Paska koko

TSI-värkki

Ei ole loppujen lopuksi TSI:stä mihinkään. Olen ajanut omalla Golfillani nyt vajaan kymppitonnin, ja koneen luonne on outo. Kun käytin 98:a, se pelasi suht hyvin, tosin joku onnahdus oli kompuran ja turbon välivaiheena eli ponneton/voimaton alue. Kun siirryin hintasyistä ysivitoseen (jota valmistaja suosittelee 140 hv koneessa) niin kovin on kurjaa reagointi kaasuun, ja kylmänä nykii ja empii, kun tallan lyö pohjaan ei tapahdu mitään vaan semmoset ahtamattomat 1,4 litraiset pikkuautotkin painaa ohi. Huollossa testerin mukaan ei ole vikaa.

Kyllä siirryn seuraavaksi dieseliin. Siinä ei ole vastaavaa kahden ahtimen välistä onnahdusta, ja vääntöäkin eri lailla. Ja ei tuo bensakulutus ole ollut kovinkaan alhaista, pkseudun ruuhkissa vetää kympin sataselle ja seka-ajossakin 8,5-9 litraa. Pettymys!

16

2576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmittaa

      niin mietipä miltä tuo skootterin kone tuntuu uudessa Passatissa

      • heip

        tein ilmeisesti oikean valinnan. Kesällä oli vaihtoehtona tsi golf ja pari muutakin gti-luokan peliä. Valitsin 145hv 5-ovisen focuksen ja kyllä on mahtava peli ajaa. Kaupungissa n. 9 litraa ja maantiellä lähempänä 6l/100km. Todellakin tyytyväinen olen ollut, paljon tulee huviajelua nykyään :)


      • huhhei.............
        heip kirjoitti:

        tein ilmeisesti oikean valinnan. Kesällä oli vaihtoehtona tsi golf ja pari muutakin gti-luokan peliä. Valitsin 145hv 5-ovisen focuksen ja kyllä on mahtava peli ajaa. Kaupungissa n. 9 litraa ja maantiellä lähempänä 6l/100km. Todellakin tyytyväinen olen ollut, paljon tulee huviajelua nykyään :)

        Ole onnellinen ja tyytyväinen autosi kanssa niin pitkään, kunnes se ruostuu altasi. Focuksia eikä muitakaan Fordeja edes ruostesuojata tehtaalla. Vain kirkas maalipinta ja käsittelemättömät palkit koristavat autosi alustaa. Ja tämä tieto on tosi.


      • on kulutuslukemat
        heip kirjoitti:

        tein ilmeisesti oikean valinnan. Kesällä oli vaihtoehtona tsi golf ja pari muutakin gti-luokan peliä. Valitsin 145hv 5-ovisen focuksen ja kyllä on mahtava peli ajaa. Kaupungissa n. 9 litraa ja maantiellä lähempänä 6l/100km. Todellakin tyytyväinen olen ollut, paljon tulee huviajelua nykyään :)

        Minullapa TSI-Jetta ja kulutus sekalaisessa kaupunki- ja maantieajossa (työmatkaliikenne) noin 7,1 litraa sadalla. Ei paha! Ja mahtavasti vääntävä kone, äänetön mutta muuten kuin diiselillä ajaisi alhaisilla kierroksilla.


      • pitää kuin seula
        huhhei............. kirjoitti:

        Ole onnellinen ja tyytyväinen autosi kanssa niin pitkään, kunnes se ruostuu altasi. Focuksia eikä muitakaan Fordeja edes ruostesuojata tehtaalla. Vain kirkas maalipinta ja käsittelemättömät palkit koristavat autosi alustaa. Ja tämä tieto on tosi.

        jotain suojamönjää tuonne Fokkerin pohjaan näyttää jossain vaiheessa kuitenkin tarttuneen. Aion noudattaa neuvoasi ja nauttia ajeluista kunnes tuo ruostuu alta pois. Kykeneekö Golfilla samaan? :)


    • mieltä

      Minä puolestaan olen ajanut uudella Jetallani vasta noin 1200 km ja olen ollut erittäin tyytyväinen TSI:n ja DSG:n yhteispeliin. DSG:n kanssa ei tarvitse miettiä noita vääntöalueita, joten en ole huomannut tuollaista ponnetonta aluetta. Jos olen halunnut liikkua vikkelään esim. ohitustilanteissa, aina olen päässyt kaasun pohjaan painamalla erittäin liukkaasti kulkemaan.

      Käsin vatkaaminen vaatii enemmän tietoa vääntöalueesta, mutta tuo sinun kuvauksesi kuulostaa siltä, että kompura ei ole jostain syystä toiminut kaikissa tilanteissa. Tuonlaiset ongelmat, jotka ilmenevät vain silloin tällöin, eikä niitä saada huollon koeajossa esiin, ovat harmillisia todentaa.

    • TSI!

      Kuulostaa uskomattomalle tuo tarinasi, vähän epäilyttää.
      Mutta jos jotain empimisiä olisi, taatusti ei kuuluisi asiaan. Ahtimet eivät toimi niin, että toinen lopettaa kun toinen aloittaa, vaan siirtymävaiheessa ne puhaltavat yhtä aikaa.
      TSI:tä on ollut markkinoilla niin vähän aikaa, että takuuseen viat vielä menee ja menisi tuollainen vika, vaikka varsinainen takuuaika olisi loppunutkin.

      • Teeässgee

        Yhtä aikaa puhalti multa fyrkat lompsasta, kompurat ja turpot, ei se nykimätöntä kiihdytystä näyttäny, vaihtoon meni, sääliksi käy joka huolii...


    • ketjun

      aloittajan TSI tarkoittaa Toyota Se Isällä on!
      Kyllä huollossa täytyy senkaltainen vika löytyä mitä kaveri kertoo.
      Taitaa olla kateellisen provo.

    • Ossi Ostaja

      Mulle kyllä kelpais. Mihin hintaan olsit luopumassa?

    • moottoriohjaus

      Moottoriohjaus on oppiva ja on tottunut 98:iin. Varmaan pitää "nollata" tai ajella vain riittävästi, että kone "oppii" 95:lle

      • Kitlerin hiusaus

        Opi ja aja golohvi paaluun


    • Himmashahna

      Joo tuttua on, kohta leviää käsiin koko paska, itselläni kesti ajaa n. 50 tuhatta, sitten loppui usko. Tsi kone ei kestä ja jos siihen vielä lisää kylkeen dsg vaihteiston niin voi helvetti, ongelmia riittää...

    • Suomi lamassa

      älyn juhlaa ja trollien temmellystä, säälittävää.

    • tsi

      Meni Golffista kone.

      • Kävellen perille

        Ei ole edellinen vapaasti hengittävä bcb-kone sen kummoisempi. Toisen kerran vuoden sisään Golf hinurilla korjaamolle (ajettu nyt 105 tkm). Voi näillä vehkeillä kaupungilla cruisailla, mutta pidemmälle maakuntaan ei uskalla enää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe