Aggregaatille koppi äänieristys

Cjulius_

Tarkoitus on hommata diesel aggregaatti n. 6kW mökille syksyn ja talven pimeisiin aikoihin, että saa ladattua akkuja, kun aurinko ei paista.

Haluttaisiin vielä, ettei se kauheana metelöis niin sille ollaan ajateltu rakentaa oma "koppi". Kooltaan ajateltiin 2m x 2m ja korkeutta 1,5-2m. Niin mitä rakennus materiaaleja suositellaan kyseiseen koppiin ja saataisiin mahdollisimman äänieristettyä. Mutta kuitenkin, että siellä ilmakiertäisi ja pakokaasut sais pois sieltä.

Miten olette äänieristäneet aggregaatin omaan koppiin?

26

18619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äänille:

      Ensinnäkin sijoituspaikkaa kannattaa harkita -----> pois asunrakennuksen läheltä;
      onhan "jatkoroikkia" keksitty. Ja/tai sijoita aparaatti "huusin" taakse.

      Toisaalta suurin äänihän lähtee pakoputkesta, joten se tehostaminen auttaa. Ota toki selvää agrikaatin valmistajan suositukset.

      Koppi taasen kannattaa fyllätä puolipehmeillä, mutta paloturvallisilla materiaalilla, eli karhuntalja tai autoille tarkoitettujen meluvaimennusmateriaalien käyttöä tsm. Ääni kimpoilee kovissa pinnoissa, mutta pehmeämmät materiaalit imevät ne. MUTTA huolehdi kopin riittävästä ilmanvaihdosta.

      Kyseisin metodein meillä agrikaatin ääni/melu hukkui, lähes "linnunlaulun" taakse.

    • on kuiva tontti

      Rakenna se maahan, vaikkapa parilla kolmella 2 metrin kaivon renkaalla. Maa vaimentaa kaikkein parhaiten ääntä. Siihen rakennat sitten matalan kopin päälle.

      • jatkoa

        Toinen vastaaja kertoi pehmeistä materiaaleista, mutta parhaaseen lopputulokseen pääsee, kun laitat vuoron perään pehmeätä ja kovaa. Esim vuorivillalevyjä pari kolme ja joka väliin joku kova esim vaneria, kovalevyä ymv ja lomittelet saumat.


      • Cjulius_
        jatkoa kirjoitti:

        Toinen vastaaja kertoi pehmeistä materiaaleista, mutta parhaaseen lopputulokseen pääsee, kun laitat vuoron perään pehmeätä ja kovaa. Esim vuorivillalevyjä pari kolme ja joka väliin joku kova esim vaneria, kovalevyä ymv ja lomittelet saumat.

        Maa on aika märkää joissakin kohdissa. Mutta kyllä tontilta aika kuivakin kohta löytyisi.

        Minä olen ajatellut sellaista, että valan pohjan ja teen harkkotiilistä seinät. Ja sitten katon päälle. Ja alas ilmanotto putken ja kattoon esim. toisen poistoputken. Laittais niihin putkiin 80mm tuulettimet, että se alakautta ottais ilman. Ja tuulettimet lähtee päälle ku aggrigaatti lähtee päälle. Jonka jälkeen sitten sisäseiniin laittais jotakin.. villat? ja muuta palamatonta materiaalia vaimentamaan ääntä?

        Oisko ratkaisussa mitään iloa? Vai tulisko kaikki äänet ilmareijistä pihalle ja oisko minulla vaan kauhea kammio joka korostais vaan ääntä? Ja oisko ilman saanti riittävää?


      • Sen sisuta
        Cjulius_ kirjoitti:

        Maa on aika märkää joissakin kohdissa. Mutta kyllä tontilta aika kuivakin kohta löytyisi.

        Minä olen ajatellut sellaista, että valan pohjan ja teen harkkotiilistä seinät. Ja sitten katon päälle. Ja alas ilmanotto putken ja kattoon esim. toisen poistoputken. Laittais niihin putkiin 80mm tuulettimet, että se alakautta ottais ilman. Ja tuulettimet lähtee päälle ku aggrigaatti lähtee päälle. Jonka jälkeen sitten sisäseiniin laittais jotakin.. villat? ja muuta palamatonta materiaalia vaimentamaan ääntä?

        Oisko ratkaisussa mitään iloa? Vai tulisko kaikki äänet ilmareijistä pihalle ja oisko minulla vaan kauhea kammio joka korostais vaan ääntä? Ja oisko ilman saanti riittävää?

        Kananmunan kennoilla! Se on siinä!


      • on kuiva tontti
        Cjulius_ kirjoitti:

        Maa on aika märkää joissakin kohdissa. Mutta kyllä tontilta aika kuivakin kohta löytyisi.

        Minä olen ajatellut sellaista, että valan pohjan ja teen harkkotiilistä seinät. Ja sitten katon päälle. Ja alas ilmanotto putken ja kattoon esim. toisen poistoputken. Laittais niihin putkiin 80mm tuulettimet, että se alakautta ottais ilman. Ja tuulettimet lähtee päälle ku aggrigaatti lähtee päälle. Jonka jälkeen sitten sisäseiniin laittais jotakin.. villat? ja muuta palamatonta materiaalia vaimentamaan ääntä?

        Oisko ratkaisussa mitään iloa? Vai tulisko kaikki äänet ilmareijistä pihalle ja oisko minulla vaan kauhea kammio joka korostais vaan ääntä? Ja oisko ilman saanti riittävää?

        Pari mutkaa ja väliin suorille osuuksille äänenvaimennukseksi superlon vaimentimia. Siis sellaista 2 sm paksua torvea joka sopii ilmaputkien sisään. Niin ja muista seiniä villoittaessa laittaa vuorotellen kovaa ja pehmeää materiaalia, kovaksi materiaaliksi kaikkein paras olisi ohut lyijylevy, mutta se on vähän ympäristömyrkky.


      • on apua
        on kuiva tontti kirjoitti:

        Pari mutkaa ja väliin suorille osuuksille äänenvaimennukseksi superlon vaimentimia. Siis sellaista 2 sm paksua torvea joka sopii ilmaputkien sisään. Niin ja muista seiniä villoittaessa laittaa vuorotellen kovaa ja pehmeää materiaalia, kovaksi materiaaliksi kaikkein paras olisi ohut lyijylevy, mutta se on vähän ympäristömyrkky.

        äänenvaimennuksessa, että pakoputken pää on maakuopassa. Itse kopissa pehmusteita, pakoputkessa äänenvaimennin ja putken pää tilavaan kuoppaan, josta pakokaasut pääsevät purkautumaan pois.


      • Cjulius_
        on kuiva tontti kirjoitti:

        Pari mutkaa ja väliin suorille osuuksille äänenvaimennukseksi superlon vaimentimia. Siis sellaista 2 sm paksua torvea joka sopii ilmaputkien sisään. Niin ja muista seiniä villoittaessa laittaa vuorotellen kovaa ja pehmeää materiaalia, kovaksi materiaaliksi kaikkein paras olisi ohut lyijylevy, mutta se on vähän ympäristömyrkky.

        Niin siitä kopin vaimennuksesta.

        Eli olen ajatellut, että ulkoseinät harkkotiiltä ja sitten laittais villan ja sisäseinään palamatonta levyä? Ja joka jää silleen, etten sitä rupea mitenkään laittamaan...

        Sitten mietityttää se pakoputki systeemi siitä aggregaatista, kun se on semmoinen pyörien päällä oleva malli ja siinä on oma pieni pakoputki, et mitenhän sitä sais muutettua vai saakohan sitä ollenkaan?

        Malli on jota olen ajatellut:
        http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=181

        Onko kellään kokemusta laitteesta?


      • asia
        Cjulius_ kirjoitti:

        Niin siitä kopin vaimennuksesta.

        Eli olen ajatellut, että ulkoseinät harkkotiiltä ja sitten laittais villan ja sisäseinään palamatonta levyä? Ja joka jää silleen, etten sitä rupea mitenkään laittamaan...

        Sitten mietityttää se pakoputki systeemi siitä aggregaatista, kun se on semmoinen pyörien päällä oleva malli ja siinä on oma pieni pakoputki, et mitenhän sitä sais muutettua vai saakohan sitä ollenkaan?

        Malli on jota olen ajatellut:
        http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=181

        Onko kellään kokemusta laitteesta?

        Agrekaatista,noi kiinan koneet on 3000rpm koneita (saakohan noihin varaosia)mutta jos haluat hiljaisen ja kolminkertaisen iältään kestävän niin hanki 1500 rpm agrekaatti tulee ajan oloon edullisemmaksi.


      • Cjulius_
        asia kirjoitti:

        Agrekaatista,noi kiinan koneet on 3000rpm koneita (saakohan noihin varaosia)mutta jos haluat hiljaisen ja kolminkertaisen iältään kestävän niin hanki 1500 rpm agrekaatti tulee ajan oloon edullisemmaksi.

        Olen netistä yhtinyt tietoa, malleja ja hintoja. Mutta aika nihkeesti löytyy ja enimmäkseen löytyy näitä "kiinan" malleja.

        Ainakin tuo aggregaatti mistä aikaisemmin mainitsin niin olisi hinnaltaan sopivan hintainen ja sopivan tehoinen ja diesel.. Mutta muuten sen toimivuudesta ei ole tietoa ollenkaan ja ei löydy netistä mitään muuta tietoa ku tuo mitä on tuos verkkokaupassa. Olen ehtinyt, että löytyis vaikka käyttöohjekirjaa siitä tai enemmän tietoa.


      • Anonyymi
        Sen sisuta kirjoitti:

        Kananmunan kennoilla! Se on siinä!

        Hommaa sinne akkuja ja aurinko paneeli jonkin verrab jotta lataa kesällä.

        Sitten kun ai o let poissa voit laitta agrikaatin la t aamn akkuja k u n oletpoissa ei ieni härttöö kettään


      • Anonyymi
        asia kirjoitti:

        Agrekaatista,noi kiinan koneet on 3000rpm koneita (saakohan noihin varaosia)mutta jos haluat hiljaisen ja kolminkertaisen iältään kestävän niin hanki 1500 rpm agrekaatti tulee ajan oloon edullisemmaksi.

        kiinan koneita ollut meillä jo neljä ja niihin ei saa kunnolla varsosia. monta vuotta on ollut nyt Honda. Eli olis Honda pitäny ostaa heti niin ei olis rahst menny hukkasn. Hondalla onhintaa mutta on se raja mennyt noihin kiinalaisiinkin.


    • eristykseen

      Mutta se kiinnostaa että eikös ole melko kookas aggre toi 6kW pelkkien akkujen lataukseen?
      Aiot tietysti käyttää sitä muuhunkin tarkoitukseen?

      • Cjulius_

        Niin onhan se pelkästään akkujen lataukseen iso. Mutta tarkoitus on käyttää vesipumppua, pyykinpesukonetta ja muita sähkötyökaluja ja ehkä lämmityspatteriakin käyttää ja tämmöistä. Niin kerralla ottaa vähän isomman, niin ei tartte ruveta heti vaihtamaan ja miettiä myöhemmin, että prkl ku loppuu tehokesken tästä pienemmästä...


      • oukkei
        Cjulius_ kirjoitti:

        Niin onhan se pelkästään akkujen lataukseen iso. Mutta tarkoitus on käyttää vesipumppua, pyykinpesukonetta ja muita sähkötyökaluja ja ehkä lämmityspatteriakin käyttää ja tämmöistä. Niin kerralla ottaa vähän isomman, niin ei tartte ruveta heti vaihtamaan ja miettiä myöhemmin, että prkl ku loppuu tehokesken tästä pienemmästä...

        sithän se on ihan järkiratkasu kerralla hankkia kunnon tehomasiina niin pärjää varmasti.


      • pystyyn :)
        oukkei kirjoitti:

        sithän se on ihan järkiratkasu kerralla hankkia kunnon tehomasiina niin pärjää varmasti.

        aggregaattien kanssa pitää aina muistaa että todellinen käytettävissä oleva jatkuva teho on jotain luokkaa puolet nimellistehosta...


      • voimaa
        pystyyn :) kirjoitti:

        aggregaattien kanssa pitää aina muistaa että todellinen käytettävissä oleva jatkuva teho on jotain luokkaa puolet nimellistehosta...

        osta kuitenkin yksivaiheinen niin sulla on virtaa käytöss noin 5 kilovattia tuolla ei saa
        kuin 1,8 kilovattia 1 vaiheisena.on muuten suhkot
        hyvä vehje,tunnetaan myös kama merkkisenä
        mulla käynyt noin 1600 tuntia.


      • minä taas
        voimaa kirjoitti:

        osta kuitenkin yksivaiheinen niin sulla on virtaa käytöss noin 5 kilovattia tuolla ei saa
        kuin 1,8 kilovattia 1 vaiheisena.on muuten suhkot
        hyvä vehje,tunnetaan myös kama merkkisenä
        mulla käynyt noin 1600 tuntia.

        mulla koppi 200 mm harkosta ei mitään eritystä
        seinissä ja aika äänetön.pakoputki katosta läpi.


      • siitä
        voimaa kirjoitti:

        osta kuitenkin yksivaiheinen niin sulla on virtaa käytöss noin 5 kilovattia tuolla ei saa
        kuin 1,8 kilovattia 1 vaiheisena.on muuten suhkot
        hyvä vehje,tunnetaan myös kama merkkisenä
        mulla käynyt noin 1600 tuntia.

        kolmivaihe genusta saa joka vaiheesta sen 1,8 kw eli yhteensä sen 5,4 kw ja saa myös sen 400 v jännitteen tarvittaessa kolmivaihe virtaa.


      • Cjulius_
        siitä kirjoitti:

        kolmivaihe genusta saa joka vaiheesta sen 1,8 kw eli yhteensä sen 5,4 kw ja saa myös sen 400 v jännitteen tarvittaessa kolmivaihe virtaa.

        Sen takia minä ajattelin sitä kolmivaihe aggregaattia, koska joskus joskus tarttee voimavirtaa käyttää, eihän sitä koskaan tiedä.. Ja kun nyt olen hommaamassa uutta aggregattia niin ajattelin laittaa tarpeeksi ison, ettei nyt ihan heti pitäisi loppua kesken. Vanha on pieni bensa aggregaatti.


      • assss
        Cjulius_ kirjoitti:

        Niin onhan se pelkästään akkujen lataukseen iso. Mutta tarkoitus on käyttää vesipumppua, pyykinpesukonetta ja muita sähkötyökaluja ja ehkä lämmityspatteriakin käyttää ja tämmöistä. Niin kerralla ottaa vähän isomman, niin ei tartte ruveta heti vaihtamaan ja miettiä myöhemmin, että prkl ku loppuu tehokesken tästä pienemmästä...

        mutta se maksaa.
        Itselläni on pieni 100 cm3 moottorilla oleva Honda EU 20i salkkuaggregaatti. Siinä jatkuva teho on 1,6 kW ja enintään 2 KW hetkellinen teho.
        Hiukan kallis peli, hinta tarjouksessakin n. 1400 euroa. Bensiinin kulutus on tosi pieni: Kun katson tv:tä, niin 4,1 litran bensiinisäiliö kestää useimmiten 13 tuntia. Aina on mennyt yli 12 tuntia.
        Pari hehkulamppua on myös ollut päällä, vaikka meillä on myös kaasuvalot samaan aikaan käytössä.
        Voisin kuvitella että halpa kiinalainen diesel-aggregaatti vie aika reippaasti löpöä myös pienillä kierroksilla. Tällöin ei pääsisi ikinä halvoilla polttoainekuluilla. Olen tullut siihen tulokseen, että pitäsi satunnaisia isoja kulutuksia varten olla myös toinen iso aggregaatti.

        Hondalla on myös vielä pienempi 50 cm3 (EU10i) salkkuaggregaatti, mutta arvelin sen olevan turhan pieni. Hyvin on iso porakone ja 220 mm laikkainen (sain lainaksi 1,7 kW mallin) rälläkkäkin toiminut tuolla Hondan EU20i mallilla. Mikroaaltouuni voisi toimia hyvin myös pienemmälläkin Hondalla.
        Kahvinkeitin ei myöskään paljoa sähköä vie.

        Jos pelkästään ison aggreg. ostat, niin ehkä kannattaa sitten tv:tä katsoa akuilla. Ei saa olla kovin iso tv, sanoisin joku 15" littunäyttöinen.
        Jatkuva tuntikausia kestävä TV:n katselu kuluttaa varmaan paljon löpöä isolla diesel-aggregaatilla. Osaako kiinalainen aggregaatti varmasti säädellä kunnolla kierroksiaan, jotta polttoaineen kulutus minimoituisi? Hondan pienet laitteet ovat siinä mestareita.


      • diesel..
        assss kirjoitti:

        mutta se maksaa.
        Itselläni on pieni 100 cm3 moottorilla oleva Honda EU 20i salkkuaggregaatti. Siinä jatkuva teho on 1,6 kW ja enintään 2 KW hetkellinen teho.
        Hiukan kallis peli, hinta tarjouksessakin n. 1400 euroa. Bensiinin kulutus on tosi pieni: Kun katson tv:tä, niin 4,1 litran bensiinisäiliö kestää useimmiten 13 tuntia. Aina on mennyt yli 12 tuntia.
        Pari hehkulamppua on myös ollut päällä, vaikka meillä on myös kaasuvalot samaan aikaan käytössä.
        Voisin kuvitella että halpa kiinalainen diesel-aggregaatti vie aika reippaasti löpöä myös pienillä kierroksilla. Tällöin ei pääsisi ikinä halvoilla polttoainekuluilla. Olen tullut siihen tulokseen, että pitäsi satunnaisia isoja kulutuksia varten olla myös toinen iso aggregaatti.

        Hondalla on myös vielä pienempi 50 cm3 (EU10i) salkkuaggregaatti, mutta arvelin sen olevan turhan pieni. Hyvin on iso porakone ja 220 mm laikkainen (sain lainaksi 1,7 kW mallin) rälläkkäkin toiminut tuolla Hondan EU20i mallilla. Mikroaaltouuni voisi toimia hyvin myös pienemmälläkin Hondalla.
        Kahvinkeitin ei myöskään paljoa sähköä vie.

        Jos pelkästään ison aggreg. ostat, niin ehkä kannattaa sitten tv:tä katsoa akuilla. Ei saa olla kovin iso tv, sanoisin joku 15" littunäyttöinen.
        Jatkuva tuntikausia kestävä TV:n katselu kuluttaa varmaan paljon löpöä isolla diesel-aggregaatilla. Osaako kiinalainen aggregaatti varmasti säädellä kunnolla kierroksiaan, jotta polttoaineen kulutus minimoituisi? Hondan pienet laitteet ovat siinä mestareita.

        ei kierroksia heittele, vaan siinä ne pysyy tasasena ja virta riittää.. just tympeä pienessä salkkumallissa, ku kahavit keittää ni värkki huutaa ku moottorisaha.


      • Cjulius_
        assss kirjoitti:

        mutta se maksaa.
        Itselläni on pieni 100 cm3 moottorilla oleva Honda EU 20i salkkuaggregaatti. Siinä jatkuva teho on 1,6 kW ja enintään 2 KW hetkellinen teho.
        Hiukan kallis peli, hinta tarjouksessakin n. 1400 euroa. Bensiinin kulutus on tosi pieni: Kun katson tv:tä, niin 4,1 litran bensiinisäiliö kestää useimmiten 13 tuntia. Aina on mennyt yli 12 tuntia.
        Pari hehkulamppua on myös ollut päällä, vaikka meillä on myös kaasuvalot samaan aikaan käytössä.
        Voisin kuvitella että halpa kiinalainen diesel-aggregaatti vie aika reippaasti löpöä myös pienillä kierroksilla. Tällöin ei pääsisi ikinä halvoilla polttoainekuluilla. Olen tullut siihen tulokseen, että pitäsi satunnaisia isoja kulutuksia varten olla myös toinen iso aggregaatti.

        Hondalla on myös vielä pienempi 50 cm3 (EU10i) salkkuaggregaatti, mutta arvelin sen olevan turhan pieni. Hyvin on iso porakone ja 220 mm laikkainen (sain lainaksi 1,7 kW mallin) rälläkkäkin toiminut tuolla Hondan EU20i mallilla. Mikroaaltouuni voisi toimia hyvin myös pienemmälläkin Hondalla.
        Kahvinkeitin ei myöskään paljoa sähköä vie.

        Jos pelkästään ison aggreg. ostat, niin ehkä kannattaa sitten tv:tä katsoa akuilla. Ei saa olla kovin iso tv, sanoisin joku 15" littunäyttöinen.
        Jatkuva tuntikausia kestävä TV:n katselu kuluttaa varmaan paljon löpöä isolla diesel-aggregaatilla. Osaako kiinalainen aggregaatti varmasti säädellä kunnolla kierroksiaan, jotta polttoaineen kulutus minimoituisi? Hondan pienet laitteet ovat siinä mestareita.

        No töllöä tulee nytkin katsottua akuilla ja valot toimii akuilla ja radio toimii akuilla.. Ja niin toimii edeskin, että siihen en kyl tee mitään muutosta.. Ja hyvin jaksaa invertterillä 150W katsoa 20" lcd töllöä ja digiboksi toimii siitä samasta ei nikottele.. ainut mikä nikottelee on talvella 12 voltin säästölamppu pihalla, joka ei syty.. Mut siihen ongelmaan ratkaisuksi oli 12V halogeenipoltin ja nyt näkee.. =)

        Ja "iso" 5kW diesel aggregaatti tuli hommattua ja hyvinhän tuo näyttää toimivan, ei viel mitään ongelmaa.. Nyt voi aitassa pitää sähköpatteria ja nukkua sielläkin, kun siel ei ole lämmitystä..

        Ja kahvit tulee kaasuhellalla ja mitä hittoa sitä mikrolla ja kahvinkeittimellä nyt mökillä tekee..? =)


    • tekeillä

      Tervehdys

      Itselläni on samantapainen ja aikalailla samoilla mitoilla tekeillä.

      Tein aluksi kunnon kuopan, kaivuu maa valliksi / äänieristeeksi haluttuun suuntaan ja harkoilla tai mitälie harkkoantureilla tolpat.

      (Rakennan sen mökin taakse, joten nykyisessä kuopassa käyttäessäni agrekaattia ei enää paljon ääntä pihalle kuulunut).

      Tolppien päälle vasat ja harvahko lankku lattia, jotta ilmaa pääsee alakautta koppiin. Kun on kuopassa ja vallitettuna ei ääni pohjan kautta niin paljon "karkaamaan". Seinärakenteita tällä palstalla olikin jo samantapaiset itsellekin tulossa, tarvittaessa pieni puhallin joka puhaltaa lämmintä ilmaa kopin yläreunasta ulos.

      • meluton

        meluton.fi? tarkoitettu venekäytöön


    • Tomppa 58

      Itse tein agrekaatille ulkovuorauspanelista ja 2/2 kopin jonka vuorasin 3cm äänieristyslevyllä, joka on tarkoitettu veneen moottorinäänen eristykseen, pohjaan laiton ilmanottoaukkoja, 100mm kanavapuhaltimen sekä taipuisan pakoputken, tuli kesäkuuma ja bilteman kanavapuhallin kyrvähti muutaman tunnin jälkeen, agrekaatin ilmansuodatin meni tukkoon, tein muutaman ilmanottoaukon lisää, niin syksyllä pelittää, eli hyvä yritys huono lopputulos, sillä ei ole enään äänetön koppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe