Nuorisosäätiön asunnot (Helsinki)

sotkalintu

Ryöpytän kysymyksiä jos joku osaisi edes johonkin niistä vastata.

Eli onko teillä kokemusta nuorisosäätiön asunnoista? Onko niissä hyvä asua ja onko häiriköiviä naapureita enemmän kuin normivuokrataloissa? Onko kokemusta tai ootteko kuullu jostakin kohteesta hyvää/huonoa? Ainakin nuorisohotellista oon kuullu että asunnot on hirveitä luukkuja.

Kuinka pitkät asuntojonot on keskikokoisiin yksiöihin? Mulla ei ole varsinaista kiirettä niin että pääsisin jonon edelle. Suunnittelen kuitenkin muuttoa omilleni ens kesäks tai syksyks, olen asunut vanhempien luona jo tarpeeksi kauan. Missäköhän vaiheessa kannattais laittaa hakemusta meneen?

12

8379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ronjashka

      Kannattaa laittaa hakemusta ajoissa eteenpäin, jo nyt vaikka, koska siellä on n. puolen vuoden jonotusaika.

      Olen itse asunut Herttoniemen Nuorisohotellissa ja Malmilla Turkhaudantiellä. Nuorisohotelliin en suosittele muuttoa, oli ainakin silloin vuonna 2003 sen verran levotonta meinikiä ja Herttoniemen keskusta on aika rauhaton.

      Malmilla oli todella rauhallista asua ja talo oli uusi. Ei koskaan ollut häiriöitä :)

      Sinne vaan hakemaan!!!Mulla on ainakin vai hyviä kokemuksia (Nuorisohotellia lukuunottamatta) Nuorisosäätiöstä. Toinen minne ei kannata muuttaa o Herttoniemen Hiihtäjäntie, muut kohteet OK!

      • sotkalintu

        Kiitos vinkeistä! Olen miettinyt lähinnä Itä-Helsinkiä: Herttoniemenrantaa, Puotilaa ja Vuosaarta, mutta miksei Malmiakin voisi harkita. Nuorisohotellin olen jo hylännyt ajatuksistani.

        Olisko kellään kokemusta vuosaaren nuorisokylästä, onko siellä häiriköitä ja bilettäjiä? Entä Herttoniemenranta, Puotila tai Vuosaaren muut kohteet?


    • samainen

      Millainen paikka vuokin nuorisokylä on asua? Entä vuokin muut kohteet, puotila tai petter wetterin tie herttoniemenrannassa? Onko itsellänne kokemusta, tiedättekö jonkun joka olisi asunut tai oletteko muuten kuulleet nu-säätiön asunnoista jotain?

      • Opiskeluaikana

        Herttoniemen hiihtäjäntien talossa.Jos Vuokilla tarkoitat niitä Vuosaaaren taloja nii veljeni asui tyttöystävänsä kanssa joitakin vuosia.Oli viihtyisiä luhtitaloja ja alakertalaisilla oma piha sekä varasto.Pidin enemmän veljeni asunnosta kuin omastani.


      • sotkalintu
        Opiskeluaikana kirjoitti:

        Herttoniemen hiihtäjäntien talossa.Jos Vuokilla tarkoitat niitä Vuosaaaren taloja nii veljeni asui tyttöystävänsä kanssa joitakin vuosia.Oli viihtyisiä luhtitaloja ja alakertalaisilla oma piha sekä varasto.Pidin enemmän veljeni asunnosta kuin omastani.

        Oliko siellä hiihtäjäntiellä tai kuulitko oliko niissä Vuosaaren taloissa rauhallista asua, möykkäskö naapurit jne?

        Se kyl varmaan riippuu ihan siitä kenet saa seinänsä taa.


      • kauheetaa
        sotkalintu kirjoitti:

        Oliko siellä hiihtäjäntiellä tai kuulitko oliko niissä Vuosaaren taloissa rauhallista asua, möykkäskö naapurit jne?

        Se kyl varmaan riippuu ihan siitä kenet saa seinänsä taa.

        muutettu Vuosaaren kämpälle ja mua pelottaa ihan kamalasti!!! mä en ymmärrä miksi sanotaan että se on rauhallinen hyvä paikka. Kaikki ihmisiä mitä siellä liikkuu ovat pummeja, narkkareita, outoja bilettäjii.

        Kuulemma siellä pöllitään kaiken minkä voi. Rapun nurkissa hirveesti pulloja ja roskaa.


      • nuorisosäätiöläinen
        kauheetaa kirjoitti:

        muutettu Vuosaaren kämpälle ja mua pelottaa ihan kamalasti!!! mä en ymmärrä miksi sanotaan että se on rauhallinen hyvä paikka. Kaikki ihmisiä mitä siellä liikkuu ovat pummeja, narkkareita, outoja bilettäjii.

        Kuulemma siellä pöllitään kaiken minkä voi. Rapun nurkissa hirveesti pulloja ja roskaa.

        Me asuntaan Herttoniemssä Nuorisosäätiön talossa ja aika hirveä paikka on! Milloin narkkari majailee rappukäytävässä, milloin on varastamassa tavaroita kellarista. Rappu ja talon edusta aina todella törkyisen näköiset ja paikkoja rikotaan minkä ehditään. Ovipuhelinta ei voi pitää päällä ollenkaan, sillä jatkuvasti on joku soittelemassa pyytäen avamaan oven. En todellakaan suosittele Nuorisosäätiön asuntoja!


      • kokemuksella nuoret
        kauheetaa kirjoitti:

        muutettu Vuosaaren kämpälle ja mua pelottaa ihan kamalasti!!! mä en ymmärrä miksi sanotaan että se on rauhallinen hyvä paikka. Kaikki ihmisiä mitä siellä liikkuu ovat pummeja, narkkareita, outoja bilettäjii.

        Kuulemma siellä pöllitään kaiken minkä voi. Rapun nurkissa hirveesti pulloja ja roskaa.

        joo en minäkään tarkoitanut vousaaree tai herttoniemeä paikat on huono valintaisia säätiöllä vantaalla ei taida olla kun kolmella paikalla korsoo tammisto ja kartanokoski ihan ok verrattuna herttoniemeen tai vursaareen johonkin on tietysti pakko muuttaa


      • Supernainen
        kauheetaa kirjoitti:

        muutettu Vuosaaren kämpälle ja mua pelottaa ihan kamalasti!!! mä en ymmärrä miksi sanotaan että se on rauhallinen hyvä paikka. Kaikki ihmisiä mitä siellä liikkuu ovat pummeja, narkkareita, outoja bilettäjii.

        Kuulemma siellä pöllitään kaiken minkä voi. Rapun nurkissa hirveesti pulloja ja roskaa.

        Vanha ketju, mutta eiköhän joku näitä samoja aina ihmettele. Mä olen asunut Vuokin Nuorisokylässä nelisen kuukautta, ja ollut kovin tyytyväinen. Naapurit on rauhallisia, ympäristö suht siistiä (roskakatosta lukuun ottamatta, nää ihmiset ei osaa edes laittaa sitä roskapussia sinne astiaan asti), vuokra halvatun halpa yleiseen Helsingin tasoon verrattuna. Jonkun verran asunnossa on tullut vastaan muurahaisia, sokeritoukkia yms, mutta ei mitenkään liikaa. Asunnothan on aika vanhoja, joten sikäli ötökät on ihan ymmärrettäviä.

        Asunto on siisti, selkeästi vanha, mutta seinät on maalattu vähän aikaa sitten ja kunto yleisesti ok. Vessa on kamala peltikoppi, mutta siis jälleen ihan siisti. Tosin sisään muuttaessa huomasi, että edelliset asukkaat ei ihan hirveästi ole osanneet siivota. Jotain paikkoja eivät oikeastaan ikinä.

        Naapurustossa on paljon kissoja ja lapsiperheitä, kantasuomalaisia ja muualta tulleita sekaisin. Jotain meluvalituksia on vähän aikaa sitten tehty, mutta omaan asuntoon ei ole kuulunut mitään. Mukavaa, turvallista ja rauhallista. Kuitenkin hyvin paljon naapureista kiinni. Mutta ehdottomasi suosittelen Nuorisosäätiön asuntojen hakemista.


    • Haisuuntunut

      Itse asun Hiihtäjäntiellä - ja voi kyllä sanoa, että ei ole hyvä paikka...

      Haisee tupakka ja kiinalainen ruoka - jatkuvasti.
      Kaikkea tosiaan rikotaan myös jatkuvasti: esim. panssarilaseja ovissa (ihan vuokra nousi niiden rikkomisien takia!). Ja joku jopa ulkoiluttaa koiraansa... KÄYTÄVÄLLÄ?! (Haisee virtsa...). Sotkua on muutenkin todella paljon.
      Asunto on sinellään hyvä. Tai ainakin aika perus asunto. Mutta paikka kokonaisuudessaan on karsea...

      Pommi alle ja uusi tilalle sitten~
      (Ihmiset siellä kanssa saisivat välillä miettiä vähän.... se auttaisi ja paljon!)

    • kokemuksella nuoret

      hei mahdollisiman nopasti haku paperit sisälle se kun vie jonkun aikaa ennen kun sen saa varsinkin kun asut kotona.minulla on tuttu tyttö joka asuu nuorisosäätiön asunossa tykkää yksiössä vuokra vantaalla n420e.tosi hyvällä paikalla kaikki lähellä siihen nähden halpa vuokra,kun taas nalli nuorten asunto liitto asunto taso parempi mutta heti 250e kalliimpi vuokra säätiön asunnoissa parempi myös asumis aika jopa 35vuotiaaksi asti kun nallilla 4vuotta ja jos olet nuori sairas vaikka ms tauti ja eläkeellä sairauden vuoksi nalli ei edes ota.molemmat ovat tosi rauhallista aluetta ei elämää enemmän kuin normi taloissa toinen asuu hesassa toinen vantalla.toivottavasti oli apua

    • ITE ASUN YKSIÖSSÄ

      vapailta markkinoilta- helsingin keskustan tuntumassa- vuokra 140 euroa/kk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe