Everstiluutnantti Karjula -petollinen mies!?

Hana

"Everstiluutnantti Uuno Eemeli Karjula: johtaa loppusodan suurtaisteluja. Saa ankaria raivokohtauksia ja ampuu sotamies Viirilää rintaan. Haavoittuu vakavasti neuvostopanssarin ammuttua kranaatin hänen viereensä kesällä 1944. Sarastie on todennut, että Karjula on niitä miehiä, jotka ilman armeijaa tai vanginvartijanvirkaa olisivat rikollisia ja että pelkkä sattuma lähdössä ratkaisee, kummalta puolen ristikkoa katsellaan."

Tuonkaltainen ukko tulisi ampua ennen kuin rusahtaa!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuntematon_sotilas

27

4302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hana

      Sanoi Herra everstiluutnantti Karjula myöskin ennen sotaa: "ovat kuin yhtä puuta" (mitä puuta ne nykyisin olisivat, saatana omenapuutako?). :D Tuollaiselta tulisi leikata pää irti kehosta, jotta ymmärtäisi mitä sanoillansa tarkoittaa. Toinen oli luutnantti/kapteeni Lammio "tuntemattomassa sotilaassa".

      Fiktiivistähän tämä on mihinkäs sillä päästään. Täytyyhän noita Karjuloita olla tulevissakin sodissa, jos huonosti selvitään, jotka eivät sotilasarvostaan huolimatta tunne realiteeteja!?

      • kirjoita paskaa...

        Karjula ei sanonut kirjassa "ovat kuin yhtä puuta".

        Mistäs sen keksit, valehtelija? Tarkista lähteesi.


      • daemons
        kirjoita paskaa... kirjoitti:

        Karjula ei sanonut kirjassa "ovat kuin yhtä puuta".

        Mistäs sen keksit, valehtelija? Tarkista lähteesi.

        Lue "Tuntematon sotilas" -kirja tai katso "Tuntematon sotilas" -elokuva (vm-85), jossa tämä on kuvattu:

        Everstiluutnatti kysyy sotamies Viiriälän nimeä ja tamä vastasi siihen "sotamies Viiriälä, herra Everstiluutnatti". Everstiluutnantti Karjula: "Ovat kuin yhtä puuta".


      • lukenut...
        daemons kirjoitti:

        Lue "Tuntematon sotilas" -kirja tai katso "Tuntematon sotilas" -elokuva (vm-85), jossa tämä on kuvattu:

        Everstiluutnatti kysyy sotamies Viiriälän nimeä ja tamä vastasi siihen "sotamies Viiriälä, herra Everstiluutnatti". Everstiluutnantti Karjula: "Ovat kuin yhtä puuta".

        ...siinä ei tällaista kohtaa ole.

        Häpäisit itsesi levittämällä perättömiä valheita. Uskottavuutesi on mennyt.

        Ps. Jos edelleen väität, että kirjasta sellainen kohta löytyy, ole hyvä ja osoita sivunumero.

        Pelle!


      • daemons
        lukenut... kirjoitti:

        ...siinä ei tällaista kohtaa ole.

        Häpäisit itsesi levittämällä perättömiä valheita. Uskottavuutesi on mennyt.

        Ps. Jos edelleen väität, että kirjasta sellainen kohta löytyy, ole hyvä ja osoita sivunumero.

        Pelle!

        Katso mainittu elokuva.


      • kirjasta..
        daemons kirjoitti:

        Katso mainittu elokuva.

        ...idiootti.

        Et saa anteeksi, vaikka yrität korjailla.

        Olet pelle!!


      • daemons
        kirjasta.. kirjoitti:

        ...idiootti.

        Et saa anteeksi, vaikka yrität korjailla.

        Olet pelle!!

        "Et saa anteeksi, vaikka yrität korjailla. "

        Sinultahan minä en anteeksi pyytäisikään saati antaisi anteeksi. Armoa sä et tunne, enkä tunne muuten minäkään.


      • se on..!
        daemons kirjoitti:

        "Et saa anteeksi, vaikka yrität korjailla. "

        Sinultahan minä en anteeksi pyytäisikään saati antaisi anteeksi. Armoa sä et tunne, enkä tunne muuten minäkään.

        "Sinultahan minä en anteeksi pyytäisikään saati antaisi anteeksi. Armoa sä et tunne, enkä tunne muuten minäkään."

        Ollaan molemmat armottomia, mutta mä olen älykkäämpi, sivistyneempi, komeampi ja ennenkaikkea kovempi!


      • daemons
        se on..! kirjoitti:

        "Sinultahan minä en anteeksi pyytäisikään saati antaisi anteeksi. Armoa sä et tunne, enkä tunne muuten minäkään."

        Ollaan molemmat armottomia, mutta mä olen älykkäämpi, sivistyneempi, komeampi ja ennenkaikkea kovempi!

        "Ollaan molemmat armottomia, mutta mä olen älykkäämpi, sivistyneempi, komeampi ja ennenkaikkea kovempi!"

        Sä et käytä omia aivoja vaan yhteiskunta käyttää aivojasi, jotta säkin aivoton voisit suorittaa varusmiespalveluksesi. Tällöin sä et ole mitään noista vaan mä olen!


      • ...............
        daemons kirjoitti:

        "Ollaan molemmat armottomia, mutta mä olen älykkäämpi, sivistyneempi, komeampi ja ennenkaikkea kovempi!"

        Sä et käytä omia aivoja vaan yhteiskunta käyttää aivojasi, jotta säkin aivoton voisit suorittaa varusmiespalveluksesi. Tällöin sä et ole mitään noista vaan mä olen!

        "Sä et käytä omia aivoja vaan yhteiskunta käyttää aivojasi, jotta säkin aivoton voisit suorittaa varusmiespalveluksesi. Tällöin sä et ole mitään noista vaan mä olen!"

        Auts! Osui, muttei uponnut. Yhteiskunta käyttää mun aivoja vaan silloin, kun mä itse niin haluan. Ja kun mä niin haluan, kaikki hyötyy. Oli miten oli - komeampi mä ainakin olen!


      • daemons
        ............... kirjoitti:

        "Sä et käytä omia aivoja vaan yhteiskunta käyttää aivojasi, jotta säkin aivoton voisit suorittaa varusmiespalveluksesi. Tällöin sä et ole mitään noista vaan mä olen!"

        Auts! Osui, muttei uponnut. Yhteiskunta käyttää mun aivoja vaan silloin, kun mä itse niin haluan. Ja kun mä niin haluan, kaikki hyötyy. Oli miten oli - komeampi mä ainakin olen!

        "Ja kun mä niin haluan, kaikki hyötyy."

        Jollei kaikki halua hyötyä siinä missä sä haluat kaikkien hyötyvän, niin ketään ei myöskään hyödy näin pienessä maassa kuin Suomi yhtään mitään, mitä sä sitten lopulta hyötyisit.

        Sodan aika tuo painajaisesi vihdoinkin yöuniisi, koska eihän se sota ollutkaan sitä mitä rauhan aikana opetettiin sotaharjoituksissa vai onko se todellakin sitä että omat saattavat ampua vihollisen lisäksi jopa omiansakin, vaikkei olisikaan totaali?!

        Sodan ajan tehtävät PV:llä ovat mielestäni niinkin laajat, että ne tulisi yltää myöskin siviilien suojeluun, eikä pelkästään Suomen politikkojen suojeluun. Tälläistä ei tule olemaan ilman liittoutumista Natoon, vai olisiko!? En tarkoita siis siviileinä nyt siviilipalvelusmiehiä vaan esimerkiksi maalla asuvia mummuja, jotka tänä päivänä saattavat olla vasta hiukan päälle 20-vuotiaita ja tuona päivänä kun Suomeen sota julistetaan on "mummut" vähän alle 70-vuotiaita ja sä kanssa, mutta olet elänyt pitkän elämän itsekin ellet ole kuollut alkoholin suurkuluttamiseen (=suurin uhkakuva Suomessa menneisyydessä/tulevaisuudessa)! Nämä "alkoholistit" ja "machomiehet" käyvät vieläpä varusmiespalveluksen ja kuolleissaan täyttävät korkeintaan 50-60 vuotta! Tämä on siis "kansanmurha" mihin Suomi on mennyt kautta aikojen tässä yleisen asevelvollisuuden ylläpitämisessä.

        Yksikään sotaveteraani ei toivo, että Suomeen syttyisi sota! Sitä toivoo tämä nykyinen porukka joka käy armeijan "isänmaan" nimeen ja kehtaavat vielä ladella tekstiä, että Suomi pystyy puolustamaan omatoimisesti tätä maatansa eikä siihen tarvita ketään muuta. Onko Suomi todellakin niin vanhollisuuden perään!? Sitä hävittiin 2 sotaa yhdellä kertaa. Ensin hyökkäsi Venäjä ja sitten me!

        Olisiko kannattanut jättää sotahommat talvisotaan ja julistaa valtio liittoutumattomaksi ilman jatkosotia!?


      • daemons
        daemons kirjoitti:

        "Ja kun mä niin haluan, kaikki hyötyy."

        Jollei kaikki halua hyötyä siinä missä sä haluat kaikkien hyötyvän, niin ketään ei myöskään hyödy näin pienessä maassa kuin Suomi yhtään mitään, mitä sä sitten lopulta hyötyisit.

        Sodan aika tuo painajaisesi vihdoinkin yöuniisi, koska eihän se sota ollutkaan sitä mitä rauhan aikana opetettiin sotaharjoituksissa vai onko se todellakin sitä että omat saattavat ampua vihollisen lisäksi jopa omiansakin, vaikkei olisikaan totaali?!

        Sodan ajan tehtävät PV:llä ovat mielestäni niinkin laajat, että ne tulisi yltää myöskin siviilien suojeluun, eikä pelkästään Suomen politikkojen suojeluun. Tälläistä ei tule olemaan ilman liittoutumista Natoon, vai olisiko!? En tarkoita siis siviileinä nyt siviilipalvelusmiehiä vaan esimerkiksi maalla asuvia mummuja, jotka tänä päivänä saattavat olla vasta hiukan päälle 20-vuotiaita ja tuona päivänä kun Suomeen sota julistetaan on "mummut" vähän alle 70-vuotiaita ja sä kanssa, mutta olet elänyt pitkän elämän itsekin ellet ole kuollut alkoholin suurkuluttamiseen (=suurin uhkakuva Suomessa menneisyydessä/tulevaisuudessa)! Nämä "alkoholistit" ja "machomiehet" käyvät vieläpä varusmiespalveluksen ja kuolleissaan täyttävät korkeintaan 50-60 vuotta! Tämä on siis "kansanmurha" mihin Suomi on mennyt kautta aikojen tässä yleisen asevelvollisuuden ylläpitämisessä.

        Yksikään sotaveteraani ei toivo, että Suomeen syttyisi sota! Sitä toivoo tämä nykyinen porukka joka käy armeijan "isänmaan" nimeen ja kehtaavat vielä ladella tekstiä, että Suomi pystyy puolustamaan omatoimisesti tätä maatansa eikä siihen tarvita ketään muuta. Onko Suomi todellakin niin vanhollisuuden perään!? Sitä hävittiin 2 sotaa yhdellä kertaa. Ensin hyökkäsi Venäjä ja sitten me!

        Olisiko kannattanut jättää sotahommat talvisotaan ja julistaa valtio liittoutumattomaksi ilman jatkosotia!?

        Tällä lainausmerkeissä olevalla kappaleella halusin tuoda vaan ilmi sen että "asevelvollisuudessa" on epäkohtia, mutta ne epäkohdatkin voidaan paikata vappaehtoisella asepalveluksella! Suomalaisethan ovat "sotaharjoituksissa" ampuneet omiaan ja puoltavat "se oli vahinko", entäs sitten tositilanteessa oliko se pässit teille kanssa sittenkin vahinko kun kranaatin heitin ampuisi sinut eikä sitä vihollista!? Tähän sanon taas kerran "uskottavuus on PV:llä kateissa".

        PV:hän voi ampua siis omiaan "sotaharjoituksissakin", miksei myös tositilanteessa!?

        "Sodan aika tuo painajaisesi vihdoinkin yöuniisi, koska eihän se sota ollutkaan sitä mitä rauhan aikana opetettiin sotaharjoituksissa vai onko se todellakin sitä että omat saattavat ampua vihollisen lisäksi jopa omiansakin, vaikkei olisikaan totaali?!"


      • jees..
        daemons kirjoitti:

        "Ja kun mä niin haluan, kaikki hyötyy."

        Jollei kaikki halua hyötyä siinä missä sä haluat kaikkien hyötyvän, niin ketään ei myöskään hyödy näin pienessä maassa kuin Suomi yhtään mitään, mitä sä sitten lopulta hyötyisit.

        Sodan aika tuo painajaisesi vihdoinkin yöuniisi, koska eihän se sota ollutkaan sitä mitä rauhan aikana opetettiin sotaharjoituksissa vai onko se todellakin sitä että omat saattavat ampua vihollisen lisäksi jopa omiansakin, vaikkei olisikaan totaali?!

        Sodan ajan tehtävät PV:llä ovat mielestäni niinkin laajat, että ne tulisi yltää myöskin siviilien suojeluun, eikä pelkästään Suomen politikkojen suojeluun. Tälläistä ei tule olemaan ilman liittoutumista Natoon, vai olisiko!? En tarkoita siis siviileinä nyt siviilipalvelusmiehiä vaan esimerkiksi maalla asuvia mummuja, jotka tänä päivänä saattavat olla vasta hiukan päälle 20-vuotiaita ja tuona päivänä kun Suomeen sota julistetaan on "mummut" vähän alle 70-vuotiaita ja sä kanssa, mutta olet elänyt pitkän elämän itsekin ellet ole kuollut alkoholin suurkuluttamiseen (=suurin uhkakuva Suomessa menneisyydessä/tulevaisuudessa)! Nämä "alkoholistit" ja "machomiehet" käyvät vieläpä varusmiespalveluksen ja kuolleissaan täyttävät korkeintaan 50-60 vuotta! Tämä on siis "kansanmurha" mihin Suomi on mennyt kautta aikojen tässä yleisen asevelvollisuuden ylläpitämisessä.

        Yksikään sotaveteraani ei toivo, että Suomeen syttyisi sota! Sitä toivoo tämä nykyinen porukka joka käy armeijan "isänmaan" nimeen ja kehtaavat vielä ladella tekstiä, että Suomi pystyy puolustamaan omatoimisesti tätä maatansa eikä siihen tarvita ketään muuta. Onko Suomi todellakin niin vanhollisuuden perään!? Sitä hävittiin 2 sotaa yhdellä kertaa. Ensin hyökkäsi Venäjä ja sitten me!

        Olisiko kannattanut jättää sotahommat talvisotaan ja julistaa valtio liittoutumattomaksi ilman jatkosotia!?

        "Jollei kaikki halua hyötyä siinä missä sä haluat kaikkien hyötyvän, niin ketään ei myöskään hyödy näin pienessä maassa kuin Suomi yhtään mitään, mitä sä sitten lopulta hyötyisit."

        Upeaa. Retoriikkasi on vertaansa vailla.


      • daemons
        jees.. kirjoitti:

        "Jollei kaikki halua hyötyä siinä missä sä haluat kaikkien hyötyvän, niin ketään ei myöskään hyödy näin pienessä maassa kuin Suomi yhtään mitään, mitä sä sitten lopulta hyötyisit."

        Upeaa. Retoriikkasi on vertaansa vailla.

        "Retoriikkasi on vertaansa vailla."

        Et vain itse ymmärrä oikeanlaista retoriikkaa. Mikäli ei ole yhtenäisyyttä ei ole valtiota. Mikäli on valtio tulee olla myös erilaisia ihmisiä, josta valtio koostuu ja joista monetkaan eivät nykypäivänä käyttämällä järkeänsä suorita asevelvollisuuttansa Suomessa varusmiespalveluksena vaan kieltäytyvät suorittamasta asevelvollisuuttansa, koska tuollainen "yhtenäisyys" ei toimi meillä rauhan aikanakaan niin miten se toimisi sitten sodankaan aikana!? Tällöin on kumminkin erilaiset aatelilaisluokat edelleenkin käytössä, kuten porvarit/osakkeen omistajat ja työväki/työntekijät, jotka eivät omista kohta edes työpaikkaansa!!

        Lue tuntematon sotilas ja katso elokuva. Vaikuttaisi niin ettet ole sitä kirjaa lukenut, jossa everstiluutnantti Karjula sanoo: "ovat kuin yhtä puuta". Mikäli jaksat tapella siitä asiasta niin painu helvettiin kuten monet varusmiehet painuvat kun Suomeen sota syttyisi ja kohtaisivat marttyyrin kuoleman!

        Miksei liitytä Natoon!?


      • Hana
        daemons kirjoitti:

        "Retoriikkasi on vertaansa vailla."

        Et vain itse ymmärrä oikeanlaista retoriikkaa. Mikäli ei ole yhtenäisyyttä ei ole valtiota. Mikäli on valtio tulee olla myös erilaisia ihmisiä, josta valtio koostuu ja joista monetkaan eivät nykypäivänä käyttämällä järkeänsä suorita asevelvollisuuttansa Suomessa varusmiespalveluksena vaan kieltäytyvät suorittamasta asevelvollisuuttansa, koska tuollainen "yhtenäisyys" ei toimi meillä rauhan aikanakaan niin miten se toimisi sitten sodankaan aikana!? Tällöin on kumminkin erilaiset aatelilaisluokat edelleenkin käytössä, kuten porvarit/osakkeen omistajat ja työväki/työntekijät, jotka eivät omista kohta edes työpaikkaansa!!

        Lue tuntematon sotilas ja katso elokuva. Vaikuttaisi niin ettet ole sitä kirjaa lukenut, jossa everstiluutnantti Karjula sanoo: "ovat kuin yhtä puuta". Mikäli jaksat tapella siitä asiasta niin painu helvettiin kuten monet varusmiehet painuvat kun Suomeen sota syttyisi ja kohtaisivat marttyyrin kuoleman!

        Miksei liitytä Natoon!?

        "Retoriikkasi on vertaansa vailla."

        Et vain itse ymmärrä oikeanlaista retoriikkaa.

        --> suoraan helluntalaisten palstalta! :D

        "Mikäli ei ole yhtenäisyyttä ei ole valtiota. Mikäli on valtio tulee olla myös erilaisia ihmisiä, josta valtio koostuu ja joista monetkaan eivät nykypäivänä käyttämällä järkeänsä suorita asevelvollisuuttansa Suomessa varusmiespalveluksena vaan kieltäytyvät suorittamasta asevelvollisuuttansa, koska tuollainen "yhtenäisyys" ei toimi meillä rauhan aikanakaan niin miten se toimisi sitten sodankaan aikana!?"

        --> tää on helmi! Tuplakehäpäätelmä bongi-lopetuksella! Uuuuh! Hallelujaa!
        En ymmärtänyt mitään, mutta henki on vahva..

        "Tällöin on kumminkin erilaiset aatelilaisluokat edelleenkin käytössä, kuten porvarit/osakkeen omistajat ja työväki/työntekijät, jotka eivät omista kohta edes työpaikkaansa!!"

        --> Kaikkien Aasinsiltojen Äiti, muttei mitään minkä se yhdistäisi... voiko työpaikan omistaa?

        "Mikäli jaksat tapella siitä asiasta niin painu helvettiin kuten monet varusmiehet painuvat kun Suomeen sota syttyisi ja kohtaisivat marttyyrin kuoleman!"

        --> mikset tiivistä? Painu helvettiin! ..mutta siis eihän marttyyrit painu helvettiin vaan paratiisiin painamaan neits.. :D

        "Miksei liitytä Natoon!?"

        --> Mikset ottaisi Jeesusta vapahtajaksesi jo tänään!? :D :D

        ..Halleluujaaa synniistää pooiis, minun rynkkyni pelastusta soiii...

        Jiihaa!


      • daemons
        Hana kirjoitti:

        "Retoriikkasi on vertaansa vailla."

        Et vain itse ymmärrä oikeanlaista retoriikkaa.

        --> suoraan helluntalaisten palstalta! :D

        "Mikäli ei ole yhtenäisyyttä ei ole valtiota. Mikäli on valtio tulee olla myös erilaisia ihmisiä, josta valtio koostuu ja joista monetkaan eivät nykypäivänä käyttämällä järkeänsä suorita asevelvollisuuttansa Suomessa varusmiespalveluksena vaan kieltäytyvät suorittamasta asevelvollisuuttansa, koska tuollainen "yhtenäisyys" ei toimi meillä rauhan aikanakaan niin miten se toimisi sitten sodankaan aikana!?"

        --> tää on helmi! Tuplakehäpäätelmä bongi-lopetuksella! Uuuuh! Hallelujaa!
        En ymmärtänyt mitään, mutta henki on vahva..

        "Tällöin on kumminkin erilaiset aatelilaisluokat edelleenkin käytössä, kuten porvarit/osakkeen omistajat ja työväki/työntekijät, jotka eivät omista kohta edes työpaikkaansa!!"

        --> Kaikkien Aasinsiltojen Äiti, muttei mitään minkä se yhdistäisi... voiko työpaikan omistaa?

        "Mikäli jaksat tapella siitä asiasta niin painu helvettiin kuten monet varusmiehet painuvat kun Suomeen sota syttyisi ja kohtaisivat marttyyrin kuoleman!"

        --> mikset tiivistä? Painu helvettiin! ..mutta siis eihän marttyyrit painu helvettiin vaan paratiisiin painamaan neits.. :D

        "Miksei liitytä Natoon!?"

        --> Mikset ottaisi Jeesusta vapahtajaksesi jo tänään!? :D :D

        ..Halleluujaaa synniistää pooiis, minun rynkkyni pelastusta soiii...

        Jiihaa!

        "mikset tiivistä? Painu helvettiin! ..mutta siis eihän marttyyrit painu helvettiin vaan paratiisiin painamaan neits.. :D"

        Mikset käytä järkeäsi!? Eikö se Suomen seksikkäin nainen ollutkaan Lordiin kuuluva Awa! :)

        Tyypillistä suomalaisuutta en muuta sano. Järkeä ei käytetä, joten ihmettelen miten tämä Suomi on lopulta pärjännyt muuten kuin korkean verotuksen. Voisihan sitäkin madaltaa, koska ainakin armeijan suhteen se raha menee kankkulan kaivoon. Verotusta voidaan sitten korottaa mikäli tänne saadaan osaava porukka puolustamaan Suomea, joita te kaljamahaiset karjut ette tee kuin omassanne päässänne!

        terveisin,
        Ateisti ja porvarien vihaaja - daemons/Hana


      • Rauni lisäs
        ............... kirjoitti:

        "Sä et käytä omia aivoja vaan yhteiskunta käyttää aivojasi, jotta säkin aivoton voisit suorittaa varusmiespalveluksesi. Tällöin sä et ole mitään noista vaan mä olen!"

        Auts! Osui, muttei uponnut. Yhteiskunta käyttää mun aivoja vaan silloin, kun mä itse niin haluan. Ja kun mä niin haluan, kaikki hyötyy. Oli miten oli - komeampi mä ainakin olen!

        Tosiasia on se, että lausetta "ovat kuin yhtä puuta" EI OLE Väinö Linnan romaanissa EIKÄ Laineen elokuvaversiossa vaan se on Rauni Mollbergin oma lisäys hänen elokuvaversioonsa vuodelle 1985.

        Sikäli sen kertominen kuvaamaan Karjulaa onvähän kyseenalaista:-)


    • Hana

      Eversiluutnantti Karjulan kaltaisiahan te olette ilman upseerin arvojannekin, vai kuinka?

    • itse1

      Suvussa paljon upseereita. Ilman armeijaa olisivat kai olleet alkoholisteja kusipäitä. Osa olikin. Linna tiesi mistä kirjoitti.

      • Pöljän huvi?

        Ja mehän emme sorru yleistämiseen, emmehän:-D


      • pölöjä
        Pöljän huvi? kirjoitti:

        Ja mehän emme sorru yleistämiseen, emmehän:-D

        :D Ja mehän sekoamme jos fiktiivisestä psykopaatista sanotaan jotain poikkipuolista :-D


    • veteraaninkasvatti

      Noista sodanajan upseereista moni alkoholisoitui sodan jälkeen. Alkoholi lienee ollut ainut lääke heidän psyykenvaivoihinsa kun pervitiiniä ei siviilissä saanut.

    • ollakseenolevia

      Julmamies, tuollaista ei saisi laskea noin korkealle virkaa. Mahdoton tapaus. Tunnen everstiluutnantteja niin he ovat jo aika lepposia tyyppejä. Niuhottavia luutnattitasolla on mielestäni aika koviksia (Lammio) kuten vanhassa tuntemattomassa, kimeä ääninen, joka jakelee huoliteltuja käskyjä miehille, miehet vihaa hänen johtotyyliään. Sopisi salonkiupseeriksi.

      • Melkein_hyvä_upseeri

        Lammiohan taitaa upseerin tehtävät varsin hyvin. Kirjan lopussa hän on jo kohonnut majuriksi ja hoitelee käytännössä taisteluosaston vetäytymistä, kun Karjula vaikuttaa menettäneen otteensa. Eikä Lammio ole edes pelkuri kuten kirjallisuuden monet huonot upseerityypit.

        Mutta luonteeltaan Lammio tietysti on mulkku, ja olisi siksi pitänyt haudata syvälle esikuntapalveluksen syövereihin kauaksi rintamamiehistä. Kenraaleille ja eversteille on vaikeampi vittuilla.


    • daemons2

      Mitähän daemonsille kuuluu nykyään? Onko elossakaan enää?

    • Jakojäännöstä

      Lammiosta olisi tullut hyvä johtaja esim. vähäosaisille vuokra-asuntoja tarjoavaan Kojamoon, ent.VVO.
      Silmää räpäyttämättä olisi voinut korottaa eläkeläisten vuokria saadakseen demareiden ay- liikkeelle verottomia voittoja ja itselleen miljoonabonukset.

      Lammiosta olisi tullut myös hyvä johtaja Postiin, ent. Itella.
      Lammio olisi nostanut miljoonatulot itselleen bonuksina säästämällä postin kuluissa lopettamalla postin jaon esim. tiistaisin. Säästöä olisi tullut siksi, että postin määrä ei vähene eikä postimaksut, mutta tiistain jakokulut jäävät pois. Seuraavana Lammio hankkisi lisäbonuksia lakkauttamalla postinjaon torstaisin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe