Parsun nelitahti 15, 20, 25 hp

Moottoria ostamassa

Parsun perämoottorit ovat olleet markkinoilla jo tovin aikaa. Onko kellään käytännön kokemuksia moottoreista. Tietääkö kukaan onko Parsunit kopioita jostakin merkkikoneista. Hinnat ovat kuitenkin aivan älyttömän halpoja. Palautetta please.

93

36023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta ei, mutta jotain tietoa on. Kopioita Yamahasta, mutta luotettavuus ei Yamahan tasoa. Itse en ostaisi.

    • nuo isommat

      20 ja 25 heppaset rantautunu Suomeen?

      • on liää

      • Ja samalla
        on liää kirjoitti:

        tietoa, ei ilmeisesti ole vielä,
        http://www.parsun.fi/

        Niiden moottoreiden myyjä,hehe.


      • on liää
        Ja samalla kirjoitti:

        Niiden moottoreiden myyjä,hehe.

        ...tuo luulotautisi! sille on toinenkin nimitys.
        Juu, en ole moottorimyyjä! mutta kiinnostaa kyllä joku tuollainen pieni 25 heppanen moottori varakoneeksi ison viereen kun sillä alkaa olla jo kuitenkin ikää.


      • JUTTU?
        on liää kirjoitti:

        ...tuo luulotautisi! sille on toinenkin nimitys.
        Juu, en ole moottorimyyjä! mutta kiinnostaa kyllä joku tuollainen pieni 25 heppanen moottori varakoneeksi ison viereen kun sillä alkaa olla jo kuitenkin ikää.

        Minä taas oon oppinu huonoille tavoille näillä markkinoilla, kun jokainen meinaa vedättää. -Kumpi lienee siten huonompi juttu.

        Mutta jos tuommosen parsunin ostat, niin ei taida veneesi luotettavuus paljon parantua.-Onko se sitten sen parempi "juttu"?


      • ääspee
        JUTTU? kirjoitti:

        Minä taas oon oppinu huonoille tavoille näillä markkinoilla, kun jokainen meinaa vedättää. -Kumpi lienee siten huonompi juttu.

        Mutta jos tuommosen parsunin ostat, niin ei taida veneesi luotettavuus paljon parantua.-Onko se sitten sen parempi "juttu"?

        vittuako täällä vikiset,kysymys asiallinen,mene jollekkin lasten palstalle


      • Hahahha ??
        ääspee kirjoitti:

        vittuako täällä vikiset,kysymys asiallinen,mene jollekkin lasten palstalle

        Neljän vuoden päästä tulevan vastauksen takia on jo syytä kysyä, että mitä sille Parsunin hankinnallesi kuuluu ?

        Kerro meillekkin, että tiedämme pysyä kaukana semmosista, ettei vesistöt oo kohta täynnä syöpynyttä alumiinivaahtoa.


      • Svanu

        Hauska lukea näitä keskusteluja :) katsoin juuri suomalaisen netti sivun missä myydään käytettyjä veneitä ja mootoreita. joku valopää myy 1985 15 hp japsi koneen, ainoastaan 150 käyttötuntia jokainen koulussa käynnyt pystyy laskemaan että tämä on huuhaata ja pyynti 1300 € hoho niin ehkä museoon tällä hinnalla itse ostaisin lisäämällä muutama satasen esim käytetty Parsun joka sentääs on tullut suomeen 2000 luvulla mulla on tuttu Ruotsin puolella joka on käyttännyt parsun 9,9 kalastus veneessä jo 7 vuotta ei mitään ongelmaa ja hän ei laske enää käyttötunteja mutta vie koneen huoltoon välillä niin toimii.

        Toinen ehkä kannattaa ajatella minkä kuntoinen on yli tonnin maksava 80 luvun 2 tahti kone ?? siihen aikaan kieroksia oli kun vanhassa mopossa että jep jep mihinkä luottaa :)


      • Anonyymi
        JUTTU? kirjoitti:

        Minä taas oon oppinu huonoille tavoille näillä markkinoilla, kun jokainen meinaa vedättää. -Kumpi lienee siten huonompi juttu.

        Mutta jos tuommosen parsunin ostat, niin ei taida veneesi luotettavuus paljon parantua.-Onko se sitten sen parempi "juttu"?

        Ahaa, siis oletko sinä se Parsun kauppias joka haluaa venuttaa tätä keskustelua.


      • Anonyymi
        Hahahha ?? kirjoitti:

        Neljän vuoden päästä tulevan vastauksen takia on jo syytä kysyä, että mitä sille Parsunin hankinnallesi kuuluu ?

        Kerro meillekkin, että tiedämme pysyä kaukana semmosista, ettei vesistöt oo kohta täynnä syöpynyttä alumiinivaahtoa.

        Yamahathan kautta aikojen tehty täyspaskasta metallista.


    • soutamalla kotiin...

      Eikös uudess Kippari -lehdessä ollut juttua siitä, kun kaksi poikaa ajoi Terhillä Saksanmaalle ja oli joku kiinanmoottori perälaudassa.

      • juttua

        Kiinalaisista moottoreista ei vielä ole vastusta perinteisille merkeille, mutta odotan jännittyneenä mikä tehdas tekee seuraavaksi konkurssin tai muuten lopettaa toimintansa koska kauppa ei heidän hinnoillaan käy.

        Moposkootterimarkkinoilla ei länsimaisia laitteita vissiin juurikaan enää ole.


    • Parsutin

      koneella joka olisi vaikka niin edullinen että ilmaiseksi saisi ja hiukan rahaa päälle, jos se ei tuo mereltä takaisin...

      • Kyllä....

        Mikä on se merkki joka ei ole koskaan jättäny matkalle, useimmin kuitenkin matkojen keskenjäänti merkistä riippumatta on polttoaineen loppuminen kesken matkan.


      • Parsutin
        Kyllä.... kirjoitti:

        Mikä on se merkki joka ei ole koskaan jättäny matkalle, useimmin kuitenkin matkojen keskenjäänti merkistä riippumatta on polttoaineen loppuminen kesken matkan.

        jos matkan keskeytyminen johtuu bensan loppumisesta niin siinähän ei tarvitse syytä konekopan alta hakea.


      • Tomttelitom
        Kyllä.... kirjoitti:

        Mikä on se merkki joka ei ole koskaan jättäny matkalle, useimmin kuitenkin matkojen keskenjäänti merkistä riippumatta on polttoaineen loppuminen kesken matkan.

        Älkää hyvät ihmiset sekaantuko tuohon. Ostakaa vaikka käytetty Yamaha, Honda 4-tahti


      • eeegtgg
        Tomttelitom kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset sekaantuko tuohon. Ostakaa vaikka käytetty Yamaha, Honda 4-tahti

        Käytetyistä 4 tahti hondista ja yamahoista saa maksaa lähes uuden hinnan. Eikä niiden luotettavuutta kukaan viel kyseenalaista.


      • Minä ainakin
        eeegtgg kirjoitti:

        Käytetyistä 4 tahti hondista ja yamahoista saa maksaa lähes uuden hinnan. Eikä niiden luotettavuutta kukaan viel kyseenalaista.

        Kyseenalaistan ne vehkeet, jos joku on niistä luopunu, niin on jotai vittuuntumisenoierita havaittavissa !

        Ainoa ostopäätökseen vaikuttava tekijä on mulla se, että oon päivän reissussa mukana, ja saan käsityksen moottorin toiminnasta !

        Muuten en osta, sillä säkit on täynnä sikoja, ja porsaita !


    • halpuus

      takuun lyhyydestä?
      Takuuta kokonainen vuosi.Eipä heti juolahtaisi mieleeni mennä ostamaan uutta moottoria kyseisellä takuulla.Ei se hankintahinta kerro aivan kaikkea.
      Käytettyihin tunnettuihin koneisiin saa usein saman takuun.

      • lll

        Tuosta takuun pituudesta, jos on samanlainen kuin kiinalaisilla scoottereilla. Jos menee takuuaikana rikki saa samantien uuden, ei tarvitse odotella armollista takuu korjaajaa. Silloin kun sesonki on parhaimmillaan.


    • kiinalaista

      Onhan ne halpoja ja "täydellisiä" Yamahan kopioita. Ei ne vaan osaa... Kipparilehdessä oli tollasen kiinan ihmeen käyttötesti.
      "Sähkö, materiaalit, vuodot ja huolimaton työnlaatu ongelmina, Kiinalaiskone hyytyi kesken käyttötestin! Ensitesteissä lupaavalta vaikuttanut kiinalainen perämoottori Sail oli ensimmäinen Kipparin Käyttötestimoottori, joka hyytyi kesken testin. 170 käyttötunnin jälkeen kone ei enää suostunut käymään lainkaan." Lainaus Kipparin sivulta. Kyse on Sail merkistä mutta tuskin eroaa paljoa tosta Parsunista

      • nuo

        "isommat" parsunit ruiskuja? epäilen kyllä, mutta tietoo ei ole


      • En osta

        Aivan surkeita laadullisesti nuo parsunit ja muut kiinan paskat,pysykää erossa niin ei tarvii soutaa järveltä.


      • Anonyymi
        En osta kirjoitti:

        Aivan surkeita laadullisesti nuo parsunit ja muut kiinan paskat,pysykää erossa niin ei tarvii soutaa järveltä.

        Honda on paska


    • abcdef

      Myydään myös Seaking nimellä

      • pumski

        Genovo merkkinen mottori varmasti sama tuotanto? Mutta kallimpi


    • ihan _jees

      viime kesän ajettu Parsun 25:lla ja ihan pelas ok ja tosi hiljainen. Ei ole ruisku ,mutta nelari kumminkin.
      Kone tulee tarvittaessa kotiovelle,itse hain rekkaterminaalista. 550kg:n bella-ht:ssä kaipaan lähinnä sähkötrimmiä. Koneen mukana tuli kaukohallintalaitteet tietty ,sekä öljynsuodatin eka vaihtoon ja tulpat varalle ja vesipumpun siipiratas.

      • 25 hp

        Saako Parsunia enää edes mistään. Wihosen Parsun sivut on ainakin h'vinneet.


      • OMCE
        25 hp kirjoitti:

        Saako Parsunia enää edes mistään. Wihosen Parsun sivut on ainakin h'vinneet.

        perämoottoria 1.Pemepok (USSSR) 2.Terhi (Suomi) 3.Parsun (Kiina) 4.Sail (Kiina)


      • K. Inuski
        OMCE kirjoitti:

        perämoottoria 1.Pemepok (USSSR) 2.Terhi (Suomi) 3.Parsun (Kiina) 4.Sail (Kiina)

        Mitä enempi sulla on kiinan vehkeitä, sitä wittumisempaa elämäsi on. Jos haluat syytellä muita kärsimyksistäsi, akkasi on ruma, kaljasi lämmintä ja tilaat aina väärän pitsan.
        NIIN, osta helevetissä KIINALAINEN perämoottori, kumikengät, virveli, lettermaninkopio, sadepuku, termospullo, teltta, makuupussi ja virvelit. Ja ei muuta kun järvelle elosta nauttimaan.
        Voi wittu sanon minä.


      • KInusk.i
        K. Inuski kirjoitti:

        Mitä enempi sulla on kiinan vehkeitä, sitä wittumisempaa elämäsi on. Jos haluat syytellä muita kärsimyksistäsi, akkasi on ruma, kaljasi lämmintä ja tilaat aina väärän pitsan.
        NIIN, osta helevetissä KIINALAINEN perämoottori, kumikengät, virveli, lettermaninkopio, sadepuku, termospullo, teltta, makuupussi ja virvelit. Ja ei muuta kun järvelle elosta nauttimaan.
        Voi wittu sanon minä.

        Peace man.


      • kkkkkkkkjhy
        K. Inuski kirjoitti:

        Mitä enempi sulla on kiinan vehkeitä, sitä wittumisempaa elämäsi on. Jos haluat syytellä muita kärsimyksistäsi, akkasi on ruma, kaljasi lämmintä ja tilaat aina väärän pitsan.
        NIIN, osta helevetissä KIINALAINEN perämoottori, kumikengät, virveli, lettermaninkopio, sadepuku, termospullo, teltta, makuupussi ja virvelit. Ja ei muuta kun järvelle elosta nauttimaan.
        Voi wittu sanon minä.

        "Mitä enempi sulla on kiinan vehkeitä, sitä wittumisempaa elämäsi on. Jos haluat syytellä muita kärsimyksistäsi, akkasi on ruma, kaljasi lämmintä ja tilaat aina väärän pitsan.
        NIIN, osta helevetissä KIINALAINEN perämoottori, kumikengät, virveli, lettermaninkopio, sadepuku, termospullo, teltta, makuupussi ja virvelit. Ja ei muuta kun järvelle elosta nauttimaan.
        Voi wittu sanon minä. "

        Sulla on Merkury? kun hermot on aivan loppu.


      • Kiinassa kaikki
        kkkkkkkkjhy kirjoitti:

        "Mitä enempi sulla on kiinan vehkeitä, sitä wittumisempaa elämäsi on. Jos haluat syytellä muita kärsimyksistäsi, akkasi on ruma, kaljasi lämmintä ja tilaat aina väärän pitsan.
        NIIN, osta helevetissä KIINALAINEN perämoottori, kumikengät, virveli, lettermaninkopio, sadepuku, termospullo, teltta, makuupussi ja virvelit. Ja ei muuta kun järvelle elosta nauttimaan.
        Voi wittu sanon minä. "

        Sulla on Merkury? kun hermot on aivan loppu.

        Kaikki muutkin Kiinassa teettää:

        esim:

        Evinrude/Brp:
        http://corp.brp.com/en-CA/Media.Center/Press.Releases/1/20081209.htm
        "Evinrude outboard engine manufacturing will remain in Sturtevant, Wisconsin and in Dalang, China. "

        BMW;'
        http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Motorrad
        "The 650 cc engines are manufactured by Loncin Holdings, Ltd in China."

        jne ...


      • K. Kinuski
        Kiinassa kaikki kirjoitti:

        Kaikki muutkin Kiinassa teettää:

        esim:

        Evinrude/Brp:
        http://corp.brp.com/en-CA/Media.Center/Press.Releases/1/20081209.htm
        "Evinrude outboard engine manufacturing will remain in Sturtevant, Wisconsin and in Dalang, China. "

        BMW;'
        http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Motorrad
        "The 650 cc engines are manufactured by Loncin Holdings, Ltd in China."

        jne ...

        Juuu, ja merkkuru oli täynnä kiinalaisen paskaa!! Kippari-lehti 50hv testi)

        Mulla on taikkukaunottaren kasaama suki-susuki ;-) suraava liene taas TOHATSU:
        Kiinalaiset WITTUUUUUUUN takas!


      • Kiinassa kaikki
        K. Kinuski kirjoitti:

        Juuu, ja merkkuru oli täynnä kiinalaisen paskaa!! Kippari-lehti 50hv testi)

        Mulla on taikkukaunottaren kasaama suki-susuki ;-) suraava liene taas TOHATSU:
        Kiinalaiset WITTUUUUUUUN takas!

        Miten sinä noin usein joudut vaihtamaan koneita. Minulla on vielä Belgiassa USA-osista valmistettu 50 hp omc evikka 70 luvulta. Eikä vieläkään ole loppu.


      • Kalevi111
        Kiinassa kaikki kirjoitti:

        Miten sinä noin usein joudut vaihtamaan koneita. Minulla on vielä Belgiassa USA-osista valmistettu 50 hp omc evikka 70 luvulta. Eikä vieläkään ole loppu.

        Eipä näistä palstoista paljoa asiallista tietoa saa. Kaikki vaan kommentoi vaikkei olisi koko vehjettä nähnyt


      • kimmo juuka
        Kalevi111 kirjoitti:

        Eipä näistä palstoista paljoa asiallista tietoa saa. Kaikki vaan kommentoi vaikkei olisi koko vehjettä nähnyt

        2007 syksyllä ostin wihoselta aika paljon ajettu ja jos vertaan muihin veneisiin mitkä ehkä jonkun kerran käy uistelemassa kesässä tms. muuta vikaa ei ole ollut kun käynnistimessä semmonen jousilenkki irtos ettei vetäny narua sisään se paikolleen ja siinäpä viat ainaki itelläni koneessa mitä ollut. ajettu noin 20-25 tankillista ja tankillisella ajaa jo pitkät pätkät uistelee noin 50 tuntia ainaki.epäiliöitä ollut ja koeajajia ite oon tyytyväinen ollut.


      • sdfggffg
        kimmo juuka kirjoitti:

        2007 syksyllä ostin wihoselta aika paljon ajettu ja jos vertaan muihin veneisiin mitkä ehkä jonkun kerran käy uistelemassa kesässä tms. muuta vikaa ei ole ollut kun käynnistimessä semmonen jousilenkki irtos ettei vetäny narua sisään se paikolleen ja siinäpä viat ainaki itelläni koneessa mitä ollut. ajettu noin 20-25 tankillista ja tankillisella ajaa jo pitkät pätkät uistelee noin 50 tuntia ainaki.epäiliöitä ollut ja koeajajia ite oon tyytyväinen ollut.

        joo-oo, mutta, joo.
        joo mutta kun jos moottorisi on melkein uusi siinä ei saa olla mitään vikaa.
        mulla neliheppainen jonssoni vm 72 tuli soutuveneen mukaan, ihme peli, yllätyin siitä että se starttas ja sillä pystyy jopa ajelee.
        Sanoin myyjälle että tota romumoottoria en halua riesaksi kun ostan kuitenkin uuden vaikka parsunin.

        Otin kuitenkin moottorin, kun myyjä ei suostunut hyvittää siitä mitään.
        on ne kummia nää vanhat 2-syl. johnsonit, pelaa ja pelaa vaan.
        nyt en tarvi parsunia hyvä palstan väki.


      • Laita perään
        sdfggffg kirjoitti:

        joo-oo, mutta, joo.
        joo mutta kun jos moottorisi on melkein uusi siinä ei saa olla mitään vikaa.
        mulla neliheppainen jonssoni vm 72 tuli soutuveneen mukaan, ihme peli, yllätyin siitä että se starttas ja sillä pystyy jopa ajelee.
        Sanoin myyjälle että tota romumoottoria en halua riesaksi kun ostan kuitenkin uuden vaikka parsunin.

        Otin kuitenkin moottorin, kun myyjä ei suostunut hyvittää siitä mitään.
        on ne kummia nää vanhat 2-syl. johnsonit, pelaa ja pelaa vaan.
        nyt en tarvi parsunia hyvä palstan väki.

        Hyvät teflon öljyt, niin ei sieltäkään kulu ees stefat !, eikä mee vesi sisään.

        Ne TODELLA toimii, eikä oo sellaisia hieromakoneita, kuin muut täryyttäjät !


      • Anonyymi
        Kiinassa kaikki kirjoitti:

        Kaikki muutkin Kiinassa teettää:

        esim:

        Evinrude/Brp:
        http://corp.brp.com/en-CA/Media.Center/Press.Releases/1/20081209.htm
        "Evinrude outboard engine manufacturing will remain in Sturtevant, Wisconsin and in Dalang, China. "

        BMW;'
        http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Motorrad
        "The 650 cc engines are manufactured by Loncin Holdings, Ltd in China."

        jne ...

        On aivan eri asia jos tuote teetetään Kiinassa toimivan laatuvalvonnan puitteissa, kuin että kiinalainen yritys valmistaa tuotteen omien käytäntöjensä mukaan. Kiinalaiseen kulttuuriin kuuluu että virheisiin ei puututa, siinä kun muualla työntekijä huomaa että eihän tämä näin voi toimia ja ettei tätä voi näin tehdä, kiinalainen säilyttää esimiehensä kasvot ja jatkaa väärin tekemistä.


    • Partsuunis

      samassa tehtaassa missä kasataan Parsunit, kasataan myös osa Mercury:n moottoreista, lähde: Mercuryn esite. Tuskimpa vaan mainettaan haluavat alkaa pilaamaan ihan tuosta vaan, ei siellä vaan voida tehdä ihan mitä paskaa lystää.

      ja samalta suunnalta pukkaa tulee jammutkin ym

      Parsunilla nykyään 2 1v takuu ja laaja huoltoverkosto, myydään suurinpiirtein jokaisella euroopan maassa näitä.

      ittellä Parsun f 9.8 BMS ja on se hyvä peli, ps. ihan kokemuksesta, ei mitään kuulopuheita tmv hihhuleitten jorinoita lueskelleina.

    • K:kinuski

      Oli kui oli, ajelen veneellä noin 400-600h kesässä. Noin tonnin välillä saa vaihettua uuden koneen takuun loputtua. Koko luokassa 10-20hv.
      En ota riskiä koneen leviämisestä. siksi käytän vain JAPSKI koneita. Nyt on Tohatsun tekemä Merkkuri. Mikä lie seuraava kun takuu loppuu. Mutta ei aivanvarmasti ole Kiinan kone.

    • kiinaihmeitätäynnä

      Kiinalaiset osaa tehdä hyviä sahanpurulla täytettyjä markkinapalloja. EI MUUTA!

      • Ja myös

        Lohikäärmeen kuvatuksia, ja taitavat tehä myös talojen räystäitä, joista pirutKuulemma kattoa pitkin persmäkeä laskiessaan heijaavat kauemmas, etteivätkä putoa rappusille.


    • sepi33333

      Parsuni on ollut ihan hyvä kone, ja vikoja ei ole vielä mitään omaani ilmaantunut. Ainut huonopuoli on maahantuoja, ei vastausta kysymyksiin osista, kun kyselin kaukosäätölaitteistolle hintaa, kehotti laittamaan jonkun muun merkin säätimen yms. Jos maahantuoja osaisi asiansa, näitä koneita myytäisiin varmasti paljon !

      • Halpa vaan ei hyvä

        ED. kesän kokemukset 4 hv Parsunista. Käyntiinlähtö vaihtelee, jokus ekalla joskus vartin nykimisen jälkeen. Tänä keväänä ei sitten suostunut käymään kuin hetken kunnes sammui. Syksyn viimeisessä tankillisessa oli kyllä säilitysaineet, mutta huollossa sanoivat että parempi olisi käyttää syksyllä pienkonebensiinillä. Siellä se on nyt sitten huollossa eikä veneen perässä.. Jos nyt pitäisi valita laittaisin lisää ropoja tiskiin ja ostaisin Japsin (siis Tohatsun).


    • maxmaus

      Tuo bensa ongelma on jokaisessa koneessa, ja nuo säilytysaineet eivät testien mukaan juurikaan auta säilyvyyttä. Pienkonebensiini on ainoa ratkaisu kun se valmistetaan eri tavalla niin se säilyy. Mulla oli keväällä kanisteriin otettua bensaa ja syksyllä se ei enään tominut :S ^

    • Asentaja

      Koneet on laadukkaita, tiedoksi epäilijöille. Aika pitkälti samaa on kun Yamaha, ei kuitenkaan kopio mutta yhtä hyvin pelittää. Itsellä tollanen 20 hp sähkökäynnisteinen eikä mitään vikaa ole ollut. Ja joku kysyi että onko Wihosella niin uusi maahantuoja http://www.meguro.fi/ ollut parisen vuotta ja jälleenmyyjiä tuntuu olevan jo reippaasti koska moottoreihin törmää järvellä ja rannikolla suhteellisen usein.

      Suosittelen itse kokeilemaan eikä kuntelemaan perus kiinan vihaajia joilla ei ole mitään kokemusta koneista.

      • kyllä ottaa pattiin

        Parsuni kiinakoneella olin uistelemassa. Hajos tottakait. Niin rupes ..tuttamaan, että kippasin koneen järven pohjaan. Siinä kun kurkottelin konetta irti, niin kiinalaiset kumihousut repes persuuksista.. Kyllä alko korpeemaan. Vene sentään pysyi pinnalla kun meloin 4 km kotio. Kiinalaisille keloille kaivoin kuopan takapihalle.. kinuroskaa en enää osta enkä käytä. Ruottalaiset kelat ostin halvalla tilalle huuto.netistä ja varmasti kestävät.


    • hinta-laatu ok.

      Meillä on nelitahtinen Parsun 15 hp ja hyvin on pelannut. Kun koneen on ajanut lämpimäksi, on tyhjäkäynti todella uskomattoman hiljainen. Uistelunopeutta on ajettu pienellä kaasulla tuntitolkulla, eikä nikottele kierrosten otossa yhtään, kun vääntää kaasun täysille. Ei savuta minkään vertaa pitkänkään tyhjäkäynnin jälkeen kierroksia nostettaessa. Aina lähtee hyvin käyntiin niin kuumana kuin kylmänäkin, sekä keväällä talven seisonnan jälkeen.

      • Heheh mutta

        Entä nyt vuonna 2014 ? vieläkö toimii ?


    • hINTALAATU

      Millon kansa on saanu hyvää halavalla ?

      Ostin kerran kiinalaisen rälläkän, ja sain leikattua sillä metrin verran millin peltiä, kun siitä oli sitten täysin tuhoutunu kulmavaihteen hammasrattaat, ja sain takuuseen toisen samanlaisen, ja puolen tunnin käytön jälkeen siitä meni moottorin kollektori täysin sököksi !
      En tiedä, mitä kolmannelle olisi tapahtunu, kun nakkasin sen toisen koneen roskiin, enkä menny ees kysymään kolmatta !

      Ja onhan se jo tiedossa, että kiinassa syöttävät lapsillekkin maitojauheen seassa lastulevyissä käytettävää formaldehydiä ,-YNNÄ MUUTAKIN MAKEAA!

      Joten mit' se puhe kiinan kansantalouden kasvusta oikein on , kun laatu ON aivan h'pe''llist' !!!!!!

    • Noin 4,7 vuotta vanhaan mutta sangen ajankohtaiseen kysymykseen vastaten, Yamahan kaltaisiksi ne tunnetaan. Mitä tulee laatuun, niin vastataan omaehtoiseen ja tehokkaaseen oppimiseen kehoittavasti näin:

      Katso aluksi, paljonko niiden jälleenmyyjien oveishinnat on, (kuitenkin aika lähellä japanilaisia vanhoja laatumerkkejä), ja seuraavaksi katso käytettyjen markkinoilta millä hinnalla niitä myydään vuoden tai kaksi käytettynä.

      Tässä välissä pysähdy, juo kuppi teetä ja pohdi, millainen ihminen tai millaisen moottorin omistaja myy moottorin takuuaikana 1-3 vuoden päästä pois, kun perinteisesti alle 10 vuotta vanhaa moottoria ei myydä kirveelläkään, ellei se ole kirjailmellisesti rikottu, peritty tai jotain muuta, perustuen alle 10 vuotta vanhojen myytävien harvinaisuuteen.

      Sitten toisen teekupin äärellä iltapäivällä mieti, miltä sinusta itsestä rahojen eteen enemmän tai vähemmän töitä tekevänä tuntuisi joutua myymään oma moottori oli se sitten edelleen toimiva tai ei, muutaman vuoden päästä samaan hintaan kun jotkut yrittävät niitä nyt myydä.

      kolmannen teekupin äärellä, ota netti auki,ryhdy tarkkailemaan myynti-ilmoituksia ja hämmästy, kuinka monta viikkoa niitä kiinalaisia moottoreita pidetään myynnissä, ja vertaa miten nopeasti saman hintainen, ehkä jopa 10 vuotta vanhempi japanilainen mootori-ilmoitus poistuu myytyjen joukkoon....

      Jos vieläkään et osaa vastata itsellesi, olisiko kiinalaisesta perämoottorista sinulle onnen tuojaa, käy katsomassa mopojen myyntipalstoilla ja kiinnitä huomiosi alle 5 vuotta vanhoihin skoottereihin. Mitä näet? anna kun minä arvaan tai vihjaan: kummallisen paljon moniongelmaisia sähkökomponenttivikojen takia myynnissä olevia 100-300 euron skoottereita, sivukaupalla...

      Jos minä sanoisin sinulle että sen maalainen moottori on hyvä tai sen maalainen moottori on huono, niin et ehkä edes kuitenkaan uskoisi minua ja silläkään ei olisi väliä. Ihminen omaksuu totuutta oppimalla omaehtoisesti, joskus vaan pitää näytää suuntaa mistä jo olemassa oleva tieto löytyy.

      • kysymys 4.

        Onko teenkin oltava kiinalaista vai käykö kotimainen ruusunmarjatee, kun pohtii tätä asiaa ?


      • Mikäkone?

        Kiitos

        Erinomainen viesti perämoottorin oston harkintavaiheessa olevalle. En tiedä vieläkään mihin kakkoskoneeseen päädyn, mutta tämän viestin perusteella en ainakaan kiinalaiseen.


      • Todella hyvä kysymys
        kysymys 4. kirjoitti:

        Onko teenkin oltava kiinalaista vai käykö kotimainen ruusunmarjatee, kun pohtii tätä asiaa ?

        On kohta pakko alkaa väistää kiinasta tulevia asioita, varsinkin ruokatavaroita, ja muitakin rälläköitä ihan tosissaan. nehän hyssyttevät venäläisiäkin, ja pohjois-koreaakin, joten taitaa laatumateriaali olla silläkin sektorilla aika epäilyttävää !


      • Kinuskirältsy
        Todella hyvä kysymys kirjoitti:

        On kohta pakko alkaa väistää kiinasta tulevia asioita, varsinkin ruokatavaroita, ja muitakin rälläköitä ihan tosissaan. nehän hyssyttevät venäläisiäkin, ja pohjois-koreaakin, joten taitaa laatumateriaali olla silläkin sektorilla aika epäilyttävää !

        ostin kiinan rälläkän 10€ 8 vuotta sitten ammattikäyttöön. Ainoa, jonka olen saanut hajalle on johto.
        et silleen...


      • ptruu laatu
        Kinuskirältsy kirjoitti:

        ostin kiinan rälläkän 10€ 8 vuotta sitten ammattikäyttöön. Ainoa, jonka olen saanut hajalle on johto.
        et silleen...

        Ahaa, eli et ole saanut myyntipakkausta auki 8 vuoteen ja lopulta päätit tuikata puukolla suoraan pahvilaatikon kulmasta läpi, ja osuit johtoon. Joo-o. No tuota, mitäs nyt meinaat tehdä? ostaa 8 eurolla komponenttiliikkeestä johdon ja vaihdattaa sen siihen 60 euron tunti sähköasennusliikkeessä ?

        tosi laimea läppä väittää et kinuskihalpis toimis yli takuuajan. Ollu vuosien varrella jos jonkinlaista kinuskilaitetta, ja viimeisin epäkeskohiomakone ei kestänyt edes vuorokautta


    • Never again

      Meillä oli Parsun 4 hv 1 syl. Ensimmäinen ajokerta oli varsinainen kokemus, kun kaasuvaijeri oli pyöräytetty ohjausvarteen väärin päin. Eli kun vauhtia yritti hiljetää vauhti kiihtyi! Käynnityvyys oli vaihtelevaa ja tärinä hirveä, mutta kaikki yksisylinteriset täristää. Vaihdettiin toisena kesänä 10 v vanhaan käytettyyn 8 hv Hondaan, kun ei saatu Parsunia keväällä käyntiin vaikka pienkonebensiini oli ajettu sisään ja säilytetty lämpimässä tallissa.
      Parsun oli ostettu uutena. Honda pelittää hienosti ja painaa kuin synti.

      • musiikkijamoottorit

        Eikös tomas ledinillä ja agneta fältskogilla ollut sellainen laulukin kuin "Never again" ?


    • Persunmoottori

      Ei nuo kiinanihmeet, oli kyse perämoottorista, mönkijästä, skootterista, yms. laitteesta ole oikeaa käyttöä varten tehty. Persun perämoottorille voi ennustaa lyhyttä ikää ja ennustus osuu varmasti oikeaan.

    • käysääliksi

      Jos joutuu myymään Nettiveneessä 6 vuotta vanhaa parsunin 9,9 hv moottoria 300 eurolla, täynnä vikoja, kuten joku tällä viikolla sinne tulleessa myynti-ilmoituksessa niin tarvitaanko enää sanoja kun kysytään mikä ero on kiinalaisella tuotteella ja japanilaisella tuotteella...

    • ihmekilpailua

      rahamiehet ostaa jammun, hondan tai jonkun muun vahvan prändin omaavan moottorin. saavat varmaan rahoilleen jonkinnäköistä vastinettakin! itse kuitenkin omistan 5hv hyundai merkkisen peräprutkun ja olen siihen ainakin toistaiseksi ollut tyytyväinen... kuljettaa pisteestä a- pisteeseen b täysin moitteetta ja se riittää minulle!!! hintakaan ei paljon päätä huimaa.. muistaakseni 675€ keskisellä =) mutta se siitä. ennen kaikkea haluan toivottaa kaikille (ihan minkä tahansa moottorin omistajalle) oikeen mukavaa kesän alkua sekä kireitä siimoja!! isaksö go go...

      • Mikäkone

        Hyundai on valtava teollisuuskonserni, jolla on koneenrakentamisesta pitkät perinteet. Miksipä eivät osaisi tehdä myös perämoottoreita?

        Houkutteleva hinta tosiaankin.

        Täytynee ottaa selvää tarkemmin ko. laitteesta.


    • 2332434234

      Silkkaa paskaa ovat. Ainoat merkit joihin voi vielä luottaa on: Tohatsu,Yamaha,Honda ja varauksella merccu.

      • Luotettavin unohtui

        Taisi unohtua. Kato kippari-lehden muutama vuosi sitten tekemä 50hv moottoreiden testi esim. !


    • parsu 20hv isolohko

      Hommattuna 20 hv nelitahti parsu ja hyvin vääntää. 20 hv mariner 2-tahti jää kuin nalli kalliolle tälle koneelle. 2 v vanha kone, ja edellinen omistaja on ollut uudesta asti tyytyväinen. Uistelu käyttöön hommasin, tuntuu olevan ihan pätö peli, vaikka kone onkin tosi iso kooltaan! 66kg.Luotettavuusajot alkaa kelien salliessa...

    • PARSUN F15 YLIKIER.

      Itsellä Parsun F15 ylikierrosten rajoitin pätkii kierroksia jo 3/4 kaasulla ? Vaihdettu 3 tuumaa isompi potkuri , mutta edelleen katkoo kierroksia ennen täyskaasua. Mistä saa ylikierrossuojan poistettua. Yamaha F15 CDI boxissa harmaan johdon katkaisu poistaa suojan , mutta mistä Parsunissa saa poistettua ylikierrossuojan ?

      • Ei mistää

        Ei siinä ees oo semmosta ylikierros suojaa !

        Se pätkii muuten vaan, kun menee männät ja sytytys sekaisin. !


      • pätkii

        Onko vikaa löytynyt pätkimiseen?


    • Jari Kn

      Kolme vuotta ajanut Parsunilla ja hyvin toiminut. Normaalit huollot tehty ja aina toiminut. Liittimet kannattaa myös ajoittain tarkastaa hapettumilta. Muutoin ei ole huonoa sanottavaa toiminnan puolesta. Edullista kyytiä. Kone on 25 hp.

    • parssun

      Hyvin pelittää 15-heppainen Parsun täälläkin. Potkuriksi tosin vaihdoin nelilapaisen Solaksen. Kone käy nätisti ja käynnistyy helposti.

    • Kiinashittiä

      Pääsin vihdoin Persunista eroon! Voi sitä onnen päivää. Vedin kaatokännit onnesta! Surkeampaa paskalaatua saa hakea. Vain vanhat ryssien perämoottorit päässee samaan tasoon.
      Kommunistimaista ei todellakaan tule mitään laadukasta, eikä ole tullutkaan.

      • Onkohan ne

        Samaa tasoa, kuin kiinassa tehdyt halvat rälläkät, jotka syö itsensä pölyksi puolessa tunnissa.

        Älkää ainakaan ilman hengitys suojaimia vetäkö uistinta niillä perämoottoreilla, muuten saatte alumiinipöly keuhkot, jos tuuli puhaltaa takaapäin.


      • tyytyväinen

        Älä ny pa.kaa jauha , mulla on "kommarien" tekemä kontrabasso, sekä makee-soundinen lankkubasso, joita monet aina ihmetellen kehuu.
        Parhaat "potikat" löytyy ruskimerkin alta, ym. ym.
        Joten koneiden kohdalla asia on niin, että niihin ei varaosia tehdäkkään, otetaan vain aina uusi entisen tilalle hyllystä.


      • Jukkis67

        No onnea sulle osta airot


    • persu joka aja parsu

      kyllä toi parsuni itsellä ihan hyvin toiminut itsellä ollut yhteys veneessä tietysti mitä moottorilta hakee kun parsusta uupuu sähkö trimmi yms mukavuuksia

      • Uhkarohkeita

        Tyyppejä, jotka luottaa semmosiin vehkeisiin ! Ehkä välttää parin hehtaarin lammella, mutta lähtisitkö viikon reissulle semmoseen turvautuen, jos paluumatkalla on vastatuuli.


      • Voi ! Voi !
        Uhkarohkeita kirjoitti:

        Tyyppejä, jotka luottaa semmosiin vehkeisiin ! Ehkä välttää parin hehtaarin lammella, mutta lähtisitkö viikon reissulle semmoseen turvautuen, jos paluumatkalla on vastatuuli.

        Vika voi tulla mihin koneeseen koska vain, hinnasta sekä vm huolimatta, joten pieni jännitys vain "aavalla" pistää suolen toimimaan.


    • tkill

      elkää ikinä vaan erehtykö laittaan tätä merkkiä maahantuojalta ei saa edes uuteen koneeseen varao osia.

    • mikämaamikämoottori

      ei kai kukaan nyt oikeasti kiinalaista moottoria ostaisi merioloihin. Kertokaa jos näette jonkun. Itse asun isohkossa merenrantakaupungissa ja ainoatakaan, toistan; ainoatakaan kiinalaista perämoottoria ei ole tullut vastaan satamissa, salmissa tai merellä.

    • Puusikylä

      Kiinassa ne merkkikoneetkin useimmiten tehdään ja lähes kaikki ns laatumerkit vaatepuolella joten...

      • ParsunillaPaneeParhaiten

        Siitä vaan varmaa kotimaista Partsun konetta paattiin.


      • eikukaanoikeastostaniit

        Ilmoitan tästä lähtien tänne aina, kun näen Kiinalaisen perämoottorin merellä. Näin kun ei ole koskaan ennen tapahtunut koko 24 vuotisen veneilyharrastukseni aikana


    • Käytännössä

      KÄYTTÖÖN!

    • MiettinenM

      Taitaa kuitenkin olla niin, että nämä kinuski vempaimet ajan oloon vie kaikki markkinat..olen ollut alalla yli 30v.
      Ei kiinan koneesta ole tietenkään vastusta ammattiajoon tarkoitetulle koneille, mutta kun kaikesta säästetään niin se vääjäämättä tuo nuo rimpulat satamiin...ei käy ksteeksi ketä näitä työkseen korjailee.. en minä ainakaan.⚡

    • MiettinenM

      Taitaa kuitenkin olla niin, että nämä kinuski vempaimet ajan oloon vie kaikki markkinat..olen ollut alalla yli 30v.
      Ei kiinan koneesta ole tietenkään vastusta ammattiajoon tarkoitetulle koneille, mutta kun kaikesta säästetään niin se vääjäämättä tuo nuo rimpulat satamiin...ei käy ksteeksi ketä näitä työkseen korjailee.. en minä ainakaan.⚡

      • E-Tec-pelle_savosta

        Aivan niin. E-tec ja Parsun ovat täysin samaa tasoa laadun suhteen.


    • Revanpora

      On se säälittävää kun juntataan parsukkiin jamaha tarrat.
      Einiillä tee kylhevonhittoo, täällä järvillä paljon näkyy. En ilmoittele erikseen😎

    • Speedy1957

      Ymmärtääkseni ainoa kone, jota ei tehdä Kiinassa tällä hetkellä on Tohatsu. Se tehdään ainoana Japanissa. Muut koneet ovat kaikki kiinalaisia.
      Ja useimmat Volvothan tulevat nyt Kiinasta. Sehän firma on kiinalaisomistuksessa.
      Eli täällä nyt haukutaan vähän väärää puuta. Paras oma perämoottorini oli aikoinaan Archimedes-Penta 35 hv. Käytössä vuodesta 1970- 2010.

    • Macee

      Täällä taas jotkut ei ymmärrä mikä ero on kiinalaisella ja kiinalaisella. iPhonekin tehdään Kiinassa mutta se tehdään täysin länsimaisten standardien ja laadun mukaan. Laatuero Kiinassa tai vaikka Suomessa kootun tuotteen välillä on pieni jos kyseessä on länsimainen merkkituote joka on tarkoitettu myös lännen markkinoille. Sen sijaan aito kiinalainen tuote voi olla täyttä roskaa ja useimmiten onkin. Siinä on maa jossa pikkuvauvojen maitovalmisteeseenkin lisättiin muovia jotta saatiin halvemmaksi, 300000 lasta sairastui. Ja kyseessä isot firmat. Esim. terästä saa tuhantena eri laatuna. Mitä luulette, valitaanko aitoon kiinanihmeeseen se paras laatu?

    • Fronteria

      Kiinassa samasta tehtaasta, samalta linjalta, tulee varmaan ainakin viidellä eri tarrasarjalla olevaa perämoottoria. Joissakin maksaa merkki vähän lisäekstraa. Silti ne kaikki tulevat samojen parametrien mukaan säädetyltä linjalta eikä kenenkään tilaajan kone ole toistaan kummempi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe