Miksi olet töykeä puhelinmyyjälle?

annmari87

Miksi puhelinmyyjälle pitää olla armottoman töykeä? Itse olen puhelinmyyjä, aloitan puhelun iloisesti ja positiivisella mielellä, en tyrkytä, ainakaan yleensä. Joskus saatan kysäistä, että miksikäs ei?
Jotkut asiakkaat ovat kuin p**seelle ammuttuja. Onko se niin vaikeaa sanoa kohteliaasti, että "kiitos ei". Kummallekin jäisi parempi mieli. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Eilen tuntui että kaikki asiakkaat olivat yksiä piruja, silti jatkoin positiivisella mielellä. Lopulta mitta tuli täyteen ja sanoin kiitosheit töykeästi asiakkaalle, hän oli sen ansainnut. Niin ei saisi toimia, mutta minkäs teet kun pinna kiristyy päivän mittaan.

Jos sinulle soitetaan huonoon aikaan, niin voisitko edes ystävällisesti sanoa että ei kiinnosta. Ihmetystä herättää se, että miten ihminen voi ihmiselle olla niin tyly.

Minulle on ihan sama tuleeko sillä puhelulla kauppaa vai ei. Tekisi mieli kysäistä joltakin asiakkaalta suoraan, että miksi olet niin tyly. Työssä sitä ei voi tehdä, joten kysyn täällä.

Me puhelinmyyjät emme ole ajatustenlukijoita, emme voi tietää missä sinä juuri sillä hetkellä olet ja missä tilanteessa.

"Ei nyt ole aikaa" on ehkä paskin tekosyy ikinä. Me soitamme siinä tapauksessa varmasti uudelleen, jos et ole kiinnostunut, sano suoraan ei niin säästämme molemmat aikaamme. Minä ainakin ymmärrän ein.

Suurin osa asiakkaista on kumminkin mukavia, kiitos heille! Sellaisista puheluista jää kummallekin hyvä mieli. Ei tarvitse olla tyly kieltäytyäkseen tuotteesta, ymmärrän ystävällistä puhettakin.

Tiedänhän minä, että olen "kotirauharikkoja", "terroristi", "paskatyöläinen" (teidän mielestänne) muutenkin, niin pitääkö siihen päälle vielä olla uskomattoman vittumainen?

Haluatteko, että kaikki puhelinmyyjät menevät sossun luukulle "tienaamaan" rahansa teidän verorahoistanne? Vai että teemme työtämme ja maksamme veroa?

Ja sitten en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät edes halua kuulla asiaa. Tietenkin jos on oikeasti huono hetki, niin ymmärrän. Eihän se kuuntelu mitään maksa, ja puhelinmyynnissä on aina paremmat tarjoukset.

Joskus tulee myös sellaisia asiakkaita, jotka tylysti sanovat heillä olevan suoramarkkinointikiellon. Eräskin rouva suivaantuneena sanoi että on tehnyt sen ainakin viisi vuotta sitten. Kerroin ystävällisesti että se on vain kolme vuotta voimassa. Näille "tapauksille" kerron suoramarkkinointikiellosta ja annan numeron josta sen saa, ystävällisesti. Silti saan tylyä kohtelua osakseni.

Menkääpä hieman itseenne. Kiitos.

144

9442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petterssoni per..

      Kuinka moni "asiakkaistasi" on pyytänyt sinua soittamaan heille?
      Tuskin yksikään.Silti soittelet heille,ja yrität tyrkyttää ties mitä "tuotteita"
      Alhainen duuni olla kerjäläinen.

      • annmari87

        Hei haloo, minä en itse päätä kenelle soitan. Puhelu tulee tietokoneen kautta enkä voi tietää kenelle soitan, numerot tulevat Eniron kautta. Miksi ihmiset eivät laita numeroaan sillä tavalla salaiseksi, ettei sitä saa numeropalvelusta? Kyllä on laiskaa porukkaa kun ei niin viitsitä tehdä.

        Eikö sinulla ole lukutaitoa? Minä en TYRKYTÄ tuotteita. Ja tähän väliin sanon etten todellakaan myy mitään lehtiä vaan kännykkäliittymiä.


      • petterssoni per..
        annmari87 kirjoitti:

        Hei haloo, minä en itse päätä kenelle soitan. Puhelu tulee tietokoneen kautta enkä voi tietää kenelle soitan, numerot tulevat Eniron kautta. Miksi ihmiset eivät laita numeroaan sillä tavalla salaiseksi, ettei sitä saa numeropalvelusta? Kyllä on laiskaa porukkaa kun ei niin viitsitä tehdä.

        Eikö sinulla ole lukutaitoa? Minä en TYRKYTÄ tuotteita. Ja tähän väliin sanon etten todellakaan myy mitään lehtiä vaan kännykkäliittymiä.

        Työpuhelimeeni ei saa tehtyä minkäänlaisia muutoksia liittymän suhteen.

        Tyrkyttämiseksi homma muuttuu siinä vaiheessa kun soittelet ihmisille ilman että he ovat pyytäneet sinua soittamaan.


      • annmari87
        petterssoni per.. kirjoitti:

        Työpuhelimeeni ei saa tehtyä minkäänlaisia muutoksia liittymän suhteen.

        Tyrkyttämiseksi homma muuttuu siinä vaiheessa kun soittelet ihmisille ilman että he ovat pyytäneet sinua soittamaan.

        Jos henkilöllä on työsuhdepuhelin, lopetan puhelun samantien.


      • puhelinmyyja

        Me emme tyrkytä...
        tiesitkö että suomessa on monia työpaikkoja missä tehdään juuri puhelinmyyntityötä eli call centereitä tai tele sales toimipisteitä.. ja meijän myyntityössä on toimeksiantajina usein suomessa tunnettuja ja luotettavia yrityksiä ja palveluja.... Matkapuhelinoperaattoreista - vakuutusyhtiöiden buukkauksiin ja myöski sivussa lehtiä ja kirjakerhoja... yvin harva tekee tätä työtä kotonaan soitellen omalla puhelimella... Me soittelemme call centereistä missä on ihmisiä töissä! AIVAN! ihan oikeita ihmisiä!

        ai niin... ja aatellaan, sinä joka luet tätä olet asiakkaana jossain "asiantuntija liikkeessä". ja etsit jotai tiettyä vaikka uutta tosi edullista ja HYVÄÄ Digikameraa ja mietit siinä ja puntaroit... ja myyjä tulee ja tarjoaa asiantuntevaa apua. OLETKO TÖYKEÄ!!???


      • jo kyllästynyt
        annmari87 kirjoitti:

        Jos henkilöllä on työsuhdepuhelin, lopetan puhelun samantien.

        Meillä duunissa on iso organisaatio.
        Jokainen vastaa työpuhelimeensa omalla nimellään ilman titteleitä,ja yhtiön nimeä.
        Tuolla tavalla vastaamiseen on useita syitä.
        Sama puhelin liittymineen on vapaassa käytössä 24h vuorokaudessa myös omien asioiden hoitoon.
        Pitäisikö minun nyt sitten aina ilmoittaa puhelimeen vastatessani,että kyseessä on työsuhdepuhelin?
        Siis tämä vain sen takia,että jos puhelinmyyjä sattuu soittamaan?


      • petterssoni taas
        puhelinmyyja kirjoitti:

        Me emme tyrkytä...
        tiesitkö että suomessa on monia työpaikkoja missä tehdään juuri puhelinmyyntityötä eli call centereitä tai tele sales toimipisteitä.. ja meijän myyntityössä on toimeksiantajina usein suomessa tunnettuja ja luotettavia yrityksiä ja palveluja.... Matkapuhelinoperaattoreista - vakuutusyhtiöiden buukkauksiin ja myöski sivussa lehtiä ja kirjakerhoja... yvin harva tekee tätä työtä kotonaan soitellen omalla puhelimella... Me soittelemme call centereistä missä on ihmisiä töissä! AIVAN! ihan oikeita ihmisiä!

        ai niin... ja aatellaan, sinä joka luet tätä olet asiakkaana jossain "asiantuntija liikkeessä". ja etsit jotai tiettyä vaikka uutta tosi edullista ja HYVÄÄ Digikameraa ja mietit siinä ja puntaroit... ja myyjä tulee ja tarjoaa asiantuntevaa apua. OLETKO TÖYKEÄ!!???

        On aivan sama mistä te soitatte.Oli paikkana sitten kapakka,tai tunkio.
        On aivan sama mitä kauppaatte.Myytte sitten timantteja,tai paskaa säkissä.
        En silti ole pyytänyt teitä soittamaan ja tyrkyttämään tuotteita.

        Jos menen ostamaan digikameraa,niin valitsen itse liikkeen,sekä ajankohdan milloin haluan kauppaa tehdä.
        En ymmärrä miten vertauksesi sopii puhelinmyynti touhuun.


      • yksi vaan
        puhelinmyyja kirjoitti:

        Me emme tyrkytä...
        tiesitkö että suomessa on monia työpaikkoja missä tehdään juuri puhelinmyyntityötä eli call centereitä tai tele sales toimipisteitä.. ja meijän myyntityössä on toimeksiantajina usein suomessa tunnettuja ja luotettavia yrityksiä ja palveluja.... Matkapuhelinoperaattoreista - vakuutusyhtiöiden buukkauksiin ja myöski sivussa lehtiä ja kirjakerhoja... yvin harva tekee tätä työtä kotonaan soitellen omalla puhelimella... Me soittelemme call centereistä missä on ihmisiä töissä! AIVAN! ihan oikeita ihmisiä!

        ai niin... ja aatellaan, sinä joka luet tätä olet asiakkaana jossain "asiantuntija liikkeessä". ja etsit jotai tiettyä vaikka uutta tosi edullista ja HYVÄÄ Digikameraa ja mietit siinä ja puntaroit... ja myyjä tulee ja tarjoaa asiantuntevaa apua. OLETKO TÖYKEÄ!!???

        "asiakkaana jossain "asiantuntija liikkeessä". ja etsit jotai tiettyä vaikka uutta tosi edullista ja HYVÄÄ Digikameraa ja mietit siinä ja puntaroit... ja myyjä tulee ja tarjoaa asiantuntevaa apua."

        Eihän tuota voi verrata puhelinmyyntiin. Asiakas on itse mennyt liikkeeseen. Jos tuota digikameraa haluaisi verrata puhelinmyyntiin, niin silloin esimerkin pitäisi olla tällainen:
        Kävelet kadulla kotiin päin. Yhtäkkiä ventovieras henkilö kaappaa sinut liikkeen ovesta sisään ja selittää, kuinka olet 10. ohikävelijä ja saat siksi ilmaiseksi digikameran. Viiden minuutin selvittelyn jälkeen selviää, että sinun pitää ensin ostaa 1000 e tietokone saadakseksi palkintosi. Yrität poistua liikkeestä, niin ventovieras myyjä estelee ja yrittää puhua sinua ympäri. Oletko ystävällinen vai töykeä?


      • puhelinmyyja
        petterssoni taas kirjoitti:

        On aivan sama mistä te soitatte.Oli paikkana sitten kapakka,tai tunkio.
        On aivan sama mitä kauppaatte.Myytte sitten timantteja,tai paskaa säkissä.
        En silti ole pyytänyt teitä soittamaan ja tyrkyttämään tuotteita.

        Jos menen ostamaan digikameraa,niin valitsen itse liikkeen,sekä ajankohdan milloin haluan kauppaa tehdä.
        En ymmärrä miten vertauksesi sopii puhelinmyynti touhuun.

        taitaa siis olla pääsi tyhjä ja järjen käyttösi köyhää, kun et noin selvää asiayhteyttä tajua...

        Mehän emme tietty digikameroita myy puhelinmyynnissä et se varmaan harhautti ajatuksesi ;)

        Mutta kännykkäliittymä on varmaan parempi esimerkki... Me esittelemme liittymän edut ja hyödyt samalla tavalla kuin kävisit jossain liikkeessä ja kysymme myöskin samat kysymykset ja tiedämme samat vastaukset mitkä liikkeissä asiakkaita palvelet myyjät...Myyjiä mekin olemme ja ihmisiä, kunniallisia, perheellisiä, koulunsa käyneitä ihmisiä ja opiskelijoita ja toimeksi antajamme on ihan oikea tunnettu ja SUOMALAINEN operaattori.. miksi se sana puhelin siinä myyjän eessä puhelin myyjä kammottaa...

        Itsekin minulla on kirjava työhistoria jo... Maatalouslomittajasta - perhepäivähoitajaan ja nyt olen myyjä ja teen työtäni asioiden puhelimenvälityksellä... ja pidän työstäni ja haluan aina asiakkailleni jäävän hyvä mieli puhelun jälkeen, oli hänen päätöksensä mikä vain...

        TE YLEISTÄTTE LIIKAA!!! TYÖTÄ HARJOITTAA MYÖS IHMISET JOTKA TUNTEVAT LAADUKKAAN ASIAKASPALVELUN KRITEERIT! JA SIIHEN ME PYRIMME - LAADUKKAASEEN ASIAKASPALVELUUN! ME TARJOAMME SITÄ EMME TYRKYTÄ...


      • petterssoni..
        puhelinmyyja kirjoitti:

        taitaa siis olla pääsi tyhjä ja järjen käyttösi köyhää, kun et noin selvää asiayhteyttä tajua...

        Mehän emme tietty digikameroita myy puhelinmyynnissä et se varmaan harhautti ajatuksesi ;)

        Mutta kännykkäliittymä on varmaan parempi esimerkki... Me esittelemme liittymän edut ja hyödyt samalla tavalla kuin kävisit jossain liikkeessä ja kysymme myöskin samat kysymykset ja tiedämme samat vastaukset mitkä liikkeissä asiakkaita palvelet myyjät...Myyjiä mekin olemme ja ihmisiä, kunniallisia, perheellisiä, koulunsa käyneitä ihmisiä ja opiskelijoita ja toimeksi antajamme on ihan oikea tunnettu ja SUOMALAINEN operaattori.. miksi se sana puhelin siinä myyjän eessä puhelin myyjä kammottaa...

        Itsekin minulla on kirjava työhistoria jo... Maatalouslomittajasta - perhepäivähoitajaan ja nyt olen myyjä ja teen työtäni asioiden puhelimenvälityksellä... ja pidän työstäni ja haluan aina asiakkailleni jäävän hyvä mieli puhelun jälkeen, oli hänen päätöksensä mikä vain...

        TE YLEISTÄTTE LIIKAA!!! TYÖTÄ HARJOITTAA MYÖS IHMISET JOTKA TUNTEVAT LAADUKKAAN ASIAKASPALVELUN KRITEERIT! JA SIIHEN ME PYRIMME - LAADUKKAASEEN ASIAKASPALVELUUN! ME TARJOAMME SITÄ EMME TYRKYTÄ...

        Se on edelleen aivan sama minkälaista sakkia te olette.
        Edelleenkään en ole pyytänyt teitä soittamaan,ja häiritsemään päivääni.

        Tyrkyttämistä on se,että asiakas ei saa itse päättää ajankohtaa jolloin myyntitapahtuma alkaa.
        Tämän viestiketjun perusteella uskallan väittää,että ensimmäinen lauseesi pätee lähinnä sinuun.


      • auttaa
        petterssoni.. kirjoitti:

        Se on edelleen aivan sama minkälaista sakkia te olette.
        Edelleenkään en ole pyytänyt teitä soittamaan,ja häiritsemään päivääni.

        Tyrkyttämistä on se,että asiakas ei saa itse päättää ajankohtaa jolloin myyntitapahtuma alkaa.
        Tämän viestiketjun perusteella uskallan väittää,että ensimmäinen lauseesi pätee lähinnä sinuun.

        Minkä takia sinä petterssoni et tee puhelinmarkkinointikieltoa? Ei tule markkinointipuheluja, eikä tarvitse inistä ja valittaa. Sinulta se vaatii vain yhden puhelinsoiton. Numero löytyy varmaan netistä.


      • petterssoni..
        auttaa kirjoitti:

        Minkä takia sinä petterssoni et tee puhelinmarkkinointikieltoa? Ei tule markkinointipuheluja, eikä tarvitse inistä ja valittaa. Sinulta se vaatii vain yhden puhelinsoiton. Numero löytyy varmaan netistä.

        Numeroni on vaihtunut vimeisen vuoden aikana jo 4 kertaa.
        Aina kun oma paikkani organisaatiossa muuttuu,niin muuttuu myös numero.
        Juu..kyllä.Se on hölmöä,että numero muuttuu koko ajan,mutta sellaista on elämä joskus.
        Joillakin on tapana edetä työtehtävissään.
        Kuten ehkä tiedät,niin Robinson hommelin voimaantulon vaikutukset näkyvät pahimmillaan vasta 3 kuukauden kuluttua.

        Ininä,ja valitus ovat vääriä sanoja.
        Olen ihan vitun täynnä teitä perkeleen terroristeja,jotka rikotte työ/kotirauhan.
        Te saatanat olette alhaisinta kastia myyntihommissa.


      • Kaikenlaisia immeisiä
        petterssoni.. kirjoitti:

        Numeroni on vaihtunut vimeisen vuoden aikana jo 4 kertaa.
        Aina kun oma paikkani organisaatiossa muuttuu,niin muuttuu myös numero.
        Juu..kyllä.Se on hölmöä,että numero muuttuu koko ajan,mutta sellaista on elämä joskus.
        Joillakin on tapana edetä työtehtävissään.
        Kuten ehkä tiedät,niin Robinson hommelin voimaantulon vaikutukset näkyvät pahimmillaan vasta 3 kuukauden kuluttua.

        Ininä,ja valitus ovat vääriä sanoja.
        Olen ihan vitun täynnä teitä perkeleen terroristeja,jotka rikotte työ/kotirauhan.
        Te saatanat olette alhaisinta kastia myyntihommissa.

        sama mies joka tässä muutama vuosi sitten kiukutteli
        puhelimessa:
        - Mitä vittua tänne soitat, jos ole ostamassa jotain, soita,
        mutta kun myyt jotain älä soita.
        EN OLE pyytänyt soittamaan, saatana! Koko yön olen duunia vääntänyt,
        ja vittu filmiä on palanut niin saatanasti hukkaan! VITTU, ÄLÄ SOITA TÄNNE!

        Ja niin edelleen. Oli ihan pakko katsoa, mitä firmaa kyseinen henkilö
        edustaa. (Soitimme silloin nimenomaan yritysasiakkaille)
        DA DAA .... Vallilassa toimiva painotalohan se sieltä löytyi.
        Antoipa siinä kyseinen petterssonni itsestään ja yrityksestä
        erittän positiivisen ja myyvän kuvan. Hah haa!
        Se nyt vaan on niin, että hyvä kello kauas kuuluu,
        paha vielä kauemmas.

        Olin niissä myyntitöissä hetken aikaa, kunnes palasin omaan työhöni.
        sattumoisin myös painoalalle. Jos joku kysyy jotain määrättyä
        painoyritystä tietyntyyppisille töille, varmaa on
        ETTEI TUO MESOAVA petterssonni JA FIRMANSA OLE EDES
        MAINITSEMISEN ARVOINEN!

        Kyllä sen äijän mesoaminen huvitti ja hyvittaa vieläkin.


      • LilJess
        Kaikenlaisia immeisiä kirjoitti:

        sama mies joka tässä muutama vuosi sitten kiukutteli
        puhelimessa:
        - Mitä vittua tänne soitat, jos ole ostamassa jotain, soita,
        mutta kun myyt jotain älä soita.
        EN OLE pyytänyt soittamaan, saatana! Koko yön olen duunia vääntänyt,
        ja vittu filmiä on palanut niin saatanasti hukkaan! VITTU, ÄLÄ SOITA TÄNNE!

        Ja niin edelleen. Oli ihan pakko katsoa, mitä firmaa kyseinen henkilö
        edustaa. (Soitimme silloin nimenomaan yritysasiakkaille)
        DA DAA .... Vallilassa toimiva painotalohan se sieltä löytyi.
        Antoipa siinä kyseinen petterssonni itsestään ja yrityksestä
        erittän positiivisen ja myyvän kuvan. Hah haa!
        Se nyt vaan on niin, että hyvä kello kauas kuuluu,
        paha vielä kauemmas.

        Olin niissä myyntitöissä hetken aikaa, kunnes palasin omaan työhöni.
        sattumoisin myös painoalalle. Jos joku kysyy jotain määrättyä
        painoyritystä tietyntyyppisille töille, varmaa on
        ETTEI TUO MESOAVA petterssonni JA FIRMANSA OLE EDES
        MAINITSEMISEN ARVOINEN!

        Kyllä sen äijän mesoaminen huvitti ja hyvittaa vieläkin.

        Mulla kärähti pinna kiinni tällaisesta puhelusta: "Maija meikäläinen myyjät oy.." "Jahas ja sitä vaan myyjät ooyystä soitellaan niin! TE TAIDATTE OLLA JOTAI VITUN KAVERUKSIA SIELLÄ JOTKA MULLE SOITTELETTE! MULLE TULEE JO PERKELE YKSI LEHTI TEILTÄ MUTTA LOPETAN SENKIN JOS TOI SAATANAN SOITTELU EI LOPU! NYT LAITA VITUN HYVÄ MERKINTÄ SINNE ETTETTE ENÄÄ KOSKAAN SOITTELE MULLE! PERKELE!!!!!!!". Laitoin nimen mieleen enkä koskaan, IKINÄ, tule käymään kyseisessä yrityksessä. On se kumma, miten esimerkiksi Mustan pörssin toimitusjohtaja oli sanakäänteissään todellinen herrasmies, puhumattakaan erään toisen vähän isomman, tunnetun firman toimitusjohtajasta: "Olisiko siitä liikaa vaivaa sulle, jos sä voisit soittaa meidän markkinointipäällikölle? Hän hoitaa lehtitilauksia". Sen sijaan pienyrittäjät ovat välillä kuin perseelle ammuttuja karhuja.

        Olen itse vaihtamassa alaa rekrytoijaksi. Sen sanon että rispektiä löytyy puhelinmyyjiä kohtaan 189% ja he saavat minulta erittäin ystävällisen ja kohteliaan vastaanoton, mutta minusta ei alalle ole.


      • jooooo
        LilJess kirjoitti:

        Mulla kärähti pinna kiinni tällaisesta puhelusta: "Maija meikäläinen myyjät oy.." "Jahas ja sitä vaan myyjät ooyystä soitellaan niin! TE TAIDATTE OLLA JOTAI VITUN KAVERUKSIA SIELLÄ JOTKA MULLE SOITTELETTE! MULLE TULEE JO PERKELE YKSI LEHTI TEILTÄ MUTTA LOPETAN SENKIN JOS TOI SAATANAN SOITTELU EI LOPU! NYT LAITA VITUN HYVÄ MERKINTÄ SINNE ETTETTE ENÄÄ KOSKAAN SOITTELE MULLE! PERKELE!!!!!!!". Laitoin nimen mieleen enkä koskaan, IKINÄ, tule käymään kyseisessä yrityksessä. On se kumma, miten esimerkiksi Mustan pörssin toimitusjohtaja oli sanakäänteissään todellinen herrasmies, puhumattakaan erään toisen vähän isomman, tunnetun firman toimitusjohtajasta: "Olisiko siitä liikaa vaivaa sulle, jos sä voisit soittaa meidän markkinointipäällikölle? Hän hoitaa lehtitilauksia". Sen sijaan pienyrittäjät ovat välillä kuin perseelle ammuttuja karhuja.

        Olen itse vaihtamassa alaa rekrytoijaksi. Sen sanon että rispektiä löytyy puhelinmyyjiä kohtaan 189% ja he saavat minulta erittäin ystävällisen ja kohteliaan vastaanoton, mutta minusta ei alalle ole.

        1. Ajattele asiaa asiakkaan näkökulmasta - yrittäjille soittaa joku puhelinmyyjä (lehti/liittymä/hakupalvelu/luettelomedia/jne) lähes päivittäin

        2. Yrittäjät ovat pitkälti samalla tavalla "provisiopalkattuja" kuin puhelinmyyjätkin, eli onnistumiset ratkaisee millaista palkkaa saa. Jos puhelinmyyjän työpuhelimeen soittelisi säännöllisesti myyjät kesken työpäivän, voisi se jonkin verran haitata työn tekemistä.

        3. Tuon tyyppisiä puheluja ei yleensäkään pidä ottaa henkilökohtaisesti - tuskin puheluun vastannut henkilö tunsi sinua?


      • Pienyrittäjä.
        jooooo kirjoitti:

        1. Ajattele asiaa asiakkaan näkökulmasta - yrittäjille soittaa joku puhelinmyyjä (lehti/liittymä/hakupalvelu/luettelomedia/jne) lähes päivittäin

        2. Yrittäjät ovat pitkälti samalla tavalla "provisiopalkattuja" kuin puhelinmyyjätkin, eli onnistumiset ratkaisee millaista palkkaa saa. Jos puhelinmyyjän työpuhelimeen soittelisi säännöllisesti myyjät kesken työpäivän, voisi se jonkin verran haitata työn tekemistä.

        3. Tuon tyyppisiä puheluja ei yleensäkään pidä ottaa henkilökohtaisesti - tuskin puheluun vastannut henkilö tunsi sinua?

        Meidän yrityksen puhelimeen soittaa varmasti keskimäärin 2 myyjää päivässä. En tarvitse mitään puhelimen kautta, se on ainoastaan asiakkailleni ja tilausten vastaanottoa varten. Lisäksi numero ei ole missään rekisterissä tai luettelossa, ainoastaan nettisivuillamme!

        Nykyään kuulee aina vain enemmän ja enemmän tapauksista, joissa tuote on laitettu tulemaan ilman asiakkaan suostumusta ja eroon ei pääse kuin käräjillä, jos sielläkään. Itselläni on kommandiittiyhtiö, joten olen itse omalla omaisuudellani ja tuloillani hamaan tulevaisuuteen vastuussa kaikista yhtiön veloista. Yrityksellä ei myöskään ole kuluttajansuojan suomia oikeuksia (kuten 14 päivän palautusoikeutta). Minullakaan ei ole mitään innostusta käräjöidä pienyritykseni vuoksi asuntolainan lyhennysten lomassa kaiken maailman huijarien kanssa, joille minun pitää todistaa, etten ole ostanut heiltä palveluja. Myöskään Robinson rekisteriin tai muuhun soittokieltorekisteriin koskien markkinointipuhelujen rajoittamista EI saa yritysnumeroita.

        Tälle on tehtävä jotain, eduskunnasta asia etenee. Itse olen toiminut aikoinani kuutisen vuotta telemarkkinointialalla, mutta ehdottoman rehellisesti.


      • LilJess
        Pienyrittäjä. kirjoitti:

        Meidän yrityksen puhelimeen soittaa varmasti keskimäärin 2 myyjää päivässä. En tarvitse mitään puhelimen kautta, se on ainoastaan asiakkailleni ja tilausten vastaanottoa varten. Lisäksi numero ei ole missään rekisterissä tai luettelossa, ainoastaan nettisivuillamme!

        Nykyään kuulee aina vain enemmän ja enemmän tapauksista, joissa tuote on laitettu tulemaan ilman asiakkaan suostumusta ja eroon ei pääse kuin käräjillä, jos sielläkään. Itselläni on kommandiittiyhtiö, joten olen itse omalla omaisuudellani ja tuloillani hamaan tulevaisuuteen vastuussa kaikista yhtiön veloista. Yrityksellä ei myöskään ole kuluttajansuojan suomia oikeuksia (kuten 14 päivän palautusoikeutta). Minullakaan ei ole mitään innostusta käräjöidä pienyritykseni vuoksi asuntolainan lyhennysten lomassa kaiken maailman huijarien kanssa, joille minun pitää todistaa, etten ole ostanut heiltä palveluja. Myöskään Robinson rekisteriin tai muuhun soittokieltorekisteriin koskien markkinointipuhelujen rajoittamista EI saa yritysnumeroita.

        Tälle on tehtävä jotain, eduskunnasta asia etenee. Itse olen toiminut aikoinani kuutisen vuotta telemarkkinointialalla, mutta ehdottoman rehellisesti.

        Kurjaa tuollainen toiminta, ja se on vienyt maineen koko telemarkkinoinnilta. Ikävää on, että asiakkaalla on huonoja kokemuksia telemarkkinoinnista eikä ihme jos sen jälkeen nousee karvat pystyyn kun puhelinmyyjä soittaa, mutta joidenkin toisten yritysten vilpillinen toiminta EI ole koskaan telemarkkinoijan vika jos oma työpaikka toimii rehellisesti. Kukaan myyjä ei sitä paitsi voi tietää että on juuri se 5. soittaja sille päivälle. Koetan itse olla aina mahdollisimman kohtelias, vaikka olisin saanut 100 myyntipuhelua päivässä. Yritän ymmärtää senkin että asiakkaalla oli varmasti huono päivä ja niin edelleen eikä hän sitä varmasti henk.koht. tarkoittanut. Olen vain herkkä ottamaan asioista itseeni, jonka vuoksi olenkin väärällä alalla ja aloitan huomenna uudessa työssä.

        Tuote-esittelijänä keikkaa tekevänä olen huomannut sen että heillekin voidaan olla töykeitä, mutta 99% asiakkaista on kohteliaita ja hauskoja. Tosin ero on aika suuri: tuote-esittelijältä tullaan itse kysymään asioista ja ne joita ei kiinnosta, eivät tule kyselemään. Palaute esittelemistäni tuotteista saattaa olla kipakkaa, mutta palautekin esitetään asiallisesti. Toivon silti tsemppiä puhelinmyyjille ja niillekin jotka eivät ole jaksaneet olla kohteliaita.


      • Jep.
        petterssoni taas kirjoitti:

        On aivan sama mistä te soitatte.Oli paikkana sitten kapakka,tai tunkio.
        On aivan sama mitä kauppaatte.Myytte sitten timantteja,tai paskaa säkissä.
        En silti ole pyytänyt teitä soittamaan ja tyrkyttämään tuotteita.

        Jos menen ostamaan digikameraa,niin valitsen itse liikkeen,sekä ajankohdan milloin haluan kauppaa tehdä.
        En ymmärrä miten vertauksesi sopii puhelinmyynti touhuun.

        itseasiassa olet suostunut suoramarkkinointiin kun olet hankkinut itsellesi liittymän. :) Tsemppii sen kans.


      • Anonyymi
        petterssoni taas kirjoitti:

        On aivan sama mistä te soitatte.Oli paikkana sitten kapakka,tai tunkio.
        On aivan sama mitä kauppaatte.Myytte sitten timantteja,tai paskaa säkissä.
        En silti ole pyytänyt teitä soittamaan ja tyrkyttämään tuotteita.

        Jos menen ostamaan digikameraa,niin valitsen itse liikkeen,sekä ajankohdan milloin haluan kauppaa tehdä.
        En ymmärrä miten vertauksesi sopii puhelinmyynti touhuun.

        Kyl minäkin ostan digikameran oikeasta alan liikkeestä.


    • töykeä

      Minä inhoan puhelinmyyjiä. Olen sitä mieltä, että minulla täytyy olla oikeus välittömästi keskeyttää puhelinmyyjän puhetulva kuuntelematta häntä edes loppuun.

      Mikäli haluan ostaa jotain, etsin, tutkin ja ostan sen silloin, kun se minulle sopii. En ole pyytänyt ketään soittamaan ja tarjoamaan tuotteita minulle, joten minun ei tarvitse olla kohtelias tuntemattomalle ihmisille, joka on valinnut niinkin epäkiitollisen ammatin kuin puhelinmyyjä.

      Mitä tulee siihen, että puhelinmyyjältä saa parhaimmat tarjoukset. Tutkipa hieman nettiä ja vertaile niitä tosi edullisia puhelinmyyjien tarjouksia.

      • ---------------------------...

        Voisi kuvitella että puhelinmyyjän ammatti sopii vain siihen tarkoitukseen, että ihminen tajuaa pikaisessa vaiheessa lähteä opiskelemaan jotain muuta alaa.

        OIkein, minulla ei ole aikaa olla kohtelias. Tiedän, olen kusipää. Mutta mielestäni on kusipäistä soitella toisten henkilökohtaiseen puhelimeen, yksikin puhelinmyyjä soitti n. 4 kertaa viikossa kahden viikon ajan. Jopa sunnuntaina, ja hyvin usein klo 19-20. Röyhkeyden huippu. Tallensin numeron kännykkääni ja löin aina luurin korvaan kun puhelin soi!


      • annmari87

        Niin sinulla onkin oikeus. Ei minua luurin korvaan lyöminen haittaa pätkän vertaa.

        Mitä hintoja vertaillaan? Kännykkäliittymien hintoja? Etsipä netistä liittymä missä on kaikkiin liittymiin (kotimaisiin) alle 2 senttiä minuuttihinta.

        En kertakaikkiaan vaan tajua mikä meissä puhelinmyyjissä on niin kamalaa. Taitaa olla pelkkää uhoamista täällä. Toki sen ymmärrän jos on huono hetki yms niin ei ole aikaa. Muuten en. Oletko kaikille tuntemattomille ihmisille tyly?

        Kerran juteltiin erään miehen kanssa lähes puoli tuntia. Tiesin jo puhelun alussa ettei hän aio mitään ostaa, mutta mikäs siinä rupatellessa. Juteltiin mm. siitä miten paskaa on kun tuli digiaika. Ja eräälle naiselle järjestin niin, että sim-kortti viedään kotiovelle asti, ja hän oli niin kiitollinen että liikuttui. Onneksi on mukaviakin asiakkaita!


      • annmari87
        ---------------------------... kirjoitti:

        Voisi kuvitella että puhelinmyyjän ammatti sopii vain siihen tarkoitukseen, että ihminen tajuaa pikaisessa vaiheessa lähteä opiskelemaan jotain muuta alaa.

        OIkein, minulla ei ole aikaa olla kohtelias. Tiedän, olen kusipää. Mutta mielestäni on kusipäistä soitella toisten henkilökohtaiseen puhelimeen, yksikin puhelinmyyjä soitti n. 4 kertaa viikossa kahden viikon ajan. Jopa sunnuntaina, ja hyvin usein klo 19-20. Röyhkeyden huippu. Tallensin numeron kännykkääni ja löin aina luurin korvaan kun puhelin soi!

        Sunnuntaisin ei saa soittaa. Otapa selvää mistä firmasta soittelee.

        Heh, olet tyhmä sanoisinko. Luuletko että luurin korvaan lyönti vastaamatta auttaa. Juurihan tuolla kirjoitin, että jos ihmiset eivät vastaa, soitamme uudelleen. Tietokonejärjestelmä tekee näin ei vastatuille.


      • ---------------------------... kirjoitti:

        Voisi kuvitella että puhelinmyyjän ammatti sopii vain siihen tarkoitukseen, että ihminen tajuaa pikaisessa vaiheessa lähteä opiskelemaan jotain muuta alaa.

        OIkein, minulla ei ole aikaa olla kohtelias. Tiedän, olen kusipää. Mutta mielestäni on kusipäistä soitella toisten henkilökohtaiseen puhelimeen, yksikin puhelinmyyjä soitti n. 4 kertaa viikossa kahden viikon ajan. Jopa sunnuntaina, ja hyvin usein klo 19-20. Röyhkeyden huippu. Tallensin numeron kännykkääni ja löin aina luurin korvaan kun puhelin soi!

        sanonut. ettei kiinnosta, niin puhelut olisivat loppuneet, ainakin sen myyjän osalta.
        Mutta kun on niin tyhmiä ihmisiä, etteivät saa sanaa suustaan.


    • justmeiina

      Eihän sitä ilkeä tarvitse ollakkaan myyjälle, liittymänsä saa salaiseksi MUTTA eiköhän minulla ole oikeus olla kuuntelematta puhetta, siinä olet kyllä väärässä. Yleensä lopetan puhelut aina alkuunsa sanomalla: Minua ei kiinnosta, kiitos hei. Ja siinä ei tietääkseni ole mitään hävytöntä.

      • annmari87

        Juu, tuo on ihan hyvä tapa sanoa, arvostan tuollaista.


      • puhelimyyja
        annmari87 kirjoitti:

        Juu, tuo on ihan hyvä tapa sanoa, arvostan tuollaista.

        Niin kiitos on kiva sana juu...
        MUTTA! Kun soitat sata kontaktia päivässä ja suuri osa ihmisistä sanoo ei kiitos ja silti sen perään lyö luurin korvaan. On kiva myös itse kiittää asiakasta ja toivottaa mukavaa päivän/ illan jatkoa... se kuuluu ainaki minun tapoihini... ja toivotan sitä myös näille tylyille... kaikesta huolimatta...


      • annmari87
        puhelimyyja kirjoitti:

        Niin kiitos on kiva sana juu...
        MUTTA! Kun soitat sata kontaktia päivässä ja suuri osa ihmisistä sanoo ei kiitos ja silti sen perään lyö luurin korvaan. On kiva myös itse kiittää asiakasta ja toivottaa mukavaa päivän/ illan jatkoa... se kuuluu ainaki minun tapoihini... ja toivotan sitä myös näille tylyille... kaikesta huolimatta...

        Toivotan tylyillekin asiakkaille ystävällisesti hyvät päivän/illan/viikonlopun/työpäivän jatkot. Jotkut ovat ihan tyrmistyneitä kun olenkin ystävällinen heidän vittuilujensa jälkeen, ja naurahtavat itsekin sen jälkeen ja toivottavat samat minulle.


      • markuz^^
        annmari87 kirjoitti:

        Toivotan tylyillekin asiakkaille ystävällisesti hyvät päivän/illan/viikonlopun/työpäivän jatkot. Jotkut ovat ihan tyrmistyneitä kun olenkin ystävällinen heidän vittuilujensa jälkeen, ja naurahtavat itsekin sen jälkeen ja toivottavat samat minulle.

        Olen tässä koittanut olla ystävällinen ja sanonut suoraan usein etten ole kiinnostunu kyseisistä tuotteista ja jos ei kuluteta kummankaan aikaa yhtään sen enempää ja lopetetaan puhelu siihen - taktiikka toimi hienosti pari vuotta sitten kunnes alkoi tulla mitä ihmeellisimpiä puhelinmyyjien puheluita.

        esimerkki 1) turusta soitti joku nuori kloppi joka pyysi lahjoitusta jollekkin huumenuorten ambulanssifirmalle. Ovat keräämässä 50 000 euroa jotta saa käytetyn ambulanssin ja henkilökunnan siihen. No siinä vaiheessa mä naurahdin ettette saa 50 000 eurolla käytetyn ambulanssin kattovilkkujakaan puhumattakaan lääkäreistä siihen joten siis mitä tämä nyt on... Noh tilisiirto olisi lähetetty kätevästi kotio, vain sata euroa per soittaja niin nopeasti on 50 k kasassa... No siinä vaiheessa sanoin että ei huumenuoret tartte erillisiä ambulansseja kun ainahan on 112 jos sellaseen törmään ojanpohjalla niinkun hän selitti. Noh puhelinmyyjän vastaus oli ettei 112 soitetut ambulanssit tule ja jos tulee niin ne sotkee poliisitkin asiaan. Sanoin että jos narkkari makaa ojassa on syytäkin sotkea poliisit asiaan ja kyllä ne ambulanssit lääkäreineen verovaroina maksetusti varmasti tulee jos narkkari hengettömänä ojassa makaa... Noh puhelu tuhlasi puoli tuntia molempien aikaa ja loppujen lopuksi sain haista vitut ...

        esimerkki 2) puhelinmyyjä soitti tekniikan maailman uskomattomasta tarjouksesta. Noh sanoin että tarjous on kieltämättä hyvä mutta saan ammattilehtinä monet tietokonelehdet sekä tekniikan maailman työpaikan puolesta kotio. Niin sitten puhelinmyyjäkloppi alkoi tivaamaan että "no mikäs tuollanen työpaikka oikeen on kun oikeen ilmaseksi saa lehdet" niin mä että se nyt vain sattuu olemaan työsuhde-etuna että pitää seurata aikaansa ja sen takia mulle tulee kaikki nuo lehdet kotio... "no tilaa silti, ei se kuitenkaan ole kuin kaksikymppiä" minä siihen jo että WTF ??? mitä hittoa mä kahdella samalla lehdellä teen vaikka tarjous kieltämättä hyvä onkin niin en tod tuhlaa kahtakymppiä lehteen joka mulle jo tulee... Noh HV:t tuli siinäkin luurin toisesta päästä...

        esimerkki 3) PlusTV:n myyjä soittaa että "nyt olisi huippuhieno tarjous eka kuukausi nollalla eurolla..." Sanoin että mulla on jo plustv ... niin myyjä alkoi tivaamaan että "eihän sulla milään voi olla kun sun numeros on tässä meidän listassa ja ei me sulle sitten soitettais" niin mä en voinu kuin hämmästyä että kyllä mä nyt hitto itte tiedän mitä mulla on ja mitä mulla ei ole...

        esimerkki 4) vuoden ajan mua on piinannu puhelimessa olevat oudot "yhden hälytyskerran" puhelut. Aina jokin täysin outo 045 alkunen "saunalahden" numero. Koskaan sieltä ei vastata vaan se on aina varattu. Olin jo valmis tekemään poliisille rikosilmotuksen puhelinhäiriköinnistä kunnes kerran työpäivän aikana olin juuri puhelin kädessä soittamassa jonnekkin ja juuri sillä sekunnilla kyseinen puhelu tuli jotta ehdin siihen vastaamaan. Noh sieltä oli veronmaksajien keskusliitolta puhelinmyyjä enkä edes kysyny mitä on myymässä vaan tein hyvin selväksi aikeet mennä poliisiasemalle rikosilmotusta tekemään puhelinhäiriköinnistä jos vielä yhdenkin kerran tulee puhelu siitä numerosta ... Ei ole tullut enää mutta kuulemma tietokone seonnu tai jotain... Miten voisin edes keritä vastaamaan moiseen puheluun kun en kerkiä puhelinta edes nahkavyökotelosta ottamaan esille...

        esimerkki 5) soitettiin jostain ties mistä lapsien pelastus järjestöstä että sairaalat nyt välttämättä tarttee mun 30 euron lahjotusta. Noh mä sitten heltysin tuossa vaiheessa että voisi sen 30 euroa sitten lahjottaakkin vaikka vastikään telkkarista oli kyllä tullu pelottava uutinen ties mistä syöpäsairaiden tuki jutskasta... Noh tivasin sitten kaiken mahdollisen että keräysluvat on kunnossa ja että sitten siinä ei varmasti ole mitään jatkositoumuksia että se on vain yksi 30 euroa... Myyjä vakuutteli että kyllä kyllä asia on juuri näin ja siitä jäi oikeasti hyvä mieli varmasti myyjälle niinkuin mullekkin KUNNES tuli lasku postilaatikkoon. Jotain pinssejä oli sielä mukana ja kauheat ukaasit määräaikais-sitoumuksesta ja muista että olis pitäny vuoden verran maksaa 30 euroa... Noh siinä vaiheessa otin ihan oikeasti jo kuluttaja-asiamieheen yhteyttä että johan on kumma kun näin sovittiin että se on yksi 30 euroa ja nyt laskuja ropisee postilaatikon täydeltä... Siitäkin ainoasta hyvästä myydystä tuotteesta tuli sitten verinen tappelu että siitä laskurumbasta pääsi eroon...

        Ja oli muuten viiminen kerta kun enää kuuntelen yhdenkään puhelinmyyjän ensimmäistä lausetta enempää...

        Eli en väitäkkään että kaikki puhelinmyyjät ovat läpimätiä mutta näistä mun kokemuksista se yksikin "hyvä" kokemus päättyi kaikkein katastrofaalisimmin. Ei mikään ihme että pikkuhiljaa alkaa sappi kiehua tiettyä ammattiryhmää kohtaan kun saa pettyä kerta toisensa jälkeen... Kuitenkin koittaa rauhallisesti asiat hoitaa ja aikuismaisesti mutte jotenkin noi puhelinmyyjien toilailut saa muuten niin rauhallisenkin ihmisen veren kiehumaan...

        Valitan...


      • puhelinmyyjä minäkin.
        markuz^^ kirjoitti:

        Olen tässä koittanut olla ystävällinen ja sanonut suoraan usein etten ole kiinnostunu kyseisistä tuotteista ja jos ei kuluteta kummankaan aikaa yhtään sen enempää ja lopetetaan puhelu siihen - taktiikka toimi hienosti pari vuotta sitten kunnes alkoi tulla mitä ihmeellisimpiä puhelinmyyjien puheluita.

        esimerkki 1) turusta soitti joku nuori kloppi joka pyysi lahjoitusta jollekkin huumenuorten ambulanssifirmalle. Ovat keräämässä 50 000 euroa jotta saa käytetyn ambulanssin ja henkilökunnan siihen. No siinä vaiheessa mä naurahdin ettette saa 50 000 eurolla käytetyn ambulanssin kattovilkkujakaan puhumattakaan lääkäreistä siihen joten siis mitä tämä nyt on... Noh tilisiirto olisi lähetetty kätevästi kotio, vain sata euroa per soittaja niin nopeasti on 50 k kasassa... No siinä vaiheessa sanoin että ei huumenuoret tartte erillisiä ambulansseja kun ainahan on 112 jos sellaseen törmään ojanpohjalla niinkun hän selitti. Noh puhelinmyyjän vastaus oli ettei 112 soitetut ambulanssit tule ja jos tulee niin ne sotkee poliisitkin asiaan. Sanoin että jos narkkari makaa ojassa on syytäkin sotkea poliisit asiaan ja kyllä ne ambulanssit lääkäreineen verovaroina maksetusti varmasti tulee jos narkkari hengettömänä ojassa makaa... Noh puhelu tuhlasi puoli tuntia molempien aikaa ja loppujen lopuksi sain haista vitut ...

        esimerkki 2) puhelinmyyjä soitti tekniikan maailman uskomattomasta tarjouksesta. Noh sanoin että tarjous on kieltämättä hyvä mutta saan ammattilehtinä monet tietokonelehdet sekä tekniikan maailman työpaikan puolesta kotio. Niin sitten puhelinmyyjäkloppi alkoi tivaamaan että "no mikäs tuollanen työpaikka oikeen on kun oikeen ilmaseksi saa lehdet" niin mä että se nyt vain sattuu olemaan työsuhde-etuna että pitää seurata aikaansa ja sen takia mulle tulee kaikki nuo lehdet kotio... "no tilaa silti, ei se kuitenkaan ole kuin kaksikymppiä" minä siihen jo että WTF ??? mitä hittoa mä kahdella samalla lehdellä teen vaikka tarjous kieltämättä hyvä onkin niin en tod tuhlaa kahtakymppiä lehteen joka mulle jo tulee... Noh HV:t tuli siinäkin luurin toisesta päästä...

        esimerkki 3) PlusTV:n myyjä soittaa että "nyt olisi huippuhieno tarjous eka kuukausi nollalla eurolla..." Sanoin että mulla on jo plustv ... niin myyjä alkoi tivaamaan että "eihän sulla milään voi olla kun sun numeros on tässä meidän listassa ja ei me sulle sitten soitettais" niin mä en voinu kuin hämmästyä että kyllä mä nyt hitto itte tiedän mitä mulla on ja mitä mulla ei ole...

        esimerkki 4) vuoden ajan mua on piinannu puhelimessa olevat oudot "yhden hälytyskerran" puhelut. Aina jokin täysin outo 045 alkunen "saunalahden" numero. Koskaan sieltä ei vastata vaan se on aina varattu. Olin jo valmis tekemään poliisille rikosilmotuksen puhelinhäiriköinnistä kunnes kerran työpäivän aikana olin juuri puhelin kädessä soittamassa jonnekkin ja juuri sillä sekunnilla kyseinen puhelu tuli jotta ehdin siihen vastaamaan. Noh sieltä oli veronmaksajien keskusliitolta puhelinmyyjä enkä edes kysyny mitä on myymässä vaan tein hyvin selväksi aikeet mennä poliisiasemalle rikosilmotusta tekemään puhelinhäiriköinnistä jos vielä yhdenkin kerran tulee puhelu siitä numerosta ... Ei ole tullut enää mutta kuulemma tietokone seonnu tai jotain... Miten voisin edes keritä vastaamaan moiseen puheluun kun en kerkiä puhelinta edes nahkavyökotelosta ottamaan esille...

        esimerkki 5) soitettiin jostain ties mistä lapsien pelastus järjestöstä että sairaalat nyt välttämättä tarttee mun 30 euron lahjotusta. Noh mä sitten heltysin tuossa vaiheessa että voisi sen 30 euroa sitten lahjottaakkin vaikka vastikään telkkarista oli kyllä tullu pelottava uutinen ties mistä syöpäsairaiden tuki jutskasta... Noh tivasin sitten kaiken mahdollisen että keräysluvat on kunnossa ja että sitten siinä ei varmasti ole mitään jatkositoumuksia että se on vain yksi 30 euroa... Myyjä vakuutteli että kyllä kyllä asia on juuri näin ja siitä jäi oikeasti hyvä mieli varmasti myyjälle niinkuin mullekkin KUNNES tuli lasku postilaatikkoon. Jotain pinssejä oli sielä mukana ja kauheat ukaasit määräaikais-sitoumuksesta ja muista että olis pitäny vuoden verran maksaa 30 euroa... Noh siinä vaiheessa otin ihan oikeasti jo kuluttaja-asiamieheen yhteyttä että johan on kumma kun näin sovittiin että se on yksi 30 euroa ja nyt laskuja ropisee postilaatikon täydeltä... Siitäkin ainoasta hyvästä myydystä tuotteesta tuli sitten verinen tappelu että siitä laskurumbasta pääsi eroon...

        Ja oli muuten viiminen kerta kun enää kuuntelen yhdenkään puhelinmyyjän ensimmäistä lausetta enempää...

        Eli en väitäkkään että kaikki puhelinmyyjät ovat läpimätiä mutta näistä mun kokemuksista se yksikin "hyvä" kokemus päättyi kaikkein katastrofaalisimmin. Ei mikään ihme että pikkuhiljaa alkaa sappi kiehua tiettyä ammattiryhmää kohtaan kun saa pettyä kerta toisensa jälkeen... Kuitenkin koittaa rauhallisesti asiat hoitaa ja aikuismaisesti mutte jotenkin noi puhelinmyyjien toilailut saa muuten niin rauhallisenkin ihmisen veren kiehumaan...

        Valitan...

        No on kyllä melkosia dorkia kohalles osunu.. Ja niinhän se usein menee (minunkin kohdallani menisi), että jos muutama täysi ääliö soittaa, en enää puhelinmyyjiä ehkä kuuntelisi.

        Itse ymmärrän kyllä, miksi puhelinmyyjistä ei pidetä. Ymmärrän myös sen, että monet, jotka ovat tuleet huijatuiksi jonkun dorkan toimesta, eivät enää edes uskalla ostaa mitään puhelinmyyjältä.

        Esim. 1.
        En itsekään tuohon lähtisi, ja perustelusi olivat mielestäni ihan oikein. Suosiolla pitäisi uskoa, ja HV:ta ei koskaan sanota asiakkaalle.

        Esim. 2.
        Jos lehden saa jo työn puolesta, niin ei siinä yleensä meillä ainakaan kun sanota että teillä onkin sitten jo asia ok, ja toivoteta hyvät päivän jatkot.

        Esim. 3.
        Oot ehkä sen hankkinu niiden listojen ajamisen jälkeen? Myyjän olis pitäny tajuta. Ei ne listat aina ihan just laadittuja ole, ja olitko ehkä vasta vähän aikaa sitten sen hankkinut?

        Esim. 4.
        Tuohonpa en osaa mitään sanoa. Samalle asiakkaalle voidaan enimmillään meiltä soittaa 3 kertaa, jos ei vastaa. Jos on kerran vastannut ja kieltäytynyt, ei enää soiteta.

        Esim. 5.
        Aika helvetin paha jos laskutetaan yhtään enempää kun on sanottu.. Todella monelle tuntuu käyneen noin lehtimyyjän kanssa. Että ei ole mainittu kyseessä olevan kestotilaus joka tulee katkaista, tai sitten lasku onkin vaikka 10 € isompi kuin sanottiin. Eihän tuo sinänsä iso raha ole, mutta itsellänikin keittäisi jos summa on eri kuin sovittu, oli sitten vaikka 1 €.

        Ja itse varmaankin nämä hommat lopetan kunhan työsuhde päättyy.. Firmaan olen sinänsä ollut todella tyytyväinen, että asiat selvitetään hyvin ja ihmisiä ei kuseteta. Kuitenkin tuollainen soittelu on tavallaan omaakin moraaliani vastaan.


    • annmari87

      Vielä se, että joskus törmää melkoisiin idiootteihin. Esim. kysyn joltakin paljonko tulee puh.laskua kuussa, vastaus on että n. 50-60e. Ja henkilöllä on Elisa Reilu joka on oikeasti ihan naurettavan kallis. Mutta tämä henkilö sanoo että on tyytyväinen ja lyö luurin kiinni. Olisiko kumminkin kannattanut kuunnella, sillä olisin saanut minimoitua hänen puhelinlaskunsa monella kympillä, jopa kenties ilmaiset puhelut.
      Kuuntelu ei velvoita ottamaan liittymää, siitä saa vaan ehkä potkua alkaa kilpailuttamaan hintoja.

      Ja tämä liittymä mitä myyn, ei ole mikään ACN || vaan ihan yleinen liittymä jonka nimen kaikki tietää. Vaikka kuin käy siellä ko. operaattorin sivuilla katsomassa, NÄITÄ HINTOJA EI SAA KUN PUHELINMYYNNISTÄ! Jos henkilö A ja B ottavat operaattori X:n liittymät, A:lla puhelut ovat halvempia kuin B:llä, koska hän on ottanut liittymän puhelinmyynnistä.

      • Kiellotpäällä

        "Vielä se, että joskus törmää melkoisiin idiootteihin. Esim. kysyn joltakin paljonko tulee puh.laskua kuussa, vastaus on että n. 50-60e. Ja henkilöllä on Elisa Reilu joka on oikeasti ihan naurettavan kallis. Mutta tämä henkilö sanoo että on tyytyväinen ja lyö luurin kiinni. Olisiko kumminkin kannattanut kuunnella, sillä olisin saanut minimoitua hänen puhelinlaskunsa monella kympillä, jopa kenties ilmaiset puhelut."

        Sellaista ei ole keksittykään kuin "ilmaiset puhelut". Puhelinoperaattoreiden bisnes on kaikkea muuta kuin hyväntekeväisyysbisnestä, ja joku maksaa aina. AINA. Tekeekö se sinun mielestäsi ihmisestä idiootin, jos hän ei jaksa/ehdi/halua kuunnella tarjoustasi? Jos tekee, olen vahvasti eri mieltä siitä, kuka tässä on idiootti.

        Jos minulla sattuu olemaan paljon ylimääräistä rahaa, voin vapaasti jakaa sitä vaikka kadulla ohikulkijoille tai maksaa puhelinliittymästäni vaikka 1000eur/kk. Tai vaikka pelata tai shopata koko rahalla, ihan mitä haluan. Yksikään puhelinmyyjä ei voi sanoa jonkin liittymän olevan "naurettavan kallis" johonkin toiseen liittymään nähden, koska tosiasia on, että halpoina mainostetuista liittymistä voi loppujen lopuksi tullakin isompi lasku - niin että mitenköhän tämä sitten mahtaa olla mahdollista? - ai niin, siellä onkin yllättäen ne tuhat erilaista selitystä takana, aivan...

        Oman kokemukseni mukaan halvimmista halvimmissakin "tarjouksissa" on aina koira haudattuna. Itselläni on puhelinmyyntikielto, mutta silloin harvoin kun joku puhelinmyyjä (usein juuri erilaiset liittymäkauppiaat) sattuu soittamaan ja tarjoamaan "halvalla" jotain, käykin sitten ilmi, kun alan kyselemään tarkemmin, että onhan siellä niitä jippoja takana - ainut vaan, että oma-aloitteisesti nämä myyjät eivät koskaan niistä kerro, vaan vasta kyselemällä ne saa kaiveltua esille.

        Tosiasia on, ja tulee aina olemaan, se, että puhelinmyyntiä tullaan inhoamaan, ja se johtuu ihan siitä, että a) yleensä ihmiset tekevät jotain eivätkä istu tumput suorina, ja niinpä puhelinmyyjät onnistuvat keskeyttämään tämän jonkin tekemisen ja b) yksi kauniisti sanottu "ei kiitos, en tilaa lehti a:ta" ei yleensä riitä, vaan myynti jatkuu jatkotykityksellä: "entäpä lehti b? entäpä lehti c? entäpä lehti d?"

        "Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat", sanoo vanha sanonta, ja puhelinmyyjät, voitte puolustaa täällä työtänne ihan niin paljon kuin haluatte, jos se tekee teille paremman olon, mutta kyllä sille on ihan syynsä, että puhelinmyyntiurat ovat yleensä lyhyitä. Pashka ei muuksi muutu vaikka se kullalla silattaisiin.


    • Numeroni on puhelinnumeroni

      On se kummallista, että katsot olevasi velvollinen soittamaan minun ostamaan liittymään. En ole ostanut liittymääni siksi, että kaltaisesi voisivat soittaa minulle. Silti vain yhä edelleen soitat minulle ja muille kunniallisille ihmisille ja häiritset yksityisyyttäni.
      Kirjoituksesi tasosta voi jo päätellä sen, kuinka matalatasoinen olet älyllisesti tarkasteltuna. Olet ihan oikeassa ammatissa, idioottien työssä, kunniallista työtä tekevien ihmisten häiritsijänä.
      Tee palvelus äläkä enää kirjoita tänne ala-arvosia raapustuksiasi oman elämäsi surkeudesta. Meille riittää jo se, että pidät oikeutenasi tunkeutua yksityisyyteemme puhelimen kautta.

      • Ex-puhelinmyyjä

        Yksikään suomalainen yksityiskäyttäjä ei _omista_ yhtäkään puhelinnumeroa, ei koskaan, ei milloinkaan! Ajattelin aina soittavani tavallaan "vuokraliittymiin", jotka joku on ottanut itselleen hoitaakseen viestintänsä paremmin.

        Kannattaa itsekin vähän ajatella, että mitä sä täällä suollat puhelinmyyjistä. Se on rehellistä myynninedistämistä siinä missä standillä seisominen tai ovikauppa. Se on hieman erityylistä, mutta yhtä rehellistä missä mikä tahansa muukin. Ja voi kun tietäisit millaista porukkaa puhelinmyynnissäkin on töissä. Meiltä löytyi omasta firmasta lukiolaisia, liiketalouden opiskelijoita, pari kandia ja jopa eräs valmis poliittisen hissan maisteri! Siinä sulle sitä sun kaipaamaa "vähä-älyisyyttä".

        Se miksi porukat hermostuu puhelinmyyntiin on yleisesti huono taso, epäselvä kielenkäyttö ja kaikenlainen kiertely ja kaartelu. Sellaista suomalainen sisu vihaa! Jämäkkää kauppaa sen olla pitää, pitää osata klousata diili oikein ja laittaa paketti menemään. Case closed!

        Puhelinmyyjiä on kaikista suomalaisista sosiaaliluokista jormaolliloita ja bjärnewahlroosseja lukuunottamatta! Rehellistä ja todella arvokasta työtä, vaikka sitä ei "Numeroni on puhelinnumeroni" lyhytnäköisyydessään ja tyhmyydessään tajuakaan uhotessaan jotain yksityisyydestään. XDDDD

        Nareuttavaa napatusta. Jos sulle ei kelpaa soitot, sä kiellät suoramarkkinoinnin ja sillä selvä. Näyttää siltä, että ei vaan puhelinmyyjiltä puutu osa aivoista vaan että osalla ne on herneen kokoset!!! :DDDDDDDD


      • ei toimi
        Ex-puhelinmyyjä kirjoitti:

        Yksikään suomalainen yksityiskäyttäjä ei _omista_ yhtäkään puhelinnumeroa, ei koskaan, ei milloinkaan! Ajattelin aina soittavani tavallaan "vuokraliittymiin", jotka joku on ottanut itselleen hoitaakseen viestintänsä paremmin.

        Kannattaa itsekin vähän ajatella, että mitä sä täällä suollat puhelinmyyjistä. Se on rehellistä myynninedistämistä siinä missä standillä seisominen tai ovikauppa. Se on hieman erityylistä, mutta yhtä rehellistä missä mikä tahansa muukin. Ja voi kun tietäisit millaista porukkaa puhelinmyynnissäkin on töissä. Meiltä löytyi omasta firmasta lukiolaisia, liiketalouden opiskelijoita, pari kandia ja jopa eräs valmis poliittisen hissan maisteri! Siinä sulle sitä sun kaipaamaa "vähä-älyisyyttä".

        Se miksi porukat hermostuu puhelinmyyntiin on yleisesti huono taso, epäselvä kielenkäyttö ja kaikenlainen kiertely ja kaartelu. Sellaista suomalainen sisu vihaa! Jämäkkää kauppaa sen olla pitää, pitää osata klousata diili oikein ja laittaa paketti menemään. Case closed!

        Puhelinmyyjiä on kaikista suomalaisista sosiaaliluokista jormaolliloita ja bjärnewahlroosseja lukuunottamatta! Rehellistä ja todella arvokasta työtä, vaikka sitä ei "Numeroni on puhelinnumeroni" lyhytnäköisyydessään ja tyhmyydessään tajuakaan uhotessaan jotain yksityisyydestään. XDDDD

        Nareuttavaa napatusta. Jos sulle ei kelpaa soitot, sä kiellät suoramarkkinoinnin ja sillä selvä. Näyttää siltä, että ei vaan puhelinmyyjiltä puutu osa aivoista vaan että osalla ne on herneen kokoset!!! :DDDDDDDD

        Kahdesti olen yrittänyt suoramarkkinointikieltoa ja hukkaan nekin rahat menivät. Osa firmoista kun ei niistä piittaa ja lopuilla tuntuu kestävän puoli vuotta, että kielto menee perille ja sekin tuntuu olevan määräaikainen voimassaololtaan.


      • annmari87
        ei toimi kirjoitti:

        Kahdesti olen yrittänyt suoramarkkinointikieltoa ja hukkaan nekin rahat menivät. Osa firmoista kun ei niistä piittaa ja lopuilla tuntuu kestävän puoli vuotta, että kielto menee perille ja sekin tuntuu olevan määräaikainen voimassaololtaan.

        Oletko kokeillut robinsonrekisteriä? Kiellon voimassaoloaika on kolme vuotta. Ja voi kestää kolme kk ennen kuin tulee voimaan.


      • annmari87

        Sinä olet liittymän ottanut ja näin ollen numerosi tulee eniroon yms. jos et ole laittanut salaiseksi. Eikö se ole oma mokasi jos et ole liittymän avaamisvaiheessa laittanut salaiseksi? Liittymän saa salaiseksi silläkin tavalla ettei sitä saa numerotiedustelusta mutta puhelun vastaanottajalle näkyy. Kannattaisiko katkaista koko liittymä, jos et halua soittoja? ;) Taidat itse olla idiootti kun et käsitä että kaikki saavat numerosi tietoonsa.

        Ja millähän perusteella en ole kunniallinen ihminen, ja elämäni on surkeaa? Mitähän KUNNIALLISTA ammattia sinäkin harjoitat.. Heh heh.

        Meilläkin on töissä henkilöitä 17-50 ikäisiä. Monilta aloilta ja jotkut korkeammin koulutettuja kuin toiset. Monille puhelinmyynti on sivuhomma josta saa mukavasti rahaa. Puhelinmyynti ei todellakaan ole idioottejen hommaa, se on vaikeaa työtä joka vaatii paljon ja on äärimmäisen stressaavaa ja täytyy olla hyvä paineensietokyky. Meidän jokainen puhelu nauhoitetaan, lasketaan minuutit paljonko päivässä puhuu ja paljonko on kontakteja ja ennenkaikkea kauppaa. Ja tavotteisiin ei todellakaan ole aina helppo päästä.

        Luulisi että sinullakin ääni kellossa muuttuisi jos kokeilisit, mutta tuskin sinusta olisi edes puhelinmyyjäksi..


      • Nimetön
        annmari87 kirjoitti:

        Sinä olet liittymän ottanut ja näin ollen numerosi tulee eniroon yms. jos et ole laittanut salaiseksi. Eikö se ole oma mokasi jos et ole liittymän avaamisvaiheessa laittanut salaiseksi? Liittymän saa salaiseksi silläkin tavalla ettei sitä saa numerotiedustelusta mutta puhelun vastaanottajalle näkyy. Kannattaisiko katkaista koko liittymä, jos et halua soittoja? ;) Taidat itse olla idiootti kun et käsitä että kaikki saavat numerosi tietoonsa.

        Ja millähän perusteella en ole kunniallinen ihminen, ja elämäni on surkeaa? Mitähän KUNNIALLISTA ammattia sinäkin harjoitat.. Heh heh.

        Meilläkin on töissä henkilöitä 17-50 ikäisiä. Monilta aloilta ja jotkut korkeammin koulutettuja kuin toiset. Monille puhelinmyynti on sivuhomma josta saa mukavasti rahaa. Puhelinmyynti ei todellakaan ole idioottejen hommaa, se on vaikeaa työtä joka vaatii paljon ja on äärimmäisen stressaavaa ja täytyy olla hyvä paineensietokyky. Meidän jokainen puhelu nauhoitetaan, lasketaan minuutit paljonko päivässä puhuu ja paljonko on kontakteja ja ennenkaikkea kauppaa. Ja tavotteisiin ei todellakaan ole aina helppo päästä.

        Luulisi että sinullakin ääni kellossa muuttuisi jos kokeilisit, mutta tuskin sinusta olisi edes puhelinmyyjäksi..

        Ja pakko sano että aina tämä pelkkä salainen numero ei riitä... Ilmeisesti kotiisi tulee jokin lehti ja sulla taitaa olla myös matkapuhelinliittymä. joissain yhteyksissä numerot saadaas asiakastietorekisteristä, asiakaslähteistä... ota siis salainen numero äläkä anna sitä missää lomakkeissa kellekään, tai millekään .


      • surullinenopiskelija

        Opiskelen yliopistossa, suuntaan filosofian tohtorin arvoon, mutta minua ei ole siunattu rikkailla, tai edes kohtuutuloisilla vanhemmilla. Sossulla ei elä. Rahan raapiminen alkaa olla minulle mahdotonta. Niimpä on pakko hommata töitä. Mutta! Menin yliopistoon suoraan lukiosta. Kesätöitä en onnistunut saamaan kuin kerran (muilla kerroilla kesätyömahdollisuudet olivat liian kaukana ja matkat majoitus liian kallista) ja muu työkokemus on ala-asteella ja ylä-asteella kertynyttä palkatonta TET kokemusta. Ei ole edes ajokorttia kun ei ollut varaa mennä ajokouluun.

        Eli, olen köyhä, minulla ei ole ammatillista tutkintoa eikä työkokemusta nimeksikään. Jokainen "kunniallinen" työpaikka vaatii työkokemusta ja suosii ammattiin opiskelevia. Ei sitä S-markettia vaikuteta sillä että osaan tunnistaa sukupuolen ihmisen pelkästä luurangosta. Ei pizzeriaa hurmata sillä että osaan ladella filosofisia väitteitä kulttuurirelativismista. Ihastuisikohan R-kioski siitä että voin mahdollisesti jo määrittää kuolinsyyn ihmisen luista? Mitempä sitä työkokemustakaan sitten karttuu... nii-in. Lisäksi samoista paikoista on tappelemassa tuhansia nuoria, joilla monella on ollut paempi tuuri kesätöiden yms suhteen. Monella on suhteita, monen vanhemmilla on suhteita, joita vetelemällä tipahtelee työpaikkoja. Minulla ei moista onnea ole.

        Vaihtoehtona nousee kovin huomattavasti tuo puhelinmyynti. Ei tunnu hyvältä (tuntuu itseasiassa aivan kamalalta) mutta pakko minun on sille alalle kait ajelehtia. Se on kamala tunne varsinkin kun tiedän etten ole hyvä tyrkyttämään asioita ihmisille. En pidä tyrkyttämisestä ja muiden häiritsemisestä. Kadulla kävellessäni en edes vilkuile toisia ihmisiä kun oletan että he eivät pidä töllötykseksi tulemisesta. Kunnioitan yksityisyyttä ja olen jopa ehkä hieman neuroottinen siitä. Arvatkaas miltä tuntuu nyt kun on työhaastattelu DNA:n puhelinmyynti työpaikkaan.

        En itsekään pidä puhelinmyyjistä. Yritän kovasti olla kohtelias mutta äänensävyni valuu katkeraan. Kiitän kuitenkin ja hyvästelen myyjän kunnolla. Pelottaa ajatus siitä että joudun moiselle alalle, josta en ole työpaikkanakaan kuullut kehuttavia asioita.

        Mutta minkäs teen?

        Tämä koko keskustelu kauhistuttaa minua kun osapuolet eivät tunnu ymmärtävän toisiaan ollenkaan. Ymmärtäkää että puhelinmyyjän ammatti ei tosiaankaan ole aina puhdas valinta. Jos voisin valita ja löytäisin jotain muuta, aivan 100% varmasti ryntäisin sinne, enkä puhelinmyyntiin. Teidän mustavalkoinen maailma tämän suhteen on aivan kauheaa luettavaa. Kyllä, idioottimaisia myyjiä löytyy ja joskus se käy hermoille kun soitellaan mutta hyvänen aika koittakaa ymmärtää. Miltä tuntuisi jos minä tulisin teille urputtamaan tulevaisuudessa filosofian tohtorina kuinka te olette ihmisinä pohjasakkaa, paskapäitä, kunniattomia paskoja kaikki, eikö teidän työnnekään ole mitään muuta kuin puhasta paskaa. Kaikilla ei ole vaihtoehtoja! Kaikki eivät ole hyväonnisia vaikka kuinka pyristelevät!

        Niin, ja te puhelinmyyjät. Varsinkin hän joka yrittää esittää että digitaalikamera vertaus ei ollut osuva, vertaus on täysin toimiva, ja sen huomaa, jos osaa käyttää sitä kaunista metaforia ymmärtävää osaa aivoistaan ja rauhottua miettimään. Puhelinmyynti ontosiaan kuin joku kaappaisi sinut keskeltä katua liikkeeseen eikä päästäisi sinua pois, vaikka sinulla on tulipalokiire jonnekkin. Asiakas ei sitä pyytänyt saatika halunnut. Joten juu, kärsivällisyyttä, eikä kannata ottaa itteensä vaikka uskon että se kirvelee. Itsekin pelkään moista sillä ei itsetuntoni muutenkaan kovin korkealla ole kun elämä on ollut mitä on.


      • Oikea palkka...
        surullinenopiskelija kirjoitti:

        Opiskelen yliopistossa, suuntaan filosofian tohtorin arvoon, mutta minua ei ole siunattu rikkailla, tai edes kohtuutuloisilla vanhemmilla. Sossulla ei elä. Rahan raapiminen alkaa olla minulle mahdotonta. Niimpä on pakko hommata töitä. Mutta! Menin yliopistoon suoraan lukiosta. Kesätöitä en onnistunut saamaan kuin kerran (muilla kerroilla kesätyömahdollisuudet olivat liian kaukana ja matkat majoitus liian kallista) ja muu työkokemus on ala-asteella ja ylä-asteella kertynyttä palkatonta TET kokemusta. Ei ole edes ajokorttia kun ei ollut varaa mennä ajokouluun.

        Eli, olen köyhä, minulla ei ole ammatillista tutkintoa eikä työkokemusta nimeksikään. Jokainen "kunniallinen" työpaikka vaatii työkokemusta ja suosii ammattiin opiskelevia. Ei sitä S-markettia vaikuteta sillä että osaan tunnistaa sukupuolen ihmisen pelkästä luurangosta. Ei pizzeriaa hurmata sillä että osaan ladella filosofisia väitteitä kulttuurirelativismista. Ihastuisikohan R-kioski siitä että voin mahdollisesti jo määrittää kuolinsyyn ihmisen luista? Mitempä sitä työkokemustakaan sitten karttuu... nii-in. Lisäksi samoista paikoista on tappelemassa tuhansia nuoria, joilla monella on ollut paempi tuuri kesätöiden yms suhteen. Monella on suhteita, monen vanhemmilla on suhteita, joita vetelemällä tipahtelee työpaikkoja. Minulla ei moista onnea ole.

        Vaihtoehtona nousee kovin huomattavasti tuo puhelinmyynti. Ei tunnu hyvältä (tuntuu itseasiassa aivan kamalalta) mutta pakko minun on sille alalle kait ajelehtia. Se on kamala tunne varsinkin kun tiedän etten ole hyvä tyrkyttämään asioita ihmisille. En pidä tyrkyttämisestä ja muiden häiritsemisestä. Kadulla kävellessäni en edes vilkuile toisia ihmisiä kun oletan että he eivät pidä töllötykseksi tulemisesta. Kunnioitan yksityisyyttä ja olen jopa ehkä hieman neuroottinen siitä. Arvatkaas miltä tuntuu nyt kun on työhaastattelu DNA:n puhelinmyynti työpaikkaan.

        En itsekään pidä puhelinmyyjistä. Yritän kovasti olla kohtelias mutta äänensävyni valuu katkeraan. Kiitän kuitenkin ja hyvästelen myyjän kunnolla. Pelottaa ajatus siitä että joudun moiselle alalle, josta en ole työpaikkanakaan kuullut kehuttavia asioita.

        Mutta minkäs teen?

        Tämä koko keskustelu kauhistuttaa minua kun osapuolet eivät tunnu ymmärtävän toisiaan ollenkaan. Ymmärtäkää että puhelinmyyjän ammatti ei tosiaankaan ole aina puhdas valinta. Jos voisin valita ja löytäisin jotain muuta, aivan 100% varmasti ryntäisin sinne, enkä puhelinmyyntiin. Teidän mustavalkoinen maailma tämän suhteen on aivan kauheaa luettavaa. Kyllä, idioottimaisia myyjiä löytyy ja joskus se käy hermoille kun soitellaan mutta hyvänen aika koittakaa ymmärtää. Miltä tuntuisi jos minä tulisin teille urputtamaan tulevaisuudessa filosofian tohtorina kuinka te olette ihmisinä pohjasakkaa, paskapäitä, kunniattomia paskoja kaikki, eikö teidän työnnekään ole mitään muuta kuin puhasta paskaa. Kaikilla ei ole vaihtoehtoja! Kaikki eivät ole hyväonnisia vaikka kuinka pyristelevät!

        Niin, ja te puhelinmyyjät. Varsinkin hän joka yrittää esittää että digitaalikamera vertaus ei ollut osuva, vertaus on täysin toimiva, ja sen huomaa, jos osaa käyttää sitä kaunista metaforia ymmärtävää osaa aivoistaan ja rauhottua miettimään. Puhelinmyynti ontosiaan kuin joku kaappaisi sinut keskeltä katua liikkeeseen eikä päästäisi sinua pois, vaikka sinulla on tulipalokiire jonnekkin. Asiakas ei sitä pyytänyt saatika halunnut. Joten juu, kärsivällisyyttä, eikä kannata ottaa itteensä vaikka uskon että se kirvelee. Itsekin pelkään moista sillä ei itsetuntoni muutenkaan kovin korkealla ole kun elämä on ollut mitä on.

        fil.sof. hum kand. etc. huuhaa koulutuksilla jää varmasti pientuloiseksi valmistuttuaankin. Jos yleensäkin saa töitä muuten kuin määrärahoilla oleviin pätkätöihin. No joku onnekas saattaa sitten pärjätä. Meillä pari huu haa magisteria töissä. Kyllästyivät yli 10 vuoden pätkätyöllisyyteen nippa nappa 2000 euron kk-tuloilla. Nytten saavat kohtuulliset 3300-3800 euroa/kk tosin ihan eri alalla kuin ovat opiskelleet.
        Vaimoni meni 7 vuoden opiskelujen jälkeen valtiolle töihin ja palkka 2700 pikku lisiä kuukaudessa. Taisi juristin koulutus tulojen suhteen mennä hieman vikaan. No onneksi minä olen töissä.


      • Sinä se tässä idiootti olet, kaikilla keillä on puhelinliittymä saavat puheluita telemarkkinointitarkoituksessa, mutta sinä olet yksi niistä ainoista kenen vitun pieneen päähän se ei mahdu että voi aivan hyvin sanoa "kiitos ei". Niin se kaikkia muitakin vituttaa, sinä vain käyttäydyt kaikista idioottimaisimmin.


      • _Kyllästynyt_
        annmari87 kirjoitti:

        Oletko kokeillut robinsonrekisteriä? Kiellon voimassaoloaika on kolme vuotta. Ja voi kestää kolme kk ennen kuin tulee voimaan.

        Ent. Suomen Suoramarkkinointiliiton, nykyään ilmeisesti nimeltään Asiakkuusmarkkinointiliitto, puhelinmyyntikielto tulee voimaan heti. Suosittelen ottamaan. On toiminut itselläni tosi hyvin.

        http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu/


      • Vaihda levyä...
        annmari87 kirjoitti:

        Sinä olet liittymän ottanut ja näin ollen numerosi tulee eniroon yms. jos et ole laittanut salaiseksi. Eikö se ole oma mokasi jos et ole liittymän avaamisvaiheessa laittanut salaiseksi? Liittymän saa salaiseksi silläkin tavalla ettei sitä saa numerotiedustelusta mutta puhelun vastaanottajalle näkyy. Kannattaisiko katkaista koko liittymä, jos et halua soittoja? ;) Taidat itse olla idiootti kun et käsitä että kaikki saavat numerosi tietoonsa.

        Ja millähän perusteella en ole kunniallinen ihminen, ja elämäni on surkeaa? Mitähän KUNNIALLISTA ammattia sinäkin harjoitat.. Heh heh.

        Meilläkin on töissä henkilöitä 17-50 ikäisiä. Monilta aloilta ja jotkut korkeammin koulutettuja kuin toiset. Monille puhelinmyynti on sivuhomma josta saa mukavasti rahaa. Puhelinmyynti ei todellakaan ole idioottejen hommaa, se on vaikeaa työtä joka vaatii paljon ja on äärimmäisen stressaavaa ja täytyy olla hyvä paineensietokyky. Meidän jokainen puhelu nauhoitetaan, lasketaan minuutit paljonko päivässä puhuu ja paljonko on kontakteja ja ennenkaikkea kauppaa. Ja tavotteisiin ei todellakaan ole aina helppo päästä.

        Luulisi että sinullakin ääni kellossa muuttuisi jos kokeilisit, mutta tuskin sinusta olisi edes puhelinmyyjäksi..

        "Taidat itse olla idiootti kun et käsitä että kaikki saavat numerosi tietoonsa."

        Annmari87, sinä puhelinmyyjien puhelinmyyjä: toivon todella, että puhelinkäytöksesi on parempaa kuin keskustelupalstakäytöksesi, sillä tästäkin ketjusta löytyy useampia sinun kirjoittamiasi viestejä, joissa nimittelet muita kirjoittajia idiooteiksi, milloin mistäkin syystä. Toivottavasti olet lopettanut puhelinmyyntiurasi sitten vuoden 2008 jälkeen, ja opetellut myös asiallisempaa käyttäytymistä, jossa ainut tapa vastata kritiikkiin ei ole haukkua vastapuoli idiootiksi.

        Annat itsestäsi todella säälittävän ja älyllisesti vähälahjaisen kuvan.


    • yksi vaan

      Puhelinmyynti on kotirauhan häirintää. Valtaosa puhelinmyyjistä törkeästi huijaa asiakkaita "arvontavoitoilla". Miksi kummassa pitäisi vielä olla ystävällinen ?

    • ainoa

      Oletko ajatellut, että saatat olla viides puhelinmyjä saman päivän aikana.... Sun lähtökohta tuntuu olevan, että kukaan muu, kuin sinä ei soita, ja siten pitäisi olla iloinen yhteydenotostasi.
      Mitä tulee tuohon numeron salaamiseen, niin teidänkö takia pitäisi salata numeroni kaikilta muiltakin???? No töykeä ei tietenkään tarvitse olla, mutta ymmärräthän, että joskus väsyttää, kun tarjotaan kalsareita, maksu-tv kortteja, lehtiä, kirjoja jne jne.

      • annmari87

        Ja tiesitkös sinä, että minä en voi tietää mistä muista firmoista sinulle on soitettu. Minä en ainakaan soittele montaa kertaa samalle ihmiselle päivän aikana jos hän on kieltäytynyt. Meillä ko. asiakkaan tiedot hävitetään jos hän on vastannut kieltävästi.

        Kyllä minä sen ymmärrän että joskus on huono hetki. Sen olenkin jo sanonut. Mutta näin yleensä ottaen, ei tarvitse aina olla töykeä.

        Tänään oli monta mukavaa ja monta kiukkuista ihmistä langan toisessa päässä. Kaikille olin mukava ja ystävällinen, ja toivotin mukavaa jatkoa. Soitin siis liki sataan numeroon tänään. 90% vastanneista oli mukavia tai ainakin välttäviä, onneksi on niin päin. Täällä nettipalstoillahan aina uhotaan mutta ei sitä tosipaikan sanota mitään, huh huh. Kai se on silti niin että ei tosipaikan tullen uskalleta ystävälliselle ihmiselle vittuilla.


      • Ei oo tod...
        annmari87 kirjoitti:

        Ja tiesitkös sinä, että minä en voi tietää mistä muista firmoista sinulle on soitettu. Minä en ainakaan soittele montaa kertaa samalle ihmiselle päivän aikana jos hän on kieltäytynyt. Meillä ko. asiakkaan tiedot hävitetään jos hän on vastannut kieltävästi.

        Kyllä minä sen ymmärrän että joskus on huono hetki. Sen olenkin jo sanonut. Mutta näin yleensä ottaen, ei tarvitse aina olla töykeä.

        Tänään oli monta mukavaa ja monta kiukkuista ihmistä langan toisessa päässä. Kaikille olin mukava ja ystävällinen, ja toivotin mukavaa jatkoa. Soitin siis liki sataan numeroon tänään. 90% vastanneista oli mukavia tai ainakin välttäviä, onneksi on niin päin. Täällä nettipalstoillahan aina uhotaan mutta ei sitä tosipaikan sanota mitään, huh huh. Kai se on silti niin että ei tosipaikan tullen uskalleta ystävälliselle ihmiselle vittuilla.

        "Täällä nettipalstoillahan aina uhotaan mutta ei sitä tosipaikan sanota mitään, huh huh. Kai se on silti niin että ei tosipaikan tullen uskalleta ystävälliselle ihmiselle vittuilla."

        Mitä ihmettä, juurihan sinä olet täällä kirjoitustolkulla mourunnut, kuinka tylyjä ihmiset ovat puhelinmyyjille? Ja nyt yhtäkkiä kaikki ovatkin niin ystävällisiä ja ihania...

        Hohhoijaa, millähän alalla sinäkin mahdat nykyään työskennellä. Suosittelisin sinulle näiden kirjoitustesi perusteella esim. päiväkotiapulaisen työtä.


    • myyjistä

      Kenties se johtuu siitä,että jotkut puhelinmyyjät ei tunnu tietävän mitä EI tarkoittaa, tai että on huono hetki, lehtiä ja muuta kamaa on jo liikaakin eikä oo ees rahaa.
      Jatkavat vaan eivätkä osaa lopettaa puhelua,ompa joku suuttunutkin ja lyönyt luurin korvaan.
      Toiset puhuvat niin sukkelasti ettei saa sanaa sanottua väliin ja lopuksi kysyvät et miltäs kuulosti.Yleensä menee ohi korvien kun vaan oottaa koska toinen lopettaa, mut ikinä en oo vielä ilkeä ollut,ehkä se käämi vielä joskus kärähtää...

      • ja aloittajan kanssa

        samaa mieltä.

        Miksi lopettaisin työt halveksumallanne alalla ja menisin sossu luukulle? Ei mieluummin käyn töissä kun lorvin kotona. Tienaan sitäpaitsi ihan kivasti, 2500 - 3000 euroa/kk.

        Minä myyn lehtiä ja vieläpä sellaista lehteä, jota asiakkaalle ei tule sillä hetkellä. En ymmärrä miksi ihmisille myydään puhelimitse kännykkäliittymiä, heillähän useimmiten sellainen on jo. Suurella osalla jopa työsuhdepuhelin. Miksi muuten soittaessa työsuhdepuhelimeen, myynti pitäisi lopettaa? Useilla työsuhdepuhelimen haltijoista se on ainoa kännykkä ja kyllä hekin lehteä tilaavat. Jos eivät itselleen, kenties edustamalleen yritykselle.


      • puhelinmyyjä minäkin
        ja aloittajan kanssa kirjoitti:

        samaa mieltä.

        Miksi lopettaisin työt halveksumallanne alalla ja menisin sossu luukulle? Ei mieluummin käyn töissä kun lorvin kotona. Tienaan sitäpaitsi ihan kivasti, 2500 - 3000 euroa/kk.

        Minä myyn lehtiä ja vieläpä sellaista lehteä, jota asiakkaalle ei tule sillä hetkellä. En ymmärrä miksi ihmisille myydään puhelimitse kännykkäliittymiä, heillähän useimmiten sellainen on jo. Suurella osalla jopa työsuhdepuhelin. Miksi muuten soittaessa työsuhdepuhelimeen, myynti pitäisi lopettaa? Useilla työsuhdepuhelimen haltijoista se on ainoa kännykkä ja kyllä hekin lehteä tilaavat. Jos eivät itselleen, kenties edustamalleen yritykselle.

        Miksi teillä arvon puhelimeen vastaajat ei ole 20 sekuntia aikaa sanoa kohteliaasti, että tuote/palvelu ei kiinnosta, mutta hyvää päivänjatkoa? Tämä ei tosiaan vaadi puolta minuuttia kauempaa, kun taas jankkaaminen, vittuilu, selostus kiireestä jne vie aikaa huomattavasti kauemmin. Toisekseen eikö teitä häiritse (ainakin Helsingissä) yleinen katukerjäys ja kaikenmaailman Unisefin ja WWW:n katubuukkaajat (vai mitä nimeä niistä hipinnäköisistä hihasta repijöistä käytetään)? Miksette käske heidän mennä hiton kuuseen, sossun luukulle tai edes siistiin sisätyöhon? Enemmän minua nämä kerääjät häiritsevät kuin puhelimitse myyvät ihmiset.


      • täällä kirjoittavat
        puhelinmyyjä minäkin kirjoitti:

        Miksi teillä arvon puhelimeen vastaajat ei ole 20 sekuntia aikaa sanoa kohteliaasti, että tuote/palvelu ei kiinnosta, mutta hyvää päivänjatkoa? Tämä ei tosiaan vaadi puolta minuuttia kauempaa, kun taas jankkaaminen, vittuilu, selostus kiireestä jne vie aikaa huomattavasti kauemmin. Toisekseen eikö teitä häiritse (ainakin Helsingissä) yleinen katukerjäys ja kaikenmaailman Unisefin ja WWW:n katubuukkaajat (vai mitä nimeä niistä hipinnäköisistä hihasta repijöistä käytetään)? Miksette käske heidän mennä hiton kuuseen, sossun luukulle tai edes siistiin sisätyöhon? Enemmän minua nämä kerääjät häiritsevät kuin puhelimitse myyvät ihmiset.

        antavat kyllä nyt itsestään juuri sellaisen kuvan, joka valtaosalla kansasta jo onkin.


      • Tilaan itse lehteni, kiitos
        täällä kirjoittavat kirjoitti:

        antavat kyllä nyt itsestään juuri sellaisen kuvan, joka valtaosalla kansasta jo onkin.

        Minulle tulee jostain syystä todella paljon näitä puhelinmyyjien yhteydenottoa. Sanon yleensä kohteliaasti "En tilaa mitään, kiitos", mutta KUN SE EI RIITÄ! Silti alkaa litania kuulua, että "kuuntele nyt **** (nimi) tämä tarjouksemme..." , "tässä menee vain hetki", JNE. Mitä kohtaa puhelinmyyjät eivät ymmärrä lausessa "EN TILAA MITÄÄN, EN VAIKKA SAISIN ILMAISEKSI".

        Joku hävytön puhelinmyyjä on joskus ISKENYT LUURIN MINUN KORVAANI, kun olen sanonut että kiitos en halua mitään. Näissä tapauksissa tekisi mieli soittaa kyseiseen firmaan päällikölle ja hommata ko. myyjälle potkut.


      • ei aina ymmärretä
        Tilaan itse lehteni, kiitos kirjoitti:

        Minulle tulee jostain syystä todella paljon näitä puhelinmyyjien yhteydenottoa. Sanon yleensä kohteliaasti "En tilaa mitään, kiitos", mutta KUN SE EI RIITÄ! Silti alkaa litania kuulua, että "kuuntele nyt **** (nimi) tämä tarjouksemme..." , "tässä menee vain hetki", JNE. Mitä kohtaa puhelinmyyjät eivät ymmärrä lausessa "EN TILAA MITÄÄN, EN VAIKKA SAISIN ILMAISEKSI".

        Joku hävytön puhelinmyyjä on joskus ISKENYT LUURIN MINUN KORVAANI, kun olen sanonut että kiitos en halua mitään. Näissä tapauksissa tekisi mieli soittaa kyseiseen firmaan päällikölle ja hommata ko. myyjälle potkut.

        Sama täällä. Miksi sitä puhetulvaa ei voi katkaista silloin, kun sanon "En tilaa mitään, kiitos vaan"?
        Joskus ihmisillä voi oikeasti olla niin kiire, ettei ehdi kuuntelemaan puolta minuuttia tyhjänpäiväistä höpötystä, joka kiinnostaa yhtä paljo kuin kanankakka.

        Tänne on soiteltu klo 20.30, silloin meinasi palaa hihat.


      • myyjistä
        puhelinmyyjä minäkin kirjoitti:

        Miksi teillä arvon puhelimeen vastaajat ei ole 20 sekuntia aikaa sanoa kohteliaasti, että tuote/palvelu ei kiinnosta, mutta hyvää päivänjatkoa? Tämä ei tosiaan vaadi puolta minuuttia kauempaa, kun taas jankkaaminen, vittuilu, selostus kiireestä jne vie aikaa huomattavasti kauemmin. Toisekseen eikö teitä häiritse (ainakin Helsingissä) yleinen katukerjäys ja kaikenmaailman Unisefin ja WWW:n katubuukkaajat (vai mitä nimeä niistä hipinnäköisistä hihasta repijöistä käytetään)? Miksette käske heidän mennä hiton kuuseen, sossun luukulle tai edes siistiin sisätyöhon? Enemmän minua nämä kerääjät häiritsevät kuin puhelimitse myyvät ihmiset.

        Minulle on opetettu, että se joka soittaa myös lopettaa puhelun, mutta tätähän se inttävä myyjä ei osaa.
        Mutta kiitos vinkistä, seuraavaksi lopetan puhelun mitään sanomatta niin säästyy kaikkien aikaa...


      • klo 9.00 - 21.00
        myyjistä kirjoitti:

        Minulle on opetettu, että se joka soittaa myös lopettaa puhelun, mutta tätähän se inttävä myyjä ei osaa.
        Mutta kiitos vinkistä, seuraavaksi lopetan puhelun mitään sanomatta niin säästyy kaikkien aikaa...

        Että sellaista. Ja luuriin voi sanoa, jollei siis kiinnosta, että "ei kiitos, kuulemiin!" ja painaa punaista luuria. Kukaan ei pakota kuuntelemaan...


      • Nii...
        klo 9.00 - 21.00 kirjoitti:

        Että sellaista. Ja luuriin voi sanoa, jollei siis kiinnosta, että "ei kiitos, kuulemiin!" ja painaa punaista luuria. Kukaan ei pakota kuuntelemaan...

        Ja sitte joku myyjä täällä itkee,et taas joku löi luurin korvaan eikä ees kuunnellu...


      • annmari87
        ja aloittajan kanssa kirjoitti:

        samaa mieltä.

        Miksi lopettaisin työt halveksumallanne alalla ja menisin sossu luukulle? Ei mieluummin käyn töissä kun lorvin kotona. Tienaan sitäpaitsi ihan kivasti, 2500 - 3000 euroa/kk.

        Minä myyn lehtiä ja vieläpä sellaista lehteä, jota asiakkaalle ei tule sillä hetkellä. En ymmärrä miksi ihmisille myydään puhelimitse kännykkäliittymiä, heillähän useimmiten sellainen on jo. Suurella osalla jopa työsuhdepuhelin. Miksi muuten soittaessa työsuhdepuhelimeen, myynti pitäisi lopettaa? Useilla työsuhdepuhelimen haltijoista se on ainoa kännykkä ja kyllä hekin lehteä tilaavat. Jos eivät itselleen, kenties edustamalleen yritykselle.

        Tarjoamme halvempaa liittymää, sellaisia on saatavilla. Toki kartoitamme aluksi asiakkaan puhelimen käyttöä että osaamme tarjota edullisimman, aina ei kuitenkaan edullisempaa vaihtoehtoa löydy, ja sille ei sitten voi mitään :)

        Kännykkäliittymiä en viitsi kaupata työsuhdepuhelimiin, joissa työnantaja maksaa laskut ja vastaa liittymän muutoksista.


      • annmari87
        Nii... kirjoitti:

        Ja sitte joku myyjä täällä itkee,et taas joku löi luurin korvaan eikä ees kuunnellu...

        Minä ainakin nimenomaan sanoin että luurin korvaan lyöminen on parempi vaihtoehto kuin tarpeeton vittuilu.


      • annmari87
        Tilaan itse lehteni, kiitos kirjoitti:

        Minulle tulee jostain syystä todella paljon näitä puhelinmyyjien yhteydenottoa. Sanon yleensä kohteliaasti "En tilaa mitään, kiitos", mutta KUN SE EI RIITÄ! Silti alkaa litania kuulua, että "kuuntele nyt **** (nimi) tämä tarjouksemme..." , "tässä menee vain hetki", JNE. Mitä kohtaa puhelinmyyjät eivät ymmärrä lausessa "EN TILAA MITÄÄN, EN VAIKKA SAISIN ILMAISEKSI".

        Joku hävytön puhelinmyyjä on joskus ISKENYT LUURIN MINUN KORVAANI, kun olen sanonut että kiitos en halua mitään. Näissä tapauksissa tekisi mieli soittaa kyseiseen firmaan päällikölle ja hommata ko. myyjälle potkut.

        Tjaa, minä ainakin uskon yleensä "ei"-sanasta. Jos vastaajan ääni on epävarma tai hän on miettiväinen ottaako vai ei, tietenkin "tyrkytän" ja motivoin ostamaan.

        Koskaan en ole luuria asiakkaalle korvaan lyönyt, mitä hommaa se sellainen nyt olisi..

        Toisaalta huvittaa viimeinen kappaleesi.. Tehän se sitä luuria lyötte korvaan ja sitten valitatte kun teille lyödään.


      • Ex-puhelinmyyjä
        täällä kirjoittavat kirjoitti:

        antavat kyllä nyt itsestään juuri sellaisen kuvan, joka valtaosalla kansasta jo onkin.

        En tiedä mistä kuvista puhut, mutta taidat puhua vain omasta puolestasi. Uudessa työpaikassani (sekin asiakaspalvelutyötä, mutta f-to-f -tiskihommaa) työkokemustani osattiin aidosti arvostaa ja porukat kyseli just tyyliin "Miten sä kestit sitä noi vuodet? Mulla meni päivä, niin mä kyllästyin". Se vaatii kuules kovaa tahtotilaa.

        Ja mikä oikeus sinulla on erottaa puhelinmyyjät muista suomalaisista? Ei me sentään mitään islantilaisia olla, vai?


      • Ex-puhelinmyyjä
        puhelinmyyjä minäkin kirjoitti:

        Miksi teillä arvon puhelimeen vastaajat ei ole 20 sekuntia aikaa sanoa kohteliaasti, että tuote/palvelu ei kiinnosta, mutta hyvää päivänjatkoa? Tämä ei tosiaan vaadi puolta minuuttia kauempaa, kun taas jankkaaminen, vittuilu, selostus kiireestä jne vie aikaa huomattavasti kauemmin. Toisekseen eikö teitä häiritse (ainakin Helsingissä) yleinen katukerjäys ja kaikenmaailman Unisefin ja WWW:n katubuukkaajat (vai mitä nimeä niistä hipinnäköisistä hihasta repijöistä käytetään)? Miksette käske heidän mennä hiton kuuseen, sossun luukulle tai edes siistiin sisätyöhon? Enemmän minua nämä kerääjät häiritsevät kuin puhelimitse myyvät ihmiset.

        F-to-f -myynti- ja katubookkaus on huomattavasti "rehellisempää" hommaa kuin puhelinmyynti, koska siinä suoraan tiedät mitä ostat; ei jää _mitään_ epäselvyyttä kelle annat rahojas. Kun sulle soittaa joku jostain "Pimplelidumpeliplom"-firmasta, niin alat miettiä, että soittiko se edellinen nyt "Pimplelidumpeliplomista" vai "Bimplelidumpeliplomista".

        Tätä en kyllä allekirjoita; hipinnäköisiä retkuja arvostan kadulla huomattavasti enemmän kuin epärehellistä ja -ammattimaista nuoleskelevaa puhelinmyyjää, joka ei edes tajua olevansa vaan huono myyjä. Kyllä näitä on kohdattu kaikenlaista aina siitä lappulukijasta Reimaan, joka on ollut niin mielinkielin.

        Ja miksi sanoa kenellekään f-to-f? Jos sä nyt tiedät, että vittuilija toi ja toi asuu tuolla, niin mitä sä nyt rehellisesti aiot asialle tehdä? Käydä vähän muiluttamassa? :DDDD Älä nyt viitsi... Sua vaan vituttaa työpäivän aikana, ei sen jälkeen.


      • Ex-puhelinmyyjä
        ja aloittajan kanssa kirjoitti:

        samaa mieltä.

        Miksi lopettaisin työt halveksumallanne alalla ja menisin sossu luukulle? Ei mieluummin käyn töissä kun lorvin kotona. Tienaan sitäpaitsi ihan kivasti, 2500 - 3000 euroa/kk.

        Minä myyn lehtiä ja vieläpä sellaista lehteä, jota asiakkaalle ei tule sillä hetkellä. En ymmärrä miksi ihmisille myydään puhelimitse kännykkäliittymiä, heillähän useimmiten sellainen on jo. Suurella osalla jopa työsuhdepuhelin. Miksi muuten soittaessa työsuhdepuhelimeen, myynti pitäisi lopettaa? Useilla työsuhdepuhelimen haltijoista se on ainoa kännykkä ja kyllä hekin lehteä tilaavat. Jos eivät itselleen, kenties edustamalleen yritykselle.

        Mä en kyllä ymmärrä miksi näillä ex-kolleegoilla on aina tarpeena revitellä tuloillaan? "Mä tienasin näin, näin ja näin paljon." Naurettavaa!

        Ja työsuhdepuhelimiin ei vaan "yleisestä tavasta" soiteta, koska se ei ole asiakkaan todellinen puhelin, vaan se on firman puhelin ja yleensä sillä mattimeikäläisellä the varastoduunarilla ei välttämättä ole mitään oikeuksia tilailla yhtään mitään sille firmalle. Toisekseen soittaessasi firman puhelimeen viet käytännössä sekä sen firman puhelimen että sen työntekijän aikaa; jos työntekijä vastaa omaan puhelimeensa, tilanne on ihan toinen.


      • ja se on mun ainoa
        Ex-puhelinmyyjä kirjoitti:

        Mä en kyllä ymmärrä miksi näillä ex-kolleegoilla on aina tarpeena revitellä tuloillaan? "Mä tienasin näin, näin ja näin paljon." Naurettavaa!

        Ja työsuhdepuhelimiin ei vaan "yleisestä tavasta" soiteta, koska se ei ole asiakkaan todellinen puhelin, vaan se on firman puhelin ja yleensä sillä mattimeikäläisellä the varastoduunarilla ei välttämättä ole mitään oikeuksia tilailla yhtään mitään sille firmalle. Toisekseen soittaessasi firman puhelimeen viet käytännössä sekä sen firman puhelimen että sen työntekijän aikaa; jos työntekijä vastaa omaan puhelimeensa, tilanne on ihan toinen.

        hoidan sillä puhelimella niin lehtitilaukset itselleni kuin työpaikallekin. Sillä puhelimella hoidan myös sosiaaliset suhteeni, joten jo on kumma, jos työsuhdepuhelimiin ei mitään kaupattaisi... Kännykkäliittymiä ei tietystikään, mutta lehtiä tai muuta hyödykettä ilman muuta. Ainakin mulle saa soittaa, se ei hernettä nenääni vie jos muutaman kerran viikossa pari minuuttia puhelinmyyjän kanssa "joutuu" tarinoimaan.


      • annmari87
        ja se on mun ainoa kirjoitti:

        hoidan sillä puhelimella niin lehtitilaukset itselleni kuin työpaikallekin. Sillä puhelimella hoidan myös sosiaaliset suhteeni, joten jo on kumma, jos työsuhdepuhelimiin ei mitään kaupattaisi... Kännykkäliittymiä ei tietystikään, mutta lehtiä tai muuta hyödykettä ilman muuta. Ainakin mulle saa soittaa, se ei hernettä nenääni vie jos muutaman kerran viikossa pari minuuttia puhelinmyyjän kanssa "joutuu" tarinoimaan.

        Sinulla on ainakin hyvä asenne! :)
        Kyllä meidän myyjien kanssa saa puhua muustakin kun siitä tuotteesta mitä myymme. En ymmärrä miksi joillekin se tuntemattoman ihmisen kanssa puhuminen on niin kamalaa ja aikaavievää. Toki jos soittaja on "tyrkkymyyjä" niin se saattaa olla rasittavaa. Mutta meillä on selkeät ohjeet että ensimmäinen "ei" pitää kiertää jollain tapaa.
        Itse olen sen luontoinen että väkisin myyminen on minulle vaikeaa. Ehkä en siis ole hyvä myyjä ja huonoja myyntipäiviä on välillä, joskus taas parempia. Aitous ja rehellisyys kannattaa.

        Tänään piristin erään mummelin päivää. Tai ainakin hän sanoi että olin ilonpilkahdus hänen niin muuten synkeään päivään kun ei voi ulkoilemaankaan mennä kun on niin kova myrsky. Että oli kuulemma mukava kuulla kaiken keskellä pirteää ääntä. Tiesin jo puhelun alussa ettei hän osta mitään koska paljastui ettei ole kohderyhmää, mutta silti muutaman minuutin hänen kanssaan rupattelin ja kummallekin jäi varmasti hyvä mieli puhelusta :)


      • Hohhoh...
        ja aloittajan kanssa kirjoitti:

        samaa mieltä.

        Miksi lopettaisin työt halveksumallanne alalla ja menisin sossu luukulle? Ei mieluummin käyn töissä kun lorvin kotona. Tienaan sitäpaitsi ihan kivasti, 2500 - 3000 euroa/kk.

        Minä myyn lehtiä ja vieläpä sellaista lehteä, jota asiakkaalle ei tule sillä hetkellä. En ymmärrä miksi ihmisille myydään puhelimitse kännykkäliittymiä, heillähän useimmiten sellainen on jo. Suurella osalla jopa työsuhdepuhelin. Miksi muuten soittaessa työsuhdepuhelimeen, myynti pitäisi lopettaa? Useilla työsuhdepuhelimen haltijoista se on ainoa kännykkä ja kyllä hekin lehteä tilaavat. Jos eivät itselleen, kenties edustamalleen yritykselle.

        "Tienaan sitäpaitsi ihan kivasti, 2500 - 3000 euroa/kk.
        Minä myyn lehtiä ja vieläpä sellaista lehteä, jota asiakkaalle ei tule sillä hetkellä."

        Terveisiä vaan, tuo on suoraan sanottuna ihan pashkapuhetta. Lehtimyynnillä ei Suomessa pääse tuollaisiin tuloihin. Jos pääsisi, niin alalle olisi paljon enemmän tunkua eikä niin armoton työvoimapula kuin mikä se on jo vuosikymmeniä ollut, että puhelinmyyjiä pitää yrittää haalia ties millä "asiakkuusvastaava"-nimikkeillä kun ei puhelinmyyjä-titteli vedä väkeä - palkkauksesta puhumattakaan.


    • ............

      Ihmettelen, miksi sinun täytyy täällä kysellä miksi ihmiset ovat töykeitä puhelinmyyjille..? Kaikki eivät vain jaksa sitä jankutusta kun heille sanoo että ei nyt ole rahaa tai ei kiinnosta...Mietin vain miksi olet puhelinmyyjä jos kerta tänne palstalle pitää kirjoittaa tällaisesta aiheesta..Kai jokainen myyjä tietää millaista työ tulee olemaan kun on sellaiseen ryhtymässä..

      • annmari87

        Koska pidän yleisesti ottaen työstäni, suurin osa ihmisistä on mukavia ja heidän kanssaan on kiva rupatella.


      • annmari87 kirjoitti:

        Koska pidän yleisesti ottaen työstäni, suurin osa ihmisistä on mukavia ja heidän kanssaan on kiva rupatella.

        suurin osa asiakkaista on mukavia, vaikka eivät mitään ostaisikaan, heidän kanssaan on mukava rupatella muutama sana.
        Mutta aina niitä mulkeroitakin joukoon mahtuu, mutta ei me siitä lannistuta, kunhan vähän puhelun jälkeen naureskellaan.


    • mitään lehtiä,

      paitsi sanomalehteä, eikä myöskään kiinnosta. Lehtiähän sitä yleisimmin puhelimessa kaupataan, ainakin minulle. Minulla ei olisi mitään puhelinmyyjiä vastaan, jos he ymmärtäisivät lopettaa puhelun heti, kun sanon, että kiitos, en tilaa mitään. Mutta eivät ymmärrä, kukaan ei koskaan lopeta siihen, vaan alkaa pälättää sitä tarjouspuhettaan läpi, vaikka olen jo sanonut, etten tilaa mitään. Olen silti ystävällinen näille myyjille. Ainoastaan kerran kuulostin varmaankin ärtyisältä, kun olin tullut 24h työvuorosta aamulla kotiin ja jo toinen puhelinmyyjä herätti minut! Puhelin on kuitenkin pakko pitää auki, jotta minut saa kiinni, jos lapsille tulisi jotain hätää.

      • Markkinointikiellon tehnyt

        Tässä yksi näkökulma asiaan:

        Olen yksi niistä, jotka ovat tehneet puhelinmarkkinointikiellon. Syy: asun ulkomailla ja en ole kiinnostunut tilaamaan Suomesta mitään tänne.

        Silti noita myyntipuheluita tulee tasaista tahtia. En halua pitkittää puheluita, koska vastaaminen suomalaiseen kännykkään ulkomailla on kallista.

        Ennen sanoin vain lyhyesti, että ei kiinnosta. Sitten aloin ärsyyntyä, kun puheluja tulee jatkuvasti kiellosta huolimatta. Nykyään kysyn aina kuka soittaa ja mistä firmasta. Kirjoitan ne ylös ja kerättyäni pienen listan ilmoitan ne eteenpäin.

        Valitan, jos tästä ehkä hieman töykeästä kohtelusta joutuvat kärsimään myös eettisesti/laillisesti/ystävällisesti työtänsä tekevät puhelinmyyjät. Ei se ole mitään henkilökohtaista teitä kohtaan. (Suomessa asuessani tilasin silloin tällöin lehtiä tarjouksesta, eli käytin näitä palveluita.) Nykyisessä tilanteessa vain todella ärsyttää saada jatkuvasti turhia soittoja. En käsitä miksei markkinointikielto pure. Parasta olisi, jos alan sisällä saataisiin kuriin firmat, jotka eivät sitä noudata!


      • annmari87
        Markkinointikiellon tehnyt kirjoitti:

        Tässä yksi näkökulma asiaan:

        Olen yksi niistä, jotka ovat tehneet puhelinmarkkinointikiellon. Syy: asun ulkomailla ja en ole kiinnostunut tilaamaan Suomesta mitään tänne.

        Silti noita myyntipuheluita tulee tasaista tahtia. En halua pitkittää puheluita, koska vastaaminen suomalaiseen kännykkään ulkomailla on kallista.

        Ennen sanoin vain lyhyesti, että ei kiinnosta. Sitten aloin ärsyyntyä, kun puheluja tulee jatkuvasti kiellosta huolimatta. Nykyään kysyn aina kuka soittaa ja mistä firmasta. Kirjoitan ne ylös ja kerättyäni pienen listan ilmoitan ne eteenpäin.

        Valitan, jos tästä ehkä hieman töykeästä kohtelusta joutuvat kärsimään myös eettisesti/laillisesti/ystävällisesti työtänsä tekevät puhelinmyyjät. Ei se ole mitään henkilökohtaista teitä kohtaan. (Suomessa asuessani tilasin silloin tällöin lehtiä tarjouksesta, eli käytin näitä palveluita.) Nykyisessä tilanteessa vain todella ärsyttää saada jatkuvasti turhia soittoja. En käsitä miksei markkinointikielto pure. Parasta olisi, jos alan sisällä saataisiin kuriin firmat, jotka eivät sitä noudata!

        Minä olen aina kohteliaasti lopettanut puhelun jos asiakas on ulkomailla tai asuu siellä.

        Firma mistä minä soitan, on Suomen suurin telemarkkinointiyritys.

        Joskus joutuu soittelemaan hieman vanhempia printtejä läpi (siis niitä jotka eivät tule tietokoneen kautta) ja vanhimmat on meillä tällä hetkellä lokakuisia. Eli jos on sen jälkeen markkinointikiellon tehnyt niin se ei valitettavasti niissä näy :( Pahoittelen kohteliaasti ja laitan printin saman tien silppuriin.


    • meikäläinen tässä

      Minulla on ollut sama matkapuhelinnumero 10 vuotta enkä todellakaan tunne että mua olisi ikinä "ahdisteltu" tai "pommitettu" puhelinmyynnillä liikaa. Aidosti, jos joku pari puhelua tulee vuodessa, ei se ole minulle ongelma

      Se joka väittää että puhelin soi kokoajan,
      ei voi pitää paikkaansa! Muuten puhun kyllä pari-kolme tuntia päivässä.

      Joten valittajille, ota herne nenästä pois.

      • Blazephemik

        Ymmärrän että puhelinmyyjät tekevät vain työtään, ja joudunkin olemaan heidän työnsä kohteena turhankin usain kahden kännykän omistajana.

        Viimeksi kun tartuimme tilaisuuteen tarjouksen kuulostaessa hyvältä, alkoi myöhemmin ilmaantua tavaraa jota emme olleet tilanneet. Siinäpä se diili meni poikki, ei mitään jälkiseuraamuksia tai pahaa mieltä, mutta jokin epäilys jäi kun kaikkia yksityiskohtia ei käyty läpi.

        Ja sitten. Yritän olla kohtelias myyjille, selittää että minulla ei osa-aikatyöläisenä ole varaa historiakirjasarjaan/pelit-lehteen/en tarvitse postimyyntikalsareita jne. niin silti tyrkytys ei yleensä lopu.

        Monesti olen sanonut "hei, haluan säästää sun arvokasta myyntiaikaa, älä turhaan tuhlaa sitä minuun". Pari kertaa on tullut kohtelias vastaus, liian monesti luuri korvaan, jonka tulkitsen töykeäksi. Viimeksi sain tällaisen pikakatkon kun jokin kalsarimyyjä soitteli.

        Olisi aivan huikeaa jos myyjä oikeasti myisi, eikä lukisi suoraan paperista kauhealla puhetulvalla. Tosin saattaa olla että myyntipuheista ei saa liikaa poiketa.

        Itse mietin myös myyjäksi ryhtymistä, mutta päädyin tiskaamaan. Tiedä sitten kumpi on helpompaa...


    • tammitikka

      Yleensä puhelinmyyntiä ei tulisi kenenkään harrastaa. Ihmiset ovat kyllästyneet useisiin viikoittain tapahtuviin puhelinmyynti soittoihin.Suomessa kaikki tarvittava tavara löytyy kaupasta jokaisen tarpeisiin, ei niitä tarvii erikseen puhelimella tyrkyttää.
      En suosittele kenellekkään ko. ammattia.

      • meikäläinen tässä

        "useisiin viikoittain tapahtuviin puhelinmyynti soittoihin"

        väitätkö muka että sulle tulee useita puheluita joka viikko puhelinmyyjiltä? Höpö höpö.
        Väitätkö että saa vuodessa 300-500 myyntipuhelua?
        En usko.

        Itse saan alle 5 puhelua vuodessa.
        Ei ole mikään ongelma.


      • vai mikä?
        meikäläinen tässä kirjoitti:

        "useisiin viikoittain tapahtuviin puhelinmyynti soittoihin"

        väitätkö muka että sulle tulee useita puheluita joka viikko puhelinmyyjiltä? Höpö höpö.
        Väitätkö että saa vuodessa 300-500 myyntipuhelua?
        En usko.

        Itse saan alle 5 puhelua vuodessa.
        Ei ole mikään ongelma.

        Useisiin viikottaisiin puheluihin... Eli vuodessa on viikkoja 52 tai useimmissa vuosissa 53. Jos puheluita tulisi viikossa 2, tämä tekisi noin 100 puhelua, jos taas puheluita tulisi 5, eli päivittäin, puheluita olisi vuodessa noin 250. Toki täytyy ottaa huomioon pääsiäiset, juhannukset, joulut ja uudetvuodet, jolloin on "rikkinäisiä" viikkoja eli arkipyhiä, joten puheluita ei tule ytä paljon kuin normaalina viikkoina. Sunnuntaisinhan puhelinmyynti on kielletty ja harvoissa, todella harvoissa paikoissa soitetaan lauantaisin. Missä sun laskutaito on?


      • laskutaitoiset
        vai mikä? kirjoitti:

        Useisiin viikottaisiin puheluihin... Eli vuodessa on viikkoja 52 tai useimmissa vuosissa 53. Jos puheluita tulisi viikossa 2, tämä tekisi noin 100 puhelua, jos taas puheluita tulisi 5, eli päivittäin, puheluita olisi vuodessa noin 250. Toki täytyy ottaa huomioon pääsiäiset, juhannukset, joulut ja uudetvuodet, jolloin on "rikkinäisiä" viikkoja eli arkipyhiä, joten puheluita ei tule ytä paljon kuin normaalina viikkoina. Sunnuntaisinhan puhelinmyynti on kielletty ja harvoissa, todella harvoissa paikoissa soitetaan lauantaisin. Missä sun laskutaito on?

        Väitätkö siis edelleen että saat myyntipuheluita
        100-250 kappaletta vuodessa?

        Kenellä tässä on laskutaito hukassa tai sitten todellisuus hämärtynyt pahasti.


    • siksi

      Kun en voi siteää sitä tuputtamista. Jos haluan ostaa jotain, niin saan sen kaupasta.

    • ex-puhelinmyyjäkin

      Minä en pidä ollenkaan siitä, että minulle soitellaan ja kaupitellaan jotain puhelimitse.
      En ole manipuloitavissa. Siihenhän tuo telemarkkinointi suurimmalta osaltaan perustuu. Olen silkkaa uteliaisuuttani käynyt kokeilemassa puolen vuoden ajan, miltä tuntuu tehdä tuota paljon parjattua duunia. Itselläni on koulutus ja vakituinen duuni, mutta vietin välillä "välivuotta" saadakseni miettiä, haluanko tehdä edelleen samaa työtä kuin ennenkin vai kouluttautua johonkin toiseen ammattiin. Työelämää on takana pitkälti toistakymmentä vuotta.

      Itse koin telemarkkinointityön erittäin helppona ja stressittömänä tapana hankkia elantonsa. Koska todellakin telemarkkinoinnissa raha tulee helpolla, näin minä sen koin. Ihan hienosti pärjäsin, mutta puoli vuotta tuota tylsyyttä riitti minulle.

      Ongelmia minulla oli työn suhteen tasan kaksi kappaletta: Se että duuni on sitä yhtä ja samaa soittamista ja soittamista ja lässyttämistä päivästä toiseen, mitään muuta stressaavaa tuossa ei tosiaankaan ole, kuin työn yksitoikkoisuus ja haasteettomuus. Toisena ongelmana oli se, että vaikka jostain ihmeen syystä sain ihan hyvin kauppaa aikaiseksi, en voinut enkä voi edelleenkään arvostaa ko. työtä ollenkaan. Ja jotta voin olla tyytyväinen työhöni, minun on itse arvostettava sitä. Itse asiassa telemarkkinointi ei minusta edes tuntunut työltä.

      No mutta, vastauksena itse kysymykseen: Vaikka inhoankin itse sitä, että minulle soitellaan (oma numeroni on salainen, mutta työsuhdekännykän numero tietysti julkinen..), niin silti vastaan aina napakasti, mutta ystävällisesti: Ei kiitos, ja toivotan mukavaa päivänjatkoa. Jos puhelu uhkaa tästä huolimatta jatkua, sanon kiitos hei ja suljen luurin. Niin yksinkertaista se tosiaan on.

      • kjapoty

        koko hommaa,jos koit sen tylsäksi?Itse olen tehnyt työtä yli 20- vuotta ja koen sen kaikkeamuuta,kuin tylsäksi jokapäivä on erilainen juuri erilaisten asiakkaiden takia.

        Harvoin tulee luuria korvaan tai pahoja vastaväitteitä.Kouluttamatonkaan en ole.Itseni ja perheeni on elätetty näillä tuloilla.


      • ex-puhelinmyyjäkin
        kjapoty kirjoitti:

        koko hommaa,jos koit sen tylsäksi?Itse olen tehnyt työtä yli 20- vuotta ja koen sen kaikkeamuuta,kuin tylsäksi jokapäivä on erilainen juuri erilaisten asiakkaiden takia.

        Harvoin tulee luuria korvaan tai pahoja vastaväitteitä.Kouluttamatonkaan en ole.Itseni ja perheeni on elätetty näillä tuloilla.

        Ai miksikö rupesin kokeilemaan? No juuri kokeilunhalun vuoksi. Halusin kokeilla työtä, jota yleisesti parjataan. Yksinkertaisesti halusin kokeilla, miltä työ tuntuu ja onko minusta siihen. Ja ei pidä ottaa tuosta itseensä,
        minusta työ vain oli pirun tylsää vaihtelevista asiakaskontakteista huolimatta, tämä on siis minun näkemykseni, jollekkin toiselle työ voi sopia aivan mainiosti.


      • ex-puhelinmyyjäkin
        ex-puhelinmyyjäkin kirjoitti:

        Ai miksikö rupesin kokeilemaan? No juuri kokeilunhalun vuoksi. Halusin kokeilla työtä, jota yleisesti parjataan. Yksinkertaisesti halusin kokeilla, miltä työ tuntuu ja onko minusta siihen. Ja ei pidä ottaa tuosta itseensä,
        minusta työ vain oli pirun tylsää vaihtelevista asiakaskontakteista huolimatta, tämä on siis minun näkemykseni, jollekkin toiselle työ voi sopia aivan mainiosti.

        ... niin ja selvennyksenä vielä edelliseen viestiini, että tarkoitus oli todellakin alunperinkin vain lyhyesti kokeilla tuotakin työtä viettämäni "välivuoden" aikana vakiduunistani. Ihan silkasta uteliaisuudesta.


      • nettisensei
        ex-puhelinmyyjäkin kirjoitti:

        ... niin ja selvennyksenä vielä edelliseen viestiini, että tarkoitus oli todellakin alunperinkin vain lyhyesti kokeilla tuotakin työtä viettämäni "välivuoden" aikana vakiduunistani. Ihan silkasta uteliaisuudesta.

        Älä jauha paskaa.

        Kukaan ei mene huvikseen puhelinmyyjäksi. Tai johonkin huonoon työhön yleensäkin. Värität tai valehtelet.


      • ...mutta näin on :o)
        nettisensei kirjoitti:

        Älä jauha paskaa.

        Kukaan ei mene huvikseen puhelinmyyjäksi. Tai johonkin huonoon työhön yleensäkin. Värität tai valehtelet.

        Miksi täällä paskaa jauhaisin, sitä saa tehdä ihan riittävästi oikeessakin elämässä ;). Kun ikää alkaa olla lähemmäs 40-v ja asiat mallillaan, niin sitä herää jossain vaiheessa halu kokeilla kaikenlaista ja hullu kun on, niin sitä tulee tosiaan kokeiltua ihan kaikenlaista (tai ei nyt ihan...). Kyllä sitä tässä vaiheessa haluaa jo sapattivuotta viettää, kun on tuota työelämää takana jo parikymmentä vuotta. Eli usko tai ole uskomatta, ei kaikkee tarviikkaan uskoo mitä täällä kirjotellaan. :o))


    • hermot ja akku

      Olen päivisin sellaisessa tilanteessa, etten voi vastata henkilökohtaisiin puheluihin. Kerran oli eräästä numerosta soitettu 12 kertaa vartin välein, silloinen puhelimeni oli vähän huonokuntoinen ja noiden soittojen takia loppui akku. Minulla on kuitenkin puhelin päällä, sillä näen jos kouluikäiset lapseni soittavat, heille soitan takaisin heti kun mahdollista, jos on vaikka joku hätä. Mutta outoihin numeroihin en soita takaisin.

      Sitten jos jää tyrkyttämään kun on sanonut ei kiitos, osa ei usko nätisti. Montako esim. lehteä on lopulta peruttu sitten kuitenkin, kun asiakas on antanut periksi? Et mahda perutuista saada provikkaa kuitenkaan, joten ei kannata.

      Mutta mitä tulee asiakaspalveluun, niin olit töissä ihan missä tahansa ja kuinka iloinen, aurinkoinen ja palveleva, niin hankalia asiakkaita on AINA. Harvassa on hommat, joissa ei vaikeiden asiakkaiden kanssa joudu tekemisiin. Se kuuluu asiakaspalvelutyön ikäviin puoliin, jonka kanssa on vain elettävä.

    • keskustelussa

      jo ollut tämäkin asia. Useimmiten olen puhelinmyyjille ystävällinen, vaikka usein kaupitellaan ties mitä. Työtään puhelinmyyjätkin vain tekevät ja samanlaisia veronmakasajia ovat kuin muutkin työssäkäyvät. En kuitenkaan arvosta sitä niin, että tekisin sitä itse. Puhelinmyynti tuntuu vähän "leikkityöltä".

      • ex-puhelinmyyjäkin

        Hyvin sanottu, että puhelinmyynti tuntuu vähän "leikkityöltä". Tosiaan itsekin kyseistä "työtä" kokeilleena, noinkin sen voi ilmaista :). Ei se tosiaankaan tunnu työltä ollenkaan.


    • markuz^^

      Olen tässä koittanut olla ystävällinen ja sanonut suoraan usein etten ole kiinnostunu kyseisistä tuotteista ja jos ei kuluteta kummankaan aikaa yhtään sen enempää ja lopetetaan puhelu siihen - taktiikka toimi hienosti pari vuotta sitten kunnes alkoi tulla mitä ihmeellisimpiä puhelinmyyjien puheluita.

      esimerkki 1) turusta soitti joku nuori kloppi joka pyysi lahjoitusta jollekkin huumenuorten ambulanssifirmalle. Ovat keräämässä 50 000 euroa jotta saa käytetyn ambulanssin ja henkilökunnan siihen. No siinä vaiheessa mä naurahdin ettette saa 50 000 eurolla käytetyn ambulanssin kattovilkkujakaan puhumattakaan lääkäreistä siihen joten siis mitä tämä nyt on... Noh tilisiirto olisi lähetetty kätevästi kotio, vain sata euroa per soittaja niin nopeasti on 50 k kasassa... No siinä vaiheessa sanoin että ei huumenuoret tartte erillisiä ambulansseja kun ainahan on 112 jos sellaseen törmään ojanpohjalla niinkun hän selitti. Noh puhelinmyyjän vastaus oli ettei 112 soitetut ambulanssit tule ja jos tulee niin ne sotkee poliisitkin asiaan. Sanoin että jos narkkari makaa ojassa on syytäkin sotkea poliisit asiaan ja kyllä ne ambulanssit lääkäreineen verovaroina maksetusti varmasti tulee jos narkkari hengettömänä ojassa makaa... Noh puhelu tuhlasi puoli tuntia molempien aikaa ja loppujen lopuksi sain haista vitut ...

      esimerkki 2) puhelinmyyjä soitti tekniikan maailman uskomattomasta tarjouksesta. Noh sanoin että tarjous on kieltämättä hyvä mutta saan ammattilehtinä monet tietokonelehdet sekä tekniikan maailman työpaikan puolesta kotio. Niin sitten puhelinmyyjäkloppi alkoi tivaamaan että "no mikäs tuollanen työpaikka oikeen on kun oikeen ilmaseksi saa lehdet" niin mä että se nyt vain sattuu olemaan työsuhde-etuna että pitää seurata aikaansa ja sen takia mulle tulee kaikki nuo lehdet kotio... "no tilaa silti, ei se kuitenkaan ole kuin kaksikymppiä" minä siihen jo että WTF ??? mitä hittoa mä kahdella samalla lehdellä teen vaikka tarjous kieltämättä hyvä onkin niin en tod tuhlaa kahtakymppiä lehteen joka mulle jo tulee... Noh HV:t tuli siinäkin luurin toisesta päästä...

      esimerkki 3) PlusTV:n myyjä soittaa että "nyt olisi huippuhieno tarjous eka kuukausi nollalla eurolla..." Sanoin että mulla on jo plustv ... niin myyjä alkoi tivaamaan että "eihän sulla milään voi olla kun sun numeros on tässä meidän listassa ja ei me sulle sitten soitettais" niin mä en voinu kuin hämmästyä että kyllä mä nyt hitto itte tiedän mitä mulla on ja mitä mulla ei ole...

      esimerkki 4) vuoden ajan mua on piinannu puhelimessa olevat oudot "yhden hälytyskerran" puhelut. Aina jokin täysin outo 045 alkunen "saunalahden" numero. Koskaan sieltä ei vastata vaan se on aina varattu. Olin jo valmis tekemään poliisille rikosilmotuksen puhelinhäiriköinnistä kunnes kerran työpäivän aikana olin juuri puhelin kädessä soittamassa jonnekkin ja juuri sillä sekunnilla kyseinen puhelu tuli jotta ehdin siihen vastaamaan. Noh sieltä oli veronmaksajien keskusliitolta puhelinmyyjä enkä edes kysyny mitä on myymässä vaan tein hyvin selväksi aikeet mennä poliisiasemalle rikosilmotusta tekemään puhelinhäiriköinnistä jos vielä yhdenkin kerran tulee puhelu siitä numerosta ... Ei ole tullut enää mutta kuulemma tietokone seonnu tai jotain... Miten voisin edes keritä vastaamaan moiseen puheluun kun en kerkiä puhelinta edes nahkavyökotelosta ottamaan esille...

      esimerkki 5) soitettiin jostain ties mistä lapsien pelastus järjestöstä että sairaalat nyt välttämättä tarttee mun 30 euron lahjotusta. Noh mä sitten heltysin tuossa vaiheessa että voisi sen 30 euroa sitten lahjottaakkin vaikka vastikään telkkarista oli kyllä tullu pelottava uutinen ties mistä syöpäsairaiden tuki jutskasta... Noh tivasin sitten kaiken mahdollisen että keräysluvat on kunnossa ja että sitten siinä ei varmasti ole mitään jatkositoumuksia että se on vain yksi 30 euroa... Myyjä vakuutteli että kyllä kyllä asia on juuri näin ja siitä jäi oikeasti hyvä mieli varmasti myyjälle niinkuin mullekkin KUNNES tuli lasku postilaatikkoon. Jotain pinssejä oli sielä mukana ja kauheat ukaasit määräaikais-sitoumuksesta ja muista että olis pitäny vuoden verran maksaa 30 euroa... Noh siinä vaiheessa otin ihan oikeasti jo kuluttaja-asiamieheen yhteyttä että johan on kumma kun näin sovittiin että se on yksi 30 euroa ja nyt laskuja ropisee postilaatikon täydeltä... Siitäkin ainoasta hyvästä myydystä tuotteesta tuli sitten verinen tappelu että siitä laskurumbasta pääsi eroon...

      Ja oli muuten viiminen kerta kun enää kuuntelen yhdenkään puhelinmyyjän ensimmäistä lausetta enempää...

      Eli en väitäkkään että kaikki puhelinmyyjät ovat läpimätiä mutta näistä mun kokemuksista se yksikin "hyvä" kokemus päättyi kaikkein katastrofaalisimmin. Ei mikään ihme että pikkuhiljaa alkaa sappi kiehua tiettyä ammattiryhmää kohtaan kun saa pettyä kerta toisensa jälkeen... Kuitenkin koittaa rauhallisesti asiat hoitaa ja aikuismaisesti mutte jotenkin noi puhelinmyyjien toilailut saa muuten niin rauhallisenkin ihmisen veren kiehumaan...

      Valitan...

      ja sori että laitan tän saman toisen kerran mutta eka kerralla meni tohon ihan väärään paikkaan :D...

    • Ladydana

      En jaksanut lukea kaikkia, joten pahoittelen, jos asia on tullut jo ilmi.. Muutamaan kohtaan pakko puuttua.



      1. "En silti ole pyytänyt teitä soittamaan ja tyrkyttämään tuotteita."
      - Puhelinmyyjät eivät pysty vaikuttamaan siihen, kenelle ja milloin soittavat. Sen päättävät ne isommat herrat tai insinöörit tai toimeksiantajat tai ketkä hyvänsä, jotka tekevät soittolistat joita (useinmiten) kone lähtee pyörittämään automaattisesti.


      2. " - - mielestäni on kusipäistä soitella toisten henkilökohtaiseen puhelimeen, yksikin puhelinmyyjä soitti n. 4 kertaa viikossa kahden viikon ajan. Jopa sunnuntaina, ja hyvin usein klo 19-20."
      - Suomen laissa on määritelty, mihin aikaan saa soittaa. Arkisin klo. 9-21 (muistaakseni, tai sitten klo.20 saakka) ja lauantaisin klo 10 eteenpäin, en muista mihin asti. Sunnuntaisin ei ymmärtääkseni saisi soittaa, joten muistatko päivän väärin?


      3. "Markuz^^":lla oli useita huonoja kokemuksia. Viimeisimmästä tuli "verinen tappelu", mutta edellisellä työpaikkalla meillä juuri tällaisten takia puhelut nauhoitetaan, jotta asia voidaan tarkistaa. Näin pitäisi olla joka paikassa. IKINÄ MYYJÄ EI SAISI HAISTATTAA vaikka tilanne olisi mikä, mitähän lie mukamas myyjiä ovat olleet.. Tämmöisistä ihmisistä pitää ilmoittaa firmalle mistä soittavat.


      4."- - Jatkavat vaan eivätkä osaa lopettaa puhelua." (myyjät siis)
      - edellisessä työpaikassa vaativat, että kolme tarjousta pitää esittää ja kolme eitä pitää asiakkaan sanoa, ennenkuin saa lopettaa puhelun. Toimeksiantajat vaativat aika usein jopa viittä kieltävää vastausta ennenkuin saisi lopettaa puhelun. Tämähän ei ole myyjien vika.


      5. "Joku hävytön puhelinmyyjä on joskus ISKENYT LUURIN MINUN KORVAANI, kun olen sanonut että kiitos en halua mitään."
      - Näin ei saa myyjä tehdä ikinä, joten kannattaa välittömästi ottaa yhteyttä siihen firmaan, mistä on soitettu. Näistä saa ja pitää ja on oikeus valittaa, koska kys. toiminta aiheuttaa vielä enemmän paheksuntaa.




      Yksi esimerkki, mistä on hyötyä asiakkaalle että puhelinmyyjä soittaa.

      Eli kun sinulla on nyt vaikka X operaattorin liittymä, jossa puhelut ovat 7snt/min aloitusmaksu 5snt, tekstiviestit 7snt/kpl. Kuukausittain sinulle kertyy puhelinlaskua vaikkapa 30-60€. Liittymä on jo poistunut markkinoilta ja tilalle on tullut yksi uusi liittymä, johonka nämä vanhat liittymät voidaan päivittää. Et tiedä tästä uudesta liittymätyypistä mitään, tai olet ehkä nähnyt mainoksia, mutta et silti tiedä sen liittymän hinnoista/tyypistä yms mitään. Toimeksiantaja, joka omistaa operaattorifirman X, on antanut puhelinmyyntifirmalle Y tehtävän, että heidän myyjänsä soittavat X:n asiakkaille ja kertovat uudesta liittymästä, joka lähestulkoon aina laskee kuukausimaksuja huomattavan paljonkin jopa.

      Myyjä soittaa sitten sulle, kertoo tästä liittymästä ja että sen päivittäminen on ilmaista ja puhelinlaskut tippuvat 20€:n kuussa. 99% prosenttia asiakkaista haluaa päivittää liittymän halvempaan, joten puhelimessa se onnistui vaivattomasti. Sinun ei tarvinnut tehdä asian eteen mitään muuta kuin kertoa hieman puhelimen käytöstästäsi, ja myyjä hoitaa kaiken muun; Päivittää liittymän huomattavasti halvempaan vaihtoehtoon. Jos on huono hetki kuunnella tai haluat vaikka tarkastella edellisiä laskujasi nähdäksesi tulisiko uusi liittymä halvemmaksi, pyydät soittamaan uudelleen sinulle sopivana ajankohtana.

      Jos myyjä ei sinulle olisi soittanut, olisitko osannut itse käydä kyselemässä liikkeessä halvempaa vaihtoehtoa nykyiseen?

      • t

        "4."- - Jatkavat vaan eivätkä osaa lopettaa puhelua." (myyjät siis)
        - edellisessä työpaikassa vaativat, että kolme tarjousta pitää esittää ja kolme eitä pitää asiakkaan sanoa, ennenkuin saa lopettaa puhelun. Toimeksiantajat vaativat aika usein jopa viittä kieltävää vastausta ennenkuin saisi lopettaa puhelun. Tämähän ei ole myyjien vika."

        Miten niin ei ole myyjien vika? Myyjähän siellä jankkaa viisi kertaa! Se on aivan helvetin epäkohteliasta. Ei voisi vähempää, yhtään pätkää, kiinnostaa, vaikka myyjällä omasta mielestään olisi jokin hyvä syy huonoon käytökseensä. Se on pirun huonoa käytöstä, oli syy mikä tahansa ja sen takia myyjille ollaann töykeitä. Ja ihan aiheesta.

        Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.


    • jos olet puhelinmyyjä

      Kolme syytä:

      A) Jos minä haluan tilata jotain, osaan kyllä ottaa itsekin yhteyttä, en ole niin uusavuton.

      B) Useimmilta myyjiltä ei saa suunvuoroa sanoakseen, ettei kiinnosta, ja jos onnistuukin sanomaan ettei ole kiinnostunut, niin myyjä ei ota kuuleviin korviinsa vaan jatkaa paasaustaan.

      C) Olen laittanut numerooni soittokiellon, mutta silti niitä puheluita vaan tulee. Onpahan joku alkanut jopa purnata vastaan, kun mainitsin tästä kiellosta.

    • tuleva puhelinmyyjä

      Olen aina pyrkinyt olemaan ystävällinen puhelinmyyjille ja kuuntelemaan mitä heillä on sanottavana. Jos on paha tilanne, ei kiinnosta tms. sanon ystävällisesti "En ole tällä hetkellä kiinnostunut", "Nyt on huono hetki puhua" tai vastaavaa ja toivotan hyvät päivänjatkot myyjälle.

      Mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta vittuilla toisen ihmisen työpaikasta. Sitä paitsi puhelinmyyjät ovat vain pieni osa isompaa organisaatiota ja he eivät todellakaan itse päätä kenelle soittelevat.
      Itse pyrin arvostamaan jokaista työtä, vaikken ko. työtä itse haluaisikaan tehdä.

      Aloitan jonkin ajan kuluttua työt puhelinmyyntifirmassa ja mielenkiinnolla odotan, mitä työ tuo tullessaan. Olen opiskelija ja puhelinmyynti sopii joustavien työaikojen ansiosta. Lisäksi on hyvä kokeilla monenlaisia duuneja. Firmassa on hyvä pohjapalkka ja ok provisio.
      Siinä työssä varmasti paineensietokyky kehittyy ja toivottavasti käteen jää myös mukavia puheluita - vittuilujen lisäksi.

    • Ki.ti

      Mä olin puhelinmyyjänä viime kesänä, ja se homma oli kyllä niin hermojaraastavaa, että!!
      Useat asiakkaat löivät luurin korvaan kesken kaiken.
      Useimmat alkoivat kiljua, että "minä mitään rupea tilaamaan, antakaa mun jo olla!!"
      Useimmat olivat ihan kohteliaita, harvinaista kyllä.
      Useimmat eivät koskaan vastanneet puhelimeen.
      Ei kai sitä tarvi vastata, jos ei tiedä kuka siellä on, mut me osaamme kyllä olla kohteliaita. Puhelinmyyjät tekevät vaan työtään!

      • Pub

        -Arkisin soittoajat ovat 9-21. Tosin useissa firmoissa soitot lopetetaan jo noin puoli yhdeksän aikaan.

        -Lauantain soitto aika on 10-16.

        -Sunnuntaina ei myyntityötä saa tehdä, mutta esimerkiksi tutkimushaastatteluita tehdään sunnuntaina, sehän on aivan eri asia kuin myynti, joten ei sinänsä tähän kuulukkaan.
        Sunnuntain työaika on 14-20.


      • aaaarrrrrgggghhh

        tää nyt on vanha viesti, mutta tuohon puhelimeen vastaamisesta. Vastaatteko itse kesken työpäivän? No ette, on perusasia tajuta, että ihmiset ovat sellaisissa hommissa, että ei voi vastata. Mitä jos kaupan kassalla kesken kaiken myyjä vastaisi omaan puhelimeensa ja jättäisi hommat kesken vastatakseen puhelinmyyjän puheluun? tai ambulanssimiehistö lopettaisi pelastustehtävän? Opettaja vastaisi kesken oppituntin? Nuori vanhempi jättäisi vauvan vaipanvaihdon kesken? Opiskelija kesken tentin? Ei ole hirveän suurella järjellä varustettu, jos ei tajua, että ihmiset ei voi olla 24/7 puhelimen ääressä, ei edes silloin päiväsaikaan koko ajan.


    • kylläpä totuuden sanomin

      kylläpä totuuden sanominen kesti!!!!!

      • puhelinmyyjistä

        Puolet myyjistä lopettaa puhelun ystävällisesti kun ilmoitan ettei minulla ole rahaa tilata, he vieläpä toivottavat mukavaa kesää, mukavaa päivänjatkoa tms..

        Ja puolet taasen puhuu monotonisella äänellä kysymättä olenko edes kiinnostunut heidän tarjoamastaan tuotteesta. Kuuntelen yleensä hiljaa ja odotan että kysytään jotain ja sitten vastaan ettei ole rahaa tilata mutta kiitos tarjouksesta. Sitten kuuluu "vaikka näin halvalla saisit" tms.. ja yritetään vielä tyrkkyttää. Sitten taas kieltäydyn kohteliaasti ja kun kolmannen kerran yritetään saada tilaamaan, laitan luurin korvaan.

        Mä olen ystävällinen mutta kaksi kertaa kun olen kieltäytynyt niin sen pitäisi riittää.


    • --------

      > Miksi puhelinmyyjälle pitää olla armottoman töykeä?

      Koska ihmiset ei halua, että niitä häiritään mainossoitoilla. Ihan sama vaikka olisi kuinka ystävällinen myyjä, jo se häiritsee, että ylipäätänsä soitetaan.

      • pitäisi olla

        ystävällinen tuikituntemattomalle torakkaan verrattavalle oliolle.


      • puhelinmyyjä
        pitäisi olla kirjoitti:

        ystävällinen tuikituntemattomalle torakkaan verrattavalle oliolle.

        Aloin vuosi sitten hetken mielijohteesta puhelinmyyjäksi. Alussa homma oli hermojaraastavaa, mutta nyt kun työhön on tottunut niin homma on alkanut tuntua ihan mukavalta.

        Jäin tähän hommaan oikeastaan vittumaisten ja räkyttävien asiakkaiden takia.

        Ja voin sanoa, että en ole mikään "kohtelias" puhelinmyyjä. Jos asiakas sanoo, ettei kiinnosta tai ei ole aikaa en ota vastaväitteitä kuuleviin korviin vaan paahdan eteenpäin bang bang bang. JOs asiakas huutaa tai räyhää otan sen haasteena, että tuollehan minä myyn vaikka väkisin. Joskus olen jopa sanonut, että osta nyt suosiolla niin en soita enää koskaan. JOskus joku on ostanutkin tuolla perusteella.
        Jos asiakas alkaa lätiseen jotain oikeuksistaan olla häiriintymättä niin kysyn, että mikä tässä nyt niin häiritsee. Osta. En yksinkertaisesti kuuntele vastaväitteitä. Ja jos joku oikein tosissaan vittuilee niin niittaan puhelinnumeron seinään kiinni ja soitan tyypille vähintään kerran päivässä ihan vain huvikseni vaikka kauppoja ei tulisikaan. Ja joka kerta eri nimellä. En koskaan esittele itseäni oikealla nimellä muutenkaan.

        JOs teitä tympii kun soittelen, niin pääsette minusta eroon kun kuuntelette puoli minuuttia ja vippaatte luurin korvaan. Se on tehokkain keino. Jos yritätte järkisyillä tms vedota niin ei onnistu ja sen jälkeen tulette vielä ostamaan minulta. Eli luuria vaan korvaan joka kerta. Puhelinmyyjät ovat täällä ja ette voi sille mitään.


      • myyt.
        puhelinmyyjä kirjoitti:

        Aloin vuosi sitten hetken mielijohteesta puhelinmyyjäksi. Alussa homma oli hermojaraastavaa, mutta nyt kun työhön on tottunut niin homma on alkanut tuntua ihan mukavalta.

        Jäin tähän hommaan oikeastaan vittumaisten ja räkyttävien asiakkaiden takia.

        Ja voin sanoa, että en ole mikään "kohtelias" puhelinmyyjä. Jos asiakas sanoo, ettei kiinnosta tai ei ole aikaa en ota vastaväitteitä kuuleviin korviin vaan paahdan eteenpäin bang bang bang. JOs asiakas huutaa tai räyhää otan sen haasteena, että tuollehan minä myyn vaikka väkisin. Joskus olen jopa sanonut, että osta nyt suosiolla niin en soita enää koskaan. JOskus joku on ostanutkin tuolla perusteella.
        Jos asiakas alkaa lätiseen jotain oikeuksistaan olla häiriintymättä niin kysyn, että mikä tässä nyt niin häiritsee. Osta. En yksinkertaisesti kuuntele vastaväitteitä. Ja jos joku oikein tosissaan vittuilee niin niittaan puhelinnumeron seinään kiinni ja soitan tyypille vähintään kerran päivässä ihan vain huvikseni vaikka kauppoja ei tulisikaan. Ja joka kerta eri nimellä. En koskaan esittele itseäni oikealla nimellä muutenkaan.

        JOs teitä tympii kun soittelen, niin pääsette minusta eroon kun kuuntelette puoli minuuttia ja vippaatte luurin korvaan. Se on tehokkain keino. Jos yritätte järkisyillä tms vedota niin ei onnistu ja sen jälkeen tulette vielä ostamaan minulta. Eli luuria vaan korvaan joka kerta. Puhelinmyyjät ovat täällä ja ette voi sille mitään.

        kun vastaan numeroihin,joita ei ole puhelimeni muistissa,että "eipäkiinnostakiittihei"


      • pöhkö...
        puhelinmyyjä kirjoitti:

        Aloin vuosi sitten hetken mielijohteesta puhelinmyyjäksi. Alussa homma oli hermojaraastavaa, mutta nyt kun työhön on tottunut niin homma on alkanut tuntua ihan mukavalta.

        Jäin tähän hommaan oikeastaan vittumaisten ja räkyttävien asiakkaiden takia.

        Ja voin sanoa, että en ole mikään "kohtelias" puhelinmyyjä. Jos asiakas sanoo, ettei kiinnosta tai ei ole aikaa en ota vastaväitteitä kuuleviin korviin vaan paahdan eteenpäin bang bang bang. JOs asiakas huutaa tai räyhää otan sen haasteena, että tuollehan minä myyn vaikka väkisin. Joskus olen jopa sanonut, että osta nyt suosiolla niin en soita enää koskaan. JOskus joku on ostanutkin tuolla perusteella.
        Jos asiakas alkaa lätiseen jotain oikeuksistaan olla häiriintymättä niin kysyn, että mikä tässä nyt niin häiritsee. Osta. En yksinkertaisesti kuuntele vastaväitteitä. Ja jos joku oikein tosissaan vittuilee niin niittaan puhelinnumeron seinään kiinni ja soitan tyypille vähintään kerran päivässä ihan vain huvikseni vaikka kauppoja ei tulisikaan. Ja joka kerta eri nimellä. En koskaan esittele itseäni oikealla nimellä muutenkaan.

        JOs teitä tympii kun soittelen, niin pääsette minusta eroon kun kuuntelette puoli minuuttia ja vippaatte luurin korvaan. Se on tehokkain keino. Jos yritätte järkisyillä tms vedota niin ei onnistu ja sen jälkeen tulette vielä ostamaan minulta. Eli luuria vaan korvaan joka kerta. Puhelinmyyjät ovat täällä ja ette voi sille mitään.

        Olisit voinut osoittaa vastauksesi suoraan aloittajalle. Kaltaisesi typerykset juuri ovat syynä siihen, että puh.myyjille ollaan töykeitä.
        Miten tosiaan myyt, jos toisesta päästä kuuluu tyynen rauhallisesti, että ei kiitos kiinnosta. Piste.

        Itselleni soitti töihin puh.myyjä aivan uudella tekniikalla kalastellen: "tämä on ilmoitusluontoinen asia. ONHAN sinulla pari minuuttia aikaa" " Olen töissä, ei ole aikaa".


      • myyjämynttinen
        pöhkö... kirjoitti:

        Olisit voinut osoittaa vastauksesi suoraan aloittajalle. Kaltaisesi typerykset juuri ovat syynä siihen, että puh.myyjille ollaan töykeitä.
        Miten tosiaan myyt, jos toisesta päästä kuuluu tyynen rauhallisesti, että ei kiitos kiinnosta. Piste.

        Itselleni soitti töihin puh.myyjä aivan uudella tekniikalla kalastellen: "tämä on ilmoitusluontoinen asia. ONHAN sinulla pari minuuttia aikaa" " Olen töissä, ei ole aikaa".

        Luuleksää että olen kiinnostuntu sun lehtitilauksista? Ja luuleksää, että teet mun kanssa kauppaa "olisko sulla hetki aikaa"- periaatteella? Heh... älä kuule naurata. Mää olen kuule myynyt sulle ja sunkaltaisille kaikkea paskaa maan ja taivaan väliltä ja sää haluat lopulta itse ostaa sen sooperin multa ihan vain siksi, että luulet tarvitsevasi sitä. Eikä puhelinmyynti todellakaan ole "anteeksi että soitan"- työtä. Hah


      • M
        puhelinmyyjä kirjoitti:

        Aloin vuosi sitten hetken mielijohteesta puhelinmyyjäksi. Alussa homma oli hermojaraastavaa, mutta nyt kun työhön on tottunut niin homma on alkanut tuntua ihan mukavalta.

        Jäin tähän hommaan oikeastaan vittumaisten ja räkyttävien asiakkaiden takia.

        Ja voin sanoa, että en ole mikään "kohtelias" puhelinmyyjä. Jos asiakas sanoo, ettei kiinnosta tai ei ole aikaa en ota vastaväitteitä kuuleviin korviin vaan paahdan eteenpäin bang bang bang. JOs asiakas huutaa tai räyhää otan sen haasteena, että tuollehan minä myyn vaikka väkisin. Joskus olen jopa sanonut, että osta nyt suosiolla niin en soita enää koskaan. JOskus joku on ostanutkin tuolla perusteella.
        Jos asiakas alkaa lätiseen jotain oikeuksistaan olla häiriintymättä niin kysyn, että mikä tässä nyt niin häiritsee. Osta. En yksinkertaisesti kuuntele vastaväitteitä. Ja jos joku oikein tosissaan vittuilee niin niittaan puhelinnumeron seinään kiinni ja soitan tyypille vähintään kerran päivässä ihan vain huvikseni vaikka kauppoja ei tulisikaan. Ja joka kerta eri nimellä. En koskaan esittele itseäni oikealla nimellä muutenkaan.

        JOs teitä tympii kun soittelen, niin pääsette minusta eroon kun kuuntelette puoli minuuttia ja vippaatte luurin korvaan. Se on tehokkain keino. Jos yritätte järkisyillä tms vedota niin ei onnistu ja sen jälkeen tulette vielä ostamaan minulta. Eli luuria vaan korvaan joka kerta. Puhelinmyyjät ovat täällä ja ette voi sille mitään.

        Kiitos, sinä olet yksi niitä idiootteja joidenka takia puhelinmyynnin maine vain huononee.
        Itsehän kerron sopimusehdot tarkasti, lähetän vahvistukset postilla ja mikä tärkeintä, annan omat yhteystietoni jos on jäänyt epäselvyyttä, muuten vain kysyttävää tai kenties haluaa lisää kauppaa. Asiakassuhde ei taida kuulua sinun maailmaasi mitenkään?


      • .....
        pitäisi olla kirjoitti:

        ystävällinen tuikituntemattomalle torakkaan verrattavalle oliolle.

        Kysymys kuuluu myös toisin päin: Miksi kukaan olisi ystävällinen sinulle, koskaan? Olethan "tuikituntematon torakkaan verrattava olio" kaikille jotka eivät sinua henkilökohtaisesti tunne. Kyllä minuakin usein harmittaa kun puhelinmyyjät soittavat, mutta ei se minulle mitään maksa, jos sanon aivan asiallisesti ja jämäkästi "valitan, nyt en osta mitään, hyvää päivänjatkoa". Menee vähemmän aikaakin kuin turhaan vittuiluun kuluisi.


    • exmyyjä

      Kyllä se on niin että kyllä puhelinmyyjät useimmiten tyrkyttävät tuotettaan, eivätkä hyväksy kun nätisti sanoo että kiitos ei.

      Ja ei puhelinnumeroansa viitsi sen takia salaiseksi laittaa että saisi olla rauhassa puhelinmyyjiltä. On katsos niitäkin jotka oikeasti saattavat numerotiedustelun kautta numeroa tarvita.

      En väitä että juuri sinun firmasi väkisin tuotettaan tyrkyttäisi, mutta todella monet niin tekevät ja ehkä ovat näin saaneet kaikki puhelinmyyjät tuntumaan samalta.
      Ja tosiasiahan on että kyllä siinä touhussa aina yritetään firmalle rahaa ja voittoa tehdä.

      Itse olin joskus 2 kuukautta puhelinmyyjänä ja se totisesti riitti. Ensimmäistä ei:tä ei saanut hyväksyä, eikä vielä toistakaan.

      Ymmärrän täysin että ihmiset ovat puhelinmyyjiin vittuuntuneita.

    • Catherina^^

      Vanha ketju mutta vastaan silti.

      Itse olen omaksunut sen periaatteen, että ihmisille pitää olla kohtelias. Koskaan ei tiedä, missä tilanteessa tämä toinen ihminen tulee vastaan. Ehkä jonain päivänä haet ex-telemarkkinoijalta töitä.

      • Hohoh...

        "Ehkä jonain päivänä haet ex-telemarkkinoijalta töitä."

        Joo, ja sehän muistaa toki heti jokaisen Maija Niemisen ja Pekka Virtasen jolle on aikoinaan soittanut... jep, jep.


    • fdrtteewww

      Jos ei ole aikaa ja häiritsee, miksi vitussa alatte sitten ulvomaan siihen puhelimeen. Jos ei ole aikaa, olisiko helpompi sanoa "ei ole nyt aikaa jutella, enkä osta mitään." Kestää noin 2.5 sekuntia. Minusta ainakin puhelinmyyjänä tämä on paljon parempi ratkaisu.

      Minun on ihan vitun vaikea uskoa että jollain on niin kiire että toimitus joka voisi kestää kokonaisuudessaan alle 10 sekuntia tuhoaa koko kiireellisen elämäsi.

    • eivaanjaksanyt

      En jaksa olla nyt niin hemmetin asiallinen

      Joku tuolla paaaaljon aiemmin käski katsoa netistä hintoja ja vertailla, että tuleeko puhelinmyynnistä edullisemmat tarjoukset.
      Sanoman sivut, akuankan tilaus
      http://asiakaspalvelu.sanomamagazines.fi/tilaus/?lehti=AA

      Kun taas jos minä myyn akuankkaa minulla on pitkänä pätkänä 14kk 56.50 kestotilaus tilaajaetu.

      Ja lyhyenä pätkänä 7kk 39e kestotilaus. tilaajaeduT.

      Tämä nyt olikin vain yksi esimerkki...mutta kuitenkin.

      Mutta jos jollain ihmisellä oikeasti menee NIIN HELVETIN HYVIN, että suurin ongelma on puhelinmyyjät niin ONNEA HIRVEÄSTI!
      Menkää eduskuntaan, ajakaa puhelinmyynnin loppumisen puolesta, hankkikaa puhelinmyyntikielto tai vaikka sihteeri vastaamaan puheluihin ja onkimaan 1-2 puhelinmyyjää/per päivä pois sinun korvistasi kun se kerta niin paljon häiritsee-.-''
      Tiedän kyllä että osaa asiakkaista vituttaa/pelottaa puhelinmyyjät ja kaiken mailman huijaukset, mutta uskokaa pois. Kyllä se minuakin vituttaa että on epärehellisiä myyjiä! Mutta onko se OIKEASTI niin helvetin vaikeaa olla ystävällinen, lyödä luuri tai jotain.

      Ettekö oikeasti voi sanoa puhelinmyyjille mitään muutakuin "HAISTAHUORAPASKAÄLÄSOITTELETÄNNEPERKELEENKAKARAHUIJARIHAASTANSUTOIKEUTEEN", jne.
      Piristi ihan hemmetisti päivää kun yksi mies sanoi että "Tota, mää en aio keksiä mitään tekosyitä, mut mää en ny halua tilata enkä oikeesti ees jaksa kuunnella tarjouksia, mut onnee myyntiin kuitenkin. Moimoi." jne.

      Ja hah, ette te "uhrit" olekkaan niin viattomia ja rehellisiä kuin haluatte meidän olevan. Tekin keksitte vaikka mitä jänniä ja kekseliäitä juttuja millä kierrätte totuuden. "joo, mää oon täällä teneriffalla norsuajelulla, enmäänyvoitilaamitäänku tääl paistaa toi aurinko täytyy mennä moi Tuutuutuut" Miksi ei vain voi sanoa että, "Joo sori, mulla on oikeesti nyt kiire, moimoi tuut tuut tuut" Tällä tavalla säästätte myös omaakin aikaanne. On niin huvittavaa kun jotkut ihmiset selittävät kymmenenminuuttia että Miksi he EIVÄT voi tilata lehteä. Varsinkin kun minä yritän sanoa väliin että, "Selvä homma, niin minä kiittelen ajasta, ja toivottelen mukavat päivän jatkot teille:)"

      EI VOI OLLA NIIIIIIIN VAIKEETA!

    • he,heta

      Olin kotona työskentelevä puhelinmyyjä 24v ,nyt eläkkeellä.Silloin kun aloitin elämä oli ihanaa ja asiakkaat kivoja. aika on muuttunut viime vuosina asiakas kunta on kurjistunut ,jopa voisi sanoa häiriintynyt ilmeisesti elämä on muuttunut yhteiskunnassa Porvarihallituksen myötä. elantoni oli hyvä ensimmäiset 15v ,sen jälkeen heikkeni. olin siis yrittäjänä,en toimiston renki.

    • kaikkeakokenut

      Törkeys johtuu siitä että on saanut yliannostuksen markkinointia. Ja se kun puhelinmyyjä soittaa niin se on aivan sama onko hän ystävällinen ja kohtelias. Kuitenkin puhelun tarkoitus on markkinoida ja myydä.

      Se ylittää vain hyvän maun rajan, kun tullaan markkinoimaan ovelle, puhelimeen tai sähköpostiin.

    • -tinttara-

      Kyllä se töykeys on ainakin itselleni tullut tuloksena huonoista puhelimyyjistä. Jotka eivät usko mitään, niin tunnustan, tulee sitten oltua töykeä ihan niille kelvosti käyttäytyville myyjillekin. Ja se polttaa hihat, ettei vastata kysymyksiin. Kun joku vieras soittaa että "Minna tässä plaplapla:sta hei!" Ikinä ei saa selvää siitä, mistä yrityksestä soittaa. "Oisko sulla pieni hetki aikaa?/soitanko pahaan aikaan?" -ei ole aikaa/soitat pahaan aikaan. "no mutta mä kerron ihan lyhyesti" -tässä kohtaa loppuu sitten kohteliaisuus: eikö ymmärretty, että ei, en ehdi. yleensä tässä välissä läppään jo luurin korvaan. Jos jostain syystä jaksaisinkin yrittää vielä käyttäytyä, kysyn, myytkö jotain, johon vastaus "ei mitään sellaista, vaan mulla on sulle kiva uutinen, oot voittanu plaplaplapla ... ja saat kaiken tämän kun MAKSAT plaplapla ja TILAAT plaplaplaan" nyt sitten voin vannoa ettei vastaus ole se, mitä myyjä hakee. Olen myös törmännyt erittäin töykeisiin myyjiin: "Pertti tässä rovaniemeltä moi!, oisko kuule pikku hetki aikaa?" kiva, moi, ei itseasiassa ole, yritän tässä pukea tätä pienintä toiseen korvaa huutavaa ipanaa. "no mä olen nopea" -joo, mut en nyt ehdi, kiitos vaan. "kumma juttu, tässä ajassa olisit jo kuunnellut asiani, taitaa olla tekosyitä sulla? vai eikö kiinnosta?" sit napsahtaa, ihan varpilla. Voin kertoa, etten osta ikinä mitään ihmiseltä, joka vittuilee. Jännä juttu sitten ettei puhelinmyyjiin suhtauduta asiallisesti. Yksi ainoa iäkkäämpi miesmyyjä on hoitanut asiansa niin hyvin, että tilasin häneltä jotain, ihan vain sen takia, että oli niin asiallinen, kohtelias ja ystävällinen asiassaan! Tulin oikein hyvälle mielelle! Mutta, 20vuoden aikana soittanut on tosiaan tuo yksi aito asiakspalvelija!

    • srhgwarj

      oon niin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Juurikin tässä oli YO-juhlien valmistelut kiihkeimmillään, ja puhelin soi. Pirteä tyttönen sieltä soitteli:

      - NN tässä jsdhlh:stä hei (en saanut firman nimestä selvää)
      - no hei?
      - Olet juuri voittanut hienon lehtiedun, ja...
      Keskeytin myyjän heti alkuunsa YSTÄVÄLLISESTI:
      - Kuule, oletko myymässä jotain? Jos olet, niin ei tuhlata meidän molempien aikaa..
      - No sitä hih hih myyntiäkin tässä voi...
      - Mulla on kuule nyt aika hässäkkä päällä, että jos joku toinen kerta...
      - nyt olisi Avotakkaa vain eurolla viikossa jne..
      - Mut sehän on kuitenkin vuodessa 52 euroa, ei mulla nyt todellakaan ole aikaa tähän, joten kiitos ja hei.
      - Mutta blaa blaa blaa, tyttö jatkoi itsepintaisesti vielä juttua
      - Mä lopetan nyt tän puhelun, kiitos hei!!
      sinne jäi tyttelin ääni pajattamaan itsekseen huikeasta ilmaislehdestä, josta olisin maksanut vaan 52 egee!?!

      Mä olen aina ensin kohtelias, mutta en siinä kohtaa jos mun kiletäytymistä ei uskota, en sitte mäkään jaksa olla ystävällinen.

      Oon ite myyntialalla, joten kyllä mä tajuan, että duunia se puhelimyyntikin on. Fiksut, kohteliaat ja ennenkaikkea selkeesti asiansa esille tuovat p-myyjät on ok, mut sitte löytyy näitä yli-innokkaita itsekseenpuhujia, joille ei mikään sanoma mee perille. SILLOIN LYÖN LUURIN KORVAAN, ilman pienintäkään omantunnon pistosta.

    • sdfsdf

      sdfsdfdsfsd

    • en osta mitään

      Miten olisi vaikka siksi, että kun teikeläinen soittaa ja myy jotain paskalehteä niin sitten vaikka asiakas EI TILAA sitä lehteä, niin se saatanan lehti ilmestyy viikon päästä luukusta silti ja lasku perässä. Minkäs siinä sitten voi tehdä muuta kuin odottaa ja antaa mennä perintään asti jotta tulee osoitettua sille firmalle, että enpä maksa ja olen loppuun asti hankala.

      Mulle on sattunut useamman kerran tuo että se lehti tulee vaikka sanoin selvästi EI ja nauhoitin sen varmuuden vuoksi puhelun aikana, että sanon EI kiitos. Sitä te lehtimyyjät ja muutkaan puhelinmyyjät ette tajua, että se on ei kun asiakas sanoo ei.

      Enkä osta koskaan keneltäkään mitään puhelimessa. Jos teen kauppaa niin teen sen kaupan vain ja ainoastaan kasvotusten ihan oikeassa liikkeessä ihan oikean myyjän kanssa. Ostaisitko itse vaikkapa kännykän puhelinmyyjältä joka soittaa? Et varmaan. En osta minäkään.

      Se on oikeasti säälittävää laittaa se tuote tulemaan vaikka asiakas sanoi ei. Se on sellaista tyrkytysmyyntiä.

      Ja tämä Directa... Oli varmaan mehevää kusettaa asiakkaita oikein viimeisen päälle kun kyse oli puhelimitse tapahtuvasta google myynnistä. Directahan on oikeudessa siitä toiminnastaan. Directa on oikein samanlainen huijarifirma kuin joku a-lehdet joka laittaa sen lehden tulemaan vaikka asiakas sanoi EI!

      Voi mulle laittaa väkisin sen lehden tulemaan. Annan mennä perintään sitten ja lopuksi käydään sitten käräjillä oikeutta. En mä siitä lystistä mitään maksa vaan yhteiskunta maksaa viulut ja lehtitalohan sen häviää aina kun on väkisin myyty. Se on aina selvä juttu, että pakkomyynnin uhrihan se oikeudessa voittaa varsinkin jos myyntipuhelu sattuu olemaan nauhalla todisteena siitä, että sanoin tosiaan ei.

      • Ei hyvänen aika...!!

        "Miten olisi vaikka siksi, että kun teikeläinen soittaa ja myy jotain paskalehteä niin sitten vaikka asiakas EI TILAA sitä lehteä, niin se saatanan lehti ilmestyy viikon päästä luukusta silti ja lasku perässä. Minkäs siinä sitten voi tehdä muuta kuin odottaa ja antaa mennä perintään asti jotta tulee osoitettua sille firmalle, että enpä maksa ja olen loppuun asti hankala."

        No tuo nyt on huonoin mahdollinen tapa reagoida, että päästää virheellisesti lähetetyn lehden perintään ja ulosottoon asti, ja menettää omat luottotietonsa! Noin ei missään nimessä pidä toimia!!

        Paljon parempi ja helpompi ratkaisu on lähettää vaikka kuinkakin vihainen sähköposti lehtifirman asiakaspalveluun ja laittaa siihen että en ole prkl tilannut tätä lehteä ja en maksa ja katkaiskaa lehtien lähettäminen välittömästi! Näin henkilölle jää itselleen kirjallinen todiste käydystä asioinnista, jos asiasta tarvitsee ottaa myöhemmin yhteyttä kuluttajansuojaan. Ja yleensä ei tarvitse, vaan pelkkä vihainen sähköposti riittää.


      • Ylitalon astu

        Jos lehti on tullut kiellosta huolimatta niin ei muuta kuin yhteyttä lehden julkaisijaan asiakaspalveluun sähköpostittamalla tai puhelimitse.

        'Oikeastaan kaikissa puhelinmyyntifirmoissa on nykyään ATK pohjaiset soittojärjestelmät jotka nauhoittavat puhelut ja näin voidaan kuunnella mitä asiakkaan kanssa on sovittu.

        Jos nauhalta kuuluu, että asiakas on kieltänyt tuotteen lähettämisen niin se on potkut myyjälle ainakin niissä kahdessa firmassa jossa minä olen töissä.

        Kuuntelun ansiosta ainakin meillä on muuten monesti selvinnyt, että asiakkaat usein valehtelevat myyjistä. Tilaus on esimerkiksi oikeasti tehty ja toisaalla ollaan sitten väittämässä että ei muka oltu tilattu.

        Näin on käynyt usein ja monesti myyjän työpaikka on pelastunut kuuntelun ansiosta.


    • 15+2

      Mä esitän puhelinmyyjälle aina saavani sairaskohtauksen. Aluksi puhun asiallisesti ja sitten äkkiä kuuluu tukehtumisen ääni ja tömähdys kun pamautan kännykkää pikkuisen pöydänkulmaan. Sitten kuuntelen kun puhelinmyyjä puhuu hädissään puhelimeen. "Haloo?" Haloo?" "Onko kaikki hyvin?" "Voisitteko vastata?"

      • Toiv. koet oikeasti.

        Sairasta touhua, sananmukaisesti.


      • 2+17

        Niin noh, sinunlaisten takia en jääkkän "haloottelemaan", suljen puhelun samantien. Sinunlaisten takia joku joka oikeasti saa sairaskohtauksen, jää yksin.


    • Derivaattanen---

      Poikkeus
      Itse en viitsi olla töykeä, ja jos on jotain fiksua tarjousta lehdestä ym. eikä ole kestotilauspakkoa, voin joskus muutaman numeron tilatakin esim. sanomalehteä/aikakausilehtiä. Useinmiten sanon kohteliaasti, jos ei kiinnosta ja monesti myyjä sen ymmärtääkin kerralla.
      Yrittäjänä kyrsii etenkin nämä luettelomediamyyjät, tai oikeastaan ne firmat, jotka huijaavat ihmisiä niihin töihin valehtelemaan ja nolaamaan itseään. Sanonkin usein myyjälle, että kertoo esimiehelleenkin terveiset, ettei tarvitse tänne ainakaan soitella, jos joskus on niinkin sinnikäs, pyydän esimiehen/ "toimitusjohtajan" suoran numeron.. jota harvoin tosin saan, jostain kumman syystä.. hmm.. :D

    • Jouluntonttu.

      Hyvä kysymys.

      Miksi muuten asiakaspalvelijan pitää olla aina kohtelias asiakkaalle.

      Olen usein havainnut jonkun valittavan kaupassa tylystä myyjästä. EIkö tämä ole ihmisen esineellistämistä?

      Odotetaan myyjän olevan aina ilopillerinä ja tuomassa hyvää mieltä?
      Yksi hyvin ärsyttävä tapa on jättää puhelin pöydälle ja mennä muualle myyjän jäädessä hokemaan haloota:-/

      • hullu humalaassa

        Ei se kuule ole esineellistämistä vaan asiakaspalvelijan ammattitaitoa. Täysiä asiattomuuksia tai ns. kasvoille sylkemistä ei tarvitse kenenkään sietää. Mutta ammattilaisen velvollisuus on niissäkin tilanteissa olla se fiksumpi osapuoli.

        Tiukoissa paikoissa ammattitaito mitataan ja ammattitaidosta saa korvauksena palkan


    • gaappis

      Ainoa syy olla tyly kenellekään on olemattomat käytöstavat vaikka sitä muuksi yrittäisi selittää

    • kummallinen elämä

      Täällä puhelinmyyjä tradenomi, joka opiskelee yliopistossa oikeustiedettä.
      Nyt on ihmiset LAMA. Pieni realiteetti ja terve suhtautuminen puhelinmyyjiä kohtaan, kiitos. Meitä on laidasta laitaan.

      • Urpo Lehikoinen.

        Mä ainakin keljuilen puhelinmyyjille koska niille saa keljuilla, Kaikki niille on vittumaisia eikä kukaan soimaa mua jos mä vittuilen niille. Ja niille uskaltaa vittuilla kun ne ei saa sanoa mitään takaisin ja koska ne voi olla satijen kilometrien päässä musta eikä pääse vetämään turpaan.


    • PositiivinenPuhelinmyyjä

      Come backki, vanhaan viesti ketjuun!
      Faktahan on se, että puhelinmyynti on elinehto suurimmalle osista firmoista, ja sitä kautta myös valtiolle.

      Kuinka moni teistä odottaa puhelua puhelinmyyjiltä? eli tuskin heti ekan minuutin jälkeen vastaatte että joo. Sen takia kerromme tuotteesta/palvelusta lisää ja ehdotamme kauppaa.

      Työtä tämäkin on.

      • Siinä_suora_vastaus

        Puhelinkaupittelu ei ole mitään muuta kuin ihmisten harhaanjohtamista, ja ennen kaikkea puhelinhäirintää, ja toistuvasti rikotaan markkinointikieltoa, itse pistänkin kaikki puhelinterrorit suoraan poliisille rikosilmoituksen myötä, kun kerran puhelinhäirinnästä on tehty rikosnimike, ja sellaisena sitä pidän.


    • PositiivinenPuhelinmyyjä

      Niin vielä lisäyksenä, oisko teidän helpompi lähettää kaikki työvuorolistat ja muut menot meille, jotta voimme soittaa oikeeseen aikaan?

      • OtaVuoroNumero

        Nythän on niin, että kohtelen kaikkia ihmisiä hyvin ja asiallisesti, mutta puhelinmyyjiä on niin todella paljon. Jos vastaisin omana työaikanani kaikkiin markkinointipuheluihin, niin työnantajani firman työt jäisivät tekemättä.
        Me Naiset, Anna, ProVita, Fortum, Osuuspankki, KultaRahaksi, Apu, Seura, Kodin Kuvalehti, Aku Ankka, Identiteettivarkausvakuutus, Vapaa-ajan tapaturmavakuutus, Hammasvakuutus, Koulukiusaajakeräys, Heijastinkeräys, Auttava Puhelin -avustus, Mielenterveyspuhelin -avustus, jne. jne. jne.


      • eikannata_vastata

        Kiitos puhelinmyyjien toiminnan, kukaan ei enää vastaa tuntemattomiin ja outoihin numeroihin. Ne jotka ovat oikealla asialla, joutuvat lähettämään ennakolta tekstivistin asian laadusta.


      • sissosmukavaa
        eikannata_vastata kirjoitti:

        Kiitos puhelinmyyjien toiminnan, kukaan ei enää vastaa tuntemattomiin ja outoihin numeroihin. Ne jotka ovat oikealla asialla, joutuvat lähettämään ennakolta tekstivistin asian laadusta.

        En ole töykeä, jos joskus vahingossa vastaankin, ei vain kuulu luonteeseeni muutenkaan ilkeillä työtään tekeville ja/tai tuntemattomille ihmisille. Yleensä en kuitenkaan vastaa. Samoista 044-, 045- ja 09- alkuisista numeroista tulee aina muutaman viikon välein neljä viisi puhelua viikossa, jotka jätän vastaamatta. Ihan vaan siksi, että koen säästäväni kaikkien aikaa sillä tavalla. Joskus olen odottanut jotain tiettyä yhteydenottoa ja silloin olen vastannut näihin oletettaviin puhelinmyyjien soittoihinkin. Osa antaa minun sanoa heti alkuunsa, että kiitos mutta ei kiitos ja mukavaa päivänjatkoa, mutta joillekin tuntuu olevan tärkeintä lukea ne 3 A4-paperia ennenkuin päästävät minut sanomaan, että itseasiassa en ole tilaamassa yhtään mitään.

        Puhelinliittymän otin kerran puhelinmyyjältä, ei mitään valittamista. Olin aikeissa vaihtaa muutenkin, niin tuli hyvään saumaan soitto.


      • sissosmukavaa kirjoitti:

        En ole töykeä, jos joskus vahingossa vastaankin, ei vain kuulu luonteeseeni muutenkaan ilkeillä työtään tekeville ja/tai tuntemattomille ihmisille. Yleensä en kuitenkaan vastaa. Samoista 044-, 045- ja 09- alkuisista numeroista tulee aina muutaman viikon välein neljä viisi puhelua viikossa, jotka jätän vastaamatta. Ihan vaan siksi, että koen säästäväni kaikkien aikaa sillä tavalla. Joskus olen odottanut jotain tiettyä yhteydenottoa ja silloin olen vastannut näihin oletettaviin puhelinmyyjien soittoihinkin. Osa antaa minun sanoa heti alkuunsa, että kiitos mutta ei kiitos ja mukavaa päivänjatkoa, mutta joillekin tuntuu olevan tärkeintä lukea ne 3 A4-paperia ennenkuin päästävät minut sanomaan, että itseasiassa en ole tilaamassa yhtään mitään.

        Puhelinliittymän otin kerran puhelinmyyjältä, ei mitään valittamista. Olin aikeissa vaihtaa muutenkin, niin tuli hyvään saumaan soitto.

        "mutta joillekin tuntuu olevan tärkeintä lukea ne 3 A4-paperia ennenkuin päästävät minut sanomaan, että itseasiassa en ole tilaamassa yhtään mitään."

        Tähän ovat syypäitä yleensä puhelinmyyjien esimiehet jotka ripittävät myyjää mikäli tämä ei ole vetänyt spiikkiä loppuun tai vääntänyt heidän mielestään tarpeeksi asiakkaan kanssa.

        Totta kuitenkin on ettei tuollainen myyntitaktiikka tuota tulosta, jos asiakas selkeästi sanoo ei jatkaminen ja tuputtaminen on turhaa.

        Hyvä puhelinmyyjä omaa senverran tunneälyä että aistii milloin asiakkaan ei on jyrkkä ja milloin taas empivä jolloin myymistä voi vasta argumentein jatkaa.


    • ÄlätyrkytävaanMYY

      On eri asia "tyrkytys-myydä" tuotteita sillä verukkeela että "eiköhän laiteta teillekin tulemaan koska on niin hyvä", kuin myydä sillä, että tuotteella/palvelulla on oikeasti hyötyä asiakkaalle. Parhaat puhelinmyyjät eivät vedä spiikkiä tai tyrkytä, vaan keskustelevat ja etsivät kehityskohtia, parannusehdotuksia ja RATKAISUJA asiakkaalle. Kyllä, voin myydä kalsareita tai sitten markkinointipalveluja puhelimitse ilman, että asiakas miettii että onpa siinä taas puhelinmyyntiä - päinvastoin - tekisi mieli kysyä välillä asiakkaalta "miltä nyt tuntuu kun ostit puhelinmyyjältä".

      Naurattaa soittaa pelokkaille ihmisille jotka heti puhelun alkuun huokaavat "jos jotain myyt niin lopetetaan tähän" tms. Ihan yhtälailla puhelinmyyjä miettii että olipa vittumainen tyyppi ja puhuu paskaa sinusta jos olet kelju tai töykeä puhelimessa - ERONA on vain se, että puhelinmyyjä tietää nimesi, numerosi, kotiosoitteesi, jopa sähköpostisi. HAHAHA

      • pasdkhmgdf

        "ERONA on vain se, että puhelinmyyjä tietää nimesi, numerosi, kotiosoitteesi, jopa sähköpostisi. HAHAHA"

        Ja hyötyy siitä mitä? Itse olen ammatissa, jossa ollaan tekemisissä ihmisten erittäin arkaluontoisten tietojen kanssa, mutta eipä niitä tulisi mieleenkään ajatella minkäänlaisena aseena tai valttina (missä tilanteessa ylipäätään käyttäisi aseena??), koska on olemassa sellainen asia kuin vaitiolovelvollisuus. Varmasti puhelinmyyjilläkin jonkinlainen ;)


    • olenystävällinen

      Äärimmäisen hyvä kysymys. Kaikille on varmasti selvää se, että puhelinmyyjät ovat tietynlaisia "häiriköitä", mutta silti. Itse en ole ikinä töykeä puhelinmyyjille koska itse olen myyntialalla, joskin sillä erolla, että jotkut asiakkaat jopa arvostavat soittoani/käyntiäni ;) Toki joskus se ystävällisyys tekee tiukkaa, koska on kahdenlaisia puhelinmyyjiä....niitä jotka uskovat kun sanoo ei ja niitä jotka ovat käyneet jonkun konsultin koulutuksen, jossa on sanottu, että "ei" on kaupan käynnin aloitus. Sori, mutta ne koulutukset ovat paskaa :) Ei liity aiheeseen, mutta olen joskus miettinyt, että miksi jotkut myyjät jatkavat jankkaamista. Se tuskin muuttu kylläksi kovin usein. Luulisi olevan kannattavampaa lopettaa ja ottaa uusi numero. Se on matematiikkaa...jos soitat 20:lle ja niistä yksi ostaa, niin soita 40:lle ja kauppoja on kaksi. Eli heti kun tulee "ei" niin luuri korvaan ja uutta numeroa. Ja takaisin aiheeseen...en ole töykeä, mutta joskus se puhelinmyyjä on vaan niin ärsyttävä, että tekee tiukkaa olla ystävällinen. Sähkö ja liittymämyyjät ovat siitä hyviä, että niille kun sanoo, että on määräaikainen sopimus niin siihen loppuu se keskustelu. Mikä on myös hyvä myyjälle. Ei on ei ;)

    • Ellu123456

      Te jotka ette kuuntele meitä operaattorin puhelinmyyjiä niin kuunnelkaa edes seuraavalla kerralla koska:me soitetaan yleensä kun jostain liittymästäsi on loppumassa etuhinta ja tarjotaan uutta etua ETTEI SE HINTA NOUSE NORMIHINTAAN!! Samalla se liittymäkin paranee ja sinä asiakkaana nautit uudesta etukaudesta. Liian usein kuulee itkua miten vanhoille asiakkaille ei tarjota parhaita etuja, kun uudet saa ne edut, mutta miten kerron sulle että hinta on nousemassa kympillä mutta se voidaan estää ja parannetaan palvelua jos sinä, hyvä asiakas, et anna siihen mahdollisuutta? Ei niitä omien asiakkaiden etuja lue netissä eikä niitä saa liikkeestä, kun ne on tarkoitettu vain niille jotka on jo asiakkaana.

      Mieluummin parempi liittymä ja 2€ korotusta kuin kympin korotus ja raivopäissäsi lähdet vaihtamaan operaattoria kun on niin paska palvelu?

      P.s mun asiakkaat sanoo melkein poikkeuksetta ettei koskaan osta puhelimitse mitään, mutta nyt ostaa koska mä olen ammattitaitoinen ja erittäin mukava. Ja mut saa jälkikäteenkin kiinni, jos tulee joku ongelma.

      • Anonyymi

        Ei kannata operaattoriltakaan ottaa puhelinmyyntiä vastaan, antaa vaan paskan tarjouksen. Heti vaan kilpailijalle hakemaan tarjousta niin alat saamaan nykyiseltä operaattorilta kunnollisia vasta tarjouksia. Ja yleensä viellä ihan tekstiviestillä.


    • Lärppätin

      Päälle puhujat ovat saaneet hermoni kireäksi ja olen saattanu sanoa heipat aika tiukasti. Oli kyse sitten kummassa päässä vain myyntitilannetta niin olisi hyvä osata keskustelutaito eikä jankata päälle. Myyjänä haluaisin päättää puhelun mukavasti ja niin että molemmille jää hyvä mieli eikä niin, että jänkätetään päälle kun yrität kertoa asiasi. Se on huonoa käytöstä niin myyjältä kuin asiakkaalta. Toki vahngossa tuossa tilanteessa voi molemmat sanoa jotakin samaan aikaan esimerkiksi pienen hiljaisuuden jälkeen, mutta se on eri asia. Eikö olisi kiva jättää hyvä mieli molemmille?

    • En minä ainakaan ole töykeä puhelinmyyjälle, vaan neutraali.

    • Anonyymi

      Jos asiakas on törkeä kun soittaa niin viattomalla ystävällisellä äänellä jatkan myyntipuhetta ja kysyn miksi sinä huuat minulle kun ystävällisesti yritän myydä lehteä sinulle . Kohta hän saattaa raivona haukkua minut sanon et rauhoitu enhän minäkään huuda sinulle , parasta on kun saa hyvät naurut näistä raivoajista varsinkin jos päivä on tylsä työpäivä. Hyvä etteivät heitä puhelinta seinään.

    • Anonyymi

      En halua että puhelinmyyjät soittavat minulle. Meneekö tällä ilmoituksella viesti perille vai miten tulee toimia?

    • Anonyymi

      En miksikään kun en ole töykeä ikinä. Hyvin olen 35-vuotiaaksi ehtinyt tarvimatta tylyillä. Hyvä käytös ei maksa enempää kuin huonokaan. Kyse on elämänarvoista ja suhtautumisesta muhin ihmisiin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe