Nyt jos koskaan tarvin neuvoa

uskovainen21m

oon mokannu tosi pahasti.. ja tuntuu etten pääse tästä enää eteenpäin... olen uudestisyntynyt mut olen lankeillut tosi pahoihin synteihin nyt... enkä tiedä mitä tehdä...kuolenko minä?

5

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mokailee

      joskus, ja varsinkin nuorena. Jos olet tehnyt pahaa jollekin toiselle, niin yritä selvittää asia hänen kanssaan ja pyydä anteeksi. Tee parhaasi mahdollisten vahinkojen korjaamiseksi, äläkä jätä toista pulaan.

      Et tee kuolemaa, vaan olet vain kasvamassa aikuiseksi ja ottamassa vastuun teoistasi. Voimia!

    • Pähkylä

      Uskon yksi sankari, Daavid, Jumalan palvelija, lankesi tosi pahasti. Hän - uskova mies, jolle Jumala oli antanut maat ja mammonat - halusi toisen miehen vaimon omakseen, joten yksinkertaisesti tapatti vihollisillaan tämän aviomiehen. Teolla oli vakavat maalliset seurauksensa, mutta Jumala antoi anteeksi Daavidille, kun tämä tunnusti syntinsä.

      Uskollisimmistakin Jumalan palvelijoista kerrotaan Raamatussa, että he lankesivat pahoihin synteihin. Näin siksi, että tajuaisimme, ettei meistä ole sen kummempaan. Daavid tajusi syvästi tilansa, kun kirjoitti: "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun." (Ps. 51)Jokainen ihminen on syntymästään saakka synnin vallassa ja synnin orja. Ja se näkyy esiin kumpuavina tekoina ja sanoina.

      Raamattu sanoo niin, että parhaimmankin meistä teot ovat Jumalan edessä kuin tahrainen vaate, ja että meidän pahat tekomme heittelevät meitä niin kuin tuuli heittelee kuivia lehtiä. Semmoisia olemme omassa varassamme. "Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan." Room. 3:12. Jeesus opetti ihmisen sydämen sisällöistä näin: "Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset." (Matt. 15:19) Siksi me rukoilemme: "Syvyydestä minä huudan sinua, Herra, kuule minun ääneni"!

      >>...kuolenko minä?

      Niin, synnin palkka on kuolema, mutta miten tuo asia jatkuu Jumalan lupausten kirjassa, Raamatussa?:

      "Synnin palkka on kuolema,
      mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä
      Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      (Room. 6:23)

      Me olemme mahdottomat kestämään Pyhän Jumalan kasvojen edessä, Hänen tuomiollaan. Siellä yksikään meistä ei kestäisi omillaan. Kuolisimme kaikki - joutuisimme kadotukseen! Mutta mikä tuo jatko on: ..."mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä..."??

      Me olemme kiinni synnissä kuin täit tervassa. Siksi me tarvitsimme auttajan, pelastajan, Vapahtajan. Siksi Jeesuksen piti syntyä tänne maan päälle meidän veljeksemme. Hän otti vapaaehtoisesti omille harteilleen sinun syntisi, ja koko mahdottomuutesi, ja kärsi sen rangaistuksen, mikä sinua muuten odottaisi.

      Mistä tiedän, että se koskee myös sinua?

      - Siksi, että Raamattu sanoo, että se koskee jokaista ihmistä: "Armollisen Jumalan tahto näet oli, että Jeesuksen oli kärsittävä kuolema jokaisen ihmisen puolesta." (Hepr.2:9)
      - Kaikki ihmiset siis ovat syntisiä koko elämän ajan - ja se ei ole vain teoriaa, vaan näkyy myös käytännössä omassa elämässäkin - ja Jeesus on kärsinyt kuoleman jokaisen ihmisen puolesta.

      Hän maksoi koko velan, ei vain puoliksi, tai osittain. Siksi, ja vain siksi, sinä saat olla nyt pysyvästi vapaa syntivelastasi Jumalan edessä. Hän kärsi kaiken, eikä sinulle jäänyt enää rangaistusta jäljelle.

      "Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet." (Jes.53)

      Sinulla on rauha Jumalan kanssa - ei siksi, mitä itse olet, vaan siksi, mitä Jeesus teki puolestasi. "Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto." (Ef. 1:7)

      "Meistä ei ollut itseämme auttamaan,
      mutta Kristus kuoli jumalattomien puolesta,
      kun aika koitti." (Room. 5:8)

      Siinä on sinun ainut toivosi: silloinkin, kun et ymmärrä syntisyydestäsi kovin paljoa, ja varsinkin nyt, kun ymmärrät syntivelkasi suuruutta ja mahdottomuuttasi paremmin. Vain sairaat tarvisevat parantajaa, eivät terveet, sanoi Jeesus. Hän sanoi tulleensa kutsumaan syntisiä, ei hurskaita.

      Kun sinä olet Jeesuksen edessä kurja, kadotettu syntinen, ja Jeesus on syntisten Vapahtaja, ja ainut välimies ihmisen ja Jumalan välillä, niin nyt te - sinä ja Jeesus - sovitte toisillenne. Jeesus saa olla se, joka todella on, ja sinä olet se, joka todella olet - ilman ansioita ja tuotavaa Jumalan eteen.

      "Jos taas jollakulla ei ole ansioita,
      mutta hän uskoo Jumalaan, joka tekee jumalattoman vanhurskaaksi,
      Jumala lukee hänen uskonsa vanhurskaudeksi."
      (Room. 4:5)

      Ainut toivosi viimeisellä tuomiolla - niin uskoontullessasi kuin elämäsi keskivaiheilla, sen jokaisena päivänä, ja viimeisenä hengenvetosi hetkellä, on vain ja ainoastaan Jeesuksen teko ristillä sinun hyväksesi. Jeesuksen kärsimys ja kuolema ristin puussa on ainut suoja, mikä sinulla on ollut, ja tulee olemaan. Mutta se onkin kestävä peruste pelastuksellesi. Se riittää kattamaan koko elämäsi.

      Jeesus teki sinut Jumalan tuomioistuimen edessä pysyvästi, ainiaaksi, tahrattoman puhtaaksi "yhdellä uhrilla ristin puussa", kuten Hepr.10:14:ssa kerrotaan. Muuta perustusta pelastukselle ei ole. Itsessäsi olet kuolemaasi saakka syntinen, mutta Kristuksen vapaaksi ostamana ja Hänen nimeensä kastettuna, olet pyhä, vapaa, Jumalan lapsi, matkalla Taivaan Kotiin.

      Seiso Jeesuksen työn varassa koko painollasi, älä toisella jalalla omien tekojesi varassa. Silloin Jeesus saa kantaa sinua Taivaan Kotiin. Silloin pelastut yksin armosta, uskon kautta, Jeesuksen tähden. "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja." (Ef. 2:8)

      Sinulle on puhjennut lähde "syntiä ja saastaisuutta vastaan" - Herran Jeesuksen haavat, ja niiden suojiin saat tulla, kun olet langennut. Jeesus sanoi: "Joka minun luokseni tulee, sitä minä en aja pois".

      Kannattaa lueskella tätä vanhaa kristillistä pikkukirjasta, klassikkoa, "Kallis Hunajan pisara", joka löytyy netistä kokonaan: http://www.kirjasilta.net/wilcox/hy/hy.html
      - kieli on vähän vanhahtavaa, mutta asia vankkaa

      Toinen lukuvinkki näissä asioissa on kirja:
      Bo Giertz: Kalliopohja
      - kolmen pienen romaanin muodossa kerrottu uskon pohjimmaisista asioista - itselleni on ollut melkoinen lukuelämys aikoinaan

      ------------------
      Muuta hyvää luettavaa eri aiheista:
      http://www.sley.fi/luennot/ESITYS/

    • Jumalan pieni köyhä

      "kuolenko minä?"


      - Et kuole, koska Jeesus kuoli jo puolestasi. Asia on sillä kuitattu. Jumala rakastaa sinua yhtä paljon kuin ennen mokiasi, olet hänen rakas lapsensa eikä hänellä ole mitään aikomuksia hylätä sinua.

      • uskovainen21m

        olin vaan nii säikähtänyt kun olin lankeillu tosi räikeisii synteihi ja aloin olla hengellisesti väsynyt enkä tuntenu Jumalan rauhaa ni säikähin todella.. mut rukoilkaa et munki hengellinen elämä alkas tasoittuun, olen muutamassa synnissä pahasti kiinni...


      • uskovainen21m kirjoitti:

        olin vaan nii säikähtänyt kun olin lankeillu tosi räikeisii synteihi ja aloin olla hengellisesti väsynyt enkä tuntenu Jumalan rauhaa ni säikähin todella.. mut rukoilkaa et munki hengellinen elämä alkas tasoittuun, olen muutamassa synnissä pahasti kiinni...

        Jollekkin asiasi. Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää saa armon. Meillä on seurakunnassa sellainen tapa, että tunnustetaan kaikki mitä mieltä painaa, ennenkuin mennään ehtoolliselle. yleensä sellaisia arkipäivän asioita. Mut jos on jotain isompia, niin ne kannattaa kyllä kertoa. Se syyttäjä menettää voiman, kun saat sen hartioiltasi. Mene ja älä vastedes syntiä tee. Lue sanaa ja rukoile. Oletko täyttynyt Pyhällä Hengellä? Rukoile kielillä. Ole paljon uskovien seurassa. Uskovien yhteys on tärkeää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3518
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      192
      1621
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1307
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe