kaihileikkaus

kokemuksia tai tietoa

millainen operaatio, kauanko kestää entä toipuminen

22

11301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukana hyvä

      molemmat silmät lekattu erikerroilla.laitetaan ensin tipat .ja leikkaus,samana päivänä pääsee kotiin.nopeasti rupeaa näkemään ainakin päivän valossa 25 minuuttia meni leikkauksessa.jälkitarkastus silmälääkärillä ,silmälasi liikkeessä.aurinkolasit ja kovatuuli ,niitä saa välttää.ei ole ollut jälki kipuilua tai lääkitystä paitsi tipat piti laittaa kun kotiutettiin.painavan nostamista tulee välttää.muuten normaali elämä

      • ed kirj

        missä vaiheessa kaihi oli silmissäsi eli kuinka pitkällä kun sinut leikattiin, näitkö mitään enää silmillä


      • kokemuksia...
        ed kirj kirjoitti:

        missä vaiheessa kaihi oli silmissäsi eli kuinka pitkällä kun sinut leikattiin, näitkö mitään enää silmillä

        En ole se, jolta kyselit, mutta kerron omat kokemukseni.

        Siis leikkaukset olivat silmä kerrallaan. Ekaan tuli sairaslomaa 4 viikkoa. Toiseen kyselin eikö lyhyempi riittäisi ja lopulta saikkua tuli 2 viikkoa.

        Niin ja mun kaihi oli siinä vaiheessa, että esim. Hesarista luin vain isompia otsikoita, en niitä varsinaisia pieniä pränttejä. Päätteellä (teen päätetyötä) alkoi esim. sähköpostin (ja selaimen) normaali teksti tuottamaan vaikeuksia ja fontin kokoa piti kasvattaa.


      • ed kysyjä
        kokemuksia... kirjoitti:

        En ole se, jolta kyselit, mutta kerron omat kokemukseni.

        Siis leikkaukset olivat silmä kerrallaan. Ekaan tuli sairaslomaa 4 viikkoa. Toiseen kyselin eikö lyhyempi riittäisi ja lopulta saikkua tuli 2 viikkoa.

        Niin ja mun kaihi oli siinä vaiheessa, että esim. Hesarista luin vain isompia otsikoita, en niitä varsinaisia pieniä pränttejä. Päätteellä (teen päätetyötä) alkoi esim. sähköpostin (ja selaimen) normaali teksti tuottamaan vaikeuksia ja fontin kokoa piti kasvattaa.

        vai oliko sinulla toinen silmä ihan ok? minulla toinen silmä alkanut samnetua mutta toinen ihan kirkas


      • huonontua mulla
        ed kysyjä kirjoitti:

        vai oliko sinulla toinen silmä ihan ok? minulla toinen silmä alkanut samnetua mutta toinen ihan kirkas

        ja kuitakin näkyi taivaalla jopa 7 rypäleenä, samoin liikennemerkit ja -valot!
        Katuvalon ympärillä iso ns. sateenkaaren värinen ympyräkehä mm.!
        Silmälääkärin kautta Oysiin leikkaukseen, ensin toinen ja viikon päästä toinen silmä!
        Puudutustippoja sairaalassa silmiin ja olikohan sitä kotonakin n. viikko ennen leikkausta.
        Sitten leikkaustuoliin ja käteen pistettiin vielä rauhoittava piikki.
        Eipä siinä tuntenut kuin joskus pientä nipistystä, mutta ihania kirkkaita, kaikkia värejä leiskui silmässä kaihin poiston aikana!
        Todella maalauksellisia värejä!
        Sitten vain kävelet sairaanhoitajan kans huoneeseen tunniksi tarkkailuun, meillä annettiin sitten leukkauksen jälkeen voileipää ja kahvia jopa kuskillekkin.

        Oysissa oli aivan ihana palvelu, kiitos leikkaavalle lääkärilleni ja hoitajille!


      • kokemuksia..
        ed kysyjä kirjoitti:

        vai oliko sinulla toinen silmä ihan ok? minulla toinen silmä alkanut samnetua mutta toinen ihan kirkas

        Eli mulla siis kaihi ilmaantui molempiin silmiin melko samanaikaisesti ja tilanne myös huononi samanaikaisesti - siis molemmissa silmissä.


    • leikattiin

      Eiran sairaalassa. 3000 euroa. Ei kestänyt kauan eikä koskenut muut kun ne tipat. Sitten kuukauden verran piti hoitaa tipoilla. Nyt ihana kaukonäkö mutty. nut tarvitsen lukulasit. Ennen pystyin lukemaan ilman laseja

      • äkkiä huonontua

        mulla ja Oysissa leikkaus maksoi vain 72 egua v. 2005 per silmä!
        Ja matkakorvauksista sain Kelalta oman osuuden, ei ollut siis kallis leikkaus!
        Ja minä myös tarviin pluslasit eli lukulasit nykyisi, ennen otin pois miinuslasit kun luin lehteä esim., ennen oli näkö -3 ja kun kaihi tuli muuttui se yli -7 jo parinvuoden sisällä ed. lasien jälkeen!

        Kysyin s-lekurilta, onko se sukuvika tai ruskeasilmäisten vika, koska äidillä oli ruskeat silmät ja meni 50-kymppisenä näkö ja tuli kaihit, ei ole kuulemma!
        No nyt veljeni, ruskeasilmäinen, on 58v ja näkö mennyt eli näkee kuita useita mm. joutuu kaihileikkaukseen, muulloin hyvin nähnyt!
        Sinisilmäiset siskoni, on 65v ja veljeni 55v, ei näössä ongelmia!
        Tietäneekö nuo silmälääkäritkään, mikä on kaihien aiheuttaja jos ei ole sukuvika!

        Hei, moniko kaihinsaaja on ruskeasilmäinen tai sinisilmäinen?
        Tekisivät tutkimuksen siitä!

        Olisi mukava tietää teidän silmien väri!


      • leikkaus varmaan lähivuosina
        äkkiä huonontua kirjoitti:

        mulla ja Oysissa leikkaus maksoi vain 72 egua v. 2005 per silmä!
        Ja matkakorvauksista sain Kelalta oman osuuden, ei ollut siis kallis leikkaus!
        Ja minä myös tarviin pluslasit eli lukulasit nykyisi, ennen otin pois miinuslasit kun luin lehteä esim., ennen oli näkö -3 ja kun kaihi tuli muuttui se yli -7 jo parinvuoden sisällä ed. lasien jälkeen!

        Kysyin s-lekurilta, onko se sukuvika tai ruskeasilmäisten vika, koska äidillä oli ruskeat silmät ja meni 50-kymppisenä näkö ja tuli kaihit, ei ole kuulemma!
        No nyt veljeni, ruskeasilmäinen, on 58v ja näkö mennyt eli näkee kuita useita mm. joutuu kaihileikkaukseen, muulloin hyvin nähnyt!
        Sinisilmäiset siskoni, on 65v ja veljeni 55v, ei näössä ongelmia!
        Tietäneekö nuo silmälääkäritkään, mikä on kaihien aiheuttaja jos ei ole sukuvika!

        Hei, moniko kaihinsaaja on ruskeasilmäinen tai sinisilmäinen?
        Tekisivät tutkimuksen siitä!

        Olisi mukava tietää teidän silmien väri!

        olen luullut että kaihi johtuu diabeteksesta tai jostain lääkeaineista? likinäkö ei kai syy


      • diabeetikko olen
        äkkiä huonontua kirjoitti:

        mulla ja Oysissa leikkaus maksoi vain 72 egua v. 2005 per silmä!
        Ja matkakorvauksista sain Kelalta oman osuuden, ei ollut siis kallis leikkaus!
        Ja minä myös tarviin pluslasit eli lukulasit nykyisi, ennen otin pois miinuslasit kun luin lehteä esim., ennen oli näkö -3 ja kun kaihi tuli muuttui se yli -7 jo parinvuoden sisällä ed. lasien jälkeen!

        Kysyin s-lekurilta, onko se sukuvika tai ruskeasilmäisten vika, koska äidillä oli ruskeat silmät ja meni 50-kymppisenä näkö ja tuli kaihit, ei ole kuulemma!
        No nyt veljeni, ruskeasilmäinen, on 58v ja näkö mennyt eli näkee kuita useita mm. joutuu kaihileikkaukseen, muulloin hyvin nähnyt!
        Sinisilmäiset siskoni, on 65v ja veljeni 55v, ei näössä ongelmia!
        Tietäneekö nuo silmälääkäritkään, mikä on kaihien aiheuttaja jos ei ole sukuvika!

        Hei, moniko kaihinsaaja on ruskeasilmäinen tai sinisilmäinen?
        Tekisivät tutkimuksen siitä!

        Olisi mukava tietää teidän silmien väri!

        Ja mulle on sanottu, että diabetes ei varsinaisesti aiheuta kaihia, mutta aikaistaa sen puhkeamista, siis tämä yleisin tilannne.


      • eikä suvussakaan
        diabeetikko olen kirjoitti:

        Ja mulle on sanottu, että diabetes ei varsinaisesti aiheuta kaihia, mutta aikaistaa sen puhkeamista, siis tämä yleisin tilannne.

        kellään diabetesta ole, niin vain kaihit tuli ja molempiin silmiin yhtäaikaa, tai oikeassa pahempana!

        Olen siin tuo Oysin "leikkauspotilaana" ollut.

        Kannattaa kyllä leikkauttaa kun vain mahdollista, avautuu "uusi, kirkas maailma!.

        Sanotaan, että kaihi-ihminen näkee väritkin harmaasävysinä.
        Ajattelin itse, että näenhän minä nuo värit hyvin!

        Mutta mikä kirkkaiden värienmaailma avautui leikkauksien jälkeen sittenkin!
        Ja kuinka likaiselta näytti kaikki, (no oli kyllä helmi- maaliskuu silloin ja aurinkokin siilasi loistollaan) ei kun siivoilemaan kun silmien parantuminen antoi myöten!
        Tsemppiä vain kaikille kaihisilmille, kyllä se maailma kirkastuu vielä, eikä leikkaus ole paha eikä kivulias ja siitä toipuu hyvin!


      • lady pirates
        diabeetikko olen kirjoitti:

        Ja mulle on sanottu, että diabetes ei varsinaisesti aiheuta kaihia, mutta aikaistaa sen puhkeamista, siis tämä yleisin tilannne.

        Itselläni vihreät silmät. Ei ole diabetestä , ei ole tullut iskua päähän, ei kortisonin eikä muiden lääkkeiden käyttöä ja ikääkin vajaat 47. Eli mysteeri on mistä tuli oikeaan silmään kaihi ??


    • kukka-mekko

      Odotan kaihileikkauseen pääsyä ja olen todella ruskea silmäinen nuori mummo,äitini oli kanssa ruskea silmäinen ja kaihi leikattiin molemmista silmistä.Vähän mua jännittää. kevät terveisin kaikille kaihilaisille.

      • mamy75

        viikko sitten leikattu kaihi toisesta silmästä, leikkaus kesti parikymmentä minuuttia,
        se kävi nätisti ,ei tuntunut missää, jälkeen kolmena amuna maailma herätessä harmaana,mutta kirkastui päivän päälle,nyt on näkö kirkas vain vielätummia palloja. riekaleita leijuu ilmassa,ja aina häviävät,lääkäri sanoi ,että ne häviävät itsestään ,saa nähä


    • toinen silmä

      Kesto 20min
      Toipuminen 1 viikko

      • 59vee

        Mulla nyt leikkaukseen meno 22.08.2014. Oikea silm' aivan samea ollut kaksi viikkoa, aiemminkin vikaa ja vasemmassakin kaihia. Luultavasti leikkaavat oikean silm'n nyt ja my;hemmin toinen edess'.


      • Myös 59vee
        59vee kirjoitti:

        Mulla nyt leikkaukseen meno 22.08.2014. Oikea silm' aivan samea ollut kaksi viikkoa, aiemminkin vikaa ja vasemmassakin kaihia. Luultavasti leikkaavat oikean silm'n nyt ja my;hemmin toinen edess'.

        Käsittääkseni olet jo sopinut siitä leikataanko vain toinen silmä nyt ja toinen sitten 6kk kuluttua. Ei niitä enää leikkauspöydällä arvuutella.


      • "Eriparisilmä"
        Myös 59vee kirjoitti:

        Käsittääkseni olet jo sopinut siitä leikataanko vain toinen silmä nyt ja toinen sitten 6kk kuluttua. Ei niitä enää leikkauspöydällä arvuutella.

        Löysin tällaisenkin sivun ja mielenkiinnolla luen kirjoituksianne. Parille sivustolle kirjoitellutkin verkkokalvoleikkauksien tiimoilta.
        Nyt ehkä kaihileikkaus edessä vasemmasta silmästä, kun vuoden verran jo vallan leikattu silmä miinukselle, toinen viittä ja 7.50. Nyt kai kaihileikkauksella saisivat arvot paremmin samoiksi.
        Kyllähän tuo vähän jännittää, kun toista jouduttiin leikkaamaan kolmesti ja öljynpoistoleikkaus oli neljäs. Eka leikkaus oli nukutus ja kaasu, toinen paikallispuudutus ja kaasu, kolmas nukutus ja silikoniöljy. Poisto olikin taas puudutus.
        Olisi mukava lukea uusia kokemuksia kaihileikkauksesta. Nyt 1.10.14 olisi alustava tutkimus, sovellunko leikattavaksi. Minulla on tosin Glaucoma taustalla.


    • 59vee

      Molemmat silmät leikattiin silloin 22.8 ja hyvin meni. Tarkastuksessa ennen leikkausta lääkäri suositteli molempien leikkaamista.
      Hyvin näkee ja kamala siivousvimma jo seuraavana aamuna, näki kaikkea mitä ei ennen.
      Huomenna silmälääkäri, saa nähdä saanko jotkut lasit kuitenkin. Näen kyllä hyvin, mutta kauas katsoessa kuin jotain häikkää, ennen oli vain Tiimarin lukulasit.

    • 59v nainen

      Erikseen leikattiin,leikkausväli puolivuotta. Leikkaus kesti vas 22min,oik 15min.
      Jälkihoito: Kilpi silmänsuojana 1 viikko, tippoja 3krt päivässä kaiken kaikkiaan 3viikon ajan.

      Hinta kunnallisessa 95€/silmä.

      Jälkitarkastus kuukaukden kuluttua yksityisellä 80€.

    • 69v_Mies

      Kaihi leikattiin vasemmasta silmästä eilen.
      Näkö parani heti paljon paremmaksi.
      Unohdin kuitenkin kilven asentamisen yön ajaksi leikattuun silmään.
      Aamulla silmä näkyi jomkin verran rähmineen ja uutena vikana leikatussa silmässä on nyt ollut eräänlaista ikäänkuin valon välähtelyä vsemmassa kulmassa.
      Onkohan se tyypillinen oire leikkausta seuraavana päivänä?

      • kakapo

        Olen menossa Tampereella yksityiselle kaihileikkaukseen, mutta en tiedä mihin kannattaisi mennä. Onko täällä joku joka osaisi suositella?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe