Kirppismyynti ei kannata

Nyt on kokeiltu

Kokeilin ensi kerran itsepalvelukirppismyyntiä suurehkossa kaupungissa. Eka paikkaan jouduin jonottamaan, joten vein tavarat pienempään paikkaan. Kummassakin vuokra vajaa 30 € viikolta hintalaput vaatehälyttimet.

Vein vain kohtuumäärän tavaraa, että tuotteet saisi hyvin esille. Molemmissa paikoissa kävin kerran viikon aikana järjestämässä myyntipaikan, mutta eihän se auta kuin hetken. Kauppa ei käy sotkuisesta läjästä. Lisäksi harmittaa, kun lattialle tippui ihan uusiakin vaatteita, ja likaantui.

1. pienempi paikka: sain omat kulut takaisin, ja jos alkuperäishankintoja ja bensoja (3x100 km) ja työtä ei lasketa, jäin vähän voitolle. Mitään ei varastettu, paikassa kameravalvonta. Kalleimmat 8-15 euron uudet, käyttämättömät tuotteet kävivät kaupaksi, vanhat hintalaput olivat paikoillaan. Joku sanoi, ettei pitäisi jättää hintalappuja. Myynnissä oli myös uusi Part Twon merkkihame, jota olin pari kertaa sovittanut, ja poistanut hintalaput, mutta jota loppujen lopuksi en ollut käyttänyt ollenkaan. Se ei mennyt kaupaksi, pyynti oli muistaakseni 7-8 €.

2. paikka, todella paljon kävijöitä: trokarit hyökkäsivät heti tuotteitteni kimppuun. N. 30 vaateparresta sain neljä myytyä, joista 1-2 uusia (en pysty tarkkaan jäljittämään tuotetasolle), myyntitulo n. 17 €. Kaikkiaan tuotteita hävisi 6 kpl, joista varashälyttimellisiä 2-3. Kävin läpi kaikki muut myyntipaikat ja löytötavarapaikat, jotka olivat erittäin sotkuiset, mutten löytänyt. Todennäköisemmin varastettu.

Mitä opin: mieluummin jaan käytetyn vaatteet tutuille, jos jotakin kiinnostaa, tai vien lahjoituksena hyväntekeväisyyskirpparille. Ainakaan jälkimmäiseen paikkaan en enää vie sotkettavaksi ja varastettavaksi tavaroitani. Tarkoitukseni oli kierrättää siistejä vaatteita todelliselle tarvitsijalle edulliseen hintaan, ei kuitenkaan ilmaiseksi, että itsekin saisin ainakin kuluni pois.

21

3246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostaja3

      Tämä tukee mielipidettäni siitä, että kauppa käy paremmin kirpputorilla jossa myyjä kohtaa ostajan henkilökohtaisesti.
      Asiakkaita on paljon muutaman tunnin aikana ja kauppa käy ihan toiseen tahtiin kuin ip-kirppiksellä. Sotketut läjät voi unohtaa kun koko ajan voi kohentaa pöytää ja hinnastakin voi neuvotella. Varkaita toki pyörii joka paikassa.
      Näitä kirppiksiä vaan ei ole kovin montaa pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

      • perinteiselle

        täysin samaa mieltä, menkää hyvtä ihmiset itse myymään! Samalla ajalla ja rahalla saa paljon enemmän vastinetta kun uhraa hetken ajastaan ja sitä paitsi se on hauskaa!

        En ikinä voisi kuvitellakaan että jättäisin tavarani enää sotkettavaksi, varastettavaksi, särettäväksi tai kuljetettavaksi toisiin pöytiin.

        Perinteisille kirppispöydille sopiikin jotain myyntiin kun eivät ole postimerkin kokoisia niin uin ip-paikat.


    • Kerran myynnyt

      Työskentelen kirppiksen kassalla.

      Aikuisten vaatteissa pitää olla todella halvat hinnat (esim. 50 sentistä 2 euroon), ennen kuin myyvät. Muotituote saa olla hieman kalliimpi.

      Vauvan vaatteet ja tuotteet ovat ehdoton menekki (ja äitiysvaatteet). Lasten vaatteita menee, jos menee. Silloinkin usein selitetään, että menevät pihavaatteiksi :O Miksi ei muualle, jos ovat siistejä?

      Astioita menee, jos ovat halpoja tai merkkiä. Verhoista saatetaan maksaa enemmän.

      Kerran olen myynyt. Kaksi viikkoa oli pöytä ja voitolle vuokran jälkeen jäätiin 150 euroa. Tässä tapauksessa kannatti, vaikka ei ollut myynnissä kuin yksi lasten tuote. Ei ollut edes merkkiastioitakaan. Vanhoja verhoja muutamia ja ne menivätkin kaikki.

    • Siellä sun täällä

      Esimerkiksi Valtterissa Helsingissä ei kannata itse myydä, ihmiset eivät maksa hyvästäkään tuotteesta yhtään mitään.

      Olen myynyt hyvin tällä alueella esimerkiksi Riihimäen Tienhaarassa, voitto viikolta 100 - 200 euron välissä. Pari viikkoa kannattaa pitää mutta siellä on käytävä useamman kerran, mikä on tietysti hankala töitten järjestelyn kanssa. Mutta hyvin meni kaupaksi sekä vaate että kirja, hinnat vaatteiden osalta 0.50 - 25 euroa. Hintoja toki kannattaa tarkistaa alaspäin myynnin aikana ja sehän se onkin, mikä saa tavaran liikkumaan, ei kiveen hakatut hinnat.

      • kauppa kävi

        Olen ollut Helsingissä myymässä Malmin parkkihallissa, voittoa 470 euroa, ja olen ollut Valtterissa, voittoa 425 euroa. Malmin plussaksi on isot myyntipaikat ja ihmisillä tilaa liikkua.
        Tavara jota möin, oli ihka tavallista kodin ylimäärärompetta ja vaatetta.
        Eli molemmat on päivän myynnistä ei itsepalvelusta.


      • menee aina
        kauppa kävi kirjoitti:

        Olen ollut Helsingissä myymässä Malmin parkkihallissa, voittoa 470 euroa, ja olen ollut Valtterissa, voittoa 425 euroa. Malmin plussaksi on isot myyntipaikat ja ihmisillä tilaa liikkua.
        Tavara jota möin, oli ihka tavallista kodin ylimäärärompetta ja vaatetta.
        Eli molemmat on päivän myynnistä ei itsepalvelusta.

        ja kohtuulliset hinnat.
        Minä ainakin menen myymään sillä ajatuksella, että yavarat ovat minulle turhia tai ylimääräisiä ja minulla on tarkoitus päästä niistä eroon.

        -Kesätorilla Hämeenlinnassa olin ja 280€ oli saldo. Tosi mukava ilmapiiri. Menen varmasti joskus uudelleenkin. Myyntipaikan hinta oli muuten silloin muistaakseni vain 6€.
        -Itsepalvelukirppiksellä Lempäälässä minulla oli pöytä kolme viikkoa ja silloin saldoksi jäi n.800e (josta ensimmäisellä viikolla 400€). Eli todella mielestäni hyvin!
        Silloin minulla oli myynnissä muutama huonekalu, yms. lamppuja ja peilejä ja pari taulua, joka tietty nosti saldoa. Se kirppis on todella siisti ja viihtyisä, eikä mitään varastettu.   
           


    • hilleri2

      Höpö höpö mitään vauvanvaatteet ja pienten lasten vaatteet mene kaupaksi. Just hain kirpparilta kasan myymätöntä halpaa ja siistiä vaatetta. Suosittu kirppis. Älkää hyvät ihmiset usko näitä kirppisten omistajia ja työntekijöitä. Kirppiksella saa voittoa ainoastaan kirppiksen omistaja, jos onnistuu löytämään hyväuskoisia, jotka maksavat viikkovuokran ja tekevät työt. Toista oli muutamia vuosia sitten. Nyt kannattaa myydä netissä ja se mikä ei siellä mene ei sitten mene. Ihmisillä on jo kaikkea ja vaatteita varsinkin aivan liikaa.

      • Kirppismyyjä

        Kyllähän kirppiksellä kauppa käy, jopa paremmin, kuin ennen. Laittakaa hinnat kohdilleen, niin kyllähän sieltä muutakin käteen jää, kuin vaivanpalkka.
        Vuokrat on täällä lännessä asettuneet siihen 15e/vk, joka on ihan ok.


      • kirppiskirpparikirpp

        Mikä tahansa kunnollinen vaate ja tavara menee kaupaksi, kyse on vain
        -hinnasta
        -myyntipaikasta
        -myyntiajasta
        -oikeasta ajoituksesta (ei toppahaalareita kesähelteellä)


      • Ostan ja myyn
        kirppiskirpparikirpp kirjoitti:

        Mikä tahansa kunnollinen vaate ja tavara menee kaupaksi, kyse on vain
        -hinnasta
        -myyntipaikasta
        -myyntiajasta
        -oikeasta ajoituksesta (ei toppahaalareita kesähelteellä)

        Ostajana kyllä minulle kelpaa se toppahaalari kesähelteellä ja kesäpaita talvella (sillä eihän toista tilaisuutta tule), mutta myyjänä myyn vain kauden vaatteita, joska enin osa ostajista ajattelee juuri tuotta tavalla.

        Vaatteiden myynnissä on tietysti vaihtelua, mutta pääsääntöisesti hyvän vaatteen myynti kannattaa. Itse en mitään rättejä myy eli jos harkitsen, onko euro liikaa, niin se vaate ei kirpparille päädy, vaan Uffille. Ylihinnoitellut kannattaa jättää oman onnensa nojaan.

        Sitä ihmettelen nyt noin kahdennensadannen kerran, mikseivät myyjät samalla kun siivoavat pöytiään, laske hintoja. Jos kauppa ei käy, niin hintaa on pääsääntöisesti liikaa.

        Paikkoja, joissa voi itse myydä on valitettavasti vain pääkaupunkiseudulla ja muissa isoissa kaupungeissa. Mutta ne ovat asiakkaankin kannalta parhaita. Myyjänä en viitsi ruveta tavaraa raahaamaan kovin monen kymmenen kilometrin matkan päähän.


    • Marihh

      Jos myyntipaikka maksaa 38 euroa 6 päivää niin miten se voisi kannatta? Siihen vielä päälle bensakulut. Ja ovathan ne vaatteet maksaneet alunperin jotain. Laskeeko joku idiootti tosissaan, että jos ostaa vaatteen satasella, pesee silittää ja hinnoittelee sen ja saa myydyksi eurolla niin se kannattaa?

      Mutta edelleen aina löytyy niitä jotka sanoo että kannattaa. Löytyy niin kauan kuin yksikin kirppari on pystyssä. Täytyyhän niitä hölmöjä saada niitä myyntipaikkoja vuokraamaan ja tekemäänn ilmaista työtä.

      • kirpparisaarna

        Kirjoitit: "Laskeeko joku idiootti tosissaan, että jos ostaa vaatteen satasella, pesee silittää ja hinnoittelee sen ja saa myydyksi eurolla niin se kannattaa? "

        Tuskin nyt kukaan järkevä näin ajattelisi. Kirpputorin idea (ainakin minun käsittääkseni) on se, että ihmiset vuokraavat pöydän tai menevät henkilökohtaisesti myymään kotoaan tavaroita, joille heillä itsellään ei ole käyttöä enää. Tavarat tai vaatteet on joskus ostettu tai saatu. Ne eivät mahdollisesti sovi päälle tai ovat muuten jääneet käyttämättä. Tavaroitakin nyt vain tulee osteltua liiaksi, tulee uudenaikaisempia merkkejä, jolloin sitten ne vanhat, vielä käyttökelpoiset, jää itseltä käyttämättä ja ne voi myydä edullisesti, jollekin joka vuorostaan tarvitsee.
        Myös lasten tavarat ja vaatteet ovat artikkeleita, joilla ei perheissä ole pitkä käyttöikä, ellei lapsia ole useampia.
        On myös tapauksia, jolloin perintönä siirtyy tavaraa, jota ei tarvitse tai jota ei ole mahdollisuus säilyttää. Esim. kaupunkiasuntoihin ei saa mahdutettua kokonaisen maalaistalon tavaroita, vaikka kuinka haluaisi ne säilyttää.

        Siihen en usko, että nettikirppikset tulisivat ikinä kaatamaan näitä "oikeita" kirppareita. Esim. itse en koskaan osta netin kautta vaikkapa vaatteita tai muita kodin tavaroita. Syy on yksinkertainen: ei hyödytä mitään, vaikka saisit kuinka edullisesti esim. kevättakin. Itella kun siihen läväyttää postimaksunsa, niin eipä se enää edullinen olekaan. Tietysti jos asuisi suurkaupungissa, jossa voisi mennä paikan päältä hakemaan tuotteet, mutta kun kaikilla ei niin ole.


    • Marihh

      Täysikomps tälle. Näin se todellisuudessa on. Juuri näin.

    • Ostan ja myyn

      Itse kullakin on varmaan eri käsitys siitä, mitä kannattava myynti on. Itselleni se on sitä, että saa hyödytöntä, mutta käyttökelpoista tavaraa pois säilytystilaa viemästä.

      Ihan eurolla en viitsi myydä vaatetta, jossa vielä on tallella hintalappu 199 euroa, mutta 15 - 5 eurolla lähtee. Siis ekaksi ylempi hinta ja siitä pikkuhiljaa hilaamaan alemmas.

      Pöytävuokrat vain harmittavat, kun tuntuu, että liian ison osan myyntituotosta saa kirppiksenpitäjä, joka ei edes viitsi siivota myyntipöytiä, kun ne tyhjenevät. Myin nyt hiljattain ja ekaksi siivosin paikat kahdella kosteuspyyhkeellä, jotka tulivat aivan mustiksi. Vissiin eka pyyhintä sitten kirrpiksen avaamisen. No tuotto jäi silti ihan kohtuuhyväksi ja kahtena viikkona oli lähea 200 myyntitapahtumaa. Kirppari-Kalle on kätevä järjestelmä, käyttäisivät vain useammat kirpputorit sitä. Päivittäistä myyntiä voi seurata netistä.

    • frgthyu5453y

      Myykää lumppujanne huuto.netissä, ei ainakaan häviä rahaa jos kukaan ei osta...

      • Hei haloo

        Miten kukaan viitsii ostaa tavaraa, varsinkaan vaatteita netistä? En käsitä tuollaista, värit eivät näy, saatikka liat reiät ym.


      • Käytännöllinen

        No miten vain vaikeammaksi tulisi.

        Vaatteet eivät välttämättä ole lumppua. Astianrompeet, nämä arabiat sun muut ovat roinaaa, jonka voisi positaa sieltä vaatteiden alta kuljeksimasta, likasta ja naarmuista ja haljennutta kannua sun muuta rompetta.

        Montako vanhaa maitokannua ihminen tarvitsee? Käytättekö ylipäätään maitokannuja? Juotteko edes maitoa?

        Vaatteita yleensä käytetään joka päivä.


      • Ostan ja myyn

        Minulla ei ole lumppuja myynnissä kirpputorilla.

        Varmaankin siitä syystä myös vaatekauppa käy.


    • jil

      En halua asioida tuntemattomien ihmisten kanssa.Liikaa vaivaa lähetellä
      tavaroita ja kotiini en päästäsi ikinä. Siispä jos en myisi kirppiksellä ,niin ilmeiseti
      veisin uff-laatikkoon.

    • törppä

      "En halua asioida tuntemattomien ihmisten kanssa.Liikaa vaivaa lähetellä
      tavaroita ja kotiini en päästäsi ikinä."

      Pari sähköpostia tuntemattoman kanssa, ei paha? Täälläkin palstalla "asioit" meidän tuntemattomien kanssa. Kotiin ei tarvitse/kannata päästää, myy vaan sellaisia tavaroita netissä joiden postimaksut eivät ylitä kipurajaa.

    • bebappoluula

      ei kirppisidea oo varsinaisesti tienata,jos jotain saa extraa myyntipaikan vuokran lisäksi niin ihan ok. ja tavaroista pääsee eroon ja menevät hyötykäyttöön.
      hintataso millä menee kaupaksi on alhainen,ihan sama onko rätistä/tavarasta itte maksanu satosia tai ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe