isännöintifirmat

taloyhtiö

Onko minkälaisia kokemuksia Riihimäellä toimivista isännöijistä?
hyviä ja huonoja?
Onko kannattavaa kilpailuttaa niitä Riihimäellä?

54

7203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unohtaa..

      yhtiöt joissa muntila hoitaa asioita, ovat sitten sellaisen paikan edessä että palveluista kyllä laskutetaan mutta mitään ei tapahdu.

      kokemusta on sikäli että asuin muntilan isännöimässä talossa jonka omisti kaupunki.
      korjaukset yms vaati aina sen että soitti suoraan isännöitsijän kännykkään useita kertoja niin vasta sitten homma onnistui.

      esim myös isännöintiä suorittavassa peltomyyrässä asiat onnistui aina paljon fiksummin/helpommin.

      • Nyt on uusi isännöitsijä

        Muntila on kasa paskaa. Veloittaa töistä, mutta mitään ei tee. Ihme, että on vielä pystyssä.


      • mielipide on

        Peltommyyrä vaihtui juuri Muntilasta isännöimään. Ja nyt vasta on palvelu hidasta. Kiireellisetkin asiat ovat venähtäneet ties kuinka.


      • tämä entinen peltomyyrä

        nykyinen kotikulma vai onko se vain huoltoyhtiö? Eikö isännöinti ole muutakin kuin huoltofirmana toimimista.
        Ainakin Kotikulma hoitaa asukkaiden asioiden tiedotuksen tehokkaasti, auto alle ja viesti liikkeelle!


      • uiuiopuiopuiopuiopui
        mielipide on kirjoitti:

        Peltommyyrä vaihtui juuri Muntilasta isännöimään. Ja nyt vasta on palvelu hidasta. Kiireellisetkin asiat ovat venähtäneet ties kuinka.

        Muntilaan verrattuna Peltomyyrä on selvä parannus. Ote on ammattimainen ja asiallinen. Muntilan aikana saattoi jäädä kesän aikana ruohonleikkuut yhteen ainoaan kertaan ja lehtien haravoinnit kokonaan tekemättä. Lopulta asukkaat itse siivosivat pihat.


      • jeeep
        tämä entinen peltomyyrä kirjoitti:

        nykyinen kotikulma vai onko se vain huoltoyhtiö? Eikö isännöinti ole muutakin kuin huoltofirmana toimimista.
        Ainakin Kotikulma hoitaa asukkaiden asioiden tiedotuksen tehokkaasti, auto alle ja viesti liikkeelle!

        isännöinti ja huolto-yhtiö asiat ovat kaksi eri asiaa, monessa taloyhtiössä on isännöitsijän lisäksi erikseen huolto-yhtiö, johon asukkaat voivat kiire-asioita suoraan soitella.


      • täällä taloyhtiössä
        uiuiopuiopuiopuiopui kirjoitti:

        Muntilaan verrattuna Peltomyyrä on selvä parannus. Ote on ammattimainen ja asiallinen. Muntilan aikana saattoi jäädä kesän aikana ruohonleikkuut yhteen ainoaan kertaan ja lehtien haravoinnit kokonaan tekemättä. Lopulta asukkaat itse siivosivat pihat.

        parantunut.Huonontui valitettavasti.


    • tässä nyt firmaa nimeämättä

      Aina löytyy kaksi hyvää syytä: "No, se on laskutettavaa työtä, eikä tässä olis oikein aikaakaan!"
      Laskutettavaa eli ei kuulu normaaliin toimenkuvaan ja laskun kirjoittaminen on vaikeaa ja työlästä ja syntyy vaan turhaa paperia, ja toisaalta aikaa kuluu siihen että esim. rappusiivous sitoo sekä siivojan että huoltomiehen, huoltomiehen kun on toimittava kuskina... No joo...

    • kuullut jotain

      Kannattaa ainakin olla tarkkana. Enpä menis kehumaan ainakaan sitä Paras Talo Oy nimistä..

      • väärä valinta?

        juuri tätä firmaa. Mitä olet kuullut tästä Paras Talosta?


      • wellamo-vanamo
        väärä valinta? kirjoitti:

        juuri tätä firmaa. Mitä olet kuullut tästä Paras Talosta?

        No olen kokenut että joka vuosi nousee ainakin isännöntikulut ja toimisto ym kulut paras talolla mutta sitä en tiedä onko siihen oikeasti tarvetta eli kasvaako työtkin.
        muuten ihan hyvin ovat hoitaneet hommansa.


    • vuokralla

      Isännöitsijä Jouni Virtaa.

    • talonyhtiö

      Terve. On pakko vastata tähän viestiin, koska tuntuu että on sekoitettu paria asiaa. ISÄNNÖINTI ja HUOLTOYHTIÖ. Sekä on mollattu yhtä ISÄNNÖINTI firmaa. Kokemukseni on juuri kyseisetä Muntilasta. ko yhtiö on isännöinti firma ja hoitaa isännöinnin juuri niin kuin talonyhtiö sen haluaa eli todellisuudessa niistä maksetaan mitä talonyhtiö haluaa. Huolto meidän talonyhtiöön on hoidettu sen firman kautta ja toimii, eli ei valittamista. Kysymykseesi onko kannattavaa kilpailuttaa vastaankin että on tietenkin. Ilmeisesti olet talonyhtiön osakas etkä vuokralainen.

      Toiseen vastaukseen osassa varmaankin vastasin edellä. Mutta vuokralaisen on mentävä omistajan ehdoilla, valita omistajalle ja ole valmis maksamaan palveluistasi, niinkuin osakkaat ja omistajat tekevät.

      Viimeiseksi. Tämä suomi24 on se oikea paikka tehdä päätöksiä eikö niin :) Varmaankin vinkkejä saatte täältä mutta yleensä täällä haukutaa ja haistatellaan koska ei uskalleta sanoa asioita omalla nimellää, sitä en tee itsekkään. Lyhyesti jos haluatte palveluja esim hiekoituksen jos ette sitä yhtiössänne itse hoida niin sekin maksaa, Vuokralaisten on helppo vaatia vuokralleen vastiketta ja hakea kunnalta asumistukea sen lisäksi ja hajoittaa paikkoja, mutta ei kummiskaan olla valmiita tekemään mitään itse.

      Omistaminen on parempi ratkaisu

      • haukutaan vuokralaiset

        Vuokralainen jopa hajoittaa paikkoja - heh heh. Jos on tahallisesta hajottamisesta kyse, niin kaitpa tiedät mitä sitten tehdään? Kylläpä kyllä. Luulen melkein, että omistajaosakkaat ovat yhtä valmiita vaatimaan ja haluamaan palveluja, ja heille sitä varmaan mukisematta tarjotaankin palveluja, mutta ei siitä sen enempää. Ja saattaa kuule olla niinkin, että joskus ei tosiaan ole tiedossa, mitä voi huollosta pyytää saati vaatia. Ja joskus olisi kiva jos olisi palvelualttiutta sen sijaan että tulee se automaattinen ei oo.... Palveluammattihan se on se huoltofirman työntekijän ammattikin.... Sitten voi olla niinkin, että kun ihmiset ostavat ns. sijoitusasuntoja - niin, mikähän se olisi Riihimäellä se sijoituksesta saatava hyöty?
        Ja sitten taas jos tarkoitat kaupungin vuokra-asuntoja, niin kuka on omistaja - kaupunki ja omistaja yleensä huolehtii korjauksista jos tarvetta on, siksi käytetään huoltofirmaa, joka nyt on se huollosta vastaava. Vuokralainen ei itse saakaan tehdä mitään muutoksia tai korjauksia ilman lupaa.... Oli sitten kyseessä kaupungin vuokra-asunto/vuokrattu yksityisen omistusasunto, ja sitten se, että voi olla valmis maksamaan palveluista, mutta kun se on se laskun kirjoittaminen niin vaikeaa........


      • tämä piti vielä sanoa:
        haukutaan vuokralaiset kirjoitti:

        Vuokralainen jopa hajoittaa paikkoja - heh heh. Jos on tahallisesta hajottamisesta kyse, niin kaitpa tiedät mitä sitten tehdään? Kylläpä kyllä. Luulen melkein, että omistajaosakkaat ovat yhtä valmiita vaatimaan ja haluamaan palveluja, ja heille sitä varmaan mukisematta tarjotaankin palveluja, mutta ei siitä sen enempää. Ja saattaa kuule olla niinkin, että joskus ei tosiaan ole tiedossa, mitä voi huollosta pyytää saati vaatia. Ja joskus olisi kiva jos olisi palvelualttiutta sen sijaan että tulee se automaattinen ei oo.... Palveluammattihan se on se huoltofirman työntekijän ammattikin.... Sitten voi olla niinkin, että kun ihmiset ostavat ns. sijoitusasuntoja - niin, mikähän se olisi Riihimäellä se sijoituksesta saatava hyöty?
        Ja sitten taas jos tarkoitat kaupungin vuokra-asuntoja, niin kuka on omistaja - kaupunki ja omistaja yleensä huolehtii korjauksista jos tarvetta on, siksi käytetään huoltofirmaa, joka nyt on se huollosta vastaava. Vuokralainen ei itse saakaan tehdä mitään muutoksia tai korjauksia ilman lupaa.... Oli sitten kyseessä kaupungin vuokra-asunto/vuokrattu yksityisen omistusasunto, ja sitten se, että voi olla valmis maksamaan palveluista, mutta kun se on se laskun kirjoittaminen niin vaikeaa........

        Ja jokainen on valmis isännöimään naapurinsa huoneistoa, siitä riippumatta oliko siihen isännöintiin mitään oikeuksia!


      • valmiita tekemään

        mitään itse.

        No, jos on omistusasunnon vuokrannut niin
        1) Enpä menisi itse tekemällä korottamaan asunnon mahdollista arvoa, siitä kun en itse asiassa välttämättä itse siitä mitään hyödy. Muutan pois ja omistajalla on aihe nostaa seuraavan asukkaan vuokraa satsaamatta itse asuntoonsa kenties juuri mitään.

        2)Tai sitten voi tietysti käydä niinkin, että tekemäni parannukset eivät olekaan tehty niin kuin pitäisi - juu, kukas on vastuussa ja ketäs syytetään vaikka olisi ollut omistajan lupakin...


      • kovin harvinaista

        sekään, että omistajat riitelevät keskenään, kun ovat sopineet hoitavansa joitain huoltotehtäviä yhteisvoimin - joku tekee niin ja joku toinen toisin ja kumpikin tekee toisen mielestä väärin!


      • ei olekkaan
        kovin harvinaista kirjoitti:

        sekään, että omistajat riitelevät keskenään, kun ovat sopineet hoitavansa joitain huoltotehtäviä yhteisvoimin - joku tekee niin ja joku toinen toisin ja kumpikin tekee toisen mielestä väärin!

        Ei todellakaan ole harvinaista, Yleensähän ihmiset riitelee eivät asiat. Yhtiökokous päättää asiat miten yhteiset asiat hoidetaan. Jos ei yhteisvoimin saada aikaan sovittua tulosta niin sitten nostetaan vastiketta jotta saadaan homma toimimaan. Helppoa


    • Kyseleen

      Mikäs se uusi Riihimäkeläinen isännöitsijä oli, tekee kai yhteistyötä tilitoimisto Jalo Heikkilän kanssa? Härmä tai joku vastaava nimi. Tietääkö kukaan?

    • 189

      Ei kuulosta kovinkaan uskottavalta, jos keskustelupalsta on ainoa mainosväline.

    • -88-

      Onko täällä muita vaihtoehtoja kuin Muntila, Isotalo, Merkos, Realia?
      Perustelkaa omaa valintaanne kiitos.

      • löytyy

        Isännöintitoimisto Peripet


    • jkciygyyudu6tdut6d6

      Ei kiinnosta.

      Perustele keskenäsi.

    • timpuri 44

      Minulla on kokemusta Merkos Isännöinti Oy:stä ja aina olen saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua sekä asiakkaana että palvelun toimittajana.
      Suosittelen!

      • osakas

        Riihimäellä on uusi isännöintitoimisto Riihimäen Talo & Tili on meillä isännöitsijänä ja on hyvä ja asiallinen. On kuulemma samaa kuin Lopen Talo & Tili Oy omistaja on todella asiallinen ja ammattitaitoinen kannattaa pyytää tarjous


      • 1+5

        Kannattaa katso Merkos isännöinnin todellinen hinta taloyhtiön tilinpäätöksestä. Lisäveloituksia ja ylimääräisiä palkkioita laskutetaan häpeilemättömästi.


      • Anonyymi
        osakas kirjoitti:

        Riihimäellä on uusi isännöintitoimisto Riihimäen Talo & Tili on meillä isännöitsijänä ja on hyvä ja asiallinen. On kuulemma samaa kuin Lopen Talo & Tili Oy omistaja on todella asiallinen ja ammattitaitoinen kannattaa pyytää tarjous

        En suosittele talo &tili isännöintiä.Huonoa on asiakaspalvelu ja muutenkin ammattiosaaminen hiukan retuperällä.


      • Anonyymi
        osakas kirjoitti:

        Riihimäellä on uusi isännöintitoimisto Riihimäen Talo & Tili on meillä isännöitsijänä ja on hyvä ja asiallinen. On kuulemma samaa kuin Lopen Talo & Tili Oy omistaja on todella asiallinen ja ammattitaitoinen kannattaa pyytää tarjous

        Älä missään nimessä käytä. Osaaminen heikkoa. Ei osaa edes lainsäädäntöä.


      • Anonyymi
        osakas kirjoitti:

        Riihimäellä on uusi isännöintitoimisto Riihimäen Talo & Tili on meillä isännöitsijänä ja on hyvä ja asiallinen. On kuulemma samaa kuin Lopen Talo & Tili Oy omistaja on todella asiallinen ja ammattitaitoinen kannattaa pyytää tarjous

        Samoja kokemuksia kuin muillakin. Mikäli yhtiönne on jo tämän firman hallussa niin kannattaa alkaa perkaamaan asiat läpi varsinkin silloin jos tuntuu että yhtiön vastuuhenkilö(t) ovat vähän turhan hyvissä väleissä isännöintifirman kanssa.


      • Anonyymi
        osakas kirjoitti:

        Riihimäellä on uusi isännöintitoimisto Riihimäen Talo & Tili on meillä isännöitsijänä ja on hyvä ja asiallinen. On kuulemma samaa kuin Lopen Talo & Tili Oy omistaja on todella asiallinen ja ammattitaitoinen kannattaa pyytää tarjous

        No ei kyllä todellakaan ole hyvä tämä talo&tili Lopella.Isännöitsijä ei usein vastaa yhteydenottopyyntöihin ollenkaan,osakas ei saa pyytämäänsä asiaa taloyhtiön kokoukseen käsiteltäväksi,huolellisuusvelvoitteen noudattaminen esim.korjauksissa..voitte vain arvata.Tässä tapauksesssa isännöitsijä on taloyhtiön hallituksen talutusnuorassa ja kun sekin on surkea.


      • Anonyymi
        osakas kirjoitti:

        Riihimäellä on uusi isännöintitoimisto Riihimäen Talo & Tili on meillä isännöitsijänä ja on hyvä ja asiallinen. On kuulemma samaa kuin Lopen Talo & Tili Oy omistaja on todella asiallinen ja ammattitaitoinen kannattaa pyytää tarjous

        Asioiminen kyllä hiton vaikeaa, ei suositusta.


    • Kokemusta löytyy !

      Huonoja joka suhteessa kun kyse on Muntilasta !
      En suosittele missään nimessä.
      Jos sen " firman " kanssa on tekemisissä on ongelma lista heti täynnä.

      • Ällistynyt

        Näin on, Mitään ei tapahdu. Nuoriso saa mekkaloida yökaudet.


    • Realia on ainakin sikakallis. veloittaa isännöintitodistuksesta 145€ kun keskihinta suomessa reilut 80€. Muutenkin jotenkin kankea. (liian iso). usein laskut myöhässä ja hukassa.

    • HuonojaKoKemuksia

      Älkää missään nimessä valitko Merkos isännöintiä. Aivan ammattitaidotonta toimintaa jos hiemankin haastavampaa toimintaa kuten putkiremonttia, häiritseviä naapureita tai muuta vastaavaa.

    • Falafel.keb

      Kannattaa ostaa vaikka omakotitalo, niin ei tarvitse olla isännöinti palveluiden kanssa tekemisissä. Saa olla oma isännöisijä ja valittaa itselleen kun mitään ei tapahdu, niih.

      • Anonyymi

        Isännöitsijä on yhtä hyvä tai yhtä huono kuin ovat hänen isännöimänsä taloyhtiöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isännöitsijä on yhtä hyvä tai yhtä huono kuin ovat hänen isännöimänsä taloyhtiöt.

        Justiinsa, kun samassa lahkossa ovat, kärsikööt aivopestyt. Muuten sopisi, mutta kun itse olen juuttunut tänne ja joudun kanssa maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justiinsa, kun samassa lahkossa ovat, kärsikööt aivopestyt. Muuten sopisi, mutta kun itse olen juuttunut tänne ja joudun kanssa maksamaan.

        Sen siitä saa, kun kostaa elektronisella häirinnällä. Kun oli yhtämittaa ja vähän väliä pamauteltu metallisihinäkihinäpommilla päähän ja lopulta nousin ylös, niin kyllähän sitä kirjoittaa just nk.ajattelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isännöitsijä on yhtä hyvä tai yhtä huono kuin ovat hänen isännöimänsä taloyhtiöt.

        Ei pidä paikkansa!


    • Anonyymi

      aijai..kyllä se on aika ralli isotalollakin ilomäentaloissa.

    • Anonyymi

      Esa Friman, mitä kokemuksia.

      • Anonyymi

        On kokemuksia.

        2012 joulukuun lopulla kuulin käytävästä ääniä, jotka herättivät uteliaisuuteni. Oli putkiremppa tulossa ja kaikenlaista tarkastettiin. Menin käytävään. Siellä oli tuntematon "sähkömies ?" ja tuttu valkotukkainen lyhyt huoltoyhtiön mies. Hän teki jotakin ja silmäni muljahtivat ylösalaisin. Häpesin, miten nyt noin.

        Yksi asia, jota minulle tolkutettiin, oli pois muutto pian. Haukkuivat ja pelottelivat isännöitsijällä, mitä jokukin poismuuttanut oli sanonut.En ollut ollut koskaan missään tekemisissä isännöitsijän kanssa. En ymmärtänyt, mitä minulle kerrottiin.

        Myöhemmin olen sitten ymmärtänyt kaikenlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kokemuksia.

        2012 joulukuun lopulla kuulin käytävästä ääniä, jotka herättivät uteliaisuuteni. Oli putkiremppa tulossa ja kaikenlaista tarkastettiin. Menin käytävään. Siellä oli tuntematon "sähkömies ?" ja tuttu valkotukkainen lyhyt huoltoyhtiön mies. Hän teki jotakin ja silmäni muljahtivat ylösalaisin. Häpesin, miten nyt noin.

        Yksi asia, jota minulle tolkutettiin, oli pois muutto pian. Haukkuivat ja pelottelivat isännöitsijällä, mitä jokukin poismuuttanut oli sanonut.En ollut ollut koskaan missään tekemisissä isännöitsijän kanssa. En ymmärtänyt, mitä minulle kerrottiin.

        Myöhemmin olen sitten ymmärtänyt kaikenlaista.

        Isännöitsijä on hellari/"hellari", manipulaatiotaidot hallussa. Kun on rahasta kyse, ei pidä hellariasukkaiden puolia, vaan käyttää hyväksi. Hommaa täältä töitä hellarifirmoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isännöitsijä on hellari/"hellari", manipulaatiotaidot hallussa. Kun on rahasta kyse, ei pidä hellariasukkaiden puolia, vaan käyttää hyväksi. Hommaa täältä töitä hellarifirmoille.

        Olisiko turha ikkunaremontti ollut asukkaiden rahojen syöttämistä rotille vai haittalinnuille, ei olisi isännöitsijä itsekään nälkäiseksi jäänyt.

        Suurelta osin sen takia, että MINÄ nostin metelin, se peruttiin. Selvittiin sillä. että ikkunoiden saranat suihkuteltiin öljyllä. - Minä varmaan olen huutoni joutunut maksamaan kivulla ja kidutuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko turha ikkunaremontti ollut asukkaiden rahojen syöttämistä rotille vai haittalinnuille, ei olisi isännöitsijä itsekään nälkäiseksi jäänyt.

        Suurelta osin sen takia, että MINÄ nostin metelin, se peruttiin. Selvittiin sillä. että ikkunoiden saranat suihkuteltiin öljyllä. - Minä varmaan olen huutoni joutunut maksamaan kivulla ja kidutuksella.

        Täällä on uusittu ikkunat 1990-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on uusittu ikkunat 1990-luvulla.

        Minkähän takia yllä olevas viesti pidetään pitkän välin päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähän takia yllä olevas viesti pidetään pitkän välin päässä.

        Järkkääkö tämä isännöitsijä nykyään hammaslääkäreillekin hommia?


    • Anonyymi

      yhdessä viedään matotkin lattialta

    • Anonyymi

      ei ainakaan sitä mikä muutti keskuskadulle

    • Anonyymi

      Älkää ainakaan Rettaa eli entistä Realiaa valitko. Ylikuormitetut isännöitsijät vaihtuvat pari kertaa vuodessa ja mitään taloyhtiön hommia ei tahdota saada eteenpäin. Maksaa silti sievoisen summan joka kuukausi.

      • Anonyymi

        Ottakaa Isarvo,

        Seuraa pettymys.


    • Anonyymi

      Huolestuttaa, kun isännöitsijä on niin laiha. Kasvot vaikuttavat pääkallolta, kun nahka kireänä luiden päällä. Poskipäät näkyvät koholla.

    • Anonyymi

      Isotalo isännöi nykyään, vaikuttaa ihan positiiviselta ja tehokkaalta. Takana vuosikaudet Realiaa, jonka aikana ei saatu mitään aikaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe