Mallorcan sää syys-lokakuussa

-epätoivoinen-

Kertokaa hyvät ihmiset oikeasti kokemuksianne noista syksyn keleistä Mallorcalla. Tiedän että niitä on aiemminkin kyselty muttei kukaan kerro suoraan...
On tarkoitus lähteä mieheni kanssa kahdeksi viikoksi lomailemaan Mallorcan Palma Novaan syyskuun loppupuolella. Ehdin jo varata matkankin mutta kun noita säähistoriatietoja ja viime syksyn myrskykuvia katseli niin oli pakko ottaa aikalisä. Aiempina syksyinä olemme käyneet Kreikan seudulla ja lomat ovat ilmaston suhteen onnistuneet. Nyt sitten aloin miettiä vaihtoehtona Costa del Solia - mutta yllätys yllätys, ainakin wundergroundin sivuilta katsottuna kelit ovat yhtä kehnot kuin Mallorcalla! Eikö nämäkään kohteet ole kuin kesäkuukausien lomanviettopaikkoja? Ja jos Teillä on joku hyvä syksyn matkakohde mielessänne niin otamme toki vinkkejä vastaan :o)

21

23140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjeltsi

      Olen lomaillut sekä syyskuussa että lokakuussa, ja syyskuussa vielä todella hellettä. lokakuussa
      loma loppui muistaakseni 19 pv lokakuuta ja joka päivä paistoi aurinko, taisi pari kertaa sataakin, mutta siellähän sateet eivät kestä monta tuntia samana päivänä.
      Menkää ihmeessä Mallorcalle, se on ihastuttava
      lomasaari, eikä tule tutuksi parissa viikossakaan, jos haluaa tutustua lähemmin.
      Suosittelen Palman kaupunkiin tutustumista, josta löytyy paljon historiaa, museoita , linnoja
      ja paljon ostos mahdollisuuksia.
      Ihanaa matkaa!

      • Malliksella ollut

        Olin viime lokakuun alussa viikon verran Alcudiassa. Yhtenä päivänä satoi saaren pohjoispuolella enemmän, tuona päivänä ajelimme autolla tippukiviluolille ja itäpuolella saarta oli muutoinkin aurinkoista! Ei kyllä toi päivän sade haitannut sinänsä yhtään.


    • Pirjomari

      Hei!

      Olen ollut syys-lokakuun vaihteessa kaksiviikkoisia sekä Mallorcalla että Aurinkorannikolla. Aurinkorannikko on kyllä ollut aina lämpimämpi. Tosin viimeksi oli vähän turhankin helteinen. Ei paljon päivällä harrastettu kävelyä.
      Mallorcallakin voi olla saaren eri puolella eroja. Ollaan oltu työkaverin kanssa samaan aikaan me Palmassa ja he Alcudiassa saaren toisessa päässä. Meillä oli suht hyvä ilmat ja heillä satoi harva se päivä. Ja kolmas työkaveri oli samaan aikaan Torressa ja valitteli, kun ei jaksanut yhtään lenkkeillä...

      Enimmäkseen Mallorcan syyslomat ovat olleet hyviä. Ja Palma Novassa tai Illetasissa on merivesi kyllä lämpimämpää kuin esim. Fuengirolassa on ollut syys-lokakuussa.

      Ja kuten joku kommentoikin, Palma on aivan ihana kaupunki!

      t. Pirjomari

      • se alkuperäinen epätoivoinen

        Kiitos paljon Teille asiallisista kommenteistanne! Varattiin matka nyt sitten Mallorcalle 19.9 kun se kuitenkin molempia viehätti rantakohteena sekä se "suurkaupungin" läheisyys. Eiköhän siellä sen verran aurinkoisia päiviä ole ettei tarvitse mutrusuin tulla kotiin takaisin. Nyt ei muuta kuin kesää ja sitten syyslomaa odotellen :o)
        Yritän muistaa sitten loman jälkeen infota keleistä sekä itse paikasta!


      • i remember
        se alkuperäinen epätoivoinen kirjoitti:

        Kiitos paljon Teille asiallisista kommenteistanne! Varattiin matka nyt sitten Mallorcalle 19.9 kun se kuitenkin molempia viehätti rantakohteena sekä se "suurkaupungin" läheisyys. Eiköhän siellä sen verran aurinkoisia päiviä ole ettei tarvitse mutrusuin tulla kotiin takaisin. Nyt ei muuta kuin kesää ja sitten syyslomaa odotellen :o)
        Yritän muistaa sitten loman jälkeen infota keleistä sekä itse paikasta!

        Et sitten kuitenkaan viitsinyt infota loman jälkeen vaikka itse sait vinkkejä. Olen odottanut kuusi pitkää vuotta.


      • kjhgfdds
        i remember kirjoitti:

        Et sitten kuitenkaan viitsinyt infota loman jälkeen vaikka itse sait vinkkejä. Olen odottanut kuusi pitkää vuotta.

        Ja mä 8 vuotta!


      • tdtbh

        Ja mä 9 vuotta!


      • Anonyymi

        ja minä 11 vuotta :)


      • Anonyymi

        Pitkä on odotus, 11,5v takana. Olisi jo kiva päästä varaamaan Mallorcan matka...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkä on odotus, 11,5v takana. Olisi jo kiva päästä varaamaan Mallorcan matka...

        13 vuotta. Sattuiko niin kovat sateet että hukuitte, vai mitä?


    • minä vaan

      Huonoja päiviä ei voi koskaan tietää,mutta itse pidä erityisesti juuri syys-lokakuusta Mallorcalla.Lämpöä riittäá,mutta ei ole sitä tukalaa oloa kuten keskikesällä.
      Rannoilla voi olla hyvin ja samoin liikkuminen/retket on helpompi tehdä kun ei ole liian kuumaa.(oma mielipide)

    • marjo-riitta

      heippa.olen asunut siellä pidemmät ajat.voit ihan huoleti lähteä sinne.lämmintä riittää ja rannat ovat ihanat.toivottelen sinulle lämpimiä ja hauskoja hetkiä!!! t.marjo-riitta

      • joopa4

        Moi; millainen talvi yleisesti on? loppuuko turismi talveksi?Meneekö paikkoja paljon kiinni talven ajaksi?


    • Minskuliini_73

      Onkos lokakuun alussa vielä lämpimiä kelejä?

    • mallorka
    • kvaa

      Just muutama päivä sitten palattu Mallorcalta ja kelit oli kyllä mitä mainioimmat. Yhtenä päivänä satoi, tuuli ja oli 18 astetta lämmintä, muutoin 23-28 astetta, puolipilvistä tai aurinkoista. Oikein mainiot kelit lasten kanssa matkata...

      Tuurista tuo taitaa olla kiinni, mutta yleensä tuohon aikaan vuodesta on vielä melko hyvät kelit. Loppulokakuusta saattais olla toisin.

    • Meteorologi

      "Just muutama päivä sitten palattu Mallorcalta ja kelit oli kyllä mitä mainioimmat."

      Keli on Mallorcalla aina tarpeeksi hyvä lomailua varten - eikä tavallista lomailijaa luulisi edes kelin mitättömien vaihteluiden kiinnostavan. SÄÄ sen sijaan vaihtelee melkoisesti vuodenajasta toiseen.

      • LOL123

        voi vitun pilkunnussija XDDDD


    • Loistokas

      Paras paikka lomailla, loistavan kaunis saari, vastaavaa en ole löytänyt!
      - Jokaiselle löytyy varmasti nähtävää ja koettavaa 😃

    • Portugali

      Mallorcasta en tiedä, mutta Portugali on loistava tuohon aikaan. Esimerkiksi Pohjois-Portugalissa Douro-joen laakso on osoittanut useana vuotena 27-30 asteen aurinkoisia päiviä syys- lokakuun vaihteessa. Suomi-Portugaliyhdistys esittelee Matka-messuilla tammikuussa myös tammikuussa aluetta ja matkoja osastollaan. Myös ensi keväänä on Keski-Portugaliin matkoja.

    • Anonyymi

      Oltiin viime vuonna 2018 20.9 ja aivan mahtavat ilmat. Edellisellä viikolla oli ollut karmea keli, vettä kylmää ja tuullut. Vuonna 2017 oltiin 10.11, oli lähes koko viikko aurinkoista ja päivisin noin 20 vähän ylikin, illat ja yöt sitten tosi kylmiä. Yhtenä päivänä sato hetken ja varsinkin Port Pollencassa tuuli niin perkeleesti kun tehtiin autoreissu sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe