AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / BMW E36, Kokemukset?

BMW E36, Kokemukset?

39 Vastausta 13 669 Lukukertaa
Eli kysyisin noiden kolmossarjan bemareiden tyyppivioista. Korimallina tuo E36. Onko nuo neloskoneet täyttä paskaa vai kannattaako etsiä suoraan kutoskoneellista? Mitä vikaa tekniikan puolelta löytyy? Millainen kulutus 2.0/2.5 litraisissa bensakoneissa? Onko kaikki kutoskoneellisten jakopäät ketjulla, entä onko vaarallinen/heikko kohta toi jakopää näissä? Kertokaa rohkeasti kaikki omistajat/ex-omistajat kokemuksianne kyseisestä autosta, trollit sun muut häiriköt pysyy toivonmukaan jossain muualla. Kiitos vastaajille.

Ps. Lapsellisen tuntuista porukkaa tällä palstalla näyttää riittävän, toivottavasti kaikki bemarit eivät tule tällaisilta käyttäjiltä.

Kaikki kutoskoneet ovat ketjulla

Neloskoneet ovat aika annelista jo äänienkin takia. Suosittelen saman tien että ostat väh m50b20 motilla varustetun mallin. Saattavat muuten olla lahoja alustaltaankin, itse osaan hitsata niin ei haittaa vittuakaan. 2.5 litranen on jo vitun äkänen mutta lörssi kelpaa, 2litranen potkii jo hieman, mutta ei oo niin juoppo lähellekkään.

E36

Koneen koko riippuu siitä mitä haluat. ITsellä oli 318i eli M40 moottorilla. Kon on luotettava ja riittävä normaali käytöön tuohon koriin. Koneen "heikkous" on sen nokka-akselissa, keinuissa ja hydraalinostimissa. Mikäli nostajat naputtaa kylmänä on nostimet vaihdettava HETI. Jos niin ei tee niin seurauksena on koko yläkerran remontti. Omassani se jouduttiin tekemään koska edellinen omistaja oli jättänyt nuo nostajat vaihtamatta. Tietynlainen haitta tuossa M40 koneessa on nokkahihna sen vahtoväli on tarkalleen 40 tkm. Sitä EI saa jättää vaihtamatta. Kun metrit on täynnä on hihnan katkeaminen mitä todennäköisintä ja seuraukset arvaat. Tuota koria on saatavana myös M42 koneella siis nelos mylly jossa on ketju tuon hihnan tilalla.
Muistaakseni E36:n kuutoskoneet on jo kaikki ketjukoneita mutta jos joku on värkänny keulalle M50 12 venasen myllyn -88-90 mallista niin siinäkin on hihnanokalla ja vaihto väli noin 80 tkm.
Kutos koneet kuluttaa kaiken mitä tankkiin laitat eli noin 8-10l/100 tai enemmän riippuen miten raskas jalka.
Jos kori ja alusta on pidetty kunnolla niin luotettava ja mielestäni myös kestävä.
Etupään nivelet/puslat ovat kaikkien bemareiden se "heikkolenkki" tosin ne ovat kaikki kuluvia osia. Isompi moottorinen tosin kuluttaa niitäkin enemmä(paino). Tässä lyhyesti.

kulutus

Omassa 316i M42 oli kulutus n.6.7(maantie) ja n.8 sekalaisessa ajossa.
Toisessa 328i M52B28 kulutus n.6.7(maantie)ja n.8.5 sekalaisessa ajossa.
Eli liki sama vaikka kone melkein puolet suurempi, enempi on merkitystä sillä miten ajat. raskaalla jalalla saa kyllä isolla koneella menemään paljonkin enemmän...
M52 koneissa vesipumppu on paras vaihtaa ennenkuin hajoaa ja jo nuo mainitut etupään nivelet.Ruoste ei ole suurin ongelma näissä malleissa jos nyt ei ihan 90 luvun alusta oteta.
-Teemu-

älä

ihan paska.lambda antureita saat ostaa joka vitun viikon välein.vitusti pikku sähkövikoja.katit menee paskax joka saatanan vuosi.niveliä ja puslia menee säkki kaupalla.

Vai niin

Mutta kun ostaa kunnon tavaraa ja käytää autoaan muuhunkin ja muuten kuin kumin polttoon niin kestää.

Mihin voi vetää

ajomäärästä? Eli missä kohtaa yleisesti alkaa jokapaikka lahoamaan, onko 300tkm näissä paljon vain vähän? Onko pahoja ruostumaan?

400tkm

318 Bmw e36, ajettu 400tkm, ja käy nätisti, ei mitään ongelmia kun huollot/korjaukset tehdään ajoissa! Ruostettakaan ei ole ollut. Hyvä auto kaikinpuolin joten suosittelen!

Paljo kutoskoneen

Onko kutoskoneissa tolla ketjulla jotai vaihtoväliä?
Siihin voi vaihtaa Jopon ketjut tai sitten hommata Biltemasta jonkun pikku moottorisahan ketjun. Riittää hyvin niille väännöille, mitä toi Bemarin moottori pystyy antamaan. Nykiminen saattaa katkoa ketjuja silloin tällöin, mutta jeesusteipillä voi paikata vaikka tien päällä. Don't worry!

750tkm mittarissa.

silti meni melkein kolmia sataa ja pikkugunni oli todistamassa..

bemu91

joo itselläni on vm:91 325 bemari ja saksan tuontiahan se. ensinnäkin nämä saksan vehkeet ruostuu heti helvetisti ja lambdan joutuu vaihtamaan heti kättelyssä, että menee pakokaasumittauksesta läpi. ja näissähän on näitä tyyppivikoja esim: imuilmavuotoja, puolien poksahteluja, lambdan hajoilua, venttilikopan tiivisteen vuotoa, yms... mutta onhan näillä kiva päästellä menemään (jos tekniikka pelaa)...

Kuinka kutoskoneen

Eli onko ketjulla jtn vaihtoväliä?

!!

Ketju on "ikuinen" Hajoo rattaat tai muut ennen ketjua
Ei se ketju siellä ikuisuutta kestä :D pitkään kuitenki!! Saabissa piti vaihtaa siinä 250k paikkeilla ketju ja rattaat.
Siihin Bemuun voi vaihtaa Jopon ketjut tai sitten hommata Biltemasta jonkun pikku moottorisahan ketjun. Riittää hyvin niille väännöille, mitä toi Bemarin moottori pystyy antamaan. Nykiminen saattaa katkoa ketjuja silloin tällöin, mutta jeesusteipillä voi paikata vaikka tien päällä. Don't worry!
Tyyppivioista en osaa sanoa, en niin kiinnostunut niistä ole ollut :) pääasia itselleni on, että auto pelaa ja onhan ne säännöllisellä huollolla pelannutkin.

Itsellä kokemusta 328 touringista wm96 ja 325 sedanista wm94.... molemmat pelanneet hyvin.

Kulutukseen vaikuttaa enemmän se millaista ajoa ajat, isot koneet maantieajoon, pienemmät kaupunkiin.
Kyllähän noiden kulutukseen vaikuttaa paljon jo itse ajotapa, mutta ei niistä bensapiheinä voi kuitenkaan puhua. Tosin isommalla koneella kuitenkin suht painava auto kulkee ja kiihtyy paljon nätimmin.

Mielestäni silti 90 luvun alkupuolelta bmw:tä ostaessa saa olla pirun tarkka, niistä kun monet coupet ja sedanit olleet junnuilla, jotka ovat autoilla myös rellestäneet ja huollotkin tehty vähän niin ja näin. Ostoakeissa jos olet, niin ota ehdottomasti mukaan joku sellainen, joka noista vempeleistä jotain tietääkin. Pidä myös mielessä, ettei halpa ja hyvä näissä useimmiten kulje todellakaan käsikädssä. Paljon noita bmw:tä suomeen tuotu ja monesta myös huoltokirja hukassa... tosin onko muutaman tonnin auton ja 20 vuoden iän huomioon ottaen enää sillä kirjalla niin väliä, jos auto vain pelaa....
itsellä on vm 91 325i bemu, saksantuontia. ja mulla ei kyllä ole ruostunut ollenkaan. katsastuksestakin mennyt läpi moitteita.ketjun vaihtoväli noin. 350-400tkm jos haluaa että kone pysyy tikissään. itsellä mittarissa 350tkm ja ketju juuri vaihdettu.ja noista nostajista, ne kannattaa vaihtaa, aikasempi bemmu piti kylmänä ääntä, ja enhän sillon opikseni ottanu, ääni vaan pahentu vuosi vuodelta, ja loppujen lopuks auto jäi piha autoks.bemmua ei kannata todellakaan hommata jos ei ole kiinnostusta/rahaa/aikaa huoltaa. sen verran voin kertoo että kannattaa kuutoskoneella ostaa bemmu. itsellä oli 318i aikasempi bemmu(neloskoneella)ja söi ku mikäkin bensaa, ja vikojakin oli. (mutta eihän ne kaikki samanlaisia ole).itse voin suositella kolmossarjalaista ja vähintään 2.0l koneella. lujia, varmoja pelejä, kun vaan sitä aikaa/rahaa/kiinnostusta löytyy laittaa autoja.SÄÄNNÖLLINEN HUOLTOVÄLI! mittarilukema ei kerro muuta kun että auto toimii.
Elikkäs onko Vm:1993 316 E36 1.6i M40 vai M43 ketjukoneella ?
Voi olla kumpi hyvänsä.

M43 tuli tuotantoon ainakin sedanissa 3/93 ja m40 poistui vasta 2/94 eli 1993 on tehty molemmilla moottoreilla.
Omat kokemukseni E36 malleista ovat et jos neloskoneisia etsit niin ota 318is tehoa kohtalaisesti ja eikä kulutuskaan ole niin paha kun 320i mallissa, Teho ero vain 10hp

Mutta jos taas kutoskoneiset kiinnostavat niin ota mieluiten 325 tehon ja kulutuskaan ei ole niin paljoa isompi kuin 320i mallissa. Näiden autoen hinta liikkuu 2k€-3k€ välissä ja toki jos tahdot uudempaa niin erinomainen valinta on 328i malli, vaikka ilmoitetut tehot eivät paljoa poikkea 325:sta niin käytänön suorituskykyä sitäkin enemmän. Toki nämä 328 mallit taas maksavat jopa usemman tuhanenkin enemmän kuin edellä mainitut mallit.

Toki kannattaa etsiä hyväkuntoinen vaikka olisikin 320i tai 318/316, hyvä autoja ajaa kunhan alusta on kunnossa!
Suosittelen etsimään kutoskoneellista, koska niissä tuntuu olevan vähemmän vikoja kuulemani perusteella. Itselläni on ollut vuoden 1994 316i (1,6L ketjukoneella, nelisylinterinen) noin puolitoista vuotta ja en ole kyllä ollut tyytyväinen...Jatkuvasti saa olla ostamassa uutta osaa. Tuntuu, että kun toisen osan saa korjattua, niin toinen hajoaa. Puoleentoista vuoteen olen tuupannut tuohon autoon pelkkiin varaosiin yli 1500 euroa. Ja nykimistä, auton sammumista ja epätasaista joutokäyntiä on tullut tuon E10:n myötä.Nyt olen tankannut vain ja ainoastaan E5:ttä eikä mitään sivuoireita ole enää ilmennyt.
Terve!

Itselläni on e36 1995 328 CiA. Ihan hyvin on toiminut. Mitään ajoa haittaavaa vikaa ei ole ollut. Kulutus sekalaisessa ajossa 9,5 - 10,0. Auto on siis automaattilaatikolla joten kulutus on hieman manuaalia suurempi, ainakin kuulemani perusteella. Ajettu 245 000. Ruostetta ei ole missään. Tuontiauto, muistaakseni 2006 tuotu saksasta.

Mukavaa ajoa, ja tehoa piisaa, talvikelillä ehkä vähän liikaakin. Nykyisin 328 on hieman ehkä halvempikin kuin 325. Syytä en osaa sanoa. 328:ssa on hieman enemmän vääntöä, hevosia taitaa olla vain yksi enemmän.
jos tietää autoista mitään ei tarvi kuin välillä painella kaasua ja toisinaan jarrua. Huonoja puolia on että naapurit itkee kateudesta ja uusia tuttavuuksia ilmenee vähän liikaakin.
Itsellä E36 325i Coupe ja ajettu noin 230tkm ja erittäin hyvin toiminut! nelos "koneisia" mopoja turha ostaa koska saat ajaa koko ajan kaasu pohjassa jos haluat pysyä liikenteen mukana ja koneet ei kestä samalla tavalla kuin legendaariset kutos Moottorit! Esim 325ci:llä voi ajella pinta kaasulla ja kulkee aivan omaa luokkaa. Kulutus myös pienempi kin 4 "koneella" olevissa mopoissa koska ei tarvitse huudattaa koko ajan! Mutta saa 325:senkin kuluttamaan melkeen 15L 100km jos polkee.. :)
Itellä e36 kokemus rajoittuu kaverin 316i testaamiseen.
Oli paljon huonompi kuin saman ikänen Mazda 323.

Suosittelisin siis katsomaan muuta kuin BMWtä.

316in tehot kyllä riittää suomeen, itellä on 75hv laatu saksalainen auto ei siis BMW.
Kyllähän sitä 45hp cliolakin pärjää ja ei kuluta! Mutta onhan se kivempi, että halutessaan pääseekin johonkin ;D
Google-mainokset
Uusi Toyota Verso
Sankarien mittainen perheauto. Alkaen 25 993,38 €. Tutustu!
Toyota.fi/Verso
On muuten ruma tuo verso.
Näyttää ihan tammenterholta se verso
Äitis näytti ku sua teki:)))))))
Bemaristeilla ei ole äitiä. Vain kaksi isää.
Ohoh, kysyisin että tekeekö Bemu muutamista kuskeista "kahjoja" liikenteessä, vai onko ne jo ennestään semmoosia?
Imekää lekaa, bemari on paras!
kyl ne on vieläkin skeidoja nelos pyttyiset bimmerit kuutoskone on rahan arvoinen kapistus tulevaisuudeskin kestävä ja tehokas ilmankin urpoo eiku turboo, voi että siitä saa mukavan mosan rally autoon.
jos bemarissa on alle 2,5l pata niin ei tee mitään! sillon voi sanoa etta bemari ilman moottoria!
kaikki farkku bimmerit on urpoja
Multa löytyy puolmillii ajettu 328 e36 tourinki ja hyvin mennöö etiäpäi, taaksepäi ja poikittai!
Onko normaalia, että mun 318i E36 sedan 318tkm kuluttaa 10 litraa sadalla? Maantie ajossa saattaa päästä hiljasella ajolla 9l/100km :o
Vai onko jossain vikaa?? :D
Jos ei ole lampda anturoita vaihettu voipi kulutus olla persiillään vain etummaiset vaihtoon!
 /   /  /  /  / BMW E36, Kokemukset?

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta