitenkin olen vakuutusyhtiön mielestä täysin työkykyinen. menee vähän asian vierestä koko vastaus mutta kuitenkin, vakuutusyhtiön vastaukset top 2- eräältä ystävältäni amputoitiin jalka ja oikea käsi on halvaantunut joiden vuoksi haki eläkettä- vastaus oli että henkilö on työkykyinen, koskapa ei ole näkyvää haittaa..Isäni haki eläkettä autokolarissa saamiensa vammojen vuoksi,noin kuukausi isukin kuoleman jälkeen tuli vakuutusyhtiön ilmoitus jonka mukaan äijä on taysin työkykyinen-Mielenkiintoista eikö vain. Toivottavasti saat asiallista kohtelua

      • minä vaan

        No tämä nyt oli asian vierestä, eikä liittynyt alkuperäisen kysymykseen mitenkään...


      • rapamies
        minä vaan kirjoitti:

        No tämä nyt oli asian vierestä, eikä liittynyt alkuperäisen kysymykseen mitenkään...

        Nyt on sitten e-todistus lähteynyt Pohjolaan.
        Mitataan aikaa ja katsotaan luokitus,aika alkaa
        nyt.


      • tarsal12
        rapamies kirjoitti:

        Nyt on sitten e-todistus lähteynyt Pohjolaan.
        Mitataan aikaa ja katsotaan luokitus,aika alkaa
        nyt.

        Kuinka pysyvän haitan korvauksen kans kävi?


      • rapamies
        tarsal12 kirjoitti:

        Kuinka pysyvän haitan korvauksen kans kävi?

        Pohjola toimi nopeasti,korvaus 2500 €.


      • ajankohtaista itsel
        rapamies kirjoitti:

        Pohjola toimi nopeasti,korvaus 2500 €.

        Kauanko kesti saada korvaus rahat ?


      • kampura.
        rapamies kirjoitti:

        Pohjola toimi nopeasti,korvaus 2500 €.

        Lääkäri määrittelee pysyvän haitan asteen. Vakuutusyhtiö kertoo hyväksymänsä haitta-asteen prosentteina. Tämä on oletettavasti keino pitää kansalaiset tiedon ulkopuolella. Itselläni haitta-aste oli luokka 5. Korvausprosentti oli 15%. Vakuutusyhtiöt luultavasti aina vähentävät haitta-astetta ja me asiantuntemattomat, jotka emme ymmärrä näistä mitään, tyydymme siihen, että saimmepa jonkun satasen edes. Haitta asteen yksi pykälä tietääkseni on 5%; näinollen lääkärinlausunnon mukainen olisi ollut 25%, 15 TULI JA OLIN TYYTYVÄINEN, KOSKA EN ROHJENNUT ODOTTAA MITÄÄN. Työkyky ei näistä parane, joten korvausmäärällä ei kauan eläisi muutenkaan. On sopeuduttava uuteen tilanteeseen ja etsittävä uusi leipäpuu.


      • Oma kokemus
        kampura. kirjoitti:

        Lääkäri määrittelee pysyvän haitan asteen. Vakuutusyhtiö kertoo hyväksymänsä haitta-asteen prosentteina. Tämä on oletettavasti keino pitää kansalaiset tiedon ulkopuolella. Itselläni haitta-aste oli luokka 5. Korvausprosentti oli 15%. Vakuutusyhtiöt luultavasti aina vähentävät haitta-astetta ja me asiantuntemattomat, jotka emme ymmärrä näistä mitään, tyydymme siihen, että saimmepa jonkun satasen edes. Haitta asteen yksi pykälä tietääkseni on 5%; näinollen lääkärinlausunnon mukainen olisi ollut 25%, 15 TULI JA OLIN TYYTYVÄINEN, KOSKA EN ROHJENNUT ODOTTAA MITÄÄN. Työkyky ei näistä parane, joten korvausmäärällä ei kauan eläisi muutenkaan. On sopeuduttava uuteen tilanteeseen ja etsittävä uusi leipäpuu.

        Hei,
        haitta-asteen määrittely on tosi tärkeää, sillä jos haitta-aste on 30 % (30/5 =6, haittaluokkana),
        niin saa myös verotuksesta invaliditeetti-alennuksen pienistä määristä.
        Sekä valtion- että kunnanverotukseen.

        Kannattaa tilata aika asiantuntevalta lääkäriltä ja ajantilausvaiheessa kertoa, että haluaa nimenomaan haittaluokka-määrityksen verotusta varten.

        Omakohtainen kokemus; tilasin terveyskeskuslääkäristä ajan, jonne kerroin, että tarvitsen haittaluokituksen. Vastaanottovirkailija tarkisti asian, ja varasi minulle tupla-ajan sekä pyysi ottamaan tutkimukset ja muut dokumentit mukaan. Haittaluokka tuli muutaman viikon kuluttua.
        Maksoi; käyntimaksu 12,50 ja lausuntopalkko 27 euroa muistaakseni.

        Koska vähän epäilin, kävin myös työpaikkalääkärissä, samat jorinat; ja sama käyntimaksu, mutta tämä ilmaiseksi. Työnantajan ja työpaikkalääkärin soppariin kuului myös lausuntopalkkiot.

        Vakuutusyhtiön toiminnoissa ne laitokset toimivat juuri noin; mitätöidään ja tehdään kaikkensa, ettei mitään tarvitse maksaa. Siksi ihmisiä huijataan vakuutuspäätöksillä ja oikea haittaluokan korvaukset jäävät saamatta, esim. 6.

        Haittaluokat on määritelty liikennevahinkolautakunnan sivuilla sekä työtapaturmasivuilla.
        Työtapaturmissa on huonommat rahasummat, mutta yks-yhteen, sitä rahaa ei saa työtapaturmana eika liikennevahinkona, ellei jotain konkreettista, josta eivät millään pysty luistamaan.
        Vetkuttaa ja vedättää kyllä.

        Invaliditeetista lisätietoa vero.fi:stä. Verottaja ei viilaa linssiin vaan vähentää invaliditeetin oikein.


      • Anonyymi

        Kas kun sun päätä ei amputoitu😵🤯


    • annekatriina

      Hei sinun pitää ensin saada hoitavalta lääkäriltä E-lausunto jossa ilmenee haitta-aste. luokituksena (1-20) .
      Tämän perusteella kun tapaturmasta on kulunut vähitään vuosi on vakuutusyhtiön maksettava pysyvästähaitasta aiheutuva haitta-aste korvaus, käsittääkseni vak. yhtiön on kolmen kuukauden kuluessakun lausunnot ovat heille saapuneet tehtävä maksu päätös. tästä ei ihan varmaa tietoa mutta näin laki-ihminen minua informoi.

      • yksinäinen ystävä

        Mielenkiintoinen ketju. Uutta tietoa itselleni. Kysyn vanhemman ystäväni puolesta, joka on uupunut ja tietämätön hakemaan kaikenlaisia korvauksia.

        Onko hyötyä haitta-asteen määrittämisestä tapauksessa, jossa:

        - ikä 64-vuotta
        - kulumaperäinen selkäongelma: työkyvytön 1 v, sairaspäivillä
        - leikkaus, meni niin hyvin kuin mahollista: halvaantumisvaara oli, ei halvaantunut
        - jäi pysyvä hermosärky ja tosien jalan kääntyminen sivulle, toinen jalka "raahauttaa".
        - leikkauksesta kulunut vuosi
        - eläke myönnetty (normaali työeläke).

        Onko siis hyötyä hakea invaliiditeettiasteita?

        Kiitokset asiallisista vastauksista


      • Omakokemus
        yksinäinen ystävä kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ketju. Uutta tietoa itselleni. Kysyn vanhemman ystäväni puolesta, joka on uupunut ja tietämätön hakemaan kaikenlaisia korvauksia.

        Onko hyötyä haitta-asteen määrittämisestä tapauksessa, jossa:

        - ikä 64-vuotta
        - kulumaperäinen selkäongelma: työkyvytön 1 v, sairaspäivillä
        - leikkaus, meni niin hyvin kuin mahollista: halvaantumisvaara oli, ei halvaantunut
        - jäi pysyvä hermosärky ja tosien jalan kääntyminen sivulle, toinen jalka "raahauttaa".
        - leikkauksesta kulunut vuosi
        - eläke myönnetty (normaali työeläke).

        Onko siis hyötyä hakea invaliiditeettiasteita?

        Kiitokset asiallisista vastauksista

        Hei,
        Ihanaa, että jollakin on noin huolehtivainen ystävä!!

        Perusperiaatteet on, että ystäväsi saa jo automaattisesti täyden invaliditeetti-alennuksen, koska on työkyvyttömyyseläkeläinen.

        Ellei hän ole työkyvyttömyys/kuntoutustuella, vaan suoraan vanhuuseläkkeellä, asiaa kannattaa alkaa selvittämään oikeasti, sillä käsittääkseni vanhuuseläkeläinen ei saa invaliditeettia, jos ei ole lääkärintodistusta sinne toimittanut. Ja huomioitavaa on, ettei vielä ole myöhäistä, koska lääkärintodistuksella voi saada max 5 verovuotta taaksepäin alennuksen, jos lausunnossa todetaan sairauden alkupäivämäärä.

        Invaliditeetti-vähennys on "oikeasti" hyvin pieni, kyse on kunnallisverosta täydellä inva-prosentilla 150 ja valtioverotuksesta max 450 euroa (verovähennykset voivat olla väärinpäin).Ja vielä niin, että valtioverotuksesta ei saa alennusta, jos ei ole ansiotuloja (palkkaa, palkkioita, vuokratuloja jne),
        tosin puolison tuloista ne vähennetään automaattisesti, jos itsellä ei ole mistä vähentää.

        Ylipäätään invaliditeetti-todistusta verotoimistoon kannattaa päivittää, jos invaliditeetti lisääntyy. Vanhuuden tuomat viat ja haitat eivät lisää invaliditeettia, mutta vahingot ja vammatumiset kyllä sekä lisäsairaudet, esim. diabetes ja sen sellaiset.

        Yritä pitää ystävääsi "pystyssä", masentuneita ja sairaita muutenkin potkitaan päähän kaikin keinoin.

        ** Onhan ystävälläsi eläkeläisen hoitotuki ja eläkeläisen asumistukiasiat kunnossa???
        Onhan hän päivän piristykseksi käynyt sopeutumisvalmennuspaikoissa (kylpylät) sekä hakenut Kelan harkinnanvaraista kuntoutusta joka toinen vuosi?? Kela ei kuntouta, ellei eläkeläisen hoitotuki ole luokkaa kaksi hoidon tarpeen vuoksi, mutta harkinnanvaraista voi myöntää, jos hyvät hakemukset ja lääkärinlausunnot. Oma vammaisryhmä-järjestö auttaa asiaa sekä jos pääsee jotenkin Keskussairaalan
        kuntoutusohjaajan puheille. Sinne pitäisi päästä ilman lähetettäkin.


      • virtuaalikahvit
        Omakokemus kirjoitti:

        Hei,
        Ihanaa, että jollakin on noin huolehtivainen ystävä!!

        Perusperiaatteet on, että ystäväsi saa jo automaattisesti täyden invaliditeetti-alennuksen, koska on työkyvyttömyyseläkeläinen.

        Ellei hän ole työkyvyttömyys/kuntoutustuella, vaan suoraan vanhuuseläkkeellä, asiaa kannattaa alkaa selvittämään oikeasti, sillä käsittääkseni vanhuuseläkeläinen ei saa invaliditeettia, jos ei ole lääkärintodistusta sinne toimittanut. Ja huomioitavaa on, ettei vielä ole myöhäistä, koska lääkärintodistuksella voi saada max 5 verovuotta taaksepäin alennuksen, jos lausunnossa todetaan sairauden alkupäivämäärä.

        Invaliditeetti-vähennys on "oikeasti" hyvin pieni, kyse on kunnallisverosta täydellä inva-prosentilla 150 ja valtioverotuksesta max 450 euroa (verovähennykset voivat olla väärinpäin).Ja vielä niin, että valtioverotuksesta ei saa alennusta, jos ei ole ansiotuloja (palkkaa, palkkioita, vuokratuloja jne),
        tosin puolison tuloista ne vähennetään automaattisesti, jos itsellä ei ole mistä vähentää.

        Ylipäätään invaliditeetti-todistusta verotoimistoon kannattaa päivittää, jos invaliditeetti lisääntyy. Vanhuuden tuomat viat ja haitat eivät lisää invaliditeettia, mutta vahingot ja vammatumiset kyllä sekä lisäsairaudet, esim. diabetes ja sen sellaiset.

        Yritä pitää ystävääsi "pystyssä", masentuneita ja sairaita muutenkin potkitaan päähän kaikin keinoin.

        ** Onhan ystävälläsi eläkeläisen hoitotuki ja eläkeläisen asumistukiasiat kunnossa???
        Onhan hän päivän piristykseksi käynyt sopeutumisvalmennuspaikoissa (kylpylät) sekä hakenut Kelan harkinnanvaraista kuntoutusta joka toinen vuosi?? Kela ei kuntouta, ellei eläkeläisen hoitotuki ole luokkaa kaksi hoidon tarpeen vuoksi, mutta harkinnanvaraista voi myöntää, jos hyvät hakemukset ja lääkärinlausunnot. Oma vammaisryhmä-järjestö auttaa asiaa sekä jos pääsee jotenkin Keskussairaalan
        kuntoutusohjaajan puheille. Sinne pitäisi päästä ilman lähetettäkin.

        Kiitos myös minulle kohdistuneista kannustavista sanoista: Olen tosiaan pyrkinyt aina auttamaan vanhuksia ja poljettuja ilmisiä, ihmisarvo heilläkin - ovat tärkeitä silmukoita tässä elämän ketjussa. Ei elämänarvoa voi mitata rahassa. Lisäksi auttamisesta tulee aivan mahdottoman hyvä mieli itselle. Varsinkin pyyteettömästä, tuntemattomasta auttamisesta (jolloin autettava ei jää kiitollisuudenvelkaan).

        Alanpa tutkimaan ystäväni hoitotukitilannetta. Työkyvyyttömyyseläke hänelle on juuri tullut, ehtii saada vain 2 kk jonka jälkeen saa vanhuuseläkkeen. On hivenen ylpeäkin hakemaan invaliiditeettia yms. (sinnikästä vanhaa sukupolvea), mutta jospa hänet saisin - omantunnonarvoa menettämättä - hakemaan saatavilla olevaa tukea. Kyllä hän yli 40 vuoden työuran jälkeen on muutama euro tukea paikallaan.

        Hyvää jatkoa sinullekin! Kiitos neuvoista! Virtuaalikahvit tarjoan ;.)


      • Asiacas

        e-lausuntoon tule mitään hoitavan lääkärin määrittelemää haitta-astetta,kuten nimimerkillä "annekatriina" sanoi.Vakuutusyhtiön lääkäri yksin määrittelee haitta-asteen e,ym-lausuntojen kanssa.

        Ja tämä on varmaa tietoa koska itselläni on kokemusta tästä.


      • vak.yhtiön lääkärin
        Asiacas kirjoitti:

        e-lausuntoon tule mitään hoitavan lääkärin määrittelemää haitta-astetta,kuten nimimerkillä "annekatriina" sanoi.Vakuutusyhtiön lääkäri yksin määrittelee haitta-asteen e,ym-lausuntojen kanssa.

        Ja tämä on varmaa tietoa koska itselläni on kokemusta tästä.

        määritellä, niin tiedät kyllä mitä saat. Täyden vedätyksen.
        Kyllä se on hoitavalääkäri, joka se haitta-aste määrittelee. Piste.


      • tiedänvarmasti
        vak.yhtiön lääkärin kirjoitti:

        määritellä, niin tiedät kyllä mitä saat. Täyden vedätyksen.
        Kyllä se on hoitavalääkäri, joka se haitta-aste määrittelee. Piste.

        määrittele haitta-astetta vaan vakuutusyhtiön lääkäri AINA.....Uskokaa jo.


      • juuuujuuuu
        tiedänvarmasti kirjoitti:

        määrittele haitta-astetta vaan vakuutusyhtiön lääkäri AINA.....Uskokaa jo.

        Kyllä hoitava lääkäri määrittelee haitta-asteen lausunnoissa, mutta vakuutusyhtiö päättää yleensä, että haitta-aste on pienempi kuin erikoislääkärin määrittelemä.

        Minä myös tiedä mitä puhun.


      • Anonyymi
        vak.yhtiön lääkärin kirjoitti:

        määritellä, niin tiedät kyllä mitä saat. Täyden vedätyksen.
        Kyllä se on hoitavalääkäri, joka se haitta-aste määrittelee. Piste.

        minulla hoitava lääkäri antoi 50%, haitta aste 9, mutta vakuutusyhtiö 2


    • kaljaa

      Miten tapaturmavakuutus liittyy johonkin leikkauksen jälkeen tulleeseen hermosärkyyn ? Onko se leikkaus ollut tapaturma ? Eikö se ole tarkoituksellinen toimenpide, jossa kirurgi tai muu hoitava henkilö suorittaa ennaltasovitun hoitotoimenpiteen jonka riskit ovat olleet puolin ja toisin tiedossa.

      Se ei ole ollut mikään äkillinen tai ennalta arvaamaton ulkoinen tekijä joka on aiheuttanut vamman.

    • vapaamuotoinen

      Hei!

      Tällä palstalla kun tuntuu olevan tästä haitta-asteen määrittelemisestä sun muusta tietoa, niin haluasin kysyä jos kenelläkään olisi minun asiastani tietoa.
      Minun pitäisi hakea korvauksia pysyvästä haitasta suoraan henkilöltä joka sen aiheutti. Eli tapauksessani minua puukotettiin sääreen, josta aukesi laskimo, jouduttiin tekemään iso ja vaikea leikkaus verenpurkauman poistamiseksi. Tästä minulle on jääneet pysyvät hermokivut, tunnonalemenaa koko säären ja jalkapöydän alueelta, enkä kipujen takia pysty normaalisti liikkumaan enkä työskentelemään. Kysymykseni koskeekin että pitääko myös oikeudenkäyntiä varten olla tuo E-lääkärin lausunto? Kävin 7kk sitten terveyskeskus lääkärissä, joka sitten 7kk odottamisen jälkeen kirjoitti minulle "vapaamuotoisen lausunnon", vaikka hyvin tiesi mihin tätä tarvitsen. eikä hän myöskään ilmoittanut minkäänlaista haittaluokkaa. Muuten varmasti menisi jonkun vakuutusyhtiön kautta mutta turman aiheuttaneella henkilöllä ei moista ole, joten menee varmaan valtionkonttorin kautta.

      Olisin kiitollinen tiedoista!

      • jaljjasjdfjddjgak

        Juttu on käsitelty nyt ilmeisesti rikosasiana.

        Käy toisella lääkärillä ja pyydä valtiokonttoria varten uusi lausunto. Käy vaikka lakimiehellä joka avusti sinua oikeudenkäynnissä ja pyydä tekemään hakemus, että saat hakemukseen kaikki tarpeelliset tiedot. Sinullahan on mahdollisuus saada korvauksia kivusta ja särystä, kosmeettisesta haitasta , työansionmenetyksestä yms. Valtiokonttori tekee itsenäisen päätöksen riippumatta tuomioistuimen päätöksestä, joten toimita sinne kaikki mahdollinen aineisto mikä sinusta tehnyt pahoinpitelyn jälkeen ja päälle vielä se lääkärinlausunto (tilaa hoitopaikoista).

        Joskushan nostetaan vielä erillisiä oikeudenkäyntejä tekijää vastaan kun vamman laatu myöhemmin varmistuu.


    • vipraattori

      moi, multa katkesi vasemasta kädestäni pikkurillin kämmenluu (oli 2 murtumaa) luulin alussa että sormeni oli vai taittunut,yksi peukalo on leikattu koska lähti jatkuvasti sijoiltaan. olin viikon töissä ja soitin lääkärille aikaa,hoitaja käski syödä puranaa ja laittta kipukeeliä viikon verran.vaimoni sai kummiskin ajan seuraavalle päivälle. nyt sormeani ei saa enää suoraksi ja kipujakin on. eli onko tämmöisessä tapauksessa mahdollisuus saada korvauksia?????

      • niiiiiiiiiiiiiiiii

        Vastatkaa kuka korvaa työssä saadun mrsa-tartunnasta aiheutuvat haitat? onko vastaavia tapauksia muita kuin Kemissä


    • Konnia onko heitä

      Hoitavan lääkärien lausunnolla joka tuntee potilaan oikein ja kunnolla vakuutuslääkärit muuttavat haitta-asteeta pienemmäksi koska vakuutuslääkärit nuoleskelevat omaa työpaikkaa ja eivät tiedä todellista haittaa tapaturmasta. Konnia vai luikureita vakuutuslääkärit, joiden nimi pitäisi ja pitää ilmetä selvästi.
      Pohjolan vakuutus on epävarmaa ja kieroilua.

      • Erkki67

        Niimpä niin edelliseen vastaan. Olen aivan samaa mieltä kanssasi.
        Oikeudemukaisuus ja rehellisyys puuttu Pohjolan vakuutuksista. Käyttävät asiakkaita hyväksi, ei ihme jotta saa asikkailta rahat ja nauttivat voitoista joita ei moni asiakas edes tiedosta


    • Mellel

      Minulla Pirstaleinen kantaluun murtuma, jota ei voitu leikata kun ei ollu tarpeeksi suuria luunpalasia yhdistää.
      Erikoislääkäri antoi haitta-asteeksi 9, kun sitä kysyin. ja vakuutus yhtiön lääkäri haitta-aste 3.
      Etsiessäni haitta-aste määritelmää haittaluokka 8-10 kuvaa minua.
      Huomenna yhteys vakuutus yhtiöön ja kysellään että miten tästä eteenpäin

    • Anonyymi

      Onko haitta korvauksen suuruus luettavissa suoraan tuosta taulukosta ikä mukaan lukien? Terveisin 40 kymppinen 3 luokan haitta. Terveisin. Tietä. Ätön Loimaalta

    • Anonyymi

      Hei, jos aikoo hakea pysyvän haitan korvausta, pitääkö e-lausunto saada leikanneelta lääkäriltä, vai voiko käydä jollain toisella lääkärillä (minun tapauksessani ortopedillä)? Ja siis käytännössä lääkäriltä oyydetään todistus vakuutusyhtiötä varten, lääkäri tekee tutkimukset ja kirjoittaa todistuksen, joka sitten toimitetaan vakuutusyhtiöön? Olenko oikeassa? Olen vähän epävarma mitä käytännössä pitää tehdä. Minulla siis tapaturman johdosta jalka leikattu, ja kuntoutettu, mutta silti jalka ei palautunut ennalleen, on jäykkä, puutuu helposti, osittain tunnoton, turpoaa rasituksen jälkeen. Voin elää tämän kanssa, mutta entisen lainen siitä ei koskaan enää tullut. Tapaturmasta vuosi.

    • Anonyymi

      Minulla olla tosi Iso haitta vehkeen pää naarmuttaa ja hieroo polvia ikävänlaisesti. Onko tähän haittaan mahdollisuutta saada korvauksia ja minkä luokan mukaan. Terveisin Iso melamies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe