Haluan lihoa

alipainoinen

Onko muilla vastaavaa kokemusta? Olen aliapinoinen ja haluan lihoa terveellisesti. Syön paljon ja säännöllisesti monipuolista kotiruokaa mutta painoa on vaikea saada nousemaan. Joka paikka on täynnä laihdutusohjeita mutta lihotusohjeita ei...

57

7370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiinamaaria

      Mikä on painosi ja pituutesi nyt, paljonko syöt päivässä, paljonko liikut - miten?

      Paino nousee, kun saa enemmän energiaa kuin kuluttaa. Jos suusta menee sisään riittävästi energiaa, mutta paino ei nouse, voi olla kysymys jostain imeytymishäiriöstä tai esim. kilpirauhasen yliaktiivisuudesta.

      Terveellinen lihominen tarkoittaa lähinnä lihaskudoksen lisäämistä, proteiinin liian vähäinen saanti voi vaikeuttaa tätä. Eli ruokavalion määrällisen tarkkailun lisäksi voisi suorittaa laadullista tsekkausta - mistä se syömäsi kalorimäärä koostuu. Lihaksien kasvattaminen vaatii urheilua, joka taas kuluttaa kaloreita - eli ruuan määrää voi joutua lisäämään aika paljonkin, jos mielii lihaksia kasvattaa (ja lihaksien kasvattaminenhan ei tarkoita että muuttuisi semmoiseksi bodarihirviöksi, vaan ihan vaan pikkuisen volyymin ja muodon saamista luiden ympärille)

      Toki ihmisvartaloon rasvakin kuuluu - sekin tuo kaunista pyöreyttä ja pehmeyttä ja on ihan tarpeellistakin, ja kyllä sitäkin varmasti saat painon lisääntyessä, kunhan nyt vaan ensin keksitään, miksi se ei nouse.

    • sama vika

      Joo eli mulla oli sama vika tuossa muutama vuosi sitten. Paino ei noussut vaikka kuinka söy, terveellistä tai epäterveellistä. painoin 54kg ja 172cm pitkä (mies).

      Aloin käymään salilla ja paljon protskua on tullu lipitettyä ja syötyä, suurimmaksi osaksi proteiinin saannista kanaa. Ruokavalio on terveellinen, paitsi kerran viikossa Mc:stä hampparii ja muuta roskaa että pysyy mieli hyvänä=) Oon käyny vajaan vuoden salilla (3-5x viikossa) ja lihasta on kertyny ja paino 67 kg. Eli mun ohjelma on ollu: Aamupala n.klo7, lounas n.klo11, välipala n.klo14, päivällinen n.klo17, välipala n.klo19, salille--> reenin jälkeen palautusjuomat, iltapala n.klo21:30. Jos ei tuo auta niin sitten lekurille. Niiiiiin ja jos poltat, LOPETA SE!!! =)

      • alkuperäinen kysyjä

        Kiitos asiallisista ja hyödyllisistä vastauksista!
        Olen alkuperäinen kysyjä.

        Olen 166cm ja 50-51kg nainen. Liikun n. 2krt vko, kerran viikossa tunnin hölkkä ja kerran viikossa kevyt tunnin kuntosalitreeni. Liikuntaa en halua vähentää.

        Syön aamulla puuroa jogurtin ja marjojen kanssa klo7, välipalaksi pari hedelmää klo9, lounaaksi lämpimän ruoan klo11, välipalaksi esim pari karjalanpiirakkaa ja hedelmän klo14, päivälliseksi lämpimän ruoan klo17-18 ja iltapalaksi leipää klo21. Olen alkanut lisätä ylimääräistä öjyä ruokiin. Syön mielestäni paljon proteiinia, kaikki lämpimät ateriat sisältävät kalaa tai lihaa. En tupakoi.

        Syy on varmaan vain perinnöllinen, nopea aineenvaihdunta.


      • lilyanni
        alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Kiitos asiallisista ja hyödyllisistä vastauksista!
        Olen alkuperäinen kysyjä.

        Olen 166cm ja 50-51kg nainen. Liikun n. 2krt vko, kerran viikossa tunnin hölkkä ja kerran viikossa kevyt tunnin kuntosalitreeni. Liikuntaa en halua vähentää.

        Syön aamulla puuroa jogurtin ja marjojen kanssa klo7, välipalaksi pari hedelmää klo9, lounaaksi lämpimän ruoan klo11, välipalaksi esim pari karjalanpiirakkaa ja hedelmän klo14, päivälliseksi lämpimän ruoan klo17-18 ja iltapalaksi leipää klo21. Olen alkanut lisätä ylimääräistä öjyä ruokiin. Syön mielestäni paljon proteiinia, kaikki lämpimät ateriat sisältävät kalaa tai lihaa. En tupakoi.

        Syy on varmaan vain perinnöllinen, nopea aineenvaihdunta.

        Ei sun tarvi välttämättä lihoa et ole hirveän alipainoinen jotenka...


      • Anonyymi

        Hei 172cm pitkä mies, millainen ruokavalio sitten sinulla on ollut? Mitä olet yleensä syöny noina aikoina? Pärjääkö vaan kanan syönnillä ja saavuttaisi samanlaisen tuloksen?


      • Anonyymi
        alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Kiitos asiallisista ja hyödyllisistä vastauksista!
        Olen alkuperäinen kysyjä.

        Olen 166cm ja 50-51kg nainen. Liikun n. 2krt vko, kerran viikossa tunnin hölkkä ja kerran viikossa kevyt tunnin kuntosalitreeni. Liikuntaa en halua vähentää.

        Syön aamulla puuroa jogurtin ja marjojen kanssa klo7, välipalaksi pari hedelmää klo9, lounaaksi lämpimän ruoan klo11, välipalaksi esim pari karjalanpiirakkaa ja hedelmän klo14, päivälliseksi lämpimän ruoan klo17-18 ja iltapalaksi leipää klo21. Olen alkanut lisätä ylimääräistä öjyä ruokiin. Syön mielestäni paljon proteiinia, kaikki lämpimät ateriat sisältävät kalaa tai lihaa. En tupakoi.

        Syy on varmaan vain perinnöllinen, nopea aineenvaihdunta.

        Jospa alkaisit syödä muutakin kuin sokeria ja riittävästi??


    • alipainone

      ite oon kans alipainoinen.. oon 169 ja painan vaa 49kg.. jollain se on geeneis ettei lijoo.. mäki käyn usein pizzalla ja syön roskaruokaa mut en lihoo :8

      • terves

        mut syötkö sit muuta sen päivän aikana? eri asia jos syöt pizzan päivässä ja siihen se jääkin haha myöskin ikä.. kun olin 17v vielä, pystyin syömään vaikka viikon ajan joka pv pizzaa ja paljon leipää helposti meni leipäpaketti päivässä ja painoin aina 51.5kg/166cm eli aloittajan määrän...

        nyt kun 19 täytin ja pidennyinkin 168cm huomasin, että paino nousi, tosin sain myös enemmän muotoja (syön nykyään vain terveellisesti, koska muuten nousee paino ja perse levenee) lantio tuli, rinnat kasvoivat (kuten naisille normaalia) reidet ja takapuoli ovat muodokkaammat.... ehkä suurinosa painosta meneekin beban puoleen :))... sitä tässä kiinteytellessä joka päivä...


    • hieheihieihei

      Aika varma nakki on lisätä ruokavalioon vaaleaa leipää juustolla ja lisukkeilla, pääruokaan pastaa tai muuta nopeaa hiilaria. Ovat energiapitoisia ja heiluttavat verensokeria niin mukavasti että tekee mieli syödä enemmän :) Ja kannattaa kokeilla eineksiä = hampurilaisia, pitsoja, valmispastoja ja mitä nyt kaupasta löytyy. Energiaa ja lisäaineita löytyy ja ruokahalu kasvaa vyötärön mukana :)

      • naikkonen20v.

        Tuollaista roskaruokaa (vaaleaa pullaleipää, vaaleaa pastaa, pizzoja, huonoja eläinrasvoja sisältäviä tuotteita yms. sontaa) ei kyllä kannata suosia lihotuskeinona, sillä tulos tulee olemaan löysää lihaa, läskilöllöä kroppaan, tuloksesta tulee aivan kamala. Sellasisessa ruoassa ei ole mitään kunnon ravintoaineita, joita elimistö tarvitsee, vaan se on ainoastaan turhaa vatsantäytettä, joka lihottaa rumasti ja tekee kropasta löysän.
        Kannattaa suosia täysjyvää, proteiinia, rasvattomia maitotuotteita ja ihan perinteisiä kotiruokia (edellyttäen, että ne ovat valmistettu kunnon raaka-aineista ja terveellisesti). Pitää vain lisätä annoskokoja, ja syödä enemmän kunnon välipaloja. Rasvojen pitää olla pehmeitä kasvirasvoja, ja kalan rasva on huippuhyvää; se kiinteyttää ja rasva kertyy oikeisiin paikkoihin ;) Kunnon ruoalla lihoo kauniisti, ja kropasta tulee jäntevä ja kiinteä eikä mikään löllö!
        Itse olen lähes anorektisesta lähtöpainosta (170cm/51kg) saanut kropastani jäntevämmän ja seksikkään ja kurvikkaan kropan kunnon ruokailutottumuksillani ;) Vielä, kun yhdistää ruokavalioon hieman lihaskuntoharjoittelua ja arkiliikuntaa, niin tulokset näkyvät. Itse en syö ollenkaan vaaleaa leipää, vaaleaa pastaa, valmisruokia, sokeria, ja vältän viimeiseen saakka kovia eläinrasvoja. Silti lihotus on onnistunut hienosti. Annoskoot siis vain isommiksi, siitä se lähtee!


      • Pieni:<
        naikkonen20v. kirjoitti:

        Tuollaista roskaruokaa (vaaleaa pullaleipää, vaaleaa pastaa, pizzoja, huonoja eläinrasvoja sisältäviä tuotteita yms. sontaa) ei kyllä kannata suosia lihotuskeinona, sillä tulos tulee olemaan löysää lihaa, läskilöllöä kroppaan, tuloksesta tulee aivan kamala. Sellasisessa ruoassa ei ole mitään kunnon ravintoaineita, joita elimistö tarvitsee, vaan se on ainoastaan turhaa vatsantäytettä, joka lihottaa rumasti ja tekee kropasta löysän.
        Kannattaa suosia täysjyvää, proteiinia, rasvattomia maitotuotteita ja ihan perinteisiä kotiruokia (edellyttäen, että ne ovat valmistettu kunnon raaka-aineista ja terveellisesti). Pitää vain lisätä annoskokoja, ja syödä enemmän kunnon välipaloja. Rasvojen pitää olla pehmeitä kasvirasvoja, ja kalan rasva on huippuhyvää; se kiinteyttää ja rasva kertyy oikeisiin paikkoihin ;) Kunnon ruoalla lihoo kauniisti, ja kropasta tulee jäntevä ja kiinteä eikä mikään löllö!
        Itse olen lähes anorektisesta lähtöpainosta (170cm/51kg) saanut kropastani jäntevämmän ja seksikkään ja kurvikkaan kropan kunnon ruokailutottumuksillani ;) Vielä, kun yhdistää ruokavalioon hieman lihaskuntoharjoittelua ja arkiliikuntaa, niin tulokset näkyvät. Itse en syö ollenkaan vaaleaa leipää, vaaleaa pastaa, valmisruokia, sokeria, ja vältän viimeiseen saakka kovia eläinrasvoja. Silti lihotus on onnistunut hienosti. Annoskoot siis vain isommiksi, siitä se lähtee!

        Olen itse vielä nuori 143cm ja painan jtn 32-33 kiloa en ole mitenkään kauhean alipainoinen mutta se hidastaa kehitystä ja en kasva koska kehoni ei saa tarpeeksi ravintoa :<

        Apua ?


      • keino !
        Pieni:< kirjoitti:

        Olen itse vielä nuori 143cm ja painan jtn 32-33 kiloa en ole mitenkään kauhean alipainoinen mutta se hidastaa kehitystä ja en kasva koska kehoni ei saa tarpeeksi ravintoa :<

        Apua ?

        Lisää ruokalusikallinen tai pari rypsiöljyä jokaiseen syömääsi ateriaan. Jos tällä tavoin alkaa tulla liiankin rivakasti painoa lisää, lisäile rypsiöljyä vain esim. iltapalaasi (iltapainotteisuutta rasvan suhteen pidetään hyvänä).


      • herra paratkoon
        Pieni:< kirjoitti:

        Olen itse vielä nuori 143cm ja painan jtn 32-33 kiloa en ole mitenkään kauhean alipainoinen mutta se hidastaa kehitystä ja en kasva koska kehoni ei saa tarpeeksi ravintoa :<

        Apua ?

        Mikset vaan syö enemmän? Ei ole vaikeeta oikeesti. Luulen et nää alipainoiset vaan vittuilee ylipainoisille, jotka syövät vähän ja lihoo... lihottaminen on aina helpompaa sillä ihmisen vatsa on pohjaton.


      • Kiloja

        Joillain laihoilla on vaikea lihota. esim mul.
        Olen melkee 170 cm ja vaa tasan 50 kg ja haluisin lihoa. (terveellisesti)
        Syön normaalisti, joskus jopa epäterveellisesti. Mutta kiloja ei kartu.
        On ihan kauheeta käyttää kokoa 34 housuja ja silti ne lököttää.
        Netistä ku ettii lihotus neuvoja ni päätyy vaa laihdutus sivuille, ja jos löytää kaksi lihotus neuvoo ni ne on ihan ristiriitasia.
        Mun tapauksessa ois helpompi laihduttaa ku lihottaa.


      • !
        Kiloja kirjoitti:

        Joillain laihoilla on vaikea lihota. esim mul.
        Olen melkee 170 cm ja vaa tasan 50 kg ja haluisin lihoa. (terveellisesti)
        Syön normaalisti, joskus jopa epäterveellisesti. Mutta kiloja ei kartu.
        On ihan kauheeta käyttää kokoa 34 housuja ja silti ne lököttää.
        Netistä ku ettii lihotus neuvoja ni päätyy vaa laihdutus sivuille, ja jos löytää kaksi lihotus neuvoo ni ne on ihan ristiriitasia.
        Mun tapauksessa ois helpompi laihduttaa ku lihottaa.

        >

        Syö joka ilta pari ruokalusikallista rypsiöljyä. Se on terveellistä ja siinä on paljon energiaa. Lisäksi kun sen syö illalla, niin se ei ole pois seuraavan päivän ruokahalusta. Jos rypsiöljy ei maistu paljaaltaan, kouki sitä vaikka leivän kanssa. Sitten vaan tarkkailemaan, ettei paino nouse liikaa.

        Toki myös kahvipulla (kääretortut, viinerit ym.) on ihan hyvä tapa kerätä vähän painoa. Ota sekin tavaksi illalla. Itse asiassa kaiken terveellisyydestä ei tarvitse niin välittää - terveellisyysvaatimus voi estää Sinua saavuttamasta normaalipainon.


      • että näin
        ! kirjoitti:

        >

        Syö joka ilta pari ruokalusikallista rypsiöljyä. Se on terveellistä ja siinä on paljon energiaa. Lisäksi kun sen syö illalla, niin se ei ole pois seuraavan päivän ruokahalusta. Jos rypsiöljy ei maistu paljaaltaan, kouki sitä vaikka leivän kanssa. Sitten vaan tarkkailemaan, ettei paino nouse liikaa.

        Toki myös kahvipulla (kääretortut, viinerit ym.) on ihan hyvä tapa kerätä vähän painoa. Ota sekin tavaksi illalla. Itse asiassa kaiken terveellisyydestä ei tarvitse niin välittää - terveellisyysvaatimus voi estää Sinua saavuttamasta normaalipainon.

        Meidän 14v. jannu on 176cm pitkä ja painaa 49kg ja painoa ei vaan kertakaikkiaan tule.
        Kaikki mahdolliset on varmaan jo kokeiltu.


      • ex kokoa 34
        Kiloja kirjoitti:

        Joillain laihoilla on vaikea lihota. esim mul.
        Olen melkee 170 cm ja vaa tasan 50 kg ja haluisin lihoa. (terveellisesti)
        Syön normaalisti, joskus jopa epäterveellisesti. Mutta kiloja ei kartu.
        On ihan kauheeta käyttää kokoa 34 housuja ja silti ne lököttää.
        Netistä ku ettii lihotus neuvoja ni päätyy vaa laihdutus sivuille, ja jos löytää kaksi lihotus neuvoo ni ne on ihan ristiriitasia.
        Mun tapauksessa ois helpompi laihduttaa ku lihottaa.

        Itse olen joskus ollut samaa kokoa kanssasi, eli koon 34 housutki lököttivät ja olin todella onnellinen ja laihdutin koko ajan... Nyt kun olen lihonnut, haluaisin olla samanlainen kuin olin ja sinä olet tällä hetkellä! Olisit vaan onnellinen siitä, mitä olet, jos haluat lihota vain ulkonäkösyistä, eikä sinulla ole terveydellisiä ongelmia painosi takia.


    • HaluaaLihoa!

      Olen 15 v tyttö joka painaa 46.1 kg ja on pitkä 164.5 cm. Olen yrittänyt lihoa kaikella karkilla, limuilla yms mutta niistä tulee vain vatsantäytettä, jos laihuus on geeneissäniii niin se on todellakin perseestä. Kaikki haukkuu ja vitsailee laihuudellani, en voi sille mitään. Auttakaa vinkkejä lihoamiseen! :((

      • VI

        Jätä karkit niissä on sokeria. Tarvitset rasvaa jos haluat lihoa.

        Pullakaan ei ole kovin hyvä vaihtoehto lihomiseen.

        Tässä lista esimerkki ruuista, mutta muista myös että sinun pitää syödä paljon.

        Munkit, suklaa, shipsit, hampurilaiset, pizzat, voileivät rasvaisilla päälisillä( makkara, juusto).
        Suosi ruokia joissa on lihaa, makkaraa, juustoa, kermaa ja rasvaa.

        Mielestäni tässä ei tosin ole järkeä sillä ainankin 90% aikuisista lihoo jos syövät noin.

        Jos nuorena totutat itsesi suureen määrään rasvaisia ruokia. Et ehkä pysty muuttamaan tapojasi aikuisena.

        Seurauksena voi olla todella suuri ylipaino, lihavuusleikkaus yms.

        Jätä siis karkit ja syö riitttävästi terveellistä ruokaa. Yritä lihotusta vasta aikuisena.


    • Kokemuksesta XRqw

      Näillä ihmisillä joilla on esim geeneissä laihtuminen, on helppo treenata lihasta, ei välttämättä tarvitse niinkään lihota, koska se on hiukan vaikeampaa. Itse olen koittanut lihoa tuloksetta, mutta lopulta päätynyt body treeniin jolloin paino on noussut monta kiloa.

    • Nainen lihonut

      Itse olin ala-asteen aikana olin kuin tikku. Luuta ja nahkaa. Pitkä ja Hoikka. Menin yläasteelle, aloin seurustella ja siinä sitä sitten lihoikin ja pyöristy. Nyt olen lihava, Ei ole ikinä tarvinnut itseä lihottaa. Ei se kivaa ole olla lihava, on kaikkia sairausriskiä. Oletko minkä ikäinen? Nuoret ovat hoikkia, Mutta eiköhän sitä iän myötä pyöreyttäkin tule. En muista mitä ala-asteella painoin mutta olin hoikka.

    • ärsyyntynyt

      Oon 14.v ja painan 30-31kg ja oon 147cm pitkä.On niin ärsyttävää olla näin laiha,haluiasin lihoa ja koitan kokoajan mutta mikään ei kertakaikkiaan auta,käyn usein mäkkärissä ja hesessä ja pizzalla ENKÄ LIHOA ! Syön jopa kaksinkertaisen määrän verratuna kavereihini jotka on puolet isompia ?! AUTTAKAA ! :( Geeneissä ?

    • apua tarvitseva

      Olen 15 vuotias ja alipainoinen.
      En tarkalleen muista mutta painoa on n. 45kg ja olen n. 164cm pitkä.
      Varsinkin kylkiluiden kohdalta olen todella laiha. Jokapuolella luut tuntuu selvästi.
      En liiku paljoo. Paitsi menen aina välillä kävelylenkeille.
      Syön paljon ja usein, mutta en lihoo kuitenkaan.. Mistä voisi johtua?
      Olen huomannut että käyn ehkä liian usein kakalla, voiko laihuus johtua siitä?
      Minulle tulee helposti todella huono olo, jos en ole vähään aikaan syönyt.
      Syön suht terveellistä ruokaa, aina silloin kun äidillä on aikaa tehdä.
      Rintani eivät myöskään kasva normaalisti..

      Voiko joku auttaa?

      • LOOL

        MEILLÄ KAHDELLA ON AIVAN SAMA ONGELMA, JA MÄ EN AINAKAAN TYKKÄÄ SIITÄ


    • Aika auttaa!

      Itse armeijaan mennessäni painoin 67kg ja olin 190 cm pitkä - tuntui, ettei saanut painoa lisää vaikka kuinka yritti syödä. Nyt neljännesvuosisata myöhemmin painoa on 92kg ja pituutta 192 cm - eikä ollenkaan tarvitse ahmia ruokaa. Kannattaa vain syödä terveellisesti sen verran kuin on nälkä ja harrastaa monipuolista liikuntaa - aika kyllä korjaa liiallisen laihuuden.

    • åååååååååååååååååååå

      Oonko sopiva jos oon 155cm, n.47kg ja 15 v?

      • päätteleppäs

        Olen itse samanikäinen kanssasi ja painan n. 51kg (todella lihava!) ja laihdutan tällä hetkellä tavoitteenani alle neljänkymmenen paino, eli siitä voit päätellä ehkä jotain...


    • afrikkaan maan

      oon 23v mies painan 61-60kg , 85cm eli vittu onko sopia vai helvetti tariinko lisää ..... ?? vastakaa mulle pliis

    • aina ollut laiha

      oon kohta 15v. tyttö ja olen 163cm pitkä ja painan noin 42-44. Olen yrittänyt lihoa, mutta se ei onnistu. Kerran aloitin syömällä kaksinkertaisen aterian ja siinä alkoikin vähän paino nousta ja ruoka oli hyvää, mutta sitten sain eräänlaisen flunssan jossa minulla oli 40 astetta kuumetta ja se kesti koko viikon. Kun parannuin ei enää tehnyt mieli ruokaa ja nyt syön vielä vähemmän. Haluan lihoa koska kaverini aina sanovat: OMG sä oot niin laiha jne. Kesällä on serkun häät ja minulla on jo mekko, mutta keskivartalosta olen tosi laiha ja mekko näyttää tosi lantiolta tosi rumalta keskivartalon takia! Onko muuten tuo rypsiöljyn syöminen illalla hyvä ajatus?

      • Alipainosta ylös...

        Olen hoikka nainen, ikää 36 vuotta. Olen huomannut, että kun painoindeksi laskee ihannepainosta alipainon puolelle, ei paino tahdo tulla takaisin, vaikka kuinka söisi. Kun taas saa painoindeksin sinne normaalimmalle puolelle, pysyy paino helposti samana. Jos paino vielä tästä nousee pari kiloa, alkaa painoa kertyä helposti Alipaino ehkä muuttaa jollakin tavalla aineenvaihduntaa. Hyvin alipainoisen ihmisen voi olla vaikea lihoa, söi mitä söi. Onko jollakin samantapaisia kokemuksia?


      • APUAAA

        Mulla ihan sama juttu oon 15 vuotias tyttö.. Olin Amerikassa n. kuukausi sitten ja söin siellä tosi hyvin, olin 164cm ja painoin 48-49kg ja olin todella tyytyväinen siihen mutta kun tulin pois ja sairastuin kuumeseen ja flunssaan, enkä syönyt mitään niin paino putosi todella paljon nyt olen 42kg ja inhoan olla näin laiha ihan ällöttää ja pelottaa että musta tulee joku anorektikko kun ruoka ei enää maistu ja välillä jos yritän "pakottaa" itseni syömään paljon meinaa ihan oksennus tulla.. Mua oikeesti pelottaa tosi paljon, ja nyt alkaa tuntua etten jaksa tehdä mitään enää, olen vain kotona yksikseni.. Millä saisi ruokahalua nostettua?


      • huonoSägä
        Alipainosta ylös... kirjoitti:

        Olen hoikka nainen, ikää 36 vuotta. Olen huomannut, että kun painoindeksi laskee ihannepainosta alipainon puolelle, ei paino tahdo tulla takaisin, vaikka kuinka söisi. Kun taas saa painoindeksin sinne normaalimmalle puolelle, pysyy paino helposti samana. Jos paino vielä tästä nousee pari kiloa, alkaa painoa kertyä helposti Alipaino ehkä muuttaa jollakin tavalla aineenvaihduntaa. Hyvin alipainoisen ihmisen voi olla vaikea lihoa, söi mitä söi. Onko jollakin samantapaisia kokemuksia?

        Huomannut saman. Alle 52 kiloisena sai herkutella silloin tällöin ilman huolia ja muuten söin terveellisesti. Paino pysyi samana ja meinasi välillä jopa tipahdella. Sitten väkisin lihotin 2kg sinne 54 kiloon ettei se paino tippuilisi ja hups tulikin 12kg lisää seuraavan vuoden aikana.
        Tässä sitten tapellaan, että päästään takasin siihen matalimpaan sallittuun painoon. Mielummin tasapainottelen sen 50-52 kanssa, kun menen enää ikinä yli 60kg.
        Ei meinaan ole helppoa laihtua tästä!!


    • 2NE1 fani

      Mä voin syödä mitä tahansa kuinka paljon tahansa enkä silti liho sillai tosi paljon, niiku ehkä muut. (; Mä oon 167 ja painan 44-45 kiloo. (: Oon siis yli 10w ja alle 15 v.

    • miettiiii

      Ootko Ap minkä ikäinen? Sun BMI:hän on 51kg:ssa normaalipaino eli 18,5. On se tosi vähän kyllä, kun ainakin aikuisilla normaalipaino on painoindeksi 18,5-24,9, mut oot silti normaalipainoinen. En mä sinuna silti lihottas, kuin korkeintaan 5kg, koska sitten sun BMI ois ihanteellinen 20. Miks sä lihotat ees?

    • amppuh

      jos ruoka ei maistu nauttikaa ruokahalua kohottavia yrttejä :)

    • mies43.

      Oli 28 vuotta sitten, nyt olen 23 vuotta halunnut laihtua.

    • kalorilaskuriin_mars

      Suurin osa näistä "Byhyy en lihoa millään" -viestittelijöistä syö liian vähän. Monesti luullaan että syödään paljon mutta harva oikeasti syö.

      Mene osoitteeseen www.kalorilaskuri.fi ja laske montako kaloria saat päivässä. Itse söin aikoinaan "paljon" mutta kalorit jäivän siihen 1200 / päivä eli ei ihme että paino ei noussut.

    • apua kaipaava

      nainen
      25wee
      sappikivet (ei oo KAI eka kohtausta viel tullu)
      refluksitauti
      muista sairauksista en oo varma
      suolistovaivaa
      kuukautiset epämääräset (lähinnä 2kk välein tulee)
      165cm
      49kg
      kammo ruokaan (isoon määrään lähinnä)
      kammo rasvoihin

      miten onnistuisin lihomaan ilman että joutusin koko ajan pelkäämään kipukohtauksia?ja haluan nimenomaan läskiä,en lihasmassaa.tää stressaaminen ei yhtään helpota kyllä tätä lihotuskuuria....huoh

    • help me

      Olen 173 cm pitkä ja painan 44 kiloa, syön tosi paljon karkkia ja leivoksia sekä limpparia, syön iltapalaksi leivän, aamulla murokupin koulussa ehkä vähän jotain ja iltaruoankin syön, millä ruoalla lihoo joka on terveellistä? Liikun tosi paljon, joka päivä yli 10 km pyörällä.

      • 33kg

        Koulun terveydenhoitaja auttaa varmasti. Hän on puuttunut alipainoisuuteesi taatusti ennenkin, miksi siis et usko häntä?


    • help me

      Ei ole puuttunut, sanonut että paino on muka nousussa, yksikin viikko laihduin 2kg vaikka söin

      • Tervettä mieltä...

        Ja sitten ajattelit että keskustelupalsta ratkoo sun ongelmat.


    • help me

      Ei sen ratkoa tarvii, apua vaan

    • Vastausta vailla

      Olen 13v poika, ja vanhempani sanovat että minun pitäisi lihoa. Painoa mulla on noin 34kg ja pituutta keskimäärin 150CM. Minkä painoinen olen kokooni ja ikääni nähden? Pitäisikö minun saada lisää painoa ja jos niin, miten?

      • Little Pony

        Mielestäni olet aika laiha minuun verrattun..Olen tyttö 11v ja painan 31kg


    • Vähän eri

      Itelläni on se että minua sanotaan anoretikoksi koska en syö kunnolla mutta toivon että voisi lihota ja pystyisin lihomaan..Olen 11v ja en edes ole luokan kevyin... :(

    • HaluanLihoa

      Mäkin oon 11v :(
      Ja painan noin yli 31 kiloo ja oon 148cm.
      Tarvisin apua,
      että miten saada sitä painoa edes vähän lisää :(

      Kiitos, jos annatte vinkkejä! ;)

      • Nelli

        Itse oon ihan vähän pyöreä tyttö ja haluaisin lihota koska tykkään olla vähän lihava onko ideoita


    • Matutvittuunsuomesta

      Saaneen kysyä olen 150kg mies ja nyt ois semmoinen homma et haluisin lihoa mutta mieltäni askarruttaa että jos jaloissa on sellaiset ihopoimut niin miten sit kustaan ja paskotaan

    • Anonyymi

      Syö ja juo seuraavaa:

      sokerijuomia ja aikusille lisäksi olutta ja viinaa
      pullaa ja munkkeja
      pizzaa
      hampurilaisia ja ranskalaisia
      majoneesi
      voita ja rasvaista margariinia
      suklaata
      karkkia
      jäätelö
      rasvaista juustoa
      rasvaista makkaraa
      valkoista leipää

      VÄLTÄ kasviksia ja hedelmiä ja kaikkea proteiinia.

      Lopeta kaikki liikkuminen, ota hissi ja vältä portaita, aja autolla, mopolla tai julkisilla.

      Ellet näillä liho, niin saat rahat takaisin.

      Ps. Samalla eliniänodote vähenee 10 - 20 vuotta! Takuu.

    • Anonyymi

      Haluan lihoa 100000kiloseksi

    • Anonyymi

      Mulle noin hoikka nainen ❤️

    • Anonyymi

      Täytyy tuulettaa yli 10 vuotta vanhoja kirjoituksia kun uusia ei kaatopaikalle tule-onneksi.

    • Urheilijoiden palautusjuomat ovat aika hyviä tuohon. Saat energiaa, mutta vatsa ei niin täyty.

    • Anonyymi

      "Mulle noin hoikka nainen ❤️"

      Minä olen; 167 cm ja 53 kiloa. Ja siitä saan kuulla suut silmä täyteen - negatiivista.
      Haukutaan jopa päin silmiä ja juuri muutama päivä sitten eräs mies kaupan kassajonossa karjui että mene ju-alauta kotiin syömään!
      Olen aikuinen nainen kahden lapsen äiti, ja syön monipuolisesti kasvisruokaa. Liikun puoli toista tuntia päivässä hyötyliikunnan lisäksi, käymällä lenkillä metsässä ja meren rannnoilla vaihtelevassa maastossa. Syön neljä kertaa päivässä aloittaen aamun kaurapuurolla ja marjoilla. Paino ei nouse mutta ei putoakaan, ja itse olen sinut itseni kanssa, muut vain näköjään ei. Mikä on heidän päänsärkynsä.

      • Anonyymi

        "...meren rannnoilla vaihtelevassa maastossa."

        Käytkö koskaan tasaisissa maastoissa merestä pois, siis sisämaahan, päin?

        "Syön neljä kertaa päivässä aloittaen aamun kaurapuurolla ja marjoilla."

        Olisi tylsää syödä aina neljä kertaa ja aloittaa aina samalla tavalla. Poikkeaako elämäsi koskaan rutiineista?

        Onnea hienosta paino-pituus -suhteestasi ja terveistä kasvissyöjän elämäntavoista. Itse syön todella paljon lihatuotteita ja päänsärkyyn otan yleensä jonkun lääkkeen.


    • Anonyymi

      Oon joku 147 cm ja 37_38,5kg kuinka voisin lihoa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe